Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27

Twazerty

AVCHDCoder developer

Modbreak:Je kunt wel zeggen dat het geen reclame is, maar dat is het gewoon wel. Niet doen dus!

[ Voor 84% gewijzigd door voodooless op 13-04-2008 23:01 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Michael Knight schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:25:
[...]

Ze worden altijd vermeld in het AV LIDL/ALDI/Bouwmarkt topic ;) (ff bookmarken dus!)
Goede tip. :) Een linkje was wel handig geweest want kan m niet vinden... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Help!!!! schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:43:
[...]

Goede tip. :) Een linkje was wel handig geweest want kan m niet vinden... :X
Shame on you!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1243904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:34

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb deze voor 20 Euro bij Scheer & Foppen nog weg: http://www.modern.nl/wink...P%205980/12%20HDMI%20DivX

Die van 29,95 beetje onderaan. Ik heb hem op mijn laptop/hdtv-ready gebruikt en mijn ps3. Niks geen problemen en zelfs vergeleken met een kabel van mijn oom die wel 5/6 keer zoveel kostte. Hij balen, ik lachen :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:36:
[...]

Dat ligt aan de kwaliteit van de ingebouwde tuners/scalers :)

Een tekst op papier is voor iedereen hetzelfde (medium en de data erop), maar worden afhankelijk van de ogen anders (scherper/waziger) geïnterpreteerd ..
In zekere zin klopt dit. Maar wat nu als je dat blaadje met text moet doorgeven via 1000 mensen over een grote afstand? Dat blaadje gaat kreuken en wordt minder goed leesbaar.

Natuurlijk is het onzin om voor een kabeltje korter dan 3 meter 100en euro's uit te geven want dan kom dat blaadje echt wel ongeschonden aan. Maar wat nu als die kabel 15 meter is en langs allemaal andere kabels ligt? Dan zit er al een stuk meer storingsgevoeligheid bij. Of je dit uiteindelijk merkt in het signaal van de HDMI kabel dat betwijfel ik. Maar zo'n HDMI kabel die geeft wel een magnetisch veld af aan de kabels die er eventueel naast liggen. En als dat analoge kabels zijn dan merk je dat in elk geval wel. En een heel ander punt waar mensen meestal niet bij stil staan; zo'n goedkopere kabel slijt sneller en is gevoeliger voor kabelbreuk etc. Daar merk je niks van als de kabel achter je tv ligt maar wat nu als je hem vaak verwisseld?

Van een duurdere kabel mag je verwachten dat hij over 5-10 jaar nogsteeds perfect aansluit. Zelf had ik ooit eens van die 5 euro scart kabels, maar die vielen na twee jaar domweg uit de scart aansluitingen van mijn tv! Nu heb ik een slag duurdere kabels al 5 jaar er in hangen en die hangen nogsteeds vast. Met HDMI heb ik dit nog niet kunnen testen omdat ik mijn set nog niet zo lang heb maar ik kan me zeer goed voorstellen dat goedkope HDMI kabels hetzelfde probleem hebben.

Nu trek ik verder geen conclusies want ik heb makkelijk praten, als ik een andere HDMI kabel zou willen (proberen) dan trek ik die gewoon even uit mijn magazijn. Ik kan alleen zeggen dat dure HDMI kabels ook prima verkocht worden en er in elk geval dus nog zat mensen zijn die wél overtuigd zijn van dure HDMI kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maypole schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:57:
[...]
Ik kan alleen zeggen dat dure HDMI kabels ook prima verkocht worden en er in elk geval dus nog zat mensen zijn die wél overtuigd zijn van dure HDMI kabels.
De grootste groep overtuigde mensen zijn de verkopers die op deze manier weer eens een gezonde marge aan iets overhouden nadat ze hebben zitten stunten met tv-aanbiedingen.

Een andere groep is de mensen die het "willen" zien. De lucht wordt echt niet opeens voller blauw als je een 100+ Euro kabel er in prikt. Zodra iemand dat soort beweringen gaat opperen: meteen stoppen met de "discussie", hier is geen eer aan te behalen.

Voor grote(re) afstanden en vaak wissel-gebruik is een goede kwaliteit kabel uiteráárd aan te raden. Het kabeltje van 1.80 meter die van de tv naar de versterker loopt bij 99% van de mensen is "iets" minder kritisch qua storingen natuurlijk. Daar zal elke 1080p-compatible kabel goed genoeg voor zijn, ook die van 6 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ff een kort vraagje. Er wordt hier uitgebreid gesproken over de kwaliteit van hdmi van decoder naar tv en video. Ben inmidels overtuigd dat een hdmikabel echt niet meer dan 15 euro hoeft te kosten.
Maar hoe zit het dan met de ouderwetse coaxkabel die mijn tvsignaal moet overbrengen? Is dat niet altijd een beperkende factor? Dat ding is bij mij noodzakelijkerwijs 10 m lang. Wordt dat slechtere signaal dan gecorrigeerd door de decoder? Kan ik er een alternatief op vinden? Tja.. ben (nog) n nitwit op dit gebied 8)7 Hoe zit dat? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:01:
[...]

De grootste groep overtuigde mensen zijn de verkopers die op deze manier weer eens een gezonde marge aan iets overhouden nadat ze hebben zitten stunten met tv-aanbiedingen.
Ik geloof dat ik daar bij behoor, alleen verkoop ik geen tv's.. :P

EDIT: @ xsilenciox

Coax kabels zijn een stuk gevoeliger voor roest in de kabel zelf, merk ik. Je hoeft hier ook geen meijer of meer aan uit te geven maar ik raad echt wel degelijke coax kabels aan. Anders ben je ze elk jaar aan het vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Maypole op 13-04-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:24:
Hi, ff een kort vraagje. Er wordt hier uitgebreid gesproken over de kwaliteit van hdmi van decoder naar tv en video. Ben inmidels overtuigd dat een hdmikabel echt niet meer dan 15 euro hoeft te kosten.
Maar hoe zit het dan met de ouderwetse coaxkabel die mijn tvsignaal moet overbrengen? Is dat niet altijd een beperkende factor? Dat ding is bij mij noodzakelijkerwijs 10 m lang. Wordt dat slechtere signaal dan gecorrigeerd door de decoder? Kan ik er een alternatief op vinden? Tja.. ben (nog) n nitwit op dit gebied 8)7 Hoe zit dat? :/
Als je een digitale decoder hebt en je hebt geen storing (kanalen die wegvallen of beeld dat stilvalt / compleet vernaggeld is) heb je geen andere kabel nodig.
Als je wel last van storing hebt kun je een beter geshielde kabel proberen en/of een signaalversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kostelijk leesvoer zo'n discussie over dure dan wel goedkope kabels. Grappig dat het altijd alleen over zichtbare kabels gaat, nooit hoor je eens iemand over een "net een monsterxl-wave sata kabel gekocht, geweldig de tekst van mijn documenten is nu een stuk scherper dan met die gratis kabels die bij je moederbord zitten".

Nog een paar jaar en dan gaat de beeldoverdracht tussen de diverse apperatuur wireless, benieuwd of iemand met speciale spray komt om de luchtkwaliteit tussen de diverse componenten op te waarderen voor een betere gegevensoverdracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HaseMike schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:55:
Kostelijk leesvoer zo'n discussie over dure dan wel goedkope kabels. Grappig dat het altijd alleen over zichtbare kabels gaat, nooit hoor je eens iemand over een "net een monsterxl-wave sata kabel gekocht, geweldig de tekst van mijn documenten is nu een stuk scherper dan met die gratis kabels die bij je moederbord zitten".

Nog een paar jaar en dan gaat de beeldoverdracht tussen de diverse apperatuur wireless, benieuwd of iemand met speciale spray komt om de luchtkwaliteit tussen de diverse componenten op te waarderen voor een betere gegevensoverdracht. ;)
alhoewel dit natuurlijk deels gelul is omdat er wel degelijk kwaliteitsverlies is met wireless moet ik toch erg hard lachuh !!!!!

_/-\o_ _O-

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ergens een beschrijving van een hdmi kabel die 19 pins is en dus beter dan de oude 18 pins...
Ik zie echter bij weinig omschrijvingen van andere handelaren (en dus andere hdmi kabels) of het nu gaat om 18 of 19 pins connectors. Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De HDMI spec beschrijft 19 pinnen als het goed is... het nut van een 18 pins kabel ontgaat mij dan ook helemaal... Het is altijd 19 pins geweest..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik kan mij voorstellen dat die 18-pins HDMI kabel de CEC-lijn achterwege laat. CEC wordt door veel oudere apparatuur niet ondersteunt (mijn nieuwe LCD-TV doet het wel, maar de oudere DVD-speler nog niet bijvoorbeeld) dus dat ene adertje kan je dan als fabrikant uitsparen.

(CEC is een serieel protocol zodat apparaten met elkaar kunnen praten en op elkaar kunnen reageren - de DVD-speler kan dan automatisch de receiver en LCD-TV op de juiste ingang zetten en zo. Zonder CEC werkt het verder ook, maar moet je dat dus handmatig doen)

Maar dit is maar wat in het wilde weg gokken - zonder specificatie weet je het eigenlijk niet.

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 18-04-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt me eerder dan ze pin 14 weglaten. Die heeft namelijk geen functie momenteel ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
voodooless schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:52:
Het lijkt me eerder dan ze pin 14 weglaten. Die heeft namelijk geen functie momenteel ;)
Hummm, ja, dat ligt misschien ook wel voor de hand ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

F-rite Air(tm)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:52:
Tot dat ze 'm over een tijdje wel gaan gebruiken en moet je een nieuwe kopen.
Koop gewoon een kabel met 19 pins, dan zit je zeker goed.

En over de discussie met lange afstanden, ik gebruik een HDMI kabel van 10 meter,
met goldplated aansluitingen, van € 19,95 en werkt perfect.

Vergeleken met een monstercable en ik zie op mijn 42" tft televisie geen verschil.

Hier een link naar de kabel, voor diegene die dat niet wil zien, niet klikken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Help!!!! schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:41:
[...]

alhoewel dit natuurlijk deels gelul is omdat er wel degelijk kwaliteitsverlies is met wireless moet ik toch erg hard lachuh !!!!!

_/-\o_ _O-
En waarom is er kwaliteitsverlies met wireless? Komt jouw internetverbinding ook vol fouten binnen als je via Wifi data binnenhaalt? Volgens mij niet. Dat is gewoon 100% foutloos.

Of zit je nu met analoge zendsysteempjes in je achterhoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 19-04-2008 13:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

JvS schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:44:
[...]
En waarom is er kwaliteitsverlies met wireless? Komt jouw internetverbinding ook vol fouten binnen als je via Wifi data binnenhaalt? Volgens mij niet. Dat is gewoon 100% foutloos.

Of zit je nu met analoge zendsysteempjes in je achterhoofd?
Ik denk dat dat op die analoge gevallen slaat ja...

Zodra het via IR of Wi-FI gaat is er geen sprake van kwaliteitsverlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Transporteer jij files over sata kabels van 15 meter? :P Anders gaat de vergelijking natuurlijk niet helemaal op.

Snap het bestaansrecht van dit topic trouwens ook niet helemaal. Verschillende users (waaronder ik) hebben al meerdere malen onderzoekjes gepost waaruit blijkt dat niet elke kabel geschikt is voor doel X. Afhankelijk van de afstand en de bandbreedte heb je een beter afgeschermde kabel nodig.

Klaar..

Dat er dan nog genoeg stof blijkt te zijn om honderden posts in dit topic te maken, vind ik verbazingwekkend :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:09
En gisteren even 5meter kabel gehaald voor EUR9,99. En werkt net zo goed als mijn 15m kabel voor EUR38,00 .

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:40:
[...]

Tot dat ze 'm over een tijdje wel gaan gebruiken en moet je een nieuwe kopen.
Koop gewoon een kabel met 19 pins, dan zit je zeker goed.

En over de discussie met lange afstanden, ik gebruik een HDMI kabel van 10 meter,
met goldplated aansluitingen, van € 19,95 en werkt perfect.

Vergeleken met een monstercable en ik zie op mijn 42" tft televisie geen verschil.

Hier een link naar de kabel, voor diegene die dat niet wil zien, niet klikken aub.
Da's wel erg goedkoop zeg.
Puur uit nieuwsgierigheid: wat voor resolutie prop je daar doorheen ? En is dat met of zonder geluid ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Voor wie nog een HDMI-kabel wil aanschaffen:

http://www.lidl.nl/nl/hom...0.p.HDMI-verbindingskabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Jemig. 5,99 is wel erg goedkoop zeg. Ik ga in mei een Panasonic plasma aanschaffen en heb al een dvd recorder. Waarschijnlijk komt er ook nog wel een PS 3.

Kan ik dan het beste meteen een stuk of 3 van deze lidl-kabels halen en is een iets duurdere kabel echt niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

kakels schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:54:
Kan ik dan het beste meteen een stuk of 3 van deze lidl-kabels halen en is een iets duurdere kabel echt niet beter?
Misschien moet je voor dat antwoord even het topic lezen :Y

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Jemig. 5,99 is wel erg goedkoop zeg. Ik ga in mei een Panasonic plasma aanschaffen en heb al een dvd recorder. Waarschijnlijk komt er ook nog wel een PS 3.

Shrug hangt van de lengte etc af! HDMI is digitaal dus je hoeft je niet zorgen te maken over de kwaliteit van het signaal in de kabel als het aankomt komt het 100% aan! Het is niet alsof de kleuren minder zijn!

Zou wel een geschikte kabel kopen met een mooie stevige om manteling. Als is het voor de stevigheid!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Heb er iig 1 gehaald voor mijn toekomstige PS3. :)

Prima kabel en een stuk goedkoper dan de andere kabel die ik destijds min of meer noodgedwongen heb gehaald en die me iets van EUR 30 kostte...... :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:19:
[...]

Zou wel een geschikte kabel kopen met een mooie stevige om manteling. Als is het voor de stevigheid!
De Lidl kabel IS een kabel met een stevige ommanteling !

Maar als je geld teveel hebt mag je het ook op mijn rekening storten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:00:
Transporteer jij files over sata kabels van 15 meter? :P Anders gaat de vergelijking natuurlijk niet helemaal op.
Maar een interne sata kabel loopt wel door een hotspot van EMI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Laten we dat gewoon niet doen. Lees aub Het algemeen beleid #spam nog eens door.

[ Voor 70% gewijzigd door voodooless op 10-10-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze HDMI 1.2 zijn Maypole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind het allemaal maar crap wat ze zeggen over die dure kabels.

je ziet bij coax kabels wel echt verschil hoor.
Andere mantel, ander materiaal om storing/ruis tegen te gaan. vergulde stekkers etc.

Bij de HDMi kabel is het gewoon onzin, omdat het of 100% goed uitziet, of 100% klote.

En komop hoe groot is de kans dat een connector gaat oxideren?? Juist, kans 1 op 10000 ofzo.
Ik vind het een grote marketing hoax, die erop gericht is mensen wijs te maken dat duurder automatisch beter is. Want als je al dure apparatuur koopt voor de beste kwaliteit, dan moet je natuurlijk ook een dure kabel hebben :?

Wat is het nou om er een keer 10 euro tegenaan te gooien? Op 140 euro is dat toch niks? Mocht een el cheapo kabel niet werken, kun je 1 stapje duurder gaan.
Eigenlijk moet er eens iemand zijn die zegt: het lidl kabeltje bevalt me niet. Dan kan deze persoon de kabel eens ontleden, en vertellen welke materialen deze heeft.... Ik kan me niet voorstellen dat er wat spectaculairs op te merken valt.

Mijn advies: koop gewoon lekker een kabel bij de LidL voor 6 euro en laat je niks aansmeren van kabels van 100 euro. is alleen maar trucage.En stel dat het misschien waar zou kunnen zijn, wat heb je te verliezen? Maar 6 euro...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:06:
Jammer dat ze HDMI 1.2 zijn Maypole.
1.3 komt er ook aan, moet nog even de prijs te horen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze kabel gekocht: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=001
Op Ebay zijn de kabels erg goedkoop.
Lijkt dit jullie een goede? Hij is voor mijn vaders verjaardag. Om de LCD aan te sluiten op de DVD recorder. Hij moet goede kwaliteit hebben zonder pikkels te zien. We hebben FullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spammen doe je maar ergens anders

[ Voor 120% gewijzigd door voodooless op 23-05-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kansloos die post hierboven. Proberen je webshop verkapt te spammen, terwijl iedereen het al doorheeft, dat het hier om spam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

In de folder van BCC afgelopen weekend staat ook weer een hoop onzin over het kiezen van een HDMI kabel...

Het kwam neer op: hoe hoger de resolutie, des te duurdere kabel moet je hebben :P :w :w

Kan dergelijke marketing niet doorgegeven worden net zoals dat met tv-reclame kan?

edit;

plaatje erbij ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tgfd07/GoT/hdmi-onzin.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 23-05-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Geef mij maar een iets duurdere HDMI-kabel, ziet er een stuk betrouwbaarder uit uit dan die goedkope kabeltjes.

Koop je een HD-tv van 1500 of 2000 euro gaan mensen altijd zeuren over een kabel van 40 euro :X

Je koopt toch ook geen Ferrari en zet er fietsbanden onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet meteen om kabels van €40,-, maar meer om de Monster HDMI-Cables (4 meter lang) van €199,- (waarbij op de verpakking wordt geadverteerd met 1080i :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

RoaDHouse schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:46:
Geef mij maar een iets duurdere HDMI-kabel, ziet er een stuk betrouwbaarder uit uit dan die goedkope kabeltjes.

Koop je een HD-tv van 1500 of 2000 euro gaan mensen altijd zeuren over een kabel van 40 euro :X

Je koopt toch ook geen Ferrari en zet er fietsbanden onder.
Als je vergelijkt met een auto, moet je het wel goed doen he:

Als ferrari er zélf fietsbanden onder legt die van gelijkwaardige kwaliteit zijn als die van een ander merk, is er geen reden om niet voor de goedkopere te gaan...

Bij mij steken de hdmi kabels achter de tv en deze zijn permanent aangesloten.
Of een kabel er dan steviger uitziet zal dan vrij weinig uitmaken...een kabel die zit, blijft wel zitten (tenzij je eraan gaat trekken ofzo..).

Voor mijn laptop heb ik een iets duurdere hdmi-kabel van 30 euro, omdat die idd wel regelmatig los- en vastgekoppeld moet worden. Zoals Isec hierboven al zegt; het gaat ook meer om de kabels van 200 euro.. en bij BCC doen ze ook aan dat soort kabels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 23-05-2008 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Michael Knight

Je begrijpt het wel wat ik bedoel, mooie HD-tv enz.. en dan een goedkoop kabeltje lijkt mij nix ( alleen al het gevoel wat ik erbij heb ).

En een dure kabel zal echt wel beter afgeschermd zijn enz... heb zelf een kabel van 80 euro en de kabel ziet er een stuk beter uit dan die goedkope dingen. ( geeft me gewoon een beter gevoel ) thats all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
Als je een ferrari hebt en je moet tanken in Nederland, en er staan 2 tankstations naast elkaar. Shell biedt benzine aan voor 10 euro per liter. De noname pomp biedt dezelfde benzine aan voor 1 euro. Deze goedkope benzine is ook goed getest. Zou je dan ook nog voor Shell gaan? Ik begrijp dat deze redenatie krom is...maar nog altijd minder krom dan een ferrari met fietsbanden 8)7

Daarnaast gaat het er niet om hoe betrouwbaar een kabel eruit ziet (of je moet er opgewonden van raken) maar om hoe betrouwbaar de kabel werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Het zal wel aan mij liggen, jullie nemen het te letterlijk.

Een goedkope kabel zal het ook wel doen..... maar ik heb liever een duurdere kabel omdat deze zeker weten beter is.

Ik heb geen ervaring met een goedkope HDMI-kabel, maar ik heb dat ding van de lidl wel in handen gehad "en het ziet er brak uit"

Mij kan het nix boeien "wie" "wat" welke kabel neemt, feit is dat een duurdere kabel er beter uitziet en mij dus een beter gevoel geeft.

Maar goed, ik heb ook een dure smaak :) ( kan het alleen niet betalen :P ) en ga niet bezuinigen op goedkope kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Je hebt het stopcontact waar je je TV inplugt toch wel vervangen door een exemplaar met goude contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoaDHouse schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:50:
Een goedkope kabel zal het ook wel doen..... maar ik heb liever een duurdere kabel omdat deze zeker weten beter is.
En, hoe onderbouw je deze stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Gister mijn Samsung LE40A552 binnen gekregen en deze aangesloten op mijn PS3 met een HDMI kabel van 6 euro bij de Lidl. En hij werkt perfect. Hij kan ook prima een signaal aan van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Er zal wel degelijk een verschil zijn in kwaliteit tss een kabel van 4 EUR en één van 30EUR. Maar of het een zichtbaar verschil in beeldkwaliteit zal geven heb ik mijn twijfels. Daarnaast heb je ook de levensduur van de kabel... Maar voor die 4EUR kun je toch niet sukkelen. Je kunt er voor dat geld 8 nieuwe kopen... Maar of dit milieuvriendelijk is, is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieter87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:34:
Er zal wel degelijk een verschil zijn in kwaliteit tss een kabel van 4 EUR en één van 30EUR. Maar of het een zichtbaar verschil in beeldkwaliteit zal geven heb ik mijn twijfels. Daarnaast heb je ook de levensduur van de kabel... Maar voor die 4EUR kun je toch niet sukkelen. Je kunt er voor dat geld 8 nieuwe kopen... Maar of dit milieuvriendelijk is, is een ander verhaal ;)
Levensduur van de kabel ... Ik weet niet hoe vaak je die kabels erin en eruit haalt enzo, maar bij mij hangen ze achter de TV, Bluray en de Receiver. Die kabels ziten erin, en zullen er maar zelden weer uit hoeven gaan. Dus ik denk dat je met levensduur ook wel goed zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Als ik mijn kabels erin en eruit zou halen zou ik me veel meer zorgen maken over de kwaliteit van de socket op mijn apparatuur dan die stomme kabel die ik zo kan vervangen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48

_Apache_

For life.

dieter87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:34:
Je kunt er voor dat geld 8 nieuwe kopen... Maar of dit milieuvriendelijk is, is een ander verhaal ;)
Moeilijk te zeggen, duurde kabels kunnen weer chemische coatings hebben ed. om geleiding te stimuleren, wat ook niet goed voor de natuur is;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 23-05-2008 12:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:46:
Ja als je je laat beetnemen door wat gepimpt spul wat met de beeld- en geluidskwaliteit niets te maken heeft. Wat zullen de bruingoedhandelaren blij zijn met zulke klanten. Eindelijk weer eens iets in de schappen waar een leuke marge op zit.
Dit hele verhaal doet mij terugdenken aan een sergeant in militaire dienst, die zaterdags op de markt stond met damespanty's. Hij verkocht 2 soorten; 1 soort van 1 gulden en de andere soort van 2 gulden. Die van 2 gulden werden het meest verkocht. Alleen hij wist, dat ze precies hetzelfde waren !
Blijkbaar heeft de mens het gevoel, dat alles wat duurder is ook beter is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Ik denk ik doe ik maar eens gezellig mee met de discussie.

In THEORIE is het natuurlijk een feit dat een betere afscherming een betere GARANTIE geeft op een goed signaal, maar als een goedkope kabel dit al doet, is de duurdere dus niet nodig :)

En mensen die het hebben over 1tjes en 0etjes snappen niet helemaal hoe "digitaal" eigenlijk werkt; het zijn gewoon 2 verschillende spanningen, waarvan er in de meest ideale praktijksituatie eentje dicht bij de 0 ligt en eentje dicht in de buurt van een vastgelegde waarde (b.v. 1.5v). Door interferentie kan zo'n spanningkje dus echt wel verhogen of verlagen :) en zodra deze in de buurt van de vastgelegde grenswaarde (b.v. 0.75V) komt, kan dit verkeerd om worden gezet. En dit hoeft dan niet eens te resulteren in een zwart scherm, want de spanning waar hij door beinvloed wordt is natuurlijk ook periodiek. Dus dat kan in van alles resulteren; bepaalde pixels iets lichter of donkerder voor 1/50 seconden etc.

Hoe dan ook, het komt er op neer dat je met een digitaal signaal meer moeite moet doen, bij analoog vergaat sowieso een beetje signaal door de kabels, bij digitaal is er een "drempel". Verschil in analoge kabels is er dus altijd (!), bij digitaal hangt het meer van de situatie af.

Dus mijn aanbeveling: koop een kabel van 10 euro, bevalt het niet? koop dan een duurdere.
Wil je "veilig" zijn? Koop dan de duurdere kabel. Houd er wel rekening mee dat dikkere kabels sneller apparatuur mollen als er aan getrokken wordt. Ook uitkijken met tvs die aan de muur hangen wegens de verschrikkelijk slechte buigbaarheid van de kabel (hij moet de "hoek" wel kunnen maken, anders mol je de hdmi input)

[ Voor 14% gewijzigd door jkommeren op 23-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jkommeren schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:47:
Ik denk ik doe ik maar eens gezellig mee met de discussie.

In THEORIE is het natuurlijk een feit dat een betere afscherming een betere GARANTIE geeft op een goed signaal, maar als een goedkope kabel dit al doet, is de duurdere dus niet nodig :)

En mensen die het hebben over 1tjes en 0etjes snappen niet helemaal hoe "digitaal" eigenlijk werkt; het zijn gewoon 2 verschillende spanningen, waarvan er in de meest ideale praktijksituatie eentje dicht bij de 0 ligt en eentje dicht in de buurt van een vastgelegde waarde (b.v. 1.5v). Door interferentie kan zo'n spanningkje dus echt wel verhogen of verlagen :) en zodra deze in de buurt van de vastgelegde grenswaarde (b.v. 0.75V) komt, kan dit verkeerd om worden gezet. En dit hoeft dan niet eens te resulteren in een zwart scherm, want de spanning waar hij door beinvloed wordt is natuurlijk ook periodiek. Dus dat kan in van alles resulteren; bepaalde pixels iets lichter of donkerder voor 1/50 seconden etc.
Sorry, maar ik denk dat jij het niet helemaal snapt.
Het is echt niet zo dat 1 bitje (1 stroompje) 1 pixel is.
Het is net als met DVB-x of een DVD-Video die niet lekker loopt. Je krijgt blokken missende info, of andere rare dingen. Maar iig niet pixelstjes die net ff wat donkerder of lichter zijn.
Het is er, of het is er niet. Overigens word er met HDMI wel CRC info meegestuurd (voornamelijk om die omschietende bitjes tegen te gaan begrijp ik).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha inderdaad, dan zou software wat ik eventueel download door die zogenaamde 0.75 theorie ook niet goed binnenkomen. Zou ik daardoor last hebben van BSOD's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Korte vraag: Is dit een goede kabel voor mijn Xbox 360 ?

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HDMI = HDMI :)

Als jouw xbox 360 een HDMI-aansluiting heeft, gaat die kabel perfect werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Waar ik laatst achter kwam:
Fabrikanten als Monster geven 10 jaar compatible garantie op al hun kabels. Kortgezegd houdt dat in dat ze garanderen dat het kabeltje van vandaag over 10 jaar nogsteeds aan de hoogste HDMI standaarden voldoet. Nu is dat HDMI1.3 (1080p en al die kreten meer..) maar over 5 of 10 jaar is dat wellicht HDMI1.7 en 2160p of iets dergelijks. Monster garandeerd dat haar kabels dat ook aan kunnen, zo niet dan mag je hem bij je lokale dealer omruilen tegen een exemplaar die dat wel doet.
Tevens geeft Monster levenslange fabrieksgarantie op haar kabels. Ik denk dat andere dure merken ook wel dergelijke garantievoorwaarden hanteren.

Ik wil niet beweren dat HDMI kabels van merken als Monster garant staat voor beter beeld, maar je zult in elk geval langer plezier hebben van dat kabeltje. Alleen betaal je daar dan ook weer voor. Misschien is dit verhaal iets om in overweging te nemen als je een kabel wilt aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Jah, want een kabel van monster voor 7 tientjes is veel goedkoper dan 2x een kabel van een tientje halen :P

Ik weet niet hoe lang jij doet met kabels, maar meestal is er voor mij wel een reden om een kabel te vervangen na een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Nog 20 minuten: 2 stuks hdmi voor €9.95

http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

HDMI kabel met “gold-plated” connectors pack
HDMI kabel
HDMI to HDMI: male-male connector
Overdrachtsnelheid 5GB per seconde “Gold plated 15 u”
Lengte: 1.8 meter
HDMI pack bestaat uit 2 stuks

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mistraller schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:40:

HDMI kabel
Ja maar... het 'goud' van monster is beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
ik heb ze besteld, laatst al een keer 2 van een andere webshop gekocht voor weinig in doet het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:45:
[...]

Ja als je je laat beetnemen door wat gepimpt spul wat met de beeld- en geluidskwaliteit niets te maken heeft. Wat zullen de bruingoedhandelaren blij zijn met zulke klanten. Eindelijk weer eens iets in de schappen waar een leuke marge op zit.
Dit hele verhaal doet mij terugdenken aan een sergeant in militaire dienst, die zaterdags op de markt stond met damespanty's. Hij verkocht 2 soorten; 1 soort van 1 gulden en de andere soort van 2 gulden. Die van 2 gulden werden het meest verkocht. Alleen hij wist, dat ze precies hetzelfde waren !
Blijkbaar heeft de mens het gevoel, dat alles wat duurder is ook beter is.......
Maar ik heb het niet over "2 exact" dezelfde kabels. Jij hebt het over 2 gelijke produkten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrsikken
  • Laatst online: 01-03 20:34
Wat een stomme dicussie. Je mag ervan uitgaan dat een kabel gemaakt om een HDMI signaal door te geven dat goed doet ongeacht de prijs, anders is het een slecht produkt. Zo simpel is het. Mechanisch gezien verwacht ik wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed; Dit weekend mijn nieuwe plasma en bluray-speler aangesloten via mijn receiver. Alles bedraad met HDMI-kabeltjes van 1,5 meter ... van € 18,00 per stuk. Werkt prima, geen enkel handshakeprobleem, het beeld en het geluid worden allemaal compleet foutloos in bitstream verstuurd.

Dus ... nu ik eindelijk hand-on ervaring heb om iets uit ervaring toe te voegen aan deze discussie .... is het inderdaad zoas ik al eerder schreef:
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:39:
Hmmm, een digitale versie van de overbekende KabelVooDoo-discussie :o

Laat het me eventjes duidelijk stellen: Een HDMI-kabel is een digitale interlink, net als bijvoorbeeld de netwerkkabel waar jij je internet over trekt. Aan beide kanten zijn bepaalde meganismen ingebouwd die ervoor zorgen dat de digitale informatie die wordt verzonden, exact gelijk is aan de digitale informatie die wordt ontvangen. Er gaat dus geen enkel bitje verloren, geheel onafhankelijk van de kabel - en al helemaal de prijs van die kabel !

Wanneer er digitale info verloren gaat, dan merk je dat echt wel hoor: Er ontstaat bijvoorbeeld macro-blocking in het beeld, of gemeen harde tikken in het geluid. Pas dan moet je kijken naar de verbinding.

De bewering van sommige fanaten die menen dat digitale verbindingen met dure kabels beter geluid of beeld opleveren is complete onzin; Dat zou suggereren dat er in die kabels een digitale ZEER geavanceerde audio en video-bewerking plaatsvindt die ervoor zorgt dat het beeld,- en het geluid verbeterd. En we weten allenmaal dat dat niet het geval is.

En het andere vaak gehoorde argument dat het signaal duidelijker wordt overgedragen: Misschien. Maar dat wil niet zeggen dat het ook maar een beetje relevant is in deze discussie. HDMI is namelijk een digitale verbinding; Voor beide apparaten maakt het geen fluit uit of ze een 1, 1, 1, 1 of een 1. In alle gevallen blijft het een 1, en wordt als zodanig behandeld in het digitale proces. Wat ik al eerder schreef: Zolang er geen enkele 1 vernaderd in een 0, of andersom is het totaal niet relevant of er een dure kabel is gebruikt.

En dan nog tot slot: Er moeten een aantal "1"-en en "0"-en achter elkaar verloren gaan om een fout te veroorzaken, pas dan kunnen de correctie-meganismen er geen chocolade meer van maken. De hele byte (of reeks van bytes) vervalt dan geheel, en veroorzaak -zoals ik al schreef- een bijzonder goed merkbaar probleem. Pas dan, en niet eerder, moet je gaan kijken naar je kabebl en andere verbindingscomponenten. Persoonlijk gebsproken ... Dan nog zou ik eerder de transmitter verdenken (of iets anders "electronisch") dan de kabel.
Conclusie: Goedkopere kabels zijn prima genoeg, als de pluggen en draden maar stevig genoeg zijn. En ook dat is relatief, want in principe sluit je die kabels aan, en zal je ze bijna nooit er weer uithalen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een verbinding tussen een PS3 <> Denon 3808 receiver met HDMI 1.3 <> JVD HD1 beamer met HDMI 1.3.

Tussen de PS3 en de Denon zat een kwaliteitskabel van Oehlbach, géén HDMI 1.3.
Dat gaf ruis in mijn beeld, de kabel werkt op andere apparatuur prima.
Deze kwaliteitskabel vervangen voor een no-name-paar-euro kabel ook géén HDMI 1.3 èn? Perfect beeld! (ik kijk 1080p/24)

Dure kwaliteitkabels zijn dus onzinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik ben benieuwd of goedkoop duurkoop is.
Vandaag een HDMI kabel van 10 meter besteld voor 15 euro.

Kabel zal van de latop naar de Sony HD-ready beamer lopen
Ik zal snel laten weten of het iets is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Kiswum schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:02:
Ik ben benieuwd of goedkoop duurkoop is.
Vandaag een HDMI kabel van 10 meter besteld voor 15 euro.

Kabel zal van de latop naar de Sony HD-ready beamer lopen
Ik zal snel laten weten of het iets is.
Zoals al vaker vermeld in dit topic. het is digitaal.
Je hebt beeld of je hebt geen beeld. Simpel.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs van de kabel (hoe duur ook) zal niet de kwaliteit van het beeld/geluid verbeteren.
Echter heb ik zelf ondervonden dat met mijn HDMI kabel van 12euro (2meter) niet meer goed werkt.
Ik denk dat het aan de bouwkwaliteit van de kabel ligt, echter is er niets aan de kabel te zien wat op een beschadiging of wat dan ook zou kunnen lijken.

De kabel is verbonden van mijn xbox360 naar mijn Samsung LE-32S81b. De kabel heeft het 3maanden gedaan maar nu is mijn beeld helemaal groen en vervormd. Het blijkt dat als ik de HDMI connector in mijn tv omhoog duw dat het beeld weer goed wordt.
Vervolgens heb ik de kabel omgedraait tevens moet ik de HDMI connector die aan mijn tv zit omhoog duwen om normaal beeld te krijgen. Verder heb ik beide HDMI poorten geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Heb helaas geen andere apparatuur om de HDMI kabel mee te testen.
Ik zal proberen een aantal foto's te posten vanavond, ik ga er even vanuit dat het aan de kabel ligt. Het kan ook aan mijn xbox360 of aan beide HDMI poorten op mijn tv liggen maar dit lijkt mij niet het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Mistraller schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:40:

HDMI kabel
Heb ze besteld, laat wel weten wat de kwaliteit is :)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Maypole schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:17:
...
Tevens geeft Monster levenslange fabrieksgarantie op haar kabels. Ik denk dat andere dure merken ook wel dergelijke garantievoorwaarden hanteren.
slijtage telt vaak niet bij garantie, waarom zou een kabel anders stuk gaan? Van 12 volt gaan ze iig niet kapot :)

Niet om je ongelijk te geven, maar die garantie is niet zoveel waard imho, behalve dan die compatibiliteitsgarantie, die is wel leuk, maar het effect lijkt mij ook marginaal. Je koopt niet ieder jaar een hele nieuwe set componenten die je weer dient te verbinden met de nieuwste kabels. Toch kan ik me voorstellen dat je misschien na 5 jaar je tv vervangt omdat er een 'betere' is dan kan die compatibiliteitsgarantie van pas komen, vraag blijft is het niet slimmer om een minder dure kabel te kopen, dan kun je er 4 to 10 kopen voor de prijs van 1 monster en heb je de compatibiliteitsgarantie niet eens nodig.

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik hanteer altijd het volgende voor een digitale kabel <3m (hdmi/dvi/coax/toslink). Pak het instapmodel van een degelijk merk. Zo ben je zeker van een solide bouw prima beeldkwaliteit en een (redelijk) gunstige prijs.

Ga desnoods naar een specialist i.p.v. (mediamarkt etc.) die zijn bereid om verschillende kabels te demonstreren.

[ Voor 21% gewijzigd door et36s op 26-05-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

AaroN schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:31:
[...]

vraag blijft is het niet slimmer om een minder dure kabel te kopen, dan kun je er 4 to 10 kopen voor de prijs van 1 monster en heb je de compatibiliteitsgarantie niet eens nodig.
Precies. Het enige verschil zou misschien de kwaliteit van de connectoren kunnen zijn, maar er zijn genoeg goedkope kabels met prima connectoren, dus daar hoef je 't ook niet om te doen.

Ietsje offtopic, deze kabels zijn ook zulke bullshit, 3,5 meter audiokabel voor $7250. That's right, meer dan zevenduizend dollar voor 3,5 meter.

http://www.pearcable.com/sub_products_anjou_sc.htm

En dan vervolgens TMF gaan kijken op je home cinema. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 26-05-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol Bergen, die kabels zijn pas echt onzin; die mini-review die ernaast staat is bijna grappig zo dramatisch dat ie is =')
"In extended listening sessions, I found the cables' greatest strength to be its PRAT. Simply put these are very danceable cables. Music playing through them results in the proverbial foot-tapping scene with the need or desire to get up and move. Great swing and pace—these cables smack that right on the nose big time."

Dit suggereert in mijn ogen dat die kabels zelf het geluid produceren ipv de speakers. :z
Anyway, mij lijkt deze discussie onderhand wel beslist. HDMI is digitaal informatie met prima foutcorrectie, waardoor het beeld simpelweg goed is of niet, en niet beter wordt gemaakt door een kabel van 40 euro meer. Dat sommige mensen toch meer betalen omdat ze meer vertrouwen in die kabels hebben, moeten zij weten. Nodig is het in elk geval niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben zelfs een Nederlandse importeur, die alleen maar een mobiel telefoonnummer heeft. Dat moet een wereldzaak zijn..... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koper is duur tegenwoordig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:54:
Lol Bergen, die kabels zijn pas echt onzin; die mini-review die ernaast staat is bijna grappig zo dramatisch dat ie is =')

[...]

Anyway, mij lijkt deze discussie onderhand wel beslist. HDMI is digitaal informatie met prima foutcorrectie, waardoor het beeld simpelweg goed is of niet, en niet beter wordt gemaakt door een kabel van 40 euro meer. Dat sommige mensen toch meer betalen omdat ze meer vertrouwen in die kabels hebben, moeten zij weten. Nodig is het in elk geval niet. :)
Toch vreemd. Ik heb naar aanleiding van dit topic mijn collega een Lidl-kabel laten kopen. Hij heeft ook een HDMI-kabel speciaal voor de Playstation gekocht, maar hij zegt dat dit wel degelijk een beter beeld gaf.

Wel jammer dat ik nu zelf met 2 Lidl-kabels zit en mijn plasma, playstation en decoder nu ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kakels schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:41:
[...]

Toch vreemd. Ik heb naar aanleiding van dit topic mijn collega een Lidl-kabel laten kopen. Hij heeft ook een HDMI-kabel speciaal voor de Playstation gekocht, maar hij zegt dat dit wel degelijk een beter beeld gaf.

Wel jammer dat ik nu zelf met 2 Lidl-kabels zit en mijn plasma, playstation en decoder nu ga aanschaffen.
Dat is nou niet precies een schoolvoorbeeld van een objectieve meting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
kakels schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:41:
[...]

Je collega is dus gevoelig voor zelf-suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Ok, duidelijk. Niets van aantrekken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:36
kakels schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:38:
Ok, duidelijk. Niets van aantrekken dus...
inderdaad ;) laat hem is zien zonder dat hij weet welke kabel insteekt.. dus zelf verwisselen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een vriend van mij heeft een PS3 met een 40W2000, hij had last van blokjesvorming met de kleuren blauw, aangesloten via een vivanco HDMI,
vervangen door een Monster HDMI 300 van 60 euro, en WEG probleem,
maw, in mijn ogen er is zeker verschil tussen een goedkope prutkabel en een kwalitatief betere kabel die iets meer kost. Of je verschil ziet tussen een kabel van 60 euro of 140 van 1 meter, dat zou ik niet durven zeggen.

Ik kijk nu zelf op PS3 blu ray op een 40W4000 met een Bandrigde HDMI kabel, tot nog toe geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:16:
Nou een vriend van mij heeft een PS3 met een 40W2000, hij had last van blokjesvorming met de kleuren blauw, aangesloten via een vivanco HDMI,
vervangen door een Monster HDMI 300 van 60 euro, en WEG probleem,
maw, in mijn ogen er is zeker verschil tussen een goedkopen prutkabel en een kwalitatief betere kabel die iets meer kost. Of je verschil ziet tussen een kabel van 60 euro of 140 van 1 meter, dat zou ik niet durven zeggen.
Met een scart of component zou dit nog kunnen, maar als een HDMI-kabel defect is doet ie niks meer. Geen beeld. Wat met een analoge kabel dus wel zou kunnen gebeuren. Of je vriend moet al in een 10 kV verdeelstation wonen, want anders is het gewoon puur toeval dat je ene keer wel blokjes hebt en met de duurdere kabel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bull, koper is nog steed goedkoop namelijk 8,4 US$ per kg (5,3€ per kg) dat is net iets meer dan een halve cent per gram.

Hoeveel gram koper denk je dat er in je kabel zit?

Als er 20 gram koper in je kabel zit dan is dat ongeveer een duppie. De rest is werkuren, machinerien, transport etc. en niet te vergeten een grote dosis hype :)

Let wel je hoort mij niet zeggen dat er geen verschillen kunnen zijn tussen kabels of zo, dat is een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:54:
http://www.pearcable.com/...ice_frequencyresponse.htm

8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:55:
[...]

Maar ik heb het niet over "2 exact" dezelfde kabels. Jij hebt het over 2 gelijke produkten. 8)7
"Het zijn niet twee gelijke producten, die van 2 euro zijn gegarandeerd beter omdat ze duurder zijn."

Begrijp je nu waar je eigen logica de mist in ging? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:28:
[...]

Bull, koper is nog steed goedkoop namelijk 8,4 US$ per kg (5,3€ per kg) dat is net iets meer dan een halve cent per gram.

Hoeveel gram koper denk je dat er in je kabel zit?

Als er 20 gram koper in je kabel zit dan is dat ongeveer een duppie. De rest is werkuren, machinerien, transport etc. en niet te vergeten een grote dosis hype :)

Let wel je hoort mij niet zeggen dat er geen verschillen kunnen zijn tussen kabels of zo, dat is een andere discussie
Zijn opmerking was sarcastisch lijkt me ^^

@Koeitje, lol, wie noemt z'n kabels nou pearcables =')
Tja, mensen willen waar voor hun geld (logisch natuurlijk), dus oogt het beeld met de duurdere HDMI-kabel (onbewust) voor hem beter dan de goedkope, puur omdat hij niet het idee wilt hebben dat hij z'n geld verspilt hebt. Ik vermoed ook dat als je de kabels verwisselt hij geen verschil zal merken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15-09 22:23
Ik heb al vanaf de eerste aanbieding van de Lidl (nu ruim een jaar terug) de Silvercrest hdmi-kabel tot volle tevredenheid dagelijks in gebruik. De kabel zit tussen een 37" LG lcd-tv en de Samsung HD-kabeldecoder. Minder belangrijk; de kabel ziet er zeker niet zo goedkoop uit als de meeste andere goedkope hdmi-kabels. Al met al een aanrader dus!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Is hij daar nog steeds te koop dan?

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Week of twee geleden heeft de Lidl weer de HDMI kabels in de aanbeiding gedaan.. Heb er meteen maar 2 gekocht voor de aankomende 40" Full HD TV icm de PS3... en eentje voor toekomstige HD-tuner..

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Michael Knight schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:57:
In de folder van BCC afgelopen weekend staat ook weer een hoop onzin over het kiezen van een HDMI kabel...

Het kwam neer op: hoe hoger de resolutie, des te duurdere kabel moet je hebben :P :w :w

Kan dergelijke marketing niet doorgegeven worden net zoals dat met tv-reclame kan?

edit;

plaatje erbij ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tgfd07/GoT/hdmi-onzin.JPG
Mijn ouders waren vandaag bij de BCC. Daar hebben ze twee HDMI kabels gekocht van €139 per stuk :X. De verkoper vertelde dat deze kabels zo prijzig zijn omdat ze ook 1080p op 100hz kunnen weergeven itt andere kabels die het met 50hz moeten doen door minder bandbreedte. Dit was vooral goed te zien op een 100hz LCD tv omdat die per sé op 100hz moet omdat die anders gaat schokken.

Leek me een beetje vreemd verhaal, maar op de kabels staat wel dat ze 100hz aankunnen. Ook op deze site wordt over bandbreedte gesproken.

Slaat die 100hz/50hz nog ergens op? Ik dacht ook dat 1080p op 24fps werkte, dat is dan toch ook 24hz? En een kabel kan toch sowieso de bandbreedte niet bepalen, dat doet toch de verzender?

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 31-05-2008 17:11 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
iets schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:08:
[...]

Mijn ouders waren vandaag bij de BCC. Daar hebben ze twee HDMI kabels gekocht van €139 per stuk :X. De verkoper vertelde dat deze kabels zo prijzig zijn omdat ze ook 1080p op 100hz kunnen weergeven itt andere kabels die het met 50hz moeten doen door minder bandbreedte. Dit was vooral goed te zien op een 100hz LCD tv omdat die per sé op 100hz moet omdat die anders gaat schokken.

Leek me een beetje vreemd verhaal, maar op de kabels staat wel dat ze 100hz aankunnen. Ook op deze site wordt over bandbreedte gesproken.

Slaat die 100hz/50hz nog ergens op? Ik dacht ook dat 1080p op 24fps werkte, dat is dan toch ook 24hz? En een kabel kan toch sowieso de bandbreedte niet bepalen, dat doet toch de verzender?
Pardon?
Ik zou die kabels maar heel snel terugbrengen!
Als de verkoper nog zo overtuigd is van zijn gelijk laat hem dan een goedkope "pruts" kabel aansluiten en zijn geweldige Monster kabel. Laat daarna het verschil zien.

Het verhaal over de bandbreedte van het signaal is alleen van toepassing voor de uitzendnorm van HDTV. HDTV 1080i gebruikt de helft van 1080p. In de praktijk zul je daar niets van merken omdat er gewoonweg niet in 1080p uitgezonden wordt en dit zal op korte termijn ook zeker niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My god, ik ga ook in de kabelbusiness. Dit is zo makkelijk zakkenvullen met 500% winstmarges :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Pardon?
Als de verkoper nog zo overtuigd is van zijn gelijk laat hem dan een goedkope "pruts" kabel aansluiten en zijn geweldige Monster kabel.
Neem eens de doos in je handen en lees eens waarom Monster kabels zo duur zijn, buiten de componenten om. Ze bieden levenslange garantie en als er een nieuw formaat komt dan kun je kosteloos de kabel omruilen :) En is het nodig ? Voor de meeste mensen niet maar voor mijzelf gaf de buitenmantel de doorslag die vrij stug is maar wel tegen een hoekje om moeten kunnen als alles strak ligt in een plint.

En de discussie kabels is nu denk ik wel een beetje achterhaald, kwaliteitsverschil is er altijd maar er zijn maar weinig omgevingen die tot zijn recht komen met "betere" kabels, behalve in specifieke rooms of gehoor van luisteraars, niet iedereen heeft minder gehoor door mp3 spelers, werkgeluiden etc etc, en daar ligt nu vaak de meest verschil makkende factor, iemand zijn gehoor kwaliteit ;) Leg duizend mensen een serieuze gehoor test af bij een arts en kijk hoeveel mensen het hele spectrum nog kunnen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Neem eens de doos in je handen en lees eens waarom Monster kabels zo duur zijn, buiten de componenten om. Ze bieden levenslange garantie en als er een nieuw formaat komt dan kun je kosteloos de kabel omruilen :) En is het nodig ? Voor de meeste mensen niet maar voor mijzelf gaf de buitenmantel de doorslag die vrij stug is maar wel tegen een hoekje om moeten kunnen als alles strak ligt in een plint.

En de discussie kabels is nu denk ik wel een beetje achterhaald, kwaliteitsverschil is er altijd maar er zijn maar weinig omgevingen die tot zijn recht komen met "betere" kabels, behalve in specifieke rooms of gehoor van luisteraars, niet iedereen heeft minder gehoor door mp3 spelers, werkgeluiden etc etc, en daar ligt nu vaak de meest verschil makkende factor, iemand zijn gehoor kwaliteit ;) Leg duizend mensen een serieuze gehoor test af bij een arts en kijk hoeveel mensen het hele spectrum nog kunnen horen :)
En dan is er een nieuwe kabel, koop je voor €20 zo'n kabel ;) (waar wil je trouwens dan je "oude" apparatuur mee aansluiten?) Bovendien gaat een kabel niet echt stuk, misschien DOA, maar dan kan je bij een goedkope kabel ook wel omruilen. Als de kabel toch stuk gaat moet je wel zo lomp geweest zijn dat je geen garantie meer krijgt.

Een gewone kabel wil ook een hoeje om hoor, en als je niet om de week de kabel in een andere plint doet zal een gewone kabel echt niet snel stuk gaan.

Maarja, er zijn ook mensen die hun hond sieraden geven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Huh; je prijst hun levenslange garantie en het ruilen voor nieuwe standaard terwijl je daarna zegt dat je ze gekocht hebt vanwege de stugheid? Voor geen van die factoren zou ik ieg zo'n belachelijke som neerleggen. Je moet zo'n 20x een nieuwe kabel kopen of een nieuwe standaard gratis krijgen voordat je op dezelfde hoogte zit qua prijs. Tevens is maar een heel kleine kern van de kabels kwetsbaar, waardoor je dan ook echt hele vreemde dingen moet doen met die kabels om ze aan te tasten.

Over het kwaliteitsverschil: bij analoge verbindingen is dat inderdaad waar, maar bij digitaal maakt het niks uit; hoe goed of slecht je zicht nou is, als zo'n kabel werkt dan geeft hij het optimale beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
HoppyF schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Pardon?
Als de verkoper nog zo overtuigd is van zijn gelijk laat hem dan een goedkope "pruts" kabel aansluiten en zijn geweldige Monster kabel. Laat daarna het verschil zien.

Het verhaal over de bandbreedte van het signaal is alleen van toepassing voor de uitzendnorm van HDTV. HDTV 1080i gebruikt de helft van 1080p. In de praktijk zul je daar niets van merken omdat er gewoonweg niet in 1080p uitgezonden wordt en dit zal op korte termijn ook zeker niet gebeuren.
Maar hoe weet het apparaat dat een HDTV signaal naar de TV stuurt dat hij moet terugschakelen naar 1080i? De kabel geeft toch geen info naar de verzender? Het HDMI protocol heeft ook geen bevestigingssignaal ingebouwd dus de TV kan het ook niet aangeven als er data niet goed aankomt. En waar zit het verschil dan in dat de ene kabel wel 1080p kan en de andere slechts 1080i? Minder aders?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Waar staat dat de ene kabel maar 1080i zou kunnen?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om te vragen of kabel XYZ goed zou werken of mooi beeld zou geven. Lees gewoon het topic en vorm je zelf een eigen beeld van een mogelijk antwoord.