Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

stroom schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:43:
dit is het email adres van hun klantenservice: info@budgetphone.nl
Wolly schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:54:
info@budgetphone.nl

tel 071 5815600 (gratis voor voip)
fax 071 5815611
Bedankt, ik heb ze gebeld, ze gaan me terug mailen om te zien of er een bestelling tussen wal en computer is gevallen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: gateways zijn verschillende sip-accounts en geen andere lijnen hoop ik?
Ja, een gateway is een uitgaand SIP account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keesdemooij schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:59:
[...]

Hé, het lijkt er op dat de Cisco Sipura 3102 kan wat ik zoek: meerdere SIP-accounts.
Kan iemand dat bevestigen?
Ik gebruik nu een PAP2T, maar eigenlijk moet ik dus de 3102 hebben volgens mij.
Heeft de 3102 nadelen t.o.v. PAP2T?
De 1001 kan het ook (max 2 sipaccounts, een telefoonuitgang). Ik heb er jaren geleden een gekocht bij Budgetphone en vorig jaar een op ebay ( http://www.ebay.nl/itm/ws...K:MEWNX:IT#ht_4200wt_1139 ). Beiden werken naar volle tevredenheid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd maak ik met volle tevredenheid gebruik van de voip diensten van betamax(o.a. 12voip). Voor inkomende gesprekken maak ik gebruik van belbudget en de SIP router is een Fritxbox 7170.

Sinds kort maakt een familielid in het buitenland gebruik van de betamax client (12voip) en wanneer wij met elkaar bellen via SIP URI (gebruikernaam@12voip.com) heeft zij perfect geluid maar ik een irritant en luide brom op de lijn. Wanneer ik met haar bel via de betamax client op de PC heb ik kristal helder geluid.

Dit zelfde probleem doet zich voor wannneer ik bel met van laptop (12voip client) naar mijn tablet (csipsimple) met uiteraard 2 verschillende accounts.

Het lijkt dus tussen een betamax client en een SIP client fout te gaan waarbij de SIP client de brom krijgt te horen.

Herkend iemand dit probleem? Ben zelf al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar kan er bijzonder weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik herken het specifieke probleem niet, maar interfacing tussen de Betamax client en SIP heb ik al vaker als problematisch ervaren. Ik heb geen oorzaak (gebruikte codec?), maar je zou een intermediair kunnen proberen als PBXES (dus je SIP client inloggen op een gratis PBXES account). Ik heb dat een tijd geleden in een heel andere situatie met succes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Betamax + intermediairs is vaak vragen om FUP Exceeded meldingen. Weet niet of dat in dit geval ook zo is, maar kijk ff uit in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

De FUP Exceeded meldingen als je gebruik maakt van intermediairs komt waarschijnlijk omdat de FUP per IP-adres en/of account wordt berekend. Je mag dus zowel op IP adres als per account de FUP niet overschrijden. En als gebruiker van een intermediair zit je snel aan de FUP, omdat daar ook anderen met een account bij dezelfde aanbieder zitten: oeps, IP adres gebruikt teveel, einde oefening.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Your VoipBuster registration details are:
username : den...
password : ......

Kind regards,
VoipBuster Customer services
www.voipbuster.com
Ik heb de hele dag al geprobeerd in te loggen en met lost password versturen ze steeds hetzelfde wachtwoord dat dus niet werkt. :(

En contact opnemen met support is alleen mogelijk indien je bent ingelogd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:34:
[...]
Ik heb de hele dag al geprobeerd in te loggen en met lost password versturen ze steeds hetzelfde wachtwoord dat dus niet werkt. :(

En contact opnemen met support is alleen mogelijk indien je bent ingelogd. :(
Als je op de website probeert in te loggen en je de error 6.1 krijgt, dan betekent dat dat je account geblokkeerd is. Helaas pindakaas, niks aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:05
Ik heb dat ook.. waarom zouden ze blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:25:
Ik heb dat ook.. waarom zouden ze blokkeren?
Waarschijnlijk zoals bij mij het geval was, ik heb te lang geen geld op het account gezet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja inderdaad, ik had er misschien nog geld op ook.
Username and/or password incorrect (error 6, 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gelukkig kan ik hier nog inloggen op VB en 12voip.

Wat wel raar is dat sinds ik VB en 12voip via csipsimple op mijn Android laat lopen dat ik geen gesprekken meer betaal. Op VB heb ik nog 9 euro en 12voip 21 euro, maar ik bel naar Slovenië, Kroatië, Italië, Canada en de US maar de balans blijft gelijk en bij laatste gesprekken staat dat er geen gesprekken zijn gevonden.

Ik heb beide accounts al jaaaaren, heb er zelfs nog 010 nummers aan hangen. Wel vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat steeds meer mensen de vaste telefoon wegdoen om kosten te besparen. Het zou pas echt kosten besparen als ze ook op Voipbuster of iets vergelijkbaars over zouden stappen.

Hoe lang hebben jullie er ongeveer geen geld opgezet? Ik gebruik Voipbuster vooral inkomend, maar zet er af en toe wel geld op omdat ik anders ook bang ben dat ik het voipin nummer kwijt raak. Volgens de voorwaarden zouden ze het account al in mogen trekken als je freedays op zijn maar zo snel zijn ze gelukkig ook niet :) Mocht het ingetrokken worden dan neem ik wel weer een budgetphonenummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-02-2012 11:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Voipbuster: 11-Aug-2009
12voip: 25-Dec-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ah, had er idd geen geld meer op oid. Rynga was namelijk goedkoper voor mij.. maar had ff VB nodig voor een nummer wat via VB weer goedkoper was.. maar dat werkte dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hoef ik me geen zorgen te maken, ik zet er om de zo veel tijd wel geld op ook al is Voipbuster wat duurder als Rynga om te voorkomen dat ze het verwijderen. Ook zijn ze trouwens altijd ingelogd (via Sip).

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 05-02-2012 12:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb hier 3-4 SIP devices die ingelogd zijn op m'n Rynga account.. dus dat gaat ook wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heuj, Rynga (en wss dus ook andere betamax clones) hebben een nieuwe website! als je inlogd tenminste.

stuk beter, al zeg ik het zelf. automatic recharge is nu ook beter in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb een probleem, heb een vraag aan SMSDiscount voorgelegd, zie hieronder. Krijg hier tot nu toe geen duidelijk antwoord op.

Betreffende vraag:
I have a question: are the calling rates changing if you make a second call at the same time via smsdiscount?

When I had freedays, I discovered when I make a call from sip-phone to a fix line in The Netherlands, it is for free (how it shout be). When I make a second call at the same moment to a fix line in The Netherlands, I have to pay for it.

I can not see anything about this on your site.

How about this construction:
I have freedays. First call is to a fix line in The Netherlands, shout be for free. Second call at the same moment is to Australia (normally for 1 cent / minute). Is the first call still for free? Is the rate of this second call changing?

And how about this construction:
I have freedays. First call is to Australia (normally 1 cent / minute). Second call at the same moment is to a fix line in The Netherlands (shout be for free). Is the second call still for free?

Best regards,
Tonnie

Op deze mail heb ik een vaag antwoord gekregen.

Mijn vraag daarop was: "You say: 'You have been charged correctly'. But I notice I have been charged for an amount of 0,025 cent (the call from 2012-01-30 18:48:19). Your company sais it should be for free (when you have freedays you can call for free to fix lines in the Netherlands). So, why have I been charged for that sip-call?"

Ik krijg hier geen antwoord op.

Hoe gaat het met Voipbuster, twee gesprekken tegelijkertijd voeren naar gratis bestemmingen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ter verduidelijking, ik gebruik c475IP, twee handsets zodat ik twee gesprekken via smsdiscount tegelijkertijd kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
Hoe gaat het met Voipbuster, twee gesprekken tegelijkertijd voeren naar gratis bestemmingen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel eens 6 gesprekken heel kort na elkaar gevoerd waarbij het 6e gesprek werd berekend. Mailtje hierover werd beantwoord met 'You have temporarily exceed our FUP'.

Heb me er verder niet druk over gemaakt, in de andere 99% van de gevallen is er nog nooit iets berekend dus ik vind het prima voor die paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Ik heb wel eens 6 gesprekken heel kort na elkaar gevoerd waarbij het 6e gesprek werd berekend. Mailtje hierover werd beantwoord met 'You have temporarily exceed our FUP'.

Heb me er verder niet druk over gemaakt, in de andere 99% van de gevallen is er nog nooit iets berekend dus ik vind het prima voor die paar centen.
Dank voor je reply,
Waar het mij om gaat, is: stel, mijn vrouw belt al via smsdiscount. Ik wil graag tijdens dit gesprek ook via hetzelfde account naar een nummer bellen dat gratis zou moeten zijn. Alleen nu blijkt dat voor dit tweede gesprek altijd structueel iets voor berekend wordt. Waarschijnlijk heeft dit niet te maken met Fair Use Policy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

VoipBusterPro vermeldt overigens onterecht dat je volgens hun FUP 300 minuten over de voorafgaande 7 dagen kunt gebruiken. Ik heb nu twee maal meegemaakt dat een gesprek plotseling werd verbroken. Beide keren bleek dat na exact op de seconde 240 minuten te zijn geweest over de voorafgaande 7 dagen. Daarna werden bij volgende gesprekken kosten berekend tot het moment waarop er over de voorafgaande 7 dagen weer minder dan het aantal FUP-minuten gebeld was.

Je krijgt dus GEEN 5 uur aan gratis minuten maar 4 uur. Alhoewel ik verder best tevreden ben over hun aanbod vind ik het jammer dat ze hierover valse informatie verstrekken.

Het is maar dat jullie het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
CaptJackSparrow schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:25:
VoipBusterPro vermeldt overigens onterecht dat je volgens hun FUP 300 minuten over de voorafgaande 7 dagen kunt gebruiken. Ik heb nu twee maal meegemaakt dat een gesprek plotseling werd verbroken. Beide keren bleek dat na exact op de seconde 240 minuten te zijn geweest over de voorafgaande 7 dagen. Daarna werden bij volgende gesprekken kosten berekend tot het moment waarop er over de voorafgaande 7 dagen weer minder dan het aantal FUP-minuten gebeld was.

Je krijgt dus GEEN 5 uur aan gratis minuten maar 4 uur. Alhoewel ik verder best tevreden ben over hun aanbod vind ik het jammer dat ze hierover valse informatie verstrekken.

Het is maar dat jullie het weten.
Dat is zeker goed om te weten, hoewel ik 4 uur gratis bellen per week in de verste verte al niet vol maak. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:

Ter verduidelijking, ik gebruik c475IP, twee handsets zodat ik twee gesprekken via smsdiscount tegelijkertijd kan voeren.
Ik had er geen idee van dat 2 gesprekken tegelijkertijd op dezelfde account technisch mogelijk is. Dat kan bij een gewone telefoonlijn niet, dan zul je toch echt 2 nummers moeten nemen. Is die mogelijkheid op zichzelf al niet heel positief, ook al kost het een grijpstuiver?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Ik had er geen idee van dat 2 gesprekken tegelijkertijd op dezelfde account technisch mogelijk is. Dat kan bij een gewone telefoonlijn niet, dan zul je toch echt 2 nummers moeten nemen. Is die mogelijkheid op zichzelf al niet heel positief, ook al kost het een grijpstuiver?
Jazeker is dat op zich positief, alleen ben ik bang dat dat een grijpstuiver per minuut zal kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 cent, dus een grijpstuiver per 2,5 minuut Valt nogal mee toch? Ik vind het ook wel handig en maak er ook vaak gebruik van.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Louise525 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Dat komt omdat je met het analoge netwerk zit te rekenen, dan heb je maar één lijn (=een gesprek mogelijk).
Dan heb je nog ISDN, waarbij je 2-30 lijnen kunt hebben, dus kan je met 2-30 mensen tegelijkertijd gesprekken voeren op hetzelfde nummer.

Nu heb je dus VOIP, waarbij je een ontelbaar aantal gesprekken tegelijkertijd kan voeren, de enige limiet is de snelheid van je internetverbinding. VoipBuster heeft waarschijnlijk zelf een maximum ingesteld, maar in theorie kan je gewoon met een onbeperkt aantal mensen op één nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik bel nu een tijdje met Voipbuster, wat me op zich goed bevalt. Ik heb alleen het volgende probleem: Soms wordt opeens de verbinding verbroken, midden in een gesprek. Ik heb het idee dat dat komt omdat ik dan de FUP heb overschreden; als ik inlog op de website van Voipbuster, zie ik staan dat het gesprek dat afgebroken werd, gratis was ('FREE'), maar bij het gesprek vlak daarna staat 'FUP exceeded'. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn caller-id kunnen koppelen aan mijn sip-account (telefoonnummer van mijn vaste lijn). Alleen kan ik nu ook met mijn gigaset incidenteel mijn caller-id uitschakelen, door bijvoorbeeld een bepaalde code aan het te bellen telefoonnummer te koppelen?
Bij KPN kun je bijvoorbeeld #31# ervoor zetten, dan wordt het nummer niet meegezonden en kan de andere partij niet zien wie er belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het zou ik zeggen. Sowieso wordt je nummer ook bij KPN niet altijd gefilterd, als je bijvoorbeeld iemand op zijn mobiel belt terwijl die in het buitenland is ziet hij nog steeds je nummer (omdat het hem geld kost en dan heeft hij ook het recht om te zien wie hem belt). Er zijn nu ook apps die onbekende nummers toch kunnen weergeven (ik denk dat die hetzelfde misbruiken om het nummer toch weer te geven).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:05:
Probeer het zou ik zeggen. Sowieso wordt je nummer ook bij KPN niet altijd gefilterd, als je bijvoorbeeld iemand op zijn mobiel belt terwijl die in het buitenland is ziet hij nog steeds je nummer (omdat het hem geld kost en dan heeft hij ook het recht om te zien wie hem belt). Er zijn nu ook apps die onbekende nummers toch kunnen weergeven (ik denk dat die hetzelfde misbruiken om het nummer toch weer te geven).
Tja, al de helft van de nacht hier mee bezig geweest, lukt mij niet tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan weet je het antwoord toch? Dan werkt het niet. Je kan het nog steeds via de software doen natuurlijk als het erg incidenteel is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:09:
Dan weet je het antwoord toch? Dan werkt het niet. Je kan het nog steeds via de software doen natuurlijk als het erg incidenteel is.
Ja, maar soms zie ik wel es iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
Als je één van de 6 mogelijke voip accounts niet gebruikt, kun je de gegevens van smsdiscount(of zusje) nogmaals invoeren maar dan niet registreren met nummer maar gewoon gebruikersnaam van smsmdiscount.
Indien je dan zonder nummer weergave wilt bellen dit account gebruiken door 0031123456789#2(2 is 2e voipaccount)(2 is voorbeeld, kan ook ander dan 2e zijn).
Op deze wijze gebruik ik 3 verschillende nummers op één easyvoip account zenden(NL-nr naar NL-nrs, PL-nr naar PL-nrs kiesregelgestuurd en 06nr incidenteel met nummer#4), anoniem gebruik ik niet
(beantwoorden van anoniem overgiens ook niet, worden naar voicemail doorgestuurd met vriendelijke dame: "de telefoon van John rinkelt alleen rinkelt met weergave van uw telefoonnummer, bel nogmaals met weergave van uw nummer" ;) )

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Marzman schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:05:
Er zijn nu ook apps die onbekende nummers toch kunnen weergeven (ik denk dat die hetzelfde misbruiken om het nummer toch weer te geven).
Off topic:
Ik ben benieuwd met welke apps dat kan. Ik heb op internet in ieder geval niet iets kunnen vinden.

Ik bel zelf nooit anoniem en daarom accepteer ik dat meestal ook niet van anderen. Met name organisaties als gemeenten, KPN e.d. bellen anoniem en soms kun je er daarom niet omheen om toch op anonieme nummers te reageren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sipjohn schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:26:
Als je één van de 6 mogelijke voip accounts niet gebruikt, kun je de gegevens van smsdiscount(of zusje) nogmaals invoeren maar dan niet registreren met nummer maar gewoon gebruikersnaam van smsmdiscount.
Indien je dan zonder nummer weergave wilt bellen dit account gebruiken door 0031123456789#2(2 is 2e voipaccount)(2 is voorbeeld, kan ook ander dan 2e zijn).
Op deze wijze gebruik ik 3 verschillende nummers op één easyvoip account zenden(NL-nr naar NL-nrs, PL-nr naar PL-nrs kiesregelgestuurd en 06nr incidenteel met nummer#4), anoniem gebruik ik niet
(beantwoorden van anoniem overgiens ook niet, worden naar voicemail doorgestuurd met vriendelijke dame: "de telefoon van John rinkelt alleen rinkelt met weergave van uw telefoonnummer, bel nogmaals met weergave van uw nummer" ;) )
Dank je, John, voor je heldere uitleg :) . Alleen heb ik van alles geprobeerd met mijn gebruikersnaam binnen de webinterface van gigaset, of dit op plaats #1 of #3 is, of gebruikersnaam veranderen, of juist helemaal leeg laten, dit heeft bij mij geen invloed op evt. nummerherkenning op vaste of mobiele telefoon.
Wat ik heb gedaan is via de webinterface van SMS-Discount een nummer koppelen aan mijn sip-account. Wil ik dan anoniem bellen, dan moet ik dus eerst naar die webinterface om nummerherkenning uit te schakelen, beetje omslachtig.

Klopt het, dat jij je gebruikersnaam via de webinterface van gigaset zomaar kan veranderen in een willekeurig telefoonnummer, zodat je andere op z'n vaste of mobiele telefoon dit nummer ziet? Verificatie is niet nodig? Of juist helemaal niks invullen, zoals je zegt? Heb je nog een tip voor mij zodat ik dit ook werkend kan krijgen :P ?

• sipjohn
Ik heb nog eens gekeken bij mij. Bij gebruikersnaam en displaynaam heb ik telefoonnummer vermeld.(in mijn geval bij #1 0031123456789 en bij #3 0048123456789). Voor anoniem zou je volgens mij daar loginnaam van easyvoip (of niet geverifieerd nummer 08000543,112, o.i.d.) kunnen vermelden. (Zoals vermeld bel ik niet bewust anoniem, maar meen te herinneren dat toen ik nog geen nummer vermelde dat geen nummer weergegeven werd.)
In alle gevallen bij loginnaam de usernaam van easyvoip. En nummers moeten wel geverivieerd zijn bij easyvoip, je kunt niet zomaar een nummer vermelden.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Je kan natuurlijk ook hetzelfde account gebruiken ipv een tweede account dat je nog een keer instelt met de loginnaam ipv het telefoonnummer en op diezelfde manier schakelen als dat kan met zo'n Siemens.

/▌

• sipjohn
Dat bedoelde ik ook, maar misschien ivm tijdgebrek niet helemaal duidelijk beschreven.
(ik gebruik dus één easyvoip account met 2-4 van bestemming afhankelijke weer te geven nummers)(met anoniem heb ik echter geen ervaring)

• sipjohn
Louise525 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:15:
[...]Met name organisaties als gemeenten, KPN e.d. bellen anoniem en soms kun je er daarom niet omheen om toch op anonieme nummers te reageren. :/
Dan bellen ze nog maar een keer met weergave van nummer. En gemeente, belastingdienst,etc. weten mijn huisadres ook, dus als ze alleen maar anoniem willen bellen, schrijven ze maar. KPN, andere telecom, energie, banken, belegginsmijen, verzekeraars, enqueteurs, etc. met hun verkooppraatjes hoef ik zo nodig niet te spreken.
(En als ik dat toevallig wel eens een keertje wil, bel ik zelf wel. Moet ik wel hun nummer weten. :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sipjohn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:30:
Ik heb nog eens gekeken bij mij. Bij gebruikersnaam en displaynaam heb ik telefoonnummer vermeld.(in mijn geval bij #1 0031123456789 en bij #3 0048123456789). Voor anoniem zou je volgens mij daar loginnaam van easyvoip (of niet geverifieerd nummer 08000543,112, o.i.d.) kunnen vermelden. (Zoals vermeld bel ik niet bewust anoniem, maar meen te herinneren dat toen ik nog geen nummer vermelde dat geen nummer weergegeven werd.)
In alle gevallen bij loginnaam de usernaam van easyvoip. En nummers moeten wel geverivieerd zijn bij easyvoip, je kunt niet zomaar een nummer vermelden.
Eindelijk maar toch, het is gelukt.
Eerst had ik mijn vaste lijn geverivieerd bij SMSdiscount. Alleen wat ik ook instelde bij gigaset, ik kon nummerherkenning niet uitschakelen. Later had ik mijn mobiel geverivieerd, deed ie -wat ik ook deed bij mijn gigaset- altijd nummerherkenning van mijn mobiel nummer. Weer later had ik soort van empty rule geverivieerd, en vanaf toen kon ik via gigaset kiezen uit welke nummerherkenning, of juist anoniem blijven, op de manier die jij beschreven hebt. Bedankt voor je info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Na jaren niet meer via voipbuster gebeld te hebben (gebruikte vroeger de voipbuster software) laatst geprobeerd voipbuster via mijn telfort modem aan de praat te krijgen.
Uitgaande gesprekken werken (dus instellingen lijken me goed), inkomend krijg ik niet aan de praat.
Bellen naar mijn voipbuster telefoonnummer (ben nog van de tijd dat je er gratis een nummer bij kreeg) geeft een in gesprek toon.
Iemand een idee wat ik verkeerd kan hebben gedaan? :)

Extra info (indien nodig)
modem: P-2602HW-D1A
instellingen:
number: username (ook getest met bijbehorende telefoonnnumer)
sip local port: 5060
sip server adress: sip.voipbuster.com
sip server port: 5060
register server adress: sip.voipbuster.com
register server port: 5060
sip sevice domain: voipbuster.com

Heb zowel bij incoming als outgoing een vinkje geplaatst bij sip2 voor phone 1.
voipbuster heb ik ingesteld bij sip2 en de telefoon hangt dus ook aan de phone1 aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 20-02-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik ben erg tevreden over de prijzen van Intervoip.com, al zoek ik wel een manier om goedkoper 500 belminuten per maand te bellen naar 0800-nummers en vaste landlijnen.

1,5 cent per minuut :N
0 cent per minuut :Y
Toch €7,50 per maand bij 500 belminuten. :Y

Maar ik heb ook weinig zin om een abonnement te nemen bij Voipbuster Pro, want Voipbuster is een erg dure provider met uitzondering van de gratis days. Maar ik hoor wel vaker dat er best wat beperkingen op de onbeperktheid van de gratis dagen.

Ik wil ook niet te veel abonnementen, ik bel ook weleens naar mobiele nummers in Brazilië en Spanje. De sms-berichten zijn bij alle Betamax-bedrijven even duur en denk dat ik binnenkort ook buitenlandberichten via Intervoip/Betamax ga sturen ipv via SMSCity.

Het lijkt er alleen op dat de goedkoopste non-gratis Betamax-providers voor het bellen naar Nederlandse weer 4 cent eenmalige kosten vragen. Wat is volgens jullie het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duur zeg :p , pak je Rynga. Dat is gratis voor 0800 en vaste nummers binnen de freedays.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 11:22
Recentelijk een Voipbuster account aangemaakt om bereikbaar te zijn op locaties waar de GSM dekking slecht of niet aanwezig is.
Echter kan ik nergens de optie vinden om een nummer aan te vragen als ik ben ingelogd.
Heb al diverse aanbieders uit dit topic bekeken maar het is puur om van buitenaf gebeld te kunnen worden. Zelf bellen via de Voip zal zeer sporadisch voorkomen. Voipbuster leek mij als goedkoopste naar voren te komen.
Immers voor één euro kan je een nummer aanvragen en gebruiken. Althans dat staat te lezen op hun website..

Na wat zoekwerk kwam ik hier
http://www.sat4all.com/fo...s-voipnummer-voor-1-euro/
en hier:
http://linux.autostatic.com/2012/02/11/asterisk-configuratie

tegen dat Voipbuster kennelijk geen nieuwe nummers meer uitgeeft.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Of komt deze optie pas tevoorschijn als ik tegoed op mijn rekening plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat is al lang geleden dat Voipbuster nummers uitgaf.
Als je inlogt op de site, moet in het menu links een optie verschijnen dat je een telefoonnummer kan kopen.
Jaren gelden was ik ook in de fortuinlijke positie om eentje te kopen.

Een telefoonnummer kopen kan wel bij andere aanbieders.
Budgetphone, 12connect en zo bieden dat aan. Even googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter155
Daar lijkt het inderdaad op.
Vraag me wel af waarom deze pagina dan nog beschikbaar is : http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html

De optie 'Koop een VoipIn Telefoonnummer' staat in ieder geval niet in het menu na inloggen (links).
Heb al een berichtje naar Voipbuster gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als de optie er niet staat, is het dus ook niet mogelijk.
Je kan beter naar alternatieven uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter155
Duidelijk. Ik heb gezien dat er een hoop alternatieven maar welke is de goedkoopste? Maandelijks 10 euro overmaken is mij teveel van het goede. Liefst een paar euro op jaarbasis of eenmalig :)

Wat ik dus zoek is het volgende: Een nummer waarop ik bereikbaar kan zijn via wifi op mijn telefoon als de GSM dekking slecht is.
Mocht ik dan moeten terugbellen kan ik altijd even een plek opzoeken waar bellen via GSM wel mogelijk is. Is puur om bereikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 17:07
Budgetphone nummer is € 10,- per jaar.

Edit: nog een vraagje: Heb je wel wifi als de gsm dekking slecht is?

[ Voor 48% gewijzigd door AtRi op 27-02-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of dat goed werkt, mijn rom of mod (weet niet waar het bij hoort) heeft die optie ook, maar een telefoon schakelt de wifiverbinding vrij snel uit om stroom te besparen. Heel bereikbaar ben je dan niet.

Juist het terugbellen is minder problematisch, dan ben je bezig met je telefoon en schakelt de wifiverbinding in. Als je dan toch op een wifiverbinding zit te internetten (aanname) dan is het misschien handiger een client op je laptop te installeren (al staan die meestal ook wel ingesteld om vrij snel standby te gaan waarna je niet bereikbaar bent)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik schakel, als ik thuis ben, via tasker wifi in en zet de wifi sleep policy op never zodat ie altijd verbonden is via wifi. Is niet zo heel veel meer verbruik dan data via 3G verstoken. Met tasker zou je misschien een rule in kunnen stellen dat ie je dailing properties veranderd in "For all calls when data network is available" zodra je met wifi verbonden bent (android)

Je kan het nog mooier maken, Op 1 nummer bereikbaar. Al is dat wel via een omweg :)

Je zou zelf een pbx kunnen inrichten waar je via wifi connectie mee maakt. Daar stel je een budgetphone nummer in als voipin nummer en een voipout aanbieder. Het bugetphone nummer is dan je inkomend nummer. Dan kan je gsm fallback doen; als je telefoon niet aangemeld is dat ie het dan door stuurt naar je GSM. Als je buiten het wifi bereik komt en je hebt een gesprek, belt je pbx naar je GSM en wordt het gesprek omgeleid.

Nadeel hiervan is dat je zelf gesprekskosten betaald (van pbx naar je gsm). Maar dat is ook weer op te vangen. Als je bijv. Tmobile hebt kun je een family pack afsluiten (1000 minuten gratis bellen per maand naar andere leden in de family). Een GSM gateway, met een sim welke ook in je familiy zit (prepaid), kun je dan als outgoing trunk gebruiken voor je GSM fallback waar 1000 minuten per maand gratis zijn.

Maarja; het is wel een hele investering: Machine continue aan voor pbx, family pack, GSM gateway etc.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter155
Het is een specifieke locatie waar ik zelf mijn gsm over kan schakelen op Wifi. De dekking is daar prima, maar met een paar meter dik beton is de GSM dekking 0% ;)

Ik heb ook al gedacht aan bijv. een Asteriskserver, maar inderdaad dan moet die machine ook weer aanstaan.
Denk dat budgetphone de beste oplossing is. Maar zie nu net een berichtje van de servicedesk van Voipbuster verschijnen. Even afwachten wat daaruit komt. Mogelijk zit te optie verstopt :)

Tot zover bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zat nog even wat te bedenken. Je kunt een Out-Of-Reach redirect invoeren op je telefoon (*62*nr#); echter niet alle providers ondersteunen dit of resetten deze direct. Zodra je buiten GSM dekking valt zal het netwerk naar dat nummer doorschakelen. Die redirect je naar je budgetphone telefoonnr. Waarbij je telefoon zich via Wifi registreert bij Budgetphone.

Als je dan ook nog Tmobile hebt kun je het budgetphone nr opnemen in je Tmob Familiy zodat de kosten 15euro p/m zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:44:
Na jaren niet meer via voipbuster gebeld te hebben (gebruikte vroeger de voipbuster software) laatst geprobeerd voipbuster via mijn telfort modem aan de praat te krijgen.
Uitgaande gesprekken werken (dus instellingen lijken me goed), inkomend krijg ik niet aan de praat.
Bellen naar mijn voipbuster telefoonnummer (ben nog van de tijd dat je er gratis een nummer bij kreeg) geeft een in gesprek toon.
Iemand een idee wat ik verkeerd kan hebben gedaan? :)

Extra info (indien nodig)
modem: P-2602HW-D1A
instellingen:
number: username (ook getest met bijbehorende telefoonnnumer)
sip local port: 5060
sip server adress: sip.voipbuster.com
sip server port: 5060
register server adress: sip.voipbuster.com
register server port: 5060
sip sevice domain: voipbuster.com

Heb zowel bij incoming als outgoing een vinkje geplaatst bij sip2 voor phone 1.
voipbuster heb ik ingesteld bij sip2 en de telefoon hangt dus ook aan de phone1 aansluiting.
ik heb hetzelfde modem met dezelfde instellingen al jij beschrijft.
De telefoon hang bij mij aan 1 dus mijnvinkjes staan dus bij SIP1 en bij jou staan ze kruislings?
Phone Port Settings:

Outgoing Call Use

v SIP1 SIP2

Incoming Call apply to

v SIP1 SIP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bij staan de vinkjes inderdaad bij sip2, dus dat zou moeten kloppen. Ik zelf heb het idee dat het aan voipbuster ligt, en niet aan mij.

Morgen krijg ik mijn ata binnen (vind het telfort modem te beperkt qua instellingen) en ga eens kijken of het daarmee wel lukt. Desnoods koop ik nog wel via budgetphone een nieuw nummer.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Heb je het al met hun/of een andere softphone geprobeerd? Misschien is je nummer wel "weg", als je het jaren niet gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Krypt schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:28:
Je zou zelf een pbx kunnen inrichten waar je via wifi connectie mee maakt. Daar stel je een budgetphone nummer in als voipin nummer en een voipout aanbieder. Het bugetphone nummer is dan je inkomend nummer. Dan kan je gsm fallback doen; als je telefoon niet aangemeld is dat ie het dan door stuurt naar je GSM. Als je buiten het wifi bereik komt en je hebt een gesprek, belt je pbx naar je GSM en wordt het gesprek omgeleid.

Nadeel hiervan is dat je zelf gesprekskosten betaald (van pbx naar je gsm). Maar dat is ook weer op te vangen. Als je bijv. Tmobile hebt kun je een family pack afsluiten (1000 minuten gratis bellen per maand naar andere leden in de family). Een GSM gateway, met een sim welke ook in je familiy zit (prepaid), kun je dan als outgoing trunk gebruiken voor je GSM fallback waar 1000 minuten per maand gratis zijn.

Maarja; het is wel een hele investering: Machine continue aan voor pbx, family pack, GSM gateway etc.
Met mijn Fritzbox heb ik een vergelijkbare setup: het voipin nummer staat daar geregistreerd. De Fritz doet altijd een parallel call via een voipbuster account (dus zonder GSM-gateway) naar mijn mobiel. Neem ik thuis op, dan wordt de parallel call gewoon gestopt. Neem ik op mijn mobiel op, dan betaal ik doorschakelkosten.

Mijn voipin nummer is trouwens onderdeel van een Callvoip huntgroup. Ik kan een ander nummer van die huntgroup ook rechtstreeks op mijn mobiel registreren, als ik Wifi connectie heb. Indien dat andere nummer op mijn mobiel geregistreerd staat, komt een inkomend telefoontje pas na 15 seconden op de Fritz terecht.

Als het andere nummer niet geregistreerd staat en mijn internet thuis plat ligt, doet Callvoip trouwens zelf een *21 direct naar mijn mobiel.

Al met al heb ik dus een dubbele PBX in gebruik: de hosted PBX van Callvoip en de Fritz aan mijn glasvezel. Kosten: 1 Callvoip voipin nummer (5 euro per maand) en 1 'intern nummer' van Callvoip (5 euro per jaar). Callvoip-Callvoip bellen is trouwens gratis, dus er zijn nog vele varianten denkbaar.

Edit: zonder Callvoip, maar met een draaiende Fritzbox kun je Budgetphone voipin gebruiken (10 euro per jaar) en een parallel call vanaf die Fritz naar je mobiel, bijvoorbeeld via Rynga. Rijnga biedt 120 freedays voor 12,08 euro. Eerst je freedays gebruiken, daarna je tegoed, dan kom je een eind. Of 12 freedays voor circa 1,40 (PayByPhone). Dat laatste doe ik zelf, omdat ik mijn T-Mobile beltegoed voor de helft van de prijs inkoop (Flex zakelijk), waardoor het 70 cent is voor 12 freedays en 1,04 euro Rynga beltegoed.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-E op 29-02-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

AtRi schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:27:
Heb je het al met hun/of een andere softphone geprobeerd? Misschien is je nummer wel "weg", als je het jaren niet gebruikt hebt.
Vroeger werkte het met de softphone. Op dit moment heb ik echter alleen w7 computers, en daarmee krijg ik de softphone niet eens werkend (hij herkent mijn geluidskaart niet). Vanavond ga ik met een ata aan de praat misschien dat dat wel werkt.

Ik heb inderdaad ook het idee dat mijn nummer "weg" is, maar heb nog geen response van ze terug. Opzich is het niet zo'n ramp, het gratis nummer van destijds is een 010 nummer terwijl ik zelf in 050 woon. Een eigen regio nummer is dan toch wel leuk.. en 10 euro per jaar voor een nieuw nummer is prima.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 29-02-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter155
Ik ga alles eens op een rijtje zetten.
Het is puur voor privé gebruik dus niet dat ik zakelijk altijd in de lucht moet zijn.
Kom regelmatig op een locatie waar geen gsm dekking is, vandaar ook mijn vraag.

Het zal dus ook niet vaak voorkomen dat er gebeld wordt. Maar ik had gehoopt voor die ene euro als het ware een noodoplossing te kunnen creëren :)

Mogelijk dat Asterisk en wat extra hardware mijn probleem ook kunnen verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:12:
Edit: zonder Callvoip, maar met een draaiende Fritzbox kun je Budgetphone voipin gebruiken (10 euro per jaar) en een parallel call vanaf die Fritz naar je mobiel, bijvoorbeeld via Rynga. Rijnga biedt 120 freedays voor 12,08 euro. Eerst je freedays gebruiken, daarna je tegoed, dan kom je een eind. Of 12 freedays voor circa 1,40 (PayByPhone). Dat laatste doe ik zelf, omdat ik mijn T-Mobile beltegoed voor de helft van de prijs inkoop (Flex zakelijk), waardoor het 70 cent is voor 12 freedays en 1,04 euro Rynga beltegoed.
Waarom niet gewoon thuis je mobiel op de Fritz!box registreren?
Een nadeel is misschien dat je telefoon meer batterij gebruikt en dat je niet moet vergeten je Wifi aan te zetten/laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
M66B schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:43:
Waarom niet gewoon thuis je mobiel op de Fritz!box registreren?
Waarom niet? Omdat dat niet kan. De Fritz!box 7170 heeft geen SIP server aan boord.

Edit: dat heeft hij wel.
http://www.avm.de/de/Service/FAQs/FAQ_Sammlung/15580.php3

Een soft phone kreeg ik verbonden, maar met mijn Nokia E51 krijg ik het nog niet voor elkaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Jan-E op 01-03-2012 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Daar heb ik zelf ook nog niet aan gedacht :)
Moet mijn 7270 nog een hacken zodat de SIP server ook extern benaderbaar is; volgens mij kan dat standaard niet.

Eens even de duitse fritz forums eens doorsnuffelen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Die fritzjes zijn ideale dingen, ik heb een Fritzbox 7170 ingezet als ISDN gateway, binnenkomende ISDN lijn zet dat ding om in VOIP en heb de 3CX server als client laten inloggen op de Fritz...ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Krypt schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:24:
Daar heb ik zelf ook nog niet aan gedacht :)
Moet mijn 7270 nog een hacken zodat de SIP server ook extern benaderbaar is; volgens mij kan dat standaard niet.
Dat heb ik gisteren net gedaan. reg_from_outside = yes; Het makkelijkste pas je dat aan via telnet m.b.v. de FBEditor. Of je moet een liefhebber van 'vi' zijn ;)

Edit: het begint wel heel erg Fritz en weinig Voipbuster te worden, maar het interessante is dat zo'n geregistreerd toestel ook aankiesbaar is. Zo juist was ik van buiten geregstreerd op mijn Fritz en draaide als test **620. Gevolg op mijn softphone: incoming call from **620@fritz.fonwlan.box.

Sluit 2 IP-telefoons op dezelfde Fritzbox aan, zet ze beide op reg_from_outside = yes en je kunt gratis onderling bellen. Zelfs zonder dat het afgetapt kan worden!

[ Voor 35% gewijzigd door Jan-E op 03-03-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Ik heb het idee dat mijn probleem al divere keren op diverse fora ss langsgekomen, ik heb achter nog geen goede oplossing gelezen, dus hierbij:
Ik heb een Budgetphone account (met NL nummer) om op gebeld te worden (en dat ik misschien voor sommige bestemmingen wil gebruiken om uit te bellen.
Ik heb een Voipbuster account om uit te bellen.
Ik heb een "Linksys/PAP2T-5.1.6(LS)" (gekocht via Budgetphone, maar ik heb de wachtwoorden dus configureren kan ik nu zelf)

Voor nu ben ik geholpen als AL mijn uitgaand verkeer via Voipbuster gaat ( en mijn inkomend verkeer via Budgetphone).
Uiteindeljk wil ik (mbv dialplan?) zorgen dat sommige nummers via Budgetphone en Sommige via Voipbuster gaan lopen.

Ik heb om mijn doel te bereiken de Budgetphone instellingen bij Line 1 ingevoerd en de Voipbuster instellingen bij Line 2.
Als ik nu beide lijnen enable gaat de Linksys via beide uitbellen (en krijgt er eentje logischerwijs een 'in gesprek'. Dat moet dus anders. Maar HOE?

UPDATE:
Ik denk dat ik het met die dialplans mi wel geconfigureerd heb.
Alleen (b)lijkt het dat als ik een bepaald nummer via het dialplan block op de ene line en het kiezen laat doen doen via de andere line, de line die het gesrek NIET afhandeld een busy tone genereerd. Die busy tone stopt vervolgens als het gesprek via de andere lijn tot stand is gekomen. Wel werkbaar, maar ook erg vervelend.
Iemand daar nog een oplossing voor?

Ik heb nu de dialplans zo staan dat Nationaal en Internationaal via Voipbuster gaan en 11x/09xx/08xx via Budgetphone.

UPDATE2:
Voor nu is dat gedoe met die busy-tone die door de dialtone heen gaat even opgelost door de volgende regional instellingen te doen (het blijkt de 'reorder' en daaropvolgend de 'off hook warning' tones, die klinken deels hetzelfde als de busy...):
Reorder tone: 480@-19,620@-19;0(.25/.25/1+2)
Off Hook warning tone: 480@-10,620@0;0(.125/.125/1+2)

Met deze settings zet je die naar 0 seconden.......en dus hoor je ze niet 8)

Is hier een betere oplossing voor??

UPDATE3:
Nog een issue-tje: Als we nu worden gebeld en ik neem op, hoor ik zo'n 10 seconden een dial-tone. Die is natuurlijk van de Voipbuster Line 2 die niet weet dat ik off-hook ga om een gesprek op de Budgetphone Line 1 aan te nemen,....

Ook daar nog een oplossing voor zoeken.....

[ Voor 43% gewijzigd door edsub op 03-03-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik wil precies hetzelfde. Ik moet het ook nog uitzoeken

Ik heb ook een Asterisk-server, maar ik wil die eigenlijk niet meer gebruiken om gewoon de PAP2T inkomend verkeer via Budgetphone te laten accepteren en uitgaand via Voipbuster.

Wellicht Voipbuster als #1 instellen en Budgetphone als #2 SIP account. Dan zal hij waarschijnlijk automatisch uitbellen via Voipbuster? Indien SIP #2 ook is geactiveerd, dan moet hij ook gewoon gesprekken ontvangen?

Ik snap echt niet dat iedereen Voipbuster neemt, terwijl dat de duurste is van alle Betamax-providers, die voor de rest dezelfde eigenaar hebben en allemaal hetzelfde zijn, op de prijzen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edsub schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:11:
Ik heb het idee dat mijn probleem al divere keren op diverse fora ss langsgekomen, ik heb achter nog geen goede oplossing gelezen, dus hierbij:
Kijk eens in de startpost :p, jouw configuratie heb ik ook gehad, en nu draait het zo bij mijn ouders en bij mijn zus (heb zelf ooit een Voipbusternummer gehad en die gebruik ik nu en de Linksys (destijds heette het nog Sipura staat nu bij mijn ouders)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik vind het wel vervelend dat voor tekstberichten via de applicatie structureel het driedubbele wordt gefactureerd, want de prijzen voor tekstberichten zijn best redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo dat? Via de applicatie heb ik dezelfde prijs als via de website als via een smsconnector op mijn android.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
code:
1
2
3
4
5
2012-02-29      18:02:55        (sms) naar +529..       € 0.129     
2012-02-29      18:02:37        (sms) naar +527..       € 0.129     
2012-02-29      18:00:18        (sms) naar +557..       € 0.090     
2012-02-28      11:27:29        (sms) naar +557..       € 0.090
2012-03-03      17:11:14        (sms) naar +33..        € 0.234

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn verschillende prijzen voor verschillende landen, niet omdat het op een andere manier verzonden is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Marzman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:31:
Dat zijn verschillende prijzen voor verschillende landen, niet omdat het op een andere manier verzonden is.
chronoz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:12:
Ik vind het wel vervelend dat voor tekstberichten via de applicatie structureel het driedubbele wordt gefactureerd.
http://www.intervoip.com/en/sms-rates.html
code:
1
2
3
Mexico  € 0.043
Brazil  € 0.030 
France  € 0.078
In plaats van € 0.129, € 0.090, € 0.234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe lang waren de sms'jes? Meer dan 160 tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nee. Het is een fout aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Dat wist ik wel. Maar ik bleef met die 'busy' tone zitten. Daar rept echter niemand anders over.....
Marzman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Kijk eens in de startpost :p, jouw configuratie heb ik ook gehad, en nu draait het zo bij mijn ouders en bij mijn zus (heb zelf ooit een Voipbusternummer gehad en die gebruik ik nu en de Linksys (destijds heette het nog Sipura staat nu bij mijn ouders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon gesprekken op twee accounts ontvangen. Ik heb tegenwoordig een Zyxel (adslmodem) liggen dus ik kan het niet nakijken maar ik heb nooit problemen gehad met instellen. Gewoon beide accounts instellen en het werkt meteen al eigenlijk.

Als je niet gebeld kunt worden op je Budgetphone is het misschien de moeite waard te testen of het wel werkt zoals hun het ingesteld hadden. Het account van mijn zus werkte ook niet meteen, na een mailtje was er iets gefixed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb de laatste tijd vaker dat ik met mijn Grandstream SIP phone de eerste keer geen audio heb (ik hoor andere kant wel maar zij mij niet of andersom) en bij de tweede keer bellen is het perfect.

Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
maarud schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:31:
Heb de laatste tijd vaker dat ik met mijn Grandstream SIP phone de eerste keer geen audio heb (ik hoor andere kant wel maar zij mij niet of andersom) en bij de tweede keer bellen is het perfect.

Waar kan dat aan liggen?
Je router of firewall/nat, het eerste gesprek loopt tegen een blokkade aan, waarschijnlijk gaat de telefoon daarna van binnen naar buiten communiceren en dan ligt er wel een verbinding met de buitenwereld.

Zit er een keep-alive instelling op je GrandStream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wolly schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Je router of firewall/nat, het eerste gesprek loopt tegen een blokkade aan, waarschijnlijk gaat de telefoon daarna van binnen naar buiten communiceren en dan ligt er wel een verbinding met de buitenwereld.

Zit er een keep-alive instelling op je GrandStream?
Hmm, zal eens onderzoeken :)

Keep-alive weet ik niet zo uit m'n hoofd, wel re-invite enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:35:
[...]

[...]

http://www.intervoip.com/en/sms-rates.html
code:
1
2
3
Mexico  € 0.043
Brazil  € 0.030 
France  € 0.078
In plaats van € 0.129, € 0.090, € 0.234.
Als ze niet te lang waren is er inderdaad iets foutgegaan. Heb je de smsjes niet per ongeluk 3 keer verzonden? (langzaam reagerende software ofzo?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Marzman schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:43:
[...]
Als ze niet te lang waren is er inderdaad iets foutgegaan. Heb je de smsjes niet per ongeluk 3 keer verzonden? (langzaam reagerende software ofzo?)
Nee, het was een fout aan hun kant, ik heb inmiddels reactie.
Dear Customer,

We apologize for the inconvenience caused.

We are experiencing a technical problem and that’s causing some overcharged sms.

We are working to solve this issue as soon as possible and we will release a new version soon.

We refunded you all wrong charges in your account balance.

Thank you for understanding.

Kind Regards

Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
VoipbusterPro heeft een wijziging doorgevoerd. Op dit moment is het phone-to-phone bellen via pc gratis (was € 0,05 ct per gesprek); het lokale inbelnummer was gratis en heeft nu lokaal tarief (€ 0,03 per minuut). Ik ben er blij mee want ik vind het phone-to-phone bellen makkelijker in gebruik, maar je moet met dat voipbellen dus wel goed op blijven letten.

Edit:
Helemaal gratis bellen is er niet meer bij, want voor het phone-to-phone bellen betaal je toch die € 0,05 verbindsfee. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan € 0,03 per minuut en al helemaal goedkoper dan regulier bellen via KPN.

[ Voor 25% gewijzigd door Louise525 op 10-03-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn kabel modem verwisseld werd, moest ik ook een nieuwe router in gebruik nemen. So far so good maar dit betekende dat ook de instellingen van mijn al jaren in gebruik zijnde ata sipura 3000 (ABEL!) veranderd moesten worden. Hierbij is kennelijk iets fout gegaan maar .ik kan nu weer uitbellen met mijn voipbuster account en binnenkomende telefoontjes van mijn KPN lijn worden goed verwerkt.
Alleen als iemand belt naar mijn voipbusternummer krijgt hij te horen dat ik niet online ben, maar telefoontjes naar dit nummer via Skype komen wel goed door. Kan iemand mij vertellen hoe ik de instelling van de.sipura 3000 ata moet zijn, wil men mij op mijn Voipbuster nummer kunnen bereiken?
(Het probleem doet zich ook voor als de firewall van de router niet ingeschakeld is.!) Wie helpt mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Heb een voipbusteraccount met voldoende credit; krijg bij de BD (0800-0543) constant de bezettoon, terwijl ik met mijn mobiel ze direct te pakken krijg?
Zijn toch de 0800 nummers geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt wel, maar ze zijn niet altijd gratis. Ik heb persoonlijk nog geen 0800-nummers gezien die het niet deden (heb niet zo'n zin om de BD te bellen :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
VoipBusterPro had vanmiddag weer een nieuwe onaangename verrassing voor mij: ik zou de FUP hebben overschreden, na een totaal van 130 minuten bellen deze maand. :? |:(
Ik heb ze zojuist een mailtje hierover gestuurd met onderstaande tekst, nu maar hopen dat het aankomt.

Why have I acceeded the FUP today? I can't imagine that to be correct. In march 2012 up to now I've made phonecalls for a total of 132 minutes. That doesn't seem excessive to me.
In februari 2012 I've made phonecalls for a total of 130 minutes.
And I have lots of Freedays left.
Is there also a daily FUP and if so, what's the limit of daily phone-minutes?

Toen ik me aanmeldde was de FUP iets van 400 of 500 minuten per week. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De FUP bij VoipbusterPro staat onderaan hun homepage en zou 300 min. over de laatste 7 dagen zijn. Ik heb eerder in dit topic gemeld dat het in werkelijkheid 240 min. (b)lijkt te zijn.

Ikzelf heb over de afgelopen 7 dagen bijna 148 min. gebeld en alles is nog steeds gewoon FREE!

Heb je vanaf verschillende IP adressen gebeld? Of met verschillende apparatuur/softphones evt. vanaf verschillende computers?

Nog 24 dagen te gaan in mijn tweede jaar bij VBP en nog €7,45 over van mijn beltegoed. Ik denk dat ik daar eerst maar wat van ga opgebruiken voordat ik weer een jaartje bijkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:43:
De FUP bij VoipbusterPro staat onderaan hun homepage en zou 300 min. over de laatste 7 dagen zijn. Ik heb eerder in dit topic gemeld dat het in werkelijkheid 240 min. (b)lijkt te zijn.
240 -132 = 108. Ik zou dus nog 108 minuten moeten kunnen bellen voordat ik de FUP bereik. |:(
Ikzelf heb over de afgelopen 7 dagen bijna 148 min. gebeld en alles is nog steeds gewoon FREE!
Dat vind ik wonderlijk, want ik kan sinds kort alleen nog maar voor € 0,05 per gesprek bellen (phone-to-phone) of lokaal inbellen voor lokaal tarief. :/
Heb je vanaf verschillende IP adressen gebeld? Of met verschillende apparatuur/softphones evt. vanaf verschillende computers?
Nee, ik heb een vast (WAN)IP adres van KPN. Ik bel steeds vanaf dezelfde laptop en met dezelfde telefoon.
Nog 24 dagen te gaan in mijn tweede jaar bij VBP en nog €7,45 over van mijn beltegoed. Ik denk dat ik daar eerst maar wat van ga opgebruiken voordat ik weer een jaartje bijkoop. ;)
Ik heb nog 308 "Freedays" en € 9,16 over. En aangezien ik minimaal vebindingsfee moet betalen, zal het beltegoed rapper opgaan dan bij jou. :/

Het lijkt er nu op alsof bij mij continu belminuten worden opgeteld ipv over de laatste 7 dagen. Jammer dat ik geen bevestigingsmail heb gekregen van VBP, anders over een dag nog maar een nieuwe klachtmail verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat phone-to-phone heb ik nog nooit gebruikt. Ik bel via een VOIP capable modem waar een DECT toestel aan hangt. Heb je geen VOIP capable hardware? Modem of ATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
@Louise 525: Heb je nog andere voipproviders waar je mee belt? Als het familie is van Voipbuster wordt (dacht ik) dezelfde "fup-pot", gebruikt, dit was tenminste vroeger zo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:28:
Dat phone-to-phone heb ik nog nooit gebruikt. Ik bel via een VOIP capable modem waar een DECT toestel aan hangt. Heb je geen VOIP capable hardware? Modem of ATA?
Jazeker heb ik VOIP-capable hardware. Sterker nog, ik bel eigenlijk al via VOIP van KPN Glasvezel; ik begrijp ook niet waarom de belkosten hiervan zo hoog zijn bij KPN. :?
Omdat ik toch al niet zoveel bel, wilde ik eerst uitproberen hoe het ging als ik via mijn laptop bel (inloggen bij VBP, daarna bellen en het uiteindelijke gesprek voer je dan gewoon op je eigen telefoon (in mijn geval een draadloze Siemens DECT, een nogal duur model).
Extra kastjes kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
AtRi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:13:
@Louise 525: Heb je nog andere voipproviders waar je mee belt? Als het familie is van Voipbuster wordt (dacht ik) dezelfde "fup-pot", gebruikt, dit was tenminste vroeger zo volgens mij.
Nee, ik bel alleen via VBP. VBP is de eerste VOIP-provider die ik gebruik, dus nu nog geen 2 maanden in totaal.

Maar ik hoor het al, VBP heeft echt een fout gemaakt. Jammer, want dat is slecht voor het vertrouwen. Anderen kunnen kennelijk jaren zo bellen en het gaat foutloos vanuit de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De reden dat KPN er zoveel voor rekent is omdat het ze een gigantische hoeveelheid geld oplevert en de overheid/OPTA ze er mee weg laat komen omdat ze er de ballen verstand van hebben dan wel boter op hun hoofd hebben. De mensen in dit topic die wel beter weten zijn nog maar een hele kleine minderheid.

Je zult wel zo'n Experia Box hebben. Ik weet niet of je daar überhaupt een andere SIP provider in kunt configureren en hoe makkelijk want KPN wil natuurlijk helemaal niet dat je via anderen gaat bellen omdat zij dan inkomsten derven. Dat ding zou wel eens aardig 'dichtgetimmerd' kunnen zijn.

Dat er bij andere veel goedkopere providers wel eens iets verkeerd gaat is vervelend maar aan de andere kant kun je er nooit veel geld mee verliezen omdat het allemaal zo goedkoop is. Ze kunnen voor die prijs natuurlijk ook niet een uitgebreide supportafdeling bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:40:
De reden dat KPN er zoveel voor rekent is omdat het ze een gigantische hoeveelheid geld oplevert en de overheid/OPTA ze er mee weg laat komen omdat ze er de ballen verstand van hebben dan wel boter op hun hoofd hebben. De mensen in dit topic die wel beter weten zijn nog maar een hele kleine minderheid.
Toen KPN de verhoogde tarieven aankondigde (ik had Bel Onbeperkt, maar dat ging € 15 per maand kosten zij het inclusief naar mobiel bellen) ben ik gaan zoeken naar een alternatief. Ik vind rond de € 0,10 per minuut echt veel te duur. Sinds ik belde met VBP was ik ook meteen van die vervelende echo af. :)
Je zult wel zo'n Experia Box hebben. Ik weet niet of je daar überhaupt een andere SIP provider in kunt configureren en hoe makkelijk want KPN wil natuurlijk helemaal niet dat je via anderen gaat bellen omdat zij dan inkomsten derven. Dat ding zou wel eens aardig 'dichtgetimmerd' kunnen zijn.
KPN blijft volgens mij genoeg verdienen. Onlangs was mijn modem kapot en toen heb ik hun dure 0900-nummer moeten bellen vanaf mijn mobiel. Dergelijke nummers vallen buiten je belbundel (ook bij KPN). Deze grap heeft mij € 15 gekost waarvoor ik € 0,10 abonnementskorting heb gekregen voor ruim 3 dagen geen internet en geen bellen. :r

Ik heb inderdaad een EPB, de ZTE220. Deze is nog veel verder dichtgetimmerd dan de voorganger, de Thomson 789. Toch kun je via je laptop of pc gewoon VOIP bellen bij VBP e.d. zonder extra apparatuur. Je kunt zelfs ingelogd in VBP een adresboek aanmaken en dan is het tot stand brengen van een verbinding een kwestie van een paar muisklikken. :)
Dat er bij andere veel goedkopere providers wel eens iets verkeerd gaat is vervelend maar aan de andere kant kun je er nooit veel geld mee verliezen omdat het allemaal zo goedkoop is. Ze kunnen voor die prijs natuurlijk ook niet een uitgebreide supportafdeling bekostigen.
Ik neem aan dat ze alles regelen met automatische instellingen op computers, anders is er voor VBP geen beginnen aan. Als ze bij mijn aanmelding iets verkeerd hebben gedaan waardoor ze geen FUP per 7 dagen berekenen maar vanaf het begin door blijven tellen, dan vind ik dat ze dat toch voor mij op moeten lossen. :Y

Ik denk dat ik toch maar een tweede VOIP-provider erbij ga zoeken en anders is er altijd nog een Skype abonnement, wat nog steeds een stuk goedkoper is dan KPN. :)
Op dit moment, met zogenaamd bereikte FUP moet ik € 0,04 per minuut betalen bij VBP. Dat vind ik niet speciaal heel goedkoop. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Van de VoipbusterPro-site:
Costs for calling your phone number and the destination number are settled via your VoipBuster Pro account. You pay the regular VoipBuster Pro rates as advertised on this website.
Het lijkt er op dat je tegoed 2x zo snel verbruikt wordt: voor het bellen naar jou en voor het bellen naar de ander.
Ook al omdat bellen in NL buiten de fup 2 ct kost volgens de site en geen 4 ct zoals bij jou nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
AtRi schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:43:
Van de VoipbusterPro-site:

[...]
Het lijkt er op dat je tegoed 2x zo snel verbruikt wordt: voor het bellen naar jou en voor het bellen naar de ander.
Ook al omdat bellen in NL buiten de fup 2 ct kost volgens de site en geen 4 ct zoals bij jou nu gebeurt.
Ik zag op mijn laptop terwijl ik aan het bellen was mijn eigen nummer en het gebelde nummer in beeld, en voor beide nummers werd 2 ct per minuut afgetikt. Is wel contra-intuitief, maar ik neem aan dat ze dat standaard zo doen. Doen ze dit alleen bij mij dan moet VBP mij wel hebben! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:46:
[...]

Ik zag op mijn laptop terwijl ik aan het bellen was mijn eigen nummer en het gebelde nummer in beeld, en voor beide nummers werd 2 ct per minuut afgetikt. Is wel contra-intuitief, maar ik neem aan dat ze dat standaard zo doen. Doen ze dit alleen bij mij dan moet VBP mij wel hebben! -O-
Om van de Freedays (en geen startkosten) gebruik te maken, dien je een echt VoIP telefoontoestel te gebruiken (Siemens VoIP DECT) met daarin geprogrammeerd het SIP account van VBP en consorten.
Of een losse VoIP ATA gebruiken met daaraan je huidige analoge telefoontoestel.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb nu een nummer van Budgetphone, iemand enig idee hoe ik dat 'aansluit' aan mijn eigen telefoon?
Dat is geen Voip-telefoon, gewoon een mobiel (met Maemo5) maar ik kan wel Skype- en SIPaccounts aanmaken om vanaf te bellen. Ik wil graag ook op mijn mobiel (via internet) gebeld worden, maar ik weet niet of dat kan zonder specifieke hardware.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste