Gathering of Tweakers

Quicksearch
getfirefox.com

userid moet je wat vaags voor uithalen, iig bij mij op de TU/e. Ik geloof dat in een 'normale' configuratie DOMAIN\user als username moet, en je normale wachtwoord.

Is 40 dagen offline: zie homepage

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Maar moet je daarvoor dan geen VPN verbinding hebben?

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

getfirefox.com

IMAP en POP juist niet, voor Outlook&Co wel. Geen idee hoe dat zat met de OWA-interface van Evolution. Er bestaat een topic over de laptop van vorig jaar, de P550, met daarin nogal wat hints op dat vlak (en dat van Wifi ;))

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Oh, je hebt het nu over IMAP :) Dat miste ik even.
Ik ben wel benieuwd naar alternatieven voor de Evolution plugin. Maar IMAP is niet interessant voor mij omdat ik dan enkel de mail kan benaderen en niet mijn contacts, agenda en notes.

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

getfirefox.com

laat het me weten als je hem hebt gevonden :+

Modbreak:
Zoals in de topicwaarschuwing staat is dit geen topic voor vraagjes, en al helemaal niet voor crosspostingen

Pim. wijzigde dit bericht 08-05-2007 21:14 (136%)

getfirefox.com

@Pim: wil jij het aantal vraagtekens in dit topic eens gaan tellen? :P

edit:
shit, dat is er weer een 8)7

MBV wijzigde dit bericht 08-05-2007 21:55 (22%)

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik mis nog 2 top progjes in de openingspost. Avant-Window-Navigator en Affinity.
AWN is een zeer goede dock. Een stuk stabieler dan kiba-dock. Affinity is een soort search tool, lijkt op Beagle, maar dan beter en slicker.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=385981

screenshot:

http://img233.imageshack.us/img233/622/screenshotuk1.png

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik gebruik Awn al een lange tijd idd. Helaas zitten er nog wat vervelende dingen in, maar dat moet op gegeven moment wel beter worden. Zo is het als je een launcher niet via de launcher start, maar op een andere manier, dat het als task wordt aangemerkt. Bijvoorbeeld heb ik evolution in mn dock staan als launcher (die "standaard" apps die er altijd in staan), maar als ik evo opstart van de notificatie in mn mail-notification, start hij het programma als task (dus achter de scheidingslijn) op. En dat is nogal vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Verder beloofd affinity wel veel goeds, maar werkt het nu nog niet erg lekker. Als ik naar beneden scroll werkt het venster wel, als ik weer naar boven scroll blijft het beeld op een of andere manier hangen...

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Okee, dan ga ik het niet als een vraag formuleren, maar als een mededeling:

Ik heb problemen met het compileren van mijn webcam driver, ik krijg dan allemaal foutmeldingen (ik heb het maar ff wat ingekort):

In bestand ingevoegd door /home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:69:
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc.h:28:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:166: fout: variabele ‘pwc_template’ heeft beginwaarde, maar een onvolledig type
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:167: fout: unknown field ‘owner’ specified in initializer
...
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: ‘VFL_TYPE_GRABBER’ undeclared (first use in this function)
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: (Each undeclared identifier is reported only once
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: for each function it appears in.)
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1760: let op: impliciete declaratie van functie ‘video_device_release’
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1765: fout: dereferentie van pointer naar onvolledig type
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c: In functie ‘usb_pwc_disconnect’:
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1819: let op: impliciete declaratie van functie ‘video_unregister_device’
make[2]: *** [/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/home/sander/pwc-10.0.12-rc1] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.20-15-386' wordt verlaten
make: *** [all] Fout 2

Dat is dus als ik alleen maar 'make' doe. Jammer zeg dat dit in Feisty Fawn zo is, in Edgy Eft moest ik concluderen dat het allemaal nog wel werkte. Jammer ook dat in Feisty Fawn Video4Linux zo brak is dat m'n webcam nog wel werkt in VLC en Camorama (die direct /dev/video0 uitlezen) maar niet in Kopete en aMSN. Erg jammer allemaal, maar verder vind ik Feisty Fawn een heerlijke distributie. Eigenlijk zouden we een groot Ubuntu vragen topic moeten starten als iemand dat soort vragen zou kunnen oplossen, want hier kunnen we het alleen vaststellen. Nouja, over het geven van een oplossing staat niets, alleen dat je geen vragen mag stellen, dus als iemand een oplossing kan concluderen zoals sommige mensen hier ook al eerder hebben gedaan zou ik hem erg dankbaar zijn. :)

Zo Modjes ook weer blij, ik stel geen vragen. En als cross-posten niet mag delete dan ff die andere AUB, want daar kijkt niemand naar :) Ik heb trouwens wel netjes een paar dagen gewacht en na 24 uur mag je ook kicken :)

Het punt is dat je vraag en alle hulp die je wordt geboden dan verzandt in een groot topic wat later niemand meer terugvindt. In de search is het makkelijker de losse problemen per topic te identificeren, dus een apart topic is een structureel onderdeel van een vraag/oplossing. Het is voor anderen dan ook makkelijker dit topic te volgen omdat er anders vaak uitgebreide problemen de trend van het topic verzieken.

Als blijkt dat je topic niet wordt beantwoord, moet je niet concluderen dat "wij" er niet naar kijken, maar dat we de kennis niet hebben om je te helpen. Ik kon je ook wel vertellen dat je de juiste headers nodig had en de build essentials. Maar dit specifieke probleem kent bijna niemand, omdat kennelijk ook vrijwel niemand een webcam gebruikt hier. De oplossing: vraag het op het ubuntuforum (ubuntuforum.org) en als dat niet werkt (misschien een paar kicks, dat werkt altijd wel), het eens op een mailinglist rondslingeren. Daar willen ze je wel helpen, maar daar geldt nog meer de regel als hier op GoT: eerst goed, grondig en veel zoeken alvorens je daar de vraag stelt.

Succes ;)

getfirefox.com

quote:
Sannr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:27:
In bestand ingevoegd door /home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:69:
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc.h:28:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
Je bent iets heel belangrijks vergeten: linux/config.h bestaat niet. Oftewel: zoals voor elke driver, heb je je kernel-headers nodig.

1 tip met compile-problemen: kijk alleen maar naar de eerste fout, de rest volgt vrijwel altijd alleen daaruit.

@mithras: ik heb al 5 vragen gepost op ubuntuforums, en op geen van die vragen is zelfs maar een zinnige reactie gekomen, laat staan een oplossing. En ik heb gekicked tot ik een ons woog :'(

MBV wijzigde dit bericht 09-05-2007 11:33 (15%)

Wookie!!!

Misschien een beetje een domme vraag, maar is er ook zoiet als Kooldock en AWN te vinden en makkelijk te gebruiken voor Xubuntu? Het liefst, als die er is, eentje uit de standaard repositories.

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

Als je een composite window manager draait, dan draait AWN ook prima onder Xubuntu, hij zit alleen niet standaard in de repositories. Zonder composite window manager zou ik niet weten of er een dock te vinden is voor xfce.

Wookie!!!

quote:
llevering schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:16:
Als je een composite window manager draait, dan draait AWN ook prima onder Xubuntu, hij zit alleen niet standaard in de repositories. Zonder composite window manager zou ik niet weten of er een dock te vinden is voor xfce.
Ik draai geen composite window manager, gewoon de pure Xfce DE.

quote:
MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Je bent iets heel belangrijks vergeten: linux/config.h bestaat niet. Oftewel: zoals voor elke driver, heb je je kernel-headers nodig.

1 tip met compile-problemen: kijk alleen maar naar de eerste fout, de rest volgt vrijwel altijd alleen daaruit.

@mithras: ik heb al 5 vragen gepost op ubuntuforums, en op geen van die vragen is zelfs maar een zinnige reactie gekomen, laat staan een oplossing. En ik heb gekicked tot ik een ons woog :'(
Ik denk dat het probleem inderdaad een algemeen 'make' probleem is en niet iets specifieks voor die webcam. Ik heb een apt-get linux-headers-2.6.20-15-386 gedaan maar dan geeft ie aan dat het 'reeds de nieuwste versie is'.

De reden dat ik het hier nog eens poste is dat ik er inmiddels achter was dat het aan het compileren ligt en niet aan de driver, althans dat neem ik aan (zeker weten doe je het natuurlijk nooit zolang je geen oplossing hebt). En uiteraard heb ik me al helemaal kapot gegoogled.

Wel opvallend dat zo weinig mensen gebruik maken van een webcam onder Linux. Nou is de ondersteuing vanuit de fabrikanten ook wel echt verschrikkelijk. Zou toch leuk zijn als ze bij Logitech zouden zeggen 'we geven er geen ondersteuning op, maar hier is een lijstje met de modellen en waar je opensource drivers voor kan vinden van fans van onze producten." Zelf (eventueel closed source) drivers aanbieden is misschien nu nog net een stap te ver, maar ik vraag me wel af of dat nog lang zo zal blijven gezien de opmars die Linux (en vooral Ubuntu) maakt.

quote:
EngelF schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:57:
Misschien een beetje een domme vraag, maar is er ook zoiet als Kooldock en AWN te vinden en makkelijk te gebruiken voor Xubuntu? Het liefst, als die er is, eentje uit de standaard repositories.
Heb je Wbar al geprobeerd?

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=412867

En wat screenshots:
http://freshmeat.net/screenshots/61844/66660/
http://wbar.warlockshome.com.ar/

Wookie!!!

quote:
Wbar ziet er goed uit, maar weet je ook zo of er ergens een Ubuntu package voor is? Een snelle search op onze grote vriend Google leverde mij niks op...

Rozijntjes

Uhm, kijk eens in het topic op ubuntuforums. Daar staat er een :?

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

getfirefox.com

quote:
Sannr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Ik denk dat het probleem inderdaad een algemeen 'make' probleem is en niet iets specifieks voor die webcam. Ik heb een apt-get linux-headers-2.6.20-15-386 gedaan maar dan geeft ie aan dat het 'reeds de nieuwste versie is'.

De reden dat ik het hier nog eens poste is dat ik er inmiddels achter was dat het aan het compileren ligt en niet aan de driver, althans dat neem ik aan (zeker weten doe je het natuurlijk nooit zolang je geen oplossing hebt). En uiteraard heb ik me al helemaal kapot gegoogled.
Ik heb geen idee. Heb je wel ./configure gedaan? die maakt nog wel eens een config.h met wat global definitions erin aan :). Zo ja: wat voor foutmeldingen gaf die?

En lees anders eens het commentaar in dat .c bestand, misschien staat er bij waar die config.h vandaan moet komen :)

Wookie!!!

quote:
Jeldert schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:02:
Uhm, kijk eens in het topic op ubuntuforums. Daar staat er een :?
Oeps foutje... ik dacht dat er maar 1 pagina van het forum was, maar er zijn 3 en hij staat op pagina 2, helemaal gemist :X

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Hmm, op aanraden van de mensen hier heb ik AWN geinstalleerd, maar 't wil nog niet echt goed werken. Het dock zit ergens in het midden van m'n scherm. Ik denk dat dit te maken heeft met m'n Twinview opstelling. Als ik m'n resolutie verander naar 1280x1024 (rechterscherm uit), dan staattie wel goed.

Screenshot:
http://xs315.xs.to/xs315/07193/awn-plaatje.png.xs.jpg

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

IN je gconf kan je je schermresolutie aanpassen (/apps/avant-window-navigator en de waarden monitor_height en monitor_width). Awn plaatst je dock dan wel centraal in het midden (dus over twee schermen elk de helft), je width aanpassen verhelpt dat probleem denk ik wel :)

Meester in het prutsen!

Ik heb een probleem,heb ik Ubuntu netjes geinstalleerd op mijn P3 500MHz servertje, komt GRUB gewoon niet tevoorschijn! |:(
De live-cd start wel en ik heb daarvanuit alles geprobeerd om grub te herinstalleren maar ik eindig weer bij het oneindig knipperende streepje...
Als ik Ubuntu vanaf de live-cd boot ziet hij de harde schijf (die netjes gepartitioneerd is) wel, maar als ik boot vanaf de harde schijf zie gewoon weer het beruchte streepje.
Ik gebruik Ubuntu 7.04 desktop, wie kan me helpen? :(

Heeft iemand trouwens een idee hoe je de grootste iconen van OOo kan veranderen? Ik heb Awn als dock, en meestal pakt hij wel netjes de juiste grote iconen. Alleen bij OOo is het dus erg vervelend dat er van de wazige dingen in je dock staan:
http://img442.imageshack.us/img442/4599/schermafdruktm8.th.png
groot

In /usr/share/icons heb ik niets kunnen vinden, of is dit meer in OOo ingebakken en heb ik gewoon pech :p
quote:
Blah.NET schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:08:
Ik heb een probleem,heb ik Ubuntu netjes geinstalleerd op mijn P3 500MHz servertje, komt GRUB gewoon niet tevoorschijn! |:(
De live-cd start wel en ik heb daarvanuit alles geprobeerd om grub te herinstalleren maar ik eindig weer bij het oneindig knipperende streepje...
Als ik Ubuntu vanaf de live-cd boot ziet hij de harde schijf (die netjes gepartitioneerd is) wel, maar als ik boot vanaf de harde schijf zie gewoon weer het beruchte streepje.
Ik gebruik Ubuntu 7.04 desktop, wie kan me helpen? :(
Hoewel het niet de oorzaak van je probleem is, kan ik je wel vertellen dat jouw P3 samen met Feisty niet een ideale combi is: alles zal erg traag lopen. Kijk eerder naar een Ubuntu afgeleide als Xubuntu of Fluxbuntu (zie TS) :)

mithras wijzigde dit bericht 09-05-2007 16:18 (45%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws