Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heeft iemand ervaring met een goede monitorarm om op je bureau te bevestigen voor dit scherm?

Je scherm 90 graden draaien lijkt me soms heel handig

Antec p180B // E6600 + intel boxed cooler // Gigabyte DS4 rev2 // Zalman ZM600 // Kingston HyerX 2GB DDR2 DS // Asus x1950pro //X-fi extremeMusic // Seagate Barracuda 320 GB 7200.10 // Samsung 226BW // G5 // Logitech UltraX flat // Altec Lansing FX4021

wombat authority era
Reg. datum: 12 september 2001

quote:
devionic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:07:
Heeft iemand ervaring met een goede monitorarm om op je bureau te bevestigen voor dit scherm?

Nu ik zelf ook een 226BW heb, sluit ik me daarbij aan. In [20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17 had ik die vraag ook al gesteld; Kensington heeft wel een prima arm die 'm qua gewicht kan dragen, maar de volgens de specs gaat die dus tot 17" en in de praktijk tot ongeveer 20". Draaien is voor mij weer niet essentieel, maar ik wil 'm wel in hoogte en diepte kunnen verstellen en dan niet dat de arm naar beneden gaat als je 'm naar voren beweegt. :P

"It's like a Zen koan - if you say something stupid, and no one is there to hear it, are you still an idiot?"

quote:
devionic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:07:

Ikzelf zat laatst te kijken naar deze van Ergotron. Er staat alleen dat hij maar geschikt is voor schermen tot 20" maar qua gewicht (max. 8,2 kg) zou ik denken dat hij wel geschikt is voor de 226BW (mede door de relatieve lage aanschafsprijs).
Hier vindt je de datasheet van deze arm...

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

Reg. datum: 11 februari 2007

Ok bedankt robbertje, misschien een domme vraag maar wat is nu precies TN-Paneel, ik zie dit overal maar kan niet vinden wat het is. Is dit een groot nadeel tegenover de 225BW? Zo niet dan ga ik voor de 226BW.

Geen posts over levertijden/leverbaarheid/waar schermen op voorraad zijn etc. svp

Pollewob wijzigde dit bericht 12-02-2007 14:24 (77%)

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
Qrx schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:52:
Ok bedankt robbertje, misschien een domme vraag maar wat is nu precies TN-Paneel, ik zie dit overal maar kan niet vinden wat het is. Is dit een groot nadeel tegenover de 225BW? Zo niet dan ga ik voor de 226BW.
Zoek anders even naar wat informatie in een van de grote TFT topics. Een TN paneel staat bekend om zijn "slechte" kleurweergave, "slechte kijkhoek" en snelle responsetijd. Overigens is dit geen nadeel tov de 225BW, want die heeft ook een TN-paneel. Voor een gemiddelde consument is een TN-paneel echter goed genoeg, alleen de inkijkhoek kan bij de grotere schermen (22" oa imo) wat irritant zijn.

quote:
ik dacht dat ze beide tn panels hebben enkeàl de 215TW ofzo niet

wombat authority era
Reg. datum: 12 september 2001

quote:
Afhankelijk van je Engelse kennis, staat dat hier. TN panelen zijn schijnbaar kwalitatief minder dan 'de rest' van panelen voor TFT schermen, maar aangezien ik nog nooit een TFT met een niet-TN paneel gezien heb, kan ik daar geen uitspraken over doen. :D

Voordeel is wel dat TN goedkoop is, en daarmee de schermen die het gebruiken, ook. De 225BW heeft bij mijn weten ook gewoon een TN. Alleen de Samsung 214TW heeft die dus niet, maar is daardoor meteen een heel stuk duurder. Ik ben zelf van een Philips 107B2 (17" CRT) die zes jaar trouwe dienst heeft geleverd (en nu nog prima werkt, maar naar de 226BW gegaan en ondanks het 'zwart is niet zwart' wil ik nooit meer terug. :)

"It's like a Zen koan - if you say something stupid, and no one is there to hear it, are you still an idiot?"

Is de 206BW op het formaat na hetzelfde als de 226BW?
Zo ja, dan wil ik de 226BW eigenaren hier vragen om dit plaatje even te testen, bij m'n vriendin (206BW) verloopt het geheel NIET zo vloeiend als ik gehoopt had ;)
Plaatje op imageshack (popups!)
Op een oude CRT ziet het er iig perfect uit, maar met haar 206BW zie je overal ringen, ik vermoed dat er een 6-bit TN paneel gebruikt wordt :(

Dood aan de 6-bit TN panelen!!

quote:
Garrett schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:57:
Zo ja, dan wil ik de 226BW eigenaren hier vragen om dit plaatje even te testen, bij m'n vriendin (206BW) verloopt het geheel NIET zo vloeiend als ik gehoopt had ;)
[afbeelding]
Op een oude CRT ziet het er iig perfect uit, maar met haar 206BW zie je overal ringen, ik vermoed dat er een 6-bit TN paneel gebruikt wordt :(
Nou wil net de samsung 226bw bestellen, maar als ik zo die foto van je zie krijg ik toch mijn twijfels.
Zoiets is toch lang niet goed zo,n zwartestip in het midden, hoe heb je dat gedaan??
Met zo,n monitor wou ik niet zitten gauw weer terug brengen die hap, of hij deugt niet dat kan ook nog :?

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
[afbeelding]
Huh? Dat ziet er wel _erg_ raar uit. Lijkt me niet normaal. Ik zou em eens terugbrengen, want dit lijkt natuurlijk nergens naar...

Met een ouwe Paint Shop Pro... het is ook geen foto van de monitor maar een testplaatje ;)
Op een CRT zal dit vloeiend overlopen, op een "goedkoper" paneel(vaak lage responstijden maar gaat ten koste van de kleurenreproductie) zal het er minder vloeiend uitzien ;)

Dus nogmaals, het is een testplaatje, geen foto van de monitor!!

Garrett wijzigde dit bericht 12-02-2007 14:12 (12%)

quote:
[afbeelding]
Alle huidige TN panelen zijn 6bit.
Enkel de duurste hebben een betere dithering, zodat ze "upsampled" zijn naar 8bit.

quote:
Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect.

--knip--

Nvidia Control Panel --> Categorie beeldscherm --> Platte schermschaal wijzigen --> Bij 2: keuze 4 "niet schalen"
Kijk, hier heb ik wat aan _/-\o_ . Geeft mij toch meer vertrouwe erin om dalijk een te bestellen 8)

quote:
[afbeelding]
Dit is precies de reden dat ik hem heb weggedaan. Op donkere partijen in foto's is het ook geen gezicht!

Bij mij zit het ook gewoon in de oude settingpanel, niet alleen in de nieuwe.

6800LE met 91.47 drivers.
Lurkende GoT Bewoner

quote:
enkrypt schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Alle huidige TN panelen zijn 6bit.
Enkel de duurste hebben een betere dithering, zodat ze "upsampled" zijn naar 8bit.
Op mijn Samsung 930BF wordt het perfect zonder kringen weergegeven en dat is een snel TN panel en niet duur. Dat slaat dus nergens op want sommige (dure) Dell schermen hebben hier wél last van.
quote:
Ruben [NL] schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:55:
[...]

Op mijn Samsung 930BF wordt het perfect zonder kringen weergegeven en dat is een snel TN panel en niet duur. Dat slaat dus nergens op want sommige (dure) Dell schermen hebben hier wél last van.
Of jij last hebt van kringen kan ik niks over zeggen, maar ik weet wel dat elk TN paneel een 6bit paneel is. (dithering/upsampling niet meegerekend).

quote:
Garrett schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:11:
Met een ouwe Paint Shop Pro... het is ook geen foto van de monitor maar een testplaatje ;)
Op een CRT zal dit vloeiend overlopen, op een "goedkoper" paneel(vaak lage responstijden maar gaat ten koste van de kleurenreproductie) zal het er minder vloeiend uitzien ;)

Dus nogmaals, het is een testplaatje, geen foto van de monitor!!
Wellicht overbodig om te melden, maar op mijn 225BW wordt deze afbeelding zonder enige vorm van kringen/strepen weergegeven.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

Your life is digital..
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
[afbeelding]
Kan iemand hier een foto van maken hoe dit eruit ziet op zijn 226BW? Toch wel benieuwd hoe de nieuwe Samsung's TN's hier mee omgaan ;)

I don't have a solution but I admire the problem.

Reg. datum: 25 januari 2004

quote:
LoneGunman schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Wellicht overbodig om te melden, maar op mijn 225BW wordt deze afbeelding zonder enige vorm van kringen/strepen weergegeven.
Bij mij ook perfect ook met een 225BW

Op de mijne enorm duidelijk aanwezige kringen. Foto gaat ff niet lukken. Kan er echter niet mee zitten, dit soort afbeeldingen kom ik nooit tegen in mijn dagelijkse werk ;)
Hebben jullie allemaal je huidige monitor vervangen, of zijn er ook mensen die hem in dual screen hebben staan?

AMD Ahtlon64 3000+ | Asus K8N | 2x512 MB pc3200 Twinmos | XFX GeForce 6800LE | 1x 160GB WD SATA + 1x 250GB WD SATA | Konica Minolta Dimage Z1 | Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II

Reg. datum: 04 september 2003

quote:
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:05:
Op de mijne enorm duidelijk aanwezige kringen. Foto gaat ff niet lukken. Kan er echter niet mee zitten, dit soort afbeeldingen kom ik nooit tegen in mijn dagelijkse werk ;)
Zie je het dan niet als je film kijkt bij een acteur in het gezicht ? Of in rook/wolken ? Daar zitten ook kleurschakeringen in.

arutten wijzigde dit bericht 12-02-2007 16:32 (4%)

quote:
arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Zie je het dan niet als je film kijkt bij een acteur in het gezicht ? Of in rook/wolken ? Daar zitten ook kleurschakeringen in.
Precies dat bedoel ik, ik vind het een onacceptabel verschijnsel, mijn oude 17" TFT geeft het nagenoeg perfect weer, in elk geval niet zo beroerd als de 206BW :r
(Just trying to help here)
Laat die foto's maar komen, ik heb iig mijn 215TW verkocht laatst en die gaf het uiteraard perfect weer.

Nu nog ff 3 maandjes achter een 19" CRT zitten lol... en dan 24" halen, en dan is het wel goed lijkt me ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws