Ik heb het idee dat mijn probleem al divere keren op diverse fora ss langsgekomen, ik heb achter nog geen goede oplossing gelezen, dus hierbij:
Ik heb een Budgetphone account (met NL nummer) om op gebeld te worden (en dat ik misschien voor sommige bestemmingen wil gebruiken om uit te bellen.
Ik heb een Voipbuster account om uit te bellen.
Ik heb een "Linksys/PAP2T-5.1.6(LS)" (gekocht via Budgetphone, maar ik heb de wachtwoorden dus configureren kan ik nu zelf)
Voor nu ben ik geholpen als AL mijn uitgaand verkeer via Voipbuster gaat ( en mijn inkomend verkeer via Budgetphone).
Uiteindeljk wil ik (mbv dialplan?) zorgen dat sommige nummers via Budgetphone en Sommige via Voipbuster gaan lopen.
Ik heb om mijn doel te bereiken de Budgetphone instellingen bij Line 1 ingevoerd en de Voipbuster instellingen bij Line 2.
Als ik nu beide lijnen enable gaat de Linksys via beide uitbellen (en krijgt er eentje logischerwijs een 'in gesprek'. Dat moet dus anders. Maar HOE?
UPDATE:
Ik denk dat ik het met die dialplans mi wel geconfigureerd heb.
Alleen (b)lijkt het dat als ik een bepaald nummer via het dialplan block op de ene line en het kiezen laat doen doen via de andere line, de line die het gesrek NIET afhandeld een busy tone genereerd. Die busy tone stopt vervolgens als het gesprek via de andere lijn tot stand is gekomen. Wel werkbaar, maar ook erg vervelend.
Iemand daar nog een oplossing voor?
Ik heb nu de dialplans zo staan dat Nationaal en Internationaal via Voipbuster gaan en 11x/09xx/08xx via Budgetphone.
UPDATE2:
Voor nu is dat gedoe met die busy-tone die door de dialtone heen gaat even opgelost door de volgende regional instellingen te doen (het blijkt de 'reorder' en daaropvolgend de 'off hook warning' tones, die klinken deels hetzelfde als de busy...):
Reorder tone: 480@-19,620@-19;0(.25/.25/1+2)
Off Hook warning tone: 480@-10,620@0;0(.125/.125/1+2)
Met deze settings zet je die naar 0 seconden.......en dus hoor je ze niet
Is hier een betere oplossing voor??
UPDATE3:
Nog een issue-tje: Als we nu worden gebeld en ik neem op, hoor ik zo'n 10 seconden een dial-tone. Die is natuurlijk van de Voipbuster Line 2 die niet weet dat ik off-hook ga om een gesprek op de Budgetphone Line 1 aan te nemen,....
Ook daar nog een oplossing voor zoeken.....
[
Voor 43% gewijzigd door
edsub op 03-03-2012 23:34
]