Acties:
  • 0 Henk 'm!
Breezers schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Mijn oude account werkte niet meer (ander mailadres en spam niet zoveel ;) ), maar na ruim 10 jaar Tweakers/GoT te volgen mag dat de pret niet drukken.

Infrastructuur ? Hoe moet ik (of jij ) dat weten ? :?
Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat ik Fastvoip geprobeerd heb en dat is gewoon slecht. Maar ze hebben er wel duidelijk bijstaan dat ze gebruik maken van Tulp Solutions. Dat mis ik hier.
Ik zie alleen dat ze geen opstart kosten hebben, een smartphone app en dat ze "gemiddeld" goedkoper lijken te zijn dan de tarieven dan die hier langskomen.....Djeez gast, sorry dat ik ook een mede tweaker eens attendeer op een alternatief (werk je soms voor Voipbuster of Betamax ?)

Edit: dit zijn toch de tarieven zonder ca 3,6 cent opstartkosten per gesprek en exclusief 19 btw, etc ? http://www.backsla.sh/betamax Ik heb echt niet alles doorgenomen, maar waar lees jij dan dan het "een stuk duurder is "?
De tarieven zijn 0 euro de eerste 120 dagen als je de juiste kloon pakt voor veel landen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Kan je je ip telefoon met voipbuster zo instellen dat je voor lokale gesprekken geen kengetal (of zelf internationaal nummer) hoeft te draaien?
Ik zie wel wat instellingen in de web interface staan die daarop zouden kunnen wijzen (Ik kan het niet testen omdat ik dan eerst beltegoed moet kopen.)

(Altijd maar het internationaal nummer moeten kiezen is voor mij geen optie)

Telefoon: Siemens S450IP
SIP: Voipbuster (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je in je user profile hebt aangegeven dat je in Nederland woont, hoef je in ieder geval geen 0031 voor de nummers te draaien. Wel altijd nog het kengetal, maar dat scheelt alweer 3 cijfers indrukken per belletje ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_Big op 12-07-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:04
[b][message=36390767,noline]Wel altijd nog het kengetal
En die kan je in de Siemens S450 instellen onder "kiesregels"...

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen help..mijn modem van telfort : zyXEL P-2812HNU-F1 heeft nu, via budgetphone me huistel nummer geimporteerd..kan gebeld worden dus. Alleen mijn vraag was, heb een account via voipwise.. en wil met me huistelefoon via voipwise naar andere nummers bellen.. kan dat zonder voip adapter??Dus net als budgetphone maar dan van voipwise en uitgaand. Of moet dat juist met de adapter.. omdat ik al de telfort modem voor budgetphone inkomend gebruik? Mijn telfort modem is nu ingesteld voor budgetphone voip voor inkomend.. maar uitkomend wil ik via voipwise??? Hoe gaat dat in zijn werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gymaroe schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:46:
Kan je je ip telefoon met voipbuster zo instellen dat je voor lokale gesprekken geen kengetal (of zelf internationaal nummer) hoeft te draaien?
Ik zie wel wat instellingen in de web interface staan die daarop zouden kunnen wijzen (Ik kan het niet testen omdat ik dan eerst beltegoed moet kopen.)

(Altijd maar het internationaal nummer moeten kiezen is voor mij geen optie)

Telefoon: Siemens S450IP
SIP: Voipbuster (oid)
Dat ligt aan je hardware, in mijn sipura kon ik mooie dialplans instellen daarvoor, in mijn Zyxel van Telfort niet. Als je bij Voipbuster aangeeft dat je in Nederland woont hoef je in ieder geval geen 0031 voor je nummers te zetten inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de nieuwe 4.08 build 636. Deze versie crashed om de minuut, iemand anders hier last van?
W7 64x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:08:
Mensen help..mijn modem van telfort : zyXEL P-2812HNU-F1 heeft nu, via budgetphone me huistel nummer geimporteerd..kan gebeld worden dus. Alleen mijn vraag was, heb een account via voipwise.. en wil met me huistelefoon via voipwise naar andere nummers bellen.. kan dat zonder voip adapter??Dus net als budgetphone maar dan van voipwise en uitgaand. Of moet dat juist met de adapter.. omdat ik al de telfort modem voor budgetphone inkomend gebruik? Mijn telfort modem is nu ingesteld voor budgetphone voip voor inkomend.. maar uitkomend wil ik via voipwise??? Hoe gaat dat in zijn werk..
Je bedoelt een ATA, je Zyxelmodem heeft die functie al (die gebruik je ook voor budgetphone). Je kan dus gewoon de sipinstellingen van voipwise in je modem zetten en bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de probleem is..neem ik aan dat bij sip 2 nog een account geactiveerd moet worden als ik uitgaand voipwise wil doen, omdat bij sip 1 al budgetphone is voor inkomend met het gebruikersnaam en het wachtwoord. En bij voipwise heb je ook een gebruikersnaam en wachtwoord nodig..toch?? Heb het inmiddels via de modem sip 2 van voipwise op status up.. dattie geactiveerd is.. alleen lukt uitgaand niet, omdat ik als ik wil bellen, budgetphone hoor, over geen te goed. Of moet je bij het modem ook van sip 2 uigang een isdn kabel trekken na het telefoon?? In mijn huistelefoon kan er alleen 1 isdn kabel erin..Er zit alleen 1 isdn vanuit sip 1 modem in huistel al namelijk. Wat doe ik fout?? Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je stelt ze gewoon allebei in en dan geef je aan dat voipwise (dus account 2) gebruikt moet worden uitgaand en account 1 en 2 (of alleen 1) ingaand (bij mijn modem ook iets in de 2800, zo'n vdsl/iptv modem van telfort) is dat in te stellen bij de phone opties van het voipgedeelte.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bedankt ga het zo ff weer prutsen ermee.. in ieder geval hoef ik dus niet een 2e isdn kabel bij zyxel sip2 modem aan te sluiten wat ik wel vermoedde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman hij doet het top (y)
Bij het phone gedeelte inderdaad. Bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar is.. bij het begin als ik belde met voipwise uitgaand hoorde je wel een overgangstoon. Nu als ik bel hoor je niks meer totdat er plotseling wordt opgenomen..

Heb niks aan de instellingen gewijzigd.. hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nieuwe firmware van je Telfort-modem toevallig? Daar is dat een bekende 'bug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Fijn dat het nu even bevestigd is dat het een 'bug' is. Zo kan ik zelf niets aan het modem verprutsen O-) Het zal met de volgende firmware-update vanzelf weer opgelost worden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

objectief2 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:08:
Fijn dat het nu even bevestigd is dat het een 'bug' is. Zo kan ik zelf niets aan het modem verprutsen O-) Het zal met de volgende firmware-update vanzelf weer opgelost worden verwacht ik.
Daar was nog wat onduidelijkheid over, omdat het samenwerking vereist tussen Telfort-firmware-ontwikkelaars en de mensen van Voipbuster-platform. Maar afwachten is inderdaad het enige wat je kunt doen denk ik (of terugflashen naar oude firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
woekele schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:19:
[...]
Daar was nog wat onduidelijkheid over, omdat het samenwerking vereist tussen Telfort-firmware-ontwikkelaars en de mensen van Voipbuster-platform. Maar afwachten is inderdaad het enige wat je kunt doen denk ik (of terugflashen naar oude firmware).
Balen ... heb ik net dat nieuwe modem bij Telfort bestelt ... Zijn ze er daar mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kijk ff op het telfort forum :P http://forum.telfort.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terugflashen heeft niet zo veel zin omdat Telfort hun firmware er dan weer doorheen pushed, maar het is inderdaad wel een probleem bij deze modems. Ik vraag me af of het heel veel uitmaakt omdat het eigenlijk ook geen echte overgangstoon is die je mist (het is een toon die het modem zelf produceert)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
Ik zat me 15min rot te zoeken naar de VOIP prijsvergelijker die ik begin dit jaar nog gebruikte:

http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html

Want http://www.backsla.sh/betamax is leuk, maar er zit geen filter functie in dus dat maakt zoeken irritant. Bij bovenstaande link kan je kiezen voor welk land of welke landen je de tarieven wil zien en of je wil filteren op bellen naar mobiel of naar vast.. ideaal!

Allergrootste voordeel is nog wel dat er direct bij staat hoeveel freedays je hebt. Als daar 0 staat weet je dus dat je abonnementskosten moet betalen.

Zo heeft Easyvoip op dit moment het laagste tarief voor NL: 0 cent naar vast en 3 cent naar mobiel, maar 0 freedays dus je zal vast iets per maand moeten dokken.
Ik zat bij justvoip... poosje niet gebruikt. Ga nu ff zoeken naar de beste.

edit:Bij Justvoip betaalde ik 10 euro (12.49 euro incl betaalkosten) per 120 dagen voor de freedays. Was fan van zoveel mogelijk freedays. Maar nu zie ik InterVoip!
Geen freedays maar voor 12.50 euro heb ik 833 minuten naar vast gebeld (1,5 cent per minuut). Dat is 208 minuten per maand.. denk niet dat ik zoveel vast bel via Justvoip. Extra voordeel dat je maar voor 3 cent ook mobiel belt..!

Ik lees niks over een starttarief bij Intervoip. Zijn er mensen met ervaring?

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 15-08-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan er ook meerdere gebruiken natuurlijk (mobiel voor 3ct en vast met freedays), zeker als je een dialplan in kan stellen in je apparatuur (ik zit te twijfelen om nog zo'n Sipura ata uit China te bestellen, heb geen dsl meer maar kabel en kan mijn Zyxel wel instellen om als ata te gebruiken maar het is toch een groot ding en hij ondersteund geen dialplans.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Marzman schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:14:
Je kan er ook meerdere gebruiken natuurlijk (mobiel voor 3ct en vast met freedays), zeker als je een dialplan in kan stellen in je apparatuur (ik zit te twijfelen om nog zo'n Sipura ata uit China te bestellen, heb geen dsl meer maar kabel en kan mijn Zyxel wel instellen om als ata te gebruiken maar het is toch een groot ding en hij ondersteund geen dialplans.
hmm voorlopig ga ik niks uitgeven aan hardware.. (heb alleen de Zyxel met wifi).
Maar idd, heb nu ff account bij 12voip en Intervoip gemaakt.

Welke app is nu aanbevolen voor Android? CsipSimple leek de beste maar die werkt niet zo goed op mijn telefoon (x10 mini pro). Gaf wel mooi de optie als je belde of je normaal of via voip wilde bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik pak meestal gewoon de app die hoort bij de Betamaxkloon. Dan weet je meteen je beltegoed en hoef je verder ook niks in te stellen.

Ik twijfel nog of ik wel of niet andere hardware bestel. Misschien dat ik het eerst maar instel met de Zyxel om te kijken of het een beetje goed werkt op Telenet (als het weer werkt, want of het is al weer kapot , of ze hebben me al weer afgesloten :p )

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 16-08-2011 00:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Jazco2nd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:33:
Zo heeft Easyvoip op dit moment het laagste tarief voor NL: 0 cent naar vast en 3 cent naar mobiel, maar 0 freedays dus je zal vast iets per maand moeten dokken.
Ik zat bij justvoip... poosje niet gebruikt. Ga nu ff zoeken naar de beste.
Ik gebruik Easyvoip. Geen abonnementskosten. Wel per gesprek starttarief van 3,9 dollarcent netto (dus ongeveer 3,9 eurocent bruto). Maar huisgenoote belt meestal lang naar Polen(vast 0,004, mobiel 0.035), dan weegt starttarief niet zo zwaar.

(Eerder ook andere met freedays gebruikt, maar bel zo weinig dat freedays meestal eerder op waren dan beltegoed, en buiten freedays zijn tarieven dan met 2ct netto best wel hoog, en opwaarderen terwijl je nog beltegoed hebt, vondt ik ook beetje onzinnig.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Is het mogelijk om een bestaand telefoonnummer (gewoon regionaal nummer) te porteren naar Voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:36
xost schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:22:
Is het mogelijk om een bestaand telefoonnummer (gewoon regionaal nummer) te porteren naar Voipbuster?
Niet porteren in de zin die jij bedoelt ws. Je kunt net nr meegeven voor nrherkenning, maar je kunt via VB geen gesprekken op dat nr ontvangen, daar heb je bijv budgetphone voor nodig.
Je hebt dan wel hard-, of software nodig die meerdere accounts tegelijk ondersteund,

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had nog niet gemeld dat in het huidige tweede jaar van mijn VoipBusterPro account ergens medio mei van dit jaar de gesprekskosten die eerst 3,9 eurocent Ex. BTW (4,6 Incl. BTW) per gesprek waren plotseling veranderd bleken te zijn naar.... FREE!

Heel erg mooi. Voor effe onder de 18 euri vaste kosten een jaar lang bellen naar heel west Europa, de VS (ook mobiel - werkelijk idioot - gratis naar mobiele nummers in de VS kunnen bellen en naar mobiele nummers in Nederland voor 25 eurocent per minuut) zonder gesprekskosten. Da's nu dus voordeliger dan vier kwartalen bij Voipbuster voor 10 euri per 120 dagen als je het tenminste puur voor rechttoe rechtaan bellen naar vaste nummers gebruikt. Ook 088-nummers zijn gratis.

Ik heb vandaag nog naar België gebeld en recent naar Luxemburg omdat daar supportcentra zaten op normale vaste nummers waar je er bij de Nederlandse vestigingen naar peperdure 0900 nummers moet bellen. Deze gesprekken waren lekker gratis. :)

Zo doen we dat tegeswoordig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 10:03
Gebruik nu Rebvoice (ook Betamax) voor bellen naar mobiel in Nederland. ~3 ct/min + 4,5 ct starttarief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Jazco2nd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:33:
Ik zat me 15min rot te zoeken naar de VOIP prijsvergelijker die ik begin dit jaar nog gebruikte:

http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html
Ik heb even een makkelijk te onthouden custom tinyurl gemaakt. :)

http://tinyurl.com/voipprices

Edit: Had ik effe niet snel genoeg in de gaten dat er al een filter voor mobiele tarieven in die link zat. Heb er ook maar even een gemaakt met alle tarieven.

http://tinyurl.com/voipprice

[ Voor 23% gewijzigd door CaptJackSparrow op 19-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bedankt voor de tinyurls!
AtRi schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:50:
Gebruik nu Rebvoice (ook Betamax) voor bellen naar mobiel in Nederland. ~3 ct/min + 4,5 ct starttarief. :)
dan is Easyvoip dus goedkoper, zie een paar posts boven je, 3.9 cent starttarief! Of toch niet..!

nu zie ik dat prijsvergelijkers afronden :( en is slim om dus toch ook ff de tarieven te checken op de website.

Easyvoip: Netherlands (Landline) € 0.004 10min gesprek: €0.067
Intervoip: Netherlands (Landline) € 0.017 10min gesprek: €0.170
Rebvoice: Netherlands (Landline) € 0.006 10min gesprek: €0.087

Easyvoip: Netherlands (Mobile) € 0.036 10min gesprek: €0.387
Intervoip: Netherlands (Mobile) € 0.035 10min gesprek: €0.35
Rebvoice: Netherlands (Mobile) € 0.023 10min gesprek: €0.257

Easyvoip en Rebvoice hebben beide een starttarief van $0.039

Dat maakt vergelijken zo irritant.. nu weet ik weer waarom ik gewoon makkelijk voor een provider met de meeste freedays ging :)

Heb net ff prijs incl start voor 10min ernaast gezet. Dan is Rebvoice het goedkoopst. Voor 10 euro heb je dan bijvoorbeeld 100 gesprekken (~ 3 euro aan starttarief) en 1166 minuten naar vast... dan boeit een Freedays aanbieder niet meer want zoveel bel ik toch niet naar vast. Dus Rebvoice it is!

edit: ideaal dat je online een account kan maken bij Rebvoice (bij de anderen moet je het Windows programma downloaden en gebruiken). Wel kut dat het verifieren van je telnr niet werkt, nu werkt caller id niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Jazco2nd op 23-08-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Rebvoice is blijkbaar weer goedkoper geworden. :)
Voor vast bellen gebruik ik 12voip, daar heb ik nog een heleboel freedays.

Edit: die prijsverlaging nog even nagekeken maar dat was blijkbaar toch al een tijd de gewone prijs. Was dus bij mijn eerdere bericht abuis.

Verifiëren werkt bij mij wel gewoon, wel moet je dan het programma installeren, net als bij alle andere Betamax-klonen

[ Voor 54% gewijzigd door AtRi op 23-08-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
ik heb al een tijdje een probleem met voipdiscount.
in- en uitbellen van en naar vaste lijnen en mobiele telefoons gaat perfect, maar bij het bellen naar of gebeld worden door een voipdiscountclient komt er een harde brom doorheen.
een gesprek is dan onmogelijk.

als ik met de sipclient van m'n nokia n8 bel dan heb ik het probleem weer niet.
daardoor dacht ik eerst dat het probleem dus niet bij mij lag, maar nu heb ik het al met 4 verschillende mensen.

ik gebruik een draytek 2200VG voiprouter, fw: v2.6.2_(2)(3)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor vast bellen maakt het niet zo veel uit met de Freedays. Verder is het inderdaad kijken waar je veel naar belt en vergelijken. Ik zit nu weer bij Rynga, Rebvoice is voor mij ook interessanter zo te zien. Volgende keer eens naar kijken als mijn prepaidsaldo weer op is (Voipbuster houdt ik aan omdat ik daar een lokaal nummer van gehad heb).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 15-09 23:11
In bezit van spa3102 en ben aan het experimenteren met de betreffende dailplans.

wat ik wil: alle nummers via standaard sip account. mobiele nummers via sip account op Gateway 1.

Ik heb daar onderstaande van gemaakt:

code:
1
(<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|xxxxxxxxxxxxxS0|06xxxxxxxxS0<:@gw1>|xx.|*xx)

Alleen het werkt niet....mobiele nummers gaan gewoon via mijn standaard account. Hoe kan dat? Ik heb er toch echt @gw1 staan..?

Hoi

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

In 1-7 zit ook 6, je moet dus [1-5,7] gebruiken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• roelieboelie
  • Laatst online: 15-09 23:11
elsinga schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:41:
In 1-7 zit ook 6, je moet dus [1-5,7] gebruiken.
Dank, over het hoofd gezien ja. Voor de mensen die ook intresse hebben; hierbij het simpele dail plan om mobiel te bellen via bijv. gateway 1,
code:
1
(<0:0031>[6]xxxxxxxxS0<:@gw1>|<0:0031>[1-5,7]xxxxxxxxS0)

Hoi

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Las ergens dat er nu ook naar 14XXX gemeentenummers kan gebeld worden als er maar 0031 voor komt. Dat zou ook moeten gelden voor 112 alleen dat ga ik natuurlijk niet uitproberen! Bellen naar 14XXX gemeentenummers is gratis. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:37:
Las ergens dat er nu ook naar 14XXX gemeentenummers kan gebeld worden als er maar 0031 voor komt. Dat zou ook moeten gelden voor 112 alleen dat ga ik natuurlijk niet uitproberen! Bellen naar 14XXX gemeentenummers is gratis. :)
Dat is beter, 112 zou je eigenlijk als dialplan verplicht in moeten kunnen stellen in alle voipapparatuur.

Mijn Zyxel (zo'n oude zilvere) doet het nu ook als Ata. Wel een groot ding, misschien dat ik de Sipura bij mijn ouders terugvorder. Ze hebben nu een andere provider en ook een zyxel dus het kan net zo goed daar in ingesteld worden. Ik heb ook het idee dat het elkaar in de weg zit momenteel want zowel telefonie via de provider op de zyxel als via voipbuster (12voip eigenlijk) op de sipura is zo onbetrouwbaar als wat nu. Ik heb alleen niet zo veel zin om het uit te zoeken :p, ik denk dat ik de sipura even lostrek om te kijken of telefonie van de provider dan wel normaal blijft werken en als dat niet zo is moeten mijn ouders zelf maar gaan klagen.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 10-09-2011 13:50 ]

/▌

• Henkie-Jan
Bel hier met 12voip uit en inkomende telefonie van Budgetphone. Budgetphone heeft alleen het protocol verandert waardoor inkomende gesprekken werden verbroken. Dat bleek te liggen aan de Zyxel (de P-2812HNU-F1) die niet helemaal goed met een protocol om gaat. Na een wijziging aan de kant van Budgetphone werkt het nu netjes. Na een wijziging in de Zyxel ook weer overgangstoon met het uitbellen. Moet zeggen dat ik 12voip echt betrouwbaar vind. Nooit geen problemen mee!

Welke wijziging? Die toon heb ik ook niet in een 2800-Zyxel (wel in de 2600 Zyxel). Betrouwbaar is Betamax wel inderdaad. Ik gebruik Voipbuster al sinds 2006 inkomend en uitgaand en uitgaand komt er af en toe wat anders bij wat dan weer goedkoper is (dat is al weer een tijdje Rynga, ook van Betamax).

/▌

• Henkie-Jan
Uitvinken van de onderstaande optie. Hij wordt alleen automatisch steeds weer aangevinkt... :\

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zE43sZbD4NWnqRG0cnBevb81/thumb.jpg

Thanks, Telfort(?) zal die instelling wel pushen als het steeds terugkomt.

/▌

• Henkie-Jan
Wellicht. Had nog 1 SIP niet geconfigureerd waar nog sip.telefoniediensten.nl stond. Dat heb ik nu gewijzigd. Afwachten. :)

Daar blijven ze wel af :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08 10:59
Hallo,

Hebben meer mensen problemen met uitbellen? Ik bel uitgaand via justvoip (vanwege de 120 freedays voor een tientje). Als ik uitbel, wordt de laatste week soms na 5 minuten de verbinding verbroken. Heel irritant. Ik hoor ook regelmatig piepjes tussendoor alsof ik op een toets druk tijdens het telefoongesprek. Maar dat is niet zo. Heb het idee dat die ook iedere vijf minuten terugkomen. Misschien dat ze soms wel en soms niet leiden tot een afgebroken gesprek (?).

Het kan ook nog aan mijn modem (Fritzbox 7170) liggen, dat is nu een paar keer gevallen, maar dat ligt niet zo voor de hand denk ik.

Ik kan niets zien in de Event Log van mijn Fritzbox, daar staat niets over de beeindigde telefoontjes.

Iemand een idee?

MVG,
Henk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Ik hebHet topic heb ik eens goed doorgenomen. Ik wil eigenlijk ook eens wat meer gaan VOIPen. Gebruik uiteraard al Viber/FaceTime op de iPhone, maar wil ook naar vaste nummers gaan VOIPen. Wat ik dus zoek is een service met zoveel mogelijk freedays voor zo min mogelijk geld. De tarieven zijn verder niet van belang, want zal enkel naar vaste lijn in NL bellen en de fair use policy van 300 minuten/week lijkt me prima.

Ik kom dan uit bij VoipBusterPro, 365 free days voor 15 euro (ex btw geloof ik). Zijn hier ervaringen mee, en dan met name voor gebruik icm de iPhone. Ik zag een app die vanaf de VPB site wordt gelinkt, maar deze ziet op meerdere aanbieders. Ik wil alleen uitgaand bellen, hoef geen apart nummer en wil dus enkel naar vaste NL lijnen bellen.

Dank voor jullie ervaringen/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hallo Henk;

Het verbreken na 5 min is mij ook al opgevallen met voipbuster...maar het gebeurt ook niet altijd..Hier een fritzbox 7340 met fritzfon C3 dect handsets op een glasvezel aansluiting 100Mbit. Als ik in de log kijk, lijkt het gesprek door de tegen partij beeindigd, wat niet zo is natuurlijk..De piepjes af en toe zijn er al maanden. Vermoedelijk foutjes in de software bij voipbuster.Ben ook benieuwd of anderen dit ook hebben.

UPDATE:
Inmiddels hier op het werk een testje gedaan met totaal andere hard/software...Asterisk (trixbox) met Voipbuster..en ook na exact 5 min gesprek verbroken...probleem ligt dus echt bij Voipbuster(Betamax)

Mvg Jacques

[ Voor 30% gewijzigd door jacques1971 op 13-09-2011 13:46 ]

• henkjobse
Even een quote op mijzelf. Heb maar gewoon de stap genomen en VoipBusterPRO genomen. Gisteren even mee gebeld e nwerkt prima. Heb inderdaad 365 freedays ;)
henkjobse schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:04:
Ik hebHet topic heb ik eens goed doorgenomen. Ik wil eigenlijk ook eens wat meer gaan VOIPen. Gebruik uiteraard al Viber/FaceTime op de iPhone, maar wil ook naar vaste nummers gaan VOIPen. Wat ik dus zoek is een service met zoveel mogelijk freedays voor zo min mogelijk geld. De tarieven zijn verder niet van belang, want zal enkel naar vaste lijn in NL bellen en de fair use policy van 300 minuten/week lijkt me prima.

Ik kom dan uit bij VoipBusterPro, 365 free days voor 15 euro (ex btw geloof ik). Zijn hier ervaringen mee, en dan met name voor gebruik icm de iPhone. Ik zag een app die vanaf de VPB site wordt gelinkt, maar deze ziet op meerdere aanbieders. Ik wil alleen uitgaand bellen, hoef geen apart nummer en wil dus enkel naar vaste NL lijnen bellen.

Dank voor jullie ervaringen/tips!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
@Henkie-Jan

Even over die gemeentenummers: bedoel je dat je alsnog handmatig 0031 ervoor moet doen, ook al heb je in je voipbuster ingesteld dat je uit NL komt en dus voor normale telefoonnummers dit niet hoeft te doen? Bij mij werken ze met 0031 ervoor inderdaad wel, maar zonder hoor ik een Amerikaanse overgangstoon en die blijft wel even doorgaan. Normale nummers kan ik gewoon bellen zonder landcode ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik ben benieuwd of VoipbusterPro een starttik in rekening brengt , dit houdt mij momenteel nog tegen om daar een account te nemen.
henkjobse schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:14:
Even een quote op mijzelf. Heb maar gewoon de stap genomen en VoipBusterPRO genomen. Gisteren even mee gebeld e nwerkt prima. Heb inderdaad 365 freedays ;)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
jacques1971 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:00:
Hallo Henk;

Het verbreken na 5 min is mij ook al opgevallen met voipbuster...maar het gebeurt ook niet altijd..Hier een fritzbox 7340 met fritzfon C3 dect handsets op een glasvezel aansluiting 100Mbit. Als ik in de log kijk, lijkt het gesprek door de tegen partij beeindigd, wat niet zo is natuurlijk..De piepjes af en toe zijn er al maanden. Vermoedelijk foutjes in de software bij voipbuster.Ben ook benieuwd of anderen dit ook hebben.

UPDATE:
Inmiddels hier op het werk een testje gedaan met totaal andere hard/software...Asterisk (trixbox) met Voipbuster..en ook na exact 5 min gesprek verbroken...probleem ligt dus echt bij Voipbuster(Betamax)

Mvg Jacques
ik heb er geen last van met een linksys 3102 en voipbuster.

Edit: beide timeouts op een fritzbox dat geeft te denken. Kijk eens naar timeouts.

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 19-09-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij worden gesprekken nooit na 5 minuten verbroken. Heb 3 Zyxels van een verschillend type en twee Sipura's draaien op drie locaties. Lijkt me dat er dan toch een instelling verkeerd staat of dat er iets niet goed is met je verbinding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 11:35
Je hebt er wel tegoed op staan hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisdrielsma schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:13:
Ik ben benieuwd of VoipbusterPro een starttik in rekening brengt , dit houdt mij momenteel nog tegen om daar een account te nemen.
[...]
Dit was wel zo, dus goed checken of dit nog zo is...
http://www.voipbuzz.nl/20...roduceert-pro-versie.html

• henkjobse
Voor zover ik weet niet. Ik heb nu een paar keer "gratis" gebeld naar een vast nummer en mijn tegoed van 10 euro staat nog steeds op 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lees effe wat ik wat hoger op de vorige pagina meldde over VoipBusterPro. Een beetje inlezen in een topic is een goede gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
Deze heb ik inderdaad gelezen maar omdat jij het hebt over een 2de jaar ;) dat je geen starttik meer betaalde vroeg ik me dus af of het ook zo is voor nieuwe gebruikers die zich aanmelden ;)
CaptJackSparrow schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:35:
Lees effe wat ik wat hoger op de vorige pagina meldde over VoipBusterPro. Een beetje inlezen in een topic is een goede gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijzen kunnen wel eens veranderen, in het verleden (heel lang geleden gebruik het sinds 2006) zat Nederland bij Voipbuster ook niet altijd bij de freedays. Maar dat is dan voor alle gebruikers, het is niet zo dat nieuwe gebruikers meer betalen (dat zou lomp zijn, meestal trek je juist nieuwe gebruikers met aanbiedingen dat ze juist minder betalen maar dat doet Betamax ook niet gelukkig).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oee dit is interessant, ik zie (gevonden via http://tinyurl.com/voipprice) dat http://cheapvoipcall.com precies dezelfde tarieven hanteert als http://rebvoice.com, maar dan in dollars. Ook het starttarief! Ook het beltegoed opwaarderen, je kiest 10 dollar ipv 10 euro.
Dan ben je toch net iets goedkoper uit dan Rebvoice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je moet toch iets beter kijken.
Naar mobiel in Nederland kost bij cheapvoipcall 3ct en bij Rebvoice 2ct, ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kans is groot dat de servers dan ook in de VS staan. Heb zelf gebeld met Cheapvoip (dacht ik, zou het terug moeten zoeken) en dat is toch net wat storingsgevoeliger. Een tijd een brom in mijn gesprekken gehad, toen het maar niet meer gebruikt. Een half jaar later was het beter (maar nog steeds blikkeriger als de servers die hier staan, het ligt natuurlijk allemaal maar net aan de verbinding en een verbinding naar de VS heeft wat meer kans op latency problemen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al hele tijd bij rynga.com omdat ik daar 120 freedays bij krijg en ik gratis naar China kan bellen, zowel mobiel als landlijn.

Dat kost dan € 12,19 en meestal gebruik ik pas credit wanneer ik over de fup heen ga of na die 120 dagen. Wat ik wel erg storend vind bij Betamax is dat ze zoveel sites hebben en bij vele is niet duidelijk hoeveel free days je hebt dus ik heb uiteindelijk gewoon besloten om maar bij Rynga te blijven al kost het na de freedays 2 cent per min, maar ik maak eerst mijn tegoed altijd op voor ik weer nieuw credit koop.

Voipbusterpro heeft trouwens gratis bellen naar China mobiel er niet tussen als gratis dus helaas kan ik daar geen gebruik van maken want ik bel altijd naar China mobiel en bijna nooit landlijn of het moeten al hotels en dergelijke zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met voipbuster ook gebruik maken van het fax protocol?
weet iemand dat?

heb nl een volgsyteem dat gebruik maakt van dat protocol dus net werkt als een fax maar deze wil niet verbinden.
werk met zyxel 2602hw d1a via telfort
uitgaand bellen met voipbuster

is er iemand die me op weg wil helpen hiermee?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:08:
kan je met voipbuster ook gebruik maken van het fax protocol?
weet iemand dat?

heb nl een volgsyteem dat gebruik maakt van dat protocol dus net werkt als een fax maar deze wil niet verbinden.
werk met zyxel 2602hw d1a via telfort
uitgaand bellen met voipbuster

is er iemand die me op weg wil helpen hiermee?
bvd
Pfff, ja het werkt wel eens, ik gebruik het af en toe met m'n Fritzbox en programma van AVM. Het werkt vaak redelijk, maar er zijn dagen dat de combinatie niet werkt. In het begin was het wel even puzzelen en in de Fritzbox heb T.38(een fax standaard vziw) uitgezet en hierna werkt het beter.
Hoe werkt je systeem? Heb je een apparaat fysiek op je modem aangesloten dat de faxen moet sturen, of juist puur software via de sip-proxy(als die in je modem zit) of juist alleen op PC?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Loekie

ik zie in de log van mn modem wel staan dat apparaat de verbinding maakt met 0800 nummer maar op apparaat zelf staat dan foutcode kan niet verbinden.
fabrikant is samen met mij naar een oplossing aan het zoeken [het is een soort hartmonitor]
maar ik kom er zo niet uit.
de t.38 staat niet aangevinkt in de modem wel G.711 fax passtrough dit omdat ik zodra ik t.38 [ipvG711] aan heb staan niet kan bellen.

ik weet nu dat faxen niet kan met voipbuster [vanmorgen antwoord gehad vd helpdesk] maar hoopte dat er via een omweg wel verbinding gemaakt zou kunnen worden

weet niet precies wat je bedoeld met apparaat fysiek op modem [maar denk dat dat is zoals ik het heb aangesloten want moet zefstandig functioneren buiten pc om]
maar zo zit het nu aangesloten
modem eerst ,daarop monitor in phone 1, en in monitor de telefoonstekker.
is dus de bedoeling dat monitor zelfstandig kan functioneren en gegevens doorsturen naar de ontvanger[= arts] die dan weer de gegevens kan uitlezen om te beoordelen.

mischien is het zo duidelijker.

wat bedoel je met AVM programma? wat doet dit precies?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Ik heb geen problemen met faxen via voipbuster met een analoog fax apparaat zowel inkomend als uitgaand.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Krypt

hoe heb jij eea aangesloten zitten dan en welke router/modem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik fax zelf met Xoip, voor die paar pagina's die ik per jaar fax ga ik geen fax meer kopen en aansluiten.

Dat het niet werkt zit denk ik trouwens eerder in de codec, zo veel valt er niet verkeerd aan te sluiten. Misschien kun je gewoon eens een andere proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 14-10-2011 20:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Afgelopen week was ik ergens met een Wifi van KPN (voormalig Het Net). Sipdroid op mijn Android toestel met daarin voipbuster geconfigureerd kon niet registreren. Op 3G van T-Mobile werkt het echter perfect. Blokt KPN SIP verkeer? Er staat zo'n heel oud Speedtouch modem. Bij mezelf met Ziggo Z1 werkt het perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Hugo__Boss op 14-10-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aansluiting via telfort met een Zyxel 2602 en kan niet fastvoip gebruiken. Ik heb het abonnement van fastvoip met mijn laptop uitgeprobeerd bij een kennis via kpn en het werkte perfect maar zyxel router blokkeert de verbinding. Weet iemand hoe je dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In beide situaties met een softphone? Staat UPnP aan in je modem? Bel je ook via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:37:
Heb een aansluiting via telfort met een Zyxel 2602 en kan niet fastvoip gebruiken. Ik heb het abonnement van fastvoip met mijn laptop uitgeprobeerd bij een kennis via kpn en het werkte perfect maar zyxel router blokkeert de verbinding. Weet iemand hoe je dit kan oplossen.
De zyxel zal zelf wel poort 5060 gebruiken voor Voip (Hugo zal wel hetzelfde hebben, bij kabel zit telefonie in een ander vlan en dan zal het minder snel conflicteren doordat poorten in gebruik zijn)

Waarom stel je het account niet gewoon in in de Zyxel? Hoef je geen software te draaien. Bij mij draait het al jaren in zo'n Zyxel (eerst als adsl-modem, nu als ata).

Bij mij werkte Fastvoip trouwens gewoon achter een Zyxel met de software, alleen niet zo betrouwbaar (het is ook geen Betamax, de dienst is gewoon slechter). Ik kan het nu niet meer testen, de Zyxel wordt nu gebruikt als ATA aan een kabelmodem.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 15-10-2011 20:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaptJackSparrow ja in beide gevallen met softphone, ik heb geen vaste telefonie van telfort alleen internet. UPnP instelling ben ik niet tegen gekomen dus geen idee waar ik deze moet vinden.

@Marzman het zou mooiste zijn om het account in Zyxel in te stellen maar ik heb nergens kunnen vinden hoe dat moet, wel wat geprobeerd met sip instellingen maar het is helaas niet gelukt. Weetje nog de instellingen of kun je me zeggen waar de instellingen te vinden zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:43:
@CaptJackSparrow ja in beide gevallen met softphone, ik heb geen vaste telefonie van telfort alleen internet. UPnP instelling ben ik niet tegen gekomen dus geen idee waar ik deze moet vinden.
In mijn 2602HW-63C (met alleen 2602 als aanduiding ben je er bij lange na niet) zit het wel. Ik zou zeggen zoek het eens op in de handleiding. En als je ons een linkje naar die handleiding geeft kunnen we je veel beter helpen want dan weten we tenminste met welk apparaat we te maken hebben en wat dat kan en hoe dat werkt. Ik bel probleemloos met een DECT telefoon aan het modem met Voipbuster Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.zyxel.nl/web/s...d_detail.php?sqno=3427859.

hier heb ik de gebruiksaanwijzing gevonden, ben aan het lezen maar of ik er uit kom is nog een vraag?
Als ik verbinding kon maken met softphone zou ik al tevreden zij en dan kan ik verder zoeken wat ik moet doen en kopen om ook met (dect)telefoon te kunnen bellen. Voipbuster is voor de bestemmingen die ik wil bellen te duur daarom wil ik Fastvoip of Rebvoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zoeken in dat manual op upnp of sip brengt je snel bij de relevante secties. Hier een screenshot van de instellingen zoals die bij mij werken. Jouw modem heeft een wat andere UI layout dus je moet het aanpassen aan die UI en natuurlijk aan je SIP provider en dan is natuurlijk nog niet gegarandeerd dat het met gelijksoortige instellingen werkt. Dit is dus voor een analoge telefoon direct aan een van de twee poorten van het modem.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BUpsXr7CG8kzQkN1lcbfpTRD/full.png

En wat betreft UpnP moet je softphonesoftware dit natuurlijk wel ondersteunen om de firewall automatisch te kunnen configureren en het moet daar 'aan' staan en in het modem moet ook ingesteld zijn dat UPnP gebruikt mag worden.

[ Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 16-10-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg, er moet nog iets zijn dat de communicatie verstoort want ik heb alles ingevuld zo als platje in jouw uitleg. Ik blijf proberen en wie weet is er iemand met de zelfde modem en heeft een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*Als* Telfort evt. SIP verkeer naar andere providers dan zichzelf blokkeert dan zou het probleem daar liggen natuurlijk. Als je SIP provider ook andere poorten ondersteunt dan 5060 zou je die evt. kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:37:
*Als* Telfort evt. SIP verkeer naar andere providers dan zichzelf blokkeert dan zou het probleem daar liggen natuurlijk. Als je SIP provider ook andere poorten ondersteunt dan 5060 zou je die evt. kunnen proberen.
Telfort blokeerd geen sip verkeer naar andere providers. Bij mij werkt voipbuster en budgetphone icm telfort gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Fastvoip werkte ook gewoon toen ik bij Telfort was. Gewoon dat was wel na een ticket te hebben aangemaakt omdat ze idealbetalingen niet gelijk verwerken zoals voipbuster maar je pas activeren als ze het geld zien. Helaas is de kwaliteit ook een stuk minder, ik ben snel weer terug gegaan naar Rynga. Dan maar iets duurder, het werkt wel altijd goed.

Het is ook geen Betamax, dat dacht ik eerst ook omdat het vermeld staat op een van de vergelijkingssites.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 16-10-2011 15:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet dat het echt belangrijk is maar het valt me op dat iedereen het (nog) steeds over Betamax heeft terwijl die naam voor zover ik weet toch allang veranderd is in Dellmont (Sarl).

Dat stond tenminste op mijn laatste factuur begin april. Ik neem tenminste aan dat dit niet specifiek alleen bij VoipbusterPro veranderd is.

Of opereert er naast die Dellmont naam toch nog iets onder de naam Betamax? Ik heb er verder geen studie van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar houdt ik me ook niet zo mee bezig, ze zitten ook in Luxemburg tegenwoordig zag ik. Maar Fastvoip is echt iets anders, dat draait op het platform van Tulp Solutions (staat op hun website ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marzman ik heb Rynga geprobeerd op softphone en het werkt wel. ;) _/-\o_

Via sip instellingen is het mij nog niet gelukt maar ik blijf proberen misschien heb ik geluk.

En ik mag weer editen :) het is gelukt om sip verbinding te maken dus ik ben zeer bij dat twee dagen achter pc niet voor niets zijn geweest. Fijn dat er zo forum er is en mensen zijn die je de goede weg op wijzen, Bedankt.
Ik ga verder spelen met voip ;)

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:18:
@Loekie

ik zie in de log van mn modem wel staan dat apparaat de verbinding maakt met 0800 nummer maar op apparaat zelf staat dan foutcode kan niet verbinden.
fabrikant is samen met mij naar een oplossing aan het zoeken [het is een soort hartmonitor]
maar ik kom er zo niet uit.
de t.38 staat niet aangevinkt in de modem wel G.711 fax passtrough dit omdat ik zodra ik t.38 [ipvG711] aan heb staan niet kan bellen.
Aha,
Ik gebruik zelf een fritz!boox voor o.a. telefonie, fax passthrough zal wellicht nog iets anders doen dan T.38. T.38 is vziw afspraken over hoe je fax over voip afhandeld waarbij G.711 echt een codec is.
ik weet nu dat faxen niet kan met voipbuster [vanmorgen antwoord gehad vd helpdesk] maar hoopte dat er via een omweg wel verbinding gemaakt zou kunnen worden
Ik heb wel eens faxen gestuurd via een voipbuster-cloon van Dellmont, alle clonen werken qua SIP hetzeflde. Waarschijnlijk wordt hier meer bedoeld dat het niet ondersteund wordt, maar dat het technisch prima kan. Grootste risico met voip en fax is het bereik van de tonen die je bij faxen gebruikt, voip kapt bij sommige codecs de tonen eraf die voor faxen nodig zijn.
weet niet precies wat je bedoeld met apparaat fysiek op modem [maar denk dat dat is zoals ik het heb aangesloten want moet zefstandig functioneren buiten pc om]
maar zo zit het nu aangesloten
modem eerst ,daarop monitor in phone 1, en in monitor de telefoonstekker.
is dus de bedoeling dat monitor zelfstandig kan functioneren en gegevens doorsturen naar de ontvanger[= arts] die dan weer de gegevens kan uitlezen om te beoordelen.

mischien is het zo duidelijker.

wat bedoel je met AVM programma? wat doet dit precies?
Dan zit in mijn definitie het apparaat direct op het modem aangesloten en is het geen stukje software bijvoorbeeld. Dit zal ws niet zozeer via FAX werken maar eerder als inbelmodem, dat zie ik wel eens bij o.a. grootverbruikaansluiting voor spanning als functie voor metering.
Ik vermoed dat er op het apparaat weinig ingesteld kan worden? Is er technische info van het apparaat op het net te vinden?
Mischien is er wel een IP-versie die via internet werkt.
Met AVM-programma bedoel ik het stukje software dat ik met mijn modem voor faxen kan gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Budgetphone abonnement genomen en probeer aan te melden.
sip instellingen lijken goed, met fastvoip op sip2 werkt het perfect.
Wat doe ik verkeerd?
dit zijn mijn instellingen op Zyxel p-2602r-dia

Nomber 31**********************
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535)
SIP Service Domain budgetphone.nl
Send Caller ID +

Authentication

User Name 31******************** ( telefoon nummer)
Password V************* (bij aanmelden kwam via e-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01
sip1.budgethone.nl gebruiken

die sip.b.... bestaat niet meer na mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee sip1.budgedphone.nl heeft niet geholpen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je foutmelding en waarom vraag je het niet in het budgetphonetopic? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt het budgetphonetopic gevonden zo te zien :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bedankt, ben met zo veel dingen bezig dat je weleens vergeet om bij begin te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Weet iemand wat ik bij Voipbuster moet instellen om te zorgen dat vanaf mijn Siemens Gigaset 470IP mijn CLI wordt meegegeven, en de mensen die ik bel mijn nummer kunnen zien?

Wat ik ook invul in de configuratie bij "Gebruikersnaam" of "Displaynaam" mijn nummer wordt nooit meegezonden.
Stel mijn 10-cijferig telefoonnummer is 010 123 45 67 dan heb ik het volgende geprobeerd:

0101234567
31101234567
+31101234567
1234567

Ik heb verder geen vinkje kunnen vinden in de Gigaset instellingen om de CLI wel/niet mee te zenden. Voor de goede orde: ik heb op de handset de instelling onder "netwerkdiensten" "Altijd Anoniem" niet aangevinkt.

Iemand dezelfde configuratie wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf 31101234567. Heb je het nummer al wel geverifieerd via de software?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Marzman schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:08:
Ik gebruik zelf 31101234567. Heb je het nummer al wel geverifieerd via de software?
Je bedoeld bij VoipBuster? Ja daar heb ik het nummer geverifieerd door het via de website in te voeren. Daar staat het nummer overigens wel als: +31101234567

Als ik overigens de VoipBuster App op mijn iPhone gebruik wordt er ook geen CLI meegestuurd. In die App kun je dat echter ook nergens instellen, maar blijkbaar genereert VoipBuster er zelf dan ook geen eentje op basis van je geverifieerde nummer.

[ Voor 26% gewijzigd door bikermouse op 25-10-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je moet met het windows-programma verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Ik heb in C470Ip bij zowel Gebruikersnaam als Displaynaam 0031711234567(nl) staan. Wordt dan weergegeven bij bellen naar nl-nummers.
Ik heb in C470Ip bij zowel Gebruikersnaam als Displaynaam 0048851234567(pl) staan. Wordt dan weergegeven bij bellen naar pl-nummers.
(Easyvoip.com, beide nummers geverifieerd bij easyvoip.com)

[ Voor 7% gewijzigd door sipjohn op 25-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
woekele schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:11:
Je moet met het windows-programma verifieren.
Ok, ik heb de Windows software niet (heb Apple) maar dit zette mij aan het denken.
Dus nog even via de website van VoipBuster gechecked en kwam er achter dat ik wel mijn nummer had opgegeven als persoonlijk nummer maar nog niet het verificatieproces had doorlopen. Nu ik dat heb gedaan werkt het wel. ;) (blijkbaar worden gegevens die door de Gigaset worden gestuurd door VoipBuster genegeerd).
Dus tipgevers: thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Die gegevens worden niet genegeerd maar alleen gebruikt als je je nummer hebt geverifieerd. Als je die gegevens weglaat uit je gigaset wordt je nummer niet doorgegeven ook al is je nummer geverifieerd. Bij mijn Fritzbox werkt dat iig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enkele jaren een postieve gebruiker van VoipBuster (via SipuraSPA).
De afgelopen weken is de kwaliteit echter flink achteruit gegaan.
Iemand die dit ook ervaart?

Zo wordt in ca. 50% van de gevallen mijn nummer nog maar doorgegeven, als ik bel krijg ik vaak geen verbinding. (lijn blijft gewoon 'stil') of is de kwaliteit van de verbinding zo slecht dat ik een tweede keer moet bellen (wat dan vaak wel goed is)

Eigenlijk de afgelopen jaren nooit echt problemen gehad, dus ik vond het wat vreemd. Volgens mij bestaat het forum op de voipbuster.com pagina niet meer, anders had daar ook even gekeken.
(Mijn internetverbinding is zo stabiel als het maar kan, 20Mb verbinding met een lage latency, dat heb ik uiteraard wel gecontroleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Hier vandaag wel wat problemen gehad.
Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste