Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
16x16 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Als de ontvangststerkte goed is en de kwaliteit is niet goed of niet stabiel dan ontvang je 2 of meer zenders van Digitenne ongeveer even sterk. Je kan dan proberen om de richtingen van de zenders te bepalen en bijvoorbeeld het huis als afscherming te gebruiken. Als de kwaliteit schommelt en de ontvangststerkte is voldoende dan heeft het ook geen nut om de antenne hoger te hangen. Zorgen dat je 1 zender harder binnen krijgt dan de anderen. Ik kwam nog een leuke link tegen naar een google earth bestandje waar je kan zien waar de zenders staan. http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1410597&an=0&page=1#1410597
De ontvangststerkte wisselt dus sterk. Net ook nog. We hebben de binnenantenne op zolder gezet, ontvangst was ff super, maar daarna was het huilen met de pet op. Ik snap er echt geen biet meer van... :'(

Semoekber.

quote:
giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Ik ben daar niet zo sterk in, wat neemt een ontvanger (aan/stand by)?
http://www.google.com/sea...lliampere&btnG=Search

Die power inserter kost je dus ongeveer 0,15 watt ;). In de praktijk ietsje meer, zeg 0,30 watt ivm. de omzetting AC>DC.

Zijn tuner op zolder moest altijd aanstaan, een tuner die aanstaat kost tussen de 15 en 30 watt afhankelijk van het model. In standby vaak precies hetzelfde, in een gunstig geval rond de 8 watt in standby.

Dus de ontvanger aan laten kost tot 100x zoveel elektriciteit!

Zie ook de handleidingen van de diverse tuners..

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-08-2007 13:42 (4%)

Reg. datum: 19 september 2006

Ik wil ook digitenne + eredivsie gaan bestellen

komt neer op 13 euro per maand

en het is voor maar 1 tv hier

http://www.iksluitjeaan.nl/feyenoord via daar krijg je 50 euro korting, wie heeft daar ervaring mee ?
wie heeft er nog meer tele 2 voetbal voor 6 euro er bij genomen ?

Mars18 wijzigde dit bericht 27-08-2007 13:56 (13%)

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

quote:
Mars18 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:51:
Ik wil ook digitenne + eredivsie gaan bestellen

komt neer op 13 euro per maand

en het is voor maar 1 tv hier

http://www.iksluitjeaan.nl/feyenoord via daar krijg je 50 euro korting, wie heeft daar ervaring mee ?
wie heeft er nog meer tele 2 voetbal voor 6 euro er bij genomen ?
Ik merkte het al eerder op vandaag, maar is het Tele2 pakket van 6 euro naar 6,95 gegaan?
Daar vanuitgaande: Tele2 kost 9,95 per maand, inclusief de voetbalkanalen KPN 13,90 wat neerkomt dat je na 1 jaar die 50 Euro korting hebt ingelost en daarna Tele2 goedkoper is. Aan de andere kant krijg je bij KPN 89,95 terug als je een abonnement afsluit.
Volgens mij is het lood om oud ijzer!

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

Voor zover ik weet is het extra Tele2 Eredivisie voetbal + Planet Prime pakket nog steeds 6 euro per maand hoor.

:)

quote:
Bl44t44p schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:01:
Voor zover ik weet is het extra Tele2 Eredivisie voetbal + Planet Prime pakket nog steeds 6 euro per maand hoor.
http://www.kpn.com:
quote:
Live Tele2 Eredivisie Voetbal
De eerste maand gratis, daarna ¤ 6,95 /mnd extra.

was Bl44t44p

quote:
Van kpn.com/digitenne:
quote:
Live Tele2 Eredivisie voetbal
1ste mnd gratis, daarna 6,-/mnd extra

Die zag ik uiteraart ook wel. Ik heb het vermoeden echter dat de prijs binnenkort tóch omhoog gaat omdat vorige week op dezelfde pagina, zelfde blokje nog 6 euro stond. <+:)

welke wedstrijden waren er gister

op kanaal 1 ajax heerenveen en kanaal 2 feyenoord - nac ?

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

was Bl44t44p

quote:
giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:57:
Die zag ik uiteraart ook wel. Ik heb het vermoeden echter dat de prijs binnenkort tóch omhoog gaat omdat vorige week op dezelfde pagina, zelfde blokje nog 6 euro stond. <+:)
Toch heb ik nog niets over een (aankondiging van) prijsverhoging gezien (werk bij Primafoon), dus als 't wél gebeurt, vind ik dat toch zeer merkwaardig :P We'll see.

Trouwens, het is me een raadsel wat je met "zelfde blokje" bedoelt? Ik heb nog nooit iets anders gezien dan "6,-/mnd".

jelle. wijzigde dit bericht 27-08-2007 17:28 (17%)

Ik heb een Sony Bravia KDL-26U2000. Ik moet nog een Conax module kopen voor Digitenne. Heeft het nou zin om een MPEG4 (Neotion NP4) module te kopen om daar in de (verre?) toekomst MPEG4 uitzendingen van KPN mee te kijken, of moet de TV dat zelf ook nog ondersteunen (en zou die dat dan doen?). Alvast bedankt voor de moeite

Semoekber.

quote:
joepdepier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:
Ik heb een Sony Bravia KDL-26U2000. Ik moet nog een Conax module kopen voor Digitenne. Heeft het nou zin om een MPEG4 (Neotion NP4) module te kopen om daar in de (verre?) toekomst MPEG4 uitzendingen van KPN mee te kijken, of moet de TV dat zelf ook nog ondersteunen (en zou die dat dan doen?). Alvast bedankt voor de moeite
Ik weet niet of ik het zou doen. Ik heb nog nooit iemand gezien die die module daadwerkelijk getest heeft, dus de compatibiliteit is niet zeker, terwijl van de Conax 4.00 module bekend is dat hij bijna overal in werkt.

Verder valt het nog maar te bezien dat KPN ooit overgaat op MPEG4. En als ze het al doen denk ik dat het nog minimaal 5 jaar gaat duren, waarschijnlijk langer, mogelijk nooit. En tegen die tijd is er misschien ook wel DVB-T2 ofzo, dan ben je alsnog niets verder.
ok digitenne bevalt goed. heb echter 2 probleempjes en voordat ik de helpdesk bel toch hier eens vragen of er een oplossing bekend is...

1. de tijd wordt automatisch ingesteld, leuk en handig! echter staat hij een uur achter
2. kan je die irritante pincode op kanaal 23 ook uitschakelen ? ik wil de code niet veranderen ik wil niet dat hij vraagt om een code. ik heb geen kinderen dus is het kinderslot alleen maar irritant :)

quote:
Legolas_1973 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
ok digitenne bevalt goed. heb echter 2 probleempjes en voordat ik de helpdesk bel toch hier eens vragen of er een oplossing bekend is...

1. de tijd wordt automatisch ingesteld, leuk en handig! echter staat hij een uur achter
2. kan je die irritante pincode op kanaal 23 ook uitschakelen ? ik wil de code niet veranderen ik wil niet dat hij vraagt om een code. ik heb geen kinderen dus is het kinderslot alleen maar irritant :)
2. menu -> smartcard instellen -> ok knop drukken -> leeftijdsinstelling -> pincode invoeren -> leeftijd naar keuze instellen

quote:
Legolas_1973 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:

en 1 staat in de handleiding- waaschijnlijk moet je de zomertijd instellen (het helpt als je aangeeft welke ontvanger etc je hebt overingens)

dus bij twee de code op X zetten, dan vraagt ie er niet meer om (is inderdaad irritant)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
joepdepier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:
Ik zou zoals w3ird al zegt wachten.Ik vermoed namelijk dat de TV ook mpg4 moet ondersteunen, dat zit niet in de conax module alleen (anders zou je ook zo'n kaart nodig hebben voor free to air en dat lijkt me vreemd).

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet of ik het zou doen. Ik heb nog nooit iemand gezien die die module daadwerkelijk getest heeft, dus de compatibiliteit is niet zeker, terwijl van de Conax 4.00 module bekend is dat hij bijna overal in werkt.
Volgens de winkel waar ze die NP4 verkopen (www.bisco.nl) moet de combinatie met Digitenne en Bravia wel werken. Vraag is of het die pakweg 20 euri waard is (verschil tussen Matrix Reborn en NP4) voor een vaag toekomstidee

quote:
franssie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:37:
[...]

en 1 staat in de handleiding- waaschijnlijk moet je de zomertijd instellen (het helpt als je aangeeft welke ontvanger etc je hebt overingens)

dus bij twee de code op X zetten, dan vraagt ie er niet meer om (is inderdaad irritant)
opgelost _/-\o_

had ik zelf ook kunnen uitvinden :X

Ik heb net maar Digitenne + voetbal besteld.

Hoop dat ze Feyenoord maar veel uitzenden, al gaat het om een enkele uit wedstrijd dat ik niet kan. Beetje karige site zeg. kreeg bevestiging dat het gelukt is , maar nu dus binnen 2-5 werkdagen krijg ik een pakket. over de 50 euro korting kwam er ook niets te staan. terwijl ik het echt via de feyenoord site van ze deed

Semoekber.

quote:
franssie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

Ik zou zoals w3ird al zegt wachten.Ik vermoed namelijk dat de TV ook mpg4 moet ondersteunen, dat zit niet in de conax module alleen (anders zou je ook zo'n kaart nodig hebben voor free to air en dat lijkt me vreemd).
Met die Neotion kan je als ik het goed begrijp wel degelijk MPEG4 op je huidige ontvanger (TV) kijken. Zover ik het heb begrepen zet de module MPEG4 om in MPEG2 (anders zou ik niet weten hoe ie werkt). In Frankrijk gebruiken ze zo'n systeem geloof ik. Maar er is geen enkele garantie dat precies die module ook daadwerkelijk zal werken met Digitenne MPEG4, àls dat ooit al gaat gebeuren.

Als je kan testen voor je hem koopt of die module goed met het huidige Digitenne werkt kan je het wel doen, anders zou ik op safe spelen en de Conax 4.00 nemen.
quote:
joepdepier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:08:
[...]

Volgens de winkel waar ze die NP4 verkopen (www.bisco.nl) moet de combinatie met Digitenne en Bravia wel werken. Vraag is of het die pakweg 20 euri waard is (verschil tussen Matrix Reborn en NP4) voor een vaag toekomstidee
Die Matrix Reborn kan alleen Conax aan als je hem eerst met een CAS interface van nieuwe software voorziet, was je dat van plan?

De vraag met die Neotion is meer hoe snel hij is met zappen en of hij in je Bravia werkt.

http://www.bisco.nl/index...wProd&productId=27610 met deze zit je veilig (bij dezelfde shop). Hier goedkoper: http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-08-2007 20:33 (46%)

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:32:
[...]

Met die Neotion kan je als ik het goed begrijp wel degelijk MPEG4 op je huidige ontvanger (TV) kijken. Zover ik het heb begrepen zet de module MPEG4 om in MPEG2 (anders zou ik niet weten hoe ie werkt). In Frankrijk gebruiken ze zo'n systeem geloof ik. Maar er is geen enkele garantie dat precies die module ook daadwerkelijk zal werken met Digitenne MPEG4, àls dat ooit al gaat gebeuren.

Als je kan testen voor je hem koopt of die module goed met het huidige Digitenne werkt kan je het wel doen, anders zou ik op safe spelen en de Conax 4.00 nemen.

[...]

Die Matrix Reborn kan alleen Conax aan als je hem eerst met een CAS interface van nieuwe software voorziet, was je dat van plan?
Ik hou me nog maar net bezig met dit onderwerp, maar het klinkt ingewikkeld. Ik heb geen idee waar je het over hebt, en dat moet ik misschien maar zo laten en van die Matrix afzien
quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:32:
De vraag met die Neotion is meer hoe snel hij is met zappen en of hij in je Bravia werkt.

http://www.bisco.nl/index...wProd&productId=27610 met deze zit je veilig (bij dezelfde shop). Hier goedkoper: http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html.
Hier http://www.bisco.nl/index...wProd&productId=27510 is te lezen dat ze die NP4 expliciet aanbevelen voor o.a. de Bravia, dus het zal op z'n minst werken

Semoekber.

quote:
joepdepier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:33:
[...]

Ik hou me nog maar net bezig met dit onderwerp, maar het klinkt ingewikkeld. Ik heb geen idee waar je het over hebt, en dat moet ik misschien maar zo laten en van die Matrix afzien
Als je gewoon een Digitenne smartcard wilt gebruiken lijkt me dat wel verstandig ja, CAS interface wil je niet aan beginnen als je nu al niet weet wat het is :P.
quote:
[...]

Hier http://www.bisco.nl/index...wProd&productId=27510 is te lezen dat ze die NP4 expliciet aanbevelen voor o.a. de Bravia, dus het zal op z'n minst werken
Ah ja. Hij is bij die winkel ook niet duurder dan de Conax 4.00, dus als je per se daar wilt bestellen zou ik hem maar nemen als die voor die TV is aangeraden.
quote:
Bl44t44p schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Toch heb ik nog niets over een (aankondiging van) prijsverhoging gezien (werk bij Primafoon), dus als 't wél gebeurt, vind ik dat toch zeer merkwaardig :P We'll see.

Trouwens, het is me een raadsel wat je met "zelfde blokje" bedoelt? Ik heb nog nooit iets anders gezien dan "6,-/mnd".
Het staat er toch echt!
Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!

quote:
giant2000 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:
Het staat er toch echt! Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!
Ja, maar als je in datzelfde blokje op "Lees meer" klikt dan kom je op een scherm waar toch duidelijk staat dat als je al Digitenne hebt je Tele2 erbij kunt nemen voor maar 6 euro/mnd.

grun

Reg. datum: 25 februari 2007

quote:
giant2000 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Het staat er toch echt!
Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!
Het is opgelost hoor blijkbaar.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws