Je slaat de spijker mis, AMD processoren hebben over het algemeen niet zo behoefte aan bandbreedtje, maar JUIST aan timingsquote:
Bron?quote:
:: Specs (updated)
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Je slaat de spijker mis, AMD processoren hebben over het algemeen niet zo behoefte aan bandbreedtje, maar JUIST aan timingsquote:Hekking schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:47:
[...]
Ik weet nie of je het weet ,maar je koopt nu al 2 Gig voor 116 Pleuro http://tweakers.net/price...s-8D23MK2TT)-prijzen.html
Ja ik weet het , Niet echt fijne timings maar daar geeft een AMD toch niks om
Ik kan beter voor die 100 euro die ik bespaar een klasse snellere processor kopen.
Bron?quote:[...]
Uh Das wel erg veel idle. Een AMD 65 Nm zit nu op 7 Watt idle en zo"n Intel geval tot voorkort nog op 12 WattZe hebben dit laatst ff gefixt met een nieuwe revisie waardoor ze nu ook rond de 7 zitten.
Vanaf de K8 ligt het anders, en bandbreedte gaat altijd boven timings ook bij AMD.quote:leonpwner1 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:10:
[...]
Je slaat de spijker mis, AMD processoren hebben over het algemeen niet zo behoefte aan bandbreedtje, maar JUIST aan timings
[...]
Bron?
En over die timings, I dont get your point. Doe je de timimgs toch wat omhoog en de bandbreedte dan ookquote:
AMD heeft al als standaard 1066MHz aangevraagt, nu maar afwachten of hij ook word aangenomen als standaard.quote:Astennu schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:51:
[...]
Bij S939 was het zo dat ze later 216 - 233 en 250 MHz gingen ondersteunen. Zo ver ik weet is AM2 nu nog tot 800. Maar als PC10000 zoals PC 4000 ( 250 MHz DDR 1 ) erg populair wordt is de kans groot dat het ook toegevoegd wordt. Een andere oplossing is gewoon je HTT omhoog zetten tot je die snelheden voor je ram hebt en je multipler van de cpu omlaag + HTT Mult een stapje lager. Dan overclock je alleen je geheugen en de rest niet. Of je overclockt gewoon alles
quote:Hekking schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:57:
Hier heb jij je bron, Vertrouw je me niet ?http://tweakers.net/nieuws/45667/?highlight=intel+core+2+duo
[...]
En over die timings, I dont get your point. Doe je de timimgs toch wat omhoog en de bandbreedte dan ook
Systeemspecs: Klik hier!
En kan i een beetje clocken ?quote:Wildfire schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:51:
Ziezo... m'n Athlon 64 X2 6000+ is geplaatst.
M'n voorgaande Athlon 64 X2 4600+ scoorde volgens SiSoft Sandra Professional 2007 zo'n 20% lager.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Dat komt binnenkort nog wel. Eerst maar 's ff op stockspeed draaien en kijken hoe alles gaat. Daarna komt de rest welquote:
Wildfire wijzigde dit bericht 06-03-2007 00:27 (30%)
Systeemspecs: Klik hier!
Ke ben benieuwd. En waar heb je die 5.9 voor nodig dan ? En wat zou een 3400 MHz intel Quadcore halen ?quote:Wildfire schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:04:
[...]
Dat komt binnenkort nog wel. Eerst maar 's ff op stockspeed draaien en kijken hoe alles gaat. Daarna komt de rest wel
Astennu wijzigde dit bericht 06-03-2007 00:29 (4%)
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Uhm ik zie ze niets over desktop chips zeggen. Bij Notebooks is performance per watt natuurlijk heel belangrijk. Bij desktops ook maar veel mensen boeit het gewoon nog niet. Bij servers is het ook weer interessant want als de de energie rekening van die server parken zien wordt je ook gek. En als je dan dus 20.000x 30 watt minder hebt scheelt dat behoorlijk wat.quote:EaS schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:12:
Analisten hebben meestal niet zoveel zinnigs te zeggen in mijn optiek, maar vond het volgende wel interessant:
"Firm's proprietary industry and channel research indicates that AMD's next-generation "Barcelona" quad-core server chip and next-generation low-power mobile PC processor chip is exhibiting excellent power, performance, scalability, and price/performance characteristics at key OEM customers such as HPQ, Dell, IBM, Fujitsu-Siemens, Sun, and Lenovo. Firm believes that the next-generation quad-core Opteron server chip and the next-generation low-power mobile processor chip will level the playing field with Intel. The new products may allow AMD to regain the performance mantle in the high-margin server chip market with performance gains of 20-30% over equivalent Intel Xeon server chip while also allowing AMD to target the high-margin corporate and small-business notebook PC market with bundled low-power processor/integrated graphics solutions."
Astennu wijzigde dit bericht 07-03-2007 08:53 (6%)
ik heb mijn 4200+ X2 naar 2,8ghz geclockt en dan heb ik een score van 5.3, dus ik denk dat als je jou cpu overclockt dat je ook wel een stuk vooruit gaat met de score op vista.quote:Wildfire schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:04:
[...]
Dat komt binnenkort nog wel. Eerst maar 's ff op stockspeed draaien en kijken hoe alles gaat. Daarna komt de rest wel
-- Edit: toch wel vreemd eigenlijk, de AMD Athlon 64 X2 6000+ heeft een CPU-score van 5.4 onder Vista. Kortom... met de huidige consumentenprocs van AMD kun je gewoonweg geen 5.9 scoren... (nou ja, als ik ga overklokken wellicht nog wel)
Voor zover ik weet is de 6000+ gewoon een zwaar overgeclockte 5000+ (die weer een 3800+ core heeft), dus ik denk dat de rek er qua overclockbaarheid helemaal uit is, en dat je maximaal 200 MHz erbij zou kunnen doen, maar niet meer. Of kan iemand dit tegenspreken?quote:tjtristan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:27:
[...]
ik heb mijn 4200+ X2 naar 2,8ghz geclockt en dan heb ik een score van 5.3, dus ik denk dat als je jou cpu overclockt dat je ook wel een stuk vooruit gaat met de score op vista.
Ik heb ergens een artiekel erover gelezen (volgens mij op AMD zone) en daar hadden ze hem overgecklockt, en daar kwamen ze inderdaad maar 200mhz hoger als hoogste overclock resultaat.quote:leonpwner1 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:32:
[...]
Voor zover ik weet is de 6000+ gewoon een zwaar overgeclockte 5000+ (die weer een 3800+ core heeft), dus ik denk dat de rek er qua overclockbaarheid helemaal uit is, en dat je maximaal 200 MHz erbij zou kunnen doen, maar niet meer. Of kan iemand dit tegenspreken?
(half) dyslectisch + semi-n00b
Vermeld eerst even duidelijk wat je al wel gedaan hebt en wat nietquote:geitema schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:27:
k heb een opty 165 op een k8n neo4 moederbord
nu is 1800Mhz een beetje erg weinig maar overklokken wil ie zo niet
zijn er nog kleinigheden wat ik moet veranderen om ongeveer 2400Mhz te halen?
k heb zelf de Ht bus naar 4x gezet
centerspread op disabled
core 6.6% meer spanning
geheugen iets meer stroom
wat kan ik eraan doen , zo haal ik 1830 max en dus om te huilen
Ik gok van niet. Dat verschil kun je beter ergens anders in investeren.quote:Chaoss schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:38:
vraagje over het geheugen gebruik van een 3800+ X2 64bit, is onder Vista 64 het verschil tussen 667 en 800 mhz geheugen echt merkbaar?
Ik hoop dat die RS740 nu een snellere chip heeft als de X700. En dat ze dit keer wel een DX 10 IGP er in gestopt hebben net als Intel met die GMA3000. Intel heeft nu een of andere wonder driver waardoor de performance ineens verdubbelde. Ze hebben hardware vertex support toegevoegd. En ik had gelezen dat die IGP 2 Unified shaders had. Ik weet niet of het klopt. Maar dan wordt het tijd dat ATi eens laat zien hoe je een Echte IGP maakt met iets van 8 Shaders op 65nmquote:The Source schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:04:
Wat nieuws over het volgende AMD chipset de RS740, de opvolger van de RS690 (690G). De designkits zijn al uitgedeeld aan de fabrikanten. Dit wil zeggen dat AMD de ATI chipset divisie al goed op orde heeft en na de delayed launch van de RS690 wellicht op tijd gaat zijn met de RS740 die samen met socket AM2+ in July / August gelanceerd gaat worden. Overigens zijn er nog geen AM2+ cpu samples beschikbaar voor partners. Ze hebben ook een goede voorsprong tov nVidia want die heeft afgelopen week pas ES A2 silicon van de MCP68 aan de fabrikanten geleverd. De A1 stepping beschikt nog niet over HDMI, de A2 stepping wel. Voordat de HDMI gecertificeerd wordt daar kunnen maanden overheen gaan, dus nog werk aan de winkel. De RS740 wordt in tegenstelling tot de RS690 geen chipset maar een single chip solution, low cost zeg maar. Nu hopen dat AMD de vga divisie ook onder handen heeft genomen.
Nee de RS740 is gewoon refreshment van de RS690, dus geen nieuwe core volgens mij, wel sneller. DX10 komt pas (van AMD/ATI) in Q1 2008. DX10 IGP van nvidia en Intel komen in Q3 2007. Intel heeft geen wonder driver, dit is de driver die initieel bij het product had moeten zitten, echter is Intel qua grafische drivers niet echt sterk. De G965 zal qua performance altijd op het niveau van 945G, nu met de juiste driver ziet het er als een wonder driver uit, maar niet meer dan initeel bedoeld was.quote:Astennu schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:14:
[...]
Ik hoop dat die RS740 nu een snellere chip heeft als de X700. En dat ze dit keer wel een DX 10 IGP er in gestopt hebben net als Intel met die GMA3000. Intel heeft nu een of andere wonder driver waardoor de performance ineens verdubbelde. Ze hebben hardware vertex support toegevoegd. En ik had gelezen dat die IGP 2 Unified shaders had. Ik weet niet of het klopt. Maar dan wordt het tijd dat ATi eens laat zien hoe je een Echte IGP maakt met iets van 8 Shaders op 65nm
Weet je toevallig ook al iets over de RD780/RD790 ? Dit zou toch een high end bordje worden die de RD580 gaat vervangen ?
Wat willen ze dan toevoegen aan die RS740 wat de RS690 niet heeft ? meer PCI-E lanes ? De core op een iets hogere clock ? Ik had al liever een IGP gezien die gebaseerd was op de X1300 core. nVidia's IGP kan al DX9.0c die van ATi nog niet. En waarom is AMD zo laat met de DX 10 IGP ? Waarom nemen ze die niet gewoon met de rest van de lineup mee ? en stoppen ze er een afgeknepen RV610 in. De RS690 heeft een afgeknepen X700 van 2 jaar oud.quote:The Source schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:02:
[...]
Nee de RS740 is gewoon refreshment van de RS690, dus geen nieuwe core volgens mij, wel sneller. DX10 komt pas (van AMD/ATI) in Q1 2008. DX10 IGP van nvidia en Intel komen in Q3 2007. Intel heeft geen wonder driver, dit is de driver die initieel bij het product had moeten zitten, echter is Intel qua grafische drivers niet echt sterk. De G965 zal qua performance altijd op het niveau van 945G, nu met de juiste driver ziet het er als een wonder driver uit, maar niet meer dan initeel bedoeld was.
Waarschijnlijk een lagere prijs, aangezien het single-chip is.quote:Astennu schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:06:
Wat willen ze dan toevoegen aan die RS740 wat de RS690 niet heeft ?
denk wat extra pci-e lanes e.d.quote:Astennu schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:06:
[...]
Wat willen ze dan toevoegen aan die RS740 wat de RS690 niet heeft ?
(half) dyslectisch + semi-n00b
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona