Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2002

quote:
kindt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:15:
de bank waar ik de hypotheek neem, weet dat ik een bankgarantie nodig heb en zegt die te regelen zodra alle papieren binnen zijn. De premie is volgens mij inderdaad iets van 250 euro en is eenmalig aftrekbaar. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze de zaak regelen en anders probeer ik binnen no-time ergens even 23.250 euro te regelen... brrrr
Mmmm... als ik je verhaal goed heb gevolgd dan hebben ze dus alle papieren al binnen en zijn alle handtekeningen gezet? Bel ze dan eens en vraag wanneer die bankgarantie bij de notaris zal liggen! Moet waarschijnlijk binnen vier weken na tekenen van koopcontract, dus het is niet iets waarbij je kan wachten op medische goedkeuring en zo.

Nogmaals: bij mij was de bankgarantie de dag na het tekenen van de hypotheekofferte helemaal geregeld. Daarna heeft het nog wel een paar weken geduurd voordat de hypotheek en levensverzekering goedgekeurd waren.

Daarbij: als je er je twijfels over hebt is het alleen maar goed om eens te informeren. Druk op de ketel houden, ze hebben weinig reden om hard voor je te werken.

gvd :( net na we dachten dat alle moeilijke dingen eindelijk achter de rug waren komt ineens het fenomeen 'levensverzekering' om de hoek kijken:

De geneeskundig adviseur van de Postbank gaat omdat m'n vriendin diabetes heeft aan de Postbank adviseren om ons geen verzekering aan te bieden :(

Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik hier nou weer mee aanmoet. De Postbank gaat ons nog op de hoogte brengen van de 'verdere afwikkeling', maar of dit inhoudt dat ze simpelweg weigeren een verzekering te leveren, of dat ze alsnog een voorstel gaan doen met bepaalde voorwaarden (hogere premie e.d.) kan ik er niet uit afleiden :( ik kan er op dit moment gewoon helemaal niks mee :(

En dat terwijl de bankgarantie al rond is, koopcontract al getekend, en de bank in principe akkoord is wat de hypotheek betreft. We hebben dan wel weer de mazzel dat de overdracht pas op 3 september is, maar de tijd vliegt waar je bij staat. En het is niet echt goed voor je nachtrust (wat de diabetes en het humeur van mijn vriendin ook niet echt bevordert).

Morgen maar eens een telefoontje met onze hypotheekadviseur gaan plegen, die had het er aanvankelijk over dat diabetes op zich geen probleem moest zijn, maar dat we er wel vanuit moesten gaan dat we een wat hogere premie zouden moeten betalen. Geenidee ook wat ik van dat advies van de geneeskundig adviseur moet denken.

Meer mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten?

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 15 juni 2004

Gisteravond een huis gekocht. Via via vernomen dat het huis te koop zou komen te staan (verkopers emigreren en gaan een pension beginnen).
Eergisteren gekeken en eigenlijk wel verliefd op het huis geworden. In vergelijking tot de huizen die we gezien hadden sprong deze er gewoon echt positief uit.
Gisteravond is het pas echt zeker geworden dat de emigratie door zou gaan. Meteen voor de tweede keer gaan kijken en rondgekomen met de verkopers (zonder makelaar). Uiteindelijk bleken onze bovengrens en de ondergrens van de verkopers precies overeen te komen en daar zijn we dus ook op uitgekomen.
De tweede kijkers stonden al te trappelen en daarom wilden we snel actie ondernemen. Het is een zeer gewilde wijk, redelijk recent huis ('95), ruime straat, tuin op het zuiden, ruime kamers boven. De benedenverdieping zal wat veranderingen ondergaan. De huidige bewoners hebben de muur tussen de keuken en de woonkamer dichtgemaakt, wij willen de keuken graag weer bij de woonkamer betrekken. De nieuwe keuken komt tegenover de 'oude' keuken te staan.
Helemaal blij dus!

Helemaal niets.....
Reg. datum: 25 september 2000

Het huis waar we eerder op boden is het niet geworden.
Alle drie moesten we een nieuw bod doen en de verkoper zou dan kiezen of hij ging door onderhandelen of het direct zou verkopen aan de hoogste bieder.
De bedragen die er geboden waren zaten dicht bij elkaar volgens de makelaar maar wij waren niet de hoogste bieder.
De vraagprijs was 189.000 en wij hadden 179.500 geboden.
Ik denk dat het huis verkocht is voor 180.000 of 181.000 In het begin baalde ik hier goed van omdat we eigenlijk nog lang niet het maximale geboden hadden. Ik zat zelf te denken aan 184.000 max.

We hebben nu een ander huis gekocht voor 180.000 (vraagprijs 198.000)
Het mooie was dat ik hiervoor niet eens moest onderhandelen.
Mijn eerste bod van 177.000 (nu 3 weken) geleden was afgewezen en week geleden liet hij me weten dat ik hem voor 191.000 kon kopen. 2 uur later nadat ik hem liet weten geen belangstelling te hebben omdat ik aan het bieden was op een ander huis zakte hij naar 185.000.
Omdat ik daar ook geen belangstelling voor had kwamen ze met een eind bod van 180.000. Misschien als ik nog wat meer lef had waren ze nog wel naar 177.000 gezakt maar dat zullen we nooit weten.

Ik heb het idee dat de verkoper hier een zeer slechte makelaar aan heeft gehad.
Het is een makelaar die adverteerd met de goedkoopste te zijn (gemiddeld 70% goedkoper) Het huis heeft maar 3 weken in de verkoop gestaan en is zelfs niet op Funda te vinden.

Over die makelaar heb ik nog een vraag. Hij maakt namelijk geen tijdelijk koop contract.
Alles gaat direct naar de notaris en die moet het contract maken. De makelaar wil van mij nu direct weten welke notaris ik wil gebruiken. Volgende week dinsdag laat ik een bouwkeuring op maken die ik ook kan gebruiken voor de ontbindende voorwaarden.
Heeft het zin om de naam van de notaris pas hierna door te geven aan de makelaar? Waar ik me zorgen om maak is dat ik de notaris kosten krijg als ik het nu mondelinge contract ontbin op het bouwraport.

You'll thank me later.

Volgens mij is het toch de taak van de verkoper om het contract op te stellen.
En het klopt dat jij de notaris betaalt, dat doet die makelaar dus slim. Hij hoeft niets te doen en de kosten liggen bij jou. Is die makelaar niet aangesloten bij een vereniging ofzo?
quote:
MrSleeves schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:23:
En het klopt dat jij de notaris betaalt, dat doet die makelaar dus slim. Hij hoeft niets te doen en de kosten liggen bij jou. Is die makelaar niet aangesloten bij een vereniging ofzo?
Het gebeurd volgens mij wel vaker dat de notaris het contract opsteld. Maar dat gebeurd meestal als het een verkoop is waar geen makelaar aan te pas komt. Een beetje raar dat de verkopende makelaar geen sjabloon oid heeft liggen die je kan gebruiken. Zo moeilijk is zo'n contract opstellen nou ook weer niet.

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

Helemaal niets.....
Reg. datum: 25 september 2000

quote:
MrSleeves schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:23:
Het gaat hier om de wittewoningwinkel en ik lees nu ook op internet dat dit eigenlijk helemaal geen makelaar is en dus ook nergens bij aangesloten is.

De extra kosten zijn volgens mij niet zo hoog maar waar het me meer om gaat is hoe snel moet ik de naam van de notaris door geven? Kan ik daar nog een week mee wachten?

Reg. datum: 31 mei 2007

waarom zou je een week willen wachten? 2-3 telefoontjes of of wat mailtjes/online offertes en je hebt zo een goedkope te pakken. Vraag om een offerte voor het opstellen van het contract, de koopakte en de hypotheekakte. Het eerste zou je eventueel zelf kunnen doen door van de NVM site het standaard-document te downloaden en gewoon in te vullen naar jouw wensen. De aktes (excl contract) zouden inclusief allerlei extra's (als kadaster enzo) niet veel meer dan 1200 euro tezamen mogen kosten.

Ik denk dat in de openingspost wel links staan naar notarisvergelijkingssites, en anders kun je de url's wel zelf verzinnen ;-)

http://www.degoedkoopstenotaris.nl/

Hier heb ik destijds de top3 van goedkoopste vanaf gehaald de ook een beetje in de buurt zaten.
Vervolgens heb ik deze 3 om een offerte gevraagd en de goedkoopste mocht het uiteindelijk doen. :)

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
rwb schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Ik zou het zeker proberen. Zo te zien heb je er redelijk over nagedacht en heb je een redelijk eerlijke schatting van de waarde gemaakt. Ik zou iets van 220.000 bieden en dan gewoon eens om de tafel gaan zitten.

Maar de exacte waarde is natuurlijk bij elk huis weer anders. Maar zeker omdat het al 13 maanden te koop staat heb je wel wat onderhandelingsruimte
quote:
Jaspertje schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:02:
[...]

Hoewel je die keuken misschien niet mee mag rekenen, omdat dat vaak ook niet meegenomen wordt in de prijsbepaling (Tenzij het een nieuwe keuken is) Maar je zou het wel kunnen proberen
quote:
cowgirl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:02:
[...]

Als je het goed kunt onderbouwen (en dat kun je zo te zien), is het wel mogelijk zulke bedragen van de vraagprijs af te krijgen. [...] Het is er uiteindelijk op uit gekomen dat ongeveer de helft van de verwachte kosten van de vraagprijs is afgegaan.
Thx voor de suggesties. We hebben ze meegenomen :)

Allereerst heeft m'n vriendin gepeild (zonder bedragen te noemen) of er ruimte was, waarop al terugkwam dat "als het om 20.000 onder de vraagprijs het niet mogelijk zou zijn". Daarop hebben we een bezichtigingsmakelaar (via VEH) meegenomen voor een tweede bezichtiging. Deze vond nog behoorlijk wat extra kosten en was behoorlijk uitgesproken over bepaalde zaken waar wijzelf nog mild over waren. Hij schatte de waarde op 225k en adviseerde dat te bieden en daaraan vast te houden.

Afgelopen dinsdag hebben we een bod gedaan van 225 waarop vandaag bericht terugkwam dat hij er niet op inging. Het wordt hem dus niet :)

Nou is bovenstaande nog niet zo raar, maar wat wel raar is dat de verkopend makelaar (van een redelijk groot kantoor in Eindhoven nota bene) compleet contactgestoord overkomt en continu deed alsof het een gunst was alsof we dat huis zouden mogen kopen 8)7. Achtereenvolgens heeft hij het conflict gezocht met m'n vriendin (toen ze peilde naar een lagere prijs), de bezichtigingsmakelaar (bij de bezichtiging toen er een deur niet goed meer dicht wilde bij wat uitproberen) en mij (toen hij suggereerde dat mijn bod niet "serieus" was). Tranentrekkend waren ook zijn uitspraken als:
quote:
ik word er stil van
quote:
aangezien u een makelaar had meegebracht
quote:
mijn client hoeft niet te verkopen
quote:
als u een serieus bod wilt uitbrengen
En dat allemaal voor een huis wat 14 maanden te koop staat :P

Het contact verliep zo moeizaam dat de bieding en reactie niet eens onderbouwd werden met getallen zoals hierboven :+ Ik ben vrij redelijk, maar heb toch m'n grenzen. Je zal als verkoper toch met zo'n makelaar opgescheept zitten :X

You'll thank me later.

Ik zou bijna contact opnemen met de verkoper. Bij Kassa vertelde ook wel eens dat mensen een makelaar hadden die het huis maar niet verkocht; dat terwijl er serieuze gegadigden waren. Uiteindelijk is het huis verkocht aan een stroman, ver onder de prijs (ze moesten er toch vanaf). Later spraken ze per toeval die eerste mensen en bleek dat die geboden hadden, maar dat de makelaar de boot had afgehouden.

En die man van NVM in de studio nam het praktisch op voor die makelaar (geen bewijzen, incidenten, etc); reputatie van makelaars in het algemeen interesseerde hem blijkbaar niet.
[DPC]TeamGrazzie + KletsCows
Reg. datum: 16 september 2004

Fijn zeg...

Ik kreeg gister een telefoontje van de tussenpersoon dat er een probleem was. Ik zou vandaag om 8 uur mijn hypotheekofferte gaan ondertekenen. Nu blijkt echter "ineens" dat de hypotheekverstrekker dit niet doet voor mensen die ook gebruik maken van de starterslening :( . Ze gaan nu kijken of er toch nog wat te regelen is aangezien ze wel bij de tussenpersoon aan hadden gegeven dat ze het doen, maar er nu toch ineens op terug komen. En anders wordt het een hypotheek van 8 euro per maand duurder...

Reg. datum: 26 november 2002

Gisteren koop- aanneemoveraankomst getekend.
Wachten is nu op bouwvergunning die als het meezit een dezer dagen rond zou moeten zijn...
Bouw zou dan meteen na de bouwvak, of nog net ervoor kunnen beginnen.
Geloof dat ze er maximaal 220 werkbare dagen voor uittrekken, zou dus over een jaar klaar moeten zijn.

Aantal werkbare dagen per jaar is in de bouw gemiddeld 180. Hou daar rekening mee! Ik zou met minimaal 14 maanden na de start rekenen.

quote:
cowgirl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:14:
Aantal werkbare dagen per jaar is in de bouw gemiddeld 180. Hou daar rekening mee! Ik zou met minimaal 14 maanden na de start rekenen.
OK dan, voor het hele project stond maximaal 220 dagen, op volgorde van oplevering: 11 appartementen, 11 rijtjes, 11 patio. Wij zitten bij die 11 rijtjes...

Het zijn allemaal 2-verdiepingswoningen (appartementenblok ook 2 hoog), dus misschien dat dat nog iets scheelt in de doorlooptijd....

220 dagen is het maximale aantal dagen geloof ik... Maar ik vind alles goed, zou mooi zijn als het net voor de zomer klaar zou zijn natuurlijk, dat wel. Geloof dat die grond al wel bouwklaar is gemaakt (zooi uitgegraven)....

Welcome... to the scarydoor!

Wie heeft er als startende ondernemer ervaring met het verkrijgen van een hypotheek?

Ik werk zelf in loondienst bij een grote ICT-er en mijn vriendin heeft een eigen kapsalon.
We willen graag beide inkomens gebruiken om een hypotheek te krijgen.
Nu is het zo dat "men" niet graag een hypotheek verstrekt aan iemand die geen 3 jaar-cijfers kan laten zien (zaak is ruim een jaar open nu). Heeft iemand hier dat misschien toch voor elkaar weten te krijgen??
De prognoses vd zaak zien er overigens prima uit...

"Tremble puny humans, one day my race will destroy you all!" - Morbo

quote:
mtthw schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:26:
Gisteravond een huis gekocht. Via via vernomen dat het huis te koop zou komen te staan (verkopers emigreren en gaan een pension beginnen).
Eergisteren gekeken en eigenlijk wel verliefd op het huis geworden. In vergelijking tot de huizen die we gezien hadden sprong deze er gewoon echt positief uit.
Gisteravond is het pas echt zeker geworden dat de emigratie door zou gaan. Meteen voor de tweede keer gaan kijken en rondgekomen met de verkopers (zonder makelaar). Uiteindelijk bleken onze bovengrens en de ondergrens van de verkopers precies overeen te komen en daar zijn we dus ook op uitgekomen.
De tweede kijkers stonden al te trappelen en daarom wilden we snel actie ondernemen. Het is een zeer gewilde wijk, redelijk recent huis ('95), ruime straat, tuin op het zuiden, ruime kamers boven. De benedenverdieping zal wat veranderingen ondergaan. De huidige bewoners hebben de muur tussen de keuken en de woonkamer dichtgemaakt, wij willen de keuken graag weer bij de woonkamer betrekken. De nieuwe keuken komt tegenover de 'oude' keuken te staan.
Helemaal blij dus!
Ik quote toch mezelf maar even...
Zojuist heeft de verkoper gebeld dat ze van de koop af willen zien. Achtergrondinformatie: de verkoper is een collega van mijn vader en heeft in Oostenrijk een pension gekocht en gaat dus emigreren.
Even een korte samenvatting van de gebeurtenissen:
- maandag: via m'n vader gehoord dat het voor 99% zeker is dat zijn collega en gezin naar Oostenrijk vertrekt en de collega gaf aan dat wij konden komen kijken. Diezelfde dag een afspraak gemaakt voor dinsdagavond.
- dinsdag: 's avonds het huis bekeken en we waren meteen wel enthousiast. De verkoper gaf aan dat hij de dag erop zou horen of oostenrijk definitief zou worden.
- woensdag: aan het einde van de middag de verkoper gebeld met de vraag of we nog een keer (met ouders) konden komen kijken, omdat we nog wat kleine twijfels hadden over de indeling. Die avond langsgegaan en vernomen dat de aankoop van het pension in Oostenrijk definitief rond was. Het huis goed bekeken en tot de conclusie gekomen dat het ons droomhuis zou gaan worden. Meteen in onderhandeling gegaan en er (mondeling) uitgekomen (zonder makelaar). Opleverdatum was nog niet bekend, maar afgesproken dat het niet later zou zijn dan 1 november 2007. Wij zouden wat voorbereidend werk doen voor de koopakte omdat zij daar geen kaas van hadden gegeten.
- donderdag: de verkoper vertelt op zijn werk over de verkoop van zijn huis en is blij.
- zaterdag: 's ochtends gebeld door de verkoper dat de passeerdatum 1 september 2007 wordt en hij meldde dat het geen probleem was als we langs zouden willen komen om het een en ander te bekijken of op te meten (voor de nieuwe keuken).
Wij sturen een mail naar de verkopers met de vraag om wat gegevens voor de koopakte (woonplaats, geboortedatum, zaken die in de woning achterblijven/meegaan, enz.)
- zondag (vandaag) rond 18u mail gehad met de gevraagde gegevens en daarin ook nogmaals de passeerdatum (1 sept. 2007) bevestigd gekregen.
Rond half 9 's avonds gebeld door de verkoper met het verhaal dat hij het niet meer ziet zitten. Hij vertelt dat z'n vrouw er ook niets van snapt waarom hij opeens niet meer achter de beslissing staat.
Mijn vriendin en ik willen maar 1 ding, en dat is dat huis. We zijn gewoon helemaal weg van het huis.
Nu is het zo dat er schriftelijk nog niets is vastgelegd, maar volgens de informatie die ik op Internet kan vinden is het nog niet zo dat de verkoper er zomaar van af is.
Heeft iemand hiermee misschien ervaring mee? Tips?
Hadden we nu maar eerder die koopakte laten ondertekeken...

Edit:
Nog even als aanvulling: de verkoper heeft op de donderdag, na de mondelinge verkoop, zijn baan opgezegd. Ook zijn vrouw had dezelfde week haar baan opgezegd.
Edit 2:
Ik ben door de verkopers van het huis zelfs nog gevraagd om tips te geven voor de website van hun pension in Oostenrijk en er werd zelfs gepolsd of ik misschien zin had om iets aan de nieuwe website te doen!
Ik kan het nog steeds niet geloven....

mtthw wijzigde dit bericht 17-06-2007 22:34 (5%)
Reden: aanvulling

Soortelijk verhaal, met een woonboot :)
http://www.prikpagina.nl/...2831&t=192603&v=f
Probeer het hier eens, misschien dat iemand het daar weet?

Zolang er geen koopakte is opgemaakt, is er geen rechtsgeldige verkoop. Dit betekent echter niet dat de verkoper na het bereiken van mondelinge overeenstemming met de koper, zich zonder meer mag terugtrekken. De verkoper is dan verplicht mee te werken aan het tot stand brengen van de koop door het opmaken van de daarvoor vereiste akte.

Ben benieuwd wat eruit gaat komen.
Maar wat bedoelen ze nu te zeggen: gaan ze niet naar Oostenrijk, of willen ze het huis niet aan jou verkopen?

edit: ah, ze gaan dus sowieso verhuizen maar hebben nu spijt accoord te zijn gegaan met jouw prijs? Denk niet dat ze daar nog zo makkelijk onderuit gaan komen, gezien de gemaakte afspraken en toegezegde passeerdatum etc...

matthijst wijzigde dit bericht 17-06-2007 22:33 (74%)

quote:
matthijst schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:26:
edit: ah, ze gaan dus sowieso verhuizen maar hebben nu spijt accoord te zijn gegaan met jouw prijs? Denk niet dat ze daar nog zo makkelijk onderuit gaan komen, gezien de gemaakte afspraken en toegezegde passeerdatum etc...
Nee... ze willen afzien van het hele Oostenrijk verhaal!

quote:
mtthw schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:38:
[...]

Huh, en banen al opgezegd?

Vader van Sophie en Lucas!
Reg. datum: 09 november 2000

quote:
mtthw schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:38:
[...]

Goed over nagedacht dan.... of toch eens naar zo'n TV programma gekeken waar dat soort acties (huis/pension/camping in het buitenland) altijd grandioos mislukken...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Ze zijn al jaren bezig met plannen om naar het buitenland te gaan, dus wij snappen er helemaal niets van. Zeker niet omdat we gisteravond rond 18u nog een mail hebben gehad met de gegevens voor de koopakte.
Hij belde zojuist weer met het verhaal dat hij het ECHT niet ziet zitten, ik heb aangegeven dat wij daar niet mee akkoord gaan en dat we de koop gewoon door willen zetten.
Ik ga straks zijn vrouw nog bellen om haar verhaal te horen. Ik hoop namelijk dat ze ook heel moeilijk onder de aankoop van het pension in Oostenrijk uit kunnen...
Als het echt moeilijk gaat worden wil ik toch overwegen om andere stappen te ondernemen, ondanks dat het het een collega van mijn vader is.

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
mtthw schreef op maandag 18 juni 2007 @ 07:59:
Ze zijn al jaren bezig met plannen om naar het buitenland te gaan, dus wij snappen er helemaal niets van. Zeker niet omdat we gisteravond rond 18u nog een mail hebben gehad met de gegevens voor de koopakte.
Hij belde zojuist weer met het verhaal dat hij het ECHT niet ziet zitten, ik heb aangegeven dat wij daar niet mee akkoord gaan en dat we de koop gewoon door willen zetten.
Ik ga straks zijn vrouw nog bellen om haar verhaal te horen. Ik hoop namelijk dat ze ook heel moeilijk onder de aankoop van het pension in Oostenrijk uit kunnen...
Als het echt moeilijk gaat worden wil ik toch overwegen om andere stappen te ondernemen, ondanks dat het het een collega van mijn vader is.
Je zou ook kunnen overwegen om lid te worden van vereniging eigen huis (altijd handig) om daar wat juridische informatie in te winnen.

Kwam ook nog deze nuttige link tegen van de jurofoon met voorbeelden van rechterlijke uitspraken: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2673

"Volgens de wet heeft mondelinge overeenstemming over de koop van een woning geen rechtsgevolgen, maar toch kan de verkoper gedwongen worden tot medewerking om een schriftelijke koopovereenkomst tot stand te brengen. Het blijkt dat ook rechters moeite hebben met deze tegenstelling."

DeOS wijzigde dit bericht 18-06-2007 09:09 (19%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

You'll thank me later.

quote:
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 07:37:
[...]

Goed over nagedacht dan.... of toch eens naar zo'n TV programma gekeken waar dat soort acties (huis/pension/camping in het buitenland) altijd grandioos mislukken...
Zou me niks verbazen. Overigens ken ik een soortgelijk verhaal. Ook een pension in Oostenrijk. Binnen een paar jaar waren ze terug in NL en zaten ze in een klein flatje. Die mensen hadden de boel toch onderschat.

quote:
DeOS schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:56:
[...]

Je zou ook kunnen overwegen om lid te worden van vereniging eigen huis (altijd handig) om daar wat juridische informatie in te winnen.

Kwam ook nog deze nuttige link tegen van de jurofoon met voorbeelden van rechterlijke uitspraken: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2673

"Volgens de wet heeft mondelinge overeenstemming over de koop van een woning geen rechtsgevolgen, maar toch kan de verkoper gedwongen worden tot medewerking om een schriftelijke koopovereenkomst tot stand te brengen. Het blijkt dat ook rechters moeite hebben met deze tegenstelling."
Ja, ik heb het ook gezien. Ook verschillende uitspraken even vluchtig doorgenomen en het lijkt dat we redelijk sterk staan omdat we een mail hebben gehad met de bevestiging van de passeerdatum. Ik denk niet dat we het tot een rechtszaak willen laten komen, omdat het (financieel) voor ons ook minder gunstig zou kunnen uitpakken, maar misschien helpt het wel om de verkopers te dwingen toch een krabbel te zetten.
Hij is overigens niet op z'n werk verschenen (hij had wel opgezegd, maar hij zou nog een paar weken blijven doorwerken).
De telefoon van z'n vrouw staat helaas uit... Wordt vervolgd!

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: