Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 22 januari 2004

die sub stond ooit eens in een autoblaadje

hebben ze zelf gemaakt voor een db drag wedstrijd (niet gewonen)
ding ging er aan geloof ik. >:)

Nikon D70 18-70DX 80-200/2.8 105/2.8macro 50/1.8 SB800 Sc-17

quote:
Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:58:
Hier dan mijn audio...
Hij is nu (al een tijdje) compleet met center.
Super die speakers! :) Meubel ziet er ook aardig uit.

I'm French...et alors?!?

quote:
rikkienator schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:23:
mauce, klinken die speakers niet veel beter als je ze uit de hoek zou halen?
Daar heb je punt jah. Maar tot nu staan ze nog niet op hun vast plek. Ik wacht nog steeds op mijn spike's uit duitseland en me center stand zo dat hij liggend kan staan (kan ik weer de drivers een kwart slag draaien...) ik mis namelijk wat center in mijn sweetspot. En dat we nog even op onze hoog pollig tapijt wachten. Maar tot zover gaat het prima.

@ Mr.David.
Erg mooi :) . Mooie luidsprekers en mooie sfeer, dat doet me goed dat mensen met mooie spullen ook beetje om hun interieur denken als ze het budget ervoor hebben O+

-= G P P =-

quote:
Mauce schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:09:
[...]

Daar heb je punt jah. Maar tot nu staan ze nog niet op hun vast plek. Ik wacht nog steeds op mijn spike's uit duitseland en me center stand zo dat hij liggend kan staan
Ja echt, het is een schitterende ruimte om je luidsprekers te laten " ademen " vrijwel ideaal als je inderdaad de reflecties aangepakt hebt. complimenten

The bigger the miracle the smaller the audience

quote:
TheFlyingV schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:58:
@Mr.David, mag ik vragen hoe jij dat meubel zo strak wit hebt gekregen? Erg mooi!
Ik denk dat je het audio meubel bedoelt:
-MDF platen van 22mm op elkaat gelijmd
-Gratis laten zagen (bouwmarkt)
-Meten is weten!
-Schroefgaten opvullen
-Schuren, schuren en nog eens schuren (zie eerste foto)
De kunst is dat je geen overgangen in de verschillende onderdelen meer kan voelen, daarna gewoon grondverfje en je kleurtje erover. Het lijkt dan of het gewoon 1 massief meubel is. :*)

quote:
Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat je het audio meubel bedoelt:
-MDF platen van 22mm op elkaat gelijmd
-Gratis laten zagen (bouwmarkt)
-Meten is weten!
-Schroefgaten opvullen
-Schuren, schuren en nog eens schuren (zie eerste foto)
De kunst is dat je geen overgangen in de verschillende onderdelen meer kan voelen, daarna gewoon grondverfje en je kleurtje erover. Het lijkt dan of het gewoon 1 massief meubel is. :*)
@ flying V

heb zelf ook al m'n meubels zo gemaakt omdat ik ook alles op maat moest hebben 8) Maare over dat mdf, heb zelf platen van 4cm dik kunne bemachtigen dus als je ook zoiets wilt maken dan zou proberen of je dat ook kunt regelen, want dit schilt je weer een hoop werk

Fatalfelix wijzigde dit bericht 28-01-2007 20:06 (4%)

We Can't Get Enough

I wear my sunglasses at night

Fijn. Eindelijk weer een nieuw deeltje. Was die B&W discussie een beetje zat om eerlijk te zijn :)
* The Eagle gaat dit topic weer lurken, hopend ooit zijn nieuwe aanwinsten te kunnen showen :Y)

@TS / JT: zou je de link naar het vorige topic in de startpost even aan willen passen? Staat verkeerd gelinkt namelijk :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Reg. datum: 25 augustus 2006

wel mooi als je handig genoeg bent om zelf je meubels in elkaar te schroeven. Zo ben je niet afhankelijk van de troep van de IKEA, waar ik dus aan heb moeten geloven.

Ach, met een beetje hulp van de buurman kom je er ook vast wel uit :)

Ik heb ook mijn eigen bureau in elkaar gezet, en dat vond ik ook niet moeilijk.
Ik heb geloof ik 18mm MDF gebruikt.

Het kan een hoop gewicht hebben. Al mijn versterkers en beeldscherm en printer staat erop, en als ik ergens bij moet dan kan ik er zelf ook nog wel bij met mijn 70 kilo ;)
quote:
Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:58:
Hier dan mijn audio...
Hij is nu (al een tijdje) compleet met center.
Schitterend die CM's ik heb de voorgangers nog :
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/BWCM.jpg

zerker weer mooi afgewwerkt idd :)

jammer dat ik die oude lijn bijna nergens meer kan vinden. Ik wil nog eens die rears. Alhowel ik nu de tannoys gebruik. De center heb ik wel...en de sub heb ik nog niet echt vele nodig gehad..misscien om mijn ma een kamer verder eruit te blazen :D

quote:
Gitaarwerk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:40:
zerker weer mooi afgewwerkt idd :)

jammer dat ik die oude lijn bijna nergens meer kan vinden. Ik wil nog eens die rears. Alhowel ik nu de tannoys gebruik. De center heb ik wel...en de sub heb ik nog niet echt vele nodig gehad..misscien om mijn ma een kamer verder eruit te blazen :D
Ik zoek ook de rears, alleen in duitsland staan nog 2 paar, verder niet aan de komen, maple en rosenut BTW

Reg. datum: 01 november 2001

quote:
GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:15:
Vind je dat groot? Heel groot? In vergelijk met een Logitech Sub misschien ja. :P

Ik bedoel, hij is niet klein, maar om hem nou "huge" te noemen. Maakt mij voor de rest niet uit hoor, als je er maar blij mee bent, maar wel de dingen in het perspectief blijven zien. ;)

Ik vind namelijk de mijne "fors" maar zeker niet huge, dat zal het refentiekader zijn.

Hier staat de mijne op:

[afbeelding]

Het is een Nubert AW1500, dual 27cm (long throw) drivers. 85Cm hoog, 32,5 breed, 53 diep. Kilo of 55. :P (Die speakers ernaast zijn 1.44 meter en het is een 40" LCD, ff voor het perspectief. ;)

specs
Die is inderdaad huge, maar de woofer kan altijd groter :D

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: http://img95.imageshack.us/img95/495/img1022lg3.jpg

Er komt binnekort nog een grotere kast want deze is iets te klein.

arisjuh wijzigde dit bericht 29-01-2007 13:25 (3%)

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
arisjuh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: [afbeelding]

Het ziet eruit alsof je daar mensen mee kunt vermoorden met dat ding. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Wat voor een driver is dat?
Met muilkorf om hem in bedwang te houden ofzo ;)
Maffe plek voor de spider overigens.

Marcel wijzigde dit bericht 29-01-2007 13:53 (28%)

I'm French...et alors?!?

quote:
rikkienator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik zoek ook de rears, alleen in duitsland staan nog 2 paar, verder niet aan de komen, maple en rosenut BTW
Belgie en Frannkrijk eens geprobeerd of via een retailer uit Engeland zelf?
Ik zie die serie hier nog wel soms staan in parijs.

-= G P P =-

quote:
Dat vind ik echt 1 van de mooiste speakers.

Jammer dat ze zo ontiegelijk duur zijn.
Zou je me mischien kunnen zeggen hoe aleen de cm1 klinken zonder de andere. Mischien dat ik die over een tijdje wil gaan kopen als fronts.

heb dislexie, sorry

quote:
MarkoZ371 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Zou je me mischien kunnen zeggen hoe aleen de cm1 klinken zonder de andere. Mischien dat ik die over een tijdje wil gaan kopen als fronts.
Die cm1 speakers zijn echt heel erg goed voor de prijs, enorm veel power (gecontroleerde, licht warme bass zoals gewend van B&W) en behhorlijk laid back dus daar moet je we'll van houden. Ze hebben daarnaast een heel erg laag rendement (en laag rendement) en hebben behoorlijk stabiele aansturing dus nodig.

jorg

quote:
rikkienator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:23:
[...]

Schitterend die CM's ik heb de voorgangers nog :
[afbeelding]
Zo... knappe bios/huiskamer, mooie opstelling. :9~
Mag ik vragen waarmee je de CM's aanstuurd?
quote:
MarkoZ371 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Je zal zeker geen spijt krijgen van de CM1. Toen ik ze voor het eerst hoorde dacht ik dat de CM7 aanstonden (die stonden ernaast). Ongeloofelijk wat een 'vol' geluid er uit zulke kleine speakers komt. Je moet ze gewoon een keertje luisteren. :9

(eigenlijk is het zonde van zulke speakers om ze als rears te hebben) :X

quote:
arisjuh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: [afbeelding]

Ik ben juist van een grote woofer (15") naar 2 kleinere gegaan, maar wel met effectief grotere maat oppervlakte, voor een snellere respons. :) (muziek)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Morel ET-338
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
GaMeOvEr schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:32:
[...]

Ik ben juist van een grote woofer (15") naar 2 kleinere gegaan, maar wel met effectief grotere maat oppervlakte, voor een snellere respons. :) (muziek)
Dat heb ik nou nooit gesnapt... De snelste woofer die ik heb gehoord, en het meeste wegviel in de muziek en totaal geen druk gaf totdat het aan hem gevraagd werd was een 18" PA woofer. Ik snap dus niet echt waarom mensen denken dat het traag klinkt of iets in die richting. Die twee woofers (want het waren er twee) hebben een BL van 31,7, dus genoeg power om de "zware" conus van 0,3 kilo in beweging te brengen, en ze waren gefilterd met een 2e orde laagdoorlaat op 18 Hz zodat ze in de gesloten kasten perfect vlak waren tot 20 Hz (van achteraan gekeken).

Ook ik zal over niet al te lange tijd mijn 'home-cinema' danwel muziekhoek laten zien, echter mijn boxen zijn nog niet klaar... wel qua uiterlijk, niet qua filter enzo... ik laat jullie nog even in spanning :)

Seers wijzigde dit bericht 29-01-2007 20:08 (11%)

Misschien heeft dat iets te maken met de specs van bepaalde chassis die ze gebruiken in die subwoofers, of hoe ze de kasten berekenen voor de grotere woofers, die dat gedrag verklaren. Ik zeg niet dat het per definitie zo is dat grotere woofers altijd meer "sluggish" zijn, of meerdere kleintjes juist sneller, ik heb daarvoor niet genoeg kennis van de achterliggende techniek om te kunnen beoordelen of dit een feitelijk iets is of niet.

In mijn ervaring is het echter zo dat grotere subwoofers lastiger mooi integreren met muziek bij dezelfde soort filtering en opstelling als uitvoeringen met kleinere of meerdere kleinere woofers. :) Dit zie je ook terug in veel tests. Grotere woofers = grote punch en diepgang, kleinere woofers, minder diep maar "sneller", 2 of meer kleinere woofers: Beste combinatie van beide qua eigenschappen. Wel de diepgang en de punch van een grote, met de snelle respons van een kleinere woofer.

Nogmaals, ik wil hiermee niet zeggen dat dit gedrag inherent is aan de woofer (hoewel diepgang natuurlijk wel gekoppeld is aan oppervlakte en behuizing) maar dat de meeste "eindproducten" wel aan deze criteria voldoen. Kijk maar eens naar subs die "men" geschikt vind voor muziek, dat zijn bijna per definitie subs met chassis die niet groter zijn dan 12". (30cm)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

quote:
Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:25:
[...]

[...]
Ik ben dan wel niet diegene, maar heb ze persoonlijk ook. Ik stuur ze momenteel aan met een Marantz SR5600, doet het prima, alleen de fronts lusten ze niet. Ik stuurde de fronts eerst apart aan met een doorgelinkte AVM amp..dat was best aardig, helaas was het preampje te oud en denk dat er wel wat betere resultaten te krijgen zijn met die opstelling als alles wat meer meewerkte (aangezien mijn eind nu beetje het word aan een kant dus heb em niet meer aangehad).

Rotel word vaak gebruikt icm CM4..althans, dat heb ik redelijk vaak gezien.

quote:
Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:25:
[...]

Pioneer VSX 2011S
Pioneer DV868AVi

Een mooie eindtrap zou wel fijn zijn, het sprankelend hoog van de Pio match niet helemaal lekker met de tweetertjes van de B&W's, maar nog niet storend genoeg om er een hoge prioriteit aan te geven.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/dvdsmall.JPG

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/newht/5klein.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/newht/plakplak.jpg

rikkienator wijzigde dit bericht 29-01-2007 23:03 (1%)
Reden: typo

quote:
Ik heb gister een Rel Stadium III mogen horen, een 10 inch driver en een 200W amp erin, nou dat klinkt strak en ongehoord knallend hard, echt werkelijk waar niet te geloven. dat ding gaat vanaf 12 Hz, ik dacht : "nou nog harder en mn oren gaan bloeden" Ik wilde dolgraag een SVS maar nu echt niet meer.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws