☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat me direct opviel is de overgangstoon. Eerst hoor ik een normale overganstoon, dan een klik, dan een buitenlandse, dan weer een klik en weer een normale.
Moet een factuuradres invullen en dan geeft ie de foutmelding "uw telefoonnummer is incorrect"
Vreemd hoor heb van de week het laatste credit van de vorige aankoop nog opgebeld met die nummers.
Ik gebruik één van de mobiele nummers als CallerID. (aankoop via de website)
Iemand hier ook last van of een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Quintus op 02-11-2011 13:19 ]
Unknown
Codec mismatch?Krypt schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:56:
Yep; ik merk ook kwaliteits verlies. Maar niet bij alle telefoontjes. Als ik naar 3 bepaalde mensen bel, dan is het slecht en toevallig hebben ze allemaal Ziggo telefonie.
Wat me direct opviel is de overgangstoon. Eerst hoor ik een normale overganstoon, dan een klik, dan een buitenlandse, dan weer een klik en weer een normale.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Heb zojuist via IDeal gewoon kunnen betalen, heb je als je ingelogd bent deze bladzijde: https://www.voipbuster.com/myaccount/naw.php?form=profile goed ingevuld staan?Quintus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:18:
Hmmz. Ik kan geen credit meer kopen omdat mijn telefoonnummers niet correct zijn? Sinds de vorige aankopen is er niets aan die mobielenummers veranderd. Maakt niet uit welke paymentmethod ik probeer.
Moet een factuuradres invullen en dan geeft ie de foutmelding "uw telefoonnummer is incorrect"
Vreemd hoor heb van de week het laatste credit van de vorige aankoop nog opgebeld met die nummers.
Ik gebruik één van de mobiele nummers als CallerID. (aankoop via de website)
Iemand hier ook last van of een oplossing?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Heb dat ook geprobeerd met 12voip.com een paar weken terug, maar dat werkte toen niet.Henkie-Jan schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:56:
Ow, trouwens wel handig om te weten. Moest laatst voor een spoedgeval 112 bellen en heb toen 0031112 gebeld. Ging goed. Had direct de meldkamer van mijn regio aan de lijn en dus niet die in Driebergen. Wordt waarschijnlijk gewoon naar caller-id gekeken.
/▌
Het zou er ook aan kunnen liggen dat het een nieuw account is (moest al mijn gegevens nog invullen voor ik kon betalen), dan valt het mee natuurlijk. Iemand iets soortgelijks gemerkt? Ik zit trouwens ook in een ander land, maar ik neem aan dat de voorwaarden niet verschillen per land, het mooie van voip vind ik juist dat het land niet meer uitmaakt.
/▌
Anoniem: 318025
Dus zit blijkbaar boven de fup, das niet zo fijn want ik bel wel dagelijks meestal. Ik heb nu namelijk nog 67 freedays over. Maja soms bel je wat meer en dan plots zit je over die fup en je kunt moeilijk tegen de persoon zeggen waar je mee belt: Ja sorry ik bel je nu even niet want ik zit over de fup.
Zelfs als je er af en toe over zit is het nog voordelig.
[ Voor 7% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 06-12-2011 23:26 ]
Je kunt bij Voipbusterpro de Free-Days-periode niet verlengen door credits bij te kopen ?
Je betaalt €15 voor €10 credits, daarmee kun je 365 dagen 'onbeperkt' bellen naar de gratis bestemmingen, alleen 4 cent startkosten per gesprek, MAAAAARRRR je kunt niet verlengen. Dus: na je jaar gratis bellen moet je je overblijvende credits opmaken, en daarna kun je een nieuw account aanmaken voor het volgende jaar gratis bellen.
Kan iemand mij bevestigen dat dit zo werkt? Ik trek deze conclusie omdat in het opwaardeerscherm staat: "Top up your account / If you want to add credit to your account, select this option.You will NOT receive unlimited calling."
Als dit werkt zoals ik denk dat het werkt, is het weer een van de Betamax trucs om gebruikers een paar eurootjes af te troggelen. Waarom ze niet gewoon een aanbod in de markt zetten voor een normaal, laag en transparant tarief... zonder addertjes, met reguliere maandelijkse of periodieke betalingen... onbegrijpelijk.
We kunnen wel een GoT-label maken, en dan alle tweakers uniten, en voor 1 ct bellen, zonder addertjes en opwaarderen en freedays etc etc
Don't panic.Emphyrio schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:34:
Als dit werkt zoals ik denk dat het werkt, is het weer een van de Betamax trucs om gebruikers een paar eurootjes af te troggelen. Waarom ze niet gewoon een aanbod in de markt zetten voor een normaal, laag en transparant tarief... zonder addertjes, met reguliere maandelijkse of periodieke betalingen... onbegrijpelijk.
Ik weet niet of er iets veranderd is maar ik bel bij VoipbusterPro gratis voor een jaar voor bijna 18 euro. Naast die eenmalige vaste kosten zijn er geen gesprekskosten meer voor zo ongeveer heel West-Europa en nog wat landen en de VS plus mobiel in de VS. Die 3,9 eurocent starttarief zijn in het voorjaar verdwenen. Bij bijna alle gesprekken die ik sindsdien maak staat er nu FREE! Achter.
Als je in dat jaar naar nummers belt waarmee je die 10 euro beltegoed die je koopt opmaakt dan zul je je of moeten beperken tot gratis nummers of je zult bij moeten kopen en dan betaal je weer die 18 euro waarmee je weer aan een nieuwe periode van 365 freedays begint. Je neemt je resterende freedays dus niet mee voor zover ik weet maar als je toch eerder door je beltegoed heen bent dan je freedays dan is je belgedrag dusdanig dat dit ook niet een probleem zal zijn. Als je 365 dagen eerder op zijn dan je beltegoed dan ga je je beltegoed verbruiken tenzij je weer opwaardeert maar je hoeft dan geen nieuw account aan te maken voor zover ik weet. Ik heb zelf op dag 364 van mijn eerste jaar weer 365 nieuwe dagen gekocht maar mijn beltegoed was toen met dat starttarief ook bijna op. Deze keer verwacht ik dat mijn dagen eerder op zullen zijn dan mijn beltegoed. Ik weet nog niet wat ik dan ga doen.
Ben je erg snel door je beltegoed heen omdat je naar niet gratis nummers belt bij VoipbusterPro dan is misschien een andere provider die voor die nummers gunstigere tarieven heeft een betere keuze voor je.
Het wezenlijke verschil met het gewone Voipbuster account is dat je voor 5 euro 365-120 freedays extra koopt. Je mag dus een jaar met je beltegoed doen i.p.v. 4 maanden. Dat was voor mij het vorige jaar al gunstiger toen dat starttarief nog gehanteerd werd maar nu is het helemaal veel gunstiger. Tenzij je veel belt naar bestemmingen die bij VoipbusterPro duurder zijn dan bij andere providers. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb naar België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Engeland en de VS gebeld... en allemaal voor helemaal niets.
Ben al heel lang op zoek naar een app voor op de android tel, voor voipbuster is er wel wat te vinden dat goed werkt maar kan niks goeds vinden voor voipbusterPRO.
Mobilevoip werkt goed maar helaas kan je daar dus niet de voipbusterPRO mee gebruiken.
Weet iemand een app voor op de android?
Alvast bedankt
Deze werkt perfect, naar mijn ervaring.M66B schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:03:
CSipSimple
Super bedankt werkt inderdaad perfect, ;-) gewoon de advanced gekozen en alles even doorlopen. Op de samsung galaxy S2. 2.3.5 rooted
CSipSimple
[ Voor 8% gewijzigd door sludge op 27-12-2011 14:31 ]
With Voipbuster Pro you get 120 Freedays to make Unlimited Free Pc to Phone Call to 34 countries: Andorra, Australia, Austria, Belgium, Canada, Chile, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Guam, Hong Kong (+mobile), Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Panama, Portugal, Puerto Rico (+mobile), Russian Federation [moscow], Russian Federation [st Petersburg], Singapore, South Korea, Spain, Switzerland, Taiwan, United States (+mobile).CaptJackSparrow schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:15:
[...]
Don't panic.
Ik weet niet of er iets veranderd is maar ik bel bij VoipbusterPro gratis voor een jaar voor bijna 18 euro. Naast die eenmalige vaste kosten zijn er geen gesprekskosten meer voor zo ongeveer heel West-Europa en nog wat landen en de VS plus mobiel in de VS. Die 3,9 eurocent starttarief zijn in het voorjaar verdwenen. Bij bijna alle gesprekken die ik sindsdien maak staat er nu FREE! Achter.
Als je in dat jaar naar nummers belt waarmee je die 10 euro beltegoed die je koopt opmaakt dan zul je je of moeten beperken tot gratis nummers of je zult bij moeten kopen en dan betaal je weer die 18 euro waarmee je weer aan een nieuwe periode van 365 freedays begint. Je neemt je resterende freedays dus niet mee voor zover ik weet maar als je toch eerder door je beltegoed heen bent dan je freedays dan is je belgedrag dusdanig dat dit ook niet een probleem zal zijn. Als je 365 dagen eerder op zijn dan je beltegoed dan ga je je beltegoed verbruiken tenzij je weer opwaardeert maar je hoeft dan geen nieuw account aan te maken voor zover ik weet. Ik heb zelf op dag 364 van mijn eerste jaar weer 365 nieuwe dagen gekocht maar mijn beltegoed was toen met dat starttarief ook bijna op. Deze keer verwacht ik dat mijn dagen eerder op zullen zijn dan mijn beltegoed. Ik weet nog niet wat ik dan ga doen.
Bron: http://netphonecall.blogs...-voip-voipbuster-pro.html
Kun je bevestigen dat deze informatie niet klopt? Je betaalt dus daadwerkelijk €15 (nieuwe prijs blijkbaar) voor €10 krediet en je hebt dus voor slechts €5 365 dagen onbeperkt gratis bellen naar tientallen internationale landlijnen.
Ik kan je alleen vertellen hoe het een jaar later en nog een jaar later was wat je kon lezen in mijn link waar ik de tekst uit de facturen heb geplakt plus dat het starttarief dit voorjaar is komen te vervallen.
Je gaat je handelen niet meer baseren op een of andere willekeurige pagina van bijna drie jaar oud natuurlijk. De datum staat er zoals het hoort duidelijk op vermeld.
Dit ene zinnetje dat je nu op www.voipbusterpro.com kunt lezen is toch ondubbelzinnig?
Daarin staat een link naar de pagina met tarieven waar weer een tabje staat met tarieven als je freedays op zijn.Get 1 YEAR OF UNLIMITED FREE CALLS to LOTS of popular destinations for just € 15,- . This offer includes € 10,- of calling credit.
Wat moet je in aanvulling daarop nog weten? Verder ben je niet meer dan die 18 euro kwijt om het te proberen. Dat maakte de beslissing om het dan ook maar eens uit te proberen voor mij niet bijzonder moeilijk. Daar kun je je toch geen buil aan vallen?
Na een week was het weer gratis. Ik kon me er niet echt druk om maken. Het blijft ondanks dat soort kleine onvolkomenheden toch gewoon een goeie deal.
Anoniem: 344999
Iemand een tip/verwijzing naar een breder assortiment?
http://www.oeioei.nl/internet/telefonie1.php
Je kan ook van Grandstream een ATA kastje kopen. Dan kun je gewoon al je analoge telefoons hierop aansluiten.Anoniem: 344999 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:24:
Iemand een tip/verwijzing naar een breder assortiment?
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Wij hebben jarenlang gebeld met SIP-accounts via het modem. Wegens overstap naar kabel gaat dit binnenkort natuurlijk niet meer werken. Er zijn hier al Siemens Gigaset toestellen aangeschaft, maar ik heb nog een vraag die hier iemand misschien wel weet.
Wat is het verschil tussen de VOIP-adapters van Siemens: C610A-IP en N300A-IP. Zijn deze technisch gelijk met een andere 'bestickering' of zijn er nog wezenlijke verschillen?
Bedank alvast!
N300A-IP is alleen basisstation.objectief2 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:55:
Goedemiddag,
Wij hebben jarenlang gebeld met SIP-accounts via het modem. Wegens overstap naar kabel gaat dit binnenkort natuurlijk niet meer werken. Er zijn hier al Siemens Gigaset toestellen aangeschaft, maar ik heb nog een vraag die hier iemand misschien wel weet.
Wat is het verschil tussen de VOIP-adapters van Siemens: C610A-IP en N300A-IP. Zijn deze technisch gelijk met een andere 'bestickering' of zijn er nog wezenlijke verschillen?
Bedank alvast!
Hou er rekening mee dat niet elke handset alle functionaliteiten kan bieden die het basisstation aanbiedt. Bellen en gebeld worden kan altijd wel, maar bijvoorbeeld nummer identificatie of telefoonboek transfer is soms gebonden aan een specifieke handset en basisstation combinatie.objectief2 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:43:
Dank voor het antwoord. Ik had al begrepen dat het alleen een basisstation is, maar dat maakt niet uit. Het ging me erom dat de functionaliteiten hetzelfde zijn en dat zijn ze dus. Het is nu nog twijfelen over een derde handset met IP-basisstation of alleen de N300. Maar daar komen we wel uit
Ook binnen de Siemens Gigaset serie dus.
Zie hier Welke handset op welke basis?
Kun je je oude modem niet als router inzetten? Mijn Fritz 7170 hangt nu al jaren aan mijn glasvezel. Spraak is prima.objectief2 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:55:
/▌
Wat betreft de hardware: Het lijkt me sowieso handig om een losse VoIP telefoon te kiezen (geen ATA + analoge DECT), want dan profiteer je ook van de extra internet functionaliteiten. Mijn modem heeft geen VoIP optie en naast het hiervoor aangehaalde argument wil ik ook graag wat meer keuzevrijheid voor mijn modem houden. Anders heb je naar mijn idee keuze uit Draytek en Fritzbox modems. Maar dat is dus mogelijk.
Maar ik dacht eerst eens even wat proberen met mijn wifi-smartphone en een VoIP app. Hier loop ik al meteen vast. Bij voipbuster kun je geen telefoonnummer krijgen of kopen. Als je ergens anders kijkt, betaal je al gauw een euro of 30 per jaar. Ik krijg dan toch wel een beetje koudwatervrees. Verder kun je bij voipbuster geen 0800 of 0900 nummers bellen. Kijk ik verder naar een totaal oplossing op de site die Stroom hierboven aanhaalde (http://www.oeioei.nl/internet/telefonie1.php) dan zie ik bijvoorbeeld 12Connect. Maar deze prijsstelling wijkt niet zo heel erg veel af van de prijsstelling van OnsNetEindhoven. Al het werk, de investering voor de Siemens telefoons en de kans op gedoe, maakt het voor mij toch een stuk minder aantrekkelijk dan in eerste instantie gedacht.
Of kan iemand anders mij toch nog prikkelen met een leuke manier om het VoIP gebeuren te proberen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat al deze mensen in dit topic nu zo enthousiast maakt :-).
Een simpele ata box is niet zo duur. En als je een niet zo'n hoge download hebt (<40Mb/s) zou je er voor kunnen kiezen om een goedkope router incl. SIP aan te schaffen 2e hands (bijv. Fritzbox 7170/Speedtouch 716WL/780WL etc). ISDN varianten zijn vaak erg goedkoop.
Ik zou ook nog even wat verder inlezen want bijvoorbeeld 0800 en 0900 gaat prima en bij bijvoorbeeld budgetphone heb je al voor 10 euro per jaar een vast nummer. Het eerste jaar heb je inderdaad wat aanloop kosten (ATA, eventueel porteren nummer etc) maar dat is eenmalig. Met alleen gesprekskosten (voipbuster) + nummer (budgetphone) bel ik nu max 300 minuten per week naar vast tijdens de free days en daarna het tegoed op. In totaal voor zo'n 35 euro in het jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door sambalbaj op 09-01-2012 13:03 ]
Ik heb bij mijn stiefmoeder een Fritzbox 7170 opgehangen om via internet goedkoop naar een zweeds mobiel nummer te bellen (woont mijn stiefbroer). Fritzbox is een duitse ISDN versie (internationale firmware op geflash't) en hangt als non-dsl router achter een UPC verbinding en is alleen ingericht om voor dat specifiek nummer via internet te bellen (voor de rest wilde ze upc blijven houden). Modem kostte 50 euro incl. verzenden.
31 cent per minuut. Via Actionvoip kost het maar 2 cent. Na 175 minuten hebben we de kosten er dus al uit.
Ze zit al op 145 sinds begin oktober en verwacht dat ze deze maand dik over de 175 zit. Daarna levert het dus alleen maar op.
ROI van 4 maanden; daar tekenen veel bedrijven voor. En dat maar voor 1 enkel nummer in het buitenland.
[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 09-01-2012 13:23 ]
De prijzen van Onsneteindhoven gaan op 1-2-2012 soms met 400% omhoog!!!!! Eens kijken of je het dan wel interessant gaat vinden. Ik vind het schandalig, dus heb ik besloten om het OnsNet nummer wel te houden voor inkomende gesprekken maar uitgaand te gaan bellen via een SIP provider.Anoniem: 344999 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:03:
Kijk ik verder naar een totaal oplossing op de site die Stroom hierboven aanhaalde (http://www.oeioei.nl/internet/telefonie1.php) dan zie ik bijvoorbeeld 12Connect. Maar deze prijsstelling wijkt niet zo heel erg veel af van de prijsstelling van OnsNetEindhoven. Al het werk, de investering voor de Siemens telefoons en de kans op gedoe, maakt het voor mij toch een stuk minder aantrekkelijk dan in eerste instantie gedacht.
[ Voor 10% gewijzigd door OnsDenis op 09-01-2012 20:32 ]
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Een investering van iets van 12 a 13 euro inclusief btw. Hiermee koop ik dan voor 120 dagen freedays en beltegoed. Als dit goed bevalt, kan ik in de volgende fase bijvoorbeeld een inkomende lijn en/of een siemens voip-telefoon aanschaffen (heeft monenteel mijn voorkeur qua hardware oplossing).
Als ik google op "Voipbuster C610IP" kom ik namelijk niet veel relevante info tegen. Als ik daarentegen google op "voipbuster gigaset" kom ik wel uit op de oudere modellen.
Dat gezegd hebbende, de oude doen het prima. Vriendin en haar ouders hebben zo'n setje en dat werkt zonder noemenswaardige problemen.
Paar tips: Heb je belang bij HD-sound, let op HDSP, dit wekt alleen als beide zijden dit ondersteunen(meen VB-client naar toestel, toestel naar toestel, Fritzbox naar toestel)
HD-sound is wel echt fijn, maar blijft persoonlijk...
0800 en 0900 werkt prima bij voipbuster. Met 0900 ben je iets duurder uit omdat je er twee keer BTW over betaald. Een telefoonnummer kost 10 euro per jaar bij budgetphone.Anoniem: 344999 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:03:
Hmm, mijn enthousiasme begint toch wat te minderen merk ik bij mezelf. Eerst zag ik vooral de voordelen: lagere kosten (ook voor buitenland) en lekker beetje prutsen met netwerkje thuis.
Wat betreft de hardware: Het lijkt me sowieso handig om een losse VoIP telefoon te kiezen (geen ATA + analoge DECT), want dan profiteer je ook van de extra internet functionaliteiten. Mijn modem heeft geen VoIP optie en naast het hiervoor aangehaalde argument wil ik ook graag wat meer keuzevrijheid voor mijn modem houden. Anders heb je naar mijn idee keuze uit Draytek en Fritzbox modems. Maar dat is dus mogelijk.
Maar ik dacht eerst eens even wat proberen met mijn wifi-smartphone en een VoIP app. Hier loop ik al meteen vast. Bij voipbuster kun je geen telefoonnummer krijgen of kopen. Als je ergens anders kijkt, betaal je al gauw een euro of 30 per jaar. Ik krijg dan toch wel een beetje koudwatervrees. Verder kun je bij voipbuster geen 0800 of 0900 nummers bellen. Kijk ik verder naar een totaal oplossing op de site die Stroom hierboven aanhaalde (http://www.oeioei.nl/internet/telefonie1.php) dan zie ik bijvoorbeeld 12Connect. Maar deze prijsstelling wijkt niet zo heel erg veel af van de prijsstelling van OnsNetEindhoven. Al het werk, de investering voor de Siemens telefoons en de kans op gedoe, maakt het voor mij toch een stuk minder aantrekkelijk dan in eerste instantie gedacht.
Of kan iemand anders mij toch nog prikkelen met een leuke manier om het VoIP gebeuren te proberen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat al deze mensen in dit topic nu zo enthousiast maakt :-).
Ik bel al sinds 2006 vrijwel onbeperkt voor een paar tientjes per jaar en ook veel naar het buitenland. Dat maakt me enthousiast, niet een Siemens IP-telefoon of andere gadget van een hoop euro's die je weer moet zien terug te verdienen. Heb zelf twee ata's waarvan de laatste 20 euro koste via een of andere Chinees en een ADSL-modem dat ik gratis gehad heb van Telfort in gebruik.
/▌
Wij bellen veel naar Frankrijk en zelfs met goedkope 0900 nummers kwamen we gauw op 20euro per maand belkosten (exclusief abonnement). Nu met voipbusterpro zijn we dat ongeveer per jaar kwijt+10euro per jaar voor de inkomende gesprekken: totaal 30 euro per jaar.Anoniem: 344999 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:03:
Hmm, mijn enthousiasme begint toch wat te minderen merk ik bij mezelf. Eerst zag ik vooral de voordelen: lagere kosten (ook voor buitenland) en lekker beetje prutsen met netwerkje thuis.
Voor de goedkoopste oplossing heb je eigenlijk 3 VOIP providers nodig:
1) een met goedkoop/gratis naar vaste nummers (bijv voipbuster pro)
2) een met goedkoop naar mobiele nummers (bijv Easyvoip.com, let op niet easyvoip.nl))
3) een voor inkomende gesprekken, bijvoorbeeld budgetphone, voor 10euro per jaar ben je klaar, plus dan eenmalig 10 euro voor het porteren van je nummer (of een nieuw nummer).
Daarom heb ik gekozen voor de Gigaset N300A IP Dect met C610H handset, hiermee kan je 6 verschillende VOIP providers instellen en heel makkelijk dial rules maken zodat automatisch de goedkoopste provider gebruikt wordt.
Ik heb ook eerst maar eens geprobeerd met voipbuster te bellen en de vaste lijn nog aan te houden, dat kan prima met deze telefoon omdat deze ook een gewone telefoonaansluiting heeft. Nu alles een paar maanden zonder problemen werkt heb ik ook de stap gemaakt om de inkomende gesprekken via budgetphone te ontvangen (nummer geporteerd) en ben nu 100% VOIP.
Voordeel van de Siemens telefoon t.o.v. bijv Fritzbox is dat je op de handset altijd kunt zien met welke provider je belt en dus niet per ongeluk een duur telefoongesprek zal voeren omdat een dial rule niet goed staat of zoiets.
Alles is via de handset in te stellen of met een web interface, zeer gebruikers vriendelijk, eigenlijk een beetje te makkelijk voor een tweaker.
Op forums kan je heel veel problemen tegenkomen uiteraard, en dat maakte mij ook een beetje huiverig, maar ik heb zelf geen enkel probleem gehad en ben erg tevreden met mijn overstap (sinds 1 oktober)..
Het is afhankelijk van je belgedrag en abonnement hoe snel je de telefoon terugverdient. Daarnaast kan je natuurlijk met je smartphone ook nog via VOIP bellen, wat handig is in het buitenland als je wifi hebt (hotel, McDonalds etc). Mijn ervaring is dat VOIP over 3g niet goed genoeg werkt.
Met een fritzbox zie je ook prima met welk account je belt.stroom schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:23:
[...]
Voordeel van de Siemens telefoon t.o.v. bijv Fritzbox is dat je op de handset altijd kunt zien met welke provider je belt en dus niet per ongeluk een duur telefoongesprek zal voeren omdat een dial rule niet goed staat of zoiets.
Alles is via de handset in te stellen of met een web interface, zeer gebruikers vriendelijk, eigenlijk een beetje te makkelijk voor een tweaker.
Op forums kan je heel veel problemen tegenkomen uiteraard, en dat maakte mij ook een beetje huiverig, maar ik heb zelf geen enkel probleem gehad en ben erg tevreden met mijn overstap (sinds 1 oktober)..
Het is afhankelijk van je belgedrag en abonnement hoe snel je de telefoon terugverdient. Daarnaast kan je natuurlijk met je smartphone ook nog via VOIP bellen, wat handig is in het buitenland als je wifi hebt (hotel, McDonalds etc). Mijn ervaring is dat VOIP over 3g niet goed genoeg werkt.
Ik bel in buitenland regelmatig via 3G omdat bij lang niet alle wifispots de performance goed is of voip toegestaan is.
Android ICS is daar enorm makkelijk in met goede integratie in dialer zonder aparte app te moeten gebruiken.
Een eigenaardigheid van de Fritz!Box is echter dat als je een nummer terugbelt vanuit de gemiste oproeplijst, deze altijd via de "Incoming provider" gaat, ook als de "Outgoing provider" voor die telefoon op bv VoipBuster is ingesteld. Als je datzelfde nummer belt vanuit het telefoonboek, dan werkt het wel via de ingestelde provider. Ik heb dit ooit bij AVM aangemeld als een probleem, waarop zij uiteindelijk aangaven dat het een product feature betreft. Wel vervelend want zo kun je dus onverwachts met telefoonkosten te maken krijgen, daarom is het handig dat je in het display van je telefoon kunt zien via welke provider je belt.
Het enige dat bij mij niet altijd goed werkt bij VoipBuster is het meesturen van mijn telefoonnnummer. Nadat het nummer éénmalig is geverifieerd ging het een tijdje goed, maar vanaf het moment dat ik het beltegoed heb opgewaardeerd werkt het niet meer. Het lukt me ook niet meer om het nummer opnieuw te laten verifiëren. Wellicht moet het het nummer eerst maar eens weggooien en het daarna opnieuw toevoegen, zal het binnekort wel eens proberen.
True...apexrider schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:04:
Met de Fritz!Box kun je inderdaad prima zien met welke provider je belt, wel moet je daarvoor het veld "Display name" invullen en daarvoor moeten de experts setting aan staan.
Ik heb die ervaring niet, niet met oude firmware op een FB7270 en FB7390. Net getest en krijgt telefonie via Budgetphone binnen en uitgaand via een betamax-cloon en met terugbellen via DECT kiest deze netjes de betamaxcloon. Overigens zijn caller-id's gelijk van beide nrs, wellicht dat daar het verschil in zit.Een eigenaardigheid van de Fritz!Box is echter dat als je een nummer terugbelt vanuit de gemiste oproeplijst, deze altijd via de "Incoming provider" gaat, ook als de "Outgoing provider" voor die telefoon op bv VoipBuster is ingesteld. Als je datzelfde nummer belt vanuit het telefoonboek, dan werkt het wel via de ingestelde provider. Ik heb dit ooit bij AVM aangemeld als een probleem, waarop zij uiteindelijk aangaven dat het een product feature betreft. Wel vervelend want zo kun je dus onverwachts met telefoonkosten te maken krijgen, daarom is het handig dat je in het display van je telefoon kunt zien via welke provider je belt.
Ik heb die ervaring niet, ik heb m'n caller-id in exact hetzelfde formaat als geverifieerd meegegeven, in dit geval: +315123456789.Het enige dat bij mij niet altijd goed werkt bij VoipBuster is het meesturen van mijn telefoonnnummer. Nadat het nummer éénmalig is geverifieerd ging het een tijdje goed, maar vanaf het moment dat ik het beltegoed heb opgewaardeerd werkt het niet meer. Het lukt me ook niet meer om het nummer opnieuw te laten verifiëren. Wellicht moet het het nummer eerst maar eens weggooien en het daarna opnieuw toevoegen, zal het binnekort wel eens proberen.
Ik heb het ticket er nog even op nageslagen en het probleem is toch iets anders dan ik had geschetst. Op mijn Fritz!Box heb ik twee DECT handsets aangemeld, een Siemens Micro 4000 en een Fritz!Fon MT-F. Het probleem doet zich enkel voor met de Fritz!Fon MT-F, met de Micro 4000 gaat het wel goed.Loekie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:14:
Ik heb die ervaring niet, niet met oude firmware op een FB7270 en FB7390. Net getest en krijgt telefonie via Budgetphone binnen en uitgaand via een betamax-cloon en met terugbellen via DECT kiest deze netjes de betamaxcloon. Overigens zijn caller-id's gelijk van beide nrs, wellicht dat daar het verschil in zit.
reactie AVM:
"We have now analysed your issue. It is a product feature of the AVM
handsets that missed calls will be replied via the number they have called.
This is why the hand set shows "Own Telephone No. =036xxxxxxx", which is
then used for the outgoing call.
This behaviour can only be changed by configuring dialling rules for the
specific destination call range, see below."
Wat betreft de uitgaande nummerweergave staat het nummer nog steeds als zijnde geverifieerd aangemerkt, ondanks dat wordt het niet meer uitgestuurd.
edit: reactie AVM toegevoegd.
[ Voor 19% gewijzigd door apexrider op 14-01-2012 14:10 ]
/▌
Hoi
Whack een MT-D doet dat ook.... S67H en SL78H echter niet.apexrider schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Ik heb het ticket er nog even op nageslagen en het probleem is toch iets anders dan ik had geschetst. Op mijn Fritz!Box heb ik twee DECT handsets aangemeld, een Siemens Micro 4000 en een Fritz!Fon MT-F. Het probleem doet zich enkel voor met de Fritz!Fon MT-F, met de Micro 4000 gaat het wel goed.
reactie AVM:
"We have now analysed your issue. It is a product feature of the AVM
handsets that missed calls will be replied via the number they have called.
This is why the hand set shows "Own Telephone No. =036xxxxxxx", which is
then used for the outgoing call.
This behaviour can only be changed by configuring dialling rules for the
specific destination call range, see below."
Ik heb in een ver en grijs verleden dit aan de hand gehad, heb toen via de software outgoing caller-id van m'n wensnummer afgehaald door ander nr te kiezen en vervolgens weer terug. Beide keren via software gesprek en daarna weer op Fritzbox laten registreren en sindsdien geen probleem meer.Wat betreft de uitgaande nummerweergave staat het nummer nog steeds als zijnde geverifieerd aangemerkt, ondanks dat wordt het niet meer uitgestuurd.
edit: reactie AVM toegevoegd.
Ik geloof dat ik voor de zoveelste keer van Betamaxprovider moet wisselen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als die 10 euro puur beltegoed is dan klopt het. Daar bovenop betaal je 5 euro voor de extra freedays in aanvulling op de 120 van een gewoon Voipbuster account om er 365 van te maken.roelieboelie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:25:
Ligt het nu aan mij of begrijp ik de website voipbusterpro.com niet ? Wil graag overstappen i.v.m die 365 free days. Maar ik meld mij aan en als ik dan wil betalen kan ik alleen maar kiezen uit 10, 25, 50, etc euro. En niet uit de 15 euro zoals op de website staat. Waar kan ik van deze aanbieding gebruik maken ?
Bij Rebvoice is het 2,3 cent per minuut, helaas wel met 3,9 cent startkosten.Sando schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:34:
FYI: http://www.intervoip.com/en/calling-rates.html is momenteel de goedkoopste met bellen naar Nederlandse mobiele nummers met 3,5 cent per minuut.
Ik geloof dat ik voor de zoveelste keer van Betamaxprovider moet wisselen.
Geen Buy Credit kiezen!roelieboelie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:25:
Ligt het nu aan mij of begrijp ik de website voipbusterpro.com niet ? Wil graag overstappen i.v.m die 365 free days. Maar ik meld mij aan en als ik dan wil betalen kan ik alleen maar kiezen uit 10, 25, 50, etc euro. En niet uit de 15 euro zoals op de website staat. Waar kan ik van deze aanbieding gebruik maken ?
Choose "Buy Services" to select the package you'd like to have.
Ik heb het inmiddels ook weer werkend gekregen door het nummer uit de lijst van geverifieerde nummers te verwijderen en op save changes te klikken. Vervolgens het nummer opnieuw toevoegen, verifiëren en het werkt weer.Loekie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:28:
Ik heb in een ver en grijs verleden dit aan de hand gehad, heb toen via de software outgoing caller-id van m'n wensnummer afgehaald door ander nr te kiezen en vervolgens weer terug. Beide keren via software gesprek en daarna weer op Fritzbox laten registreren en sindsdien geen probleem meer.
Ik heb me net van de week aangemeld bij VoipbusterPro en ik liep volgens mij tegen hetzelfde aan; ik gebruik Google Chrome en koos voor de het jaarabbo. In het volgende scherm werd het bedrag van €10 genoemd. Toen ik bedacht dat dit niet goed was heb ik het nog een keer geprobeerd maar weer hetzelfde. Ik heb toen de Chrome-sessie verlaten en het via Internet Explorer gedaan. Toen ging het wel goed.roelieboelie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:25:
Misschien dat je ook Chrome gebruikt en zodoende hier tegen aan loopt ?
Ik heb nu nog een alles in 1 pakket van Tele2 (TV/Internet/Bellen) en zie dat het verschil tussen dit pakket en het pakket zonder bellen 5 euro in de maand is. Per jaar kost dat dus 60.
Nou lees ik dat ik dit nummer kan laten porteren naar budgetphone voor 10 euro per jaar. Scheelt toch weer mooi 50 euro op jaarbasis ! Heeft iemand hier ervaring mee (gaat dit porteren probleemloos en moet ik zelf nog contact leggen met Tele2 om het goedkopere abbo te krijgen).
10 voor porteren en 10 prepaid, eerste jaar 40 besparing en daarna 50.Mario67 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:03:
Ik heb nu sinds een week de gigaset C610IP in combinatie met VoipbusterPro en het bevalt me tot nu toe prima. Aansluiten/configureren was een fluitje van een cent.
Ik heb nu nog een alles in 1 pakket van Tele2 (TV/Internet/Bellen) en zie dat het verschil tussen dit pakket en het pakket zonder bellen 5 euro in de maand is. Per jaar kost dat dus 60.
Nou lees ik dat ik dit nummer kan laten porteren naar budgetphone voor 10 euro per jaar. Scheelt toch weer mooi 50 euro op jaarbasis ! Heeft iemand hier ervaring mee (gaat dit porteren probleemloos en moet ik zelf nog contact leggen met Tele2 om het goedkopere abbo te krijgen).
Sommige aanbieders kunnen het als opzegging van abo zien, bel ze even en vraag.
Ik heb op dit moment nog Onbeperkt Bellen van KPN via Glasvezel (internet + bellen), maar nu de KPN dit in maart gaat verhogen van € 10 naar € 15 per maand, vind ik het te duur worden. Ik ben al niet zo dol op telefoneren (veel te tijdrovend), maar ik zit met 2 digibetes die op andere manieren niet te bereiken zijn en die ook nog eens verschrikkelijk lang van stof zijn. Met 300 gratis minuten per week moet dat met VBP goed te doen zijn!
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Budgetphone doet het porterings verzoek naar je huidige provider. Een dag voor de portering kan je het account dan alvast activeren op de Budgetphone website, zodat het meteen werkt op het moment dat ze het nummer overzetten. Bij ons ging het allemaal zonder problemen.Mario67 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:03:
Ik heb nu sinds een week de gigaset C610IP in combinatie met VoipbusterPro en het bevalt me tot nu toe prima. Aansluiten/configureren was een fluitje van een cent.
Je moet nog wel zelf je oude telefoonabbonnement opzeggen (anders laten ze je waarschijnlijk gewoon doorbetalen).
Let op dat voicemail waarschijnlijk standaard geactiveerd is bij Budgetphone, ik heb dat uit moeten zetten om weer op mijn eigen antwoordapparaat boodschapppen te ontvangen.
Ik hoop voor je dat je een beetje technisch bent, std zijn die dingen op KPN ingericht en niet met andere servers te gebruiken, als je hem 'hacked/root' kun je dat wel. Google(translate) helpt je verder...Anoniem: 441231 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:48:
Philips VP6500 WiFi SIP
hoe kan voipstunt of justvoip instaleren?
Ik gebruik ICS op Galaxy Nexus en heb daar via 3G geen probleem mee, zodra er via WIFI nog een wifi-phone actief is, blijkt het niet te werken via ingebouwde client.chronoz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:12:
Hebben jullie niet soms last van dramatische kwaliteit met bellen via SIP met bijvoorbeeld je Android telefoon of Softphone?
Wel via een extern programma als mobile voip, anders dan soms jitter(vertraging/je zelf terughoren) heb ik niet ervaren. Dit lijkt alleen op te treden als ontvanger ook voipt en die ontvanger heeft via SIP2SIP via een hardwarephone hetzelfde probleem.
/▌
VoipBuster geeft iedere keer FUP exceeded waardoor het gesprek toch niet gratis is.
Dat komt omdat mijn account in de PAP2T loopt via PBXes.org.
VoipBuster detecteert het ip-adres van PBXes i.p.v. mijn eigen ip-adres.
Oplossing:
Maak gebruik van 2 accounts:
Account 1 voor PBXes, alles inkomend en uitgaand alles behalve VoipBuster.
Via PBXes bel ik dan (goedkoop) naar mobiel via RebVoice.
Account 2 voor vaste nummers in Nederland via VoipBuster.
Je hebt dan wel 2 toestellen nodig en dat vind ik niet handig en gewenst.
Mijn tot nu toe mislukte poging:
1 telefoontoestel via een splitter aansluiten op zowel Line1 als Line2.
Op zich lijkt alles goed, maar als ik ga bellen worden zowel Line1 als Line2 geactiveerd.
Ik heb geprobeerd dat op te lossen door dialplan1 en dialplan2 zodanig in te stellen dat er altijd maar één van de twee geldig is.
Het effect is dat de niet geldige variant een in gesprektoon oplevert dwars door de goed lopende andere variant heen.
Suggesties?
Anoniem: 420779
Edit: het werkt inmiddels. Encryption op optioneel zetten (blijkbaar werkt dit niet of moet ik hier nog poorten voor open zetten in de router), + de proxy van voipbuster instellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 420779 op 21-01-2012 23:03 ]
Want dat deed ik een tijdje terug, en na het invullen van het formulier gebeurt er niets. Geen bevestigingspagina, geen bevestigingsmail, en je kunt niet inloggen. Nu deed ik het opnieuw in een andere browser (want wie weet slechte site ofzo). Weer alles doorlopen, en geen bevestiging of niets. Ik weet niet hoe lang ik nu moet wachten om niet perongeluk meerdere nummers te krijgen.
* Had jij ook geen bevestiging op de site/mail/telefoon/iets?
* Hoe lang moest je wachten voordat je kon aanmelden met je wachtwoord?
Shoot, is nu InterVoip of RebVoice handiger?Wolly schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:08:
[...]
Bij Rebvoice is het 2,3 cent per minuut, helaas wel met 3,9 cent startkosten.
*Zo bel ik nu nog altijd meestal met 12voip, omdat ik toch tegoed aanschaf om 3 maanden gratis naar vaste nummers te mogen bellen. Als dat niet zo was, dan zou ik wel de goedkoopste opzoeken.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Anoniem: 420779
Even erbij gezocht.Wolly schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:08:
[...]
Bij Rebvoice is het 2,3 cent per minuut, helaas wel met 3,9 cent startkosten.
ex BTW - inc BTW
(update - bij 'gewoon' bellen)
- 12Voip
- Connection Fee 0.039
- Landline .020 .023 (But first, Freedays!!!)
- Mobile .060 .069
- SMS .050 .058
- RebVoice
- Connection Fee 0.039
- Landline .005 .006
- Mobile .020 .023
- SMS .048 .055
- InterVoip
- Connection Fee 0.00
- Landline .015 .017
- Mobile .030 .035
- SMS .050 .058
[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 23-01-2012 19:02 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Een connection fee van 0 voor InterVoip maakt het enorm interessant en met SIP-clients of evt Asterisk kun je toch je eigen afzender instellen, maakt niet uit met welk account je belt.
Ik heb inmiddels een SIP-account bij Voipbuster, 12Voip, Budgetphone en nu dan ook maar aanmelden bij InterVoip.
Update: Zo interessant vind ik Voipbuster Pro ook niet. Je hebt namelijk niet veel aan die €10 krediet die je erbij krijgt, omdat het geen zin heeft om naar mobiele nummers te bellen voor 25 cent(!) per minuut. Ik hoop dat ik deze keer mijn thuis-oplossing met PAP2T adapter wat beter werkend krijgen met goede gesprekskwaliteit en niet met een vervelende delay voor uitgaande gesprekken (door adapter).
[ Voor 31% gewijzigd door chronoz op 22-01-2012 01:59 ]
http://www.intervoip.com/en/index.html
/▌
Nee, dat is alleen bij phone to phone.Jan-E schreef op zondag 22 januari 2012 @ 03:47:
Op de homepage van intervoip wordt duidelijk een starttariff van 5 ct vermeld:
http://www.intervoip.com/en/index.html
Via een ATA of SIP phone geen connection fee.
Leg ons eens uit wat "phone to phone" is, dus welke manier(-en) van bellen is dat?Wolly schreef op zondag 22 januari 2012 @ 08:24:
[...]
Nee, dat is alleen bij phone to phone.
Via een ATA of SIP phone geen connection fee.
Je hebt gelijk dat Intervoip geen connection fee in rekening brengt met het bellen vanaf een SIP/ATA VoIP telefoon naar Mobiel. Dat maakt het helemaal voordelig.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
/▌
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
/▌
Je moet direkt een bevestigingsmail krijgen, lijkt me niet goed dus, ik zou eens bellen met de klantenservice.Sando schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:57:
Wie heeft al eens een nummer aangevraagd bij Budgetphone?
Want dat deed ik een tijdje terug, en na het invullen van het formulier gebeurt er niets. Geen bevestigingspagina, geen bevestigingsmail, en je kunt niet inloggen. Nu deed ik het opnieuw in een andere browser (want wie weet slechte site ofzo). Weer alles doorlopen, en geen bevestiging of niets. Ik weet niet hoe lang ik nu moet wachten om niet perongeluk meerdere nummers te krijgen.
* Had jij ook geen bevestiging op de site/mail/telefoon/iets?
* Hoe lang moest je wachten voordat je kon aanmelden met je wachtwoord?
Niet dat ik weet, precies om die reden heb ik geen ATA aangeschaft. Je kunt een Fritzbox modem/router met SIP of een VOIP telefoon met ondersteuning voor meerdere SIP accounts nemen.keesdemooij schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:24:
Bestaan er ook ATA's met één FXS-poort maar met meerdere SIP-accounts?
Ok, duidelijk.stroom schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:25:
[...]
Niet dat ik weet, precies om die reden heb ik geen ATA aangeschaft. Je kunt een Fritzbox modem/router met SIP of een VOIP telefoon met ondersteuning voor meerdere SIP accounts nemen.
Beide alternatieven zijn wat te prijzig voor me.
Bij VOIP-telefoon geldt ook nog dat het meestal enkelvoudige bedrade toestellen zijn.
Dat gaat vast botsen met een FB.
Als je geen bellen hebt en een beetje handig met netwerkapparatuur bent kun je prima zonder ExperiaBox leven. Als je er bellen bij wil gebruiken: you're condemned to the ExperiaBox.keesdemooij schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:42:
Ik krijg dinsdag glasvezel van KPN (Internet met ITV) mét een Experiabox.
Dat gaat vast botsen met een FB.
De uitgang van de SpeedTouch van Online is dan gewoon de ingang van de lifeline van de FritZBox of één van de andere SpeedTouchen.. en voor de rest praat iedereen over een andere poort dus dat loopt allemaal prima
Dan pak je dialplans:
- inkomend is allemaal op mijn huisnummer via Online (doorgelust naar een andere SIP device)
- uitgaand nationaal is via Online
- uitgaand internationaal is via VOIP
- mobiele nummers via VOIP
je kan het zo gek niet bedenken, het kan allemaal wel
[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 22-01-2012 23:38 ]
Nu nog wat dialplans delen, denk dat je een groot aantal mensen blij maaktmaarud schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:37:
Maakt niet uit hoor, ik heb ook 3 SpeedTouch routers (3x SIP) en een FritzBox achter een SpeedTouch modem van Online hangen (mét bellen).
De uitgang van de SpeedTouch van Online is dan gewoon de ingang van de lifeline van de FritZBox of één van de andere SpeedTouchen.. en voor de rest praat iedereen over een andere poort dus dat loopt allemaal prima
Dan pak je dialplans:
- inkomend is allemaal op mijn huisnummer via Online (doorgelust naar een andere SIP device)
- uitgaand nationaal is via Online
- uitgaand internationaal is via VOIP
- mobiele nummers via VOIP
je kan het zo gek niet bedenken, het kan allemaal wel
Wel zou ik natuurlijk de FB gedeeltelijk kunnen deactiveren en alleen voor VOIP op een LAN-poort van de EB kunnen zetten.
Zijn alle FB's geschikt hier voor?
Ik zie een aanbieding van een FB 7170.
Dialplans heb ik alleen nog voor de SpeedTouchen, maar ik zou opzich ook wel de diaplans voor de FB willen maken... maar die heb ik nog niet
Het is niet zo heel moeilijk, je laat het gewoon van het nummer afhangen. Dus de FritzBox kijkt bijvoorbeeld naar de eerste cijfers.
Begint een nummer met 00, dan is het internationaal -> via voip
begint een nummer met 0, dan is het nationaal -> via vaste lijn
Begint een nummer met 1-9 -> dan is het lokaal -> vaste lijn
Begint een nummer met 06 -> dan is het mobiel -> via VIOP
[ Voor 62% gewijzigd door maarud op 23-01-2012 11:44 ]
Dat zou ik willen doen, ware het niet dat ik nergens op de site een nummer kan vinden en ik kan ook niet inloggen met de gegevens die ik invulde op het aanvraagformulier.stroom schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:18:
[...]
Je moet direkt een bevestigingsmail krijgen, lijkt me niet goed dus, ik zou eens bellen met de klantenservice.
[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 23-01-2012 19:10 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
dit is het email adres van hun klantenservice: info@budgetphone.nlSando schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:06:
[...]
Dat zou ik willen doen, ware het niet dat ik nergens op de site een nummer kan vinden en ik kan ook niet inloggen met de gegevens die ik invulde op het aanvraagformulier.
Sando schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:06:
[...]
Dat zou ik willen doen, ware het niet dat ik nergens op de site een nummer kan vinden en ik kan ook niet inloggen met de gegevens die ik invulde op het aanvraagformulier.
info@budgetphone.nl
tel 071 5815600 (gratis voor voip)
fax 071 5815611
Hé, het lijkt er op dat de Cisco Sipura 3102 kan wat ik zoek: meerdere SIP-accounts.keesdemooij schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:24:
Bestaan er ook ATA's met één FXS-poort maar met meerdere SIP-accounts?
Kan iemand dat bevestigen?
Ik gebruik nu een PAP2T, maar eigenlijk moet ik dus de 3102 hebben volgens mij.
Heeft de 3102 nadelen t.o.v. PAP2T?
Ik ken de PAP2T niet dus ik kan niet vergelijken. Ik heb een Linksys SPA-3102. Dat is dezelfde overigens. Ooit was het Sipura, toen overgenomen door Linksys en die is nu weer onderdeel van Cisco.Hé, het lijkt er op dat de Cisco Sipura 3102 kan wat ik zoek: meerdere SIP-accounts.
Kan iemand dat bevestigen?
Ik gebruik hem alleen om mijn "analoge" lijn aan te sluiten. Het is geen echte analoge lijn want tot aan de aansluiting in de meterkast is het allemaal digitaal via de glasvezel. Het kastje wat daar hangt maakt er weer een analoge lijn aan waar je een gewone telefoon op aan kan sluiten.
Het is een vrij ingewikkeld apparaat omdat je heeeel veel kan instellen. Er zit vrijwel geen documentatie bij dus je moet wel een beetje kunnen zoeken op internet als er iets niet werkt zoals je wil.
Je kan meerdere gateways instellen. Aan de hand van een dialplan kan je dan instellen dat een bepaalde gateway wordt gebruikt. Je kan dan de carrier preselect naspelen. Als je begint met 123 bel je via gateway 1, begin je met 456 dan bel je via gateway 2 etc. Je moet dan dus wel voor ieder nummer een extra getal kiezen. Dit hoeft niet per se op die manier, maar je kan in zo'n dialplan natuurlijk ook niet alle nummers van de wereld kwijt en dit is de simpelste manier.
Dit werkt dus alleen voor uitgaande telefoontjes. Voor inkomende telefoontjes kan je maar 1 account kwijt.
Zoals gezegd, ik gebruik dat allemaal niet, ik gebruik hem slechts om de analoge lijn aan mijn eigen pbx te kunnen koppelen. Ik heb vrij weinig telefoontjes via die lijn maar het werkt prima. Uitgaand bel ik bijna alleen via de pbx (of mobiel) en dus niet langs de SPA 3102. De enige telefoontjes die er wel uit gaan zijn voor gratis nummers (bel ik bijna niet) of 112 (bel ik ook niet).
Binnenkomend alles via PBXes-account.
Uitgaand o.b.v. dialplan splitsen naar mobiel (via Rebvoice op gateway 1) en vaste nummers (via VoipBuster op gateway 2).
Even voor de duidelijkheid: gateways zijn verschillende sip-accounts en geen andere lijnen hoop ik?
Ik wil maar één DECT-basisstation aansluiten.
Voor de rest lijken ze redelijk het zelfde.