quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:52:
[...]
Een huis staat een week te koop, er is veel interesse, en dan 10% onder de vraagprijs bieden? Lol, dan wordt je uitgelachen. Stel eens voor dat jij de verkoper bent in deze... Anyway, dat gaat hem never nooit worden. Grote kans dat het voor de vraagprijs of zelfs meer weggaat.
enig idee hoeveel -vijf-en-twintig-duizend-euro- is?

Wie zegt uberhaupt dat er veel interesse is? De verkopers of verkopende makelaar?
Mijn aankomende huis stond ook pas net te koop en er was ook veel interesse (kennen mensen 2 huzien verderop) en ik heb bijna 12% eronder geboden (en dat was dus -vijf-en-twintig-duizend-euro-

) . Uiteindelijk helaas maar rond de 5% eraan over gehouden (andere bieders boden dat, anders had er nog wat vanaf gekunt), maar wel stoffering erbij gekregen. Mensen zijn veel te bang om het mis te lopen, laten zich leiden door de emoties en bieden meteen veel te hoog, je bent een dief van je eigen portomonee.
Gewoon laag openen, hoger bieden kan altijd nog. Standaard smoesjes hebben de verkopers altijd om de prijs op te drijven:
- We hebben al een hoger bod.
- Met zo'n laag bod onderhandelen we niet.
- Ze doen een tegenbod doen met een zeer klein verschil tov vraagprijs.
- Gaan veel extra geld vragen voor stoffering.
quote:
Dan is je inboedel dus ook duurder dan de bedragen die je noemt!

Ik mis wel meer in onderstaande opsomming. mensen denken bij inboedel alleen maar aan een bed, bank en eettafel, je moet ALLES meerekenen, niet alleen dat omdat jij toevaalig de rest al hebt.
quote:
en verder 2 goede banken 50 euro, 2 tafels 80 euro, 6 stoelen 125 euro, tv kast 60 euro, ikea expedit 40 euro etc.. Veel van die spullen gaan we nu wel door nieuwe spullen vervangen zoals gezegd, maar waarschijnlijk gaan we bijv een tafel wel op internet zoeken omdat er genoeg te koop staan en net zo goed als nieuw kunnen zijn. Welke starter heeft er nou 30.000

voor een inboedel? Over niet realistisch gesproken... en anders moet er echt niet gezeurd worden over te hoge huizenprijzen voor starters.. dan kunnen ze nog wel hoger.

Wie heeft het over 30.000? De bedragen worden per post hoger geloof ik.