Hoofdcategorieën
Topicacties

[BlackBerry] Nieuwe generatie BB's

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
No more Mr. Nice Gaius!
Reg. datum: 03 juli 1999

quote:
sander- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:27:
Wij hebben zakelijk een setje BB's besteld, heeft onze baas gedaan (zonder overleg). Hij dacht dat je met het standaard T-mobile PIT abbo gewoon kon mailen en internetten. In hoeverre klopt dit? Is het uberhuapt mogelijk of moet je dan allemaal truuks uit gaan halen?
Het zou mogen werken maar je zakelijke (exchange ?) mail is alleen toegankelijk als je de Corporate uitvoering van een BB (BES dus en niet BIS) hebt besteld. De consumenten variant kan overweg met pop3/imap voor zover ik weet.

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Reg. datum: 18 juni 2004

ok, dus ook zonder BIS? Want wij zijn redeijk klein bedrijf en doen alles via POP/IMAP (Linux adepten). Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk is om te internetten of te mailen zonder de BES of BIS.

sander- wijzigde dit bericht 24-04-2008 11:09 (23%)

Team Green

Ik heb een 8310 gekocht, zonder abonnement, omdat ik nog een lopend abonnement van Vodafone heb. Maar ik snap niet hoe ik het internet moet aanzetten. Iemand die me daarbij kan helpen?

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

settings > network settings > data services

daarme zet je je toestel aan, Voor de rest moet je ff de juiste code sms'en, maar dat is provider afhankelijk, je krijgt de settings dan doorgestuurd. (autoconfig)

You don't need eyes to see, you need vision

Team Green

Die dataservices staan al aan. En ik heb zojuist die sms naar vodafone gesmst, maar krijg een sms dat mijn toestel niet wordt ondersteund.
Met mijn vorige toestel moest ik ook handmatig de instellingen invoeren en daarna ging het prima. Maar bij deze snap ik niet hoe ik het moet invoeren. Ik heb bijvoorbeeld al de APN ingesteld bij TCP op live.vodafone.com, maar de "vodafone live browser" zegt nog steeds dat hij geen verbinding kan maken met de APN blackberry.vodafone.com. En dat dit mogelijk wordt veroorzaakt doodat de browserconfig niet compatibel is met het huidige netwerk.
Dus alsof m'n weizigingen niet doorkomen.
En bij de browserinstellingen staat "vodafone live!". Maar daar kan ik helemaal niks aan veranderen

Lord_Asswipe wijzigde dit bericht 03-05-2008 13:58 (16%)

Team Green

Ik ben vanmiddag naar de vodafone winkel en naar de media markt (daar komt ie vandaan) geweest. Maar daar konden ze mij niet verder helpen. Ze hebben het geprobeerd, maar niet gelukt. Ook maar de vodafone klantenservice gebeld. Daar kregen ze de laatste tijd meer van die vragen. Ze zouden het uitzoeken en mij maandag terugbellen. Ik ben benieuwd.

Reg. datum: 24 januari 2006

Je moet ook eerst Vodafone bellen en daar BIS aanzetten. Dit kost 23,80 (incl BTW) per maand. Zodra dit aanstaat zie je ipv gprs --> GPRS (in hoofdletters staan) dan worden automatisch servicebooks doorgestuurd waardoor je kan emailen en internetten.

Zonder deze toevoeging gaat het NIET lukken en kan je je Curve alleen voor sms en bellen gebruiken.

Vodafone Datasupport die kan je verder helpen (klantenservice bellen optie 3 of 4 en dan vragen naar iemand van datasupport)

Let wel op, je zit hier aan vast de gehele looptijd van je contract

Team Green

Slechte zaak. Dan weet ik zeker dat ik 'm ga terugbrengen. Die bedragen zijn geen grapjes meer. Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om zonder abonnement te internetten.

Ik heb inmiddels een paar weken een 8310 in gebruik via BIS, enige wat er eigenlijk nog aan ontbreekt is OTA syncen van Agenda, google calendar kan wel, maar is zeker niet ideaal als je dit ook (klein)zakelijk wil gebruiken...

Met BIS is het helaas niet mogelijk om agenda ed te sychroniseren. Eigenlijk raad ik dan gewoon Microsoft Exchange aan. Met een gratis Mail2web account heb je de beschikking tot je agenda, contacten en email en worden deze netjes gesychroniseerd.
Echter vind ik BlackBerry de meest energie zuinige pushmail methode. 4 dagen standby en dan nog 40% dat halen de Windows Mobile toestellen zeker niet met een permanente dataverbinding.

Tja, het heeft weinig nut om een BB 2de hands te kopen aangezien je deze vaak gratis krijgt bij je provider met BIS. KPN biedt wel BIS start aan en kost 9,95 maar is met 2mb datalimiet. Is voor prive gebruik voldoende maar dan moet je geen bijlagen downloaden.

Less is more!

quote:
NicoF schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:40:
Je moet ook eerst Vodafone bellen en daar BIS aanzetten. Dit kost 23,80 (incl BTW) per maand. Zodra dit aanstaat zie je ipv gprs --> GPRS (in hoofdletters staan) dan worden automatisch servicebooks doorgestuurd waardoor je kan emailen en internetten.

Zonder deze toevoeging gaat het NIET lukken en kan je je Curve alleen voor sms en bellen gebruiken.

Vodafone Datasupport die kan je verder helpen (klantenservice bellen optie 3 of 4 en dan vragen naar iemand van datasupport)

Let wel op, je zit hier aan vast de gehele looptijd van je contract
ik heb een pearl zonder BIS of BES en dat werkt perfect, dus aan de phone zal het niet liggen

Heb je die Pearl aangesloten op het T-Mobile netwerk? T-Mobile accepteert overigens geen simlockvrije BB op hun netwerk. Maar het grappige is dat het mij wel lukte om een dataverbinding te krijgen met T-Mobile. Dit terwijl er geen servicebooks van T-Mobile in staan en er gprs is ipv GPRS.

Maar we kunnen met 100% zekerheid stellen dat je niet van je BB kan genieten (zoals de bedoeling is) zonder BES of BIS. Maar het is best prijzig. Het mag best goedkoper. Ik verwacht ook dan als meer consumenten BB nemen de prijs iets naar beneden gaat.

Bij vodafone vind ik het erg jammer dat alleen BB verkeer in de bundel zit en dat je niet kunt internetten (onbeperkt). Bij T-Mobile betaal je hetzelfde bedrag en mag je ook onbeperkt internetten. Tja en dan is het dus maar een tientje voor deze extra dienst.

Less is more!

Aangesloten bij proximus (vodafone Belgie). Dat een provider bepaalde toestellen niet toelaat op hun netwerk ligt niet aan het toestel natuurlijk. Dat je zonder BES niet alle mogelijkheden van BB hebt ben ik vollop mee eens. BIS is echter niet meer dan mail, dat kan met imap/pop ook. Je kan een BB ook conecten met een intellysync server (BES van nokia zeg maar) dus dat kan eventueel een alternatief zijn (niet voor persoonlijk gebruik natuurlijk)

Zonder BIS of BES blijft een BB nog steeds "good value for your money" met een design, functionaliteit, formaat en prijs die niet moet onderdoen voor nokia.

Maar je hebt dus hoe dan ook een extra dienst/service nodig. Het is niet zo dat je een POP3 account kan toevoegen aan je BB.
Dus zonder minimaal BIS heb je vrij weinig aan je BB

Reg. datum: 04 augustus 2000

quote:
NicoF schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 06:50:
Maar je hebt dus hoe dan ook een extra dienst/service nodig. Het is niet zo dat je een POP3 account kan toevoegen aan je BB.
Dus zonder minimaal BIS heb je vrij weinig aan je BB
het zou kunnen met een apart programma. gmail heeft bijvoorbeeld een bb client die zonder bis werkt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Reg. datum: 11 juli 2006

Ik zit te denken aan een BlackBerry 8310 Curve omdat dit mij in gebruik een zeer makkelijk telefoontje lijkt. Die het zeker wel een jaartje of 2 zou moeten doen.

Nu vraag ik me af of Blackberry Internet Service echt nodig is. Push email heb ik niet nodig. Mijn mail mag best met vertraging binnenkomen, en zo nodig haal ik het handmatig op, is dit wel mogelijk?
Edit: ok, ik lees even naar boven en zie het staan. Pop3 kan dus enkel met een apart programmaatje. Is die gratis te verkrijgen?

En dan nog een vraagje. Ik heb mij laten informeren dat Blackberry Internet Service erg makkelijk is voor internet pagina's. Maar kan ik hier ook gewoon internet sites op bekijken zoals op alle andere smartphones (zoals een HTC) zonder gebruik te maken van die speciale Blackberry Internet Service? Ik vind die extra kosten die daarmee samenhangen namelijk overbodig.

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Werkt het overigens makkelijk om te syncen met een Mac?
Edit: ook al gevonden, ik moet pocketmac gebruiken en zo te lezen werkt dat prima. :)

Thorgrem wijzigde dit bericht 07-05-2008 13:03 (11%)

Diesel Power

Is het ondertussen al mogelijk om gewoon een Blackberry te kopen en daar met T-mobile web n walk mee te browsen en pop boxen op te halen?
Zo'n 2 jaar geleden kon je de internet profielen niet zelf aanpassen dus ik was benieuwd of dit nu wel kan, als je gewoon zelf een toegangspunt en gebruikersnaam op kan geven ben je al een heel end.

http://www.smartphoneshop.../rim-blackberry-8800.html
Dit is ook zo'n raar stukje tekst:
Simlockvrij
De BlackBerry 8800 is simlockvrij, maar werkt niet in combinatie met een T-Mobile abonnement. Voor gebruik van Blackberry internet en push e-mail is een Blackberry Internet Service abonnement essentieel.

Bierkameel wijzigde dit bericht 13-05-2008 21:31 (32%)

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

Volgens mij wordt er in dit topic genoemd dat het gebruik van de blackberry zonder BES en BIS niet mogelijk is. Hier is geen verandering in gekomen en zal er wss ook niet in komen aangezien dit de kern van het hele BB concept is. Als je een BB koopt zonder BIS of BES abbo dan is het niks meer dan een oude gsm waarmee je kan bellen + sms'en.

Diesel Power

NicoF in "[BlackBerry] Nieuwe generatie BB's"

Volgens NicoF moet internet wel werken, daar heb ik ook wel genoeg aan, dan kan ik iig via web mn gmail checken,

Kill bill

Ik durf alleen niet de garantie te geven dat je dat altijd zal werken. De reden waardoor het bij mij werkte kan ook zijn omdat het toestel nog de servicebooks van Vodafone had waardoor het browser icoon zichtbaar was.
Ik snap alleen niet wat je met een BB moet als je er geen BIS bij neemt. Bij KPN en T-Mobile valt de prijs zeker mee. Bij KPN 17,50 en de eerste 12mnd 50% korting (bij 24mnd contract) en bij T-Mobile hele contractperiode 10euro p/m dit is bij deze providers incl Internet gebruik (onbeperkt) dus bij T-Mobile betaal je dus niets extra's.
Vodafone is volgens mij de duurste provider aangezien je daar alleen voor BIS betaald en als je wilt internetten betaal je ook nog eens een keer per MB.

O ja, het is nog steeds niet mogelijk om simlockvrije BB te gebruiken icm T-Mobile Instant E-Mail. T-mobile laat alleen gesimlockte (t-mobile) BB op hun netwerk toe. Je kunt zoals ik al eerder melde sms'en en bellen maar je kunt geen gebruik maken van Instant Email (zo heet BIS bij t-mobile).
Gelukkig weet de particuliere klantenservice hier niets van en heb ik dus voor 430euro een verkeerde telefoon gekocht. De zakelijke klantenservice wist mij zeer goed en kundig te helpen.
Tip in deze is dus bel altijd de zakelijke klantenservice zij kunnen ook mee dan de particuliere (die willen elke keer een case aanmaken: om moe van te worden).

Dus kort samengevat: simlockvrije BB werkt niet icm T-Mobile BIS (alle toestellen die niet van T-Mobile zijn).

Diesel Power

Oke thnx, dat is duidelijk.
Een tientje per maand is inderdaad goed te doen, ik las ergens dat je naast een BIS abo eigenlijk ook je web n walk aan moest houden en dat je dus 20 euro per maand kwijt was, het BIS abo zou alleen voor T-zones onbeperkt zijn en daar heb ik niets aan, ik ga vandaag eens even bellen met de klantenservice :)

Kill bill

Ik heb BIS en heb geen Web'n'Walk meer, allemaal geregeld door zakelijke klantenservice van T-mobile (t-mobile zakelijk abbo ook). Heb het nog geen maand, dus nog geen factuur gezien, maar zover ik weet is het gewoon eigenlijk hetzelfde als Web'n'Walk alleen dan met BB features erbij.

Mocht dat ineens anders blijken te zijn dan gaan we wel even ruzie maken met t-mobile aangezien het ons als zodanig is verkocht.

sander- wijzigde dit bericht 14-05-2008 08:27 (18%)

Reg. datum: 29 maart 2000

Ik draai bij KPN het BIS abbo voor EUR 21,01 ex. BTW. p/mnd.

Daarvoor krijg je:
  • Onbeperkt internet (FUP)
  • 1 E-Mailadres *.@kpn.blackberry.com
Gebruik de blackberry browser en opera mini voor internet. E-Mail komt direct op BB binnen.

Zonder BIS/BES kan je bij mijn weten het net niet op.

BlackBerry 8100 | OS 4.5.0.10 | Platform 2.7.0.40

Ik krijg bij het installeren van Opera Mini continu een error.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: