Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
bitshape schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:09:
[...]
Om van de Freedays (en geen startkosten) gebruik te maken, dien je een echt VoIP telefoontoestel te gebruiken (Siemens VoIP DECT) met daarin geprogrammeerd het SIP account van VBP en consorten.
Of een losse VoIP ATA gebruiken met daaraan je huidige analoge telefoontoestel.
Als dat zo is dan is dat pas sinds kort . In februari kon ik nog gewoon een lokaal inbelnummer bellen en als die verbinding er was het gewenste nummer. Helemaal gratis.

Het probleem dat ik nu heb met VBP is dat de FUP 300 minuten per week is, maar dat ik na ca 130 minuten door hun op overschrijding FUP ben gezet. Daar gaat een ATA-kastje ook niet bij helpen. :/

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Als je phone-to-phone belt rekenen ze 2 verbindingen daarom is je fup ook gehalveerd, als je via een "lokaal" inbelnummer belt zal dat maar 1 verbinding zijn en zou je dus je volledige fup weer moeten hebben. Misschien komt VBP nog met een verhelderend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja natuurlijk. Ik gebruik dat phone-to-phone nooit en realiseerde me dat dan ook niet maar dan maak je als het ware twee telefoongesprekken tegelijk. VBP moet zowel naar jou bellen als naar degene die je belt. Aangezien die 300 minuten zoals ik zei fout zijn en in werkelijkheid 240 minuten zijn ben je na 120 minuten al door je FUP heen.

Een ATA gaat dat dus wel degelijk veranderen. En heel misschien kan je in de Experia Box een SIP account van VBP instellen. Hebben anderen hier daar meer kennis over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Louise525 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:31:
[...]

Als dat zo is dan is dat pas sinds kort . In februari kon ik nog gewoon een lokaal inbelnummer bellen en als die verbinding er was het gewenste nummer. Helemaal gratis.

Het probleem dat ik nu heb met VBP is dat de FUP 300 minuten per week is, maar dat ik na ca 130 minuten door hun op overschrijding FUP ben gezet. Daar gaat een ATA-kastje ook niet bij helpen. :/
Ik werd meerdere malen na 4,5 uur op de FUP gezet, en dan heb ik elke gesprekstijd afgerond naar volle minuten voordat ik ze optel.

Dan stuur je een bericht met je berekening naar de helpdesk, krijg je een generiek FUP Exceeded antwoord terug. Op mijn antwoord heb ik nooit een reactie gekregen.

Wat mij betreft is het gewoon de boel belazeren door 300 minuten te verkopen maar er veel minder te leveren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
AtRi schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:46:
Als je phone-to-phone belt rekenen ze 2 verbindingen daarom is je fup ook gehalveerd, als je via een "lokaal" inbelnummer belt zal dat maar 1 verbinding zijn en zou je dus je volledige fup weer moeten hebben. Misschien komt VBP nog met een verhelderend antwoord.
Maar ik ben pas phone-to-phone gaan bellen toen het inbelnummer niet meer gratis was maar € 0,03 per minuut ging kosten. :X

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:21:
Ja natuurlijk. Ik gebruik dat phone-to-phone nooit en realiseerde me dat dan ook niet maar dan maak je als het ware twee telefoongesprekken tegelijk. VBP moet zowel naar jou bellen als naar degene die je belt. Aangezien die 300 minuten zoals ik zei fout zijn en in werkelijkheid 240 minuten zijn ben je na 120 minuten al door je FUP heen.

Een ATA gaat dat dus wel degelijk veranderen. En heel misschien kan je in de Experia Box een SIP account van VBP instellen. Hebben anderen hier daar meer kennis over?
In Experiabox is geen SIP-account in te stellen. In de nieuwste box (ZTE220) kun je niet eens een LAN-adres aan een apparaat koppelen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik ben iets belangrijks vergeten te vermelden. :$

Ik bel doorgaans vanuit Linux-Ubuntu; hierbij kun je VoipbusterPro alleen gebruiken vanuit hun webpagina, met maar 2 belmogelijkheden: lokaal inbelnummer of phone-to-phone. Ik ben net naar Windows 7 gegaan; vanuit de VBP-software kan ik wel gratis bellen. Vreemd genoeg kan ik in dat programma geen lokaal inbelnummer vinden. Ik kan alleen kiezen uit phone-to-phone (0,05) of computer (gratis). :?

Mjn belhistorie bekijkend kan ik op dit moment maar 15 minuten gratis bellen. Of misschien 30 minuten bij niet-dubbeltellen.

Wel een gedoe om mijn laptop te moeten herstarten als ik iemand gratis wil bellen. :N

En voortaan rekening houden met het feit dat bij het gebruik van phone-to-phone het aantal gratis belminuten halveert. :/

Het VOIP-bellen leek me redelijk ingewikkeld toen ik eraan begon en dat blijkt inderdaad zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet echt. Met de juiste hardware is het eenmaal geconfigureerd net zo simpel als via een vaste lijn bellen of via de VOIP van KPN. Want dat is wat bellen via KPN (internet plus bellen) namelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:47:
Niet echt. Met de juiste hardware is het eenmaal geconfigureerd net zo simpel als via een vaste lijn bellen of via de VOIP van KPN.
Als jij een aanbeveling kan doen over een ATA-kastje dat cofigureerbaar is zonder modem, dan hoor ik het graag. Ik heb wel eens gekeken op DealExtreme, maar kwam er niet uit. :S
Wat me ook heel simpel lijkt is bellen met Skype (onbeperkt bellen in Nederland voor rond de € 5 per maand).
Want dat is wat bellen via KPN (internet plus bellen) namelijk is.
Ik weet het. Daarom vraag ik me af waarom dat zo duur moet zijn bij KPN. KPN is alleen voor de veelbellende digibeet interessant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:02:
...een aanbeveling kan doen over een ATA-kastje dat cofigureerbaar is zonder modem, dan hoor ik het graag.
Pricewatch is your friend! > voip-telefonie

Je kan bvb de Linksys SPA-3102 ATA op de kop tikken via V&A,
of de Linksys PAP2 ATA met 2 onafhankelijke analoge aansluitingen.

Je zegt dat je een Siemens DECT hebt, met welke handset's?
Siemens heeft VoIP DECT-basisstations te koop voor diverse handset's, misschien dat er 1 compatible is met de Siemens Gigaset N300A IP of de Siemens Gigaset N510 IP Pro
Siemens Gigaset N300a ip:
compatibele handsets in het portfolio voor 2010: SL400H, SL780H, S810, S790H, C590H, C610H
Siemens Gigaset N510 ip pro:
compatibele handsets in het portfolio voor 2010: SL400H, SL78H, S79H, S810H, C59H, C610H

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 15-03-2012 18:28 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het hangt er van af of je in de Experia Box de poorten 5060/61 evt. open kunt zetten of dat die een DMZ (Demilitarized Zone) heeft waar je een ATA in kunt 'hangen'. Als KPN dat ook heeft dichtgetimmerd dan wordt het lastig maar in de handleiding van deze ZTE zie ik in de specs staan dat die beide zou ondersteunen.

Verder zou je hier eens heen kunnen bellen en vragen wat goed samenwerkt met jouw Experiabox. Dat zouden ze daar moeten weten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:32:
Het hangt er van af of je in de Experia Box de poorten 5060/61 evt. open kunt zetten of dat die een DMZ (Demilitarized Zone) heeft waar je een ATA in kunt 'hangen'. Als KPN dat ook heeft dichtgetimmerd dan wordt het lastig maar in de handleiding van deze ZTE zie ik in de specs staan dat die beide zou ondersteunen.
Dat is de handleiding van KPN VDSL, maar ik zit op glasvezel. Ik weet niet of EPB in beide gevallen dezelfde mogelijkheden heeft. Op zich goed idee om daar eens in te kijken.

Volgens mij zet de VBP-software onder Windows die poort open die jij noemt (maar heb even geen puf om mijn laptop ervoor te herstarten).

Dit begint erg ingewikkeld te worden voor mij. :F Bovendien ben ik erg van de nummerherkenning, dus als zo'n ATA-box met echte VOIP-telefoon betekent dat ik voortaan anoniem moet gaan bellen, gaat dat in mijn sociale omgeving niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:22:
Dit begint erg ingewikkeld te worden voor mij. :F Bovendien ben ik erg van de nummerherkenning, dus als zo'n ATA-box met echte VOIP-telefoon betekent dat ik voortaan anoniem moet gaan bellen, gaat dat in mijn sociale omgeving niet werken.
Je hebt alleen een ATA nodig en dan kan je je huidige DECT daarop aansluiten, klaar. :)
In de ATA stel je de SIP account(s) in van bvb VBP en je inkomende nummer.
In je VBP account op de website van VBP meld je je inkomende telefoonnummer aan, waardoor je als je uitbelt via VBP dit telefoonnummer voor nummerweergave meegestuurd wordt. ;)

Of ipv een ATA een volwaardig VoIP DECT Basisstation van Siemens, het kan zijn dat je huidige Handset's compatibel zijn. Anders heb je een VoIP DECT Basisstation met Handset nodig.

En ja, het is compatibel met je glasvezelaansluiting, gewoon de ATA aan het interne netwerk hangen en gaan met die banaan.
En mocht het dan alsnog niet (goed) werken, dan is het even de Router induiken en SIP-ALG aanzetten of de SIP poort forwarden naar de ATA.

Even een ander vraagje, waar heb je je inkomende nummer geregistreerd? Bij je internetprovider/KPN of VBP?
En is dit een SIP-account cq. VoIP-nummer?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
bitshape schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 03:10:
[...]

Je hebt alleen een ATA nodig en dan kan je je huidige DECT daarop aansluiten, klaar. :)
In de ATA stel je de SIP account(s) in van bvb VBP en je inkomende nummer.
In je VBP account op de website van VBP meld je je inkomende telefoonnummer aan, waardoor je als je uitbelt via VBP dit telefoonnummer voor nummerweergave meegestuurd wordt. ;)

Of ipv een ATA een volwaardig VoIP DECT Basisstation van Siemens, het kan zijn dat je huidige Handset's compatibel zijn. Anders heb je een VoIP DECT Basisstation met Handset nodig.

En ja, het is compatibel met je glasvezelaansluiting, gewoon de ATA aan het interne netwerk hangen en gaan met die banaan.
En mocht het dan alsnog niet (goed) werken, dan is het even de Router induiken en SIP-ALG aanzetten of de SIP poort forwarden naar de ATA.

Even een ander vraagje, waar heb je je inkomende nummer geregistreerd? Bij je internetprovider/KPN of VBP?
En is dit een SIP-account cq. VoIP-nummer?
Ik heb de Siemens SL37; 1 basisstation met ingebouwd antwoordapparaat in de meterkast, dat aangesloten zit op de telefoonaansluiting van mijn KPN-modem (ZLT220) en 2 losse handsets.
Ik kan inderdaad in principe deze handsets met een ander basisstation van Siemens gebruiken, maar ik wil mijn ingebouwde antwoordapparaat niet kwijt. Daarmee kan ik namelijk de telefoon nog opnemen zolang er ingesproken wordt. :)

Ik heb glasvezeltelefonie van KPN en dat telefoonnummer staat in het modem. Ik heb dit nummer ook laten verifieren door VBP. Ik heb geen afzonderlijk VOIP-nummer. Gisteren heb ik in Windows een VOIP-call naar mijn eigen nummer geplaatst en toen ging mijn telefoon gewoon over als anonieme beller. :?

Maar ik zou dus apparatuur nodig hebben waarmee ik inkomende gesprekken op de gewone manier afhandel, maar zelf via VOIP naar buiten kan bellen.

Begrijp ik jou goed dat ik dan aan bijvoorbeeld de Siemens N300A genoeg zou moeten hebben? Dat is even een investering, maar het is ook wel handig als ik dan geen laptop meer nodig heb voor VOIP-bellen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb de Siemens SL37; 1 basisstation met ingebouwd antwoordapparaat in de meterkast, dat aangesloten zit op de telefoonaansluiting van mijn KPN-modem (ZLT220) en 2 losse handsets.
Ik kan inderdaad in principe deze handsets met een ander basisstation van Siemens gebruiken, maar ik wil mijn ingebouwde antwoordapparaat niet kwijt. Daarmee kan ik namelijk de telefoon nog opnemen zolang er ingesproken wordt. :)

Ik heb glasvezeltelefonie van KPN en dat telefoonnummer staat in het modem. Ik heb dit nummer ook laten verifieren door VBP. Ik heb geen afzonderlijk VOIP-nummer. Gisteren heb ik in Windows een VOIP-call naar mijn eigen nummer geplaatst en toen ging mijn telefoon gewoon over als anonieme beller. :?

Maar ik zou dus apparatuur nodig hebben waarmee ik inkomende gesprekken op de gewone manier afhandel, maar zelf via VOIP naar buiten kan bellen.

Begrijp ik jou goed dat ik dan aan bijvoorbeeld de Siemens N300A genoeg zou moeten hebben? Dat is even een investering, maar het is ook wel handig als ik dan geen laptop meer nodig heb voor VOIP-bellen. :*)
Aan één Siemens N300A IP met compatible Handset's heb je genoeg, het gehele telefoongebeuren wordt door dit basisstation afgehandeld, maar nog belangrijker:

Zijn je Handset's van het type SL37 of SL37H ?
Dat is belangrijk om te weten omdat:
Siemens N300A IP
De volgende handsets ondersteunen alle functies van de N300A IP: SL78H, SL400H, S800H, S79H, C610H en C59H.

De volgende handsets ondersteunen de belangrijkste functies van de N300A IP: E49H en SL37H.
En ja, de N300A IP heeft een antwoordapparaat ingebouwd. Maar het is de vraag of je huidige Handset's voldoende overweg kunnen met dit basisstation. De kans is aanwezig dat je ook nieuwe Handset's dient aan te schaffen om van de volledige functionaliteit van de N300A IP gebruik te maken.

Daarom, volg het advies van CaptJackSparrow en neem contact op met bvb. de Voipshop.nl
of een Telefoonwinkel in je woonplaats:
CaptJackSparrow schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:32:
Verder zou je hier eens heen kunnen bellen en vragen wat goed samenwerkt met jouw Experiabox. Dat zouden ze daar moeten weten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
bitshape schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Aan één Siemens N300A IP met compatible Handset's heb je genoeg, het gehele telefoongebeuren wordt door dit basisstation afgehandeld, maar nog belangrijker:

Zijn je Handset's van het type SL37 of SL37H ?
Dat is belangrijk om te weten omdat:
[...]
Bij Siemens staat de H voor Handset, dus mijn handsets zijn de SL37H. De SL37 is het bijbehorende basisstation. ;)
En ja, de N300A IP heeft een antwoordapparaat ingebouwd. Maar het is de vraag of je huidige Handset's voldoende overweg kunnen met dit basisstation. De kans is aanwezig dat je ook nieuwe Handset's dient aan te schaffen om van de volledige functionaliteit van de N300A IP gebruik te maken.
Ik ga maar eens op de Siemens-website kijken of ik een handleiding van de N300A IP kan vinden.
Daarom, volg het advies van CaptJackSparrow en neem contact op met bvb. de Voipshop.nl
of een Telefoonwinkel in je woonplaats:
De Voipshop verkoopt op dit moment een combipakket van de N300A IP en de SL37H. Ik mag dus aannemen dat dit voldoende goed gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:59:
De Voipshop verkoopt op dit moment een combipakket van de N300A IP en de SL37H. Ik mag dus aannemen dat dit voldoende goed gaat werken. :)
Inderdaad, dan mag je er vanuit gaan dat de Handset's die je hebt compatible zijn. Dus één N300A IP heb je nodig om volledig VoIP te bellen en gebeld te worden zonder de PC te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
bitshape schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:51:
[...]
Inderdaad, dan mag je er vanuit gaan dat de Handset's die je hebt compatible zijn. Dus één N300A IP heb je nodig om volledig VoIP te bellen en gebeld te worden zonder de PC te gebruiken. :)
Ik heb inmiddels ook de website van Siemens geraadpleegd en ook daar is de SL37H volledig compatibel met de N300A IP. :*)

De uitgebreide handleiding heb ik inmiddels ook gedownload. :)

Dan blijft er nog 1 twijfel over: mijn glasvezeltelefoonverbinding is alleen op het allerlaatste stukje analoog. Zou dat nog wat uitmaken voor het werken van zowel de "vaste" lijn als VBP??? Op de reviews van dit apparaat op Tweakers staat namelijk iemand die het niet aan de praat kreeg op zijn Fritzbox van XS4ALL. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Louise525 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:01:
Dan blijft er nog 1 twijfel over: mijn glasvezeltelefoonverbinding is alleen op het allerlaatste stukje analoog. Zou dat nog wat uitmaken voor het werken van zowel de "vaste" lijn als VBP??? Op de reviews van dit apparaat op Tweakers staat namelijk iemand die het niet aan de praat kreeg op zijn Fritzbox van XS4ALL. :?
Kwestie van uitproberen, trial&error.

De Siemens N300A IP sluit je aan op het interne netwerk bij je thuis met UTP, dus na de H220 van KPN, op het subnet waarop ook de PC is aangesloten.
Het huidige actieve SIP-account in de H220 deactiveer je.
Dat SIP-account (inkomend KPN VoIP) dien je in de N300A IP te zetten. En daarna, als 2e SIP-account, het VBP SIP-account invoeren in de N300A IP.
Daarna kan je volgens mij nog een Dialplan maken in de webconfig van de N300A IP om automatisch te specificeren over welk SIP-account je wilt uitbellen. Maar dat is een stap verder. Die keuze kan je ook handmatig maken met de Handset. Raadpleeg de uitgebreide handleiding hiervoor, daar staat alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Zojuist de Siemens N300A IP besteld. Komt als het goed is a.s. dinsdag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louise525 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Ik heb inmiddels ook de website van Siemens geraadpleegd en ook daar is de SL37H volledig compatibel met de N300A IP. :*)

De uitgebreide handleiding heb ik inmiddels ook gedownload. :)

Als je de FB7390 hebt van XS4all kun je vziw direct een voip-account instellen en dan vervolgens ook direct de handset op aanmelden....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Loekie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:19:
[...]

Als je de FB7390 hebt van XS4all kun je vziw direct een voip-account instellen en dan vervolgens ook direct de handset op aanmelden....
Ik heb de ZTE220 (Experiabox) van KPN (glasvezel), dus het bovenstaande gaat niet lukken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louise525 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:13:
[...]

Ik heb de ZTE220 (Experiabox) van KPN (glasvezel), dus het bovenstaande gaat niet lukken. :N
Ah, sorry voor de fud.
Laat even horen hoe de basis bevalt, heb zelf een paar IP-basissen van Siemens in gebruik die ietsje ouder zijn..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis telefonie van Ziggo, en wil hiervan gewoon het inkomende telefoonnummer blijven gebruiken.
Nu ben ik dus op zoek naar een SIP device waarmee ik uitgaande gesprekken kan laten verlopen via VoipBuster, en inkomende gesprekken via Ziggo.

Wat is een goede en voordelige oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

N300 prima dingetje voor maximaal 2 handsets :) N510 voor maximaal 4 handsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
@Jeffrey: Ik heb van vodafone de zyxel P-2812HNU-F1 gekregen, en daar heb dat wel voor elkaar gekregen. Dit is idd iets wat je wilt weten als je een router/modem aanschaft, maar wat je niet op de doos kan lezen volgens mij. Misschien kan het in de startpost worden opgenomen bij welke modems dit mogelijk is?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:40:
Ik heb thuis telefonie van Ziggo, en wil hiervan gewoon het inkomende telefoonnummer blijven gebruiken.
Nu ben ik dus op zoek naar een SIP device waarmee ik uitgaande gesprekken kan laten verlopen via VoipBuster, en inkomende gesprekken via Ziggo.

Wat is een goede en voordelige oplossing hiervoor?
Als je VoIP device een zogenaamde 'life-line' aansluiting heeft dan is dit sowieso mogelijk.
Ik deed dit voorheen met een Fritz!Box 7140, en nu met een Linksys/Cisco SPA3102.

De Fritz!Boxen zijn ook de krjigen als combinatie met Wireless en ADSL modem en zijn redelijk eenvoudig te configureren. Deze apparaten hebben ook extra switchpoorten wat handig kan zijn.
Let op bij aanschaf dat je de 'internationale' versie aangeschaft.

De Linksys SPA3102 is alleen een VoIP router (welke ook als bridge geconfigureerd kan worden) en werkt prima als ATA, maar heeft ontzettend veel instellings-mogelijkheden waardoor het configureren lastiger is.

Ik hoor ook goede dingen over Drayteks. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar er zijn meerdere Draytek modellen die ook de life-line aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xost schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:46:
N300 prima dingetje voor maximaal 2 handsets :) N510 voor maximaal 4 handsets
Volgens Siemens:
code:
1
2
3
4
5
Mogelijkheden met meer dan 1 handset
Uitbreidbaar tot maximaal ... handsets  6
Selectieve interne gesprekken | walkie-talkie mode  ja | -
Intern doorverbinden van externe gesprekken     ja
Gelijktijdige gesprekken intern | extern    2 | 2 (VoIP) + 1 (PSTN)

Dus 6 handsets, max 3 gelijktijdige gesprekken waarvan 2 via VOIP.
N510 idd 4 gesprekken, 6 handsets.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dinsdagavond heb ik de Siemens N300A IP binnengekregen. :P

Ik heb het kastje met de bekabeling aangesloten en de 1e handset aangemeld. :)
Het werkt nu in zoverre dat ik op mijn vaste lijn binnenkomende gesprekken kan ontvangen. Ik denk dat ik ook via VBP naar buiten kan bellen, maar alleen anoniem (wat ik juist niet wil). Het antwoordapparaat is ook nog niet operationeel. :?

Morgen hier maar eens verder mijn hoofd over breken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nummer verifiëren (met de software) en dan moet het werken als het in die Siemens goed ingesteld staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:57
Marzman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:33:
. . . als het in die Siemens goed ingesteld staat.
Gebruikersnaam: 0031........ Dispaynaam: 0031........

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Marzman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:33:
Nummer verifiëren (met de software) en dan moet het werken als het in die Siemens goed ingesteld staat.
Dat had ik al gedaan voor phone-to-phone vanaf de pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
sipjohn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:14:
[...]
Gebruikersnaam: 0031........ Dispaynaam: 0031........
Dat werkt inderdaad. :)

Maar waarom dit werkt, geen idee! :? :?

Nu nog het antwoordapparaat aan de praat krijgen. :/

Edit:
Antwoordapparaat werkt nu ook. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Louise525 op 21-03-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gisteren kreeg ik de maandrekening van KPN Glasvezel, waaronder de belkosten van de afgelopen maand. Tot mijn grote schrik zag ik dat ik ruim € 15 moest betalen. :F 8)7

Het meeste hiervan is in rekening gebracht voor een gesprek van ruim 2 uur, wat ik heb laten lopen via het lokale inbelnummer van VBP. Dit gesprek staat ook op de lijst van gevoerde gesprekken van VBP. Free! staat er nota bene achter. Toch moet ik nu van KPN hiervoor € 12 betalen voor het bellen naar dat lokale nummer van VBP.

Ik heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Een mailtje sturen naar VBP zal ook wel geen zin hebben. :N

Nu heb ik mijn Siemens Voip-kastje geinstalleerd, dus ik hoop maar dat dit soort onaangename verrassingen me voortaan bespaard zullen blijven. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:36
Je belt via je kpn lijn vaan het voipbuster inbelnummer en vanuit daar naar het doelnummer?
Dan is het nogal wiedes dat je aan kpn moet betalen voor het gesprek naar het inbelnummer van voipbuster. Pas vanuit daar bel je immers via voipbuster, dus vanaf het inbelnummer is het gratis.

Het inbelnummer is namelijk geen gratis (0800) nummer maar gewoon een regulier lokaal nummer.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:42

knakworst

Get more sats!

Louise525 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:05:
Gisteren kreeg ik de maandrekening van KPN Glasvezel, waaronder de belkosten van de afgelopen maand. Tot mijn grote schrik zag ik dat ik ruim € 15 moest betalen. :F 8)7

Het meeste hiervan is in rekening gebracht voor een gesprek van ruim 2 uur, wat ik heb laten lopen via het lokale inbelnummer van VBP.
Wat kost het lokale nummer bij KPN? Is het een geografisch nummer 020..?

edit: Het nummer kost bij KPN 0,09 EUR p/m en 10 cent starttarief dus 15 euro lijkt prima. Blijkbaar vergis je je in de manier waarop je voipbuster gebruikt. Door te bellen met KPN glasvezel naar het voipbuster geografische nummer, gebruik je KPN voor de lokale lijn, en daarna voipbuster. Beter kun je een voipkastje gebruiken, wat je nu dus ook doet.

[ Voor 26% gewijzigd door knakworst op 29-03-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
knakworst schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:49:
[...]
Wat kost het lokale nummer bij KPN? Is het een geografisch nummer 020..?

edit: Het nummer kost bij KPN 0,09 EUR p/m en 10 cent starttarief dus 15 euro lijkt prima. Blijkbaar vergis je je in de manier waarop je voipbuster gebruikt. Door te bellen met KPN glasvezel naar het voipbuster geografische nummer, gebruik je KPN voor de lokale lijn, en daarna voipbuster. Beter kun je een voipkastje gebruiken, wat je nu dus ook doet.
VBP heeft meerdere lokale inbelnummers, in ieder geval een 010-, een 020- en een 030-nummer. In eerste instantie was het gesprek via dat nummer gratis; inmiddels moet je er het lokale tarief voor betalen.
Ik zat me net te bedenken dat ik misschien +31 had moeten draaien voor het lokale inbelnummer. Ik weet niet zeker of ik dat gedaan heb. Nog maar een keer alles nakijken! :X

Maar het blijft m.i. vreemd dat hetzelfde gesprek dat op de website van VBP als gratis staat omschreven, ook op de rekening van KPN staat. :/

Is het trouwens zo dat als ik nu een lokaal nummer kies uit het adresboek van mijn telefoon, het VOIP-kastje er vanzelf +31 voorzet? Ik heb de indruk van wel. Bovendien heb ik alle uitgaande gesprekken op VOIP staan, dan zou het niet verkeerd moeten kunnen gaan (hoop ik). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als je gaat lopen inbellen naar een nummer via KPN is het logisch dat KPN het in rekening brengt...? Het VBP-gedeelte is gratis. Als je niks wilt betalen, moet je dus ook gewoon direct vanuit VBP (SIP) bellen en niet via een inbelnummer vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, die nummers zijn handig als je mobiel naar het buitenland wil bellen (binnenbundeltarief + de kosten van VBP is bij elkaar een stuk lager dan rechtstreeks naar het buitenland bellen) maar om nummers in Nederland te bellen vrij nutteloos (daar is het ook niet voor bedoeld, en het is logisch dat KPN het in rekening brengt). Wat je wel kan doen is via de site twee nummers invullen (die van jezelf en van de persoon die je wilt bellen). VBP belt dan jouw nummer en dat andere nummer (en je betaalt dus dat twee keer en KPN brengt niks in rekening). En je kan natuurlijk via SIP of de client bellen (wat ook de basisfunctionaliteit is van het hele voipbellen, de rest zijn extra's die in specifieke situaties van pas kunnen komen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Jullie uitleg lijkt me aannemelijk. Tja, ik ben toch een newbee wat VOIP betreft, dus ik zal het maar op beginnersfouten houden. Alle begin is moeilijk dus ik ben bang dat er nog wel een paar zullen volgen. ;)

Ik heb net weer even in het Call Log van mijn Experiabox van KPN gekeken. De gesprekken die ik via het inbelnummer van VBP heb gevoerd, staan er niet meer in; die zijn kennelijk ten behoeve van de rekening door KPN uitgelezen en verwijderd.

In het huidige Call Log staan zo te zien alleen de inkomende gesprekken. Ik neem dus maar aan dat als er geen uitgaande gesprekken bijstaan, mijn uitgaande gesprekken via VBP zijn gelopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Al je VBP gesprekken kun je on-line inzien bij VBP. Wat je via VBP aan uitgaande VOIP gesprekken hebt gevoerd heb je dus niet via KPN gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:00:
Al je VBP gesprekken kun je on-line inzien bij VBP. Wat je via VBP aan uitgaande VOIP gesprekken hebt gevoerd heb je dus niet via KPN gedaan.
*Mits* je via SIP belt. En niet zoals deze user een inbelnummer van Voipbuster gaat gebruiken om vandaar verder te bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Louise525 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:54:
De gesprekken die ik via het inbelnummer van VBP heb gevoerd, staan er niet meer in; die zijn kennelijk ten behoeve van de rekening door KPN uitgelezen en verwijderd.
Je denkt toch niet dat KPN zijn administratie voert door 1x per maand de log van je modem uit te lezen? 8)7

Edit: @hieronder: KPN logt gewoon bij elk gesprek de begin- en eindtijd, gelijk vanaf hun eigen servers. De log in je modem is alleen voor eigen gemak en wordt waarschijnlijk om de zoveel tijd gewist zodat hij niet te groot wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door woekele op 01-04-2012 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
woekele schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:39:
[...]
Je denkt toch niet dat KPN zijn administratie voert door 1x per maand de log van je modem uit te lezen? 8)7
Als jij denkt (of weet) dat het anders werkt, dan hoor ik het graag! :Y

In ieder geval is zeker dat KPN de gesprekken die op de factuur staan, wist uit de Experiabox. Dat kan ik namelijk met eigen ogen zien. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louise525 schreef op zondag 01 april 2012 @ 01:24:
[...]

Als jij denkt (of weet) dat het anders werkt, dan hoor ik het graag! :Y

In ieder geval is zeker dat KPN de gesprekken die op de factuur staan, wist uit de Experiabox. Dat kan ik namelijk met eigen ogen zien. :F
Wat is de eerst volgende stap die je telefoongesprek volgt bij uitbellen? Juist, de KPN vandaaruit factureren zij ook. Wat nou als je EB tijdens telefoneren crashed oid? Je gesprekt stopt dan op een bepaalde tijd, die betaal je ook. Als ze het naderhand uit je Eb lezen kun je ze makkelijk foppen door aan het eind van het gesprek de stekker uit je EB te halen....
Waarschijnlijk verdwijnen die gesprekken na een bepaald maximum aantal uren/dagen of max aantal gesprekken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een Siemens Gigaset C470 + C47h gekocht en heb AiE van Ziggo met Ubuu Wifi modem. Alles ingesteld in de C470, maar hij blijft maar registration failed aangeven. Ik heb een account bij Voipstunt, dacht dat het eventueel lag aan het feit dat mijn beltegoed op was (dus 10 euro bijgekocht) Verder heb ik via Voipstunt een inbound nummer te pakken gekregen, dus die heb ik ook geverifieerd.

Wat ik dus wil is..

- Via het Voipstunt nummer naar buiten bellen
- Via het Ziggo vaste nummer gebeld worden

Kortom, ik heb als nummer ingegeven die van Voipstunt naast het Ziggo nummer. De een krijgt standaard prefix #1 mee, Ziggo prefix #0. Als authentication password heb ik mijn ww van Voipstunt ingegeven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QjawQNu20qLx8M1Hk503cTyJ/full.jpg

Het zou toch moeten werken zou je zeggen. In het modem van Ziggo valt niks te doen anders dan portforwarding. En dat heb ik al ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:24:
Ik heb een Siemens Gigaset C470 + C47h gekocht en heb AiE van Ziggo met Ubuu Wifi modem. Alles ingesteld in de C470, maar hij blijft maar registration failed aangeven. Ik heb een account bij Voipstunt, dacht dat het eventueel lag aan het feit dat mijn beltegoed op was (dus 10 euro bijgekocht) Verder heb ik via Voipstunt een inbound nummer te pakken gekregen, dus die heb ik ook geverifieerd.

Wat ik dus wil is..

- Via het Voipstunt nummer naar buiten bellen
- Via het Ziggo vaste nummer gebeld worden

Kortom, ik heb als nummer ingegeven die van Voipstunt naast het Ziggo nummer. De een krijgt standaard prefix #1 mee, Ziggo prefix #0. Als authentication password heb ik mijn ww van Voipstunt ingegeven.

[afbeelding]

Het zou toch moeten werken zou je zeggen. In het modem van Ziggo valt niks te doen anders dan portforwarding. En dat heb ik al ingesteld.
Ik heb in de instellingen (Siemens 300A) de proxymode op automatisch staan en een uitgaande server ingevuld (in mijn geval sip.voipbusterpro.com).

Was er geen mogelijkheid om de instellingen automatisch in te laten vullen? Voor voipbusterpro zijn die er niet maar voor veel andere aanbieders wel. Ik kon online alle instellingen opzoeken en invoeren. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Authentication Name: [voipstunt username]
Authentication password: [voipstunt ww]
Username: [voipstunt username]
Display name: Voipstunt

General Provider Data

Domain: sip.voipstunt.com
Proxy server address: sip.voipstunt.com
Proxy server port: 5060
Registrar server: sip.voipstunt.com
Registrar server port: 5060
Registration refresh time: 180 sec

Network:
STUN enabled: No
STUN server: [leeg]
STUN port: 3478
STUN refresh time: 240 sec
NAT refresh time: 20 sec
Outbound proxy mode: Never
Outbound proxy: [leeg]
Outbound proxy port: 5060

Zo heb ik het nu staan. Her en der lees ik dat registration failed verschijnt als je foutieve inloggegevens gebruikt. Maar ik kan via de softphone en op de website van Voipstunt gewoon inloggen met de opgegeven username + ww. :S Dus daar werkt het prima, maar uitgerekend waar ik die Siemens C470 voor gekocht heb vertikt ie te doen :(
Louise525 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:58:
[...]
Was er geen mogelijkheid om de instellingen automatisch in te laten vullen? Voor voipbusterpro zijn die er niet maar voor veel andere aanbieders wel. Ik kon online alle instellingen opzoeken en invoeren. Heb je dat al gedaan?
Jawel.. via de handset zelf als ook online kon je de gegevens automatisch laten invullen. Enkel handmatig je username + ww ingeven, aangeven dat je voipstunt/voipbuster/land NL e.d. had en that's it. Ook dat heb ik talloze malen geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik nu met de prefix #1 via de handset een nummer bel krijg ik 'connection lost' te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Verder heb ik via Voipstunt een inbound nummer te pakken gekregen, dus die heb ik ook geverifieerd.
Hé wat goed, dacht dat Betamax/Dellmont bedrijven geen inbound nummers meer uitgaven.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:24:In het modem van Ziggo valt niks te doen anders dan portforwarding. En dat heb ik al ingesteld.
Portforwarding is niet nodig, dat is alleen nodig als je zelf een telefooncentrale draait achter je router.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:24:Network:
STUN enabled: No
STUN server: [leeg]
STUN port: 3478
STUN refresh time: 240 sec
NAT refresh time: 20 sec
Outbound proxy mode: Never
Probeer het eens met als outbound proxy de server van voipstunt. En wat betreft die prefixes, kun je met jouw Gigaset niet kiezen tussen de vaste en VoIP aansluiting na lang op de groene telefoontoets gedrukt te hebben? Bij mijn Gigaset kan dat wel en vind dat zelf praktischer, in de praktijk zul je namelijk merken dat je je vaste lijn nauwelijks meer gebruikt om uit te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
...
Is de inlognaam correct? Bij Voipbusterpro heb ik gewoon een gebruikersnaam die ik ook gebruik om in te loggen op de website.
Zet Enable Stun Server op Nee, heb ik namelijk ook niet aan staan.
Zo heb ik het nu staan. Her en der lees ik dat registration failed verschijnt als je foutieve inloggegevens gebruikt. Maar ik kan via de softphone en op de website van Voipstunt gewoon inloggen met de opgegeven username + ww. :S Dus daar werkt het prima, maar uitgerekend waar ik die Siemens C470 voor gekocht heb vertikt ie te doen :(
Via de pc kan je wel bellen? Heb je je modem wel de goede port forward gegeven naar je Siemens en niet naar je pc? Ik heb nog een motorola modem, de router die eraan hangt heeft geen één port forward voor mijn Siemens gigaset en toch werkt het prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 19-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Iemand een gouden tip voor RTP en NAT/Firewalls? Moet af en toe een tweede keer bellen met mijn IP telefoons voordat ik spraak aan beide kanten krijg. Dacht eerst dat ik het opgelost had door symmetrische rtp aan te zetten maar het schijnt weer voor te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een STUN-server is bedoeld om daarbij te helpen. Heb je die ingesteld staan?
Wikipedia: STUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Jep, de STUN van Rynga zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
AutoStatic schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:03:
[...]
Hé wat goed, dacht dat Betamax/Dellmont bedrijven geen inbound nummers meer uitgaven.
[...]
Portforwarding is niet nodig, dat is alleen nodig als je zelf een telefooncentrale draait achter je router.
[...]
Probeer het eens met als outbound proxy de server van voipstunt. En wat betreft die prefixes, kun je met jouw Gigaset niet kiezen tussen de vaste en VoIP aansluiting na lang op de groene telefoontoets gedrukt te hebben? Bij mijn Gigaset kan dat wel en vind dat zelf praktischer, in de praktijk zul je namelijk merken dat je je vaste lijn nauwelijks meer gebruikt om uit te bellen.
Dit nummer heb ik dan ook al een aantal jaren al :) Maar nooit gebruik van gemaakt. Dus kan het zo zijn dat ie ondertussen is komen te vervallen? Nevermind, gok van niet. Want vanmiddag heb ik die nog via Voipstunt zelf geverifieerd. Ik heb alleen het nieuwe Ubee modem van Ziggo, niks er achter qua router en/of splitter of hub. Ik heb nu als outbound proxy de server van voipstunt ingegeven. Maar het maakt geen verschil. Als ik op de groene telefoonknop blijf drukken krijg ik een overzicht van de meest recente gebelde nummers van mijn kant uit. Dus ik kan niet wisselen tussen vast en VoIP.
Wolly schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:44:
[...]
Is de inlognaam correct? Bij Voipbusterpro heb ik gewoon een gebruikersnaam die ik ook gebruik om in te loggen op de website. Zet Enable Stun Server op Nee, heb ik namelijk ook niet aan staan.
[...]
Via de pc kan je wel bellen? Heb je je modem wel de goede port forward gegeven naar je Siemens en niet naar je pc? Ik heb nog een motorola modem, de router die eraan hangt heeft geen één port forward voor mijn Siemens gigaset en toch werkt het prima.
Inlognaam is mijn inziens correct. Of moet het zijn [inlognaam].sip.voipstunt.com:5060? Enable stun server heb ik nu inmiddels ook op no staan. Via de PC kan ik wel gewoon bellen ja. Ik heb ook nog even de Ziggo technische dienst gecheckt en die gaven ook al aan dat portforwarding helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:
Dit nummer heb ik dan ook al een aantal jaren al :) Maar nooit gebruik van gemaakt. Dus kan het zo zijn dat ie ondertussen is komen te vervallen? Nevermind, gok van niet. Want vanmiddag heb ik die nog via Voipstunt zelf geverifieerd.
Dan werkt ie nog en mooi dat je 'm nog hebt. Gratis NL DID nummers zijn altijd handig.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:Ik heb alleen het nieuwe Ubee modem van Ziggo, niks er achter qua router en/of splitter of hub.
Same here, maar ik heb er wel een router achter en de Ubee in bridged mode laten zetten door Ziggo. Vind het nogal een onding.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:Ik heb nu als outbound proxy de server van voipstunt ingegeven. Maar het maakt geen verschil.
Weird. Zou moeten werken. Zou je nog een screenshot kunnen posten van je SIP instellingen?
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:Als ik op de groene telefoonknop blijf drukken krijg ik een overzicht van de meest recente gebelde nummers van mijn kant uit. Dus ik kan niet wisselen tussen vast en VoIP.
Jammer, nou ja, misschien een specifieke functionaliteit van de Gigaset die ik heb.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:Inlognaam is mijn inziens correct. Of moet het zijn [inlognaam].sip.voipstunt.com:5060?
Inlognaam voor VoipStunt is je VoipStunt username die je ook gebruikt om in te loggen op hun site om credit te bestellen.
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:48:Enable stun server heb ik nu inmiddels ook op no staan. Via de PC kan ik wel gewoon bellen ja.
Dus het is waarschijnlijk toch een instelling op je Gigaset die niet goed staat. Moet op te lossen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
with ^^^^
Als ik de instellingen zo zie in je screenshot hebt authenticationname op je nr staan, als je dat naar voipusername verandert evenals username?
Een van beide mag het nummer zijn, maar vergeet steeds welke.
Ik heb even geen toegang tot een gigaset IP, maar ik weet nog wel dat je nog wel eens een not registered ziet staan die na een F5 weg is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
AutoStatic schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:12:
[...]
Weird. Zou moeten werken. Zou je nog een screenshot kunnen posten van je SIP instellingen?
[...]
Inlognaam voor VoipStunt is je VoipStunt username die je ook gebruikt om in te loggen op hun site om credit te bestellen.
Roger en @inlognaam: dat heb ik nu ook zo staan :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62JKy5psDsc9qZ2XRXeGRqdo/full.jpg

Ik heb de eerste entry namelijk verwijderd en nadien met de basic settings puur username + ww erin gegooid.

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 19-04-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:41:
[...]

Roger en @inlognaam: dat heb ik nu ook zo staan :)

[afbeelding]

Ik heb de eerste entry namelijk verwijderd en nadien met de basic settings puur username + ww erin gegooid.
Ik heb in wat bij jou de 3e en 4e regel is bij gebruikersnaam en displaynaam 0031 staan. Dat is het landnummer maar dat heb je wel nodig voor VOIP-bellen. Kun je dat eens veranderen en kijken of je dan wel aangemeld wordt.

En ik heb in mijn Siemenskastje helemaal bovenaan staan: IP-lijn: IP1. Weet je wel zeker dat je ergens hebt geselecteerd dat je via IP belt?

Sowieso gaat het goedkomen, het moet een instellingenprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
De instellingen voor de outbound proxy zijn nog niet ingesteld.

code:
1
2
3
Outbound proxy mode: Always
Outbound proxy: sip.voipstunt.com

En volgens mij maakt het niet zo veel uit wat je bij Display name instelt, voipstunt geeft sowieso je geverifieerde nummer als Caller ID mee. Volgens mij werkt een Display name alleen als je meerdere nummers hebt geverifieerd. Hoe het met Username zit weet ik niet, volgens mij is dat niet eens nodig. Gebruik zelf wat ik ook bij Authentication Name heb ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:42:
[...]
Ik heb in wat bij jou de 3e en 4e regel is bij gebruikersnaam en displaynaam 0031 staan. Dat is het landnummer maar dat heb je wel nodig voor VOIP-bellen. Kun je dat eens veranderen en kijken of je dan wel aangemeld wordt.
Maar wat moet ik er dan invullen? 0031 en dan mijn vaste Ziggo nummer? 0031 en dan mijn mobiele nummer? Ik ging er gewoon vanuit dat door het invullen van mijn voipstunt accountnaam en ww ik via de Siemens C470 kon bellen, i.p.v. de computer te moeten aanzetten om via de softphone van Voipstunt te kunnen bellen.
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:42:
[...]
En ik heb in mijn Siemenskastje helemaal bovenaan staan: IP-lijn: IP1. Weet je wel zeker dat je ergens hebt geselecteerd dat je via IP belt?
IP-lijn IP1 ja, heb ik ook staan. Daaronder staat VoipStunt.
AutoStatic schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:20:
De instellingen voor de outbound proxy zijn nog niet ingesteld.

code:
1
2
3
Outbound proxy mode: Always
Outbound proxy: sip.voipstunt.com
Die heb ik nu zo erin gezet. En toch blijft ie failen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Joosie200 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:41:Maar wat moet ik er dan invullen?
Het nummer dat je geverifieerd hebt bij VoipStunt, dus het nummer waar je door VoipStunt op terug bent gebeld en om een viercijferige code door te geven die je vervolgens weer op de site van VoipStunt hebt ingevuld om het nummer te verifiëren. Vervolgens gebruikt VoipStunt dat geverifieerde nummer als Caller ID, oftewel het nummer wat mensen zien op hun telefoon als jij ze via VoipStunt belt.
Joosie200 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:41:Die heb ik nu zo erin gezet. En toch blijft ie failen. :?
Dat komt wellicht omdat je wat hebt ingevuld bij Proxy server address. Dit moet je leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Connection name/number: IP1
Provider: VoipStunt
Authentication name: julianjoost
Authentication password: ****
Username: mijn callerID bij Voipstunt
Display name: mijn callerID bij Voipstunt

Domain: 77.72.169.17 (ik heb voipstunt.com gepingd met dit IP-adres als resultaat)
Proxy server address: [leeg]
Registrar server: 77.72.169.134 (ik heb sip.voipstunt.com gepingd met dit IP-adres als resultaat)
Registration refresh time: 180sec

Stun enabled: no
Stun server: [leeg]
Stun port: 3478
Stun refresh time: 240sec
NAT refresh time: 20sec
Outbound proxy mode: always
Outbound proxy: 77.72.169.134 (ik heb sip.voipstunt.com gepingd met dit IP-adres als resultaat)

Want een beetje googlen leverde op dat ie beter overweg kan met IP-adressen dan dingen uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Ah, zie nog een foutje. Domain moet ook sip.voipstunt.com zijn. Volgens mij kun je beter geen IP adressen gebruiken aangezien Betamax/Dellmont klonen iets doen met load balancing. Oftewel, één IP adres kan verbonden zijn met meerdere registratieservers. Op mijn centrale waar ik InterVoip en VoipBuster heb ingeregeld zie ik de bijbehorende IP adressen regelmatig wijzigen. Maar waarschijnlijk maakt het niet zo veel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door autostatic op 20-04-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joosie200 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:41:
[...]

Maar wat moet ik er dan invullen? 0031 en dan mijn vaste Ziggo nummer? 0031 en dan mijn mobiele nummer? Ik ging er gewoon vanuit dat door het invullen van mijn voipstunt accountnaam en ww ik via de Siemens C470 kon bellen, i.p.v. de computer te moeten aanzetten om via de softphone van Voipstunt te kunnen bellen.

[...]

IP-lijn IP1 ja, heb ik ook staan. Daaronder staat VoipStunt.

[...]

Die heb ik nu zo erin gezet. En toch blijft ie failen. :?
Je moet onder elkaar invullen:
login-naam
login-ww
0031
0031

Je Ziggo-nummer verifieren (om als caller id te worden meegestuurd) moet je op je pc of laptop doen.

Heb je geen tabblad "lokatie-instellingen" waar je landnummer 00 en 31 en prefix 0 voor lokaal in kunt vullen?

[ Voor 13% gewijzigd door Louise525 op 20-04-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wat ik in de handleiding van de C470 las, dat mocht registration failed toch blijven verschijnen je het IP-adres v/d C470 op de een of andere manier vast kunt zetten aan het MAC-adres. Maar ze vertellen dan wel weer niet hoe dat dan moet. Wss in het Ubee modem ergens.

@AutoStatic: ik heb nu overal weer sip.voipstunt.com staan i.p.v. ip-adressen.
@Louisse525: ik heb nu ook gebruikersnaam, ww en tweemaal 0031. Nummers verifieren doe ik via de site van voipstunt zelf, na in te loggen op mijn account. Dan update ik idd via de site mijn accountgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Heb je daadwerkelijk je Ziggo-nummer geverifieerd? Bij mij werd het laatst geverifieerde nummer als caller-id meegestuurd.

En nog even heel wat anders: hoe zit het kastje aangesloten? Weet je zeker dat dat goed zit?

Staat je IP wel op automatisch (het gaat om LAN-IP)?

[ Voor 11% gewijzigd door Louise525 op 20-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:24:
En nog even heel wat anders: hoe zit het kastje aangesloten? Weet je zeker dat dat goed zit?

Goeie, heeft dat ding überhaupt wel een netwerkverbinding en een IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:24:
Heb je daadwerkelijk je Ziggo-nummer geverifieerd? Bij mij werd het laatst geverifieerde nummer als caller-id meegestuurd.

code:
1
phone number: home | +31382307647 | This number has been verified as caller id

Het basisstation is vanaf achteren aangesloten op stroomtoevoer en telefoonkabel richting het Ubeemodem voor TEL1. Het basisstation is vanaf de zijkant aangesloten op het Ubeemodem op LAN2 (LAN1 is voor mijn desktop, LAN3 is voor mijn xbox 360). Het kan toch moeilijk anders dan zoals het nu zit? Mijn basisstation kleurt ook blauw van voren, ik kan via de handset alle configuraties uitvoeren zoals ik die op het IP-adres v/h basisstation dat ook kan.

code:
1
2
3
4
5
IP-address type: obtained automatically
Allow access from other networks: no
Enable HTTP proxy: no
Proxy Server address: [leeg]
Proxy Server port: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Kun je afzonderlijk SIP-domein (sip.voipstunt.com) en bereik (voipstunt.com) invullen?

Ik heb bij HTTP-proxy "ja" staan (bij jou staat er nee).

[ Voor 25% gewijzigd door Louise525 op 20-04-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
AutoStatic schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:27:
[...]
Goeie, heeft dat ding überhaupt wel een netwerkverbinding en een IP adres?
Duh ja, anders kan je de web UI niet bereiken... Sorry for the noise...

HTTP proxy hoef je niks mee te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door autostatic op 20-04-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Heb je goed ingesteld dat IP1 alleen voor uitgaande gesprekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vraag me niet hoe het kan, maar ik heb via de softphone van Voipstunt mijn ww achterhaald. Schijnt dat Voipstunt dus wel twee ww's hanteert, eentje voor je account van de softphone en eentje voor je account online. Ik voerde het ww voor mijn account online in voor de Siemens C470. Logisch dat ik telkens registration failed kreeg te zien! Na het invoeren van mijn ww voor mijn account van de softphone stond er meteen: registered. :F

/me Joosie200 heeft een faaldag vandaag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Welnee, shit happens. Beter dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joosie200 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:45:
Vraag me niet hoe het kan, maar ik heb via de softphone van Voipstunt mijn ww achterhaald. Schijnt dat Voipstunt dus wel twee ww's hanteert, eentje voor je account van de softphone en eentje voor je account online. Ik voerde het ww voor mijn account online in voor de Siemens C470. Logisch dat ik telkens registration failed kreeg te zien! Na het invoeren van mijn ww voor mijn account van de softphone stond er meteen: registered. :F

/me Joosie200 heeft een faaldag vandaag :X
Hoera! Ben toch wel benieuwd wat de overige juiste instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
IP address type: obtained automatically
Proxy server adress: [leeg]
Proxy server port: 0

Connection Name: IP1
Authentication Name: [username]
Authentication ww: [ww om online 10 euro credit te kopen]
Username: [username]
Displayname: [leeg]
Domain: voipstunt.com
Stun Enabled: no
Stun refresh time: 240 sec
Outbound proxy mode: never

Linetype for outgoing calls: VoIP
Automatic fallback to fixed line: yes
IP1: for outgoing/incoming calls
Gigaset.net: incoming calls
[ziggo nummer]: for incoming calls.

Ik heb nu precies wat ik hebben wil :) Uitbellen met mijn Voipstunt account en gebeld worden op mijn 085 nummer als op mijn Ziggo nummer. Zo weet ik zeker dat ik maandelijks geen hoge kosten kwijt ben qua telefonie aan Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joosie200 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:26:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
IP address type: obtained automatically
Proxy server adress: [leeg]
Proxy server port: 0

Connection Name: IP1
Authentication Name: [username]
Authentication ww: [ww om online 10 euro credit te kopen]
Username: [username]
Displayname: [leeg]
Domain: voipstunt.com
Stun Enabled: no
Stun refresh time: 240 sec
Outbound proxy mode: never

Linetype for outgoing calls: VoIP
Automatic fallback to fixed line: yes
IP1: for outgoing/incoming calls
Gigaset.net: incoming calls
[ziggo nummer]: for incoming calls.

Ik heb nu precies wat ik hebben wil :) Uitbellen met mijn Voipstunt account en gebeld worden op mijn 085 nummer als op mijn Ziggo nummer. Zo weet ik zeker dat ik maandelijks geen hoge kosten kwijt ben qua telefonie aan Ziggo!
Ik zie aardig wat verschillen met mijn VoipBusterPro-instellingen!

Vind jij € 10 per maand voor onbeperkt bellen op de vaste lijn in Nederland te duur? Vwb de belkosten bij Voipstunt ben je afhankelijk van hoeveel uur je gratis mag bellen (bij VBP is dat 4 uur in de afgelopen 7 dagen) en of het nodig is om bijvoorbeeld betaalde 0900-nummers te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:52:
[...]
Vind jij € 10 per maand voor onbeperkt bellen op de vaste lijn in Nederland te duur? Vwb de belkosten bij Voipstunt ben je afhankelijk van hoeveel uur je gratis mag bellen (bij VBP is dat 4 uur in de afgelopen 7 dagen) en of het nodig is om bijvoorbeeld betaalde 0900-nummers te bellen.
Ja, dat vind ik te duur. Zeker als ik voor 10 euro vier maanden gratis kan bellen (met FUP) naar mijn ouders die buiten NL zitten. En nadien die 10 euro opmaak in twee maanden. Waardoor ik jaarlijks 20 euro kwijt ben en 100 euro bespaar. Bij mijn ouders zit in hun alles-in-een pakket bellen naar alle vaste nummers in heel Europa erbij inbegrepen voor nop. In NL mag je 10 euro extra betalen elke maand. Dan betaal ik liever tweemaal dat bedrag om jaarlijks klaar te zijn. Scheelt voor mij als student nogal een slok op een borrel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
dag allemaal,

ik zag op de website van voipbuster dat er tegenwoordig ook een app is voor android om via voipbuster te bellen. Ik heb deze app geinstalleerd op mijn androis phone (aldi) en het blijkt dat de verbinding op stil gaat als de verbinding wordt gemaakt. de andere kant gaat wel over, maar de wifi schijnt weg te vallen, mijn signaal indicator wordt minimaal. Als ik weer ophang aan de andere kant wordt het wifii signaal weer goed.

Een andere vervelend puntis dat er direct door voipbuster geld wordt afgeschreven voor het bellen via de android phone op een thuis netwerk? Dit is toch dezelfde manier van bellen als via een ATA? Hier wordt er dan geen geld afgeschreven.....

weten jullie hoe dit kan?
weten jullie hoe ik miijn verbinding kan behouden waneer het contact is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Nog steeds de spraakproblemen (pas bij tweede gesprek hoor ik audio, soms wel soms niet) ondanks het instellen van de STUN server.

Moet ik de firewall nog aanpassen, zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rygna doet bij mij iets heel vervelend. Zodra ik blijkbaar de fup overschreden hebt dan word het gesprek wat ik voeren ben gewoon beëindigd en daarna bel ik dus terug en moet ik plots € 0,02 per min betalen.

Van mijn € 10 tegoed is dus nu nog € 8.46 en dat komt door het overschrijden van de fup nu en dan zo. Ik vind het hoe dan ook nog goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen naar mobiel is wel duurder geworden op Rynga, nu 9 ct per minuut, en mijn vriendin belt bijna alleen naar mobiel dus ik ga weer eens rondkijken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Marzman schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:38:
Bellen naar mobiel is wel duurder geworden op Rynga, nu 9 ct per minuut, en mijn vriendin belt bijna alleen naar mobiel dus ik ga weer eens rondkijken :)
Misschien is Globe7 een optie. Iets meer dan 3 cent p/m. Zelf (nog) geen ervaring mee dus geen idee of het wat is.
Gebruik zelf nu InterVoip. Die zitten nu weer op 3,5 cent p/m.

[ Voor 12% gewijzigd door autostatic op 02-05-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Kijk hier maar even: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html
Er zijn er al 4 waar je voor 2 ct/min ex btw-en-adminkosten kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
AtRi schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:02:
Kijk hier maar even: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html
Er zijn er al 4 waar je voor 2 ct/min ex btw-en-adminkosten kan bellen.
Op basis van dat overzicht kwam ik uit op InterVoip destijds. Een maand later was die aanbieder 3x zo duur geworden. Nu is het wel weer gedaald maar de prijzen fluctueren dus wel nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Dat lees ik vaker, gebruik Rebvoice nu bijna een jaar, nog steeds voor 2 ct/min ex.
Je moet het gewoon in de gaten houden, je kan natuurlijk heel gemakkelijk wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Ok, goed om te weten, als m'n tegoed op is bij InterVoip switch ik wel naar Rebvoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook naar rebvoice geswitched voor mobiel (mijn Rynga tegoed is op). Nu met PBXes, dan gebruik ik Voipbuster voor de vaste lijnen. Alleen nummerweergave vind ik erg ingewikkeld worden om ingesteld te krijgen nu omdat mijn Zyxel aanmeld bij PBXes en wat ik daar dan instel voor nummerweergave werkt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 05-05-2012 09:36 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
AutoStatic in "Het grote Asterisk topic - Deel 2"

Vraag me af in hoeverre je je CallerID kan manipuleren met bijv. Rebvoice (of andere Dellmont/Betamax klonen), volgens mij strippen ze aldaar je gehele CallerID en vervangen deze met óf anonymous óf het tel. nr. dat je geverifieerd hebt voor je account. Maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik gebruik geen PBX oid, maar gewoon een Fritzbox. Ik moet in de FB ook mijn telefoonnr invoeren bij "Internet number" en natuurlijk verifiëren bij Rebvoice. Dus ik denk niet dat Rebvoice alles stript etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AutoStatic schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:32:
AutoStatic in "Het grote Asterisk topic - Deel 2"

Vraag me af in hoeverre je je CallerID kan manipuleren met bijv. Rebvoice (of andere Dellmont/Betamax klonen), volgens mij strippen ze aldaar je gehele CallerID en vervangen deze met óf anonymous óf het tel. nr. dat je geverifieerd hebt voor je account. Maar kan het mis hebben.
In mijn Zyxel (rechtstreeks naar Voipbuster/Rynga/Rebvoice ed) moet ik het verifieren en meesturen, als ik een van beiden niet doe heb ik geen caller ID. Maar met PBXes werkt het niet. Ik kan het pass through doen, maar als mijn zyxel het meestuurt kan ik niet inloggen op PBXes, en ik kan het invullen bij Extensions en bij Trunks.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 05-05-2012 21:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem gevonden met het caller id, je kan het wel instellen en verifieren via de website, maar als je vervolgens de software installeert zie je dat het geverifieerde nummer niet meegestuurd wordt (en kun je dit veranderen). Het is dus eigenlijk gewoon een gebrek in de functionaliteit van de webinterface die je pas ontdekt als je het programma installeert.

Ik dacht eigenlijk dat deze optie alleen voor de software gold, want als die op twee computers draait moet je het twee keer veranderen (bij Rynga in ieder geval), maar bij rebvoice gaf het de oplossing voor het meesturen van mijn nummer via pbxes.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 07-05-2012 08:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Ok, ik heb iets heel vaags:

Ik maak al zo'n 7 a 8 jaar gebruik van Voipbuster, nooit problemen gehad. Ik kan opeens niet meer inloggen met mijn account. Heb vorige week m'n tegoed nog verhoogd, dat ging ook zonder problemen en heb er nog mee gebeld. Nu krijg ik telkens de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Ik heb geprobeerd het wachtwoord op te vragen, maar helaas stuurt voipbuster dit naar een e-mailadres die niet meer bestaat (nooit aan gedacht die te veranderen).

Volgens de FAQ moet je als het via e-mail niet lukt een ticket aanmaken bij de klantenservice, MAAR..... om dat te doen moet je eerst even inloggen :+

Weet iemand een andere manier om de klantenservice te bereiken? Ik wil liever geen nieuw account aanmaken omdat ik een voip-in nummer van Voipbuster zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
trolleystad schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:38:
Ok, ik heb iets heel vaags:

Ik maak al zo'n 7 a 8 jaar gebruik van Voipbuster, nooit problemen gehad. Ik kan opeens niet meer inloggen met mijn account. Heb vorige week m'n tegoed nog verhoogd, dat ging ook zonder problemen en heb er nog mee gebeld. Nu krijg ik telkens de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Ik heb geprobeerd het wachtwoord op te vragen, maar helaas stuurt voipbuster dit naar een e-mailadres die niet meer bestaat (nooit aan gedacht die te veranderen).

Volgens de FAQ moet je als het via e-mail niet lukt een ticket aanmaken bij de klantenservice, MAAR..... om dat te doen moet je eerst even inloggen :+

Weet iemand een andere manier om de klantenservice te bereiken? Ik wil liever geen nieuw account aanmaken omdat ik een voip-in nummer van Voipbuster zelf heb.
Maak gewoon een ander account aan en refereer naar je originele account met zoveel mogelijk gegevens? Dus je oude ww, rekeningnummer van je betalingen, je oude mail adres etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Wolly schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:45:
[...]

Maak gewoon een ander account aan en refereer naar je originele account met zoveel mogelijk gegevens? Dus je oude ww, rekeningnummer van je betalingen, je oude mail adres etc.
Ok, dat dan maar gedaan. Dit is echt ongelooflijk. ALLES ingevuld op dat gare formulier van ze, maar het verzenden wilt maar niet lukken:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/xXxh

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sinds ze over zijn gegaan op de nieuwe layout is het er niet beter op geworden. Kan in mijn account niet eens meer vinden wat nou mijn 010 nummer was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het wordt steeds erger. Ik probeer i.p.v. Safari het formulier in te vullen in chrome. Als ik vervolgens het formulier verzend krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/y5wf

Customer Service zal 't wel lekker rustig hebben op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:30
Vandaag voor de eerste keer voipbuster gebruikt en 15 minuten naar vaste lijnen in Nederland gebeld. Ik krijg nu al de melding '' Het maximum aantal gratis gesprekken is bereikt '' -.-

Vervolgens proberen op te waarderen met paybyphone maar telkens (4 keer) voerde ik het verkeerde nummer in volgens het robot mevrouwtje. Vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Jammer dat met die nieuwe lay-out je belhistorie niet verder meer terug gaat dan afgelopen januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:25:
Jammer dat met die nieuwe lay-out je belhistorie niet verder meer terug gaat dan afgelopen januari.
Jawel hoor (heb het pas nodig gehad van Rynga als "bewijs", Rynga had al een tijdje die nieuwe lay-out), je moet alleen de url handmatig aanpassen omdat het niet gelinkt staat maar de historie is er gewoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:57
Vervolgens proberen op te waarderen met paybyphone maar telkens (4 keer) voerde ik het verkeerde nummer in volgens het robot mevrouwtje. Vreemd allemaal...
Of je kan met je mobiele provider dat nummer niet bellen?
(ik heb gemerktt dat dat met meeste gratis/bonus prepaid tegoeden naar 0900 helaas niet kan)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Pagina: 1 ... 39 ... 57 Laatste