Doe eens een gok, zou je met welk willekeurige single tuner kunnen opnemen ?
Nee, natuurlijk niet, er zal iets in moeten op het op op te nemen; een VHS band, een DVD of een HDD.
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Het grote KPN Digitenne topic deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 last
[Nieuw Topic]Hoe krijgt de PC dat voor elkaar als 'ie aangesloten is via coax?quote:Charlie932 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:55:
De PC zet de digitennetuner zelf op een ander kanaal indien nodig!
Met een infraroodverzender:quote:Dav1d schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:15:
[...]
Hoe krijgt de PC dat voor elkaar als 'ie aangesloten is via coax?
Dat is toch enkel eenrichtingsverkeer beeld richting de TV-kaart?

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth
Wat is een dreambox? Hoeveel kanalen heb je daar en wat kost het?quote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:
iedereen wordt opgelicht door kpn, waarom elk maand 6.95 betalen, als het ook gratis kan met een dreambox
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Een Dreambox is een ontvanger die je zelf kan aanpassen/samenstellen. De basis van het systeem draait op Linux.quote:Dagi schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:23:
[...]
Wat is een dreambox? Hoeveel kanalen heb je daar en wat kost het?
Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth
Wat "gutenabend" hier wil zeggen is dat je een Dreambox kan kopen, en al je maatjes kopen er dan ook eentje. Vervolgens zet je een WAN-cardsharing netwerk op, en kan jij met je 50 vrienden naar één abonnement kijken. En dan durf jij te beweren dat KPN mensen zou oplichten? Je bent zelf KPN keihard aan het tillen als je dit doet, en bovendien is het hartstikke illegaal dus gaan wij op GoT niet bespreken hoe je dit opzet.quote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:
iedereen wordt opgelicht door kpn, waarom elk maand 6.95 betalen, als het ook gratis kan met een dreambox
Een Dreambox heeft een ingebouwde kaartlezer, je kan software erop installeren waardoor die kaartlezer ook Conax aankan, dan heb je dus geen module nodig (maar wèl een abonnement).quote:Icelus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:26:
Ik zie echter niet hoe je alle kanalen kan ontvangen door geen abonnement te hebben (de ¤6,95) én je hebt nog steeds een Common Interface-module nodig om het signaal te ontcijferen.
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 26-08-2007 12:34 (20%)
*kuch* Updated.quote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:30:
het staat nergens, tijd om de openingspost is up to daten
je stinkt onder je 0x01
ik val niet op uiterlijk, ik struikel er alleen over...
Mijn magnetron kan ook geen Digitenne opnemen. Moeten we dat ook in de TS zetten of valt dat wel onder logisch nadenkenquote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:30:
het staat nergens, tijd om de openingspost is up to daten
Oh god, je bent er toch niet zo eentje als laatst op de FP met het artikel over de Sony PS3 DVB-T ontvanger ?quote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:
In Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en nog een aantal landen zijn zowel de publieken als de belangrijkste commerciëlen wel FTA. Hier niet, en dat hebben we vooral te danken aan de enorme kabeldichtheid.quote:Een schande !!!!!!!!!111 iedereen moet gratis en voor niets alle kanalen in de hoogste HD kwaliteit uit de lucht kunnen plukken, zonder een smartcard te gebruiken.
Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation
Dagi wijzigde dit bericht 27-08-2007 08:59 (33%)
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Als de ontvangststerkte goed is en de kwaliteit is niet goed of niet stabiel dan ontvang je 2 of meer zenders van Digitenne ongeveer even sterk. Je kan dan proberen om de richtingen van de zenders te bepalen en bijvoorbeeld het huis als afscherming te gebruiken. Als de kwaliteit schommelt en de ontvangststerkte is voldoende dan heeft het ook geen nut om de antenne hoger te hangen. Zorgen dat je 1 zender harder binnen krijgt dan de anderen. Ik kwam nog een leuke link tegen naar een google earth bestandje waar je kan zien waar de zenders staan. http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1410597&an=0&page=1#1410597quote:Henkie-Jan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:12:
Hmm, bij ons is het ontvangst een beetje raar, vaak zit ie bijv, op Ned 1 tussen de 50 en 80 % en valt dan in 1x weg tot 0 daarna komt ie weer op, en dan weer wat minder etc.
Op RTL4 heeft ie soms, ondanks dat het ontvangst "goed" is, ook soms dat het beeld vast slaat, maar het balkje is groen?
Volgens mij moet ie toch gewoon als ie slecht ontvangst heeft gewoon altijd slecht zijn, of als ie goed ontvangst heeft ook redelijk stabiel?
We hebben ook al een buitenantenne gehad, maar daar het zelfde verhaal mee, al had de de eerste kabel van de buitenantenne een kabelbreuk...
Ben benieuwd naar jullie antwoord.
Welke TV moet je hier dan bij kopen? (hoe duur/groot?)quote:Dagi schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:55:
Ik hoor net op de radio dat de Mediamarkt met een Digitenne Actie komt. Wie weet hier meer over?
Hier staat het
http://www.mediamarkt.nl/...enne/Digitale-TV-week.pdf
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-08-2007 11:23 (3%)
Heb je buiten slecht Nederlands taalgebruik, overbodige vragen en nutteloze kreten ook nog wat te melden wat we wat aan hebben in dit forum?quote:gutenabend schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:
Ik zat met hetzelfde probleem, heb 2 jaar geleden een HDD recorder gekocht. Ik was wél op de hoogte van dit probleem, heb de primafoon medewerker er dus naar gevraagt en kreeg als antwoord dat het kòn met een twin tuner (die dus uit de handel is gehaald). Ik heb toen voordat ik met het Digitenne verhaal begon een twin tuner op de kop getikt via Marktplaats, dit werkt prima!quote:dreezz schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:16:
[...]
![]()
is m'n prima pioneer harddiskrecorder bij deze gedegradeerd tot simpele dvd-speler?
alle gemakken (opname pauzeren, later starten, guide+) bij deze bijna 0 euro waard?
(ben nu dus bezig met de proefmaand, maar dit had de primafoon verkoper me toch ook kunnen-moeten kunnen vertellen?)
Even mezelf quoten, ik heb de oplossing gevonden, dus misschien dat ik andere mensen hier ook mee kan helpen.quote:babbaloerie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
Een tijdje geleden zijn wij thuis ook overgestapt op Digitenne. We hebben op het dak een richt antenne staan gericht op de dichtstbijzijnde mast (Lelystad). Nu hebben we sinds kort twee tuners in plaats van één. Het gaat hier om twee Single tuners van Samsung. De antenne zit aangesloten op mijn tuner op de zolder, van daaruit gaat via de Loop Out aansluiting een kabel naar de tuner in de woonkamer zodat ze daar ook gewoon tv kunnen kijken. Nu komt het probleem:
Dit werkt wel, maar er kan in de woonkamer alleen tv worden gekeken wanneer mijn tuner (op de zolder dus) aan staat. Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur. Een work-around is steeds de kabel uit mijn tuner trekken en die op elkaar aansluiten zodat ik mijn tuner uit kan zetten. Maar dit is natuurlijk helemaal niet handig...
Kan hier niet gewoon een splitter ofzo tussen? Iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank
http://www.srt-versand.de...=552&products_id=2772quote:babbaloerie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:58:
[...]
Even mezelf quoten, ik heb de oplossing gevonden, dus misschien dat ik andere mensen hier ook mee kan helpen.
Ik heb op beide tuners ingesteld dat er een passieve antenne op aan zit gesloten zodat er geen stroom naar de antenne gestuurd word. Daarna heb ik tussen de antenne en de eerste tuner deze König DVB-T power inserter gezet zodat de stroom voor de antenne gewoon direct geleverd word uit het stopcontact.
quote:Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur.
Stroomverbruik: je antenne neemt nu toch ook altijd stroom?quote:Daarna heb ik tussen de antenne en de eerste tuner deze König DVB-T power inserter gezet zodat de stroom voor de antenne gewoon direct geleverd word uit het stopcontact.
5V/30mA, reken maar uit. Dat is bijna niets. In ieder geval veel minder dan een complete ontvangerquote:giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:11:
[...]
[...]
Stroomverbruik: je antenne neemt nu toch ook altijd stroom?
Ik ben daar niet zo sterk in, wat neemt een ontvanger (aan/stand by)?quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:15:
[...]
5V/30mA, reken maar uit. Dat is bijna niets. In ieder geval veel minder dan een complete ontvanger.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Het grote KPN Digitenne topic deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona