Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Simbacat schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:26:
[...]

163K bieden en laten doorschemeren dat we het huis erg graag willen?

Ik heb zo geen verstand van de huizenmarkt....
:(
Dat laatste nooit natuurlijk.. als ze slim zijn dan hebben ze dat wel door als je 163 biedt. Als je erbij zegt dat je het graag wilt dan kun je net zo goed meteen de vraagprijs bieden. 163 lijkt me wel een mooi openingsbod als je het graag wilt. Lijkt me stug als jullie er dan niet uit gaan komen.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Impulz
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:33:
[...]

Dat laatste nooit natuurlijk.. als ze slim zijn dan hebben ze dat wel door als je 163 biedt. Als je erbij zegt dat je het graag wilt dan kun je net zo goed meteen de vraagprijs bieden. 163 lijkt me wel een mooi openingsbod als je het graag wilt. Lijkt me stug als jullie er dan niet uit gaan komen.
wellicht krijg je tegenbod van 166 en daarmee ist gelijk het eindbod. 1000 euro erbij of eraf is natuurlijk knullig met hypotheekonderhandelingen.

maarja, als die 168 makkelijk betaalt kan worden, waarom dan tobben en alleen pingelen om het pingelen. :s (maja, hollanders hè :) )

update:

wij hebben ook een gewild huis gekocht.

vp 219
startbod 212,5
tegenbod 217
tegenbod 215
verkocht voor 216

in die marges moet je t een beetje zoeken. en de woningbouw werkt meestal met (nagenoeg) fixed price.

Marko wijzigde dit bericht 17-04-2007 11:49 (14%)

Monkey see, Monkey do!

Impulz

quote:
Lomenaar schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:00:
[...]

Eind volgende week gaat mijn appartement in de verkoop (nabij R'dam) en naar de verwachting van meerdere verkoopmakelaars op basis van ervaring met deze appartementen zal de uiteindelijke koopprijs tussen de 2 en 5 duizend onder de vraagprijs komen te liggen waarbij de vraagprijs gemiddeld is (t.o.v. andere te koop staande appartementen): een goede prijs-kwaliteit verhouding.
hey leuk, waar is dat nabij R'dam? wij hebben gekocht in Rhoon Portland :)

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:53:
[...]

hey leuk, waar is dat nabij R'dam? wij hebben gekocht in Rhoon Portland :)
Capelle a/d IJssel, Middelwatering
http://maps.google.com/ma...n+IJssel,+holland&t=h

quote:
Simbacat schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:26:
[...]
Ik heb zo geen verstand van de huizenmarkt....
:(
BTW Het was mijn eerste koopwoning, ik was toen 35 jaar en had ook geen makelaar in de hand genomen. Het was een ex-huurwoning (ik was geen huurder van deze woning), de verkoop ging via een makelaarskantoor. Die zullen van de woningbouw een minimale prijs gekregen hebben. Mijn koop was echt in 3 tellen klaar.

We (mijn ouders en ik) gaan aan tafel zitten bij de makelaar.

Ik: ik wil een bod doen voor de woning
Hij: oh, wat wil je bieden
Ik: 190.000
Hij: hmm, vraagprijs is 199.000, pakt papier en rekent even: als we doormidden gaan is het 194.500, wat zeg je daarvan?
Ik: is goed

Voorlopig koopcontract getekend, daarop wachten duurde langer.

En dan te bedenken dat de makelaar eerst wilde hebben dat ik via de fax een bod uit ging brengen..... na enig aandringen wilde hij wel om de tafel gaan zitten.
Misschien ben ik een beetje nuchterder omdat ik van boerenkomaf ben, hij wilde verkopen, ik kopen, dus waarom moeilijk doen. Van te voren had ik allang uitgezocht wat de hypotheek ging worden, en had tevens veel eigen spaargeld waardoor de hypotheek bij lange na niet voor het hele bedrag was.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:14:
[...]
En dan te bedenken dat de makelaar eerst wilde hebben dat ik via de fax een bod uit ging brengen..... na enig aandringen wilde hij wel om de tafel gaan zitten.
Misschien ben ik een beetje nuchterder omdat ik van boerenkomaf ben, hij wilde verkopen, ik kopen, dus waarom moeilijk doen. Van te voren had ik allang uitgezocht wat de hypotheek ging worden, en had tevens veel eigen spaargeld waardoor de hypotheek bij lange na niet voor het hele bedrag was.
Wij hebben het precies zo gedaan. Dat werkt het beste vooral omdat makelaars niet te vertrouwen zijn. Je weet in ieder geval zeker dat hij niet met je bod naar een andere partij stapt om te checken of zij hoger bieden wellicht en de onderhandelingen zijn pas voorbij als iemand de deur achter zich dicht trekt. Op die manier hebben wij flink wat meer druk kunnen zetten en dit heeft ons een paar duizend euro opgeleverd uiteindelijk. Je moet wel kunnen onderhandelen (of iemand meenemen die dat kan) en zorgen dat je niet als schuchter persoon tegenover een shark van een makelaar komt te zitten, want dan is de kans groot dat het je alsnog een boel geld gaat kosten.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

heb een bod gedaan van 240.000.. nu maar afwachten.. er zijn veel andere geinteresseerden, denk dat ze eerst hun biedingen af gaan wachten.

Als het rond zou komen, post ik het huisje hier wel :)

Tasma wijzigde dit bericht 17-04-2007 16:30 (17%)

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

Zillion Lives!

quote:
Tasma schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:28:
heb een bod gedaan van 240.000.. nu maar afwachten.. er zijn veel andere geinteresseerden, denk dat ze eerst hun biedingen af gaan wachten.

Een makelaar mag toch maar met 1 partij tegelijk onderhandelen?
quote:
dominator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:42:
Dat is de gedragscode ja, in de praktijk wordt daar nog wel eens creatief mee omgesprongen. Maar dan nog, je mag natuurlijk wel meerdere biedingen ontvangen. Pas als je als eigenaar een tegenbod doet ben je formeel in onderhandeling en wordt er ondertussen niet met andere partijen onderhandeld.

Als meerdere partijen interesse hebben en er komt er eentje met een bod, dan ben je natuurlijk vrij om even te wachten met reageren en te kijken of anderen met een hoger bod komen.

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

En daarom moet je ook proberen om met een makelaar aan tafel te gaan zitten, dan weet je in ieder geval zeker dat ie je niet probeert te naaien met dat soort truukjes ;)

Impulz

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:50:
En daarom moet je ook proberen om met een makelaar aan tafel te gaan zitten, dan weet je in ieder geval zeker dat ie je niet probeert te naaien met dat soort truukjes ;)
alsof die makelaars achterlijk zijn.... die gaan echt niet voor elk bod aan tafel zitten. hebben ze amper tijd voor. willen snel cashen en courtage opstrijken. telefonisch kan vaak al binnen een paar uur rond zijn met een ander, terwijl jij dan in je agenda zit te bladeren wanneer je om de tafel kan...... hmmz :S

Monkey see, Monkey do!

Impulz

quote:
Tasma schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:28:

goed bod, je maakt een kans :) ik gok op tegenbod 247.000. zet er maar weer een krat bier op lol :)

vp was 249 toch?

desalniettemin had ik mn startbod in die situatie die je schetste, en als ik het écht wilde hebben, op 243 gezet.

Marko wijzigde dit bericht 17-04-2007 17:12 (14%)

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:08:
[...]

alsof die makelaars achterlijk zijn.... die gaan echt niet voor elk bod aan tafel zitten. hebben ze amper tijd voor. willen snel cashen en courtage opstrijken. telefonisch kan vaak al binnen een paar uur rond zijn met een ander, terwijl jij dan in je agenda zit te bladeren wanneer je om de tafel kan...... hmmz :S
Niks agenda bladeren.. over een uur, of anders vanavond nog. Werkte bij ons prima hoor. Die mannen willen ook graag verkopen en als ze daarvoor langs moeten komen dan doen ze dat wel. :)

Impulz

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:12:
[...]

Niks agenda bladeren.. over een uur, of anders vanavond nog. Werkte bij ons prima hoor. Die mannen willen ook graag verkopen en als ze daarvoor langs moeten komen dan doen ze dat wel. :)
yeah right :S wellicht bij een minder courante woning. niet in de situatie van tasma dus.

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:15:
[...]

yeah right :S wellicht bij een minder courante woning. niet in de situatie van tasma dus.
Ja inderdaad.. het huis wat wij gekocht hadden stond al erg lang te koop. 1 dag welgeteld ;) Oh ja en het betreft een tweekapper die helemaal af is van binnen, lijkt me behoorlijk courant.

Impulz

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:16:
[...]

Ja inderdaad.. het huis wat wij gekocht hadden stond al erg lang te koop. 1 dag welgeteld ;) Oh ja en het betreft een tweekapper die helemaal af is van binnen, lijkt me behoorlijk courant.
goed gedaan :) maar zeg nou zelf, 9 van de 10 makelaars gaat echt niet uitgebreid met koffie en koekjes op iedere bieder zitten wachten.

terugkomend op de situatie van tasma, waar t ff omging. met vele gegadigden krijgt de verkoper wellicht 10 biedingen in een week. en dan, theekransje?....

Monkey see, Monkey do!

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:21:
[...]

goed gedaan :) maar zeg nou zelf, 9 van de 10 makelaars gaat echt niet uitgebreid met koffie en koekjes op iedere bieder zitten wachten.

terugkomend op de situatie van tasma, waar t ff omging. met vele gegadigden krijgt de verkoper wellicht 10 biedingen in een week. en dan, theekransje?....
Niet zomaar met iedere bieder nee. Maar als je een serieus bod doet en laat weten dat je denkt er wel uit te kunnen komen daar hebben ze echtwel oren naar. Een makelaar verkoopt liever vandaag dan morgen namelijk. En een telefonische afhandeling kost al snel dagen.

Zillion Lives!

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:16:
[...]

Een 2 onder 1 kap die van binnen af is voor 250K????? Waar vind je dat nog? :?
quote:
dominator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:32:
[...]

Een 2 onder 1 kap die van binnen af is voor 250K????? Waar vind je dat nog? :?
Nederweert, Midden-Limburg ;)

Zillion Lives!

Ah, 1 van de weinige plekken in het land waar de prijzen zelfs dalen naar het schijnt.... :)
quote:
dominator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:43:
Ah, 1 van de weinige plekken in het land waar de prijzen zelfs dalen naar het schijnt.... :)
Gelukkig niet in onze gemeente omdat we gunstig liggen tov Eindhoven, maar wel in een aantal plekken in Limburg hoorde ik inderdaad.

FaceDown wijzigde dit bericht 17-04-2007 19:49 (5%)

Zillion Lives!

Ik bedoelde inderdaad het meest zuidelijke deel van limburg, maar goed toch nog een betaalbare woningmarkt aldaar... :)
&amp;nbsp;Fools

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:52:
[...]

Een huis staat een week te koop, er is veel interesse, en dan 10% onder de vraagprijs bieden? Lol, dan wordt je uitgelachen. Stel eens voor dat jij de verkoper bent in deze... Anyway, dat gaat hem never nooit worden. Grote kans dat het voor de vraagprijs of zelfs meer weggaat.

enig idee hoeveel -vijf-en-twintig-duizend-euro- is? :)
Wie zegt uberhaupt dat er veel interesse is? De verkopers of verkopende makelaar?

Mijn aankomende huis stond ook pas net te koop en er was ook veel interesse (kennen mensen 2 huzien verderop) en ik heb bijna 12% eronder geboden (en dat was dus -vijf-en-twintig-duizend-euro- :D) . Uiteindelijk helaas maar rond de 5% eraan over gehouden (andere bieders boden dat, anders had er nog wat vanaf gekunt), maar wel stoffering erbij gekregen. Mensen zijn veel te bang om het mis te lopen, laten zich leiden door de emoties en bieden meteen veel te hoog, je bent een dief van je eigen portomonee.

Gewoon laag openen, hoger bieden kan altijd nog. Standaard smoesjes hebben de verkopers altijd om de prijs op te drijven:
- We hebben al een hoger bod.
- Met zo'n laag bod onderhandelen we niet.
- Ze doen een tegenbod doen met een zeer klein verschil tov vraagprijs.
- Gaan veel extra geld vragen voor stoffering.
quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:37:
[...]

Bed hadden we al eerder gekocht ;)
Dan is je inboedel dus ook duurder dan de bedragen die je noemt! |:( Ik mis wel meer in onderstaande opsomming. mensen denken bij inboedel alleen maar aan een bed, bank en eettafel, je moet ALLES meerekenen, niet alleen dat omdat jij toevaalig de rest al hebt.
quote:
en verder 2 goede banken 50 euro, 2 tafels 80 euro, 6 stoelen 125 euro, tv kast 60 euro, ikea expedit 40 euro etc.. Veel van die spullen gaan we nu wel door nieuwe spullen vervangen zoals gezegd, maar waarschijnlijk gaan we bijv een tafel wel op internet zoeken omdat er genoeg te koop staan en net zo goed als nieuw kunnen zijn. Welke starter heeft er nou 30.000 8)7 voor een inboedel? Over niet realistisch gesproken... en anders moet er echt niet gezeurd worden over te hoge huizenprijzen voor starters.. dan kunnen ze nog wel hoger. :D
Wie heeft het over 30.000? De bedragen worden per post hoger geloof ik.

&amp;nbsp;Fools

Als je geen makelaarstruukjes wil kan je ook flink druk op de ketel zetten door te melden dat je alleen op die dag in de ochtend onderhandelt. Kom je er niet uit dan zeg je dat je op een ander huis gaat bieden en trek je je bod in.
quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:45:
[...]

wellicht krijg je tegenbod van 166 en daarmee ist gelijk het eindbod. 1000 euro erbij of eraf is natuurlijk knullig met hypotheekonderhandelingen.

maarja, als die 168 makkelijk betaalt kan worden, waarom dan tobben en alleen pingelen om het pingelen. :s (maja, hollanders hè :) )
Vind je 1000 euro knullig?

Geld is gewoon geld, en als jij 1000 euro niks vind wil ik mijn bankrekeningnummer waar jij het op mag storten wel geven. ;)
Veel te veel mensen smijten maar met geld omdat "het toch niet meer uitmaakt" op die 2 ton. En later wel elke week zeuren over een paar euro. |:(

Zo ook met de kosten van de taxateurs, makelars, notarissen, etc. Het blijft gewoon geld, onnodig veel geld uitgeven is absolute onzin.
quote:
dominator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:42:
[...]

Er mag wel meer niet. Volgens mij is dit ook alleen maar als je een optie hebt. Anders kunnen ze nog steeds van meerder partijen een bod ontvangen en kiezen met welke ze gaan onderhanelen.
quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:31:
[...]

Niet zomaar met iedere bieder nee. Maar als je een serieus bod doet en laat weten dat je denkt er wel uit te kunnen komen daar hebben ze echtwel oren naar. Een makelaar verkoopt liever vandaag dan morgen namelijk. En een telefonische afhandeling kost al snel dagen.
Forge it. Een beller is altijd sneller. Bellen kost 5 minuten, in die tijd ben je net bij je auto.

Impulz

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:31:
[...]

we hebben ons huis telefonisch gekocht. startbod tot koop duurde van 11:30 tot 15:00 uur.

blijkbaar zitten makelaars in weert ruimer in hun tijd dan hier in rotterdam. 250 voor een 2 onder 1 kap volledig af.... dat kost je hier minimaal 300k+

Marko wijzigde dit bericht 18-04-2007 09:28 (13%)

Monkey see, Monkey do!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws