Hoofdcategorieën
You've g0t mail :D :D

quote:
DaMarcus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:35:
kabels. Voor mij is klankverschil tussen no-name en dure merkkabels wel duidelijk hoorbaar. Ik wil hier geen marketingpraat houden voor SPAM SPAM B.V en SPAM van den SPAM B.V., maar dit is puur persoonlijk.
Ik vind het gewoon spam, erg geniepig :/

niels88 wijzigde dit bericht 14-02-2007 23:42 (5%)

Acties:

Door: DaMarcus
Moderator LCD & CSL / BBG'er
Reg. datum: 21 juli 2005

quote:
niels88 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:39:
[...]

Ik vind het gewoon spam, erg geniepig :/
Dat is jouw mening en iedereen heeft recht op meningsuiting.

Het gaat mij niet zozeer om dat ik namen noem, maar mijn mening over merkkabels.

Natuurlijk is mijn mening wel voorspelbaar als het hierom gaat. Maar moet iedereen VDH-kabels kopen? Nee, daar is iedereen vrij in. Als je die Oehlbach / Siltech / NordOst etc. beter vindt klinken, koop je die.

Hewlett-Packard 8710w |  Apple MacBook | Asus A6Ja | Lenovo S10e

You've g0t mail :D :D

quote:
DaMarcus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:43:
[...]

Dat is jouw mening en iedereen heeft recht op meningsuiting.

Het gaat mij niet zozeer om dat ik namen noem, maar mijn mening over merkkabels.

Natuurlijk is mijn mening wel voorspelbaar als het hierom gaat. Maar moet iedereen VDH-kabels kopen? Nee, daar is iedereen vrij in. Als je die Oehlbach / Siltech / NordOst etc. beter vindt klinken, koop je die.
Als 1ste, ga je offtopic, je voegt niks toe.
Als 2de, hoe objectief kun je zijn als je reclame maakt (wij van wceend...) En dan nog, je noemt niet eens argumenten die je mening onderbouwt.
Als 3de, jij noemt dit geen reclame maken: HNNY Benelux B.V. en A.J. van den Hul B.V :/
Als 4de, groeten doen we niet aan ;)

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
DaMarcus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:35:
Apart om te zien dat er weer discussies zijn of je nu wel of geen dure kabel moet kopen. Aangezien ik met dure kabels ben opgegroeid, weet ik niet beter en gebruik ik ook alleen dure kabels. Voor mij is klankverschil tussen no-name en dure merkkabels wel duidelijk hoorbaar.

En over HDMI-kabels:

Het is zolangzamerhand wel een feit dat die connectors brak zijn. De connectors zijn inderdaad vrij gevoelig voor beschadigingen e.d. Zover ik weet wordt er gewerkt aan een nieuwe HDMI-standaard.
Tuurlijk is er verschil tussen kabels en kabels en kabels.
Er is ook verschil tussen digitaal en analoog doorsturen.
Als een digitaal signaal niet goed doorkomt zul je daar volgens mij een stuk meer van merken dan als je luidsprekerkabel iets minder geshield is.

Als je een goedkope HDMI/DVI-kabel van 5m gebruikt en het beeld dat eruit komt klopt, heeft het geen nut om een kabel die 200euro meer kost neer te leggen.
Uiteindelijk komen de bits toch of wel, of niet goed over ?

(Correct me if I'm wrong, ik vraag het me gewoon af)

voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2007 00:50 (10%)

Transform and roll out!
Reg. datum: 20 maart 2006

quote:
niels88 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:48:
[...]

Als 2de, hoe objectief kun je zijn als je reclame maakt (wij van wceend...) En dan nog, je noemt niet eens argumenten die je mening onderbouwt.
Als 3de, jij noemt dit geen reclame maken: -Censuur- B.V. en -Censuur- B.V :/
Nou nou, je doet net alsof hij iets afgrijselijks heeft gepost, maar hij geeft alleen maar z'n mening hoor. Verder is het natuurlijk niet echt reclame, die merken zijn gewoon bekend en er is niks mis mee om ze te noemen. Die "onderbouwing" heeft hij al gegeven, hij zegt dat hij het verschil hoort (en dat is in de audiowereld een goede reden). Je hoeft het niet met 'm eens te zijn (ben ik ook niet), maar spam is het niet, alhoewel dat groeten wel een beetje maf is (net zo maf als 140 euro voor een HDMI kabel neertellen 8)7 trouwens).

Coca Cola, onthou die naam...

Acties:

quote:
niels88 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:48:
[...]

Als 3de, jij noemt dit geen reclame maken: HNNY Benelux B.V. en A.J. van den Hul B.V :/
Hoe kun je een mening onderbouwen als het 'beluisteren van kabels' iets persoonlijks is? De een vindt het beter klinken dan de ander. En and last but not least: referentie-apparatuur telt ook mee in de keuze van een kabel.

Als je offtopic wil gaan, stuur me dan een DM en ga niet verder off-topic.

Over reclame maken:
Natuurlijk bestaat de WC Eend er. Die kent iedereen wel.

Als een van jouw ouders Audi-dealer zou zijn en jij bent verkoper in de showroom. Er komt een klant op je af en is geïnteresseerd in de Audi Q7.

Vertel jij dan ook tegen die klant: 'Meneer koopt u maar een Touareg, want de Q7 is toch een omgebouwde Touareg.'

En ik zal proberen geen groeten uit te voeren ;)

Maar dan heb je hier mijn mening:

Waarom ik merkkabels prefereer, is dat deze kabel voor mijn gevoer een sprankelender en zuiverder geluid doorgeven t.o.v. 'no-namekabels'. Misschien is het wennen voor een leek.

Ik luister heus niet alleen naar opstellingen waarbij VDH-kabels worden gebruikt. Als ik meega naar beurzen, ben ik ook wel te vinden op stands van concullega's om daar muziek te beluisteren en de kwaliteit te evenaren :+

quote:
DaMarcus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:14:
Waarom ik merkkabels prefereer, is dat deze kabel voor mijn gevoer een sprankelender en zuiverder geluid doorgeven t.o.v. 'no-namekabels'. Misschien is het wennen voor een leek.
En hier vraag ik me weer iets af he,
als je nou op het eind van je kabel een analyser aansluit en je gaat meten....
Dan zou je toch altijd verschil moeten kunnen meten ?
Ik kan me niet voorstellen dat je oren / hersenen verschillen horen die met nauwkeurige meet-apparatuur niet vast te stellen zijn ?

Dat speelt bij mij dus al helemaal als mensen het hebben over het 'inspelen' van kabels.
Als dat zou werken zou je dus de verschillen moeten kunnen meten tussen 2 identieke kabels waarvan er 1tje 2 weken in de kast heeft gelegen en 1tje 2 weken is ingespeeld...

(Once again, correct me if I'm wrong, ik ga meer op boerenverstand dan op vakkennis ;))

PS. en even als terloopse informatie, ik heb hier ook VDH clearwater liggen hoor ;)

LDenninger wijzigde dit bericht 15-02-2007 00:25 (21%)

Sound is no voodoo!

Jongens, we gaan het hier niet over kabels in het algemeen hebben. Vecht dat maar ergens anders uit.

Het gaat hier over HDMI kabels, en niet over wat anders! Laat het dus ook bij. De rest brengt enkel en alleen ellende.
quote:
DaMarcus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:14:
Over reclame maken:
Natuurlijk bestaat de WC Eend er. Die kent iedereen wel.

Als een van jouw ouders Audi-dealer zou zijn en jij bent verkoper in de showroom. Er komt een klant op je af en is geïnteresseerd in de Audi Q7.

Vertel jij dan ook tegen die klant: 'Meneer koopt u maar een Touareg, want de Q7 is toch een omgebouwde Touareg.'
Niemand heeft hier aangegeven ergens interesse in te hebben. We zijn hier geen audi dealer, we hebben geen verkopers, en er zijn ook geen klanten. Hou je verkooppraatjes dus gewoon voor de beurzen en winkels. Daar horen ze thuis. Hier is het gewoon spam.

En als jij denk dat een 140 euro HDMI kabel sprankelender beeld geeft.. Be my guest: leg uit hoe dat in zijn werk gaat!

voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2007 00:59 (6%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:

Er zit natuurlijk verschil digitaal en analoog.

Een kabel is toch een kabel? Ja, maar welk metaal / stof geleidt nou beter? Koper is toch gewoon koper?

De ene geleider geleidt beter dan het andere. Neem een lampje, koperdraad en zilverdraad van beide 1 meter en een voeding. Sluit beide geleiders omstebeurt aan en je zult zien dat zilver beter geleidt. De weerstand is veel minder waardoor je ook minder brom hebt door de aardlussen.

Merkkabels hebben over het algemeen een goede beschermmantel om de kabel heen zitten. Deze mantel zorgt er o.a. dat eventuele hoogfrequent beter wordt tegengehouden (niet naar eigen zeggen en ook nog niet getest maar ben het wel van plan).

Zelf merk ik wel dat wanneer ik mijn Powercord (VDH stekkerblok) aansluit, ik de kleine maar aanwezige ruis niet meer hoor over mijn speakers.

Over het 'inspelen' van kabels moet je niet bij mij wezen. Ik geloof daar zelf ook niet in.

Digitale kabels komen overeen qua opbouw. Connectors en afschermmantel spelen ook een rol in de kwaliteit.

Is digitaal per definitie beter dan analoog? Nee, want je kunt ook last hebben van ruis (ja, digitaal is dit ook mogelijk). Een goede processor filtert deze ruis weer weg.

Moet je een dure kabel kopen? Nee, dat is niet verplicht. Als jij het verschil (of het verschil te klein vindt) niet hoort, zou ik het geld gewoon in de zak houden :)

Sound is no voodoo!

Nogmaals: we hebben het hier over HDMI! De rest doet er niet toe en hebben we het niet over.

Dus ga ons nu maar wat zinnigs vertellen! Marketingpraat kunnen we wel op al die websites lezen :)

Acties:

quote:
voodooless schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:55:
En als jij denk dat een 140 euro HDMI kabel sprankelender beeld geeft.. Be my guest: leg uit hoe dat in zijn werk gaat!
Het is mijn mening dat een merkkabel een beter beeld afgeeft. Ook hier zijn zaken zoals connector en afscherming van toepassing.

Modbreak:
Nee, we willen nog steeds geen reclame

voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2007 01:21 (22%)

Acties:

quote:
voodooless schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:15:
Nogmaals: we hebben het hier over HDMI! De rest doet er niet toe en hebben we het niet over.

Dus ga ons nu maar wat zinnigs vertellen! Marketingpraat kunnen we wel op al die websites lezen :)
Ik was al toen al bezig met reply'en dus wist niet eens dat je al had geantwoord ;)

Sound is no voodoo!

quote:
DaMarcus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:18:
Het is mijn mening dat een merkkabel een beter beeld afgeeft. Ook hier zijn zaken zoals connector en afscherming van toepassing.
Aan een mening hebben we ook niks. We willen feiten... meetbare dingen. Beter beeld? Wat is dat? Wat is er dan beter? En hoe komt dat?

Acties:

quote:
voodooless schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:22:
[...]

Aan een mening hebben we ook niks. We willen feiten... meetbare dingen. Beter beeld? Wat is dat? Wat is er dan beter? En hoe komt dat?
Dat is volgens mij niet eens te meten :/ Maar als ik je een kans aanbied zodat je zelf kan zien of waar is of niet, waarom sla je dat dan af?

Of moet ik dan bij iedereen langsgaan om het aan te tonen of het zo zou zijn?

DaMarcus wijzigde dit bericht 15-02-2007 01:26 (0%)
Reden: typo

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

Als ik even mag inhaken... :9

Wat maakt de kabel van 140 euro nou zo veel beter dan een kabel van 11 euro?

Zit er goud in? Of is het van glasvezel?

Waterbestendig?

Ik bedoel, waarom is het prijsverschil zo groot tussen twee hdmi kabels?

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 26 juni 2004

Koper: (20 °C) 16.78 n Ω·m

Zilver: (20 °C) 15.87 n Ω·m

Ik kan me niet voorstellen dat je het verschil ook echt hoort. Als het 21°C is in je kamer klinkt je muziek toch ook niet slechter, terwijl de geleiding dan ook minder goed is?

Sound is no voodoo!

Ik sla niks af, en je hoeft ook niet langs te komen. Ik wil gewoon een duidelijke uitleg. Je ontwijkt gewoon systematisch de gestelde vragen, een kwaaltje waar de hele audio industrie last van heeft: "nee joh, kom toch lekker kijken of luisteren, dan zul je het zien"... Nee, zo werkt dat niet! Niet is zo beïnvloedbaar als je oren en je ogen.

Ik wil gewoon feiten, niet meer en niet minder. Dus nogmaals: wat wordt er beter aan het beeld? En waarom is dat? En nee: "we hebben afscherming" is onvoldoende beantwoord! Ik wil gewooneen duidelijk antwoord, tot aan het bitniveauw van de signalen over de kabel, inclusief over wat er daarnaa nog allemaal mee gebeurt met de data. Denk daar maar eens heel diep over na!

Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
voodooless schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:35:
Ik sla niks af, en je hoeft ook niet langs te komen. Ik wil gewoon een duidelijke uitleg. Je ontwijkt gewoon systematisch de gestelde vragen, een kwaaltje waar de hele audio industrie last van heeft: "nee joh, kom toch lekker kijken of luisteren, dan zul je het zien"... Nee, zo werkt dat niet! Niet is zo beïnvloedbaar als je oren en je ogen.

Ik wil gewoon feiten, niet meer en niet minder. Dus nogmaals: wat wordt er beter aan het beeld? En waarom is dat? En nee: "we hebben afscherming" is onvoldoende beantwoord! Ik wil gewooneen duidelijk antwoord, tot aan het bitniveauw van de signalen over de kabel, inclusief over wat er daarnaa nog allemaal mee gebeurt met de data. Denk daar maar eens heel diep over na!
Ik denk niet dat je een natuurkundige of telematische verklaring kan verwachten van een commercieel MBO geschoolde hifi-verkoper. :P Tussen een kabel van 10 en 60 euro is vast wel verschil te merken, voor de rest geldt dat zolang er vraag naar iets "exclusiefs" is, er aanbod zal zijn. Dit wordt dan aangevuld met een berg subjectieve karakteristieken van de kabel en statistieken die er niet toe doen om zo snobs om te toveren tot potentiële kopers.

Of het er beter van klinkt of niet, als de klant een gouden strikje om zijn kabel wil en bereid is ervoor te betalen dan doen ze dat wel.

PHiXioN wijzigde dit bericht 15-02-2007 01:52 (5%)

Reg. datum: 13 maart 2001

ik zou me zo kunnen indenken dat een 1 in een perfecte dure kabel precies als een 1.0000 doorkomt, en in een cheapass kabel als een 0.90000. Belangrijk? Lijkt me niet, het ontvangende apparaat weet dan denk ik alsnog dat het om een 1 gaat en niet om een 0 (0.9 rond je toch af naar 1). Dan zou de beeldkwaliteit hetzelfde zijn.

(Maar uiteraard zit hier verder totaal geen onderbouwing onder en kan het net zo goed pure onzin zijn, maar het idee is leuk toch? ;))

Prof Mierenneuke®

Denk dat het verschil meer zit in de connectoren dan de kabel zelf. De connectoren is het gedeelte dat het meeste slijt. Tja verder misschien een idee voor de Electuur om kabels te gaan testen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Sound is no voodoo!

quote:
PHiXioN schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:51:Ik denk niet dat je een natuurkundige of telematische verklaring kan verwachten van een commercieel MBO geschoolde hifi-verkoper. :P Tussen een kabel van 10 en 60 euro is vast wel verschil te merken, voor de rest geldt dat zolang er vraag naar iets "exclusiefs" is, er aanbod zal zijn.
In dat geval: probeer het dan zelf ;)

Ik vind het ook een beetje makkelijk om bij hoog en bij laag te beweren dat er verschillen zouden zijn, om vervolgens niet met argumenten te komen 8)7 .

Seriously: Als je beeld hebt zonder storing, dan werkt de kabel. Niet meer en niet minder. Dan komt alle data correct over en wordt deze ook correct weergegeven. Correcter dan correct bestaat in de digitale wereld niet. Het wordt echt niet nog beter, en zeker niet in de zin van mooiere kleuren, meer detail en scherper beeld. Dat zijn allemaal eigenschappen, die men aan het vervangen van een analoge videokabel zou kunnen hangen, maar zeer zeker niet aan een digitale verbinding. Het is gewoon lariekoek.

Over connectors: Hoe wil een connector slijten als die jaren lang op de zelfde plek achter je toestel zit geprikt :? Ben je van plan om vaker om te prikken, dan zoek je gewoon een iets degelijkere kabel. En ook die hoeft geen 140 euro te kosten. Eentje 30 euro (zoiets kosten de meeste HDMI kabels van 1.8m sowiso al) voldoet dan ook prima.

XFM -- highstream --

quote:
DaMarcus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:25:
[...]

Dat is volgens mij niet eens te meten :/ Maar als ik je een kans aanbied zodat je zelf kan zien of waar is of niet, waarom sla je dat dan af?

Of moet ik dan bij iedereen langsgaan om het aan te tonen of het zo zou zijn?
Prima, kom maar bij me langs.

Ik heb een Denon 2910 welke met een korte HDMI kabel verbonden is naar mijn Yammi RX-V2700 welke het switcht naar mijn Pannie Business TH-42PHD8.

De HDMI tussen de Denon en de (switching) receiver is een goedkopie kabel welke af fabriek bij een Panasonic DVD speler geleverd is.

Laat mij dan maar het verschil eens zien tussen dat gratis kabeltje en een kabel van 140+ euro.

Nogmaals : we hebben het over HDMI he ;)

Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!

quote:
Koffie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:37:
[...]

Prima, kom maar bij me langs.

Ik heb een Denon 2910 welke met een korte HDMI kabel verbonden is naar mijn Yammi RX-V2700 welke het switcht naar mijn Pannie Business TH-42PHD8.

De HDMI tussen de Denon en de (switching) receiver is een goedkopie kabel welke af fabriek bij een Panasonic DVD speler geleverd is.

Laat mij dan maar het verschil eens zien tussen dat gratis kabeltje en een kabel van 140+ euro.

Nogmaals : we hebben het over HDMI he ;)
Ah, mooi.
Laat even weten wanneer dit gaat gebeuren, ik wil ook graag zien hoe een dure kabel bits NOG beter door kan sturen.
Zal ik toastjes en een wijntje meenemen dan ?

Acties:

Iedereen is dus in 1x benieuwd of dure merkkabels per definitie beter zijn?

@Koffie:
DM me maar. Maar om meteen andere discussies de wereld uit te helpen, zou ik graag willen dat we ook nog andere video- en audiokabels gaan testen :)

XFM -- highstream --

Prima, we maken een afspraak :Y)
Ik heb namelijk ook nog voor een eigen test wat monster kabels in huis gehaald om te vergelijken met mijn o.a. 'HQ' kabels.

Ik contact je in de loop van de dag even.

Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: