Ik moet nogal vaak wat andere apparaten aansluiten dus heb geen zin in kabelbreuken en het gaat mij om de kwaliteit, daar waar velen steeds refereren aan analoog heeft digitaal ook steeds meer brandbreedte nodig en daar is het ook om te doen, niet omdat je simpel stelt "het zijn maar nullen en enen", anders zou een CAT5 kabel ook wel volstaan om een gigabit lan netwerk te draaienVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:30:
[...]
Huh; je prijst hun levenslange garantie en het ruilen voor nieuwe standaard terwijl je daarna zegt dat je ze gekocht hebt vanwege de stugheid? Voor geen van die factoren zou ik ieg zo'n belachelijke som neerleggen. Je moet zo'n 20x een nieuwe kabel kopen of een nieuwe standaard gratis krijgen voordat je op dezelfde hoogte zit qua prijs. Tevens is maar een heel kleine kern van de kabels kwetsbaar, waardoor je dan ook echt hele vreemde dingen moet doen met die kabels om ze aan te tasten.
Over het kwaliteitsverschil: bij analoge verbindingen is dat inderdaad waar, maar bij digitaal maakt het niks uit; hoe goed of slecht je zicht nou is, als zo'n kabel werkt dan geeft hij het optimale beeld.
http://www.avblog.nl/mons...heid-aan-van-hdmi-kabels/
Om maar even verder te stellen, een zware eindversterker met zware speakers erop over een langere lengte in gebruik zal je weinig plezier brengen als je het gebruikt, zoals het vroeger veel ging, met netsnoer kabels. Aangezien de eindtrap een hoog vermogen leverd, lees stroom uitvoer, en je gebruikt kabels die weinig weerstand hebben zal over het algemeen je speakers "opblazen" in het ergste geval of continu staat je versterker te klippen.
Ik persoonlijk bezuinig er liever niet op, ook gezien mijn bezigheden en dus kies ik liever voor kwaliteit voor de langere termijn, eenmalige investering en optimale doorvoer