quote:
Nee, maar een betonnen vloer met kale muren en lakens voor de gordijnen lijkt me ook niet ideaal.

quote:
Ok:
wasmachine, vaatwasser, koelkast, combi-magnetron: ¤ 950
Dit is volgens mij echt te laag, een koelkast, wasmachine en vaatwasser zijn al 500-600 per stuk, 1500-2000 lijkt me reeeler, en dan nog heb je echt geen top of the bill apparatuur. Verder mis ik nog een hele hoop kleine apparatuur: koffiezetapparaat, waterkoker, broodrooster, mixer, etc
quote:
Bed,matras,dekes etc: ¤ 250,-
Ook dit lijkt me zeer goedkoop, een beetje bed (ik vind dat belangrijk, jij misschien niet) zit al eerder op 1000-1500 euro. Een goed matras kost al gauw bijna 500-1000 euro, zonder frame, kussens, lakens, overtrekken, etc
quote:
Grote kasten ¤ 500,-
Banken ¤ 700,-
Eettafel: ¤ 350,-
Dressoir: ¤ 350,-
hoektafeltje, zelf gemaakt ¤ 35,-
Airconditioning ¤ 450,-
2 Bureau's ¤ 250,-
Vitrine kast ¤ 100,-
Ook dit lijkt me ook erg goedkoop maar het kan.
quote:
2x TV ¤ 0,- -wie- heeft er nu nog GEEN tv op zijn studentenkamer/kamer thuis of appartementje
dvd speler, al in bezit.
Pc's al in bezit. Heeft iedere tweaker toch wel!
De oude TV wordt meestal toch wel vervangen, als je 3-4 meter van je tv afzit wil je meestal wel een grotere dan de 40-50 cm tv die al 10 jaar oud is. Verder mis ik de stofzuiger, kruimeldief, strijkijzer, rookmelder, keukentrapje, telefoon, stereo, dvd (ja ik heb hem dus nog niet

), pedaalemmer en allerlei andere kleinhuishoudelijke prullaria. Niet iedereen vind het allemaal nodig, maar niks meenemen in je berekening is ook onrealistisch.
quote:
Zit nu op ¤ 3935,-
Vloerbedekking en verf: ¤ 550,-.
Voor 4 kamers is dat erg weinig. Misschien dat jij niet alles doet en al een hoop hebt, maar daar ben ik niet van uitgegaan.
quote:
Totaal: ¤ 4585,-
Ik vind dat je vrij goedkoop inschat, soms echt op budget niveau (niks mis mee, maar of je daarmee alles kunt krijgen vraag ik me echt af).
Verder mis ik nog de: lampen - vloerkleed - muurversiereingen/decoratie - pannenset - keukengerei -servies - handdoeken, etc - tuinsetje - gereedschap - en nog tal van andere kleine dingetjes.
quote:
Het leggen van tegels en vloerverwarming is -geen- inboedel. Dat is gewoon verbouwen, dat is een heel ander geval!
Klopt, verf ook niet.

Maar heb de "standaard dingen" (geen tegevloer) maar meegenomen omdat je die meestal wel moet doen.
quote:
20k aan inboedel is ENORM veel, of exclusief. En daar kies je dan zelf voor.
Dat valt echt mee hoor, jij rekent veel dingen niet omdat je ze al hebt of weg laat. Vergis je niet in alle kleine dingen, uiteindelijk zijn die vaak net zo duur als de meubels (of duurder). Ik ben uitgegaan van een vrij groot huishouden, alles nieuw, maar echt exclusief of overdreven zijn maar weinig dingen (imho offcourse). Veel mensen hebben al een hoop, maar als je alles nieuw moet kopen ben je echt wel meer kwijt dan 6k imo.
Mijn begroting is 17k en dan komt er nog heel veel van Ikea, Blokker, Gamma, etc.