Reg. datum: 02 december 2006
Reg. datum: 02 december 2006
Pas Op Wat staat er op de loonstrook en/ of de jaaropgave: Als het 9bij sommigen) de premie van de basisverzekering is en de premie voor de aanvullende verzekering, die door de werkgever (bijvoorbeeld door een collectief contract) via het salaris wordt betaald dan is er sprake van een aftrekbaar bedrag [en dan nog moet je de basispremie - standaardaftrek ¤1015 - isoleren van de premie aanvullende verzekering - geheel aftrekbaar -.quote:THIJZEL schreef op maandag 22 januari 2007 @ 02:37:
Over het aftrekken van ziektekosten en aanverwante premies:
- Op mijn loonstrookje staat bij de cumulcatieven een kopje "zorgverzekering" met een xxx bedrag er achter. Is dit de premie die ik mede kan aftrekken?
- Ik heb meerdere werkgevers, ik neem aan dat ik die premies gewoon kan optellen?
- Mijn zorgverzekering wordt door mijn ouders betaald, kan ik deze aftrekken? Zo niet, kunnen zij deze aftrekken?
Als ik het goed bekijk kan ik(of mijn ouders) dus eventueel (standaardpremie+ aanvullende premie + premie op loonstrook + evt. andere kosten) - zorgtoeslag aftrekken?
Wat zeker ook op de loonstrook staat en niet aftrekbaar is, is de bijdrage zorgverzekeringswet, dat is de inhouding van 6.5% over het bruto loon die in plaats gekomen is van de premie ziekenfondswet en die door de werkgever is gekompenseerd door 6.5% verhoging van het brutoloon Je wordt overigens voor die "loonverhoging" wel gepakt: er - bij wordt de modale werknemer 42% loonheffing over ingehouden.