Reg. datum: 28 april 2000
Succes met de hypotheek. Maar dat mag toch niet een al te groot probleem zijn?
To be, or not to be, those are the parameters
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]To be, or not to be, those are the parameters
leuk huissie voor dat geld man!! voor zo'n bedrag koop ik hier in regio rotterdam net een 2-kamer stinkflat!!quote:Falcon schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:32:
[...]
Bedankt Slasher!... Per 1 juni is trouwens de opleverdatum, dus we moeten nu als gekken de hypotheek gaan regelen.
Monkey see, Monkey do!
Nee hoor.. we hebben van te voren ons goed laten informeren wat er mogelijk is.quote:rwb schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:42:
Het ziet er zeker netjes uit. Ik wou dat er bij ons in de buurt zulke huizen te koop waren
Succes met de hypotheek. Maar dat mag toch niet een al te groot probleem zijn?
100?quote:Marko schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:10:
ga maar uit van 100,- GWL, tenzij je elke dag in bad gaat en je wasmachine en droger heel de week draaien, oja en 5x per week onder de zonnebank
Hangt er echt helemaal van af. Keuken gemiddeld 6-8k denk ik en voor inboedel en stoffering 15-20k.quote:I.R. Butcher schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:33:
Ik blijf het "bijzonder" vinden dat berekeningen voor een maximale hypotheek op websites variëren van 132.000 euro tot 212.000 euro, allen met hetzelfde jaarsalaris. Hoe dan ook, hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan de initiële inrichting van een huis als starter? Ik begrijp dat je kunt kiezen uit keukens van 20k of van 1k (Ikea), maar wat ervaringen zijn altijd welkom
Hangt er helemaal vanaf waarin je woont. Mijn huidige woning (>360 m³, 120 m², geschakeld uit 1982 (niet super geïsoleerd)) kost me ruim 200 euro per maand (maar het is minder uiteindelijk) voor gas en licht.quote:Tweaker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:44:
[...]
100?
Gas en elektriciteit kosten al gauw 150 euro, water is niet zo duur, maar met alle heffingen en belastingen ben je al snel 200 euro per maand kwijt.
15-20K?! aan wat vloeren en meubels?quote:Tweaker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:53:
Mooi huis van falcon.
[...]
Hangt er echt helemaal van af. Keuken gemiddeld 6-8k denk ik en voor inboedel en stoffering 15-20k.
wie heeft er aan mijn signature gezeten!?
Ja, als je je huis, woonkamer en 3/4 slaapkamers, fatsoenlijk wilt inrichten wel ja.quote:Tasma schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:20:
[...]
15-20K?! aan wat vloeren en meubels?
Ik bezit nu samen met mijn vriendin ongeveer 6k aan meubels etc. en daar heb ik toch echt ruim voldoende aan voor de woning. Ik vind dit wel -erg- duur.
Idd, ik snap ook nooit dat mensen een bed voor 300 euro kopen, maar dan wel 30.000 euro voor een auto uitgeven. Een bed is wel het belangrijkste wat er is, je brengt er 1/3 van je tijd in door en is essentieel voor je rust en gezondheid. Een bed is ook absoluut iets waar ik niet op bezuinig.quote:OzBoz schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:31:
^^ vergeet iets als een bed ook niet. Natuurlijk zijn er legio mensen die het prima vinden een beetje brak matras te kopen cq bodem.
Kan me wel voorstellen dat ze niet gaan pingelen via inet.quote:Ik ben zelf nogal picky. En had voor de gein 5 bedrijven een e-mail gestuurd met spec wat ik wilde hebben. Ging over 2 auping bedbodems en twee matrassen van Auping. Strekking van de e-mail was dat ik het suf vond dat overal adviesprijzen gecommuniceerd werden en doe maar een leuke prijs.
Eerste reactie, bedrijf uit mijn woonplaats. Deed meteen 900 van de prijs af (ging om 5065 adviesprijs) en wilde gratis bezorgen. Hoewel dat laatste ook lopends kan in dit geval
Tweede reactie: Voor de prijzen kun je terecht op de website (waren de adviesprijzen) verder hebben we een laagste prijsgarantie, zie de voorwaarden. Als klant vind ik dat laf. Mensen moeten zelf gaan zoeken en dan gaan zij vervolgens wel kijken of ze er nog een paar tientjes onder kunnen zitten.
Derde reactie: Prijzen geef ik niet via internet, maar als je langs komt in de winkel dan maak ik graag een scherpe prijs voor je. Geen zin in en het is zo 1990. Ik weet tenslotte al wat ik wil hebben.
Kortom, degene die internet begrijpt en klanten en communiceren is het geworden. Natuurlijk zijn er mensen zat die wel graag tig winkels afsjouwen. Ik niet. Maar het loont dus om qua bedden (maar ook meubels) even een paar prijsjes te vragen.
Klopt, er komt veel meer bij kijken dan dat mensen denken. Zeker als je wat kwaliteit wil tegen een redelijke prijs.quote:Tweaker schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:26:
Ja, als je je huis, woonkamer en 3/4 slaapkamers, fatsoenlijk wilt inrichten wel ja.
Inboedel is wel wat meer dan alleen meubels.
.......
Je kunt alles bij de kringloop/marktplaats/Ikea gaan halen, maar wil je meer dan dan dan kom je al op het bedrag wat ik noem.
Woon zelf al in een appartement, we gaan deze week een huis kopen. Als ik er in zit, zullen 2vd4 kamers allicht leeg zijn.. maar moet je vullen voor het vullen?quote:Tweaker schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:26:
[...]
Ja, als je je huis, woonkamer en 3/4 slaapkamers, fatsoenlijk wilt inrichten wel ja.
Inboedel is wel wat meer dan alleen meubels.
Vloeren
Verf/behang
Gordijnen
Meubels
Elektronica
Huishoudelijke apparatuur
Keukengerei
Keukenapparatuur
Badkamer- en linnengoed
Tuinbenodigdheden
Gereedschap
Je kunt alles bij de kringloop/marktplaats/Ikea gaan halen, maar wil je meer dan dan dan kom je al op het bedrag wat ik noem.
Moet een bed duur zijn? we hebben een eenvoudig bed, en het slaapt beter dan elk bed waar ik ooit in gelegen heb, nooit slechte nachtrust, nooit ergens pijn. Een bed, of meubelstuk moet goed zijn, maar niet per definitie duur.quote:Tweaker schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:01:
[...]
Idd, ik snap ook nooit dat mensen een bed voor 300 euro kopen, maar dan wel 30.000 euro voor een auto uitgeven. Een bed is wel het belangrijkste wat er is, je brengt er 1/3 van je tijd in door en is essentieel voor je rust en gezondheid. Een bed is ook absoluut iets waar ik niet op bezuinig.
verf en behang 2.000!? waar haal je verf?quote:Lomenaar schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:57:
[...]
Klopt, er komt veel meer bij kijken dan dat mensen denken. Zeker als je wat kwaliteit wil tegen een redelijke prijs.
Voor de beeldvorming van Tasma bijgaand een onderverdeling van kosten zoals ik deze heb (gemaakt) op basis van een nieuwbouw 3-kamer appartement van 107 m2:
- Vloeren: ~6K (deels tegels met vloerverwarming en deels vloerbedekking)
- Verf/behang: ~ 2K
- Gordijnen: ~1K (raming)
- Meubels woonkamer: ~ 5K (excl. lampen, etc.)
- Elektronica: ~ 5K (TV, audio, wasmachine, droger, etc.)
- Bed: ~ 4K (incl. matras, dekbed, kast, etc.)
- Huishoudelijk (keukengerei, keukenapparatuur, kleine zaken, etc.): ~ 1K
- Keuken: ~ 13K (luxe / compleet; een beetje keuken kost je zo 6 / 7K als je wat leuks wil hebben)
- Verbouwing badkamer / toilet: 10K
Kortom: met alleen al de hoofdzaken was / ben ik ~24K kwijt. Hier en daar kun je wat goedkoper nemen (bv: laminaat ipv tegels met verwarming, goedkope bank, etc.) maar die 15K - 20K van Tweaker ben je echt wel kwijt voor een beetje leuke inrichting. Tel daar nog een keuken en (verbouwing) badkamer / toilet bij op en je zit echt zo op 30K....
Tasma wijzigde dit bericht 16-04-2007 12:47 (77%)
Ik durf zeker te stellen dat je niet moet bezuinigen op (vooral) een matras. Mijn 2-persoonsmatras kostte +- 800 euro en dat was me geen euro te veel. Je merkt het pas als je frequent ergens anders slaapt. Ik slaap veel in hotels en nergens heb ik zo'n prettige matras aangetroffen als dat van mij.quote:Tasma schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:33:
Moet een bed duur zijn? we hebben een eenvoudig bed, en het slaapt beter dan elk bed waar ik ooit in gelegen heb, nooit slechte nachtrust, nooit ergens pijn. Een bed, of meubelstuk moet goed zijn, maar niet per definitie duur.
Ik heb eerst:quote:verf en behang 2.000!? waar haal je verf?![]()
Heb afgelopen weekend een huis geverfd van mijn zwager, zij zijn in totaal 450,- kwijt en het ziet er enorm netjes uit, en -alles- is geverfd (140m2 grondoppervlak, geen mini huis).
Tja, dat is persoonlijk maar als je een woonkamer van +- 50 m2 hebt, ga ik niet naar een 55 cm TV kijken. Plasma-TV, goede audio-set, etc. Daarnaast: beetje wasmachine kost je 600 euro, wasdroger 500 euro, etc.quote:Electronica; veel bezit je al, je pc, tv, audio. En dat hoeft echt niet allemaal direct vervangen te worden als je in een nieuw huis komt.
Ook hier geldt: dat is persoonlijk maar ik wil kwaliteit, stylvol en duurzaam:quote:Meubels woonkamer: 5K? dat vind ik veel. In een woonkamer staat veelal een zithoek, een eettafel, wat tafeltjes en lampen. Banken zijn zo goedkoop en duur te halen als je wilt, hetzelfde voor de eethoek en tafeltjes en lampen. Heb hier een woonkamer ingericht, compleet, voor het bedrag in mn eerdere posts. Mis niks, tis netjes en volledig.
- senseo: 80 euroquote:keukengerei 1k? waar is de tijd van het 'sparen van de uitzet' ? Je komt met 400-500 euro een heel eind voor servies, glazen, bestek, pannen etc.
Nee hoor, ik heb geen speciaal merk. Gewoon een complete set bij Morres gekocht. Zoals ik al eerder zei:quote:Een bed van 4K? je koopt merk. Als jij dat wil ok, maar 4k zegt -niets- over hoe goed dat iemand er in kan slapen. Misschien hoe goed dat -jij- erin kan slapen.
Snap ik maar dat is persoonlijk. Je hoeft niet per se dure merken te kopen om veel geld kwijt te zijn. Ik wil gewoon goede spullen en ik heb een bepaalde smaak. Nogmaals: ik heb geen B&O of whatever maar ik ben geen student meer. Ik kan het me veroorloven om mooie en kwalitatief goede spullen te kopen dus ik koop smaakvolle spullen waarbij ik minder hoef te letten op de kosten ervan.quote:Het gaat mij hier niet om te flamen oid, maar de bedragen die genoemd worden zijn niet normaal hoog. Als de vraag is, hoeveel ben je ongeveer kwijt, dan vind ik het noemen van bedragen als 24k niet passend.
Persoonlijk ben in zuinig opgevoed. Nu heb ik meer dan genoeg inkomsten, maar koop nog steeds geen dure meubelen omdat ik het verschil simpelweg niet zie (vaak is het er niet!). Exclusieve dingen kopen is naar mijn mening de grootste onzin ooit, het naleven van 'status' door het uitgeven van veel te veel geld aan normale zaken. Als iemand daar blij van wordt, lekker doen, maar dan maak je het zelf duur.
Tja, ook ben ik maar deels mee eens.quote:Als iemand zijn huis normaal wil inrichten (geen exclusieve merk zooi), dan kom je met 6k al een eind, en voor 10k heb je toch echt alles wel! Als je een bed van 4k koopt, leuk, maar de gemiddelde mens zal dit niet doen. Die wil weten hoeveel zij voor een normale inrichting kwijt zijn. Als die mensen die net dat 'ene' huis kunnen kopen vervolgens dit topic lezen en zien 20-30k aan inboedel schrikken ze zich rot, terwijl dat bedrag voor hen totaal niet opgaat.
Ok, schaar het dan niet onder inboedel maar verbouwing. Desalniettemin zijn het wel kosten die je gaat maken als je een andere badkamer / keuken wil hebben. Je kunt het wel meenemen in je hypotheek maar het is dan wel van belang te realiseren hoeveel een dergelijke verbouwing kost om mee te nemen in je hypotheek.quote:Verbouwen is een totaal andere zaak, dat wordt veelal in de hypotheek gestopt. En is geen onderdeel van de inboedel.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Disruption by Design, by any means necessary
ajhaverkamp wijzigde dit bericht 16-04-2007 14:33 (13%)
Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII
Waarom moet een starter z'n hele huisraad nieuw aanschaffen? Leuk voor mensen die het wel doen om erover op te scheppen, maar niet meer dan normaal om met 2e hands of zelfs gekregen spullen te werken.quote:Christoph schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:25:
2de hands en realistisch in 1 zin? Apart, sinds wanneer moet een mens 2de hands meubels kopen wanneer hij een nieuw huis betrekt om realistisch over te komen?
FaceDown wijzigde dit bericht 16-04-2007 14:41 (25%)
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Mag een ieder dat voor zich zelf uitmaken? Als je denkt dat iedereen dat doet 'om erover op te scheppen' misschien dat je dan met de verkeerde mensen omgaat. Ik persoonlijk moet er niet aan denken om m'n inrichting van Martkplaats af te halen, maar dat komt omdat ik budget heb en had om het nieuw te doen. En dat is niet echt om op te scheppen. Nu past alles tenminste netjes bij elkaar qua kleur en stijl.quote:FaceDown schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:37:
Waarom moet een starter z'n hele huisraad nieuw aanschaffen? Leuk voor mensen die het wel doen om erover op te scheppen, maar niet meer dan normaal om met 2e hands of zelfs gekregen spullen
Gunner wijzigde dit bericht 16-04-2007 14:55 (33%)
Wie is hier nou gefrustreerd?quote:Gunner schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:47:
[...]
Omdat hij dat lekker zelf moet weten. Wie ben jij om daarover te oordelen of dat is om op te scheppen of niet?
Monkey see, Monkey do!
Veel mensen zijn ook goed in het opsommen van hun 'statussymbolen' zonder daarbij te vermelden dat ze bijv al 3 jaar geen geld hebben om op vakantie te gaan, nooit op stap kunnen, nooit uit eten kunnen. Hoeveel mensen hebben er geen veel te dure auto die ze eigenlijk niet kunnen betalen? Of een veel te duur huis? Je moet inderdaad goed naar je eigen portemonnee kijken, en zelf goed onderzoek doen.quote:Marko schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:09:
oh btw wat ik wel ff kwijt wil:
als je een nest van 4000 euro koopt val je onder 1% van de Nederlandse bevolking die dat er voor neerlegt denk ik
Indeed. Ik vraag me ook wel eens af hoe jonge 'starters' een nieuw huis uit de grond kunnen laten stampen, maar dat is mijn verantwoordelijkheid niet. Ik ben blij waar ik zit.quote:FaceDown schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:16:
Of een veel te duur huis? Je moet inderdaad goed naar je eigen portemonnee kijken, en zelf goed onderzoek doen.
Ik niet heurquote:
OH absoluut waar hoor. Ik zou zoiets ook nooit doen maar ik vond je verhaal nogal 'apart' zeg maar.quote:FaceDown schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:07:
ls je 20.000 euro voor nieuwe huisraad hebt is dat helemaal geweldig voor je, maar ook met (veel) minder geld kun je je nieuwe huisje leuk inrichten.
Gunner wijzigde dit bericht 16-04-2007 15:31 (72%)
Tasma wijzigde dit bericht 16-04-2007 15:32 (5%)
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona