Is 40 dagen offline: zie homepage
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Ik ben wel benieuwd naar alternatieven voor de Evolution plugin. Maar IMAP is niet interessant voor mij omdat ik dan enkel de mail kan benaderen en niet mijn contacts, agenda en notes.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
shit, dat is er weer een
MBV wijzigde dit bericht 08-05-2007 21:55 (22%)
AWN is een zeer goede dock. Een stuk stabieler dan kiba-dock. Affinity is een soort search tool, lijkt op Beagle, maar dan beter en slicker.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=385981
screenshot:

Ad maiorem black_eye gloriam
Verder beloofd affinity wel veel goeds, maar werkt het nu nog niet erg lekker. Als ik naar beneden scroll werkt het venster wel, als ik weer naar boven scroll blijft het beeld op een of andere manier hangen...
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Reg. datum: 05 juli 2004
Ik heb problemen met het compileren van mijn webcam driver, ik krijg dan allemaal foutmeldingen (ik heb het maar ff wat ingekort):
In bestand ingevoegd door /home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:69:
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc.h:28:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:166: fout: variabele ‘pwc_template’ heeft beginwaarde, maar een onvolledig type
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:167: fout: unknown field ‘owner’ specified in initializer
...
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: ‘VFL_TYPE_GRABBER’ undeclared (first use in this function)
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: (Each undeclared identifier is reported only once
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1757: fout: for each function it appears in.)
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1760: let op: impliciete declaratie van functie ‘video_device_release’
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1765: fout: dereferentie van pointer naar onvolledig type
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c: In functie ‘usb_pwc_disconnect’:
/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:1819: let op: impliciete declaratie van functie ‘video_unregister_device’
make[2]: *** [/home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/home/sander/pwc-10.0.12-rc1] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.20-15-386' wordt verlaten
make: *** [all] Fout 2
Dat is dus als ik alleen maar 'make' doe. Jammer zeg dat dit in Feisty Fawn zo is, in Edgy Eft moest ik concluderen dat het allemaal nog wel werkte. Jammer ook dat in Feisty Fawn Video4Linux zo brak is dat m'n webcam nog wel werkt in VLC en Camorama (die direct /dev/video0 uitlezen) maar niet in Kopete en aMSN. Erg jammer allemaal, maar verder vind ik Feisty Fawn een heerlijke distributie. Eigenlijk zouden we een groot Ubuntu vragen topic moeten starten als iemand dat soort vragen zou kunnen oplossen, want hier kunnen we het alleen vaststellen. Nouja, over het geven van een oplossing staat niets, alleen dat je geen vragen mag stellen, dus als iemand een oplossing kan concluderen zoals sommige mensen hier ook al eerder hebben gedaan zou ik hem erg dankbaar zijn.
Zo Modjes ook weer blij, ik stel geen vragen. En als cross-posten niet mag delete dan ff die andere AUB, want daar kijkt niemand naar
Als blijkt dat je topic niet wordt beantwoord, moet je niet concluderen dat "wij" er niet naar kijken, maar dat we de kennis niet hebben om je te helpen. Ik kon je ook wel vertellen dat je de juiste headers nodig had en de build essentials. Maar dit specifieke probleem kent bijna niemand, omdat kennelijk ook vrijwel niemand een webcam gebruikt hier. De oplossing: vraag het op het ubuntuforum (ubuntuforum.org) en als dat niet werkt (misschien een paar kicks, dat werkt altijd wel), het eens op een mailinglist rondslingeren. Daar willen ze je wel helpen, maar daar geldt nog meer de regel als hier op GoT: eerst goed, grondig en veel zoeken alvorens je daar de vraag stelt.
Succes
Je bent iets heel belangrijks vergeten: linux/config.h bestaat niet. Oftewel: zoals voor elke driver, heb je je kernel-headers nodig.quote:Sannr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:27:
In bestand ingevoegd door /home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc-if.c:69: /home/sander/pwc-10.0.12-rc1/pwc.h:28:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
1 tip met compile-problemen: kijk alleen maar naar de eerste fout, de rest volgt vrijwel altijd alleen daaruit.
@mithras: ik heb al 5 vragen gepost op ubuntuforums, en op geen van die vragen is zelfs maar een zinnige reactie gekomen, laat staan een oplossing. En ik heb gekicked tot ik een ons woog
MBV wijzigde dit bericht 09-05-2007 11:33 (15%)
"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"
Ik draai geen composite window manager, gewoon de pure Xfce DE.quote:llevering schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:16:
Als je een composite window manager draait, dan draait AWN ook prima onder Xubuntu, hij zit alleen niet standaard in de repositories. Zonder composite window manager zou ik niet weten of er een dock te vinden is voor xfce.
Ik denk dat het probleem inderdaad een algemeen 'make' probleem is en niet iets specifieks voor die webcam. Ik heb een apt-get linux-headers-2.6.20-15-386 gedaan maar dan geeft ie aan dat het 'reeds de nieuwste versie is'.quote:MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:31:
[...]
Je bent iets heel belangrijks vergeten: linux/config.h bestaat niet. Oftewel: zoals voor elke driver, heb je je kernel-headers nodig.
1 tip met compile-problemen: kijk alleen maar naar de eerste fout, de rest volgt vrijwel altijd alleen daaruit.
@mithras: ik heb al 5 vragen gepost op ubuntuforums, en op geen van die vragen is zelfs maar een zinnige reactie gekomen, laat staan een oplossing. En ik heb gekicked tot ik een ons woog
De reden dat ik het hier nog eens poste is dat ik er inmiddels achter was dat het aan het compileren ligt en niet aan de driver, althans dat neem ik aan (zeker weten doe je het natuurlijk nooit zolang je geen oplossing hebt). En uiteraard heb ik me al helemaal kapot gegoogled.
Wel opvallend dat zo weinig mensen gebruik maken van een webcam onder Linux. Nou is de ondersteuing vanuit de fabrikanten ook wel echt verschrikkelijk. Zou toch leuk zijn als ze bij Logitech zouden zeggen 'we geven er geen ondersteuning op, maar hier is een lijstje met de modellen en waar je opensource drivers voor kan vinden van fans van onze producten." Zelf (eventueel closed source) drivers aanbieden is misschien nu nog net een stap te ver, maar ik vraag me wel af of dat nog lang zo zal blijven gezien de opmars die Linux (en vooral Ubuntu) maakt.
Heb je Wbar al geprobeerd?quote:EngelF schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:57:
Misschien een beetje een domme vraag, maar is er ook zoiet als Kooldock en AWN te vinden en makkelijk te gebruiken voor Xubuntu? Het liefst, als die er is, eentje uit de standaard repositories.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=412867
En wat screenshots:
http://freshmeat.net/screenshots/61844/66660/
http://wbar.warlockshome.com.ar/
Wbar ziet er goed uit, maar weet je ook zo of er ergens een Ubuntu package voor is? Een snelle search op onze grote vriend Google leverde mij niks op...quote:Sannr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:26:
[...]
Heb je Wbar al geprobeerd?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=412867
En wat screenshots:
http://freshmeat.net/screenshots/61844/66660/
http://wbar.warlockshome.com.ar/
Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----
Ik heb geen idee. Heb je wel ./configure gedaan? die maakt nog wel eens een config.h met wat global definitions erin aanquote:Sannr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat het probleem inderdaad een algemeen 'make' probleem is en niet iets specifieks voor die webcam. Ik heb een apt-get linux-headers-2.6.20-15-386 gedaan maar dan geeft ie aan dat het 'reeds de nieuwste versie is'.
De reden dat ik het hier nog eens poste is dat ik er inmiddels achter was dat het aan het compileren ligt en niet aan de driver, althans dat neem ik aan (zeker weten doe je het natuurlijk nooit zolang je geen oplossing hebt). En uiteraard heb ik me al helemaal kapot gegoogled.
En lees anders eens het commentaar in dat .c bestand, misschien staat er bij waar die config.h vandaan moet komen
Oeps foutje... ik dacht dat er maar 1 pagina van het forum was, maar er zijn 3 en hij staat op pagina 2, helemaal gemistquote:Jeldert schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:02:
Uhm, kijk eens in het topic op ubuntuforums. Daar staat er een
Screenshot:

Weet iemand hoe dit is op te lossen?
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
De live-cd start wel en ik heb daarvanuit alles geprobeerd om grub te herinstalleren maar ik eindig weer bij het oneindig knipperende streepje...
Als ik Ubuntu vanaf de live-cd boot ziet hij de harde schijf (die netjes gepartitioneerd is) wel, maar als ik boot vanaf de harde schijf zie gewoon weer het beruchte streepje.
Ik gebruik Ubuntu 7.04 desktop, wie kan me helpen?

groot
In /usr/share/icons heb ik niets kunnen vinden, of is dit meer in OOo ingebakken en heb ik gewoon pech
Hoewel het niet de oorzaak van je probleem is, kan ik je wel vertellen dat jouw P3 samen met Feisty niet een ideale combi is: alles zal erg traag lopen. Kijk eerder naar een Ubuntu afgeleide als Xubuntu of Fluxbuntu (zie TS)quote:Blah.NET schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:08:
Ik heb een probleem,heb ik Ubuntu netjes geinstalleerd op mijn P3 500MHz servertje, komt GRUB gewoon niet tevoorschijn!![]()
De live-cd start wel en ik heb daarvanuit alles geprobeerd om grub te herinstalleren maar ik eindig weer bij het oneindig knipperende streepje...
Als ik Ubuntu vanaf de live-cd boot ziet hij de harde schijf (die netjes gepartitioneerd is) wel, maar als ik boot vanaf de harde schijf zie gewoon weer het beruchte streepje.
Ik gebruik Ubuntu 7.04 desktop, wie kan me helpen?
mithras wijzigde dit bericht 09-05-2007 16:18 (45%)
Dit topic is gesloten. ![]()