Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicMijn scherm hangt op (hart scherm) 1.10cm. Zit hoogte ikke 1.05cm. Dus zit er vrijwel recht voor. Welkom in de HDTV wereld...als je hem ook HD aanstuurd gaat de wereld echt open voor jequote:hitman333 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:12:
Bij sommigen van jjullie (bijv. bij Silitek) staat de tv erg hoog aan de muur tov de kijk plaats. Is dit niet een beetje iritand dat je naar boven moet kijken? Ik heb mijn tv precies op mijn oog hoogte staan.
Mijn HDTV is bijna onderweg dus dan zal ik laten zien hoe blij ik er wel niet mee bent
Tubes....It's what make music music!
Het hangt inderdaad een beetje hoger, maar het is juist prettiger om een consistent geheel plaatje te verkrijgen. Anders krijg je zo'n raar verspringend effect: linker front-center met een 'laag' hangend plasma -en weer omhoog met de rechter front. Het is btw een l*l smoes om eventueel in de toekomst de center te vervangen voor de Master 3quote:hitman333 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:12:
Bij sommigen van jjullie (bijv. bij Silitek) staat de tv erg hoog aan de muur tov de kijk plaats. Is dit niet een beetje iritand dat je naar boven moet kijken? Ik heb mijn tv precies op mijn oog hoogte staan.
Mijn HDTV is bijna onderweg dus dan zal ik laten zien hoe blij ik er wel niet mee bent
Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam
Scart kabel is trouwens één van de duurdere uit de reeks van Ixos.
hitman333 wijzigde dit bericht 19-07-2007 15:39 (11%)
Merk van de kabel maakt niet uit. Je Pioneer zal waarschijnlijk mooier beeld geven op dvd dan je 360, omdat je 360 alleen composiet uitstuurt (in jouw geval).quote:hitman333 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:39:
HD aansturen gaat prima, met mijn X360. Ik heb echter ook nog een mooie dvd spelert (Pioneer DV-393) waar ik blij mee ben, en die gaat via scart.Zie je die kwaliteit heel erg? (dat het slechter is dus) in vergelijking met de xbox die een normale dvd afspeelt via de composiet?
Scart kabel is trouwens één van de duurdere uit de reeks van Ixos.
Reg. datum: 23 juli 2002
Aanzicht vanuit de zithoek
Vanaf de TV gezien
Inhoud van het kastje
Toys voor boys
Aansluiten van de kabeltjes
Wat heb ik staan:
TV: Plasma Samsung 42Q7h
Receiver: Marantz SR4001
Speakers: Kef 5.1 setje
Entertainmaint: Xbox1 (XBMC)/ Xbox360
Bekabeling: Monster m1000 HDMI kabel / Monster M1000 component kabel (receiver naar TV)
Monster xbox HD component kabel (zowel xbox1 als 360, naar receiver)
Dit alles wordt bediend met een harmony 895 AB, rf extender kastjes kunnen dus dich blijven
Wat moet er nog komen:
Nieuwe banken (eerste week augustus)
Salaontafel
gordijnen
stopcontact etc we zitten midden in verbouwing
Nieuwe front speakers, ik wil zuilen slank en hoog, nog geen idee, dus tips of suggesties graag
Digitale HDTV settopbox (HDMI)
DVD speler ( OPPO of een marantz via HDMI)
Ziet er allemaal nog wat steriel uit maar we ziiten nog midden in de verbouwing.
Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0
Ik wil even laten zien dat het met de kabel dus wel goed zit
Verder mooie setups hier...
-= G P P =-
Ook een prima setje heb je daar. Maar je Marantz staat wel in een heel krap kastje. Zo heb ik op zolder nog een Marantz SR-5000 staan KAPOT..stond ook in een soortgelijk krap kastje. Kon nauwelijks lucht bij, 2jaar later gaf tie de geest.quote:Hoodlum77 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:24:
Na lang rondneuzen in deze topics, hier dan mijn setup.
Wat heb ik staan:
TV: Plasma Samsung 42Q7h
Receiver: Marantz SR4001
Speakers: Kef 5.1 setje
Entertainmaint: Xbox1 (XBMC)/ Xbox360
Bekabeling: Monster m1000 HDMI kabel / Monster M1000 component kabel (receiver naar TV)
Monster xbox HD component kabel (zowel xbox1 als 360, naar receiver)
Dit alles wordt bediend met een harmony 895 AB, rf extender kastjes kunnen dus dich blijven
Wat moet er nog komen:
Nieuwe banken (eerste week augustus)
Salaontafel
gordijnen
stopcontact etc we zitten midden in verbouwing
Nieuwe front speakers, ik wil zuilen slank en hoog, nog geen idee, dus tips of suggesties graag
Digitale HDTV settopbox (HDMI)
DVD speler ( OPPO of een marantz via HDMI)
Ziet er allemaal nog wat steriel uit maar we ziiten nog midden in de verbouwing.
Dus pas op
Reg. datum: 16 januari 2007
Zit jij op de vloer dan als jij TV kijktquote:SWISS77 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:58:
Kijken veel mensen tegenwoordig staand TV.Waarom hangen al die flatscreens dan zo hoog
- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.
Nou is dat ding +/- 17 cm hoog en ik kan dus werkelijk niks vinden wat geschikt zou zijn
Ikzelf ben verliefd (sort of) op het ikea meubel Bonde systeem, maar dat is dus met te kleine schappen (12 cm hoogte) en ik zoek dus zoiets in die trant.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39848219
"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***
Daar ben ik inderdaad ook nog steeds wel een beetje bang voor, ik zit er aan te denken om aan de onderkant open te maken en dan luchtroosters te plaatsen, kijken of dat helpt.quote:silitek schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:54:
[...]
Ook een prima setje heb je daar. Maar je Marantz staat wel in een heel krap kastje. Zo heb ik op zolder nog een Marantz SR-5000 staan KAPOT..stond ook in een soortgelijk krap kastje. Kon nauwelijks lucht bij, 2jaar later gaf tie de geest.
Dus pas op
Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0
BO systems heeft hele mooie tv meubels ik dacht dat dat ook in die stijl was.quote:Japser schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:22:
Best lastig, heb een nieuw huisje, en ik wil mn AVR (HK - AVR132) in een soort van tv meubel plaaten maar dat ik de zaak uit het zicht kan zetten door middel van rolluikjes of een schuifbare klep.
Nou is dat ding +/- 17 cm hoog en ik kan dus werkelijk niks vinden wat geschikt zou zijnDaarnaast dien ik ook rekening te houden met koeling lijkt me (luchtdoorstroming) . Iemand een leuke suggestie?
Ikzelf ben verliefd (sort of) op het ikea meubel Bonde systeem, maar dat is dus met te kleine schappen (12 cm hoogte) en ik zoek dus zoiets in die trant.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39848219
"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***
M<y bad het is bo conceptquote:Japser schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:30:
Is dat Bang en Olufsen? Hebt you misschien een linkje voor mij? BO Systems op google krijg ik allemaal vage shizzle.
http://www.boconcept.com/TV/Stereo_units-62029.aspx
Alleen via VGA volgens mij... Via component alleen progressief. Verder is DVD met de X360 huilen met de pet op, kwaliteit is zeer slecht (meeste 50 EU spelertjes doen het stukken beter). De oude xbox icm xbox media center daarentegen scaled wel, en aardig mooi ook. Via de component kabel en in NTSC mode kan je voor de oude xbox hd resoluties instellen (tot 1080i dacht ik).quote:hitman333 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:21:
vroeg ik net ook swissmaar scaled de X360 nou up als je een normale dvd speelt?
Trapped in a mau5trap.
Reg. datum: 27 april 2005
om ook een duit in het zakje te doen, het is perspectief. zoek op internet maar eens hoe je zelf in perspectief kunt tekenen. jullie verwachten allemaal een isometrische projectie op een foto , maar dat bestaat natuurlijk nietquote:Sylvester.. schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:50:
[...]
Hoi, vond het toch nog even leuk om in de discussie te mengen.
[afbeelding]
Alle rode lijnen staan strak horizontaal, je ziet dat de kast perfect staat.
Alle groene lijnen staan strak verticaal, daar zie je dat de deurpost en de muur (rechts) zo scheef staat als een kwibus. Maar daar geloof ik niks van, daarom ben ik van mening dat én de tv scheefhangt én dat de foto niet lekker in verhouding is...
Edit: voordat de golf met opmerkingen komt ... aangezien Armo al even aan het meten was geweest, en het mij opviel dat de deurpost alles behalve recht was vond ik het toch leuk om even een contra-experitise te gevendikke kans dat die tv gewoon recht hangt en er een rare hoek in de lens van de camera zit. De kabels zijn overigens mooi weggewerkt!
daarom gebruiken ze bij cartografie en recherge onderzoeken bij ongelukken bijvoorbeeld ook software om fotos te onthoeken, zodat je ze aan elkaar kunt plakken, en er op schaal vanaf kutn meten
gelukkig doen ze dat, aders kwam je nooit van A naar B als je een tomtom gebruikt ;-)
maar verder over persectief.
perspectef gaat er altijd vanuit dat evenwijdige lijnen hetzelfde verdwijnpunt hebben.
ander zou de tv aan de ene kant dus wel recht hangen en aan de andere kant zomaar onder een cm of wat smaller zijn dan boven. en dan moet die tv wel door heel erg dronken persoon zijn bijgeschaafd oid ;-)
dus ipv de groene lijnen zou je juist alle lijnen ( deur, kast en tv, maar ook de kabels, en het kastje eronder de zijkanten moeten doortekekken, en dan zou je zien dat ze hetzelfde verdwijnpunt hebben ( ongeveer, want als iets dihterbij of verderweg staat hebben ze net weer een ander verdwijnpunt.)
ook als je bijvoorbeeld een plattegrond van een vakantiehuisje ziet, waarbij je ook d muren van binnen ziet, is perpectef gebruikt, maar dan een perspectief waarbij een verdwijpunt midden in het beeld ligt.
er is dan maar 1 verdwijnpunt. normale perspectieven hebben verwijnpunten op de horizon ( dat is immers de horizontale lijn op ooghoogte ( horizontaal als in waterpas)
voor het tekenen gaat men meestal uit van rechte lijnen naar het verdwijnpunt, maar feitelijk zijn dit eigenlijk gebogen lijnen, die boog is echter zo flauw dat je dat niet merkt.
dat merk je wel op hele hoge gebouwen, waar zelfs de vertikale lijnen opeens een verwijnpunt hebben. zoals die fotos met die hoge flatgeouwen.
maar nu weer ontopic, want ik erger me altijd groen en geel aan het gebrek aan plaatjes, en dat is nou juist hetenige wat ik in dit topic bekijk
ik heb zelf een jvc stereoset ( van 15 jaar oud) en een supertech tv en een noname dvd speler van 49 euro, dus ik zal jullie de fotos daarvan besparen ;-)
De rek die weggaat:
De amp die erbij komt:

De BOW is een tussenfase. Eerst wordt er gespaard voor een opvolger van de Arcam. Daarna wordt de stereosysteem verbeterd door waarschijnlijk een Classé.
Het lijkt wel alsof hij/zij 2 harde tepels heeft...quote:cyberjobe schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
En nu is er een bestelling in de running want een stereobak BOW Technologies ZZ-ONE staat nu te wachten in de woonkamer voor de Finite Elements Pagode Signature E14 (komt in de plaats van de WoonExpress TV meubel). Verder een 3m NBS Dragonfly RCA kabel om tussen de pre-out van de Denon en de line-in van de BOW te plaatsen en at last, but not least: een 2e Sun Leiste stekkerblok.
De rek die weggaat: [afbeelding]
De amp die erbij komt:[afbeelding]
De BOW is een tussenfase. Eerst wordt er gespaard voor een opvolger van de Arcam. Daarna wordt de stereosysteem verbeterd door waarschijnlijk een Classé.
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Door 2minuten van jullie tijd te vergallen ....hier 2video-bestandjes
Lijk natuurlijk nergens op kwa opname-kwaliteit, maar het is weer eens wat anders dan enkel pics
1 met HDTV
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79489
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79556
Dat kan ik bevestigenquote:Irminsul schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:15:
[...]
Alleen via VGA volgens mij... Via component alleen progressief. Verder is DVD met de X360 huilen met de pet op, kwaliteit is zeer slecht (meeste 50 EU spelertjes doen het stukken beter). De oude xbox icm xbox media center daarentegen scaled wel, en aardig mooi ook. Via de component kabel en in NTSC mode kan je voor de oude xbox hd resoluties instellen (tot 1080i dacht ik).
De 360 doet het vooral slecht bij animatiefilms...als ik Shrek 1 of 2 erin doe, word je niet blij van de intro
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Reg. datum: 11 juni 2007
Ben ooit begonnen met een simpel Aiwa setje, ik was toen een jaar of 11. Deze is op mijn 16e jaar pas vervangen voor mijn eerste Marantz. Dit werd een Marantz SR53 die ik heb verkregen van mijn vader. Omdat ik toen alleen de versterker had ben ik gaan zoeken naar de componenten, ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een Marantz CD5000 als cd-speler. Qua speakers is het een ware zoektocht geworden, moest niet te kleine speakers zijn, maar ook geen grote speakers.
Ik vond mijn speaker bij het merk JBL, deze had toen der tijd een lijn wat de L-series heet, en die afgeleid waren van de Goldline. Een speaker die heden ten dagen nog steeds in mijn bezit is vanwege de sublieme audio kwaliteit, die JBL toen der tijd leverde. Waarom zeg ik toen der tijd, puur omdat ik vind dat JBL tegenwoordig niet meer het kwaliteitsmerk is qua speakers als die tijd. Meeste series kunnen mij niet meer bekoren, en leggen het ook af tegen mijn L-4.
En toen kwam het surround gevoel, en ja dan wil je gaan upgraden. De SR53 is er vervolgens uitgegaan en de SR6200 Surround Receiver is er voor in de plaats gekomen. De CD5000 heeft ook zijn weg gevonden richting de 2e handsmarkt en die is toen vervangen door een DV4100OSE. Ik had toen eindelijk surround, maar toen begon ik wat te missen (en dat zullen er meer van jullie hebben ondervonden) en dat was bas. De SR53 stereo versterker leverde superveel bas maar de SR6200 viel wat in het niet.
Uiteindelijk heb ik besloten een subwoofer aan te schaffen. Mijn budget was niet super hoog (500 Euro) dus erg veel mogelijkheden wat betreft zware subwoofers waren er niet. Tot ik ooit bij de MediaMarkt een laatste model Infinity HPS250 Subwoofer kon krijgen van 1399,- voor 799,-. Helaas lag dit bedrag boven me budget, en met wat onderhandelen kwamen we op een 599,- euro uit. Mijn pa heeft me toen die honderd euro voorgeschoten.
De SR6200 heeft helaas alweer het veld moeten ruimen daarna voor een iets betere en wat beter gescheide surround receiver de SR7400. De SR6200 is nog wel in familie bezit, aangezien mijn zusje die wilde hebben in combinatie met mijn DV4100OSE. Dat kwam er op neer dat ik een nieuwe DVD-speler moest hebben. Ik kreeg vervolgens haar Marantz DV4300, alleen die was zo zwaar minder als mijn 4100OSE machine dat ik snel een nieuwe heb gekocht. Dit werd de Marantz DV6400 (hier kom ik later op terug). Op dat moment begon de DV4300 DVD-speler mij alleen maar problemen te geven. In de garantieperiode is de machine 4 x gerepareerd en bij de 5e keer heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil en een andere wil. Ik had wel wat op het oog, en dat was de Marantz DV7600 (Deze kon ik meekrijgen met een bijbetaling.)
Nu zul je je afvragen waarom in vredesnaam 2 DVD-spelers. Nou dat is als volgt. De DV6400 is in de periode dat de 4300 problemen gaf weg geweest naar AudioArt (Van Medevoort). Deze heeft mijn DV6400 volledig gemodificeerd richting hogere audio doeleinden. De DV6400 is nu meer voor mij de CD en SACD-speler geworden. De DV7600 is mijn DVD-speler nu.
De Marantz SR6200 van me zusje heeft het begeven en ik heb mijn SR7400 geschonken en zelf een SR7500 aangeschaft voor een mooie prijs. Die zijn nog niet op de foto's zichtbaar. Moet binnenkort als ik ook een complete meubel update heb de foto's wijzigen.
Present
Dit is wat het toen was. Ondertussen begint het nu te kriebelen, en wil ik naast mijn surround een dedicated stereo gaan neerzetten. Ook de speakers gaan er nu toch wel langzaam uit, en worden vervangen. Hierbegint het verhaal van nu.
Ik ben in het bezit gekomen van een 2 maanden oud paar B&W 805S speakers incl. Stand in de kleur cherry. Nu ik deze speakers heb merk ik dat de toch wel goede JBL's L-4 nu flinke concurrentie hebben, en op sommige fronten het afleggen tegen de 805S. Je raad het al hier liggen mijn toekomst plannen.
Verbetertraject
De set zal als eerst uitgebreid worden met een set B&W 803 speakers. Dit zal waarschijnlijk de 803S of een N803 worden. De 803D kan mij niet bekoren, en het hoog vind ik met de diamante tweeter niet prettig klinken. Qua versterking zal er eerst een eindversterker komen die achter de SR7400 gaat komen. Ben hier nog niet overuit wat het moet gaan worden. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar Primare. Dan zal de bekabeling aan de beurt zijn, aangezien er nu op de fronts IXOS Superstrand 4.0mm2 ligt en achter Oehlbach 1055 2,5mm2. De B&W's krijgen binnenkort al wel nieuwe kabel namelijk Kimber 8TC met WBT680 pluggen.
Tijdsplanning
2007:
- B&W 803
- Eindversterker
- Bekabeling
2008:
- Pre
- CD-speler
Set op dit moment
Versterker: Marantz SR7500 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV7600 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV6400 Vm (Black)
Platenspeler: Pro-Ject 6.9 met Benz Micro Glider H2 Element
Phonoversterker: Musical Fidelity X-LP Modified
Front Speaker: JBL L-4
Rear Speaker: B&W 805S Cherry
Center: AudioPro Center
Sub: Infinity HPS250
DVD-Recorder: Pioneer DVR-630H
TV: JVC LT23C50
Bekabeling:
Front: IXOS Superstrand 4.0mm2
Rear: Oehlbach 2.5mm2 dit wordt Kimber 8TC met WBT680
Center: Oehlbach 2.5mm2
Sub: No-name 10meter dropveter
Interlinks: 2 x Stereo IXOS - 1003-100
Digitale interlink: 1 x Optische IXOS 106-100 en 1 x Coax IXOS Overture XHD408 PC-OFC 75 Ohm Coaxial
Stroom: Kemp Powerstrip 8 met daarop Kemp Powercord Plus
Stroom versterker: Kemp Powercord Plus
Stroom DV7600: Kemp Powercord Plus
Stroom Sub: Kemp Hi Powercord
De plannen zijn er dus. Alleen zal er een afstemming moeten komen met ook de bekabeling. Ik zit te denken om alle interlinks over te zetten naar Xindak. Hoor daar erg goede verhalen over, en is enigszins betaalbaar.
Set 1
Set 2
Set 3
Set 4
Op de foto is helaas niet de JBL L4, Infinity HPS250 te zien. Nu krijg ik binnenkort een compleet andere indeling en gaan de L4's misschien de verkoop in. De sub blijft wel.
Dat krijgt zij ook van die mooie muziek dat ze maaktquote:deepbass909 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:57:
Het lijkt wel alsof hij/zij 2 harde tepels heeft...
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.