Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[quote]Marzman schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:46:
Ik denk dat je met zo'n Eperiabox eerst op zoek moet naar een manier om de originele firmware er in te zetten want de KPN modems die ik gezien heb daar kun je helemaal niks doen met VOIP. Maar aangezien je het op phone2 wil zul je telefonie van KPN gebruiken en dan lijkt me dat ook niet echt een optie.[quote]

Ja met de orginele fw. hem je geen tv meer, lijkt me niet echt handig. :(
Inbellen met kpn
uitbellen met bv. voipcheap, geen nr. nodig

Is er voor het uitbellen een mogelijkheid op de phone 2 uitgang??? of zou die geblokt zijn?? ZTE h220.

Is het iemand gelukt????

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Supertip schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:01:
[...]
Inbellen met kpn

Is er voor het uitbellen een mogelijkheid op de phone 2 uitgang??? of zou die geblokt zijn?? ZTE h220.

Is het iemand gelukt????
Zal je ws niet lukken, KPN zal die firmware van hun behoorlijk dicht hebben zitten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:35:
[...]

Yup, dat werkt, gebruik hetzelfde hier elke dag :)
Ook met andere betamaxclonen naar voipbuster?

Is het iemand gelukt????
Wat kun je instellen op het modem? Met een sipserver en username kom je al een heel eind maar iets zegt me dat dit al niet kan in de KPN firmware :P

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 03-04-2011 19:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Marzman schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:03:
[...]

Ook met andere betamaxclonen naar voipbuster?
Yup, in dit geval specifiek van poivy naar 12voip.com. Adresboek-entry maken in de Fritz en met die code **7nn kun je vervolgens via adresboek uitbellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Marzman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:22:
Twee dezelfde accounts in een Zyxel (of een ander modem waar twee accounts inkunnen met ieder een eigen telefoonaansluiting, want als je zelf gaat splitsen krijg je net zoiets als vroeger met KPN dan kun je wel gelijktijdig bellen maar alleen in hetzelfde gesprek ;) ) met twee telefoons zou volgens mij ook gewoon moeten werken inderdaad. Dat is hetzelfde idee als met Asterisk.

[...]

Hebben ze momenteel nog nummers? Rynga heeft ze niet en ik wil binnenkort bij iemand een accountje instellen. Omdat er vooral met Betamax-voip naar gebeld wordt maakt het niet uit dat het een 085-nummer is. Het zijn de Nederlandse telecomproviders die buiten de bundel bedragen er voor rekenen, maar Betamax doet dat niet volgens mij.
Net ff gecontroleerd maar op de doos zou een sticker van de macadres moeten zitten, wat niet het geval is. Op het doosje staat wel linksys.com op en een chinees stickertje. Op de adapter staat een bekend linksys sticker en in de kleuren die ik gewend ben. Het macadres staat er op en ook een FG nummer. Het voelt aan alsof het van linksys is. Zo'n gevoel heb ik. Als je het dialplan kunt laten zien ben ik erg gehokpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
[quote]Marzman schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:46:
Ik denk dat je met zo'n Eperiabox eerst op zoek moet naar een manier om de originele firmware er in te zetten want de KPN modems die ik gezien heb daar kun je helemaal niks doen met VOIP. Maar aangezien je het op phone2 wil zul je telefonie van KPN gebruiken en dan lijkt me dat ook niet echt een optie.[quote]

Inbellen met kpn

Is het iemand gelukt????
Ik heb hier ook de ZTE staan, hier is geen voip mogelijkheid voor behalve als je kpn zijn voip gebruikt,

Ik heb zelf mijn oude telfort modem erachter gehangen waar ik voipbuster in heb geprogrammeerd en dit werkt. Ip adres van de zyxel aangepast naar 192.168.2.1. Vervolgens bij network en dan wan,wanback setup bij check wan ip adres 1 en 2 het ip adres van de ZTE ingesteld: 192.168.2.254 en onderaan op deze pagina active traffic redirect aangevinkt metric op 15 en bij backup gateway ook weer het ip adres van de ZTE ingesteld. Tevens dien je dan in de ZTE bij network, LAN het DHCP start IP adres aan te passen naar 192.168.2.2, zodat je de zyxell 192.168.2.1 kan laten gebruiken. Ik heb het zo aan de praat gekregen, je kan de volledige netwerkfunctionaliteit gebruiken van de zyxell zoals de netwerkpoorten, voip en evt wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Julius schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:50:
[...]

Ik heb hier ook de ZTE staan, hier is geen voip mogelijkheid voor behalve als je kpn zijn voip gebruikt,

Ik heb zelf mijn oude telfort modem erachter gehangen waar ik voipbuster in heb geprogrammeerd en dit werkt. Ip adres van de zyxel aangepast naar 192.168.2.1. Vervolgens bij network en dan wan,wanback setup bij check wan ip adres 1 en 2 het ip adres van de ZTE ingesteld: 192.168.2.254 en onderaan op deze pagina active traffic redirect aangevinkt metric op 15 en bij backup gateway ook weer het ip adres van de ZTE ingesteld. Tevens dien je dan in de ZTE bij network, LAN het DHCP start IP adres aan te passen naar 192.168.2.2, zodat je de zyxell 192.168.2.1 kan laten gebruiken. Ik heb het zo aan de praat gekregen, je kan de volledige netwerkfunctionaliteit gebruiken van de zyxell zoals de netwerkpoorten, voip en evt wireless.
Dus dan zal ik mijn oude sp 706 van speedlinq er achter moeten hangen of een losse ata, jammer ik hoopte van al dat losse spul af te komen. :(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is het (on)mogelijk om op mijn smartphone gebeld te worden met een voip-in nummer?

Ik snap die verhalen over routers niet precies, nooit mee te maken gehad. Maar ontkom ik er niet aan als ik een voip-in nummer wil hebben?

Ik bel al tijden voip-out, vroeger met voipbuster, nu met 12voip. Voornamelijk vanaf mijn smartphone. Server, naam, wachtwoord, en het werkt altijd gewoon. Nooit hoeven nadenken over routers en typische sip-opties die ik hier vaak hoor.

-edit-

Nokia N900 met Maemo 5 linux 8) VoIP ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 04-04-2011 11:19 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Sando schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:18:
Is het (on)mogelijk om op mijn smartphone gebeld te worden met een voip-in nummer?

Ik snap die verhalen over routers niet precies, nooit mee te maken gehad. Maar ontkom ik er niet aan als ik een voip-in nummer wil hebben?

Ik bel al tijden voip-out, vroeger met voipbuster, nu met 12voip. Voornamelijk vanaf mijn smartphone. Server, naam, wachtwoord, en het werkt altijd gewoon. Nooit hoeven nadenken over routers en typische sip-opties die ik hier vaak hoor.

-edit-

Het kan als je bijv een DID/DDI van budgetphone neemt of als je geluk hebt een van voipbuster.
Bij budgetphone kun je deze als 2e account instellen in je telefoon(mag ik hopen) en dan alleen inbound en outbound std voipbuster.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
ik heb onder andere een n900, een nokia e65 en een cisco 7912 als clients op een asterisk servertje. en een drietal trunks, van voipbuster, poivy en 12voip. de reden waarom ik meerdere trunks gebruik is, dat ik ooit begon met voipbuster (en een voip-in nummer), en mn ouders belden met poivy. na wat onderzoek kwam ik erachter dat ik nog goedkoper kon bellen met 12voip maar ja, dat voip-in nummer ... da's best handig.

enfin, het zou fantastisch zijn als ik dat voip-in nummer mee kon nemen naar die andere betamax provider maar ik denk niet dat dat zomaar kan. :S

een vraagje trouwens .. is het mogelijk om mijn caller ID voor de ene groep van telefoonnummers anders te laten zijn dan voor een andere groep?

edit @ redsandro: als je ingelogd bent in voipbuster via je mobiel, dan belt voipbuster jou (via voip) als men je voip-in nummer belt. gaat automagisch. hoef je nikxz voor te doen.

mijn oplossing is wat ingewikkelder .. asterisk verbindt dus met voipbuster, en ontvangt dus ook voip-in van voipbuster. en ik heb asterisk zo ingesteld, dat mijn vaste telefoon 5 seconden gebeld wordt, en daarna zowel mijn n900 alsook de vaste telefoon gaat rinkelen. werkt prima.

edit2 @ redsandro: dit gaat allemaal goed als ik via wifi verbonden ben met mn n900. via 3g of gprs kan ik wel naar buiten bellen, maar kpn staat op de een of andere manier niet toe dat ik gebeld word.

[ Voor 31% gewijzigd door DrClaw op 05-04-2011 19:53 . Reden: antwoord op redsandro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DrClaw schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:17:
enfin, het zou fantastisch zijn als ik dat voip-in nummer mee kon nemen naar die andere betamax provider maar ik denk niet dat dat zomaar kan. :S
Je kan een Nederlands telefoonnummer altijd verhuizen naar en andere provider (die ook Nederlandse nummers uitdeelt). Alleen moet het bij de nieuwe provider het dan wel mogelijk zijn om nummerbehoud/portering aan te vragen. Op de website van 12voip kan ik daar niets over vinden dus ik denk niet dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:18:

-edit-

Het kan wel maar het is niet heel handig. De wifi schakelt bij smartphones vaak uit bij geen gebruik omdat de batterij anders zo leeg is en om gebeld te worden moet je continu verbinding hebben. Dan zou je hem thuis altijd aan de lader moeten hangen en bij wifi alles van energiebeheer uitzetten. En 3G is ook niet altijd beschikbaar of even goed voor VOIP in Nederland (en het mag bij de meeste providers niet).

Met een ata of adsl-modem dat het regelt hoef je ook niet na te denken over wachtwoorden of sipservers hoor. Je moet het gewoon een keer instellen (net als op je smartphone).
DaJohn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:31:
[...]

Net ff gecontroleerd maar op de doos zou een sticker van de macadres moeten zitten, wat niet het geval is. Op het doosje staat wel linksys.com op en een chinees stickertje. Op de adapter staat een bekend linksys sticker en in de kleuren die ik gewend ben. Het macadres staat er op en ook een FG nummer. Het voelt aan alsof het van linksys is. Zo'n gevoel heb ik. Als je het dialplan kunt laten zien ben ik erg gehokpen!
Thanks, ik kom alleen vandaag niet meer bij mijn ouders wat de bedoeling was. Zal dit we kend eens kijken als er dan tijd voor is.
Loekie schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:10:
[...]

Yup, in dit geval specifiek van poivy naar 12voip.com. Adresboek-entry maken in de Fritz en met die code **7nn kun je vervolgens via adresboek uitbellen.
Met mijn smartphone werkt het inderdaad. Alleen op mijn Zyxel krijg ik het niet geconfigureerd dat ik hem via het telefoonboek naar user@betamaxclone kan laten bellen. Is iemand anders dat laatste gelukt?

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 06-04-2011 17:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb vandaag even 10 euri beltegoed bijgekocht bij VoipBusterPro. Ik had nog 1 dag te gaan van mijn 365 freedays en nog 10 eurocent beltegoed (2 gesprekken) over. 8) Frappant dat het zo mooi uitgekomen is.

De factuur van vorig jaar:
Betamax GmbH & Co.KG
Postfach 19 04 25
50501
Köln
Germany
VAT-Nr: DE 814 570 978

Invoice for: www.voipbusterpro.com
Invoice Date / Purchase Date: 08-Apr-2010

Payment through: iDeal
www.voipbusterpro.com €15.00
Transaction costs (excluding VAT) €0.50
VAT (19.0%) €2.95
Total (including VAT) €18.45

This payment is processed by Betamax (for www.voipbusterpro.com). This name may appear on your bank or creditcard statement.
Daar heb ik dus mooi een jaartje voor gebeld (op doordeweekse dagen - weekeinden gratis bellen via KPN).

Leuke verrassing bleek dat de naamsverandering met verplaatsing naar Luxemburg een reductie in BTW tarief met zich mee heeft gebracht.
DELLMONT Sarl
PO Box 201
L-2012 Luxemburg
Luxemburg
Registered under: RC LUXBG B 143921
VAT-Nr: LU23015703

Invoice for: www.voipbusterpro.com
Invoice Date / Purchase Date: 07-Apr-2011

Payment through: iDeal
www.voipbusterpro.com €15.00
Transaction costs (excluding VAT) €0.50
VAT (15.0%) €2.33
Total (including VAT) €17.83

This payment is processed by KeyCollect (for www.voipbusterpro.com). This name may appear on your bank or creditcard statement.
Waar het elders duurder is geworden bij de reguliere telecomdieven als KPN en XS4All ben ik deze keer dus 62 hele eurocenten goedkoper uit dan de vorige keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Marzman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:05:
[...]
Thanks, ik kom alleen vandaag niet meer bij mijn ouders wat de bedoeling was. Zal dit we kend eens kijken als er dan tijd voor is.
[...]
Ik wacht geduldig af! _/-\o_
BTW je ouders hebben toch wel een Sipura 1001? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DaJohn op 08-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:15:
Heb vandaag even 10 euri beltegoed bijgekocht bij VoipBusterPro. Ik had nog 1 dag te gaan van mijn 365 freedays en nog 10 eurocent beltegoed (2 gesprekken) over. 8) Frappant dat het zo mooi uitgekomen is.
Heb sinds vorige week Voipbuster (vorrheen XS4all).
Maar hoe kom je aan 365 freedays?

Ik kreeg maar 120 dagen bij 10 euro beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:03
Als je bijv naar mobiel belt gaat je beltegoed snel op, je stort dan weer €10, dan heb je weer 120 dagen erbij, etc etc.
365 dagen is het maximum dat je kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ChiMan schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:41:
Heb sinds vorige week Voipbuster (vorrheen XS4all).
Maar hoe kom je aan 365 freedays?
Als je bij voipbusterPro 15 euro (ex btw etc) betaalt dan krijg je 10 euro beltegoed voor. Van die 5 euro verschil "krijg" je dus 365 dagen freedays.

Maar dat is dus een andere provider dan voipbuster. Net zoals poivy, voipcheap etc. Ze zijn wel van hetzelfde moederbedrijf, maar als je bij de een zit heb je niet de acties van de ander en omgekeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Voipbuster (ik heb zelf Rynga en Voipbuster) heb je ook zo 365 freedays als je beltegoed er harder doorheen gaat als je freedays (en dat gaat vanzelf als je ook naar locaties zonder freedays belt)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 08-04-2011 18:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaJohn schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:37:
[...]

Ik wacht geduldig af! _/-\o_
BTW je ouders hebben toch wel een Sipura 1001? ;)
Ja, het is eigenlijk mijn Sipura 1001 maar zij gebruiken hem al weer een paar jaar naar tevredenheid :p

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 08-04-2011 18:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Marzman schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:26:
Bij Voipbuster (ik heb zelf Rynga en Voipbuster) heb je ook zo 365 freedays als je beltegoed er harder doorheen gaat als je freedays (en dat gaat vanzelf als je ook naar locaties zonder freedays belt)
VoipBusterPro heeft andere (meer?) 'gratis' landen dan VoipBuster. Afhankelijk van waar je heen belt kan het evt. gunstiger zijn om via VBP te bellen. Bij VBP betaal je alleen 3,9 eurocent per gesprek. Voor 10 euri kun je 256 gesprekken voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschilt inderdaad per clone en land, maar Rynga is voor mij een factor 10 goedkoper dan Voipbuster pro en bij gesprekken van 2tot3 uur scheelt dat best veel (het zou leuk zijn als het een locatie was die ik voor 3,9 ct kon bellen, dan switchte ik meteen ;) )

Er is een nog goedkopere clone van Betamax voor mij, maar daarvan staan de sipservers in de VS en dan is de kwaliteit ook een stuk minder dus daarom blijf ik maar bij Rynga.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 08-04-2011 19:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaJohn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:31:
[...]

Ik heb hem ook binnen nu, ziet er op het eerste gezicht degelijk en Sipura uit, maar ik denk dat het toch een neppert is. Mac adres van de mijne is van Clear Edge Networks. Het doosje was ook wat kaal (stickers ontbraken) en er zat alleen de sipura en een adapter in. Verder niks van documentatie of netwerkkabeltje. Nu kan het zijn dat die ebaygast dat er uit heeft gehaald natuurlijk omdat ze volgens de add geunlocked zijn dus ze waren eigenlijk van een of andere telecomprovider (als dat klopt). Net zoiets als de Sipura 3000 van Abel telecom die ooit bij de Mediamarkt lag denk ik :)
Maar met flashen verdwijnen er geen stickers van de doos en zou je eerder verwachten dat ze allemaal hetzelfde linksys macadres zouden hebben toch?

Dialplan ben ik nog niet aan toegekomen om naar te kijken. Ik denk trouwens dat het in oudere topics ook wel staat want de 1001 was best populair toen voipbuster net op kwam. Voor 3cijferige netnummers vond ik deze: ( 00xxx. | <:003170>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

(regio 070, dus twee cijfers moet je dan veranderen in 003170)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 11-04-2011 10:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Marzman schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:01:
[...]

Ik heb hem ook binnen nu, ziet er op het eerste gezicht degelijk en Sipura uit, maar ik denk dat het toch een neppert is. Mac adres van de mijne is van Clear Edge Networks. Het doosje was ook wat kaal (stickers ontbraken) en er zat alleen de sipura en een adapter in. Verder niks van documentatie of netwerkkabeltje. Nu kan het zijn dat die ebaygast dat er uit heeft gehaald natuurlijk omdat ze volgens de add geunlocked zijn dus ze waren eigenlijk van een of andere telecomprovider (als dat klopt). Net zoiets als de Sipura 3000 van Abel telecom die ooit bij de Mediamarkt lag denk ik :)
Maar met flashen verdwijnen er geen stickers van de doos en zou je eerder verwachten dat ze allemaal hetzelfde linksys macadres zouden hebben toch?

Dialplan ben ik nog niet aan toegekomen om naar te kijken. Ik denk trouwens dat het in oudere topics ook wel staat want de 1001 was best populair toen voipbuster net op kwam. Voor 3cijferige netnummers vond ik deze: ( 00xxx. | <:003170>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

(regio 070, dus twee cijfers moet je dan veranderen in 003170)
Heb de mijne net ook ff opgezocht en mijn MAC-adres komt ook van Clear Edge Networks af. Het is inderdaad unlockt door de verkoper en waarschijnlijk firmware opgezet van linksys zelf. Ach.. het werkt iig.. Bij mijn pakketje was wel een netwerkkabeltje inbegrepen.. Al had ik die toch niet nodig gehad.. Verder zat er volgens mij niks in..

Over de dialplan: ik heb nog geen dialplan kunnen vinden zodat ik zonder iets speciaals in te voeren de 06-nummers "gefilterd" worden zodat ze via een ander sip-account gaan.. Het gaat nu dus alleen met een #-je voor het nummer.. op zich niet heel erg, alleen een probleem voor het telefoonboek op de telefoon zelf. Als iemand belt en je wilt terugbellen, dan gaat het via mijn voipbuster account, wat ik eigenlijk via mijn intervoip account wil gaan.. Ik kan wel een #-je voor het nummer inprogrammeren zodat, als ik via de telefoonboek bel, via intervoip bel, maar dan werkt de nummerherkenning niet..

Ik ga nog eens diep afstruinen naar een dialplan, en of het wel mogelijk is met de sipura 1001..
Ik heb namelijk ook gehoord dat het niet met de sipura 1001 kan, maar met nieuwere wel.. dus ik weet het even niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Marzman schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:26:
Ik zie wel dat de telefoonkosten niet hetzelfde tussen VBP en VB.
Zo betaal ik 2 cent bij VBP en 1 bij VB naar Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaJohn schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:50:
[...]

Ik ga nog eens diep afstruinen naar een dialplan, en of het wel mogelijk is met de sipura 1001..
Ik heb namelijk ook gehoord dat het niet met de sipura 1001 kan, maar met nieuwere wel.. dus ik weet het even niet.. :/
Ik denk dat het inderdaad niet kan. Ik dacht dat de sipura ook wel een telefoonboek had dan kon je het daar in instellen, maar zo te zien zit dat er niet in.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 12-04-2011 15:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Marzman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat het inderdaad niet kan. Ik dacht dat de sipura ook wel een telefoonboek had dan kon je het daar in instellen, maar zo te zien zit dat er niet in.
ik denk dat ik je antwoord kan beamen.. Had ik maar beter mijn huiswerk gedaan haha! Ach ja.. Dan maar aanleren dat ik bij mobiele nummers een # ervoor moet zetten.. Telefoonboek heb ik wel in mijn telefoon zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Fastvoip eens geprobeerd. Geen Betamaxprovider zie ik nu, maar het stond wel op een van die vergelijkingssites. Erg goedkoop voor mijn locaties, maar eerste indruk is negatief. Ik kan er namelijk niet mee bellen, hoop dat het geen scam is :p

Bij de eerste keer bellen klonk ook de toon dat ik niet kon bellen heel stotterig, daarna klonk die wel normaal (maar werkte het nog steeds niet).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Fastvoip heb ik een mailtje gehad met een verwijzing naar hun FAQ, maar die oplossingen werken niet. Lijkt me ook sterk dat het een instelling is als het op twee pc's met hun eigen software en op een adsl-router met sip niet werkt. Mijn beltegoed is ook van 10 euro naar 0 euro gegaan na het gebruiken van de audio-testservice. Ik vermoed dat het er mee te maken heeft dat ze niet weten hoe iDeal werkt en dat Nederlanders verwachten dat een dienst na een betaling ook meteen werkt (al stond die 10 euro er wel even op) en niet pas als ze het geld ook daadwerkelijk van de bank ontvangen hebben.

Ik heb Voipalot (wel van Betamax of hoe ze nu ook heten) maar weer eens geprobeerd. Ook erg goedkoop en ik had er nog beltegoed op staan wat ik niet opgemaakt had omdat er een irritante brom in zat (servers staan volgens mij in de VS). De irritante brom is weg en het werkt perfect nu en is nog goedkoper dan het lijkt (omdat de prijzen in dollars zijn). Nou ja, tegen de tijd dat mijn Voipalot tegoed is zal het probleem met Fastvoip wel opgelost zijn. Met Voipbuster lopen de kosten toch op en dan is het handig als er goedkopere alternatieven zijn (als je vier keer per week 6 euro voor een gesprek betaald loopt het toch op) :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Als je het echt goedkoop wil dan kan je beter aan beide zijden een sip-telefoon (hardphone of via software) installeren en elkaar direct bellen. Maar dan moet de andere kant natuurlijk wel een beetje internetverbinding hebben (en een telefoon of computer etc) die wij hier in NL gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenE schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:25:
Als je het echt goedkoop wil dan kan je beter aan beide zijden een sip-telefoon (hardphone of via software) installeren en elkaar direct bellen. Maar dan moet de andere kant natuurlijk wel een beetje internetverbinding hebben (en een telefoon of computer etc) die wij hier in NL gewend zijn.
Ik bel meestal naar een mobieltje. De internetverbinding daar is goed voor daar, maar een verbinding met een sipserver in Duitsland of Luxemburg (of waar die dingen ook staan) is niet betrouwbaar genoeg. Het is niet zo duur, maar als je veel lange gesprekken houdt dan loopt het op en momenteel ligt het internet er daar helemaal uit.

Skype werkt trouwens wel perfect, die zullen wel over heel de wereld servers hebben (of zelf bandbreedte inkopen want het is echt een stuk beter).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu een week verder met Fastvoip en het werkt nog steeds niet. Het enige wat ik heb gehad is een reply op mijn eerste mail met een link naar de faq. Op mijn mial van dinsdag heb ik geen reactie gehad. Zeer slechte service (zowel in de nederlandse als engelse betekenis want ze helpen niet en het werkt niet).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu werkt het wel, een reply heb ik niet gehad op mijn tweede e-mail dus ik weet niet waarom. Ik ben er ook zelf achter gekomen door het gewoon af en toe te proberen. Volgens mij is Fastvoip wel een Nederlandse toko, er staat een Nederlands adres op de rekeningen in PDF.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Weet iemand eigenlijk hoe Voipbuster omgaat met NL 06-nummers die zich in het buitenland bevinden? Binnenkort zit ik in Oslo. Als ik nu mijn Fritzbox thuis via een parallel call met Voipbuster naar mijn mobiel laat bellen: Lukt dat? Wat zijn dan de kosten?

In NL heb ik dat regelmatig gedaan. Kwaliteit is goed genoeg om verstaanbaar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Gewoon net zoals alle andere telefoonlijnen vziw.

Zie het zo, iemandkan niet weten dat het 06-nummer in het buitenland is, dus betaalt diegene alsof het in nederland is (6 of 9 cent ofzo). Jij betaalt dan het buitenlandgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je hebt natuurlijk gelijk. Dan ga ik eens kijken hoe goed mijn internetverbinding daar is. Als die goed genoegis registreer ik mijn vaste nummers (zijn ook beide VoIP) gewoon op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Is voipbuster niet veel duurder dan op een normale landline 06 bellen?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat gewoon bij de tarieven wat het kost. Je kan beter Rynga gebruiken voor 06-nummers, ook veel buitenlandse mobiele nummers zijn daarmee een stuk goedkoper.

Als je in Oslo internet (wifi) hebt kun je natuurlijk gewoon met software bellen (op een laptop of mobiel). Met een Nederlandse mobiel bellen is altijd duurder in het buitenland, gebeld worden kost je ook geld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Intervoip is de goedkoopste voor zover ik weet. Geen freedays, maar slechts 3,5 cent incl. BTW. Zelfs als je meerekent dat je meer dan een tientje moet betalen is dat nog altijd veel lager dan wat je vanaf een landlijn betaalt.

Overigens gaat het mij meer om de inkomende telefoontjes dan de uitgaande. Uitgaand doe ik in het buitenland altijd al zo veel mogelijk via Wifi vanaf mijn Nokia E51 of HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-E schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:21:
Intervoip is de goedkoopste voor zover ik weet. Geen freedays, maar slechts 3,5 cent incl. BTW. Zelfs als je meerekent dat je meer dan een tientje moet betalen is dat nog altijd veel lager dan wat je vanaf een landlijn betaalt.

Overigens gaat het mij meer om de inkomende telefoontjes dan de uitgaande. Uitgaand doe ik in het buitenland altijd al zo veel mogelijk via Wifi vanaf mijn Nokia E51 of HTC Desire.
Inkomend? Ik had mijn Voipbusteraccount in mijn vakantie doorgeschakeld staan naar een buitenlands mobbiel nummer. Werkt perfect en koste 2 ct per minuut ofzo (doorschakelen naar een Nederlands nummer is duurder). Moet je wel een telefoonnummer van Voipbuster hebben om op gebeld te kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 13-05-2011 22:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Dit is echt een geweldige link en hoort ook gewoon in font-size 50 in de topicstart te staan:
http://www.backsla.sh/betamax
Wordt al keurig 5 jaar geupdate :)

Hierin zie je van alle betamax-bedrijven een lijst met prijzen. Het is dus de moeite waard om 2 of 3 accounts te hebben indien je vaak naar een specifiek land belt. Het is ook ergens wel jammer, dat je niet bij 1 provider de goedkoopste prijzen kunt krijgen. Het is namelijk echt totaal willekeurig welk land duurder is bij welke provider.

Ik zit eraan te denken om mijn ouders op Powervoip voor uitgaand NL te zetten, heb beetje hekel aan die free days, heb beetje gevoel dat het oplichting is. Maar hier wordt ook weinig gebruikt, misschien indien mijn ouders op VOIP komen te staan, is het de moeite waard.

Je zit bij VOIPBuster na de free days op 2ct per minuut, terwijl je bij SpeakEasy altijd op 0.5ct per minuut zit. Dus het is even nadenken wat je zelf het liefste wilt. Ik denk dat mijn voorkeur toch 0.5ct per minuut is, i.p.v. free days gedoe, wat misschien toch wat goedkoper uit zou vallen.

Ik ben een echte Nederlander (van Turkse afkomst), zo goedkoop mogelijk bellen graag! :+ Vind het jammer dat je dan 2 of 3 accounts hebt, maar bellen naar mobiel en vast zou ik graag goedkoop hebben wanneer ik mijn ouders ook op mijn VOIP-server ga zetten. (Eerst alleen uitgaand, later ook binnenkomend)

• Powervoip - 0.5ct naar NL land
• Intervoip - 3ct naar NL mobiel (topprijs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Let wel op: Intervoip en een aantal andere betamax-klonen hanteren een starttarief.
Dat staat helaas niet in de prijsvergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Heb de laatste tijd zo nu en dan last van afgebroken gesprekken bij 12Voip.
Ik via de support pagina een melding hiervan gedaan, kreeg een geweldig advies binnen 1 dag:
"Bel nog een keer op een ander tijdstip". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
AtRi schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:54:
Let wel op: Intervoip en een aantal andere betamax-klonen hanteren een starttarief.
Dacht het niet:

00:00:09 € 0.030
00:03:04 € 0.120

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:49:
Dit is echt een geweldige link en hoort ook gewoon in font-size 50 in de topicstart te staan:
http://www.backsla.sh/betamax
Wordt al keurig 5 jaar geupdate :)

Hierin zie je van alle betamax-bedrijven een lijst met prijzen. Het is dus de moeite waard om 2 of 3 accounts te hebben indien je vaak naar een specifiek land belt. Het is ook ergens wel jammer, dat je niet bij 1 provider de goedkoopste prijzen kunt krijgen. Het is namelijk echt totaal willekeurig welk land duurder is bij welke provider.
Dat is zeker de moeite. Ik moet regelmatig opwaarderen en heb nu vijf accountjes al heb ik er daar een van weggegeven omdat er 200+ freedays op stonden en ik toch steeds moet opwaarderen voor die op zijn.
Ik zit eraan te denken om mijn ouders op Powervoip voor uitgaand NL te zetten, heb beetje hekel aan die free days, heb beetje gevoel dat het oplichting is. Maar hier wordt ook weinig gebruikt, misschien indien mijn ouders op VOIP komen te staan, is het de moeite waard.

Je zit bij VOIPBuster na de free days op 2ct per minuut, terwijl je bij SpeakEasy altijd op 0.5ct per minuut zit. Dus het is even nadenken wat je zelf het liefste wilt. Ik denk dat mijn voorkeur toch 0.5ct per minuut is, i.p.v. free days gedoe, wat misschien toch wat goedkoper uit zou vallen.

Ik ben een echte Nederlander (van Turkse afkomst), zo goedkoop mogelijk bellen graag! :+ Vind het jammer dat je dan 2 of 3 accounts hebt, maar bellen naar mobiel en vast zou ik graag goedkoop hebben wanneer ik mijn ouders ook op mijn VOIP-server ga zetten. (Eerst alleen uitgaand, later ook binnenkomend)

• Powervoip - 0.5ct naar NL land
• Intervoip - 3ct naar NL mobiel (topprijs!)
2 ct per minuut vind ik nog wel ok buiten de Freedays het is allen jammer dat bellen naar mobiel en sommige andere landen duur zijn. Ik heb er nog zo'n vier accountjes naast :p (waarvan er op twee nog geld staat, een andere heb ik dus weggegeven omdat ik de freedays toch niet op kreeg en eentje gebruik ik al een tijdje niet meer).

Bij Voipbuster heb ik een inkomend nummer dus die blijf ik toch wel er naast gebruiken. Ik zoek eigenlijk nog een oplossing om in te stellen hoe ik met welk account naar buiten bel want ik heb hem gisteren per ongeluk leeggebeld omdat ik dat voor langere gesprekken handmatig aanpas in mijn Zyxel en vergeten was. In de Zyxel is het niet in te stellen, maar misschien wel in het telefoonboek van mijn dect-telefoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik had iets te snel gelezen bij Intervoip. Ze hanteren een starttarief van 5 ct bij "Phone to phone".
Ik neem aan dat ze daar het bellen via een inbelnummer bedoelen. Bellen via sip valt ws onder "PC to phone". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtRi schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:46:
Ik had iets te snel gelezen bij Intervoip. Ze hanteren een starttarief van 5 ct bij "Phone to phone".
Ik neem aan dat ze daar het bellen via een inbelnummer bedoelen. Bellen via sip valt ws onder "PC to phone". :?
Als het hetzelfde is als bij Voipbuster heb je in de webinterface een phone to phone optie. Dan kun je twee telefoonnummers invullen. Handig als je het buitenland wilt bellen en geen betrouwbaar internet hebt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1qUykMv4gMrXTvqIlD2Yrpmu/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 14-05-2011 11:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Aaaaahhhhh, OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hoe komen jullie aan zo'n voipin nummer? Beller vanaf het eerste uur? Ook hier in 076, maar ik kan geen nummer kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt bij budgetphone voor €10 jaarlijks aan een Nederlands nummer komen of je eigen nummer verhuizen. Uitgaand verkeer via budgetphone is niet erg goedkoop, dus hiervoor gebruik ik Voipbuster en alternatieven.

Via Voipbuster e.d. kun je ook een voip-in nummer krijgen, mits je eenmalig je account hebt opgewaardeerd. Ik weet niet hoeveel het nummer kost en of dit bedrag terugkeert. Bij Voipbuster heb ik een 085-nummer, maar ik gebruik gewoon mijn 010-nummer van Voipbuster.

Ik vind 085 niet bepaald een mooi nummer en het zet zelfs mij aan het denken, of het wel gratis is voor andere mensen die mij bellen. Er is veel gefraudeerd met 086, 087 en 088 nummers. Ik kende de 085-nummers nog niet.

Mijn advies is voor de mensen die het enigszins serieus willen aanpakken om inkomend te werken met BP en uitgaand met VB en consorten. De meeste PAP2T-adapters zouden dit aan moeten kunnen. Hoe het werkt met uitgaande nummerweergave weet ik dan niet precies.

Opmerking: Intervoip is 3ct naar mobiel Nederland, terwijl Voipbuster 25ct naar mobiel Nederland is. Voipbuster is dus bepaald niet de beste keuze voor Nederlandse gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Marzman schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:54:
Als het hetzelfde is als bij Voipbuster heb je in de webinterface een phone to phone optie. Dan kun je twee telefoonnummers invullen. Handig als je het buitenland wilt bellen en geen betrouwbaar internet hebt.
Wat wordt er eigenlijk voor zo'n phone-to-phone gesprek berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:56:
Hoe komen jullie aan zo'n voipin nummer? Beller vanaf het eerste uur? Ook hier in 076, maar ik kan geen nummer kiezen helaas.
Ja, daar komt het op neer. Later hebben ze nog een tijdje 085-nummers uitgedeeld maar die zijn ook al weer heel lang op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
chronoz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:27:
Je kunt bij budgetphone voor €10 jaarlijks aan een Nederlands nummer komen of je eigen nummer verhuizen. Uitgaand verkeer via budgetphone is niet erg goedkoop, dus hiervoor gebruik ik Voipbuster en alternatieven.

Via Voipbuster e.d. kun je ook een voip-in nummer krijgen, mits je eenmalig je account hebt opgewaardeerd. Ik weet niet hoeveel het nummer kost en of dit bedrag terugkeert. Bij Voipbuster heb ik een 085-nummer, maar ik gebruik gewoon mijn 010-nummer van Voipbuster.

Ik vind 085 niet bepaald een mooi nummer en het zet zelfs mij aan het denken, of het wel gratis is voor andere mensen die mij bellen. Er is veel gefraudeerd met 086, 087 en 088 nummers. Ik kende de 085-nummers nog niet.

Mijn advies is voor de mensen die het enigszins serieus willen aanpakken om inkomend te werken met BP en uitgaand met VB en consorten. De meeste PAP2T-adapters zouden dit aan moeten kunnen. Hoe het werkt met uitgaande nummerweergave weet ik dan niet precies.

Opmerking: Intervoip is 3ct naar mobiel Nederland, terwijl Voipbuster 25ct naar mobiel Nederland is. Voipbuster is dus bepaald niet de beste keuze voor Nederlandse gebruikers.
Opgewaardeerd heb ik allang, maar nog steeds niet de mogelijkheid om een nummer te kopen.

Budgetphone gebruik ik al inkomend, maar een extra nummertje zou altijd handig zijn :) Voipbuster wordt inderdaad uitgaand gebruikt voor alles behalve Nederlandse mobiele nummers, die worden gewoon met mobiel gebeld. Uitgaande nummerweergave werkt gewoon nadat je je nummer hebt geverifieerd.

Dus zit nog met twee dingen:
- Is het mogelijk om voipbuster nummer te bemachtigen en zo ja hoe?
- kan je op een Gigaset IP toestel een kiesplan instellen zodat je ook met voipbuster naar buiten kunt bellen zonder handmatig 0031 te draaien? Dat het toestel dit zelf eraan toevoegt net zoals de SPA3102 dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Wat wordt er eigenlijk voor zo'n phone-to-phone gesprek berekend?
De gesprekskosten naar beide nummers. Als dit een betaalde bestemming is, heb je dus dubbele kosten. Is het een gratis bestemming, betaal je niks, maar zit je 2x zo snel aan je FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:13:
[...]

Opgewaardeerd heb ik allang, maar nog steeds niet de mogelijkheid om een nummer te kopen.

Budgetphone gebruik ik al inkomend, maar een extra nummertje zou altijd handig zijn :) Voipbuster wordt inderdaad uitgaand gebruikt voor alles behalve Nederlandse mobiele nummers, die worden gewoon met mobiel gebeld. Uitgaande nummerweergave werkt gewoon nadat je je nummer hebt geverifieerd.

Dus zit nog met twee dingen:
- Is het mogelijk om voipbuster nummer te bemachtigen en zo ja hoe?
- kan je op een Gigaset IP toestel een kiesplan instellen zodat je ook met voipbuster naar buiten kunt bellen zonder handmatig 0031 te draaien? Dat het toestel dit zelf eraan toevoegt net zoals de SPA3102 dit kan?
1: Ongetwijfeld, als ze weer een bak nummers uitdelen, maar de logica daarachter heb ik tot op heden niet kunnen ontdekken.
2: Ja, geen enkel probleem, je kunt ook kiesregels instellen die afhankelijk van het type nummer een bepaald SIP-account nemen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:13:
[...]

Ik hoef helemaal nooit 0031 te draaien. Voipbuster doet dat automatisch voor mij. Staan je landinstellingen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, voipbuster zet de landcode er al jaren zelf voor. Het land zal wel niet goed staan bij je persoonlijke info (dan krijg je ook nooit een nummer, ook niet als ze die weer wel hebben :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik hoef soms wel, soms niet 0031 te draaien. Landinstelling staat goed (op NL). Soms als ik geen 0031 draai, blijft het helemaal stil ipv dat je de andere telefoon hoort overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:57:
Ik hoef soms wel, soms niet 0031 te draaien. Landinstelling staat goed (op NL). Soms als ik geen 0031 draai, blijft het helemaal stil ipv dat je de andere telefoon hoort overgaan.
Als je een eigen dialplan hebt dan kan die ook nog roet in het eten gooien natuurlijk als er een foutje inzit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Mijn profiel staat gewoon op Netherlands, dus zou goed moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet de language, maar echt de country? Zou moeten werken dan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ja bij Personal Details heb ik Netherlands gekozen als Country. Overige gegevens niet ingevuld trouwens. Nog eens getest, maar het werkt niet. 0031 ervoor doet het meteen. Een half jaartje geleden toen ik een en ander getest had, had ik ook de ervaring dat het heel soms wel werkte, maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
En als je Nederlands als taal kiest, wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh, dan veranderd de taal? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt het al paar jaar probleemloos

inkomend BP en uitgaand voipbuster
hoef niets aparts te doen als ik uit wil bellen enkel in mijn telefoongeheugen heb ik de nummers moeten aanpassen en voor elk nummer het netnummer plaatsen [ook al bel je lokaal].
maar ik hoef geen 0031 in te toetsen of zo.

zo is het voor mij de goedkoopste oplossing
06 nummers bellen we met gsm en alle andere nummers met voipbuster.
heb wel 085 nummer van voipbuster maar gebruik het [nog] niet, ooit gekocht voor 1 euro toen er weer nummers uitgedeeld werden.
mocht eea in de toekomst veranderen dan kan ik die altijd nog gaan gebruiken.
uitgaande nummerweergave werkt ook gewoon [wel in de modem,zyxel, aangevinkt staan ,nummer meezenden]

zo zit ik met mijn vaste telefoonkosten op +/- 50 euro per jaar.[gsm niet meegerekend]
en mischien is er inmiddels al wel goedkopere oplossing maar zoals t nu hier ingesteld staat werkt het allemaal naar tevredenheid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
085-nummers zijn mobiel volgens mij ook binnen de bundel nu. Ik geloof sinds een aflevering van een of ander consumentenprogramma.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Even een update, jullie hadden toch gelijk over die landeninstelling. Als ik inlog via de website van voipbuster stond er wel keurig Netherlands, maar blijkbaar zijn je instellingen in het profiel in je voipbuster software doorslaggevend. Software maar weer eens geïnstalleerd, en werkt perfect nu. Ik heb nu even tijdelijk een Gigaset A580 IP basisstation geleend. Heb 2 SL37H toestellen. Nou heb je niet alle functies op die handset, dus kan beter een C-serie IP basisstation zoeken. Het grote voordeel van zo'n basisstation ten opzichte van de SPA3102 is de mogelijkheid om op je andere handset een tweede gesprek te ontvangen of op te zetten, terwijl je eerst alleen maar eventueel een wisselgesprek had. Definitief even zo'n basisstation scoren dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo__Boss op 16-05-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:32:
085-nummers zijn mobiel volgens mij ook binnen de bundel nu. Ik geloof sinds een aflevering van een of ander consumentenprogramma.
088 nummers moeten zo rond de zomer binnen de bundel gaan vallen voor mobiele telefoons. 085 nummers niet, die kosten soms nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb een vraag over Voipbuster.
Stel ik heb nog 50 freedays over, en ik waardeer mijn beltegoed op.
Wat is na het opwaarderen dan mijn aantal freedays?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
170 dagen, je kan maximaal een jaar aan freedays opbouwen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Beste voip'rs

Ik hoop dat ik hier goed zit maar heb mijn twijfels.

Mijn vraag is,
Ik heb een ZTE H220N(sip UA mapping) modem met iptv+ bellen, als ik gebruik wil maken bv. Voipbuster via mijn Fritzbox 7170 die ik nog heb liggen hoe gaat de opstelling er uit zien?
Inbellen met kpn, uitbellen met Voipbuster, Liefst wel een rinkel op alle tel. bij het inbellen.

Ik kan geen dailplan maken in het zte modem,(ziet er voor mij nog onbekend uit)
Thanksss for reply

Dus duidelijk niet de goede plaats hier. ;w ;w ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Supertip op 15-06-2011 10:16 . Reden: Geen respons/aansluiting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een update voor wie nog iets goedkoops zoekt voor vreemde locaties die niet gratis zijn :)
Voipalot: Is volgens mij van Betamax, servers staan in America en wordt afgerekend in dollars (wat het nog goedkoper maakt). De laatste weken is het geluid erg goed (een half jaar geleden waren mijn ervaringen minder positief en ben ik teruggeswitched naar Rynga), ietsje minders als Rynga of Voipbuster maar erg acceptabel.
Fastvoip: Niet van Betamax, een Nederlands bedrijf. Servers zijn van Tulp Solutions en staan zo te zien in Nederland. De kwaliteit is tot nu toe zwaar onder de maat. Heb er nog geen normaal gesprek mee kunnen voeren en het duurde twee weken na mijn betaling voor ik überhaupt kon bellen. Zal later vandaag nog eens een sip-call binnen Nederland proberen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Chapel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik heb een Draytek 2920Vn, gekoppeld aan een Cisco EPC3212 modem. Voor binnenkomende gesprekken heb ik Budgetphone prepaid. Uitgaand Voipbuster. Dit alles gekoppeld aan een Gigaset Dect telefoon.

Waar het voor mij onduidelijk wordt, zijn de dialing rules. Ik ben er eindelijk achter dat deze bij de Draytek onder Dialplan->Digitmaps moeten worden geplaatst. Ik had eerst XS4ALL, waarbij ik in feite niets hoefde te wijzigen.

Ik heb nu voor bijv. alle nummers met Amsterdams netnummer aangegeven dat 0031 wordt toegevoegd waarbij ik het netnummer (zonder de eerste 0) heb toegevoegd aan het abbonnee nummer. Dus als ik een nummer onder een sneltoets kies, voegt de Draytek eerst 0031 toe aan 20XXXXXXX. Ik heb dit gedaan voor alle verschillende netnummers apart, evenals voor mobiele nummers (http://www.draytek.com/user/SupportAppnotesDetail.php?ID=25). De meegeleverde documentatie is erg summier en zeker niet duidelijk.

Als ik echter door het topic heen ga, zie ik hier en daar andere dialing plans bijv. dialplan : (<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003135>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0).

Is dit type regel specifiek voor Asterisk of andere VOIP routers?
Zo niet, weet iemand of dit ook mogelijk is op een Draytek router?
Zijn er andere mensen die een Draytek hebben en mij enige hints kunnen geven over hoe een goed dialplan op te zetten?
Links naar duidelijke, voor een leek begrijpbare uitleg worden ook in dank aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Dat zijn Linksys/Sipura dialplans.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kunt tussen 2 usernames bellen via Voipbuster. Maar hoe realiseer je dat op een aangesloten SIP telefoon (Speedtouch 716)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Chapel schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:49:

Als ik echter door het topic heen ga, zie ik hier en daar andere dialing plans bijv. dialplan : (<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003135>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0).
Niet specifiek, in een Sipura kan het ook zo, maar mijn Zyxel weer niet (die kan niks). Ik zou de documentatie van Draytek aanhouden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
W00fer schreef op maandag 30 mei 2011 @ 01:42:
Je kunt tussen 2 usernames bellen via Voipbuster. Maar hoe realiseer je dat op een aangesloten SIP telefoon (Speedtouch 716)?
Op m'n fritzbox gebruik ik het adresboek om een sip-adres in te geven en daar een short-dialcode(vanity-code) aan te geven. Bel zo via **701 m'n vriendinnetje met de G.722-codec en verder ook anderen overal ter wereld waar het internet enigszins betrouwbaar is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Loekie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:16:
[...]

Op m'n fritzbox gebruik ik het adresboek om een sip-adres in te geven en daar een short-dialcode(vanity-code) aan te geven. Bel zo via **701 m'n vriendinnetje met de G.722-codec en verder ook anderen overal ter wereld waar het internet enigszins betrouwbaar is.
Adresboek heeft de Speedtouch ook geloof ik. Maar hoe verkrijg ik een short-dialcode (vanity) code van een username die ook Voipbuster of een van de clones heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:15:
bij mij werkt het al paar jaar probleemloos

inkomend BP en uitgaand voipbuster
hoef niets aparts te doen als ik uit wil bellen enkel in mijn telefoongeheugen heb ik de nummers moeten aanpassen en voor elk nummer het netnummer plaatsen [ook al bel je lokaal].
maar ik hoef geen 0031 in te toetsen of zo.

zo is het voor mij de goedkoopste oplossing
06 nummers bellen we met gsm en alle andere nummers met voipbuster.
heb wel 085 nummer van voipbuster maar gebruik het [nog] niet, ooit gekocht voor 1 euro toen er weer nummers uitgedeeld werden.
mocht eea in de toekomst veranderen dan kan ik die altijd nog gaan gebruiken.
uitgaande nummerweergave werkt ook gewoon [wel in de modem,zyxel, aangevinkt staan ,nummer meezenden]

zo zit ik met mijn vaste telefoonkosten op +/- 50 euro per jaar.[gsm niet meegerekend]
en mischien is er inmiddels al wel goedkopere oplossing maar zoals t nu hier ingesteld staat werkt het allemaal naar tevredenheid hier.
Bij mij idem.
Tip, gebruik geen Voipbuster maar SMSDiscount, ook 120 free days en bellen naar mobiel voor 9 cent per minuut, is vaak nog goedkoper als GSM!

[ Voor 12% gewijzigd door Ora et Labora op 31-05-2011 09:05 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik schakel mijn VB vaak tijdelijk door naar een ander nummer. Ik doe dat nu via de website van VB, want wil de client niet gebruiken.
Is er, net zoals voor het versturen van een SMS, de mogelijkheid om dit via een bepaalde URL of commando de forwarding aan/uit te zetten? (Dus zonder handmatig in te loggen op vb.com) Dat zou het voor mij nog wat makkelijker maken en kan ik dat eventueel ook via de mobiele telefoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan je ook, met een VoipIN nummer, een truukje doen waardoor als je niet verbonden bent met de voipcliënt, het nummer automatisch wordt beantwoord door een audiofragment?

Bij 12voip (en anderen) heb je een x aantal freedays om gratis naar vaste lijnen te bellen. Op http://www.justvoip.com/ lijkt dit altijd gratis te zijn. Iemand ervaring hiermee? Als dat echt zo is, is een accountje daar de moeite waard.

-edit-

Ik denk dat justvoip een beetje misleidend is.
Letterlijke link:
Free SMS.
Uitleg:
We always offer the lowest possible rates. (niet free dus)

Ik zoek een voipIN nummer, maar de goedkope nummers (VoipBuster enzo) worden al een tijdje niet meer uitgegeven. Iemand tips?

Budgetphone -> €10/jaar
VoipUser -> Gratis, iemand ervaring mee?

[ Voor 72% gewijzigd door Sando op 10-06-2011 16:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Sando schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:40:

Ik zoek een voipIN nummer, maar de goedkope nummers (VoipBuster enzo) worden al een tijdje niet meer uitgegeven. Iemand tips?
Ik heb er nog een die ik niet meer gebruik, +31857846501 via Voipbuster.
Staat nog 10 beltegoed op zonder freedays, als jij mij die 10 geef, geef ik jou de inlog hiervan en mag je hem hebben.
Verder heb ik ervaring met Budgetphone voor een lokaal VOIP nummer van 10 per jaar, werkt perfect.

[ Voor 28% gewijzigd door Ora et Labora op 11-06-2011 21:31 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
085 is niet echt goedkoop.
ik denk dat ie een normaal nummer bedoelt zoals je vroegah kreeg.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00fer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 01:14:
[...]

Adresboek heeft de Speedtouch ook geloof ik. Maar hoe verkrijg ik een short-dialcode (vanity) code van een username die ook Voipbuster of een van de clones heeft?
Niet, dat stel je in in het adresboek. Het kan trouwens niet in alle modems. In mijn Zyxel 2602 kan het niet, ik kan het adresboek alleen gebruiken om shortcodes voor nummers in te stellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

EJVL schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Ik heb er nog een die ik niet meer gebruik, +31857846501 via Voipbuster.
Staat nog 10 beltegoed op zonder freedays, als jij mij die 10 geef, geef ik jou de inlog hiervan en mag je hem hebben.
Dankje voor het aanbod. :)
Maar ik wil geen 8x telefoonnummer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik nu websms op Android dat gebruikt maakt van url-sms. Het voordeel is dat daarmee verzonden smsjes gewoon tussen de andere smsjes komen te staan (dus je conversaties blijven compleet en ze worden ook gewoon meegebackupped naar gmail daardoor).

Alleen zijn er nu al 2 niet aangekomen. Iemand anders goede of slechte ervaringen met sms-en via die url van voipbuster of WebSMS?

Ik heb trouwens wel iets wazigs, ik heb een nieuwe Zyxel gehad van Telfort en als ik nu bij mijn sip account number mijn telefoonnummer vermelt werkt het niet. Vermeld ik daar mijn username dan werkt het wel.
henk

Iemand anders ervaringen met de Zyxel P-2812HNU-F1?

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 13-06-2011 09:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is het raar om een willekeurig netnummer te kiezen omdat je zo een 'mooier' nummer kunt krijgen?

Nadeel: 'oudere' mensen denken: wut zit je daar helemaal?
Veurdeel: Niet huilen als ik naar een andere gemeente verhuis

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:44:
Is het raar om een willekeurig netnummer te kiezen omdat je zo een 'mooier' nummer kunt krijgen?

Nadeel: 'oudere' mensen denken: wut zit je daar helemaal?
Veurdeel: Niet huilen als ik naar een andere gemeente verhuis
Dat is precies waar Voipbuster de fout mee ingegaan is toen het net begon in NL met nummers uitgeven (en waarom ze overgestapt zijn naar 085). Maar ik heb ook een 013-nummer gehad in Breda (en nu weer, maar dat wordt wel door iemand anders gebruikt in 013 en dan mag het wel). Er kraait geen haan naar zolang het niet grootschalig gebeurd, maar het mag officieel niet dus je hebt een risico dat je het nummer af moet staan.
Sando schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:40:
Kan je ook, met een VoipIN nummer, een truukje doen waardoor als je niet verbonden bent met de voipcliënt, het nummer automatisch wordt beantwoord door een audiofragment?
Dat gebeurd al. Het audiofragment is iets als "this user is currently offline"

Je kan het nummer natuurlijk doorschakelen als je offline bent, moet je wel een ander nummer hebben waar je wel bereikbaar op bent (mobiel kan ook, maar dat kost wat meer per minuut).

Bij 12voip (en anderen) heb je een x aantal freedays om gratis naar vaste lijnen te bellen. Op http://www.justvoip.com/ lijkt dit altijd gratis te zijn. Iemand ervaring hiermee? Als dat echt zo is, is een accountje daar de moeite waard.

-edit-

Ik denk dat justvoip een beetje misleidend is.
Letterlijke link:
Free SMS.
Uitleg:
We always offer the lowest possible rates. (niet free dus)
Er zit inderdaad geen gratis locatie bij.
http://www.justvoip.com/en/sms-rates.html

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 13-06-2011 12:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Serieus? Dat wist ik niet. Dus als je verhuist moet je officiëel je nummer wegdoen, ookal heb je - om het even in een lame principekwestie om te zetten - net je (bijvoorbeeld) budgetphone abbo verlengd en betaald.

-edit-

Reactie op eerste deel, voor de edit. Maar bedankt voor de extra informatie. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sando op 13-06-2011 13:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft niet in de plaats in te loggen maar je moet wel binding hebben officieel (dus wonen of werken en in dat laatste geval denk ik ook alleen als je het zakelijk gebruikt). Maar het lijkt me vrij lastig om te controleren. Voipbuster is tegen de lamp gelopen omdat ze zo maar een dotje deden met de regionummers. Hadden ze geen nummer uit Klundert dan kreeg je gewoon een nummer uit Rotterdam of iets anders. Opgelost, maar daarom moesten veel mensen die nummers toen opeens weer teruggeven :p

Bij Budgetphone heb ik ook een paar jaar een 013 nummer gehad terwijl ik er niet woon en dat leverde nooit vragen of problemen op. Nu heb ik het weer, maar het was een cadeautje voor iemand die wel in 013 woont (wilde het eigenlijk niet eens op mijn naam, dat het op mijn naam staat komt door hun webshop die mijn e-mailadres herkende).

[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 13-06-2011 13:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Sando schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:12:
Serieus? Dat wist ik niet. Dus als je verhuist moet je officiëel je nummer wegdoen, ookal heb je - om het even in een lame principekwestie om te zetten - net je (bijvoorbeeld) budgetphone abbo verlengd en betaald.

-edit-

Reactie op eerste deel, voor de edit. Maar bedankt voor de extra informatie. :)
Nummer wijzigen was bij mij gratis bij budgetphone toen ik verhuisd naar een andere stad was. (heb ook pre-paid).

En bij telfort kost 085 volgens mij hetzelfde als normaal. Of is dat alleen 088? Njah, zal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 13-06-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu voip op mobiel ook steeds meer normaal wordt is het ook een beetje achterhaald om regionaal te denken met telefoonnummers. Maar ja, het zijn de regels en iedereen aan een 085-nummer is ook een beetje nutteloos als je al die andere nummermogelijkheden niet meer gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
We hebben nu geen overgangstoon als we uitbellen via 12voip. Soms wordt ie dan in 1x opgenomen zonder overgangstoon wat soms vreemd over komt. Meer mensen hier last van?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ik heb twee accounts op voipbuster en op beide kan ik sinds ongeveer week niet meer inloggen. Bij het ene account kan ik het wachtwoord opvragen en krijg ik die ook opgestuurd (maar inloggen ho maar) en bij het andere kan ik helemaal geen wachtwoord opvragen.

Hebben meer mensen dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:34

mno

Klovan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:44:
Ik heb twee accounts op voipbuster en op beide kan ik sinds ongeveer week niet meer inloggen.
Geen problemen met inloggen hier.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het prima.
Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:40:
Ik heb trouwens wel iets wazigs, ik heb een nieuwe Zyxel gehad van Telfort en als ik nu bij mijn sip account number mijn telefoonnummer vermelt werkt het niet. Vermeld ik daar mijn username dan werkt het wel.
[afbeelding]

Iemand anders ervaringen met de Zyxel P-2812HNU-F1?
Na een firmwareupdate die gepushed is door Telfort werkte dit wel normaal.
WoC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:22:
[...]
Bij deze dan. Ik had al eens een uitleg gemaakt voor wat kennissen. Deze heb ik wat aangepast en er wat screenshots bij geplaatst. Het leidt je door de stappen om een Zyxel als sip ATA in te stellen.

Ik heb het document opgesteld vanuit een werkende configuratie, ik had geen zin om mijn eigen Zyxel te resetten. Het kan zijn dat enkele stapjes dus niet helemaal correct zijn weergegeven. Als er problemen of vragen zijn, dan hoor ik het wel en zal ik kijken wat ik kan doen.

pdf file: Zyxel_modem_als_ATA.pdf
Thanks man, ik ga dit binnenkort ook nodig hebben. Hij is wel wat groot heh voor een Ata ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Marzman op 04-07-2011 11:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik hab dit vandaag geprobeerd met een P-2602H-D1A (firmware V3.40(AJZ.6)b4_20101007 van tweak.nl).

De DNS wilde niet werken tot ik die op de pagina 'WAN - Internet Access Setup' had ingesteld. Misschien dat het iemand helpt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
mmm, ik zit nu even te kijken op www.getjugo.nl
en die tarieven zijn ook niet slecht als ik deze vergelijk met voipbuster en alle Betamax alternatieven.

Zo te zien nu nog alleen een VoiP app op Symbian, Iphone/Ipad, Blackberry en Android maar geen starttarief, geen afrondingen en 6 maanden geldig etc.

Voor de aankomende vakantieperiode is dit wel handig om even de kosten te drukken. :P

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Breezers schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:57:
mmm, ik zit nu even te kijken op www.getspam.nl
en die tarieven zijn ook niet slecht als ik deze vergelijk met voipbuster en alle Betamax alternatieven.

Zo te zien nu nog alleen een VoiP app op Symbian, Iphone/Ipad, Blackberry en Android maar geen starttarief, geen afrondingen en 6 maanden geldig etc.

Voor de aankomende vakantieperiode is dit wel handig om even de kosten te drukken. :P
Het is een stuk duurder als voipbuster (wat ook op je mobiel werkt) en dit is je enige post op dit forum wat het erg op spam doet lijken. Jugo is ook een beetje vaag over de infrastructuur die ze gebruiken (ik zie het niet staan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Marzman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:31:
[...]

Het is een stuk duurder als voipbuster (wat ook op je mobiel werkt) en dit is je enige post op dit forum wat het erg op spam doet lijken. Jugo is ook een beetje vaag over de infrastructuur die ze gebruiken (ik zie het niet staan).
Mijn oude account werkte niet meer (ander mailadres en spam niet zoveel ;) ), maar na ruim 10 jaar Tweakers/GoT te volgen mag dat de pret niet drukken.

Infrastructuur ? Hoe moet ik (of jij ) dat weten ? :? Ik zie alleen dat ze geen opstart kosten hebben, een smartphone app en dat ze "gemiddeld" goedkoper lijken te zijn dan de tarieven dan die hier langskomen.....Djeez gast, sorry dat ik ook een mede tweaker eens attendeer op een alternatief (werk je soms voor Voipbuster of Betamax ?)

Edit: dit zijn toch de tarieven zonder ca 3,6 cent opstartkosten per gesprek en exclusief 19 btw, etc ? http://www.backsla.sh/betamax Ik heb echt niet alles doorgenomen, maar waar lees jij dan dan het "een stuk duurder is "?

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 08-07-2011 22:15 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_medic
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Klovan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:44:
Ik heb twee accounts op voipbuster en op beide kan ik sinds ongeveer week niet meer inloggen. Bij het ene account kan ik het wachtwoord opvragen en krijg ik die ook opgestuurd (maar inloggen ho maar) en bij het andere kan ik helemaal geen wachtwoord opvragen.

heb maar 1 account, kan ook niet meer inloggen op de accountpagina, de client logt wel in ?! kan dus geen tegoed bijkopen. Op ondersteuning hoef ik blijkbaar niet te rekenen als ik zo op het web rondkijk...

Elga Ace 4kW (11/2021) met Etwist naast Nefit Topline HRC30, radiatoren, 9100 Wp (2500 Z, 6600 O/W), HR++ 0,8

Pagina: 1 ... 35 ... 57 Laatste