Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:19:
[...]

Ja, ik heb het ook gezien. Ook verschillende uitspraken even vluchtig doorgenomen en het lijkt dat we redelijk sterk staan omdat we een mail hebben gehad met de bevestiging van de passeerdatum. Ik denk niet dat we het tot een rechtszaak willen laten komen, omdat het (financieel) voor ons ook minder gunstig zou kunnen uitpakken, maar misschien helpt het wel om de verkopers te dwingen toch een krabbel te zetten.
Hij is overigens niet op z'n werk verschenen (hij had wel opgezegd, maar hij zou nog een paar weken blijven doorwerken).
De telefoon van z'n vrouw staat helaas uit... Wordt vervolgd!
Klinkt als een huwelijkscrisis? :/

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Impulz
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
DeOS schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:24:
[...]

Klinkt als een huwelijkscrisis? :/
lijkt er wel op. 180 graden om doe je niet zomaar. stront aan de knikker..... succes!!

Monkey see, Monkey do!

Lees ook Verkoper van huis wil zich terugtrekken eens, daar was weliswaar wel al de koopakte getekend, maar misschien heb je er toch wat aan.
Hij is uiteindelijk toch op z'n werk verschenen. Hij heeft tegen m'n vader verteld dat hij 3 nachten niet geslapen heeft en het echt niet meer ziet zitten, dat is de reden.
Hij kan waarschijnlijk zijn baan behouden, de opzegging bij de scholen hebben ze ook al teruggedraaid.
Ik heb z'n vrouw ook gebeld en er is geen kans meer dat ze richting Oostenrijk gaan. Zij wil aan de ene kant nog steeds, maar aangezien hij twijfelt wil ze ook pertinent het verhaal niet door laten gaan.
Ze vroeg wat wij gingen doen en ik heb gezegd dat we dat nog niet zeker wisten. Zoals ik het nu zie is de kans dat we het huis in handen krijgen vrij klein en zou dat alleen via een rechtszaak nog kunnen (als we al winnen).
Ik denk toch dat we via een aangetekende brief de verkopers verzoeken aan hun plicht te voldoen om het koopcontract te tekenen en daarin vermelden dat we anders overwegen gerechtelijke stappen te ondernemen.
Zij hebben uiteraard ook al informatie ingewonnen en zij zijn overtuigd dat ze nergens aan vast zitten, maar zo is het niet helemaal.
Wellicht is een schadevergoeding, met de voorwaarde dat wij dan geen gerechtelijke stappen ondernemen, ook nog een optie.
Heeft iemand nog tips? Wat zou bijv. een redelijke schadevergoeding zijn?

Edit:
Waarschijnlijk gaan wij het volgende doen:
We gaan vanavond met ouders (die kunnen later getuigen) naar ze toe. Vervolgens beginnen we het gesprek en zorgen dat zij op een of nadere wijze toegeven dat er afspraken over de verkoop zijn gemaakt en dat wij als partijen akkoord waren en dat het puur een kwestie van op papier zetten is en dat we niet begrijpen dat ze hier nu op terugkomen. Op deze wijze hebben we nl. bevestiging met getuigen dat er wel degelijk een mondelinge overeenkomst bestaat.
Pas dan confronteren we hen met het feit dat er dus een koopovereenkomst bestaat en dat we naleving wensen en dat we dat zo nodig bij de rechtbank zullen afdwingen.

mtthw wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:31 (21%)

Impulz

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:19:
Hij is uiteindelijk toch op z'n werk verschenen. Hij heeft tegen m'n vader verteld dat hij 3 nachten niet geslapen heeft en het echt niet meer ziet zitten, dat is de reden.
Hij kan waarschijnlijk zijn baan behouden, de opzegging bij de scholen hebben ze ook al teruggedraaid.
Ik heb z'n vrouw ook gebeld en er is geen kans meer dat ze richting Oostenrijk gaan. Zij wil aan de ene kant nog steeds, maar aangezien hij twijfelt wil ze ook pertinent het verhaal niet door laten gaan.
Ze vroeg wat wij gingen doen en ik heb gezegd dat we dat nog niet zeker wisten. Zoals ik het nu zie is de kans dat we het huis in handen krijgen vrij klein en zou dat alleen via een rechtszaak nog kunnen (als we al winnen).
Ik denk toch dat we via een aangetekende brief de verkopers verzoeken aan hun plicht te voldoen om het koopcontract te tekenen en daarin vermelden dat we anders overwegen gerechtelijke stappen te ondernemen.
Zij hebben uiteraard ook al informatie ingewonnen en zij zijn overtuigd dat ze nergens aan vast zitten, maar zo is het niet helemaal.
Wellicht is een schadevergoeding, met de voorwaarde dat wij dan geen gerechtelijke stappen ondernemen, ook nog een optie.
Heeft iemand nog tips? Wat zou bijv. een redelijke schadevergoeding zijn?

Edit:
Waarschijnlijk gaan wij het volgende doen:
We gaan vanavond met ouders (die kunnen later getuigen) naar ze toe. Vervolgens beginnen we het gesprek en zorgen dat zij op een of nadere wijze toegeven dat er afspraken over de verkoop zijn gemaakt en dat wij als partijen akkoord waren en dat het puur een kwestie van op papier zetten is en dat we niet begrijpen dat ze hier nu op terugkomen. Op deze wijze hebben we nl. bevestiging met getuigen dat er wel degelijk een mondelinge overeenkomst bestaat.
Pas dan confronteren we hen met het feit dat er dus een koopovereenkomst bestaat en dat we naleving wensen en dat we dat zo nodig bij de rechtbank zullen afdwingen.
ik snap dat jullie het huis geleverd willen hebben, maar wil je het echt zo op de spits drijven? ik bedoel... niemand is op dit moment toch financieel benadeeld?

gaat een beetje tegen het gevoel in om die mensen 'af te straffen' met een schadevergoeding cq rechtszaak.... hun droom kan niet doorgaan (reden daargelaten) en als toetje worden ze ook nog hun huis uitgetrapt.... kweenie....gevoelig.

ik zeg 'leven en laten leven'. op zoek naar een ander huisje, zijn er zat :)

just my 2 cents :)

Marko wijzigde dit bericht 18-06-2007 12:04 (3%)

Monkey see, Monkey do!

Wow, dus als ik het goed begrijp heeft een collega van je pa jullie gematst, door jullie alvast in zijn huis te laten kijken, dingen op te laten meten etc. etc... Of anders gezegd: als alles wel was doorgegaan dan mocht je je in je handjes knijpen met zoveel mazzel?

En nu ziet hij er vanaf, om toch niet de minste redenen, bedoel: hele toekomstplan is gewijzigd. En dan willen jullie hem zijn huis uit laten zetten?

Hoe goeie collega van je pa is het? Een vage bekende, of iemand waar hij dagelijks mee werkt?

quote:
Marko schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:58:
[...]

ik snap dat jullie het huis geleverd willen hebben, maar wil je het echt zo op de spits drijven? ik bedoel... niemand is op dit moment toch financieel benadeeld?

gaat een beetje tegen het gevoel in om die mensen 'af te straffen' met een schadevergoeding cq rechtszaak.... hun droom kan niet doorgaan (reden daargelaten) en als toetje worden ze ook nog hun huis uitgetrapt.... kweenie....gevoelig.

Eensch is. :)

Ik begrijp je teleurstelling maar wil je het echt zo hard spelen? Er zijn misschien mondeling dingen overeengekomen maar ze komen hier al dusdanig snel op terug. Zelfs al voordat er ook maar 1 letter op papier staat. En omdat er nog geen letter op papier staat zul je het idd echt tot in de rechtbank moeten brengen om eventueel je gelijk te halen. Mocht je het winnen dan kom je gelijk lekker binnen in zo'n woonwijk. Als deze bewoners ook maar een klein beetje geliefd zijn hier dan zullen jullie regelmatig met de nek aangekeken worden gok ik.

Het is niet zo dat jullie al maanden aan het voorbereiden waren of bepaalde benodigdheden besteld hebben. Jullie schade is daarom 0 lijkt mij en daarom is een schadeveroedng ook niet aan orde.

Als er al een koopcontract getekend was en jullie voorbereidingen al een stuk verder waren dan nu dan gaf ik jullie gelijk. Ik denk dat het in deze situatie alleen beter is om maar gewoon verder te zoeken. Dit ook omdat het maar zeer de vraag is of je dit gaat winnen.

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

Impulz

Trouwens, het 'plannetje' om je ouders mee te nemen lijkt ook een beetje als doel te hebben om die mensen in een figuurlijke hoek te drijven. ('we hebben dan getuigen')

Laat het gaan, als je het huis krijgt kom je met een smerige nasmaak er te wonen, iets wat ik niet zou willen iig.

Een rechter zal ook objectief naar het redelijke kijken, die man is ook niet gevoelloos tenslotte. En met niks op papier geef ik je zeer weinig kans.

Ze kunnen zelfs het koopcontract tekenen en dan binnen 3 dagen zonder opgaaf van reden ontbinden, dus wat heeft een rechtszaak voor nut als je niet eens een getekend contract hebt... :s

hey kwart over 12 - eetse allemaal! :)

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:58:
[...]

ik zeg 'leven en laten leven'. op zoek naar een ander huisje, zijn er zat :)

quote:
matthijst schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:58:
Wow, dus als ik het goed begrijp heeft een collega van je pa jullie gematst, door jullie alvast in zijn huis te laten kijken, dingen op te laten meten etc. etc... Of anders gezegd: als alles wel was doorgegaan dan mocht je je in je handjes knijpen met zoveel mazzel?

En nu ziet hij er vanaf, om toch niet de minste redenen, bedoel: hele toekomstplan is gewijzigd. En dan willen jullie hem zijn huis uit laten zetten?

Hoe goeie collega van je pa is het? Een vage bekende, of iemand waar hij dagelijks mee werkt?
Op zich hebben jullie gelijk, we doen het eigenlijk ook niet om ze een hak te zetten, ze hebben het waarschijnlijk al moeilijk genoeg. Het huis stond officieel te koop (dat heb ik expliciet gevraagd) en niets wees erop dat er nog twijfel was, van welke kant dan ook. Ze waren immers ook al rond met de aankoop van het pension! We zijn niet gematst, we waren gewoon de eersten die gingen kijken. Hij heeft zelf aangegeven dat we al mochten gaan kijken, ik heb me juist erg terughoudend opgesteld, omdat het nog niet officieel te koop stond. De overeengekomen prijs is/was redelijk en zij waren erg blij dat ze snel van het huis af waren.
Als je al 4 jaar bezig bent met iets nieuws in Oostenrijk ga je niet over 1 nacht ijs en heb je wel 10x nagedacht of je je huis wel te koop moet zetten. Is het dan niet heel, heel, heel erg dom en onredelijk om het opeens terug te draaien?
Daarbij, naar eigen zeggen heeft de verkoper 3 nachten niet kunnen slapen. Waarom wordt er dan op zondagavond nog een mail gestuurd met gegevens en wordt er geen melding gemaakt van enige twijfel?
Ik denk dat we eerst de verkopers maar eens gaan vragen hoe zij gedacht hadden dit op te lossen. Ik vind niet dat je er zomaar vanaf kunt maken met een telefoontje. Of we daadwerkelijk een schadevergoeding gaan eisen weet ik niet, maar ik vind best dat ze door mogen hebben dat ze dan van tevoren wat beter na hadden moeten denken.

quote:
GaMbiNo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:11:
Mocht je het winnen dan kom je gelijk lekker binnen in zo'n woonwijk. Als deze bewoners ook maar een klein beetje geliefd zijn hier dan zullen jullie regelmatig met de nek aangekeken worden gok ik.

Het is niet zo dat jullie al maanden aan het voorbereiden waren of bepaalde benodigdheden besteld hebben. Jullie schade is daarom 0 lijkt mij en daarom is een schadeveroedng ook niet aan orde.

Als er al een koopcontract getekend was en jullie voorbereidingen al een stuk verder waren dan nu dan gaf ik jullie gelijk. Ik denk dat het in deze situatie alleen beter is om maar gewoon verder te zoeken. Dit ook omdat het maar zeer de vraag is of je dit gaat winnen.
Idd; hoe lang speelde dit nou al met al, 3 dagen? 't is wel lullig, maar om die gasten nu uit hun huis te dwingen gaat mij ook ver. Wat vindt je pa er van, bedoel: het is zijn collega, hij moet misschien nog een paar jaar door het leven als die-pa-van-die-klootzak-die-*****-zijn-huis-uit-heeft gedwongen.
En wat GaMbiNo zegt: volgens mij kan je beter Tokkie van je achternaam heten dan een buurt inkomen nadat je iemand zijn huis gedwongen laar verkopen....

Just my 2cts.

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:20:
Als je al 4 jaar bezig bent met iets nieuws in Oostenrijk ga je niet over 1 nacht ijs en heb je wel 10x nagedacht of je je huis wel te koop moet zetten. Is het dan niet heel, heel, heel erg dom en onredelijk om het opeens terug te draaien?
Niet onredelijk, niet dom, wel iemand die zich op het laatste moment kapot schrikt en ineens ziet wat het allemaal betekent. Bedoel: voor 4 jaar lang waren het 'dromen'. Nu is je huis "verkocht" en is er opeens geen weg terug meer mogelijk. Dan kan de waarheid opeens hard aankomen...
quote:
Daarbij, naar eigen zeggen heeft de verkoper 3 nachten niet kunnen slapen. Waarom wordt er dan op zondagavond nog een mail gestuurd met gegevens en wordt er geen melding gemaakt van enige twijfel?
Ik gok omdat hij zeker wilde weten wat hij ermee aan moest?
quote:
maar ik vind best dat ze door mogen hebben dat ze dan van tevoren wat beter na hadden moeten denken.
Ik denk dat ze jou daar niet voor nodig hebben, neem tenminste aan dat de gemiddelde Nederlander niet zijn baan, school en huis opzegt, just for the hell of it. Om het vervolgens terug te draaien, gewoon om potentiele kopers eens lekker op te fokken 8)

Impulz

quote:
matthijst schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:24:

gewoon om potentiele kopers eens lekker op te fokken 8)
lol :) eigenaardige hobby!

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:17:
Trouwens, het 'plannetje' om je ouders mee te nemen lijkt ook een beetje als doel te hebben om die mensen in een figuurlijke hoek te drijven. ('we hebben dan getuigen')

Laat het gaan, als je het huis krijgt kom je met een smerige nasmaak er te wonen, iets wat ik niet zou willen iig.

Een rechter zal ook objectief naar het redelijke kijken, die man is ook niet gevoelloos tenslotte. En met niks op papier geef ik je zeer weinig kans.

Ze kunnen zelfs het koopcontract tekenen en dan binnen 3 dagen zonder opgaaf van reden ontbinden, dus wat heeft een rechtszaak voor nut als je niet eens een getekend contract hebt... :s

Die 3 dagen gelden NIET voor de verkoper, tenzij anders overeengekomen in het contract. Maar aangezien er geen contract is doet het inderdaad niet helemaal terzake.
Als we werkelijk geen poot hadden om op te staan had ik het ook snel laten varen, maar de kans dat we zoiets zouden winnen is aanwezig. Daarom wil ik eigenlijk uit principe niet zomaar toegeven.
Ik ben aan de telefoon trouwens heel rustig gebleven en heb ook mijn medeleven geuit. Zij hebben het er moeilijker mee dan wij, daar ben ik me van bewust.

Edit:
quote:
matthijst schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:20:
[...]

Idd; hoe lang speelde dit nou al met al, 3 dagen? 't is wel lullig, maar om die gasten nu uit hun huis te dwingen gaat mij ook ver. Wat vindt je pa er van, bedoel: het is zijn collega, hij moet misschien nog een paar jaar door het leven als die-pa-van-die-klootzak-die-*****-zijn-huis-uit-heeft gedwongen.
En wat GaMbiNo zegt: volgens mij kan je beter Tokkie van je achternaam heten dan een buurt inkomen nadat je iemand zijn huis gedwongen laar verkopen....

Just my 2cts.
Het zijn waarschijnlijk de emoties die ervoor zorgen dat ik wat opgefokter reageer. Ik had waarschijnlijk net zo gereageerd als jullie.
Mijn pa heeft het er met 'm over gehad en staat (uiteraard) aan onze kant, maar er is geen ruzie o.i.d.
Ik denk dat het uiteindelijk gewoon pech hebben is. Voordat ik ga dreigen of andere dingen doe denk ik nog wel even 10x na, dus ik denk dat ik naar jullie ga luisteren ;)

mtthw wijzigde dit bericht 18-06-2007 12:32 (28%)

quote:
...

De 3 dagen bedenktijd is alleen voor de koper. De koper kan in principe niet meer onder de verkoop uit, omdat hij een mondelinge overeenkomst is aangegaan.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Impulz

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:26:
[...]

Als we werkelijk geen poot hadden om op te staan had ik het ook snel laten varen, maar de kans dat we zoiets zouden winnen is aanwezig. Daarom wil ik eigenlijk uit principe niet zomaar toegeven.
ik geef je nul kans gezien de situatie. en ergens zegt mijn fatsoen na deze uitlating dat je ook nul kans verdient.. je principes inzetten om een gezin met schoolgaande kinderen in de ellende te storten..... that really sucks. sorry.

Monkey see, Monkey do!

quote:
Weet je zeker dat de verkoper dat recht ook heeft? Ik dacht alleen de koper namelijk.
Stel dat een verkoper al heeft getekend en hij krijgt toch een hoger bod in die 3 dagen.. dag huidige koper, hallo hogere bieder. Volgens mij kan dat niet.

Maargoed, vooor mtthw blijft het wel lullig. Gelukkig is het snel afgeblazen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je behoorlijk baalt. Bij ons zijn er drie huizen voor ons neus weggekaapt, maar dat kwam omdat wij niet snel genoeg waren (huizen waren al weg, voordat wij wilden bieden). Dat vond ik al jammer, dus dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Ik zou het verder wel laten gaan, misschien wel even duidelijk laten blijken dat je niet blij bent met de gang van zaken, maar daar schiet je verder niet veel mee op.
quote:
MrSleeves schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:31:
[...]

Weet je zeker dat de verkoper dat recht ook heeft? Ik dacht alleen de koper namelijk.
Stel dat een verkoper al heeft getekend en hij krijgt toch een hoger bod in die 3 dagen.. dag huidige koper, hallo hogere bieder. Volgens mij kan dat niet.

Maargoed, vooor mtthw blijft het wel lullig. Gelukkig is het snel afgeblazen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je behoorlijk baalt. Bij ons zijn er drie huizen voor ons neus weggekaapt, maar dat kwam omdat wij niet snel genoeg waren (huizen waren al weg, voordat wij wilden bieden). Dat vond ik al jammer, dus dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Ik zou het verder wel laten gaan, misschien wel even duidelijk laten blijken dat je niet blij bent met de gang van zaken, maar daar schiet je verder niet veel mee op.
Zo is het maar net. We balen gewoon heel erg, dus dan komen de emoties in het spel.
Het is gewoon exact wat we zoeken in een supermooie wijk. De kans dat er een vergelijkbare woning te koop komt is niet heel groot, vandaar...

De les die wij (en anderen) hieruit kunnen trekken is dat het zaak is om z.s.m. de koopakte rond te krijgen!

mtthw wijzigde dit bericht 18-06-2007 12:35 (4%)

Vader van Sophie en Lucas!

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:34:
[...]

Zo is het maar net. We balen gewoon heel erg, dus dan komen de emoties in het spel.
Het is gewoon exact wat we zoeken in een supermooie wijk. De kans dat er een vergelijkbare woning te koop komt is niet heel groot, vandaar...

De les die wij (en anderen) hieruit kunnen trekken is dat het zaak is om z.s.m. de koopakte rond te krijgen!
Denk dat ik het hier verder bij zou laten. Jammer maar helaas. Die mensen hebben het ws. moeilijk en jullie pech. Geen kosten oid dergelijk gemaakt toch? Je bent even blij geweest met een dooie mus....

Je moet je afvragen wat je wilt:
- Het huis -> is redelijk kansloos
- Een vergoeding -> hoeveel kan dit zijn, lijkt me de moeite niet waard...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

quote:
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:39:
[...]

Denk dat ik het hier verder bij zou laten. Jammer maar helaas. Die mensen hebben het ws. moeilijk en jullie pech. Geen kosten oid dergelijk gemaakt toch? Je bent even blij geweest met een dooie mus....

Je moet je afvragen wat je wilt:
- Het huis -> is redelijk kansloos
- Een vergoeding -> hoeveel kan dit zijn, lijkt me de moeite niet waard...
Inderdaad geen kosten gemaakt. En we hebben ook geen problemen met een huis wat we bijv. al verkocht hebben.
Ik snap ieders reactie wel, maar probeer je ook eens in onze situatie te verplaatsen, ik denk dat de meesten het wel zullen begrijpen als je weet hoe het echt gelopen is.
Het huis is inderdaad kansloos en misschien hebben we ook geen recht op schadevergoeding, maar echt... neem van mij aan dat je zelf ook in alle staten bent als je zoiets hoort.

Flink balen inderdaad. Maar dit is niet echt uitzonderlijk hoor. Er zijn talloze gevallen waarin de koop om een of andere reden op het laatste moment niet doorgaat, zelfs wanneer er wel al een contract is ondertekend (komt vaak voor dat kopers dan nog afhaken). Dit leidt vaak tot hele vervelende situaties omdat er vaak nog andere overeenkomsten in het spel zijn (kopers hebben bijv hun huis al verkocht). Bij jullie is dat niet het geval dus op de teleurstelling na (die te begrijpen is) is er eigenlijk niets aan de hand. Jammer maar helaas, zonder dat er iets op papier staat maak je ook bij een rechter geen schijn van kans.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Inderdaad geen kosten gemaakt. En we hebben ook geen problemen met een huis wat we bijv. al verkocht hebben.
Ik snap ieders reactie wel, maar probeer je ook eens in onze situatie te verplaatsen, ik denk dat de meesten het wel zullen begrijpen als je weet hoe het echt gelopen is.
Het huis is inderdaad kansloos en misschien hebben we ook geen recht op schadevergoeding, maar echt... neem van mij aan dat je zelf ook in alle staten bent als je zoiets hoort.
Ach, wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten, maar als (groot) verschil dat de koop nog niet rond was, maar we dermate ver in de onderhandelingen zaten dat alles erop wees dat het ging lukken. Wat dan overblijft is een grote terleurstelling dat het niet zo is. In dit geval ligt de schuld ook deels bij jullie omdat je simpelweg het koopcontract niet snel genoeg getekend hebt. Achteraf is dit wellicht maar goed ook, om de redenen die hierboven al vaak genoeg gegeven zijn.

-edit- overigens hebben we nu nog een veel mooier huis gekocht waar we 2 weken geleden in zijn getrokken. Bij de koop daarvan, mondeling overeengekomen via de verkopend makelaar, hebben we de makelaar direct iets laten tekenen (paar zinnen waaruit de overeenkomst blijkt, incl prijs) om herhaling van de ellende te voorkomen. Misschien is dit ook een tip voor anderen.

FaceDown wijzigde dit bericht 18-06-2007 13:13 (14%)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat de meesten van ons ons dat wel voor kunnen stellen. Ik heb zelf een paar maanden terug ook een huis gekocht, over 2 weken is de sleuteloverdracht. En als dit mij was overkomen was ik ook eerst flink pissed geweest maar uiteindelijk moet je toch je verstand laten spreken en in zo'n geval doen wat het verstandigst is. Thumbs up voor het feit dat je nu al wat weet te relativeren. ;)

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

Iedereen kan zich jouw kant ook wel voorstellen hoor, 't verhaal van de verkoper is alleen net even iets bizarder ;)

Sterkte ermee, komt vast wel een nieuw huis langs...

Waarom gaat iedereen er van uit dat er nog geen overeenkomst is zolang het niet op schrift staat?
Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, alleen is het moeilijker te bewijzen.
Lees even:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39458:
quote:
"Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Het is een misverstand dat iemand niet gebonden is aan een afspraak zolang er niet getekend is. Het sluiten van een overeenkomst is dus in beginsel vormvrij. Het is echter wel verstandig om een afspraak schriftelijk vast te leggen in verband met de bewijslast."
en
quote:
"Onderhandelingen zijn niet altijd vrijblijvend. De onderhandelingsfase kan zo vergevorderd zijn ('in het zicht van de haven') dat één van beiden niet meer zomaar mag afhaken, zonder vergoeding van kosten en/of schade te betalen. De wederpartij heeft er dan min of meer op mogen vertrouwen dat er een overeenkomst tot stand zou komen."
Een financiele genoegdoening is wel op zijn plaats lijkt me.

Mr_Blobby wijzigde dit bericht 18-06-2007 13:33 (25%)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:29:
Waarom gaat iedereen er van uit dat er nog geen overeenkomst is zolang het niet op schrift staat?
Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, alleen is het moeilijker te bewijzen.
Lees even:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39458:

[...]
en

[...]

Een financiele genoegdoening is wel op zijn plaats lijkt me.
Dat verhaal gaat dus niet helemaal op, omdat het bij een huis anders gaat, zie het bericht van DeOS:
quote:
DeOS schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:56:
[...]
Kwam ook nog deze nuttige link tegen van de jurofoon met voorbeelden van rechterlijke uitspraken: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2673

"Volgens de wet heeft mondelinge overeenstemming over de koop van een woning geen rechtsgevolgen, maar toch kan de verkoper gedwongen worden tot medewerking om een schriftelijke koopovereenkomst tot stand te brengen. Het blijkt dat ook rechters moeite hebben met deze tegenstelling."
Edit:
Nog een linkje: http://www.planet.nl/plan...ontentid=819062/sc=8ebf16

mtthw wijzigde dit bericht 18-06-2007 13:59 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws