Gathering of Tweakers

Quicksearch
Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Mensen die een atabiele eindversterker zoeken met een prachtig design: Classic heeft een zeer coole bak, zal het type nummer eens opzoeken.

Barry wijzigde dit bericht 15-02-2007 00:24 (29%)

Meeeh!
Reg. datum: 20 december 2000

Oh ja, zekers, en ze hebben ook tube eindversterkers.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

quote:
Barry schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:23:
Mensen die een atabiele eindversterker zoeken met een prachtig design: Classic heeft een zeer coole bak, zal het type nummer eens opzoeken.
http://www.ornec.com/prod...sic_8.0B_Power_Amplifier/

??

Zo te zien een monoblok.

kan iemand zijn top tien geven qua versterkers op orneq qua geluids kwaliteit
want dat mis ik in de openings post

Mooh?

quote:
janjwjmc schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:38:
Te persoonlijk.
quote:
maar mijn vraag is aan wie dat wil doen.
want bv van buizen verstekers staan er toch heel veel van op ornec
en hier heb ik toch geen kaas van gegeten.
en de buizen kenner kan toch aan de spec zien wat hij doet
voor het grootste deel bepaald het soort buis de sound
of zie ik dit verkeerd?

@ Balboa

Ik zie dat je je Yarland verkoopt. Wat wordt de upgrade? Voldoet hij op een bepaald vlak niet meer?

Heel spijtig dat je pech en onkosten hebt gehad anders had je waarschijnlijk je prijs iets lager kunnen houden vermoed ik en was ik wel een mogelijke kandidaat geweest.

stefan

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
janjwjmc schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:38:
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel). Maar dat is onmogelijk omdat het een ouderwets principe met veel harmonische vervorming is (gedeeltelijk gefundeerd vooroordeel).
Als je dan het verhaaltje over buizenversterkers leest kun je een aardige keuze maken. De Classic 16.2 is mijn droomversterker. De Bada Purer 3.8 schijnt ook een beest te zijn (als je meer vermogen nodig hebt en het milieu je worst zal zijn).

Maar, er zijn meer criteria dan alleen smaak. Vermogen, demping, stabiliteit: samenwerking met de speakers. Wil je ook HT doen? Moet de versterker snel aan en uit kunnen? Als je vaker snel ff een muziekje wilt spelen kun je beter geen buizenversterker nemen. Dat is meer voor een avond lekker luisteren, dan zet je gewoon een kwartiertje eerder de versterker vast aan.

]eep wijzigde dit bericht 16-02-2007 00:48 (12%)

hard maar opbouwend

quote:
]eep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:37:
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel).
Als je dergelijke uitspraken zo stelling doet dan kun je die kritiek ieder moment weer verwachten ;)

Een top tien is gewoon onmogelijk: iedereen heeft zijn eigen favorieten, meningen, smaken en wensen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Sol Lucet omnibus

quote:
]eep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:37:
[...]
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel).
En dus een subjectief oordeel.Je kunt nooit voor iemand anders bepalen wat hij/zij mooi vindt klinken.
Er zijn vast wel mensen die Torren het beste vinden klinken, zou je toch ook niet fijn vinden als ze dat zo stellig tegen jou gaan roepen?

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

Reg. datum: 30 november 2006

Even een vraagje voor mensen die binnenkort iets bij Ornec willen bestellen. Scheeld het veel als we samen bestellen, ik hoef namelijk alleen maar een paar speakerkabels en interconnects te heben. Maar dan betaal ik waarschijnlijk gigantische verzendkosten, dus misschien is dat te delen?

even een mailtje naar bouvr037 apenootje plane(e)t zwarte stip nl

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

volgens mij maakt het weinig uit. Gewoon met TNT. Een paar kabels wegen niet superveel dus dan valt het best mee. Zeker in vgl met wat dergelijke kabels hier kosten.

Over een 'top 10' : doe ik stellige uitspraken zonder te relativeren dan? Niet half zo erg als de mensen hier die het tegendeel beweren. Maargoed, ouwe discussie. Ik zeg er liever eerlijk bij dat voor hem een gewone goede transistorversterker misschien wel de betere keus is. Je kunt nou eenmaal niet voor iemand anders bepalen wat voor hem het beste is, tenminste... niet als hij verder geen omgevingsvariabelen en smaak aangeeft.

hard maar opbouwend

quote:
JTB81 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Ik kan je niet mailen, er staat namelijk geen adres in je profiel, ik weet wel dat er nu een setje leisure 2 te koop staat op marktplaats. De aanbieder is actief op het htforum. Het is wel japanse import zonder originele stands, je krijgt er andere stands bij. Speakers zijn rosewood.
je hebt gelijk mn adres staat er niet op, maar ik heb meen ik op deze site gelezen
dat de leisure 3 toch een stuk beter is, en ik weet op het moment nog niet
wat de vm 3 kost. ik zal eens gaan zoeken, of weet iemand waar ze te koop zijn
en wat ze nu kosten?

Maakt wel iets uit. Net een kleine bestelling ingevoerd van 5m kabel en 2m interconnects.
Enkelle order kost 39 met TNT. Dubbelen kost je 65 euro, wat dus 32,5 per persoon zou zijn.

quote:
tonysettanta schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
[...]

je hebt gelijk mn adres staat er niet op, maar ik heb meen ik op deze site gelezen
dat de leisure 3 toch een stuk beter is, en ik weet op het moment nog niet
wat de vm 3 kost. ik zal eens gaan zoeken, of weet iemand waar ze te koop zijn
en wat ze nu kosten?
Als je moet kiezen tussen de Leisure 2SE of de 3SE zou ik zeker de 3SE kiezen. Maar die is uitverkocht. Dan kom je dus op de V2M of V3M en dan zou ik weer de V3M kiezen. Maar......die kosten ongeveer 2200 euro per set (te koop via mij of via www.auditrade.nl). Ik heb nog een paar mooie demo-vloerstaanders van Aurum Cantus, de Melody M-103. Normale afmetingen en prachtig geluid......

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
4-legged-bird schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Als je moet kiezen tussen de Leisure 2SE of de 3SE zou ik zeker de 3SE kiezen. Maar die is uitverkocht. Dan kom je dus op de V2M of V3M en dan zou ik weer de V3M kiezen. Maar......die kosten ongeveer 2200 euro per set (te koop via mij of via www.auditrade.nl). Ik heb nog een paar mooie demo-vloerstaanders van Aurum Cantus, de Melody M-103. Normale afmetingen en prachtig geluid......
Ik heb even gespiekt, zijn zeer mooie speakers voor een mooie prijs. Vind alleen het crossover punt erg laag met 2200 Hz. Ik heb dezelfde tweeter als ik het goed heb en die crossed op 3000, ribbons kunnen toch ook niet veel lager als ik het goed heb?

AC kennende zullen ze het toch wel weer behoorlijk voor elkaar hebben. Succes met de verkoop. Inruil van een setje Leisure 3 zal er wel niet inzitten... hahaha.

edit: Ik heb de leisure 3 se's toch even te koop gezet zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56140.0

JTB81 wijzigde dit bericht 16-02-2007 23:34 (9%)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

quote:
JTB81 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:48:
[...]

Ik heb even gespiekt, zijn zeer mooie speakers voor een mooie prijs. Vind alleen het crossover punt erg laag met 2200 Hz. Ik heb dezelfde tweeter als ik het goed heb en die crossed op 3000, ribbons kunnen toch ook niet veel lager als ik het goed heb?

AC kennende zullen ze het toch wel weer behoorlijk voor elkaar hebben. Succes met de verkoop. Inruil van een setje Leisure 3 zal er wel niet inzitten... hahaha.

edit: Ik heb de leisure 3 se's toch even te koop gezet zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56140.0
Ribbons kun je wel degelijk lager inzetten, hoe steil is het filter, 6db, 12db, 18db???

DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)

Reg. datum: 12 februari 2004

woofer -12dB,tweeter -18dB

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

quote:
]eep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:27:
volgens mij maakt het weinig uit. Gewoon met TNT. Een paar kabels wegen niet superveel dus dan valt het best mee. Zeker in vgl met wat dergelijke kabels hier kosten.

Over een 'top 10' : doe ik stellige uitspraken zonder te relativeren dan? Niet half zo erg als de mensen hier die het tegendeel beweren. Maargoed, ouwe discussie. Ik zeg er liever eerlijk bij dat voor hem een gewone goede transistorversterker misschien wel de betere keus is. Je kunt nou eenmaal niet voor iemand anders bepalen wat voor hem het beste is, tenminste... niet als hij verder geen omgevingsvariabelen en smaak aangeeft.
bedankt voor je support jeep
ik wil deze versterker icm surround versterker gaan gebruiken
ik heb deze boxen http://www.mordauntshort....5&Title=Performance+6
dus met een goede stereo versterker kan ik er nog heel wat meer uit halen
alleen is het wel een hele gok voor mij om een versterker van een plaatje te kopen

dus feedback is altyd welkom d:)b

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Is de Opera Audio Consonance CD120 Linear nog ergens te koop?

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

In december 2004 kocht ik de volgende Chinese audio

Bij chinese-hifi.co.uk een Korsun KS99 inclusief p&p voor Euro 340,94

Bij New York Sound een set Xindak FS 0.5 luidsprekerkabels ( p&p ) Euro 83,83
naheffing HDL Euro 31,16

Bij timaudio een Consonance CD 120 CD speler (p&p) Euro 489,00

Ik ben zeer tevreden over deze set en denk verder te tweaken door aanschaf van een
G & W TW 03 W netfilter en von Masoch netsnoeren

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Scheldepilot schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:14:
In december 2004 kocht ik de volgende Chinese audio

Bij chinese-hifi.co.uk een Korsun KS99 inclusief p&p voor Euro 340,94

Bij New York Sound een set Xindak FS 0.5 luidsprekerkabels ( p&p ) Euro 83,83
naheffing HDL Euro 31,16

Bij timaudio een Consonance CD 120 CD speler (p&p) Euro 489,00

Ik ben zeer tevreden over deze set en denk verder te tweaken door aanschaf van een
G & W TW 03 W netfilter en von Masoch netsnoeren
Zo'n G&W netfilter stelt echt niks voor. Er zit maar één filter in voor alle contacten, dan is die echt overpriced, gezien je het voor veel minder zelf beter kunt maken.
Barry , weet je misschien een simpele goede DIY filter ? Geschikt voor een beginnend DIYer?

Jeep:

Nogal druk laatste weken (school) en volgende week op vakantie naar Schotland, mijn excuses voor het lange wachten :(

Trends Ta-10 rules!

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Heeft iemand al ervaring met de volgende stroomkabels:

VC-1 Schuko Power Cable 1.5 Meter ?

Value for your money? of mijn lapp kabels behouden?

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws