Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4)
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw TopicReg. datum: 26 september 2000
Volgens mij haal je 2 posts door mekaar, hij is 20.quote:
Opleiding: HIO
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Een grote bank
Huidige functie: Iets met databases
Laptop: nope
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:13e maand + bonus tot 10% laatste keer 8%
GSM:nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):2800
Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!
http://www.doemaardie360.nl/index.php?r=20016890
Het heeft zeker voordelen om zo 'dicht op het geld' te zitten. Vaak zijn er bij een dienstverband met een financiele organisatie ook wel secundaire voordelen als goedkopere verzekeringen, hypotheken, etc. uit te slepen.quote:kevlar01 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:36:
Hmm.. bij een bank/financierder werken is blijkbaar goed verdienen als ik dit topic zo doorlees
Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.
Reg. datum: 19 maart 2007
En je hebt je MBO diploma afgerond? Dan vind ik het schandalig dat je bijna minumumloon verdient (krijgt). Minimumloon zou iedereen kunnen verdienen, als je dan een MBO diploma op zak heb vind ik dat je zowiezo meer zou moeten verdienen aangezien je toch een beetje meerwaarde hebt gecreeerd t.o.v. een 20 jarige zonder diploma's.quote:hydr0xide schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:34:
Leeftijd: 20
Opleiding: MBO ICT
Werkervaring: 2-3 jaar werkplek/systeem beheer
Werkgever: peak-it
Huidige functie: helpdesk
Laptop: nope
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nope
GSM: nope
Auto: niet genomen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ...
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 900!
AthlonXP64 3000+ | Radeon 9700 Pro | 2x1024MB Kingston | 320 Gb SataII | SBLive! |
Reg. datum: 22 maart 2007
Ik zou allang aan de bel getrokken hebben, of een andere werkgever gezocht hebben.
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Het geeft overigens wel de uitzuigersmentaliteit van z'n werkgever aan.
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Opleiding: bachelor HI + master Game & Media Technologie
Werkervaring: twee stages HI, een afstudeerstage master.
Werkgever: LogicaCMG (waarom doet iedereen hier zo geheimzinnig over?)
Huidige functie: Consultant MES
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8% geloof ik
Vakantiedagen: 25 + 2 vastgestelde
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: ja, 717 euro/maand + tankpas. Eerste maanden een huurauto ter overbrugging
Vaste onkostenvergoeding: 91 euro/maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering betaald, pensioenpremie betaald, mogelijkheid tot het volgen van diverse interne en externe opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2000
Toch een prima start lijkt me zo
johnnyv.nl wijzigde dit bericht 21-06-2007 16:48 (10%)
vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand
Reg. datum: 19 juni 2007
Solliciteren bleek niet zo makkelijk te zijn, wil immers niet weer op een helpdesk gezet worden.
Kreeg overigens ook alleen reacties van andere detachereerders alį Peak-IT, zoals Qmagic, Champion-IT etc.
Salaris verschilt zo gek veel niet, andere 19-20 jarige in dezelfde situatie als mij met enig advies?
Ben je nu serieus?quote:hydr0xide schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:43:
Hehe, ik ben echt geen 1 vergeten.
Het is rond de 900 bruto met een 40 urige werkweek.
Ben al aan het kijken naar ander werk.
900 bruto... daar hou je, pak em beet, 550 euro netto aan over?
* Blacksnak slikt even
Dat "valt" dus wel mee.quote:Blacksnak schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:10:
[...]
900 bruto... daar hou je, pak em beet, 550 euro netto aan over?
* Blacksnak slikt even
No production networks were harmed during this posting
Eh...van 900 bruto kun je onmogelijk 800 netto overhouden... toch?quote:hydr0xide schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:26:
Rond 800 eigenlijk..
Overigens heeft de vriend van een nicht van mij (jaja..ingewikkelde constructie
http://www.doemaardie360.nl/index.php?r=20016890
paella wijzigde dit bericht 21-06-2007 19:43 (41%)
No production networks were harmed during this posting
2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.quote:johnnyv.nl schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:41:
Leeftijd: 26
Opleiding: bachelor HI + master Game & Media Technologie
Werkervaring: twee stages HI, een afstudeerstage master.
Werkgever: LogicaCMG (waarom doet iedereen hier zo geheimzinnig over?)
Huidige functie: Consultant MES
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8% geloof ik
Vakantiedagen: 25 + 2 vastgestelde
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: ja, 717 euro/maand + tankpas. Eerste maanden een huurauto ter overbrugging
Vaste onkostenvergoeding: 91 euro/maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering betaald, pensioenpremie betaald, mogelijkheid tot het volgen van diverse interne en externe opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2000
Toch een prima start lijkt me zo(vanaf 3 september)
Geen schaap.
Starterssalaris is eigenlijk 1850. 2000 + auto is uiteindelijk financieel vergelijkbaar met de 2300 zonder auto etc. die ik bij philips kon krijgen.quote:Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:
[...]
2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.
johnnyv.nl wijzigde dit bericht 21-06-2007 21:10 (19%)
vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand
Ben weliswaar iets ouder (29quote:hydr0xide schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:55:
Aan de bel getrokken is al gebeurd.
Solliciteren bleek niet zo makkelijk te zijn, wil immers niet weer op een helpdesk gezet worden.
Kreeg overigens ook alleen reacties van andere detachereerders alį Peak-IT, zoals Qmagic, Champion-IT etc.
Salaris verschilt zo gek veel niet, andere 19-20 jarige in dezelfde situatie als mij met enig advies?
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
De heffingskorting is ¤1894 per jaar, ofwel bijna ¤160 per maand. Bij een tarief van 35% levert dat een "belastingvrij" inkomen op van 160/0,34=¤470. Over de overige 900-470=¤430 betaal je 34% belasting, dat is ¤146. Je houdt dus 900-146=¤754 over. Hier komt de arbeidskorting nog bij. Het kan dus heel goed dat je er van ¤900 bruto zo'n ¤800 netto overblijft.quote:TheVMaster schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:01:
[...]
Eh...van 900 bruto kun je onmogelijk 800 netto overhouden... toch?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Begrijp het best; als MBO-er zijn Sogeti, AO, GP etc een no-go, deze zijn vooral aangeschreven voor HBO'ers, en zullen zeker geen MBO'ers aannemen (zelf ook ondervonden dat enkel de bovenstaande detacheerders reageerden op mijn CV).quote:hydr0xide schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:55:
Ik denk zeker dat je wel minimaal 400 euro (bruto) meer zou kunnen verdienen mocht je bij een andere werkgever aan de slag gaan. Overheid is zelfs rond de 1600 euro als startsalaris voor een MBO'er.
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Hij heeft anders geen 'echte' werkervaring hequote:Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:
[...]
2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.
Vergeet daarnaast niet dat LCMG goede secundaire voorwaarden heeft waar een hoop andere detacheerders van kunnen leren
Ik ben ook twintig, en heb ook alleen maar een MBO diploma.quote:hydr0xide schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:55:
Ben 8 maanden geleden bij Centric begonnen met 1400,- euro en ik rij een lease-auto.
Ga in juli naar 1600,- hoogstwaarschijnlijk.
En zelfs nu krijg ik nog betere aanbiedingen van andere bedrijven (waar ik eerder kennis mee gemaakt heb.) terwijl ik niet eens op monsterboard sta ofzo.
Maar dit is offtopic in dit topic, meer info > DM.
Dit topic is alweer bijna vol, ik zal het nieuwe topic ook weer op me nemen.
<!-- Check de website van Fotosynthese! En bestel die EP! -->
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.