Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juni 2005

Samsung LCD TV's :
http://www.samsung.com/ca/products/tv/images/ce_tv_mainbanner_en.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De N serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung welk de M serie opvolgt. De Serie positioneert zichzelf net onder de M serie maar boven de R serie, dit is af te leiden uit de specs. De N serie bevat alle goede eigenschappen van de R serie en de M serie. De N71 staat praktisch gelijk aan de R7# en de M71 maar mist features zoals de Smooth Motion technologie / 100Hz van de M71. De N71 bevat wel een zogenoemde “Professional Color Correction”, waarbij de kleuren nog meer tot zijn recht komen. De N71 zit hiermee zeer dicht tegen de M71 aan of al dan niet erboven. De N71 zal beschikbaar komen in formaten 32”/40”/46” . De M71 zou overigens ook in 32” variant op de markt komen maar nu naar 6 maanden na de aankondiging is er nog steeds geen teken van.

De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de N serie. Waarbij de N serie weer boven de R serie staat. De M serie positioneert zichzelf als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties

De M91 serie is nu al te vinden op enkele samsung sites waarbij deze televisie al op enkele exhibities ten toon werd gesteld. De lanceer datum werd gesteld op augustus 2006, dus kunnen we deze televisie binnen enkele weken (of al dan niet maanden) in de winkels verwachten. Verwacht het rond November / December maanden. Hij staat overigens al wel vermeldt.

Specs van de M91 :
- 40” wide LCD TV
- true color expression (eXtended Wide Color Gamut, 146%)
- 10,000:1 high contrast ratio
- LED BLU (Back Light Unit)
- best off-angle viewing
- DNIeTM (Digital Natural Image engine)
- 2 HDMI, PC input, swivel stand
- Wise LinkTM (Multi Memory Slot, USB)
- SRS TruSurround XT
- resolution: 1366 x 768

De F serie is een nieuwe serie welk de N/M serie opvolgt in de lijn van series, met de F91 welk een HD TRUE (1080p) televisie is. Deze televisie zal helaas alleen in 40” en 46” beschikbaar zijn.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren in het design, heel de R7# is qua specs precies het dezelfde. De M serie onderscheidt zich door de onderste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver. De randen verschillen bij de tv’s in de design zelf ook, bij sommige zit de uit/aan knop in de rand verwerkt.

De M61 is min of meer uit het beeld van Samsung zelf verdwenen qua reclame door de R7# serie en de M71 waarbij we niet de N en de opkomende F serie kunnen vergeten. De specs van de M71 hebben in vergelijking met de M61 / R7# een flinke update meegekregen, zo bevat het bijvoorbeeld 2HDMI poorten / 6000:1 dc / Multimedia slot / Smooth Motion technologie. Dit zou beeld moeten verbeteren bij snellere beelden.
Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ )

De R7# kwam na de M61, maar qua specs zitten ze heel dicht tegen elkaar aan. Welk beter is , is moeilijk te zeggen. Uitgaande van dat de R serie altijd minder was dan de M serie gaan we ervan uit dat de M61 beter is. De R7# zou bijvoorbeeld geen COMB filter hebben waarbij heel de M serie dit wel heeft. Sommige sites zeggen anders.

Maar nu met de N serie is het een aantrekkelijk alternatief voor de R7# en de M61.

De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

Update F71
Gespot op duitse samsung website, 1080p display.

Update M91
Link : http://www.samsungexhibition.com/tag.jsp?abscode=VD02
Link Video : http://www.samsungexhibit...=-675583151&seqno=138

In het kort :
De M91 is gelanceerd, kunnen we binnenkort verwachten, aanrader.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • M91
  • F71
  • N71
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Reg. datum: 04 juni 2005

Deel 5 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 4 statistieken :
geopend : 2 december 2006 00:54
gesloten : 2 maart 2007 12:51
totaal berichten : 1041

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

aex351 wijzigde dit bericht 16-04-2007 01:17 (19%)

< dit stukje webruimte is te huur >

Reg. datum: 27 oktober 2004

Wederom goeie openingspost _/-\o_ .

Dat we hier maar vrolijk door mogen gaan :).

Mijn tv'tje bevalt altijd nog prima, maar zit nog wel steeds met het audio out geluid. :9

swing - m35i - 3510i - k700i - k800i

Kolonel van BF2

Oude even sluiten zou ik zeggen.

Kan je ook wat meer info in de openingspost geven over HDTV met betrekking tot de modellen?

Dus welke modellen welke standaarden aankunnen, want dat kan ik eigenlijk nergens vinden en zou toch wel behoorlijk handig zijn in de openingpost

Specs: 7600GT, 2GB DDR2/533 RAM, 17 inch Iiyama DVI, 160 GB SATA 2, 430 Watt Coolermaster Low Noise PSU, Intel 930 Dual Core 3.0 Ghz 2x 2MB cache, TV: Samsung LE32R71B, Digitale Ontvanger: Samsung DCB-9401R

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Ik vind juist dat de OP aangepast moet worden. Er staat informatie in die inmiddels verouderd is. Misschien handig om een keer goed door te nemen.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Wat een leven

Mischien kan dit er bij of toch niet.?

ikweetniks in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

ikweetniks in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

ikweetniks wijzigde dit bericht 22-02-2007 08:33 (21%)

testing

Reg. datum: 10 februari 2004

Ik heb sinds kort de LE23R71W. Ik kijk tv via een gewone analoge aansluiting, maar toch merk ik dat ik last heb van vertraging van het beeld ten opzichte van het geluid. Dus deze lopen niet gelijk.
Ik heb wel gelezen dat dit wel meer voorkomt bij externe bronnen maar niet bij een analoge tv aansluiting. Zijn er hier meer mensen die hier ook last van hebben of is dit een bepaalde instelling?

Reg. datum: 24 juli 2006

:( :( :( :( :( :( :( (ter vervanging van een aantal scheld woorden ;) )

Mijn LE40F71 schokt regelmatig bij standaard TV uitzendingen, en dan met name na een beeldwisseling waar een zwart beeldje tussen zit zoals bij de reclame.

Ik had de klacht neergelegd bij Samsung en ze sturen een mannetje.
Gelijk gevraagd naar de Just-scan update, en de persoon aan de telefoon zei "geen probleem ik geef het gelijk door"

Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"

Ik kon mij nog inhouden, maar was natuurlijk bloedlink, samsung heeft mij een LCD verkocht als zijnde 1080p, maar hij kan het alleen maar weergeven met overscan. Naar mijn mening kan dat dus niet en ga ik mij eens even beramen op een vervolg actie.

Dit alles even ter uwer informatie. ;)

Reg. datum: 25 augustus 2006

ok

quote:
Mothergoose schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:56:Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"
Da's regelrechte b*llsh1t. Ik zou meteen Samsung zelf bellen en dat aankaarten.

Bla Bla Bla..
Reg. datum: 16 september 2000

Ow ik ben dus niet de enige die dit af en toe ziet...

Maar ik zag dit ook al voor de update...
Naja, zal er ook es een belletje aan gaan wagen...

HDMI interface werkt trouwens voor geen meter met de nieuwe update. Heb nu een ati x1650 en als ik 1080i 30hz pak werkt het goed, maar op 60hz (oftwel 1080p) dan vervormt het enzo...

Echt bullshit... :(

Reg. datum: 22 februari 2007

Hallo allemaal (nieuw persoon hierow :*) )

Ik heb een vraag over de LE32R71B - Ik heb deze pas net een aantal weken en het is echt een top TV. Maar ik heb nu gemerkt dat me Spaarstand niet werkt. In het begin werkte het wel, maar nu verzet ie niks meer als ik het op Low-Medium of High zet.

Wat een leven

In het servicemenu bezig geweest?

testing

Reg. datum: 22 februari 2007

quote:
Niet echt, nee. Ik ben van alles af geweest. Het enigste wat ik als functie aan heb gedaan in de Service Menu is de Brightness Sensor omdat die automatisch al uit stond. Misschien is dat het?

Reg. datum: 15 november 2004

Zojuist de LE40F71B besteld.

Voorheen had ik de LE32M51B maar nu heb ik voor minder geld een FULL HD tv. Ik moest er wel wat voor over hebben om hem uiteindelijk voor ¤1625,- te hebben:

Vriendin ging langs Expert, volgens haar zeiden ze dat de LE40F71B 1599,- was. Ik ging toen naar de BCC, die zeiden dat hun hem dan konden geven voor ¤1499,-. Maar toen belde ze naar de Expert, hun zeiden dat hij ¤1999,- was! Ik snel terug naar de Expert en ze maakten een bon voor ¤1699,-. Ik met die bon weer terug naar de BCC en kreeg hem toen dus uiteindelijk voor ¤1625,-. :)(Mediamarkt, Mikro-Electro en de It's was de LE40F71B ook rond de 1899,-

Nu maar hopen dat hij een mooi beeld geeft want in tegenstelling tot nu was er bij de LE32M51B heel wat speurwerk aan vooraf gegaan. Ik lees hier wel problemen met tearing en overscan, maar dat is maar afwachten dan.

Ik ga de LE40F71B gebruiken voor Xbox 306 en sluit er me pc op aan en dan maar hopen dat 1080P een veel mooier beeld geeft als 720P op me ''oude'' LE32M51B.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
bwiep schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:
Ow ik ben dus niet de enige die dit af en toe ziet...

Maar ik zag dit ook al voor de update...
Naja, zal er ook es een belletje aan gaan wagen...

HDMI interface werkt trouwens voor geen meter met de nieuwe update. Heb nu een ati x1650 en als ik 1080i 30hz pak werkt het goed, maar op 60hz (oftwel 1080p) dan vervormt het enzo...

Echt bullshit... :(
Zijn er meer mensen bij wie de 1:1 update voor hdmi niet werkt dan?
Weet je zeker dat het niet aan je pc ligt? Instellinkje of zo.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Mothergoose schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:56:
:( :( :( :( :( :( :( (ter vervanging van een aantal scheld woorden ;) )

Mijn LE40F71 schokt regelmatig bij standaard TV uitzendingen, en dan met name na een beeldwisseling waar een zwart beeldje tussen zit zoals bij de reclame.

Ik had de klacht neergelegd bij Samsung en ze sturen een mannetje.
Gelijk gevraagd naar de Just-scan update, en de persoon aan de telefoon zei "geen probleem ik geef het gelijk door"

Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"

Ik kon mij nog inhouden, maar was natuurlijk bloedlink, samsung heeft mij een LCD verkocht als zijnde 1080p, maar hij kan het alleen maar weergeven met overscan. Naar mijn mening kan dat dus niet en ga ik mij eens even beramen op een vervolg actie.

Dit alles even ter uwer informatie. ;)
Dat kan zo'n monteur wel zeggen, maar daar hoef jij niks mee. Waarschijnlijk weet zo'n vent niet waar die over praat. De update is van Samsung zelf en wordt uitgevoerd door een monteur van hunzelf, dus je garantie loopt gewoon door natuurlijk.

En de link van mbl99 naar die test van de Samsung, ik vond het een erg positief oordeel!

Reg. datum: 28 augustus 2006

Maar als je bijvoorbeeld in het service menu zit , wat kan je dan allemaal veranderen en is het dan nodig?? Heb trouwens een LE32N71B.

Kolonel van BF2

quote:
Exadon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:41:
Hallo allemaal (nieuw persoon hierow :*) )

Ik heb een vraag over de LE32R71B - Ik heb deze pas net een aantal weken en het is echt een top TV. Maar ik heb nu gemerkt dat me Spaarstand niet werkt. In het begin werkte het wel, maar nu verzet ie niks meer als ik het op Low-Medium of High zet.
Ik heb hem ook, maar ik heb Spaarstand gewoon uit, denk dat het einig verschil zal doen voor je levensduur.

Specs: 7600GT, 2GB DDR2/533 RAM, 17 inch Iiyama DVI, 160 GB SATA 2, 430 Watt Coolermaster Low Noise PSU, Intel 930 Dual Core 3.0 Ghz 2x 2MB cache, TV: Samsung LE32R71B, Digitale Ontvanger: Samsung DCB-9401R

Kolonel van BF2

quote:
boscheboy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:25:
Zojuist de LE40F71B besteld.

Voorheen had ik de LE32M51B maar nu heb ik voor minder geld een FULL HD tv. Ik moest er wel wat voor over hebben om hem uiteindelijk voor ¤1625,- te hebben:

Vriendin ging langs Expert, volgens haar zeiden ze dat de LE40F71B 1599,- was. Ik ging toen naar de BCC, die zeiden dat hun hem dan konden geven voor ¤1499,-. Maar toen belde ze naar de Expert, hun zeiden dat hij ¤1999,- was! Ik snel terug naar de Expert en ze maakten een bon voor ¤1699,-. Ik met die bon weer terug naar de BCC en kreeg hem toen dus uiteindelijk voor ¤1625,-. :)(Mediamarkt, Mikro-Electro en de It's was de LE40F71B ook rond de 1899,-

Nu maar hopen dat hij een mooi beeld geeft want in tegenstelling tot nu was er bij de LE32M51B heel wat speurwerk aan vooraf gegaan. Ik lees hier wel problemen met tearing en overscan, maar dat is maar afwachten dan.

Ik ga de LE40F71B gebruiken voor Xbox 306 en sluit er me pc op aan en dan maar hopen dat 1080P een veel mooier beeld geeft als 720P op me ''oude'' LE32M51B.
Lees de discussies over 720P vs 1080P eerst maar eens door zou ik zeggen, dan zul je erachter komen dat je er waarschijnlijk weinig verschil in ziet. (was verstandig geweest als je dat had gedaan voor je zoiets koopt)

Reg. datum: 27 januari 2006

quote:
[...]

Dat kan zo'n monteur wel zeggen, maar daar hoef jij niks mee. Waarschijnlijk weet zo'n vent niet waar die over praat. De update is van Samsung zelf en wordt uitgevoerd door een monteur van hunzelf, dus je garantie loopt gewoon door natuurlijk.

En de link van mbl99 naar die test van de Samsung, ik vond het een erg positief oordeel!
Vind ik ook maar vreemd, de monteur die bij mij langskwam (seleco denk ik) gelijk gevraagd hoe het nu zit met de garantie en deze zei dat er niks aan veranderde, gewoon de standaard periode van 2 jaar (als ik het me goed herinner zei hij 2 jaar)

quote:
Jachertje schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:04:
[...]

Lees de discussies over 720P vs 1080P eerst maar eens door zou ik zeggen, dan zul je erachter komen dat je er waarschijnlijk weinig verschil in ziet. (was verstandig geweest als je dat had gedaan voor je zoiets koopt)
Een van de voornaamste reden dat je geen verschil ziet tussen 720p en 1080p heeft te maken met overscan. Een andere reden is dat ondanks dat je materiaal wel 1080p kan zijn, maar het van een source afkomt die geen optimaal gebruik maakt van zon hoge resolutie. Digitale TV is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb onder andere NG in HD en mn DVB kan wisselen tussen 720p en 1080i. Ik zie dus geen verschil. Waarom? Omdat 1) het beeld welliswaar op 1080i uitgezonden word maar geen echte 1080 source is en 2) op mn HDMI overscan zit.

King Kong in 1080p is toch wel een mooi voorbeeld. Ik heb verschillende mogelijkheden om zowel full 1080p en 720p weer te geven en ik zie het verschil met mn ogen dicht, mits er geen overscan toegepast word (via de VGA dus in mijn geval).

Tests en reviews zijn leuk, maar om er nou maar blind achteraan te hobbelen ...

Reg. datum: 13 december 2000

Zojuist een samsung vertegenwoordiger gesproken, in maart word de nieuwe lijn gepresenteerd, levering zal begin april plaatsvinden.

Uit de huidige lijn zal (bijna) alleen de 4*f71 blijven, de rest verdwijnt. Er komt een Full-HD lijn bij, die boven de f71 geplaatst gaan worden, qua prijs, aansluitmogelijkheden en specs. Nog geen nieuwe tv's met led-backlight, en nog geen sprake van nieuwe set-top-boxen.

Ook sprak ie over vrij goedkope dvd-spelers/recorders met HDMi en upscaling met een faroudja-chip.

Tekielja wijzigde dit bericht 23-02-2007 14:25 (11%)

Veni, vidi, vaginalis! | Ik kwam, Ik zag, en het was kut!

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
InflatableMouse schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]

Een van de voornaamste reden dat je geen verschil ziet tussen 720p en 1080p heeft te maken met overscan. Een andere reden is dat ondanks dat je materiaal wel 1080p kan zijn, maar het van een source afkomt die geen optimaal gebruik maakt van zon hoge resolutie. Digitale TV is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb onder andere NG in HD en mn DVB kan wisselen tussen 720p en 1080i. Ik zie dus geen verschil. Waarom? Omdat 1) het beeld welliswaar op 1080i uitgezonden word maar geen echte 1080 source is en 2) op mn HDMI overscan zit.

King Kong in 1080p is toch wel een mooi voorbeeld. Ik heb verschillende mogelijkheden om zowel full 1080p en 720p weer te geven en ik zie het verschil met mn ogen dicht, mits er geen overscan toegepast word (via de VGA dus in mijn geval).

Tests en reviews zijn leuk, maar om er nou maar blind achteraan te hobbelen ...
Vraagje: Als ik via component een 1080P spel speel (Xbox 360) op de LE40F71B heb ik dan ook last van overscan?

Eigelijk beetje eng wat ik allemaal lees: overscan,pixelmapping,ghosting.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: