Reg. datum: 26 september 2000
Dat is waar, maar Intel kwam met Conroe volgens mij eerder dan gepland terwijl het bij AMD delay op delay op delay is.quote:
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Dat is waar, maar Intel kwam met Conroe volgens mij eerder dan gepland terwijl het bij AMD delay op delay op delay is.quote:XanderDrake schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:12:
Ik weet nog goed toen de eerste Conroe scores en snelheden waren gelekt. Niemand geloofde het, ik ook niet. Maar het kwam keihard uit.
Eerder, en tegelijk drie jaar telaat voor de Athlon64quote:Olaf van der Spek schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:24:
[...]
Dat is waar, maar Intel kwam met Conroe volgens mij eerder dan gepland terwijl het bij AMD delay op delay op delay is.
Zijn er geen eerlijke onafhankelijke tests over hoe het stroomverbruik wordt berekend?quote:Intel also knows that it cannot go over 3.0 GHz with 65 nanometre, at least not at 120 W TDP. Some reports already claim that QX6850 with FSB 1333 and 3 GHZ clock is already pushing the envelope as intel's 120W TDP is actually 150W+ at least on AMD's TDP scale
The Source wijzigde dit bericht 23-04-2007 21:44 (23%)
Een stroommeter in het stopcontact?quote:The Source schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:41:
Zijn er geen eerlijke onafhankelijke tests over hoe het stroomverbruik wordt berekend?
Dit heeft toch meer te maken met de maximale warmte afgifte en wat het ontwerp aankan? In dat geval ben je qua metingen erg afhankelijk van de CPU producenten, omdat zij dat natuurlijk compleet in handen hebben.quote:The Source schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:41:
Zijn er geen eerlijke onafhankelijke tests over hoe het stroomverbruik wordt berekend?
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Heb nu een Animated PNG icon. Werkt in alle moderne browsers (Firefox en Opera).
Sure, 110% overclockquote:The Triad schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:13:
Iedereen loopt te klagen dat je een AMD64X2 6000+ niet kan overklokken, maar ik weet het processortje met Asus AI overclock zonder problemen naar 110% overklok te krijgen.
:: Specs (updated)
Tja die K9 core zit gewoon bij 2800-3200 Aan zijn tax. C2D nog lang niet maar dan krijg je dat er zo veel extra stroom in moet dat je naar de 200+ watt voor je cpu gaat.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:19:
[...]
Sure, 110% overclockDat haal je met de meeste Core 2 Duo's niet eens
10% kan nog, maar dat is echt geen geweldige overclock. Voor jou als beginner met overclocken is het mischien geweldig, maar dat is het dus niet voor ons als ervaren overclockers. Pas vanaf +30% of meer kun je het een vrij goede overclocker noemen.
Het is gewoon een feit dat de 6000+ helemaal uitgerekt in zit en dat je er niet veel meer uit kunt persen. Mischien is je 10% overclock niet eens prime stabiel...
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
En Fudzilla over de kas van AMD:quote:A 33 to 66 percent faster
In Sandra multimedia benchmark Agena / Barcelona K10 2.5 GHz scores over 400.000 it/s (instructions / second) in integer test and about 300.000 it/s in floating point test. Yeah there are some Agena / Barcelona parts runing at 2.5 GHz at press time and we got the chance to share the scores with the world.
Intel's fastest QX6800 Quad core at 3 GHz scores about ~300.000 it/s in integer and ~180.000 it/s in floating point test.
So at least in multimedia stuff and this synthetic benchmark AMD's native quad core is 33.3 percent faster than the fastest Intel's fastest Quad core while in the floating calculations it is a massive 66 percent faster.
The QX6850 with FSB 1333 might improve a situation a bit but it won't be enough save the day. Intel needs to go much higher than 3 GHZ to match the 2.5 GHz K10 part.
Zou niet zo mooi zijn als dit zo was. Mja aan de andere kant ze doen het ook zelf.... R600 te laat RV630/RV610 en Barcelona alles te laat te laat te laat.......quote:Chipmaker AMD has had to raise more than $1.8 billion or face running out of money by the end of the year.
The company, which is locked in a price cutting war with Intel, said the money will be used to pay off $500 million of a $2.5 billion loan it took out to buy graphics chip maker ATI Technologies in October.
Analysts are warning that the loan is a stop-gap measure likely to get the company through the year and will not solve the company's underlying financial problems.
Intel has been doing extremely well againsts AMD. Its chips are often better and and cheaper to make. Barcelona can change it and save the day for AMD.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Ik wist dat ze een smak geld misliepen maar nu ook zoveel marktaandeel verloren?Cijfers van Mercury Research en iSupply laten zien dat Intel in het eerste kwartaal van 2007 een grote slag heeft geslagen. Het zag zijn marktaandeel groeien van 74,4% naar 80,5%, een ongekend grote verschuiving, die op alle fronten tegelijk plaatsvond.
AMD verloor 8 punten op desktopgebied, 7 punten in de servermarkt en 4 punten van zijn notebookaandeel. In totaal zakte het bedrijf van een historisch hoogtepunt (25,4%) terug naar 18,7%, waarmee het bijna anderhalf jaar aan winsten zag wegsmelten. Het goede nieuws is dat de populariteit van de Athlons en Opterons niet écht zo snel is afgenomen. Distributeurs zijn echter aan het einde van het jaar overspoeld met grote voorraden en bestelden daarom minder nieuwe chips dan ze verkochten. Na compensatie daarvoor is AMD waarschijnlijk maar 2 in plaats van 6 punten kwijt. Daarmee krijgen ze de 611 miljoen dollars die werden verloren natuurlijk niet terug, maar het is voor de potentiële investeerders waar men naar op zoek is wellicht een geruststelling. Toch voorspelt Mercury dat AMD ook dit kwartaal weer aandeel zal verliezen.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
The Source wijzigde dit bericht 25-04-2007 22:59 (39%)
Maar AMD heeft nu flink geinvesteerd in fabrieken enzo en ik denk dus ook veel hogere 'vaste lasten'. Zal dat geen probleem zijn / worden?quote:The Source schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:55:
AMD heeft in haar bedrijfsbestaan bijna nooit winst gemaakt, dus back to the roots, lekker weer terug naar die vertrouwde underdog positie. Zal de arrogantie van 2006 van AMD ook weer een beetje moeten verdwijnen.
Mag ik vragen hoe je tot deze conclusie bent gekomen? Onthoud dat de high-end maar een klein deel van het marktaandeel is. Het zijn voornamelijk de low-mid range kaarten die het echte geld binnenbrengen, kijk bijvoorbeeld naar Dell die onlangs weer een hele zooi ATi-kaarten heeft besteld.. Qua CPU's gaat het ook zo slecht nog niet bij AMD omdat ze als reactie op de C2D hun prijzen drastisch hebben verlaagd (4600+, 4800+ etc..) wat hun producten natuurlijk zeer antrekkelijk maakt. Ik zeg niet dat het momenteel ontzettend goed gaat met AMD, maar het zal nog heus wel lang goed gaan hoor..quote:Astennu schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:07:
Het ziet er gewoon allemaal heel slecht uit. Ook in de VGA kaarten markt gaat het helemaal fout. Ik vraag me af hoe lang dit nog goed zal gaan.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Tot die conclusie komen is vrij simpel:quote:Jedi_Pimp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:52:
[...]
Mag ik vragen hoe je tot deze conclusie bent gekomen? Onthoud dat de high-end maar een klein deel van het marktaandeel is. Het zijn voornamelijk de low-mid range kaarten die het echte geld binnenbrengen, kijk bijvoorbeeld naar Dell die onlangs weer een hele zooi ATi-kaarten heeft besteld.. Qua CPU's gaat het ook zo slecht nog niet bij AMD omdat ze als reactie op de C2D hun prijzen drastisch hebben verlaagd (4600+, 4800+ etc..) wat hun producten natuurlijk zeer antrekkelijk maakt. Ik zeg niet dat het momenteel ontzettend goed gaat met AMD, maar het zal nog heus wel lang goed gaan hoor..
:: Specs (updated)
De conversie van Fab30 naar Fab38 wordt in ieder geval vertraagd (is al officieel bevestigd) en de kans dat er nog een nieuwe 3,2 miljard dollar kostende fab in New York gebouwd wordt (zoals vorig jaar met veel hoepla werd aangekondigd) is imo minimaal. Hogere vaste lasten krijgen ze echter wel door de opbouwende schulden, aan rente en terugbetalingen zijn ze ieder kwartaal honderden miljoenen kwijt. Maar goed, vergeet niet dat AMD een vrij geniale financiële afdeling heeft (in de 35 jaar dat ze bestaan hebben ze netto volgens mij nog geen cent verdiend, maar ze zijn toch wel in de top 10 chipbakkers terechtgekomen), dus als er ook maar de kleinste kans bestaat om het bedrijf er doorheen te slepen dan lukt het ze welquote:Olaf van der Spek schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:27:
Maar AMD heeft nu flink geinvesteerd in fabrieken enzo en ik denk dus ook veel hogere 'vaste lasten'. Zal dat geen probleem zijn / worden?
Wouter Tinus wijzigde dit bericht 26-04-2007 22:53 (8%)
Professioneel Hyves-weigeraar
Ten eerste zal ik even er bij zeggen dat ik echt fan ben van AMD en ATi. Maar ik kan niet ontkennen dat ze er geen potje van maken.quote:Jedi_Pimp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:52:
[...]
Mag ik vragen hoe je tot deze conclusie bent gekomen? Onthoud dat de high-end maar een klein deel van het marktaandeel is. Het zijn voornamelijk de low-mid range kaarten die het echte geld binnenbrengen, kijk bijvoorbeeld naar Dell die onlangs weer een hele zooi ATi-kaarten heeft besteld.. Qua CPU's gaat het ook zo slecht nog niet bij AMD omdat ze als reactie op de C2D hun prijzen drastisch hebben verlaagd (4600+, 4800+ etc..) wat hun producten natuurlijk zeer antrekkelijk maakt. Ik zeg niet dat het momenteel ontzettend goed gaat met AMD, maar het zal nog heus wel lang goed gaan hoor..
De lage prijzen maken AMD cpu's zeker aantrekkelijk, Intels C2D start pas boven de $ 100 maar in juni komt Intel met Celerons gebasseerd op de C2D core, startend vanaf $ 40 geloof ik.quote:Jedi_Pimp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:52:
[...]
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Wat jij benoemd zijn ook precies de reden waarom ik over de huidige stand van zaken bij AMD baal/twijfel/etc, als customer zijnde he. Had ik 2 maanden geleden toch gewoon beter een nieuw systeem kunnen kopen ipd wachten op de nieuwe tech, maargoed aan de andere kant weet je maar nooit hoe het nog kan gaan lopen.quote:Astennu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:09:
<snip>
Eerst de R600. Zou er 6 maanden geleden moeten zijn. Maar is er nog steeds niet. En nu is er een kans dat de R600 XT TOV de 8800 GTS komt te staan en de XTX wordt uitgesteld. En daar heb ik dan een half jaar op gewacht.... een kaart die niet eens veel sneller was.
En nVidia is ook nog eerder met hun low end en Mid range kaartjes en het is nog de vraag hoe goed die ATi kaartjes gaan presteren.
En dan C2D VS de huidige K9 omdat de Barcelona pas over 6 maanden komt.
E4400 @ 2808Mhz - Asrock Conroe865PE - G.Skill F1-3200PHU2-2GBZX - Sapphire 1650Pro AGP DDR3 256mb - Tagan Easycon 530W
Maar de celerons zijn maar single core, de pentium dat worden de budget dualcore's +- $70 zijn ook op de C2D gebasseerd. Lijkt mijn een erg leuk cpu's voor de dagelijks gebruik, de celeron ook maar ik hoop dat een dualcore nu toch wel wat meer gebruikt gaat worden.quote:Hacku schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:13:
[...]
De lage prijzen maken AMD cpu's zeker aantrekkelijk, Intels C2D start pas boven de $ 100 maar in juni komt Intel met Celerons gebasseerd op de C2D core, startend vanaf $ 40 geloof ik.
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea