Belastingdienst 2006 (aangifte)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 68.080 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

PsychoHellDude schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:28:
Wat is dat nou toch steeds met dat opvoeren van de kosten? Hier snap ik niks van.
Hoe zit dat dan nou precies.

Ik krijg +- €110,- studiefinanciering x 12 = €1320,-
Ik heb een laptop aangeschaft (mede voor school... dus school) €1300,-
lesgeld €1500,-
Boeken enz. €600,-

Ik hoor dan mensen zeggen moet je het per jaar wat opvoeren... wat dan?

Voor de rest niet zulke bijzondere dingen uitgehaald enz. een keertje tandarts (€30,-) en verzekering elke maand (€127,-)

Is dit nou spannend voor de belasting? :/
Dat ligt eraan hoeveel je verdient hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Stinger666 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:43:
En dat belletje naar de Belastingtelefoon leverde me op dat je ze beiden naast (Lesgeld & Normbedrag minus de prestatiebeurs) elkaar mag opvoeren als aftrekpost. Als het niet mag komen ze daar wellicht ooit tijdens een controle wel achter. En anders bekijken ze het maar ;)
Maargoed, hoeveelste deel van het complete collegegeld valt dan in 2006? Ik ben in juli afgestudeerd, maar volgens mij loopt een schooljaar van september t/m augustus... Mag ik dan 8/12 x collegegeld opgeven + 8x normbedrag? Het collegegeld is compleet in 2005 betaald bij aanvang schooljaar, maar in 2005 heb ik alleen de normbedragen opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Jaspertje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:38:
[...]
Dat ligt eraan hoeveel je verdient hebt
Ik heb vorig jaar niet gewerkt, althans niet wit :-), wel stagevergoeding van 2 maand (€450,-)
2 maand uitwonende beurs (ik weet niet of dat van toepassing is?)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een leuke: heb me afgelopen jaar als freelancer laten registreren. VAR aangevraagt en gekregen. Heb vervolgens twee keer een uitnodiging gekregen om IB-aangifte te doen: 1x winstaangifte, en 1x de 'gewone'. Belletje naar de Belastingdienst leverde een nogal verbaasde reactie op. Ik kon geen VAR hebben, en ik zou ook geen uitnodiging hebben voor de 'gewone' IB-aangifte. Toch heb ik ze allebei liggen :P

Na invullen van de winstaangifte krijg ik ineens 1000 euro terug ipv dat ik 400 moet bijbetalen :P Ben alleen niet aan te merken als ondernemer, omdat ik (o.a.) 't urencriterium niet haal. Ben net teruggebeld door 't regiokantoor, vertelde 'm dat ook, maar hij hield vol dat ik in hun systeem als ondernemer sta en daarom winstaangifte moet doen. Alleen dan met winst 0 en m'n overige inkomsten als resultaat uit overige werkzaamheden. Precies hetzelfde dus als bij een particuliere aangifte. Die ik niet heb gekregen volgens hen...

Nouja, ik stuur 'm op en ik merk 't wel. Als ze me achteraf toch ondernemer vinden krijg ik 1400 euro terug, en daar heb ik geen problemen mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
argro schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:33:Dat bedrag van €795 mag je inderdaad ook aftrekken omdat je belastingtechnisch chronisch ziek bent.
Ik heb in 2006 een bril van 400 euro gekocht, en daar 150 van teruggekregen van mijn zorgverzekeraar.
Het was achteraf voordeliger om die 150 euro niet te claimen maar de kosten gewoon af te trekken en bovenmdien die 795 extra af te trekken.

Enig idee als ik nu (in 2007 dus) bij mijn zorgverzekeraar die 150 terugbetaal ik het alsnog voor elkaar heb?
Indien dit niet kan dan is het vreemd dat ik bijvoorbeeld die post wel kan krijgen én de vergoeding door de declaratie vor de bril uit 2006 pas in 2007 in te dienen.

Dat zou niet consequent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
PsychoHellDude schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:20:
[...]

Ik heb vorig jaar niet gewerkt, althans niet wit :-), wel stagevergoeding van 2 maand (€450,-)
2 maand uitwonende beurs (ik weet niet of dat van toepassing is?)
Toch aangifte doen kan voordelig zijn. Door middel van aftrekposten kun je een negatief inkomen creeeren. Hier kun je volgende jaren (wanneer je wellicht wel een baan hebt) voordeel uit halen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Laatst online: 20-06 23:21
argro schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:03:
[...]
Toch aangifte doen kan voordelig zijn. Door middel van aftrekposten kun je een negatief inkomen creeeren. Hier kun je volgende jaren (wanneer je wellicht wel een baan hebt) voordeel uit halen.
dat zal hopelijk over een paar maand zijn, ben binnenkort afgestudeerd! *eindelijk*

ik ga het idd zowieso invullen, want dat moet dacht ik ook omdat het ik de vorige jaren het ook ingevult heb.

Dus het is nu de kunst om ergens in een post negatief komen te staan?

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Stinger666 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:43:
En dat belletje naar de Belastingtelefoon leverde me op dat je ze beiden naast (Lesgeld & Normbedrag minus de prestatiebeurs) elkaar mag opvoeren als aftrekpost. Als het niet mag komen ze daar wellicht ooit tijdens een controle wel achter. En anders bekijken ze het maar ;)
Ik heb net dezelfde vraag aan 2e lijns belastingtelefoon gesteld (de experts) en die vertelde me dat dit NIET mag, je mag enkel de normbedragen OF alles zelf lekker los uitrekenen. De normbedragen omvatten in feite alles, je collegegeld, boeken, pc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Die "ze" zijn we trouwens allemaal, "Stinger666"! Dus in wezen benadeel je de rest als je dingen doet die niet mogen!

;)

[ Voor 4% gewijzigd door paella op 28-03-2007 16:56 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
paella schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:56:
Die "ze" zijn we trouwens allemaal, "Stinger666"! Dus in wezen benadeel je de rest als je dingen doet die niet mogen!

;)
Ik wil niemand benadelen en gewoon eerlijk zijn en vul mn aangeifte ook zo eerlijk en naar waarheid in. Dat is de reden dat ik gebeld heb. Als ze bij de Belasting zeggen dat iets mag dan doe ik dat. En zo erg benadeel ik de staat (en ze/jullie ;) )niet in mijn geval mocht het blijken dat het toch niet toegestaan is.

Iemand vroeg hier iets over die lesgelden. Je moet het bedrag wat je voor het schooljaar 2005-2006 hebt betaald gewoon door twee delen en optellen bij het eveneens in twee gedeelde bedrag van het schooljaar 2006-2007.

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 28-03-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Oeps... mezelf gequote :P

[ Voor 97% gewijzigd door Stinger666 op 28-03-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
Ok nu staat het dus 1-1. Wie belt er nog een keer om te kijken of het mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:04
Ik ben op dit moment ook aangifte aan het doen en volgens het overzicht ontvang ik niks en hoef ik ook niks bij te betalen...

Ik ben alleen nergens tegen gekomen dat ik aan moet geven dat ik een auto van de zaak rijd. Waarschijnlijk klopt dit ook wel, aangezien dit per 2006 direct verrekend wordt. Daarnaast ben ik ook niks tegengekomen over ingehouden werknemersbijdrage ZVW. Is dit nou een aftrekpost of iets dergelijks? Eigenlijk het enige wat ik heb ingevuld (ik woon thuis bij me ouders, geen kinderen):

- Loon
- Loonheffing
- Arbeidskorting

Voor de rest heb ik niks ingevuld, terwijl ik nog wel op me jaaroverzicht iets zie staan over
- Loon voor de ZVW
- Ingehouden werknemersbijdrage ZVW
Ik las ergens dat die zorgverzekering of ziektekosten aftrekbaar zijn ofzo!?

Gaat dit goed zo? Mis ik echt niks en is het zo in orde (niks te betalen, niks te ontvangen..)?

[ Voor 4% gewijzigd door Roncom op 28-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil aangifte doen (eerste keer) en blijkbaar kan dat alleen digitaal. Nu heb ik eigenlijk een probleem met digid, een zijdelingse vraag dus, maar wellicht heeft iemand hier antwoord op. Digid is helaas telefonisch niet bereikbaar.

Ik heb ooit digid aangevraagd. Ik was dit kwijt en heb maanden geleden een nieuwe digid aangevraagd. Ik kreeg een activatiecode. Echter wist ik mijn username niet meer. Ik kan dus niet activeren zonder gebruikersnaam. Ik krijg daar de melding: Er is een fout opgetreden:
Dit account is al geactiveerd of is niet meer geldig.

Als ik opnieuw wil aanvragen krijg ik deze melding: Er is een fout opgetreden:
Uw DigiD is nog niet geactiveerd. U kunt uw DigiD activeren op www.DigiD.nl/activeren/

Iemand bekend met dit probleem? En is die deadline van 1 april echt zo hard bij de belastingdienst? Ik zou graag aangifte doen ivm teruggave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:47:
Ik wil aangifte doen (eerste keer) en blijkbaar kan dat alleen digitaal. Nu heb ik eigenlijk een probleem met digid, een zijdelingse vraag dus, maar wellicht heeft iemand hier antwoord op. Digid is helaas telefonisch niet bereikbaar.

Ik heb ooit digid aangevraagd. Ik was dit kwijt en heb maanden geleden een nieuwe digid aangevraagd. Ik kreeg een activatiecode. Echter wist ik mijn username niet meer. Ik kan dus niet activeren zonder gebruikersnaam. Ik krijg daar de melding: Er is een fout opgetreden:
Dit account is al geactiveerd of is niet meer geldig.

Als ik opnieuw wil aanvragen krijg ik deze melding: Er is een fout opgetreden:
Uw DigiD is nog niet geactiveerd. U kunt uw DigiD activeren op www.DigiD.nl/activeren/

Iemand bekend met dit probleem? En is die deadline van 1 april echt zo hard bij de belastingdienst? Ik zou graag aangifte doen ivm teruggave...
Je krijgt een nieuw activatiecode per post ;) als je opnieuw een DigiD aanvraagt. Als je niet binnen een maand activeert verloopt alles en kun je weer opnieuw beginnen. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 28-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:27:
[...]

Je krijgt een nieuw activatiecode per post ;) als je opnieuw een DigiD aanvraagt. Als je niet binnen een maand activeert verloopt alles en kun je weer opnieuw beginnen. Succes!
Inderdaad, echter heb ik al twee keer gedaan. Met die activatiecode per post moet je op de digid site bij activeren die code intypen en ook e gebruikersnaam. Op die brief van hun staat geen gebruikersnaam en als ik de gegokte gebruikersnaam invul krijg ik die melding die ik eerder heb gepost. Soort van vicieuze cirkel lijkt het wel, of ik heb dus niet de juiste gebruikersnaam ingevuld. Volgens de site kun je bij opnieuw activeren een gebruikersnaam kiezen, echter kun je deze niet kiezen maarmoet je de initiele gebruikersnaam invullen (van paar jaar geleden). Of kijk ik toch iets over het hoofd waardoor het wel mogelijk moet zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met wat onduidelijkheid rond de zogenaamde jonggehandicaptenkorting.

Vroeger had ik een Wajong-uitkering. Ik heb een scholingstraject gevolgd via het UWV om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Met succes zullen we maar zeggen, ik ben inmiddels 4 jaar aan het werk. Op het moment dat ik ging verdienen, kreeg ik natuurlijk geen Wajong-uitkering meer.

Nou heb ik laatst met een kennis, die wat meer kaas gegeten heeft van belastingen, gesproken over mijn aangifte. Die kennis raadde mij aan om met de belastingdienst te bellen om na te vragen of ik gebruik kan maken van de jonggehandicapten-korting. Het antwoord van de belastingdienst was niet echt "overtuigend". Volgens de dame zou ik gebruik mogen maken van de jonggehandicaptenkorting, omdat ik wel recht zou hebben op een Wajong-uitkering, maar deze niet krijg omdat ik inkomen heb. Dit zou dan gelden tot mijn 65e of tot het moment dat ik een herkeuring zou krijgen en daarom geen recht meer op Wajong zou hebben. Herkeuring heb ik nooit gehad en aangezien ik geen geld van het UWV krijg, zal die waarschijnlijk ook nooit komen.

Weet iemand hier toevallig iets meer over? Morgen ga ik even met het UWV bellen, maar ik ben bang dat ik daar ook geen "overtuigend" antwoord krijg. Zou fijn zijn als ik inderdaad gebruik kan maken van de jonggehandicaptenkorting, omdat me dat voor 2006 een euro of 500 oplevert en ik dan nog kan proberen om het met terugwerkende kracht van voorgaande jaren ook terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Roncom schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:42:

Voor de rest heb ik niks ingevuld, terwijl ik nog wel op me jaaroverzicht iets zie staan over
- Loon voor de ZVW
- Ingehouden werknemersbijdrage ZVW
Ik las ergens dat die zorgverzekering of ziektekosten aftrekbaar zijn ofzo!?

Gaat dit goed zo? Mis ik echt niks en is het zo in orde (niks te betalen, niks te ontvangen..)?
Je moet nog zoveel invullen Roncom! Je verplichte ziektekostenverzekering, eventuele aanvullende verzekeringen, kosten die je gemaakt bij huisarts, ziekenhuis, tandarts, mondhygieniste, fysio etc. die niet vergoed zijn.

De ingehouden werknemersbijdrage moet je ook in vullen bij aftrekposten zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://xs113.xs.to/xs113/07134/belasting2006.jpg

Ik zou alles gewoon doorlopen en de rekenhulp ook doorlopen alvorens je akkoord gaat met alle schermen. Het kan geen kwaad om alle in te vullen vakken even na te lezen in de help en ook op internet ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Mijn vriend en ik zijn fiscaal elkaars partner. Wij hebben heel 2006 samengewoond.
Hij heeft niet gewerkt. Ik heb 2068,- verdiend.
Heb alles ingevuld, en ik zie dat de aftrek ziektekosten of andere buitengewone uitgaven €1512,- bedraagt. Hoe zit dit? Krijg ik terug? (kan dit kloppen?)Voor de rest hoef ik volgens mij niets bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:32:
Vraagje;

Mijn vriend en ik zijn fiscaal elkaars partner. Wij hebben heel 2006 samengewoond.
Hij heeft niet gewerkt. Ik heb 2068,- verdiend.
Heb alles ingevuld, en ik zie dat de aftrek ziektekosten of andere buitengewone uitgaven €1512,- bedraagt. Hoe zit dit? Krijg ik terug? (kan dit kloppen?)Voor de rest hoef ik volgens mij niets bij te betalen.
Als je totaal 2068e heb verdiend, betaal je sowieso geen belasting en hoef je geen eens aftrekposten in te vullen om alle eventueel betaalde belasting terug te krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik dan toch bericht dat ik de gegevens in moet vullen? Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:39:
Waarom krijg ik dan toch bericht dat ik de gegevens in moet vullen? Wat kan ik het beste doen?
Je krijgt niets terug als je geen belasting hebt betaald natuurlijk... Je moet dus zelf weten of je die ziektekosten op wil voeren, veel nut heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:57:
Ik zit met wat onduidelijkheid rond de zogenaamde jonggehandicaptenkorting.
[...]
Uit de help van het belastingaanifte programma:
Had u in 2006 recht op een Wajong-uitkering, maar ontving u deze niet door samenloop met een andere uitkering, of omdat u te veel andere inkomsten uit arbeid had? Dan komt u ook in aanmerking voor de jonggehandicaptenkorting.

De jonggehandicaptenkorting is € 645.
Overigens verbaast het me dat je alweer 4 jaar aan het werk bent en nog geen herkeuring hebt gehad, zeker gezien de keuringsdrift van afgelopen Balkenende kabinetten. Ik zou iig zeggen: nog niet herkeurd, dus nog niet goed gekeurd, dus kom je in aanmerking voor de korting.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:39:
Misschien heb je in voorgaande jaren ook aangifte gedaan?
Vind het overigens knap dat jullie samen een jaar kunnen rondkomen van 2068 euro, weet je zeker dat dat bedrag klopt? Goede kans dat je dan niet alleen al je betaalde belasting terug krijgt, maar ook voor een "tegemoetkoming buitengewone uitgaven" in aanmerking komt.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:14:
[...]
Je krijgt niets terug als je geen belasting hebt betaald natuurlijk... Je moet dus zelf weten of je die ziektekosten op wil voeren, veel nut heeft het niet.
Dat is dus niet waar, als je hoge kosten had kan je in aanmerking komen voor een tegemoetkoming buitengewone uitgaven, dus als je toch aangifte doet kan je beter alles invullen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tinuz___ op 29-03-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij studeren allebei. Door stage hebben we weinig kunnen werken. Hoe kom ik er achter of ik in aanmerking kom voor de tegemoetkoming buitengewone uitgaven? Toch die ziektekosten invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:23:
wij studeren allebei. Door stage hebben we weinig kunnen werken. Hoe kom ik er achter of ik in aanmerking kom voor de tegemoetkoming buitengewone uitgaven? Toch die ziektekosten invullen?
De tegemoetkoming buitengewone uitgaven wordt door de BD bepaald, ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dat precies berekenen. Volgens mij geldt dit overigens alleen voor minima en arbeidsongeschikten die zulke hoge aftrekposten hebben dat ze hun complete loonheffing terugkrijgen.
Wat jullie situatie betreft: als je loonheffing hebt betaald krijg je die waarschijnlijk geheel terug door jullie gezamenlijke ziektekosten op te voeren (premies + uitgaven die niet vergoed zijn door de verzekering + standaard aftrek van 2x23 euro voor de huisapotheek).

Ohja, voor diegenen die het nog niet op het nieuws hebben gehoord:
Belastingbetalers krijgen vijf dagen
langer de tijd om aangifte te doen.Het
belastingbiljet of de computer-aangifte
moet uiterlijk 6 april binnen zijn.Dat
heeft staatssecretaris De Jager van
Financiën aan de Tweede Kamer gemeld.

De Kamer vroeg deze week om soepelheid
vanwege acties bij de belastingdienst.
Daardoor zou de dienstverlening slecht
zijn geweest.Volgens De Jager zijn er
geen problemen geweest,maar hij erkent
dat er enige onzekerheid ontstaan kan
zijn bij de belastingbetalers.

Daarom wordt de termijn nu opgeschoven
van 1 naar 6 april.Die termijn werd
vroeger ook gehanteerd,aldus De Jager.
(bron: NOS teletekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 18:09

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:23:
Zeker doen! Ik heb 't ook altijd gedaan (ben 'n student en verdiende per jaar €4000-€6000) en heb twee keer de T(egemoetkoming) B(uitengewone) U(itgaven) gehad omdat ik relatief veel ziektekosten had. 't Heeft er mee te maken dat je door je lage inkomen, géén gebruik kunt maken van deze aftrekmogelijkheid door die ziektekosten. Hoe én wat je precies terug krijgt weet ik ook niet, maar ik weet wel dat braaf alles opgeven mij een paar honderd euro heeft opgeleverd :)

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net te horen dat de aangifte van de inkomstenbelasting dit jaar ipv 31 maart, 6 april pas binnen hoeft te zijn. Geld dit ook voor de omzetbelasting? Kan er niks over vinden namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:50:
Ik krijg net te horen dat de aangifte van de inkomstenbelasting dit jaar ipv 31 maart, 6 april pas binnen hoeft te zijn. Geld dit ook voor de omzetbelasting? Kan er niks over vinden namelijk.
Nee, alleen voor de inkomstenbelasting.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
In Box3 onder de kop bank giro en spaar tegoeden ,valt daar nou ook de betaal rekening onder?
want hier word namelijk geen rente van bij geschreven!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ja. Wanneer je voldoende vermogen hebt wordt je daar volgens de belastingdienst geacht een rendement over te behalen, ongeacht of dat ook dadwerkelijk gebeurd is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Kan iemand me vertellen of er voor middeling een formulier is, of dat je de Belastingdienst 'gewoon' in een brief met berekening het verzoek moet doen om het inkomen over die en die jaren te middelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

HanH schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:33:
Kan iemand me vertellen of er voor middeling een formulier is, of dat je de Belastingdienst 'gewoon' in een brief met berekening het verzoek moet doen om het inkomen over die en die jaren te middelen?
Mijn vriendin heeft de belastingtelefoon gebeld en er werd het volgende over gezegd (Let op! Het is niet helemaal zeker dat dit goed is, als andere mensen andere dingen weten, graag melden.)
  1. Je mag alleen middelen als je inkomen gedurende 3 jaren > 0 is. (dit is dus al in tegenstelling met het bericht eerder in deze thread (tomatoman in "Belastingdienst 2006 (aangifte)" en wat mijn onderbuurman (2 berichten naar beneden) meldt )
  2. Voor elk van de 3 jaren moet je een "gewone" belastingaangifte doen/hebben gedaan. (je kan tot 5 jaar na dato nog een belastingaangifte doen, gewoon het programma van het desbetreffende jaar downloaden op de website)
  3. Als deze drie aangiften zijn behandeld en goedgekeurd,(dit kan meer dan een jaar duren bij oude aangiften) moet je vervolgens met een formulier zelf de complete berekening maken.
  4. Het terug te betalen bedrag moet meer dan 512*(niet helemaal zeker van dit bedrag) euro zijn, anders krijg je niks terug
Aanvullingen en verbeteringen van harte welkom

Edit: Na wat zoeken in het oude topic (over de belastingen van 2005)
http://www.middeling.nl/
http://www.belastingdienst.nl/faq/jsp/vraag.jsp?id=1/733
http://www.berekenhet.nl/...ddeling-inkomen-box1.html

[ Voor 10% gewijzigd door Sparhawk op 31-03-2007 18:16 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb nog nooit een oproep gekregen om aangifte inkomstenbelasting te doen. Ik werk niet in loondienst, maar heb wel een eenmanszaakje waar ik een paar euro's mee verdien met mijn studie. Vorig jaar geen aangifte gedaan; maakte niet uit want zou toch op 0 euro uitkomen na Algemene Heffingskorting. Dit jaar weer, maar nu moet ik wel 4.4% inkomensafhankelijke bijdrage ziektekostenwet betalen. Dat geld heb ik gereserveerd, maar ik ik hoefde dus weer geen aangifte te doen van de BD :P Dat leek me maar gek, dus ik heb gewoon toch maar aangifte gedaan. Daaruit blijkt dat ik enkele honderden euro's moet betalen aan inkomensafhankelijke bijdrage ziektekostenwet.

Krijg ik daar gewoon een acceptgiro voor ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Sparhawk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:15:
[...]

Mijn vriendin heeft de belastingtelefoon gebeld en er werd het volgende over gezegd (Let op! Het is niet helemaal zeker dat dit goed is, als andere mensen andere dingen weten, graag melden.)
  1. Je mag alleen middelen als je inkomen gedurende 3 jaren > 0 is. (dit is dus al in tegenstelling met het bericht eerder in deze thread (tomatoman in "Belastingdienst 2006 (aangifte)")
  2. Voor elk van de 3 jaren moet je een "gewone" belastingaangifte doen/hebben gedaan. (je kan tot 5 jaar na dato nog een belastingaangifte doen, gewoon het programma van het desbetreffende jaar downloaden op de website)
  3. Als deze drie aangiften zijn behandeld en goedgekeurd,(dit kan meer dan een jaar duren bij oude aangiften) moet je vervolgens met een formulier zelf de complete berekening maken.
  4. Het terug te betalen bedrag moet meer dan 512*(niet helemaal zeker van dit bedrag) euro zijn, anders krijg je niks terug
Aanvullingen en verbeteringen van harte welkom

Edit: Na wat zoeken in het oude topic (over de belastingen van 2005)
http://www.middeling.nl/
http://www.belastingdienst.nl/faq/jsp/vraag.jsp?id=1/733
http://www.berekenhet.nl/...ddeling-inkomen-box1.html
wat betreft je eerste punt: dat is volgens mij niet waar: een collega heeft een tijdje geleden middeling aangevraagd over 3 jaren, waarvan hij in 1 jaar helemaal niets verdiende (niet eens aangifte had gedaan). Hij moest wel een 'nulaangifte' doen over dat jaar, maar verder kon het gewoon, hij meldde laatst blij dat het was goedgekeurd door de BD.

De drempel is EUR 545.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

HanH schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:27:
[...]

wat betreft je eerste punt: dat is volgens mij niet waar: een collega heeft een tijdje geleden middeling aangevraagd over 3 jaren, waarvan hij in 1 jaar helemaal niets verdiende (niet eens aangifte had gedaan). Hij moest wel een 'nulaangifte' doen over dat jaar, maar verder kon het gewoon, hij meldde laatst blij dat het was goedgekeurd door de BD.

De drempel is EUR 545.
Dat eerste punt was ik ook al niet zeker van, en dat schijnt nu wel ontkracht te zijn.
Die drempel die je noemt, is het bedrag wat eraf gaat. (het is dus zo, dat als je door middelen 600 euro terug zou krijgen, dat daar de drempel van 545 afgaat, en je effectief dus 55 terugkrijgt. Het heeft dus alleen zin bij grote veranderingen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Sparhawk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Dat eerste punt was ik ook al niet zeker van, en dat schijnt nu wel ontkracht te zijn.
Die drempel die je noemt, is het bedrag wat eraf gaat. (het is dus zo, dat als je door middelen 600 euro terug zou krijgen, dat daar de drempel van 545 afgaat, en je effectief dus 55 terugkrijgt. Het heeft dus alleen zin bij grote veranderingen.
dat is inderdaad het idee van een drempel :) (een voet is een ander ding: dan hoef je er alleen maar boven te zitten en krijg je alles terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb van een vriendin begrepen dat je kosten voor psychotherapie en de reiskosten daarvan kunt opgeven onder ziektekosten en andere buitengewone uitgaven.
Nu had ik de aangifte 2006 al verstuurd, maar nu heb ik zojuist die wijziging gedaan en nogmaals verstuurd. Lijkt me dat de belastingdienst mij deze laatste accepteert.

Omdat ik ook in 2005 deze kosten heb gehad, heb ik de aangifte 2005 ook opnieuw verstuurd. Hiervan heb ik al terugbetaling ontvangen. Krijg ik nu automatisch bericht van mijn wijziging 2005 of moet ik hiervoor iets anders doen? Scheelt toch zo'n 400 euro voor 2005!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
eamelink schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:20:
Dat leek me maar gek, dus ik heb gewoon toch maar aangifte gedaan. Daaruit blijkt dat ik enkele honderden euro's moet betalen aan inkomensafhankelijke bijdrage ziektekostenwet.

Krijg ik daar gewoon een acceptgiro voor ofzo? :P
Buiten het feit dat het heel verstandig is om er altijd geld voor te reserveren, sla ik je toch even met een stuk hout voor je hoofd omdat je zonder dat het moet belastingaangifte doet vooral omdat je al wist dat je dan moest betalen :P

En ja je krijgt vanzelf een mooie acceptgiro thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, misschien had ik het beter stil kunnen houden en had ik nóóóóóóit inkomstenbelasting hoeven betalen :P

Aan de andere kant wil ik best een paar extra honderdjes betalen teneinde het oneindige leed van mijn zieke, zwakke en misselijke medemensen ietwat draaglijker te maken hoor ;)

Dan moet ik nu maar eens naar de SNS bank, want die rekening waar ik het op heb gereserveerd kan ik niet bij; want m'n internetbankierending is stuq :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
sinned schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:59:
Ook ik ben op de drempel van 1 april nog even mijn belastingaangifte aan het invullen. Hopelijk kan iemand me nog wat info geven.

Wat vul ik in het programma nu in als loon, op mijn jaaropgave staan de volgende bedragen:
Ik heb voor 2 bv's gewerkt dus vandaar de dubbele bedagen.

Loon loonbel/premie volksverz 2.809 en 20.213
Ingehouden loonbel/premie volksverz 579 en 4.414
loon ZVW 2.637 en 18.979
Premie ZFW 171 en 1.234
Ver Arbeidskorting 162 en 1.189
Reiskosten 162

Premie ZFW kan ik als aftrek invullen bij Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet?
Wat vul ik nu als loon in, 2.809 en 20.213 of 2.637 en 18.979, hier kom ik even niet uit.

Wat kan ik met de reiskosten doen? Ik heb ergens in het topic wat gelezen mbt reiskosten voor bezoek aan specialisten en tandarts ect. Ik woon in Duitsland, kan ik dan een bedrag aan reiskosten aftrekken voo een behandeling bij de tandarts? Het gaat om 75km enkele reis. Zo ja, waar kan ik dit invullen?

bvd
ik kom uit op een te ontvangen bedrag van 44 euro :( ik heb verder geen bijzondere aftrekposten, maar vindt dit toch erg weinig in vergelijking tot voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
sinned schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:59:
[...]

ik kom uit op een te ontvangen bedrag van 44 euro :( ik heb verder geen bijzondere aftrekposten, maar vindt dit toch erg weinig in vergelijking tot voorgaande jaren.
Teruggave is ook niet afhankelijk van de hoogte van het inkomen maar van de spreiding over het jaar. Blijkbaar heb jij dit jaar een constanter inkomen gehad dan voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb zelf altijd alleen maar de jongeren formulier (TJ ofzo dacht ik) ingevuld dus ik weet niet al te veel over het invullen van de normale formulier.

Dit keer wil ik het electronisch doen en m'n schooluitgaven opgeven als aftrekpost.
Ik heb alleen maar schoolgeld betaald en een computer aangeschaft. Geen boeken ofzo voor de rest.
schoolgeld is voor het 2006/2007 schooljaar €1496,-. Computer kostte me €2000,-

Ik las ergens dat ik gewoon het schoolgeld van 2006/2007 moest opgeven ook al betaal ik het in termijnen. Dus een deel van het schoolgeld betaal ik in 2007. Klopt dit?

Hoe moet ik de computer opgeven?

Zijn mijn "Studiekosten of andere scholingsuitgaven" over 2006 gewoon €1496 + €2000,-?

Bij "Af: ontvangen vergoedingen" moet ik invullen hoeveel stufie ik heb ontvangen in geheel 2006 ofzo?

Be gentel plz :) I'm still a n00b :P

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jaspertje schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:54:
Bij de algemene uitgave van de buitengewone uitgave kan je ook je premie van je ziektekosten kwijt. 1015 euro voor je basisverzekering en ook je aanvullende verzekeringen mag je appart opvoeren.
Door een hoop gedoe (iets met werkgever, fout in de administratie en verkeerde informatie naar werknemer) betaal ik mijn ziektekosten pas dit jaar (voor 90%). Naast het feit dat dit een hele kluif is (ik moet opeens elke maand dubbel betalen; de standaard + terugbetalingsregeling) ben ik benieuwd naar het volgende: kan ik de kosten dit jaar opvoeren of volgend jaar?

Correctie: die 1015 mag je dus niet aftrekken ...

Nog een vraagje: hoe zit het als je via marktplaats bv iets verkoopt (sporadisch, niet regelmatig). Is dat ook extra inkomsten? Het gaat om een jas en een metaaldetector ...

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 01-04-2007 21:16 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alpha-sphere schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:28:
Zijn mijn "Studiekosten of andere scholingsuitgaven" over 2006 gewoon €1496 + €2000,-?

Bij "Af: ontvangen vergoedingen" moet ik invullen hoeveel stufie ik heb ontvangen in geheel 2006 ofzo?

Heb je al op de belastingdienst site gekeken? Welgeteld 3 seconden werk :P
De volgende kosten mag u meetellen:

* lesgeld;
* kosten voor studieboeken of vakliteratuur;
* afschrijving duurzame zaken. De afschrijving van een duurzame zaak behoort uitsluitend tot de studiekosten voor zover u die zaak gebruikt voor de opleiding of studie. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%;
Dus, je computer over 3 jaar afschrijven (je mag een restwaarde van 10% overhouden). In één keer afschrijven kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Alpha-sphere schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:28:
Ik heb zelf altijd alleen maar de jongeren formulier (TJ ofzo dacht ik) ingevuld dus ik weet niet al te veel over het invullen van de normale formulier.

Dit keer wil ik het electronisch doen en m'n schooluitgaven opgeven als aftrekpost.
Ik heb alleen maar schoolgeld betaald en een computer aangeschaft. Geen boeken ofzo voor de rest.
schoolgeld is voor het 2006/2007 schooljaar €1496,-. Computer kostte me €2000,-

Ik las ergens dat ik gewoon het schoolgeld van 2006/2007 moest opgeven ook al betaal ik het in termijnen. Dus een deel van het schoolgeld betaal ik in 2007. Klopt dit?

Hoe moet ik de computer opgeven?

O.k. Erg gentel zelfs :+ Zoek eens op normbedragen in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Eusebius schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:11:
[...]

Door een hoop gedoe (iets met werkgever, fout in de administratie en verkeerde informatie naar werknemer) betaal ik mijn ziektekosten pas dit jaar (voor 90%). Naast het feit dat dit een hele kluif is (ik moet opeens elke maand dubbel betalen; de standaard + terugbetalingsregeling) ben ik benieuwd naar het volgende: kan ik de kosten dit jaar opvoeren of volgend jaar?

Nog een vraagje: hoe zit het als je via marktplaats bv iets verkoopt (sporadisch, niet regelmatig). Is dat ook extra inkomsten? Het gaat om een jas en een metaaldetector ...
Volgens mij mag je dan alsnog die 1015 euro standaardpremie opvoeren. Of je ook je aanvullende verzekering mag opvoeren weet ik niet,..

Als die zaken nieuw zijn en je bent een handelaar, dan kan ik me voorstellen dat het zou moeten, als je die zaken 2e hands verkoopt... hoef je niets te doen (De vraag is of ze het uberhaupt vinden/ ernaar zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Eusebius schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:11:

[...]
Ik neem aan dat je zelf wel rechtstreeks premie aan een verzekeraar hebt betaald, maar dat je geen inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet hebt afgedragen?
Voor de basispremie (ongeacht de werkelijke hoogte ervan) mag je die 1015 euro aftrekken, premies voor aanvullende verzekeringen mag je daarnaast nog opvoeren.
Wat het opvoeren van de inkomensafhanelijke bijdrage betreft: ik denk dat dit ook afhangt van de 6.5% bijdrage van de werkgever; ik neem aan dat die ook pas dit jaar wordt betaald? Het zou gunstig zijn als je de dubbele inkomensafhankelijke bijdrage kunt opvoeren op je aangifte 2007 (goede kans dat je dan namelijk boven de drempel uitkomt), maar ik zou deze mogelijkheid toch ff verifieren met de belastingtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ok, toch een vraag voor de zekerheid:
Mijn (bijna) schoonouders hebben 3 thuiswonende kinderen waarvan 2 ouder dan 18. Een van de twee werkt als lerares op een basisschool (verdient dus aardig +- 10.000 afgelopen halfjaar ) De ander heeft een baantje bij de post (+- 4000 euro hele jaar). Beide zijn minimaal 1 kwartaal niet naar school gegaan.

Kunnen ze nu de aftrekpost levensonderhoud kinder jonger dan 30 aanvinken en gebruiken? Voor die van de post kan ik me dat voorstellen (geloof dat ze zijn ziektekosten betalen, dus ben je er zo) Maar voor die lerares ook? Die betaald eigelijk het meeste zelf, alleen het eten en het onderdak worden betaald, maar zou dat genoeg zijn om ook voor haar de normbedragen in te vullen?

(linkje belastingdienst: Hier)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaspertje op 02-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:47:
Papieren formulieren zijn nog gewoon te krijgen, al heeft de Belastingdienst liever dat je digitaal aanlevert.
DigiD ben je dit jaar nog niet nodig voor een elektronische aangifte. Ik heb zelf geen DigiD maar doe wel elektronisch aangifte.
Jaspertje schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:46:
Ok, toch een vraag voor de zekerheid:
Mijn (bijna) schoonouders hebben 3 thuiswonende kinderen waarvan 2 ouder dan 18. Een van de twee werkt als lerares op een basisschool (verdient dus aardig +- 10.000 afgelopen halfjaar ) De ander heeft een baantje bij de post (+- 4000 euro hele jaar). Beide zijn minimaal 1 kwartaal niet naar school gegaan.

Kunnen ze nu de aftrekpost levensonderhoud kinder jonger dan 30 aanvinken en gebruiken? Voor die van de post kan ik me dat voorstellen (geloof dat ze zijn ziektekosten betalen, dus ben je er zo) Maar voor die lerares ook? Die betaald eigelijk het meeste zelf, alleen het eten en het onderdak worden betaald, maar zou dat genoeg zijn om ook voor haar de normbedragen in te vullen?

(linkje belastingdienst: Hier)
2e Regeltje op die site van de Belastingdienst:
Uw kind kon in dat kwartaal niet zelf in zijn levensonderhoud voorzien
Als je 10k in een half jaar verdiend lijkt het mij wel dat je dan in je eigen levensonderhoud kan voorzien. Met 4k/jaar durf ik niet te zeggen.

[ Voor 51% gewijzigd door King Nothing op 02-04-2007 17:29 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tinuz___ schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:12:
[...]

Ik neem aan dat je zelf wel rechtstreeks premie aan een verzekeraar hebt betaald, maar dat je geen inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet hebt afgedragen?
Voor de basispremie (ongeacht de werkelijke hoogte ervan) mag je die 1015 euro aftrekken, premies voor aanvullende verzekeringen mag je daarnaast nog opvoeren.
Wat het opvoeren van de inkomensafhanelijke bijdrage betreft: ik denk dat dit ook afhangt van de 6.5% bijdrage van de werkgever; ik neem aan dat die ook pas dit jaar wordt betaald? Het zou gunstig zijn als je de dubbele inkomensafhankelijke bijdrage kunt opvoeren op je aangifte 2007 (goede kans dat je dan namelijk boven de drempel uitkomt), maar ik zou deze mogelijkheid toch ff verifieren met de belastingtelefoon.
De belastingtelefoon staakt :)

De bijdrage zorgverzekeringswet is netjes betaald via mijn werkgever, maar de premie is niet betaald in 2006. Ik ben anno nu die 1015 + aanvullend aan het terugbetalen (en ja, dat zuigt behoorlijk :( :( )
Jaspertje schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:35:
[...]
Als die zaken nieuw zijn en je bent een handelaar, dan kan ik me voorstellen dat het zou moeten, als je die zaken 2e hands verkoopt... hoef je niets te doen (De vraag is of ze het uberhaupt vinden/ ernaar zoeken)
Het gaat om geld dat is bijgeschreven op mijn rekening, dus in die zin traceerbaar. Op het moment dat ze gaan controleren, denk ik wel dat ze al je bankgegevens opvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 02-04-2007 19:28 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Eusebius schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:24:
[...]

De belastingtelefoon staakt :)

De bijdrage zorgverzekeringswet is netjes betaald via mijn werkgever, maar de premie is niet betaald in 2006. Ik ben anno nu die 1015 + aanvullend aan het terugbetalen (en ja, dat zuigt behoorlijk :( :( )
[...]
Het gaat om geld dat is bijgeschreven op mijn rekening, dus in die zin traceerbaar. Op het moment dat ze gaan controleren, denk ik wel dat ze al je bankgegevens opvragen.
Dan nog, als jij geen verzekering had gehad (ff hypothetisch) had je nog die 1015 euro mogen opvoeren, net als je apotheek (23 euro) kan je dat altijd invullen. Je aanvullende verzekering zou ik niet durven zeggen

Over dat 2e deel; ben je echt handelaar, was het nieuw en heb je veel winst gemaakt. Als dat allemaal niet het geval is, hoef je je echt geen zorgen te maken, als ik mijn auto via marktplaats verkoop is dat ook geen inkomsten die je moet opgeven. Heb je het echt over pure handel (met regelmaat iets verkopen) tja, dan zou je het misschien wel moeten opgeven, maar nogmaals, als je 1 jas hebt verkocht, dan zou ik het niet opgeven.

Ik heb een bureau verkocht op marktplaats (25 euro) dat wil de BD niet eens weten
King Nothing schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:26:
[...]
2e Regeltje op die site van de Belastingdienst:
[...]

Als je 10k in een half jaar verdiend lijkt het mij wel dat je dan in je eigen levensonderhoud kan voorzien. Met 4k/jaar durf ik niet te zeggen.
Die 4k daar zit waarschijnlijk ook de uitdaging. Ik had al even gekeken op de site van Nibud of daar iets stond, maar daar kon ik nog niets vinden... (anders leg ik het gewoon voor en mogen ze zelf kiezen of ze 1 of 2 kinderen hebben onderhouden :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Jaspertje op 02-04-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Op pagina zoveel lees ik (ook op andere pagina's, dit even ter illustratie):
argro schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:12:
[...]
Met een uitwonende beurs heb je geen aftrekpost voor studiekosten. Zoals je zelf al aangeeft moet je die beurs in mindering brengen.
Waar kan ik dat terugvinden op de site? WTF maakt het uit of ik thuis woon of uitwonend ben? Studeren is toch studeren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Nu online
[b][message=27783825,noline]Lennart schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:36[/message
Waar kan ik dat terugvinden op de site? WTF maakt het uit of ik thuis woon of uitwonend ben? Studeren is toch studeren?
Dat maakt zeker uit.

http://www.belastingdienst.nl/download/1392.html

Zoekt en gij zult vinden, oftewel type voortaan studiekosten + 2006 in het search boxje rechtsbovenaan op de site van de belstingdienst.

Lees dit document maar eerst aandachtig door, mocht het onbegrijpelijk voor je zijn dan kun je er daarna altijd nog een vraag over stellen.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Eusebius schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:36:
Op pagina zoveel lees ik (ook op andere pagina's, dit even ter illustratie):

[...]

Lees de rest ook even, dan wordt het vanzelf duidelijk denk ik ik. Anders alsnog even (netjes) vragen.

Maar ik zal een voorzetje geven: Er is een verschil in de hoogte van de studiebeurs voor een uitwonende en thuiswonende student.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 02-04-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
King Nothing schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:26:
[...]
DigiD ben je dit jaar nog niet nodig voor een elektronische aangifte. Ik heb zelf geen DigiD maar doe wel elektronisch aangifte.
[...]
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar voor de aangifte 2006 heb je weldegelijk een DigiD nodig!

[ Voor 8% gewijzigd door Tinuz___ op 02-04-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
Zomaar even een vraagje tussendoor...

Zit ik erg in de problemen als mijn aangifte iets na 6 april bij de belastingdienst binnenkomt?
Kwam er net (natuurlijk veel te laat, stom :( ) achter dat ik mijn digid niet meer kan vinden na een verhuizing...
Heb net dus een nieuwe digid aangevraagd, zal er dus een beetje om spannen of die op tijd binnen is...

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Kun je nog enige invloed uitoefenen uit de datum van de aanslag. Stel dat je bijvoorbeeld 1.000 euro moet bijbetalen na de voorlopige aanslag 2007. Dat kost je aan rente bij de fiscus ongeveer 1,40 euro per week (momenteel 5%). Rekening houdende dat de rente ingaat pet 1 juli 2006 zou de rente al op ongeveer 42 euro staan op 1 april. Elke week later telt 1,40 euro extra bij. Als de fiscus nu hun hele termijn (geloof dat ze 2 jaar de tijd hebben om iets definitiefs te doen) dan kan dat je toch nog eens 60 euro schelen. Moet je meer bij betalen dan zijn deze bedragen uiteraard nog hoger. Wanneer komt de fiscus in de regel met hun aanslagen, binnen 2 weken ofzo nadat je iets heb ingediend?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

anarchitect713 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 07:25:
[...]

Dat jouw consulent uitstel heeft aangevraagd betekent natuurlijk niet dat alle consulenten dat doen. En vraagt hij dat uitstel op jouw verzoek (omdat hij bijvoorbeeld nog wat informatie van jou nodig heeft) of op eigen verzoek (omdat hij het bijvoorbeeld te druk heeft) aan? Het laatste zou best wel raar zijn...
Dat is heel erg raar. De consulent vraag uitstel aan (zoals veel dat doen) omdat ze het te druk hebben om in 1 maand ineens van alle clienten de aangifte in te moeten dienen. Maar vervolgens krijgt de client wel naast de rekening van de consulent ook de rekening van de heffingsrente van de fiscus gepresenteerd...

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Mag je studie kosten van de kinderen aftrekken (Die heb ik betaalt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Iedereen heeft het hier over aftrek ziektekosten, maar bij mij staat een drempel van 8268... hoe kom ik daar ooit overheen?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als je echt ziek bent kom je daar zo overheen. Tenminste, als de verzekeraar het niet of maar deels vergoed. Maar hoe kom je zo hoog? Verdien je zoveel? Ik begrijp dat de drempel ergens in de 10/11% van je salaris zou moeten zijn ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb het er even met mijn collega's over gehad en als je met twee man 'goed' verdient ligt de drempel blijkbaar tamelijk hoog.
Geen probleem verder, ik verwonderde me er alleen over in eerste instantie, maar alles is nu helder.
Gelukkig mankeer ik, op contactlenzen na, nagenoeg niets en kom ik er dus bij lange na niet over heen :-)

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
ZtaaB schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:56:
Zit ik erg in de problemen als mijn aangifte iets na 6 april bij de belastingdienst binnenkomt?
[...]
Nee hoor, waarschijnlijk krijg je pas in in juli een bericht dat je te laat bent met je aangifte en dat je die alsnog binnen 2 weken moet indienen. Als je daar niet aan voldoet betaal krijg je pas een (flinke) boete.
Gerwin schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 05:51:
Kun je nog enige invloed uitoefenen uit de datum van de aanslag. Stel dat je bijvoorbeeld 1.000 euro moet bijbetalen na de voorlopige aanslag 2007. Dat kost je aan rente bij de fiscus ongeveer 1,40 euro per week (momenteel 5%). Rekening houdende dat de rente ingaat pet 1 juli 2006 zou de rente al op ongeveer 42 euro staan op 1 april. Elke week later telt 1,40 euro extra bij. Als de fiscus nu hun hele termijn (geloof dat ze 2 jaar de tijd hebben om iets definitiefs te doen) dan kan dat je toch nog eens 60 euro schelen. Moet je meer bij betalen dan zijn deze bedragen uiteraard nog hoger. Wanneer komt de fiscus in de regel met hun aanslagen, binnen 2 weken ofzo nadat je iets heb ingediend?
1,40 euro per week? 5% van 1000 euro is 50 euro, dus iets minder dan 1 euro per week.
Anyway: het is slim om te zorgen dat je minstens aan je belastingverplichtingen voldoet, want de BD geeft een goede rente op alles wat je te veel betaalt. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat mensen geld overmaken naar de giro van de belasting om daar rente van te ontvangen, maar of dat nog steeds werkt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Gerwin schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 05:51:
[...] Wanneer komt de fiscus in de regel met hun aanslagen, binnen 2 weken ofzo nadat je iets heb ingediend?
Dat hangt er helemaal vanaf waarvoor de aanslag is en hoe complex jouw aangifte is. Dat kan variëren tussen een paar weken en meer dan een jaar. Meestal krijg je eerst een voorlopige aanslag, zodat het openstaande bedrag alvast ongeveer gladgetrokken kan worden. Met de definitieve aanslag kan daar dan nog een correctie op worden uitgevoerd.
ZtaaB schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:56:
Zomaar even een vraagje tussendoor...

Kwam er net (natuurlijk veel te laat, stom :( ) achter dat ik mijn digid niet meer kan vinden na een verhuizing...
Heb net dus een nieuwe digid aangevraagd, zal er dus een beetje om spannen of die op tijd binnen is...
Te laat is te laat. Of je een dag te laat bent of een maand maakt niet uit. Waarschijnlijk krijg je de eerste keer een brief met een waarschuwing. Als het een tweede keer gebeurt krijg je soms een boete.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Beste mensen,

Er is bij mij wat onduidelijkheid over de normbedragen hbo/wo.

Omdat ik in september na een aantal jaren van werken ben begonnen met studeren is voor mij de tabel normbedragen hbo/wo van toepassing. Dit houdt in dat het normbedrag voor mij 179,00 euro is.
Omdat september tot december 4 maanden zijn, is de rekensom: 4 x 179= 716 euro. Nu is mijn vraag of ik hier mijn (thuiswonende)studiefinanciering bij op moet tellen. En dit totaal dan moet aftrekken van mijn studiekosten.

Er staat namelijk bij de toelichting van de Tabel normbedragen hbo/wo :

"Waren de uitgaven hoger dan tweemaal de normbedragen in de Tabel normbedragen mbo of de Tabel normbedragen hbo/wo ( dat waren ze ;) )? Trek dan het normbedrag van de werkelijke uitgaven af. Vervolgens trekt u daar het bedrag van de beurs die u heeft ontvangen en eventueel de bedragen die u eerder heeft afgetrokken, van af. Het restant kunt u meetellen."

Er staat in de almanak ( als ik het goed begrepen heb) dat een beurs niet gelijk is aan studiefinancering. En als ik dat dus goed heb begrepen hoef ik dus niet het totaal van studiefinanciering+normbedrag af te trekken van mijn onkosten, maar alleen het normbedrag.

M.a.w. het begint mij te duizelen. Ik heb in dit topic er wel het een en ander over gelezen maar heel concreet en duidelijk vond ik het niet.

Wie biedt mij het verlossende antwoord??

Met vriendelijke groet,

r0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Het is heel simpel.

Werkelijke uitgaven - ( normbedrag + bedrag ontvangen van IBG ) = werkelijk gemakte studie kosten.

Het verschil tussen beurs en studiefinanciering is dat studiefinanciering van de overheid komt (via IBG) en dat een beurs geld is wat je hebt gekregen van een instantie anders dan de overheid. Soms geven mensen/bedrijven/fondsen geld voor een studie.

Overigens als je over dat normbedrag bent gegaan en je gaat het opvoeren. ZORG ERVOOR dat je iedere cent kan verantwoorden met bonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Nu online
r0_ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:38:

Er staat in de almanak ( als ik het goed begrepen heb) dat een beurs niet gelijk is aan studiefinancering. En als ik dat dus goed heb begrepen hoef ik dus niet het totaal van studiefinanciering+normbedrag af te trekken van mijn onkosten, maar alleen het normbedrag.
Een beurs is inderdaad niet hetzelfde als studiefinanciering. Maar zoals je zelf al aangeeft ontvang jij studiefinanciering (van IBG dus), en niet een eventuele beurs (van derden). En die studiefinanciering moet jij dus gewoon in mindering brengen. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds over het normbedrag gaat.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Tinuz___ schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:49:
[...]

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar voor de aangifte 2006 heb je weldegelijk een DigiD nodig!
Vreemd, mijn aangifte 2006 is gewoon zonder DigiD de deur uit gegaan. Da's ondertussen bijna 2 maanden geleden, dus ik neem aan dat de belastingdienst dan ondertussen wel eens aan de bel zou hebben getrokken.

Wijsheid komt van mijn buurvrouw die al jarenlang de belastingpapieren invult namens de FNV en daar ook jaarlijks een cursus van krijgt.

Als ik nog gezeik krijg met de belastingdienst laat ik het wel weten.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Tupolev schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:18:
[...]

Een beurs is inderdaad niet hetzelfde als studiefinanciering. Maar zoals je zelf al aangeeft ontvang jij studiefinanciering (van IBG dus), en niet een eventuele beurs (van derden). En die studiefinanciering moet jij dus gewoon in mindering brengen. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds over het normbedrag gaat.
Nou ik heb een laptop a 2000e om op te geven, schoolgeld en boeken dus ik kom aardig hoog uit! Ik moet de laptop wel min 10% doen en delen door drie maar dan nog houd ik een leuk bedrag over om op te geven. Ben benieuwd hoeveel centjes ik ga terug krijgen :D

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de informatie!!

Greetz,r0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Had vandaag post van de belastingdienst, mijn voorlopige aanslag over 2006. Het terug te ontvangen bedrag staat inmiddels op mijn rekening 8)

Heb op 2 januari aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paella schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:06:
Als je echt ziek bent kom je daar zo overheen. Tenminste, als de verzekeraar het niet of maar deels vergoed. Maar hoe kom je zo hoog? Verdien je zoveel? Ik begrijp dat de drempel ergens in de 10/11% van je salaris zou moeten zijn ongeveer?
Kijk ook of het misschien aantrekkelijk is om 'apart' aangifte te doen, vorig jaar had ik nog gekozen voor fiscaal partnerschap, dit jaar niet omdat m'n vriendin aftrekposten heeft ivm ziektekosten. Zijzelf komt wel boven de drempel uit, ik niet, en samen ook niet dus is het nu voor ons aantrekkelijker apart aangifte te doen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
The - DDD schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:12:
Het is heel simpel.

Werkelijke uitgaven - ( normbedrag + bedrag ontvangen van IBG ) = werkelijk gemakte studie kosten.
Dat normbedrag gedeelte is dan over het gehele jaar toch? Niet 1x.

Oh en moet ik nou uit gaan van het totale schoolgeld voor schooljaar 2006/2007 of moet ik de termijnen dat ik heb betaald in het jaar 2006 nemen?

Als ik je formule aanhoud en normbedrag over geheel 2006 neem dan kom ik op minus -€2392,8
Now what? Kan dit kloppen? Moet ik het gewoon invullen ook al is het negatief?

[ Voor 35% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-04-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Aftrekpost de aanvullende ziektekostenverzekering. Wat valt daar onder? Ook wat ik extra afsluit voor de tandarts?

Aanvullend: 4,46 euro per maand
Tandarts: 10,35 euro per maand

Op de polis stond dat alle bedragen zonder collectiviteitskorting waren en zonder jaarbetalingskorting, 8 en 3 procent. Moet ik deze kortingen er nog af halen? Zo ja, hoe? Kortingen optellen en eraf halen, of eerst ene korting dan de andere, of niet op beide bedragen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

martinweb.nl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:11:
Aftrekpost de aanvullende ziektekostenverzekering. Wat valt daar onder? Ook wat ik extra afsluit voor de tandarts?

Op de polis stond dat alle bedragen zonder collectiviteitskorting waren en zonder jaarbetalingskorting, 8 en 3 procent. Moet ik deze kortingen er nog af halen? Zo ja, hoe? Kortingen optellen en eraf halen, of eerst ene korting dan de andere, of niet op beide bedragen.

Iemand een idee?
Je moet natuurlijk gewoon opgeven wat je uiteindelijk betaald hebt. Wanneer je 100 zou betaald hebben zonder korting en 90 mét korting, moet je uiteraard netjes 90 opgeven die je ook daadwerkelijk betaald hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

martinweb.nl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:11:

Iemand een idee?
Je kan alle premie's die je echt betaald hebt opvoeren bij de ziektekosten in het invulveld onder de nominame premie (1015 pp) Dat staat daar ook (Eventuele premie's aanvullende verzekeringen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met vermogen? Een 'kennis' van me had in 2005 meer dan 20.000 vermogen en had geen aangifte hierover gedaan. Nu wil deze 'kennis' van mij over 2006 wel aangifte doen. Hoe krijgt deze 'kennis' van mij e.e.a. kloppend? Checken ze de bankgegevens van deze 'kennis' van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

King Nothing schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:07:
[...]

Vreemd, mijn aangifte 2006 is gewoon zonder DigiD de deur uit gegaan. Da's ondertussen bijna 2 maanden geleden, dus ik neem aan dat de belastingdienst dan ondertussen wel eens aan de bel zou hebben getrokken.

Wijsheid komt van mijn buurvrouw die al jarenlang de belastingpapieren invult namens de FNV en daar ook jaarlijks een cursus van krijgt.

Als ik nog gezeik krijg met de belastingdienst laat ik het wel weten.
Digid is nog niet verplicht voor belastingkantoren/consulenten. Een elektronische handtekening is hier nog van kracht. Zie de website van het Ministerie.
Belastingdienst vervangt elektronische handtekening door DigiD

nieuwsbericht | 11-10-2006 | Directie Voorlichting

Vanaf 1 januari 2007 is het alleen mogelijk aangifte inkomstenbelasting via internet te doen met de DigiD-inlogcode. Ondertekening met een elektronische handtekening (pincode) van de Belastingdienst is vanaf die datum niet meer mogelijk. Uitzondering wordt dit jaar gemaakt voor degenen die gebruik maken van de service hulp bij aangifte (HUBA), diskettegebruikers, de gebruikers van commerciële software en de fiscale intermediairs.
Bron

[ Voor 33% gewijzigd door Nitai op 06-04-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:46:
Hoe zit het met vermogen? Een 'kennis' van me had in 2005 meer dan 20.000 vermogen en had geen aangifte hierover gedaan. Nu wil deze 'kennis' van mij over 2006 wel aangifte doen. Hoe krijgt deze 'kennis' van mij e.e.a. kloppend? Checken ze de bankgegevens van deze 'kennis' van mij?
ALs jij voor 2006 voor 1 januari >20.000 invult, had je dat op 31 dec 2005 ook. Dus je kan uitverkoren worden voor onderzoek lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:13:
[...]

ALs jij voor 2006 voor 1 januari >20.000 invult, had je dat op 31 dec 2005 ook. Dus je kan uitverkoren worden voor onderzoek lijkt me.
En als deze 'kennis' nu invult voor 1 januari 18.000 en 31 december 25.000 checken ze die 18.000 dan en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dat vermogen is in principe ook bij de BD bekend. Natuurlijk controleren ze niet iedereen altijd, maar je loopt de kans dat je gepakt wordt. maar als deze "kennis" de BD wil belazeren, belazert ie ook ons (en dus jou en mij...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
The - DDD schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:12:
Het is heel simpel.

Het verschil tussen beurs en studiefinanciering is dat studiefinanciering van de overheid komt (via IBG) en dat een beurs geld is wat je hebt gekregen van een instantie anders dan de overheid. Soms geven mensen/bedrijven/fondsen geld voor een studie.
Duidelijk. Ik stelde hierboven ook al een vraag hierover. Omdat ik uitwonend ben, krijg ik meer beurs, maar zou niets kunnen aftrekken. Maar nu werd er gezegd dat je als uitwonende niets kon aftrekken ...
Overigens als je over dat normbedrag bent gegaan en je gaat het opvoeren. ZORG ERVOOR dat je iedere cent kan verantwoorden met bonnen.
Ik ga hier overheen en kan verantwoorden dat ik een dure studie heb (veel dure boeken). Geldt het dan nog steeds dat ik als uitwonende dit niet kan opvoeren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik wil Vista gaan installeren, maar moet dus nog een partitie aanmaken voor Vista. Maar nu staat er Belastingdienst 2006 op, wat mijn vader zeker niet kwijt mag raken. Kan ik het programma gewoon verwijderen? Er staat immers bij de deinstallatie een vinkje met ''verwijder ook de aangiften''. Dus als ik die niet aanvink behoud ik de aangiften gewoon. Maar hoe kan ik die aangiftes op een CD'tje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Geen Belastingtelefoon beschikbaar, dus ik stel hier even een vraag :)

Er is een kopje: Terugontvangen bedrag of vergoeding voor een bedrag dat in een eerdere aangifte is afgetrokken.

In mijn geval zou dat zijn studiekosten. Moet je daar alle studiekosten opgeven die je in voorgaande jaren hebt afgetrokken? Een en ander gaat ten koste van een persoonsgebonden budget :?

Ik snap niet waarom een eerdere teruggave van invloed is op een aangifte van een jaar erna.
In de help staat:
Terugontvangen bedrag of vergoeding voor een bedrag dat u eerder heeft afgetrokken

Het kan zijn dat u of uw fiscale partner in 2006 een vergoeding heeft ontvangen of een bedrag terugontvangen voor uitgaven die u of uw fiscale partner vóór 2006 heeft afgetrokken. U moet deze aftrek in 2006 herstellen. Dit wordt ook wel de negatieve persoonsgebonden aftrek genoemd.
Wat nou herstellen :(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dat is toch logisch? Je kan natuurlijk niet iets aftrekken wat je niet zelf hebt betaald (uiteindelijk). Als het is vergoed kan je het niet aftrekken, dat klinkt heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Nou kijk. Elk jaar maak ik studiekosten. Die trek ik af in jaar N voor het jaar N-1. Dan ga ik toch niet de teruggave van de kosten over jaar N-1 die ik heb teruggekregen in juli van jaar N herstellen in N+1?

Waarom mag je iets dan uberhaupt aftrekken? Ik maak vast ergens een denkfout...

edit: ik denk dat ik het weet, er wordt ws. bedoeld op vergoeding door bijv. een werkgever, maar niet belastingteruggave.

[ Voor 215% gewijzigd door sphere op 06-04-2007 18:26 . Reden: eerst ff denken ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:58:
Dat vermogen is in principe ook bij de BD bekend. Natuurlijk controleren ze niet iedereen altijd, maar je loopt de kans dat je gepakt wordt. maar als deze "kennis" de BD wil belazeren, belazert ie ook ons (en dus jou en mij...).
Ja, je hebt gelijk. Ik zal deze 'kennis' op zijn asociale gedrag aanspreken en vragen of hij mij niet meer wil belazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Gisteren 3 kwartier met de BD aan de lijn gezeten. Ze kwamen er niet uit en nu mag ik een brief om "standpuntbepaling" opsturen omtrent mijn zorgverzekering (in heel 2006 heb ik niets betaald, maar pas in 2007!). Altijd leuk als je speciaal bent :) In ieder geval hoef ik mijn aangifte pas voor 1 sept opgestuurd te hebben.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08 19:21
hello_moto schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:51:
Ik wil Vista gaan installeren, maar moet dus nog een partitie aanmaken voor Vista. Maar nu staat er Belastingdienst 2006 op, wat mijn vader zeker niet kwijt mag raken. Kan ik het programma gewoon verwijderen? Er staat immers bij de deinstallatie een vinkje met ''verwijder ook de aangiften''. Dus als ik die niet aanvink behoud ik de aangiften gewoon. Maar hoe kan ik die aangiftes op een CD'tje zetten?
Gewoon een kopie op cd zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08 19:21
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:54:
[...]

En als deze 'kennis' nu invult voor 1 januari 18.000 en 31 december 25.000 checken ze die 18.000 dan en hoe?
Je hebt kans dat je je financiele administratie (ik bedoel dus alles: bankafschriften, loon, fakturen, verzekeringspapieren enz. enz.) van een aantal jaren moet kunnen laten zien. Daarna gaan ze met wat experts eens kijken of alles klopt en of er inderdaad de voorgaande jaren wat gecorrigeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Alpha-sphere schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:29:
[...]

Dat normbedrag gedeelte is dan over het gehele jaar toch? Niet 1x.

Oh en moet ik nou uit gaan van het totale schoolgeld voor schooljaar 2006/2007 of moet ik de termijnen dat ik heb betaald in het jaar 2006 nemen?

Als ik je formule aanhoud en normbedrag over geheel 2006 neem dan kom ik op minus -€2392,8
Now what? Kan dit kloppen? Moet ik het gewoon invullen ook al is het negatief?
anybody? plz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Eusebius schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:26:
Gisteren 3 kwartier met de BD aan de lijn gezeten. Ze kwamen er niet uit en nu mag ik een brief om "standpuntbepaling" opsturen omtrent mijn zorgverzekering (in heel 2006 heb ik niets betaald, maar pas in 2007!). Altijd leuk als je speciaal bent :) In ieder geval hoef ik mijn aangifte pas voor 1 sept opgestuurd te hebben.
Op zich zou het voor jou veel relaxter zijn als je het in 2007 zou kunnen opgeven ipv in 2006, dan heb je nml maar 1x last van de drempel :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankie02 schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:31:
[...]

Je hebt kans dat je je financiele administratie (ik bedoel dus alles: bankafschriften, loon, fakturen, verzekeringspapieren enz. enz.) van een aantal jaren moet kunnen laten zien. Daarna gaan ze met wat experts eens kijken of alles klopt en of er inderdaad de voorgaande jaren wat gecorrigeerd moet worden.
doen ze dat al omdat die 'kennis' dus 1 keer vergeten is over 2.500 euro gemiddeld vermogen boven de 18.000 1,25% vermogensbelasting te betalen, dus 32 euro?
Die 'kennis' heeft nu 25.000 dus moet over max 50 euro betalen. Ze stellen toch wel prioriteiten daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:50:
[...]

doen ze dat al omdat die 'kennis' dus 1 keer vergeten is over 2.500 euro gemiddeld vermogen boven de 18.000 1,25% vermogensbelasting te betalen, dus 32 euro?
Die 'kennis' heeft nu 25.000 dus moet over max 50 euro betalen. Ze stellen toch wel prioriteiten daar?
Je, of ik bedoel 'je kennis' kan altijd pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Oke ik heb ook een vraagje.
Stel je de volgende situatie voor.
Student zonder bijbaan, dus geen witte inkomsten.
Deze doet wat allerhande werk (website, logo, factuurprogje maken/instellen) voor een kennis.
Was in eerste instantie vooral als vriendendienst.
Nu wil de persoon in kwestie er een vergoeding voor geven.
Laten we zeggen een max. bedrag van rond de 1000 euro wit per jaar.
Hoe zit dat met de belastingdienst voor beide kanten?
Ik weet uit ervaring dat de student geen belasting zal hoeven af te dragen als deze de inkomsten gewoon opgeeft. Althans dat was een paar jaar geleden het geval.
Maar het bedrijf dat de vergoeding betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat moet het bedrijf toch weten? Ik neem aan dat het een officieel bedrijf is met kvk nummer etc? Dan zal hij vast ook wel een accountant hebben die dat precies weet.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 17:41

OMX2000

By any means necessary...

Kan iemand mij ff toelichten hoe ik aftrek van de eigen bijdrage van mijn lease-auto in de "Aangifte 2006" kan doen? Mis ik iets?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

OMX2000 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:11:
Kan iemand mij ff toelichten hoe ik aftrek van de eigen bijdrage van mijn lease-auto in de "Aangifte 2006" kan doen? Mis ik iets?
Dat loopt vanaf 2006 via je loon. Als het goed is heeft je werkgever al rekening gehouden met je eigen bijdrage bij de bijtelling die bij je salaris is opgeteld.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 17:41

OMX2000

By any means necessary...

HenkieNL schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:32:
[...]

Dat loopt vanaf 2006 via je loon. Als het goed is heeft je werkgever al rekening gehouden met je eigen bijdrage bij de bijtelling die bij je salaris is opgeteld.
Yes ik was er zelf al achter gekomen ;) Moest mijn salarisstrookje beter leren lezen... ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraagje.

heb in december '06 zo'n T-formulier ingevuld van me vakantiewerk in aug/sep '06.
Enig id wanneer ik iets te horen/terug krijg? Heb namelijk (nog) niks van weer gehoord....

Of is het normaal dat er maanden overheen gaan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:58:
ff vraagje.

heb in december '06 zo'n T-formulier ingevuld van me vakantiewerk in aug/sep '06.
Enig id wanneer ik iets te horen/terug krijg? Heb namelijk (nog) niks van weer gehoord....

Of is het normaal dat er maanden overheen gaan?
Dat kan 6-7 maanden duren. Ambtenaren he.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.