Gathering of Tweakers

Quicksearch
Impulz
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Tweaker schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:46:
[...]

Wie zegt uberhaupt dat er veel interesse is? De verkopers of verkopende makelaar?

Mijn aankomende huis stond ook pas net te koop en er was ook veel interesse (kennen mensen 2 huzien verderop) en ik heb bijna 12% eronder geboden (en dat was dus -vijf-en-twintig-duizend-euro- :D) . Uiteindelijk helaas maar rond de 5% eraan over gehouden (andere bieders boden dat, anders had er nog wat vanaf gekunt), maar wel stoffering erbij gekregen. Mensen zijn veel te bang om het mis te lopen, laten zich leiden door de emoties en bieden meteen veel te hoog, je bent een dief van je eigen portomonee.

Gewoon laag openen, hoger bieden kan altijd nog. Standaard smoesjes hebben de verkopers altijd om de prijs op te drijven:
- We hebben al een hoger bod.
- Met zo'n laag bod onderhandelen we niet.
- Ze doen een tegenbod doen met een zeer klein verschil tov vraagprijs.
- Gaan veel extra geld vragen voor stoffering.
hij heeft 240 geboden.

Monkey see, Monkey do!

Impulz

quote:
Tweaker schreef op woensdag 18 april 2007 @ 02:07:
[...]
Vind je 1000 euro knullig?

Geld is gewoon geld, en als jij 1000 euro niks vind wil ik mijn bankrekeningnummer waar jij het op mag storten wel geven. ;)
Veel te veel mensen smijten maar met geld omdat "het toch niet meer uitmaakt" op die 2 ton. En later wel elke week zeuren over een paar euro. |:(

Zo ook met de kosten van de taxateurs, makelars, notarissen, etc. Het blijft gewoon geld, onnodig veel geld uitgeven is absolute onzin.
bij een hypotheek wel ja. wij wilden het huis graag. dat ga ik niet laten schieten voor 1000 euro. als je tijdens het bieden afhaakt vanwege 1000 euro, terwijl je het graag had willen hebben, dan is het alleen om het principe van die 1000 euro gegaan. nen gierige hollander :)

weet je wat 1000 euro met je maandelijkse last doet? en een looptijd van 30 jaar? erg weinig. :)

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:35:
bij een hypotheek wel ja. wij wilden het huis graag. dat ga ik niet laten schieten voor 1000 euro. als je tijdens het bieden afhaakt vanwege 1000 euro, terwijl je het graag had willen hebben, dan is het alleen om het principe van die 1000 euro gegaan. nen gierige hollander :)

weet je wat 1000 euro met je maandelijkse last doet? en een looptijd van 30 jaar? erg weinig. :)
Mee eens.

Als jij het huis graag wil, raad ik je toch erg sterk aan om vooral niet bij een vraag- en biedprijs verschil van 1K je huis te laten schieten (~ 2 euro per maand extra). Als mensen over die 1K vallen, raad ik hen toch echt aan om eens goed naar hun uitgavenpatroon te kijken. Sterker, als een koper nog zou gaan zitten pingelen bij mij over die laatste 500 euro / 100 euro (na tig keer bod / tegenbod), zou ik daar behoorlijk pissed-off van zijn...

Ongetwijfeld is er 1 heel klein dingetje in het uitgavenboekje te vinden waar men die 2 euro per maand op kan besparen; over 30 jaar gezien levert je dat weer die 1K + netto betaalde rente hierover op. Kwestie van zaken in goed perspectief zien 8)

Ik heb destijds een bod van vraagprijs - 10K gedaan. Tegenvoorstel was vraagprijs - 5K en dat was daarmee een done deal. Ik ga bij de koop van een huis / appartement dus echt niet over die laatste 1K zitten zeuren. Als je het huis graag wil en het (laatste) tegenbod is redelijk: koop het gewoon en wees blij met je nieuwe aanwinst :P

Impulz

quote:
Lomenaar schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:31:
[...]

Mee eens.

Als jij het huis graag wil, raad ik je toch erg sterk aan om vooral niet bij een vraag- en biedprijs verschil van 1K je huis te laten schieten (~ 2 euro per maand extra). Als mensen over die 1K vallen, raad ik hen toch echt aan om eens goed naar hun uitgavenpatroon te kijken. Sterker, als een koper nog zou gaan zitten pingelen bij mij over die laatste 500 euro / 100 euro (na tig keer bod / tegenbod), zou ik daar behoorlijk pissed-off van zijn...

Ongetwijfeld is er 1 heel klein dingetje in het uitgavenboekje te vinden waar men die 2 euro per maand op kan besparen; over 30 jaar gezien levert je dat weer die 1K + netto betaalde rente hierover op. Kwestie van zaken in goed perspectief zien 8)

Ik heb destijds een bod van vraagprijs - 10K gedaan. Tegenvoorstel was vraagprijs - 5K en dat was daarmee een done deal. Ik ga bij de koop van een huis / appartement dus echt niet over die laatste 1K zitten zeuren. Als je het huis graag wil en het (laatste) tegenbod is redelijk: koop het gewoon en wees blij met je nieuwe aanwinst :P
idd, ze zijn erbij, pingelen om 500 of 1000 euro. die karaktereigenschap levert je weinig op als het haaks tegenover je 'droomhuis' staat. het is dus niet te vergelijken met 500 of 1000 euro besparen op bankstel of een bed. dat is direct pegels.

helemaal mee eens dus.

Monkey see, Monkey do!

Ik kan me levendig voorstellen dat je zeker bij een goedkoop huis wel gaat pingelen over 1000 euro. Zeker als starter zit je met een maximaal hypotheekbedrag gebaseerd op de executiewaarde (125% EW) Al kun je meer lenen op basis van je inkomen, je krijgt het niet als hypotheek en dat is dus ongunstig.
1000 euro minder betalen voor de woning biedt binnen de 125% dus ook 1000 euro meer ruimte om te besteden aan badkamer, keuken of andere woningverbeteringen. En dan gaat het natuurlijk wel uitmaken, even uitgaand van een huis met een koopsom van 125k, toevallig is dat ook de taxatiewaarde. EW is dan 90% daarvan is 112.500, max. hypotheek is 125% daarvan: 140.625
Kosten koper 9% van 125k is 11.250, dat opgeteld bij de koopsom van 125k laat dus over voor verbouwen e.d slechts ¤ 4375. Dok je 1000 euro minder koopsom dan loopt dat op naar ¤ 5465 euro oftewel een kwart meer. Daar doe ik het wel voor :)

En pingelen of niet, als verkoper kun je natuurlijk ook gewoon je poot stijf houden. Op een huis van een half miljoen maakt die 1000 euro natuurlijk relatief veel minder verschil en dan is het inderdaad wel een beetje 'not done'. Dat geldt overigens ook andersom. Wij waren vorig jaar bezig met een huis van 9 ton, zeggen de verkopers na een bod van 850k vrolijk dat ze niet reageren op biedingen onder de 890k. Toen hebben wij ook gezegd dat ze het lekker in hun hol konden stoppen, bod ingetrokken en ook nergens meer op gereageerd, ook niet toen men na een paar weken toch kwam polsen of we nog interesse hadden. Toen hadden we al iets anders gekocht dat veel goedkoper was, met een veel betere ligging. Zo doen we geen zaken :)

Daniël wijzigde dit bericht 18-04-2007 11:20 (18%)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:09:
[...]

goed bod, je maakt een kans :) ik gok op tegenbod 247.000. zet er maar weer een krat bier op lol :)

vp was 249 toch?

desalniettemin had ik mn startbod in die situatie die je schetste, en als ik het écht wilde hebben, op 243 gezet.
En ze zijn inderdaad met 247.000 gekomen :) jammer dat je niet gewed hebt, anders had je een krat bier :9 heb nog wel een leeg krat bier met flesjes, (groot krat) mag je gratis komen halen! Kan je een klein kratje voor halen ;)

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

quote:
Het huis is het ook echt wel waard.. ik post zo de link wel.

Impulz

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:27:
[...]

En ze zijn inderdaad met 247.000 gekomen :) jammer dat je niet gewed hebt, anders had je een krat bier :9 heb nog wel een leeg krat bier met flesjes, (groot krat) mag je gratis komen halen! Kan je een klein kratje voor halen ;)
hahahaha, weet je hoe ik dat wist? ik ben de verkoper!! ;)

wat is je volgende zet? 243 raad ik je aan te bieden.

btw. nu zie je dat je toch mooi voor lul had gestaan als je 10% minder (225) had geboden.

Marko wijzigde dit bericht 18-04-2007 11:48 (9%)

Monkey see, Monkey do!

Wat is nu eigelijk en redelijk bedrag aan 'kritieke reparaties' om als ontbindende voorwaarde mee te nemen?

Impulz

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:48:
Wat is nu eigelijk en redelijk bedrag aan 'kritieke reparaties' om als ontbindende voorwaarde mee te nemen?
5000 ofzo. ligt eraan. zit er een dak op? :)

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:11:
[...]

5000 ofzo. ligt eraan. zit er een dak op? :)
Huis ziet er op het oog goed uit, een heel klein beetje lekkage bij de schoorsteen. Verder wat pannen vervangen, kozijnen verven en op de wat langere termijn het vervangen van 9m2 dakleer. Maar dat hoeft niet per direct.

Wat er wel moet gebeuren, is het vervangen van de volledige meterkast. Nu maar 3 groepen en -geen- aardlek. Heb gezien dat de kasten zelf ongeveer 400,- kosten. Inbouwen zal wel niet zo duur zijn, alleen moet je wel allemaal nieuwe draden trekken. En -dat- zal wel weer niet mogen zonder het leggen van nieuwe buizen.. i.v.m nieuwe regelgevingen.

Impulz

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:23:
[...]

Huis ziet er op het oog goed uit, een heel klein beetje lekkage bij de schoorsteen. Verder wat pannen vervangen, kozijnen verven en op de wat langere termijn het vervangen van 9m2 dakleer. Maar dat hoeft niet per direct.

Wat er wel moet gebeuren, is het vervangen van de volledige meterkast. Nu maar 3 groepen en -geen- aardlek. Heb gezien dat de kasten zelf ongeveer 400,- kosten. Inbouwen zal wel niet zo duur zijn, alleen moet je wel allemaal nieuwe draden trekken. En -dat- zal wel weer niet mogen zonder het leggen van nieuwe buizen.. i.v.m nieuwe regelgevingen.
geen idee. offerte aanvragen bij een aannemer zou ik dan ff doen.

Monkey see, Monkey do!

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:45:
[...]

idd, ze zijn erbij, pingelen om 500 of 1000 euro. die karaktereigenschap levert je weinig op als het haaks tegenover je 'droomhuis' staat. het is dus niet te vergelijken met 500 of 1000 euro besparen op bankstel of een bed. dat is direct pegels.

helemaal mee eens dus.
Dat is een duidelijke verkopers-redenering. De koper ziet het natuurlijk precies andersom: die 500 euro of 1000 euro staat voor de verkoper haaks tegenover een koopovereenkomst. Als de verkoper de koop om die 500 of 1000 euro niet door laat gaan, is de verkoper ook weer terug bij af. Voor beide is wat te zeggen.

Ligt er maar net aan hoe veel animo er voor het betreffende huis is en wat de situatie van de verkoper is. Als het al anderhalf jaar te koop staat en de verkoper heeft zelf al een ander huis gekocht, dan heb je die 500 of 1000 euro toch nog makkelijk verdiend. De verkopende partij is dan waarschijnlijk al lang blij dat ze van het huis af zijn en neemt die 500 euro of 1000 euro minder opbrengsten misschien wel voor lief. (Als ze nog een paar maanden gaan wachten op een volgende koper, dan zijn ze dat geld toch wel kwijt aan rente op hun overbruggingskrediet.)

Als het een gewild huis / appartement is en de verkoper heeft zelf nog geen ander huis gekocht, dan is de kans weer groter dat je die 500 of 1000 euro er niet af krijgt.

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:23:
[...]

Ik was 375 euro kwijt voor 9-groepen, 3-fase-kast (3 ALS en 1 hoofschakelaar).
Nieuwe draden kan je in principe door de bestaande buizen, maar er mag wel maar één groep door een buis.
Het is vooral duur als je bij je netbeheer de boel wil laten uitbreiden (daarom heb ik mijn 3-fase kast op 1-fase staan*; maar uitbreiding naar 3-fase als dat nodig mocht zijn, is wel makkelijk).

Geen idee wat inbouwen kost; de aansluiting heb ik door een kennis laten doen (erkende installateur), de rest zelf.

* mocht je dat doen: een 3-fase ALS werkt niet op 1-fase.

MrSleeves wijzigde dit bericht 18-04-2007 13:30 (9%)

quote:
MrSleeves schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:29:
[...]

Nieuwe draden kan je in principe door de bestaande buizen, maar er mag wel maar één groep door een buis.
Het is vooral duur als je bij je netbeheer de boel wil laten uitbreiden (daarom heb ik mijn 3-fase kast op 1-fase staan*; maar uitbreiding naar 3-fase als dat nodig mocht zijn, is wel makkelijk).

Geen idee wat inbouwen kost; de aansluiting heb ik door een kennis laten doen (erkende installateur), de rest zelf.

Precies, er zijn nu 3 groepen geloof ik. dus om daar meer groepen van te maken, moet ik buizen bijleggen.. en dat is klote werk aangezien de muren allemaal netjes zijn nu ;(

Je kan anders nog best veel doen via de kruipruimte m.b.t. extra groep voor buiten en keuken.
De kamer boven de meterkast is bij ons waskamer en daar gaan 2 groepen naar toe, over het plafond van de hal en die wordt verlaagd (moet ook nog netwerk en CAI gertrokken worden).

En ik heb ook nog een groep opgesplitst (halve huis stond op 1 groep), één groep ging 2 buizen in.

MrSleeves wijzigde dit bericht 18-04-2007 13:44 (3%)

quote:
MrSleeves schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:44:
Je kan anders nog best veel doen via de kruipruimte m.b.t. extra groep voor buiten en keuken.
De kamer boven de meterkast is bij ons waskamer en daar gaan 2 groepen naar toe, over het plafond van de hal en die wordt verlaagd (moet ook nog netwerk en CAI gertrokken worden).

En ik heb ook nog een groep opgesplitst (halve huis stond op 1 groep), één groep ging 2 buizen in.
geen kruipruimte :&#039;(

Kei-goed...

quote:
MrSleeves schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:29:
[...]

Dit is een punt waar ik in geïnteresseerd ben.

Volgend jaar komt er bij ons een nieuwe keuken. Daarin komt een vaatwasser en een combi-magnetron. We zitten op dit moment al erg krap qua stroom, 1 groep van 10A en 1 groep van 16A. Ook nog geen aardlekschakelaar, dus daar moet wat gebeuren.

Nou had ik begrepen, dat een standaard elektra-aansluiting maar ongeveer 25A is. Lijkt mij dus niet verstandig om daar dan 4 groepen van elk 10A op aan te sluiten. (Of zie ik dat verkeerd?) Iemand enig idee wat het gaat kosten om dit te "upgraden"? Kan me niet voorstellen dat alle huizen tegenwoordig een krachtstroom-aansluiting hebben...... of 2 aansluitingen. (4 groepen is tegenwoordig toch wel het minimum i.v.m. de vele elektrische apparatuur in een eenvoudig modern huishouden.)

Een groepenkast is niet zo duur. Installatie van die kast zal wel een paar centen kosten, want dat moet allemaal gecertificeerd o.i.d. gebeuren. Bekabeling binnen het appartement doe ik wel samen met mijn oom, dus dat zal relatief goedkoop uitvallen.

quote:
Als je 'm wel hebt, word je ook niet altijd vrolijk: bij ons dat kreng te vochtig dus moeten er extra ventilatiegaten geboord worden.
Aan de andere kant: ik heb de hele CV-installatie gereviseerd en dan is de kruipruimte wel handig (daar hangt een nieuwe verdeler + 50 meter Henco)
quote:
BazzH schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:48:
[...]

Dit is een punt waar ik in geïnteresseerd ben.

Volgend jaar komt er bij ons een nieuwe keuken. Daarin komt een vaatwasser en een combi-magnetron. We zitten op dit moment al erg krap qua stroom, 1 groep van 10A en 1 groep van 16A. Ook nog geen aardlekschakelaar, dus daar moet wat gebeuren.

Nou had ik begrepen, dat een standaard elektra-aansluiting maar ongeveer 25A is. Lijkt mij dus niet verstandig om daar dan 4 groepen van elk 10A op aan te sluiten. (Of zie ik dat verkeerd?) Iemand enig idee wat het gaat kosten om dit te "upgraden"? Kan me niet voorstellen dat alle huizen tegenwoordig een krachtstroom-aansluiting hebben...... of 2 aansluitingen. (4 groepen is tegenwoordig toch wel het minimum i.v.m. de vele elektrische apparatuur in een eenvoudig modern huishouden.)
Hier 9 groepen van 16A op een 1-fase 35A aansluiting.
Op een ander forum (klusidee) heb ik ook wel eens de discussie proberen te voeren over het gebruik van groepen, maar daar zijn ze nogal koppig ("dat MOET op een aparte groep..."). Ik vind meer groepen niet per definitie veiliger, een groep is er tenslotte voor gemaakt op uit te schakelen bij een te hoge stroom. Door alles op aparte groepen te zetten, heb je dus in mijn ogen meer kans op overbelasting van de gehele installatie (35 A in mijn geval).

Tegenwoordig is het vooral 35 A, vandaar ga je naar 3x25A (3-fase dus). Dat gebeurt door de netbeheerder en kost al snel 300+ euro.

Met betrekking tot groepen in de keuken: de stopcontacten bij in de keuken moeten over twee groepen verdeeld zijn. Schijnt iets met de hoge vermogens van keukenapparatuur te maken te hebben.
huis gekocht, allicht had er meer afgekund, maar wij wilden dit huis wel erg graag hebben :)

http://www.funda.nl/Wonin...jecttype=DetailKoopObject

Wij zijn blij :D

Kei-goed...

quote:
MrSleeves schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:11:

[...]

Hier 9 groepen van 16A op een 1-fase 35A aansluiting.
Op een ander forum (klusidee) heb ik ook wel eens de discussie proberen te voeren over het gebruik van groepen, maar daar zijn ze nogal koppig ("dat MOET op een aparte groep..."). Ik vind meer groepen niet per definitie veiliger, een groep is er tenslotte voor gemaakt op uit te schakelen bij een te hoge stroom. Door alles op aparte groepen te zetten, heb je dus in mijn ogen meer kans op overbelasting van de gehele installatie (35 A in mijn geval).
Dat lijkt mij dus ook. Ik heb geen behoefte om om de haverklap in het donker te gaan zitten wachten tot Eneco zo vriendelijk is om de hoofdzekering even te komen vervangen. Met mijn 2 groepen (huidige situatie) kan ik gewoon nooit meer dan 26A trekken, daarboven zouden namelijk beide zekeringautomaten uitslaan. Als ik nu 2 extra groepen ga gebruiken voor bijvoorbeeld vaatwasser/combi-oven (op 1 groep, afwassen doe je na het eten en dan heb je de oven niet nodig) en de wasmachine/droger (op 1 groep, gewoon niet tegelijkertijd gebruiken) en de huidige groepen ongewijzigd laat, dan zou ik in theorie 4x 16A kunnen trekken en dan komt het theoretisch totaal op 62A. Nou begrijp ik wel dat je nooit 100% van je alle 4 de groepen zult gebruiken, maar in het geval van een 35A-aansluiting is 60% al genoeg om de hoofdzekering naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
quote:
Tegenwoordig is het vooral 35 A, vandaar ga je naar 3x25A (3-fase dus). Dat gebeurt door de netbeheerder en kost al snel 300+ euro.

Met betrekking tot groepen in de keuken: de stopcontacten bij in de keuken moeten over twee groepen verdeeld zijn. Schijnt iets met de hoge vermogens van keukenapparatuur te maken te hebben.
Eens kijken of ik ergens terug kan vinden hoeveel A mijn aansluiting maximaal kan leveren. Dat je een waterkoker niet samen met de oven, koffiezetter, koelkast en vrieskast op 1 groep moet zetten was me al duidelijk. :)

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:52:
huis gekocht, allicht had er meer afgekund, maar wij wilden dit huis wel erg graag hebben :)

Gefeliciteerd, niet mijn stijl maar het heeft zeker wel potentie wat betreft ruimte etc.

Disruption by Design, by any means necessary

Heb net huis gekocht... 166K, vraagprijs was 168K.

Vraagje verkoop gaat via makelaar, die stuurde dit als ontbindende voorwaarden:
Koopsom : ˆ 166.000,--k .k.
Ontbindende voorwaarde financiering: koopsom + verwervingskosten (4 na tekenen koopakte)
Waarborgsom/bankgarantie : 10 % van de koopsom (4 weken na tekenen koopakte)
Transport / oplevering : uiterlijk 6 weken na ondertekening van de koopakte
Vaste projectnotaris : Klein Binnenkade, Prinses Irenestraat 43, 1077 WV AMSTERDAM, 020-5407070
Bijzonderheden : de woning zal worden opgeleverd zoals gezien tijdens de bezichting.

Nog iets vergeten?

&amp;nbsp;Fools

quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:35:
[...]

Dat je er 1000 euro meer voor wilt betalen omdat je het waard vind is ook niks mis mee, moet je zeker doen. Maar je moet niet gemakzuchtig zijn en maar toegeven aan een hogere prijs omdat het maar duizend euro is. Meestal de smoes van de tegenpartij (maar zelf 1000 eraf doen doen ze niet natuurlijk). Het was geen argument voor jou persoonlijke keus voor je huis, maar meer voor de opmerking dat 1000 euro er niet meer toe doet, dat doet het imo zeker wel. Als je het er graag voor over hebt is er niks mee, maar je moet het niet cadeau doen en het wegredeneren.
quote:
quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:45:
[...]

helemaal mee eens dus.
Dit is dus wel waar ik op doel. :P
Grote bedragen omrekenen naar een maandbedrag over 30 jaar is onzin. 1000 euro blijft 1000 euro, of je het nu over 30 jaar betaald of niet of je het uitspaart op een bankstel of op een hypotheek, het blijft 1000 euro.
quote:
Marko schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:31:
[...]

btw. nu zie je dat je toch mooi voor lul had gestaan als je 10% minder (225) had geboden.
Wie zegt dat?

Misschien hadden ze wel veel minder hoog tegenbod gedaan. Als je al een bod van 240 doet dan kun je zo'n tegenbod verwachten, een tegenbod van 241 hoef je niet te verwachten, maar dat wil niet zeggen dat het openingsbod goed is.

&amp;nbsp;Fools

quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:52:

Proficiat, het huis ziet er zeer mooi uit (niet helemaal mijn smaak, maar dat boeit niet).
quote:
Tasma schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:48:
Wat jij en de verkoper overeenkomen, meestal is het 2-3% voor een normaal huis, voor een oud bouwval kan het wel meer zijn.
quote:
Simbacat schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:25:
Heb net huis gekocht... 166K, vraagprijs was 168K.

Vraagje verkoop gaat via makelaar, die stuurde dit als ontbindende voorwaarden:
Koopsom : ˆ 166.000,--k .k.
Ontbindende voorwaarde financiering: koopsom + verwervingskosten (4 na tekenen koopakte)
Is normaal.
quote:
Waarborgsom/bankgarantie : 10 % van de koopsom (4 weken na tekenen koopakte)
Meestal is dit een week later dan de financiering, De hypotheeknemer stelt die garantie meestal, de meeste mensen kunnen hem niet zelf betalen namelijk.
quote:
Transport / oplevering : uiterlijk 6 weken na ondertekening van de koopakte
Dit is wel erg snel, ben je dat overeengekomen met de makelaar?
quote:
Vaste projectnotaris : Klein Binnenkade, Prinses Irenestraat 43, 1077 WV AMSTERDAM, 020-5407070
Bullshit, de koper kiest, muv van nieuwbouw, altijd de notaris.
quote:
Bijzonderheden : de woning zal worden opgeleverd zoals gezien tijdens de bezichting.
Dit is ook meestal zo.
quote:
Nog iets vergeten?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws