Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen ja omdat daar vrij gemakkelijk misbruik van te maken is als je voor 10 euro 20 beltegoed kan kopen (die acties moeten ze eigenlijk ook gewoon niet doen, gewoon het bellen de helft goedkoper maken en het hele "probleem" van 0900 nummers bestaat niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
Hoi tweakers,

ik heb de app: mobilevoip geinstalleerd op mijn android phone.

Ik heb een account bij voipbusterpro, welke zou moeten werken op de android mobilevoip app.

als ik mijn user name invoer en het password, dan registreert hij niet. Ik kan nergens een server kiezen.

Weten jullie hoe ik deze app moet configureren?

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Boomster schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:05:
Hoi tweakers,

ik heb de app: mobilevoip geinstalleerd op mijn android phone.

Ik heb een account bij voipbusterpro, welke zou moeten werken op de android mobilevoip app.

als ik mijn user name invoer en het password, dan registreert hij niet. Ik kan nergens een server kiezen.

Weten jullie hoe ik deze app moet configureren?

Boomster
Als je een Betamax/Delmont account hebt werkt het met inloggen van je account gewoon. Vreemd genoeg staat VBPro niet als ondersteund in deze lijst.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Loekie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:26:
[...]

Als je een Betamax/Delmont account hebt werkt het met inloggen van je account gewoon. Vreemd genoeg staat VBPro niet als ondersteund in deze lijst.
Raar.....
Met koeien letters op hun site, maar niet configureerbaar.

Ik heb ook een voipbuster account.
ALs ik deze configureer pakt hij hem wel (bedankt voor de lijst).
Het vreemde is dat als ik een telefoontje wil plegen via mobilevoip, valt mijn wifi eruit. Als ik ophang dan gaat de wifi van de telefoon weer aan. (android 2.3)

Enog idee hoe ik dit moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Boomster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 06:45:
Raar.....
Met koeien letters op hun site, maar niet configureerbaar.

Ik heb ook een voipbuster account.
ALs ik deze configureer pakt hij hem wel (bedankt voor de lijst).
Het vreemde is dat als ik een telefoontje wil plegen via mobilevoip, valt mijn wifi eruit. Als ik ophang dan gaat de wifi van de telefoon weer aan. (android 2.3)

Enog idee hoe ik dit moet instellen?
Raar indeed ;)
Ik kan het zo snel in de app niet vinden(als is, er is weinig te configureren), ik gebruik voip met name in de default dialer van ICS en dat werkt prima via zowel wifi als 3G.
Een testcall via mobilevoip doet het ook prima via WIFI.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Zal dit dan een android probleem zijn?

Het uitvallen van de wifi wanneer er een sip call wordt gemaakt? Het gebeurt nl ook als ik bel via de sip call van android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Boomster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:12:

Het uitvallen van de wifi wanneer er een sip call wordt gemaakt? Het gebeurt nl ook als ik bel via de sip call van android zelf.
Mwoah, zou ik niet direct zeggen. Ik kan met eigen wifi prima bellen, als ik via andere accesspoins probeer te bellen is het resultaat wisselend. Op werk bel ik liefst via 3G wegens beter bereik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Boomster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:12:

Betwijfel het. Op mijn telefoon met Android 2.3 en Sipdroid als SIP client kan ik prima via WiFi bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door autostatic op 08-06-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij werkt dat ook prima, ook Skypen (ok geen sip, maar stelt wel gelijkwaardige eisen voor de verbinding) heb ik ook veel gebruikt op mijn mobiel. Zowel via wifi als 3G.

En dat is met een al wat ouder budgettoestel (Sony X8)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is intervoip nu 3 keer zo duur geworden voor vaste lijnen. Zit nu op 1,5 ct per minuut. Dan kan ik net zo goed Voipbuster blijven gebruiken voor 2 ct per minuut (Freedays werken slecht omdat ik nu PBXes gebruik). Want als af en toe die Freedays wel werken komt het ook wel ongeveer op 1,5 ct uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voipbuster Siemens set (C470IP met bijbehorende C47H handset) werkte vorige week niet meer zo goed (verbinding viel regelmatig weg). Nu heb ik (volgens mij) alles gereset, dus zowel mijn modem (Cisco EPC3925), mijn Router (WRT54G) en Siemens C470IP.

Nu krijg ik mijn C470IP niet meer aan de praat. Bij de instellingen van de C470IP (192.168.1.100) zegt hij namelijk bij status 'aanmelding is mislukt'. Er staat een vinkje bij actief en de settings zijn als volgt als ik op bewerken klik:

Naam of nummer: IP1
Configuratiecode: leeg
Provider: Voipbuster
Loginnaam: XXXXXXX
Login-wachtwoord: XXXXXXX
Gebruikersnaam: XXXXXXX (zelfde als Loginnaam??)
Displaynaam: voipbuster
Domein: voipbuster.com
proxy-server adres: sip.voipbuster.com
proxy server poort: 5060
registar server: sip.voipbuster.com
registar server poort: 5060
ververstijd aanmelding: 180 sec
Stun gebruiken: Nee
Stun server: leeg
STUN poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec
NAT-verversing: 20 sec
Outbound proxy mode: Nooit
Outbound proxy: leeg
Outbound proxy poort: 5060

Bij IP configuratie:
IP adrestype: automatisch toewijzen
Toegang vanuit andere netwerken toestaan: Nee
HTTP proxy inschakelen: Nee
Proxy server adres: leeg
Proxy server poort: 0

Gigaset.net
Status: aangemeld en bij bewerken staat een bolletje bij STUN gebruiken: JA

Wat gaat er fout........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

knakworst

Get more sats!

Marzman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:40:
Volgens mij is intervoip nu 3 keer zo duur geworden voor vaste lijnen. Zit nu op 1,5 ct per minuut. Dan kan ik net zo goed Voipbuster blijven gebruiken voor 2 ct per minuut (Freedays werken slecht omdat ik nu PBXes gebruik). Want als af en toe die Freedays wel werken komt het ook wel ongeveer op 1,5 ct uit.
Misschien is powervoip dan een optie. Die is naar mobiel ook erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:23
Heb nog steeds het probleem met mijn SIP-telefoons dat ik pas na een paar seconden geluid heb. Das stel, ik bel naar mijn mobiel, ik neem op, en ik spreek in mijn mobiel de getallen 1 t/m 10, dan hoor ik pas vanaf getal 4 mijn stem door de speaker van mijn SIP-telefoon.

Heb de firewall al opengezet, de RTP-poorten gecheckt.. maar nog steeds dit probleem. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Telenet is het ook niet alles. Het heeft wel een tijd goed gewerkt maar nu is de bereikbaarheid inkomend opeens heel slecht. Uitgaand werkt wel goed, maar ik denk dat dit komt omdat er dan gewoon opnieuw ingelogd wordt als het niet werkt, maar inkomende telefoontjes zijn lastiger te detecteren als iets niet werkt. Ik heb het soort van betrouwbaarder gemaakt door twee dezelfde accounts in te stellen (dan is de kans dat er eentje werkt groter) maar echt een oplossing is dat niet natuurlijk.

Powervoip ziet er wel interesant uit idd, volgens mij had intervoip die tarieven eerst ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:30:
Mijn voipbuster Siemens set (C470IP met bijbehorende C47H handset) werkte vorige week niet meer zo goed (verbinding viel regelmatig weg). Nu heb ik (volgens mij) alles gereset, dus zowel mijn modem (Cisco EPC3925), mijn Router (WRT54G) en Siemens C470IP.

Nu krijg ik mijn C470IP niet meer aan de praat. Bij de instellingen van de C470IP (192.168.1.100) zegt hij namelijk bij status 'aanmelding is mislukt'.
Mijn Voipbuster account wil ook al een tijdje niet meer inloggen, in mijn geval vanaf een 3CX servertje. Ook inloggen op de VB website wil niet, terwijl username/password klopt (gecotroleerd met de herrinermail functie).

Lijkt een algemeen VB probleem te zijn...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:30:
. . . Bij de instellingen van de C470IP (192.168.1.100) zegt hij namelijk bij status 'aanmelding is mislukt'. . .
Ook na vernieuwen van de pagina?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
wat kost een 'superdeal' tegenwoordig eigenlijk nadat de FUP is exceeded?
ik zie dat ik nu 2ct p/m betaal voor thailand (voipdiscount).
klopt dat?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, NL is ook 2ct per minuut als je door je belminuten of freedays bent. Volgens mij staat het tegenwoordig ook gewoon vermeld op de website.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als je naar de website gaat, naar rates, en dan derde tabje out of freedays, zie je inderdaad 2 cent incl. BTW staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:30
Zojuist 10 euro opgewaardeerd naar voipbuster, vervolgens precies 1 minuut gebeld naar mijn eigen 06. Zag in het scherm staan 25/ct per minuut en heb nu nog 9.50 over.

Ik zie overal dingen staan dat het 1ct per minuut kost ofzo.. zware oplichting dus of doe ik wat fout

Laat maar ik zie bij de rate lijst staan dat het gewoon 25ct per minuut kost. LOL

[ Voor 13% gewijzigd door grippa op 26-06-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebvoice is beter om mobiel te bellen, 2 ct per minuut (wel met starttarief), kun je gewoon naast voipbuster gebruiken (gebruik je voipbuster voor vaste lijnen, die zijn gratis)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope VoIP gateway, ik heb een Linksys SPA-3102 te koop staan. Zie V&A aangeboden: Linksys SPA-3102 VoIP gateway

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat hier neer te zetten :)

[ Voor 17% gewijzigd door FatalError op 28-06-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:25:
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope VoIP gateway, ik heb een Linksys SPA-3102 te koop staan. Zie V&A aangeboden: Linksys SPA-3102 VoIP gateway
Oh nice, een 3102 kan ik nog wel gebruiken voor inkomend PSTN verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Paar dagen terug ging Rynga me opeens 3 cent per minuut berekenen voor wat normaal gesproken "free" is. Als ik op hun prijslijst kijk, zie ik dat als het berekend wordt dat het dan 2 cent per minuut zou kosten, bijvoorbeeld als de freedays op zijn. Maar ik heb nog ruim voldoende freedays.
Klantenservice zegt het volgende:
Dear Customer,

We have checked the details of your calls and you have been charged correctly. Do not make simultaneous calls. When two calls are started at the same time, one is always charged !

Kind regards, Customer service

Ik bel altijd met 1 telefoon tegelijk, dus dat klopt ook niet. Nergens op de site kan ik ook terug vinden dat het 3 cent per minuut gaat kosten (wel 2 cent). Dit vind ik wel nogal onduidelijk.

Afgelopen dagen kreeg ik heletijd de melding dat FUP is bereikt, en werd dus de normale tarieven verrekend. Maat sinds vandaag waren de gesprekken weer free, dus ik nam aan dat het weer een nieuwe week was. Maar sinds 5 uur vandaag krijg ik weer FUP meldingen. Ik heb lang niet 300 minuten gebeld zo snel (ik las hier dat je 300 min per week gratis kan bellen, maar dat staat volgens mij ook niet op hun site vermeld). Weet iemand wat de FUP precies inhoudt? Me tegoed van 20e is nu alweer bijna op in 2 weken tijd. Ik heb vandaag maar een RebVoice account ernaast gemaakt om goedkoper naar mobiel te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En je gebruikt niet meer Betamax-clones vanaf hetzelfde IP? Zit je op een vaste privé-internetverbinding, of deel je met anderen? En je maakt niet gebruik van zo'n online pbx-dienst die tussen jou en Rynga in zit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je gebruikt PBXes of iets dergelijks.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
woekele schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 06:30:
En je gebruikt niet meer Betamax-clones vanaf hetzelfde IP?
Volgens mij maakt dat niet uit, als het maar verschillende accounts zijn. Het gelijktijdig bellen gebeuren geldt voor één enkel account. Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb vaker gelezen dat dat wel degelijk uit kan maken. Zo voorkomen ze dat je misbruik maakt van hun services door bij 20 verschillende betamax-clones een account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 01:11:Afgelopen dagen kreeg ik heletijd de melding dat FUP is bereikt, en werd dus de normale tarieven verrekend. Maat sinds vandaag waren de gesprekken weer free, dus ik nam aan dat het weer een nieuwe week was. Maar sinds 5 uur vandaag krijg ik weer FUP meldingen. Ik heb lang niet 300 minuten gebeld zo snel (ik las hier dat je 300 min per week gratis kan bellen, maar dat staat volgens mij ook niet op hun site vermeld). Weet iemand wat de FUP precies inhoudt? Me tegoed van 20e is nu alweer bijna op in 2 weken tijd. Ik heb vandaag maar een RebVoice account ernaast gemaakt om goedkoper naar mobiel te bellen.
De FUP wordt berekend over de laatste 7 dagen, daarom krijg je weer FUP meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 06:30:
En je gebruikt niet meer Betamax-clones vanaf hetzelfde IP? Zit je op een vaste privé-internetverbinding, of deel je met anderen? En je maakt niet gebruik van zo'n online pbx-dienst die tussen jou en Rynga in zit oid?
Ik had voor gisteren nog alleen een Rynga account, maar sinds gisteren ook een RebVoice account erbij voor mobiele nummers. Zit gewoon een op vaste internetverbinding. Ik bel voornamelijk via de Gigaset N300 A IP. En op de mobiel gebruik ik MobileVoip. Je kan met MobileVoip op 3 manieren bellen: VOIP call, Call Back en Local Access. Ik heb ze alle 3 even getest. Local Acces is handig als je geen stabiele inet verbinding hebt en dan bel je gewoon via een Nederlands nummer, dus het kost je wel belminuten van je mobiele provider. Alleen ik snap de nut niet van de Call Back optie, want het brengt zag ik alleen maar hoge kosten met zich mee ;s.
Wolly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:49:
[...]

De FUP wordt berekend over de laatste 7 dagen, daarom krijg je weer FUP meldingen.
Hmm ok, de telefoontjes van vandaag zijn wel weer gewoon free. Maar vind het wel beetje raar dat er nergens op de site staat wat hun FUP inhoud. En dat ze me opeens 1 cent meer per minuut gingen berekenen snap ik ook nog niet, want hun argument dat ik meerdere telefoontjes tegelijk voerde klopt niet. Ook als was het wel zo, dan zijn de rates toch ook niet opeens zomaar hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak door FatalError:
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat hier neer te zetten :)

Eigenlijk niet nee, maar ik maak toch netjes gebruik van jullie V&A gedeelte en post dit in een on-topic forum? ;)

Overigens is hij inmiddels verkocht aan AutoStatic!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat betreft het 'gelijktijdig bellen', dit heb ik ook meegemaakt. Met 1 telefoon gebeld, en toevallig nog naar dezelfde ontvanger ook! Dus dat KAN niet kloppen.

Dit is meermaals opgetreden, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het altijd gebeurde als ik binnen zo'n 30 seconden na het ophangen een nieuwe verbinding maakte.

Mijn theorie is dat ze niet alleen per minuut afrekenen, maar deze tijden ook gebruiken om te bepalen of het ene gesprek met het andere overlapt. Dus stel je belt van 10:30.13 tot 10:33:22, en om 10:33.45 bel je alweer iemand op, dan denken ze bij betamax: joh, jij begon om 10u30 al een gesprek dat 4 minuten duurde, dan moet jouw gesprek van 10:33.45 dus overlappend zijn geweest.

Het is maar een theorie, maar bekijk eens of dit bij jou ook de situatie geweest zou kunnen zijn. Ik verwacht niet dat ze het bij betamax op gaan lossen, maar nu ik het weet kan ik er gewoon rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rekende die bij jou ook 3 cent per minuut?
Jouw theorie is bij mij niet het geval. Ik heb een vermoeden dat het bij mij door de Callback optie van MobileVoip kwam, toen ik die even ging testen. Precies daarna ging hij 3 cent verrekenen voor wat normaal gratis is. Ik zie de nut toch niet van de Callback optie, dus die kan ik beter gaan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De callback optie zijn ook twee gesprekken tegelijk. Jij wordt gebeld, en degene die je wilt bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja, je moet dan beide verbindingen betalen, wat is daar de voordeel van dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat je dan geen VOIP apparatuur nodig hebt om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het is een optie op de MobileVoip app, dus heeft geen voordeel boven die andere 2 opties lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
De callback optie is toch eigenlijk heel slim? via je dataconnectie vraag je aan je voipbusterkloon om jou op te bellen EN diegene die jij wilt spreken te bellen, vervolgens wordt je met elkaar verbonden. Dat is dus een gesprek dat voor je gsmprovider loopt via normale telefonie waar jij geen belkosten via je gsmprovider aan hebt, je wordt immers gebeld.

je voipbusterkloon brengt vervolgens het voiptarief in rekening (bij Rebvoice €0.006 naar vast en €0.023 naar mobiel, alleen Easyvoip is goedkoper naar vast, €0.005 maar iets duurder naar mobiel).

Eigenlijk moet ik dus altijd callback gebruiken! Of zie ik dat verkeerd?

hier een mooi diagram hoe het werkt:
http://www.vyke.com/help/mobile-explained.jsf#callback-q6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Toen ik de Callback optie ging testen met MobileVoip (met mijn Rynga account), werd het volgende verrekend:

24-Jun-2012 17:06:49 MobileVoip Callback +31612345678 +31201234567 00:00:07 € 0.160

24-Jun-2012 17:00:21 MobileVoip Callback +31612345678 +31201234567 00:02:28 € 0.380

Zoals je ziet was het naar een Nederlands nummer, wat normaal gesproken bij Rynga gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Callback is idd slim. Vooral als je het vanaf je mobiele telefoon doet omdat je via het reguliere GSM netwerk wordt teruggebeld, dus niet via 3G/WiFi. Je hebt dus geen last van een onstabiele verbinding en grote kans dat het bij veel providers gewoon werkt omdat die SIP of RTP dicht hebben staan. Als je een Dellmont account hebt met Freedays dan is callback gebruiken niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
woekele schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:28:
Ik heb vaker gelezen dat dat wel degelijk uit kan maken. Zo voorkomen ze dat je misbruik maakt van hun services door bij 20 verschillende betamax-clones een account aan te maken.
Dan hebben ze een probleem straks als IPv6 gemeengoed is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dan hebben klanten die geen misbruik maken straks een probleem bedoel je. Want die moeten betalen voor degenen die dat wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij mogen ze de freedays best afschaffen en het gewoon goedkoop maken. Die freedays werken toch vaak niet door gedeelde ip's (pbxes, public wifi, shared ip op mobiel etc. ). Ik betaal nu ook al vaak 3 ct per minuut terwijl ik gewoon freedays heb en nog lang geen 500 minuten gebeld heb in een week.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
woekele schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:27:
Dan hebben klanten die geen misbruik maken straks een probleem bedoel je. Want die moeten betalen voor degenen die dat wel doen :)
He he, zo kan je het ook zien. Maar tegen die tijd is iemand opbellen waarschijnlijk een kansloos anachronisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Callback klinkt handig en slim, maar waarom kostte het mij dan 11 cent per minuut en 5 cent startkosten. Zo blijf ik natuurlijk die andere opties gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn de normale geadverteerde prijzen. 8 ct per minuut naar je mobiel, 3 cent naar vast en die 5 cent opstartkosten staat er ook gewoon bij vermeld als je het gebruikt.

[edit]die 8 ct was trouwens Rynga, voipbuster rekent veel meer de laaste keer dat ik keek.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 07-07-2012 13:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Is er toevallig iemand die weet bij welke kloon je het hoogste aantal Freedays krijgt bij opwaarderen met Pay by Phone? Dit verschilt blijkbaar ook per kloon, de hoogste die ik tot nu toe ben tegengekomen is Rynga. Ben benieuwd of er nog hoger is, er is helaas niet echt een lijstje te vinden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je veel Freedays wilt hebben en vooral gewone vaste nummers belt moet je VoipBusterPro nemen. Daarbij koop je voor bijna 18 euro 365 Freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
CaptJackSparrow schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:11:
Als je veel Freedays wilt hebben en vooral gewone vaste nummers belt moet je VoipBusterPro nemen. Daarbij koop je voor bijna 18 euro 365 Freedays.
Volgens mij geldt dit niet meer. Althans, heb net een account aangemaakt en kan nergens iets vinden hoe ik 365 Freedays kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Inderdaad. Het lijkt er op dat ze nu ook nog maar 120 Freedays geven bij minimaal 10 euro tegoed kopen. Da's even goed balen. Ik ben nu aan mijn derde jaar bezig en heb nog 282 Freedays te gaan maar het ziet er naar uit dat het daarna uit met de pret is.

Ik betaalde net geen 18 euro voor een jaar maar nu ben je dus ruim 30 euro kwijt met transactiekosten. Het was ook écht goedkoop nadat ze het starttarief van 3,9 cent Ex. Per gesprek hebben laten vervallen. Met die constructie kon je voor 10 euro 256 gesprekken voeren en kon je daar een jaar over doen.

Op zoek naar een alternatief... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor 20 euro kom je nog een eind hoor, 8 maanden en dan heb je nog 20 euro waarmee je 1000 minuten kan bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Tja, wat ik meestal doe is met 090x opwaarderen een paar keer tot net onder de 5 euro, en met je betamax account nogmaals opwaarderen. Dan koop je als het ware voor 26 cent een blokje Freedays extra, volgens mij ben je dan goedkoper uit dan een tientje opwaarderen indien je normaal gesproken het tegoed niet nodig hebt om mee te bellen. Vandaar dat ik benieuwd was of iemand weet bij welke kloon je de meeste Freedays krijgt bij opwaarderen met 0900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Ik zal maar niet vragen wat je daar aan uurloon ongeveer aan overhoudt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:25:
Dat zijn de normale geadverteerde prijzen. 8 ct per minuut naar je mobiel, 3 cent naar vast en die 5 cent opstartkosten staat er ook gewoon bij vermeld als je het gebruikt.

[edit]die 8 ct was trouwens Rynga, voipbuster rekent veel meer de laaste keer dat ik keek.
Naar vast is gratis bij Rynga en geen 3 cent, dus dat klopt niet. En er werd hier gezegd dat Callback slim is omdat je via het reguliere GSM netwerk wordt teruggebeld. Maar op de factuur berekend hij dus dus blijkbaar beide verbindingen. Of iig het is niet gratis, en als je het via VOIP call doet wel. En via Local Acces kost het alleen je belminuten van je gsm provider.
Theorie van Callback klonk wel slim idd, maar in praktijk brengt het hoge kosten mee (bij mij iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
AtRi schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:16:
Ik zal maar niet vragen wat je daar aan uurloon ongeveer aan overhoudt? 8)7
Tja, tis vooral handig omdat ik het beltegoed toch niet gebruik als ik met een tientje ideal opwaardeer. Bel alleen maar Freedays bestemmingen, de rest gaat toch met de GSM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat is precies het voordeel van dat opwaarderen via zo'n telefoonnummer en waar staat beschreven hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:54:
[...]

Tja, tis vooral handig omdat ik het beltegoed toch niet gebruik als ik met een tientje ideal opwaardeer. Bel alleen maar Freedays bestemmingen, de rest gaat toch met de GSM :)
En wat is er mis met na 120 dagen gewoon het beltegoed gaan opbellen en daarna weer opwaarderen ? Zo doe ik het namelijk en vele anderen waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:24:
[...]

Naar vast is gratis bij Rynga en geen 3 cent, dus dat klopt niet. En er werd hier gezegd dat Callback slim is omdat je via het reguliere GSM netwerk wordt teruggebeld. Maar op de factuur berekend hij dus dus blijkbaar beide verbindingen. Of iig het is niet gratis, en als je het via VOIP call doet wel. En via Local Acces kost het alleen je belminuten van je gsm provider.
Theorie van Callback klonk wel slim idd, maar in praktijk brengt het hoge kosten mee (bij mij iig).
In het buitenland zou het slim kunnen zijn, of als je belt met iemand anders zijn telefoon of als je beltegoed op is. etc. Bij twee gesprekken tegelijk is naar vast niet gratis bij Rynga.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:00:
Wat is precies het voordeel van dat opwaarderen via zo'n telefoonnummer en waar staat beschreven hoe dat werkt?
Je kiest als opwaardeermethode pay by phone, dan moet je naar een 0900 nummer bellen voor 1,30 per gesprek en krijg je 1,04 beltegoed + 12 freedays. Ik doe dat dus meestal met mijn T-Mobile Flex SO (=50% korting, alles uit een bundel), totdat je net iets onder de 5 euro hebt aan beltegoed (4 keer opwaarderen). Vervolgens bel je met je betamax kloon nogmaals een aantal keren naar het betaalnummer, er gaat 1,30 af en 1,04 bij, dus netto 26 cent eraf met 12 freedays erbij. Dit kun je exact 12 keer doen voordat je te weinig tegoed over hebt (1,04), zodat je 16 x 12 = 192 freedays hebt, terwijl je 4 maal 1,30 kwijt bent en in mijn geval dus nog 50% daarvan. Maar wanneer je ook betaalde bestemmingen belt is het natuurlijk een ander verhaal en heb je wel veel meer aan dat tientje. Ik bel echter alleen maar NL en DE vast, dus dan is dit beter volgens mij, zeker omdat ik een Flex abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Handig. En doe je dat opwaarderen van dat VOIP account dan ook vanaf hetzelfde VOIP account of doe je dat vanaf een ander account?

En kun je ook boven die 192 freedays uitkomen door het gewoon nog vaker te doen?

[ Voor 24% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-07-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot een jaar geloof ik, dan bouw je niks meer op. Heb dat regelmatig gehad omdat mijn beltegoed minder dan 120 dagen mee gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
CaptJackSparrow schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:37:
Handig. En doe je dat opwaarderen van dat VOIP account dan ook vanaf hetzelfde VOIP account of doe je dat vanaf een ander account?

En kun je ook boven die 192 freedays uitkomen door het gewoon nog vaker te doen?
Van dezelfde account, je moet tijdens het opwaardeerproces echter wel een telefoonnummer als afzender opgeven, dus ik denk dat het alleen werkt als je een telefoonnummer hebt gevalideerd en hier daadwerkelijk mee uitbelt, heb geen ervaring met anoniem uitbellen, maar weet bijna wel zeker dat het dan niet goed komt.

Ik dacht inderdaad ook een jaar, echter maakte ik voorheen gebruik van Voipbuster en hier krijg je slechts 7 freedays per opwaardering, en ben denk ik niet boven de 200 geweest in de praktijk.

Wat ik wel weet: kom niet boven de 5 euro beltegoed uit, want dan krijg je de melding dat je voldoende beltegoed hebt en opwaarderen niet mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hugo__Boss op 15-07-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Werkt het ook met de eigen softphone van de VOIP provider in plaats van met een gevalideerd nummer? Ik snap ook niet waarom dat nummer nodig is. Je moet toch ingelogd zijn met je accountnaam en password om het te kunnen doen? Is dat niet genoeg om te waarborgen dat de accounthouder het zelf doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Vandaag kom ik erachter dat de nieuwe serie nummer van de overheid die beginnen met 14 niet kan worden gebeld vanuit mijn voipbuster voip verbinding.
Hebben ze weer een paar miljoen gestoken in zo'n onzinproject King en lopen ze toch weer achter de feiten aan.
Een vaste, geografisch statische telefoonverbinding is 2012 echt geen norm hoor.

edit:
Na telefonisch contact met een miep van bovengenoemde King en zelf wat uitproberen ben ik erachter gekomen dat 0031-14.... wel gewoon werkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 16-07-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En is het ook gratis of wordt het in rekening gebracht? Ik wordt eerlijk gezegd doodziek van die wildgroei aan verschillende soorten speciale nummers. Ik heb er totaal geen behoefte aan en volgens mij is het alleen maar een uitvinding van marketingvolk van KPN om de houder een ongetwijfeld (veel) duurder nummer aan te smeren dan een gewoon vast nummer.

Ook die 0900 nummers met "lokaal tarief" vallen buiten de nummers die ik gratis kan bellen en zijn dus helemaal niet in mijn voordeel. Integendeel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
De telefoontjes waren gewoon gratis:
code:
1
2
16-Jul-2012     10:20:21    SIP     +31857841***    +3114077    00:00:10    Free    
16-Jul-2012     10:19:53    SIP     +31857841***    +311400     00:00:08    Free

Dat valt dus weer mee
Ik heb er totaal geen behoefte aan en volgens mij is het alleen maar een uitvinding van marketingvolk van KPN om de houder een ongetwijfeld (veel) duurder nummer aan te smeren dan een gewoon vast nummer.
En een verkapt aan het werk houden van een legertje (semi)ambtenaren, zie de bovengenoemde King website.
offtopic:
Maar dat zal zichzelf tijdens de komende crisis wel grotendeels oplossen, als we er met zijn allen achterkomen dat er geen geld meer is voor dergelijke franje en opschmuck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
En niemand die het werkelijk kent, dus je gaat op internet of in het gemeentegidsje het nummer opzoeken dat je moet bellen, en dat is dan toevallig 14 + je netnummer. Je had net zo goed het nummer 3 348 348 kunnen opzoeken (of met netnummer ervoor, maar dat doet mijn FritzBox zelf). Weggegooid belastinggeld dus...

Het vreemde is dan ook nog dat ik hetzelfde netnummer heb als mijn ouders, maar we in verschillende gemeenten wonen. Geen idee hoe ze dat dan weer oplossen. Echt makkelijk was een LANDELIJK gelijk nummer voor de gemeente, waarbij je gewoon doorverbonden wordt met de gemeente van waaruit je belt.

Maargoed, dat even terzijde. Mij viel laatst op dat ik geen contact kon krijgen met een 00800 nummer (gratis internationaal nummer). Later lukte dit wel, maar kwam ik uit op 'Ierland'. Het meisje dat in het Engels de telefoon aannam was toevallig zelf Nederlands, en merkte aan mijn reactie en accent dat niet Engels maar Nederlands mijn moedertaal was. Daarop verontschuldigde ze zich (in het Nederlands), en zei dat ze op haar display te zien kreeg dat mijn telefoontje uit Ierland afkomstig was.

Het blijft toch nog iets vreemds, dat VOIP in combinatie met vaste lijnen gekoppeld aan een geografische locatie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Je moet nadat de verbinding tot stand is gekomen de gemeentenaam inspreken, dat herkend het systeem en je wordt automatisch doorgezet. Tenminste, zo werkt dat hier.

Inderdaad, alleen met 0031 ervoor werkt het. Maar in de meeste gevallen kun je denk ik wel een kiesregeltje in de VoIP apparatuur maken dat hij dat automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
CaptJackSparrow schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:37:
Werkt het ook met de eigen softphone van de VOIP provider in plaats van met een gevalideerd nummer? Ik snap ook niet waarom dat nummer nodig is. Je moet toch ingelogd zijn met je accountnaam en password om het te kunnen doen? Is dat niet genoeg om te waarborgen dat de accounthouder het zelf doet?
Tja, je hebt van die nummers dan moet je een pincode ingeven om je betaling te verifiëren, en ook waarbij dat niet hoeft en dan moet hij toch wel weten bij wie hij de betaling bij moet schrijven. Er zullen immers meerdere mensen tegelijkertijd het betaalnummer kunnen bellen.

Dit werkt wel met de softphone, maar ook dan zul je een nummer mee moeten sturen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik wil met mijn analoge telefoons via mijn Fritzbox VOIP gaan bellen.
Weet iemand of je dan een starttarief van 5 cent moet betalen als je belt via VoipbusterPro?

Ik vind hier namelijk geen eenduidig antwoord op.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Volgens mij betaal je alleen bij "phone to phone" 5ct starttarief. Op de site staat verder nergens dat je 5ct starttarief moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik bel ook met een DECT toestel aan een Fritzbox via VoipbusterPro. Tot iets van ruim een jaar geleden had je een starttik van 3,9 eurocent ex. BTW maar daar zijn ze toen plotseling mee gestopt. Sindsdien bel je gratis tijdens je freedays naar de gratis bestemmingen. Alleen is recent veranderd dat je niet meer 365 freedays kunt kopen, wat ik jammer vind. Dan had je er een jaar geen omkijken meer naar. Dat vind ik wel zo gemakkelijk. Nu moet je er meer aandacht aan gaan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan automatic recharche aanzetten (tenminste op veel andere betamax sites, dus ik ga er even van uit dat dit ook op voipbusterpro kan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag waren mijn beltegoed en Freedays op bij Voipbuster, dus de overstap gemaakt naar Rynga ivm meer Freedays en gratis bellen naar Duitsland vast. Deed een test call naar 0800 nummer, maar hiervoor wordt 1 cent per minuut gerekend. Weet iemand hoe dat kan? Toch verschillen ten opzichte van Voipbuster? Hier waren deze gesprekken namelijk wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Rynga is dat ook gratis. Zal wel een foutje zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Voor zover ik kan zien, is deze VOIP provider nog niet voorbij gekomen, dus laat ik deze maar eens met jullie delen:
Ik heb sinds kort een account bij CallWithUs. Deze provider kwam ik meerdere keren tegen op Amerikaanse fora, dus toch maar eens proberen. Kwaliteit is tot nu toe goed te noemen, al heb ik er natuurlijk nog niet heel veel mee kunnen doen. Ze hebben geen gratis bestemmingen, maar sommige bestemmingen zijn wel heel goedkoop. Zo bel ik naar een NL mobiel nummer (van KPN, ze werken op basis van provider) voor $0,04688, omgerekend ongeveer €0,038 per minuut.

Wat ook interessant is, is dat ze lokale nummers uitgeven, dus je kan zo je 010, 020, 070 of 076 nummer aanvragen! Niet dat ik het nodig heb, maar het is toch wel interessant te noemen.

Nadelen zijn er ook, het is niet voor iedereen het meest makkelijk instelbaar (hoewel, we zijn tweakers, dus dat zal wel meevallen). Ook is het wat lastiger om precies te weten hoeveel een gesprek kost doordat het afhankelijk is bij welke provider de gebelde zit, maar daar hebben ze een zoekscherm voor. Wat trouwens opvalt: bellen naar een 0900-nummer kost volgens hun $0,01575 per minuut! Of dit echt goed werkt, heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Heeft iemand anders deze provider al eens geprobeerd? Ik heb nu 1 keer opgewaardeerd en kijk het daar eens mee aan, maar het lijkt me wel een interessant alternatief, maar ik hoor ook graag de negatieve ervaringen (dan ga ik daar toch ook mee rekening houden).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
yodeluxe schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:09:
Voor zover ik kan zien, is deze VOIP provider nog niet voorbij gekomen, dus laat ik deze maar eens met jullie delen:
Ik heb sinds kort een account bij CallWithUs.
...
Zie er interessant uit!

Ik moest erg lachen om de fine print:

"Please do not try and connect using two tin cans and a piece of string as we do not yet support this, but we may support this in the future, the work is in progress and preliminary results are positive"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ook een kennis bij VoIPBuster aanmelden, had zelf het geluk ver in het verleden een gratis DID te krijgen, dat is zo'n mooi nummer dat het bij Budgetphone wss een Gold status zou krijgen :*)

Net een gratis DID aangevraagd via 12connect.com, het plan is uiteindelijk dit te doen bij Budgetphone, maar ik kan nu eerst uitvogelen hoe m'n Atcom AG188 ATA moet worden ingesteld voor zowel de DID bij 12connect inkomend en VoIPBuster uitgaand.

EDIT: Woei! binnen een uurtje werkt het al! *O* Dat control panel van VoIPBuster maakt het wel makkelijk het uitgaande # mee te (laten) sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:18:
Binnenkort ook een kennis bij VoIPBuster aanmelden, had zelf het geluk ver in het verleden een gratis DID te krijgen, dat is zo'n mooi nummer dat het bij Budgetphone wss een Gold status zou krijgen :*)

Net een gratis DID aangevraagd via 12connect.com, het plan is uiteindelijk dit te doen bij Budgetphone, maar ik kan nu eerst uitvogelen hoe m'n Atcom AG188 ATA moet worden ingesteld voor zowel de DID bij 12connect inkomend en VoIPBuster uitgaand.

EDIT: Woei! binnen een uurtje werkt het al! *O* Dat control panel van VoIPBuster maakt het wel makkelijk het uitgaande # mee te (laten) sturen.
Een DID nummer meenemen naar Budget Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rynga Software (FUP Exceeded)
Krijg ik steeds als ik naar een nummer in China bel, terwijl ze adverteren met gratis. Als ik vlak daarna weer naar Italië bel, is het wel weer gratis. Snap hun FUP nog steeds niet echt, maar het blijft nog steeds wel goedkoop bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bel je via PBXes of iets dergelijks? Dan krijg je vaak dat de FUP exceeded is omdat je die deelt met alle andere mensen op PBXes (zelfde IP).

[edit]Je belt met de software, misschien bel je mobiel? Dan share je ook vaak een ip.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 10-08-2012 22:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:28:
Waarom is dat misbruik als je voor al die accounts gewoon netjes betaalt? Hoeveel mensen weten daarbij dat al die voip-klonen 1 bedrijf zijn?

Daarbij, stel dat ik bij alleen Voipbuster meerdere accounts zou aanmaken en op al die accounts geld stort, maak ik dan misbruik? Ik betaal dan gewoon voor al m'n freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 06:50:
[...]

Waarom is dat misbruik als je voor al die accounts gewoon netjes betaalt?
Doordat de verschillende aanbieders verschillende tarieven op nahouden. Jij kan ook zo een nieuwe kloon beginnen en je eigen tarieven plaatsen. Alleen moet je wel zorgen dat als je bellen naar bepaalde landen gratis maakt, dat je dat dan ook ergens anders weer gaat compenseren door daar de prijzen wat hoger te maken.

In theorie is het dus mogelijk, dat door maar voldoende accounts aan te maken je over de hele wereld gratis kan bellen. En dat is nu precies niet wat ze willen, dan maken ze zelf geen winst meer.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ondertussen een stuk of 6 accounts (waarvan ik er twee gebruik) en heb daar nog niks van gemerkt. Ik zit zelf de laatste tijd wel bijna altijd aan mijn freedays door PBXes, dus ik heb voor als ik naar vast bel maar een sipaccountje ingesteld in mijn Android telefoon. Grappig is dat die nu ook begint te rinkelen als iemand naar mijn Voipbusternummer belt :p

Begrijp ik het goed dat ze weer nummers weggeven bij 12connect?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Begrijp ik het goed dat ze weer nummers weggeven bij 12connect?
Weggeven niet, je kunt wel een gratis 085 nummer aanvragen maar die blijft van 12Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

yodeluxe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 07:53:
[...]

Doordat de verschillende aanbieders verschillende tarieven op nahouden. Jij kan ook zo een nieuwe kloon beginnen en je eigen tarieven plaatsen. Alleen moet je wel zorgen dat als je bellen naar bepaalde landen gratis maakt, dat je dat dan ook ergens anders weer gaat compenseren door daar de prijzen wat hoger te maken.

In theorie is het dus mogelijk, dat door maar voldoende accounts aan te maken je over de hele wereld gratis kan bellen. En dat is nu precies niet wat ze willen, dan maken ze zelf geen winst meer.
Waar gaat het geld dat je betaalt om die freedays te krijgen dan heen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 06:50:
[...]

Waarom is dat misbruik als je voor al die accounts gewoon netjes betaalt? Hoeveel mensen weten daarbij dat al die voip-klonen 1 bedrijf zijn?

Daarbij, stel dat ik bij alleen Voipbuster meerdere accounts zou aanmaken en op al die accounts geld stort, maak ik dan misbruik? Ik betaal dan gewoon voor al m'n freedays.
Dat is het nadeel van voor een duppie op de eerste rang willen. Zij bepalen. Jij hebt pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
yodeluxe schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:09:
Laat ik dan ook maar een beetje reclame maken voor de mijne: Netelip
Ik wilde een spaans nummer omdat ik daar vrienden heb, heb wat gegoogled en kwam hier op uit.
Nummer is gratis zolang je minstens één maal per maand minstens €5 beltegoed koopt (met BTW kost dat €5,90)
Uiteraard kon ik toen goedkoop bellen en gebeld worden met mijn vrienden in Spanje, maar tot mijn verbazing (en vreugde) kwam ik erachter dat dit voor Nederlandse nummers ook goedkoop is: 1,5 ct per minuut naar vast, 4 tot 12 ct per minuut naar mobiel (afhankelijk van de provider).
Alleen mijn contacten in Nederland wel moeten uitleggen dat ze me niet op dat nummer terug moeten bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

geerten schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Laat ik dan ook maar een beetje reclame maken voor de mijne: Netelip
Ik wilde een spaans nummer omdat ik daar vrienden heb, heb wat gegoogled en kwam hier op uit.
Nummer is gratis zolang je minstens één maal per maand minstens €5 beltegoed koopt (met BTW kost dat €5,90)
Uiteraard kon ik toen goedkoop bellen en gebeld worden met mijn vrienden in Spanje, maar tot mijn verbazing (en vreugde) kwam ik erachter dat dit voor Nederlandse nummers ook goedkoop is: 1,5 ct per minuut naar vast, 4 tot 12 ct per minuut naar mobiel (afhankelijk van de provider).
Alleen mijn contacten in Nederland wel moeten uitleggen dat ze me niet op dat nummer terug moeten bellen....
The caller ID kun je aanpassen: http://www.netelip.com/en...ur-caller-id-in-real-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Voor wie (bijna) uitsluitend naar nederlandse nummers belt is dat een optie. Maar daarvoor moet je iedere keer inloggen. Niet erg praktisch als je vaak moet wisselen.
Ik heb nu m'n VOIP box zo ingesteld dat 00316.. via Netelip gaat (voor mensen die gewaarschuwd zijn) en gewoon 06... via Telfort.
Voor vaste nummers heb ik bij Telfort 5 ct per gesprek ongeacht de duur, dus dan is het niet zo'n punt.
En sowieso is het voor mij allemaal goedkoop: tot een paar maanden geleden zat ik nog op een ISDN lijn van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 

Ik ben nieuw in de wereld van bellen met voip en wil met voipbuster gaan bellen met een vaste toestel. 
Nu kan ik wel een account maken op voipbuster, maar hoe kom ik aan een eigennummer om inkomende gesprekken te  ontvangen?
Voipbuster geeft geen nummers meer uit. 

Wat raden jullie mij aan voipbuster of een andere provider? 
Wat ik belangrijk vind is gratis bellen naar alle vaste nummers in nl, zonder starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

mno

Bij budgetphone.nl kan je voor 10 euro per jaar een prepaid regio-gebonden nummer krijgen. Hier kan je zonder verdere kosten op gebeld worden. Je kan er vervolgens bij Voipbuster voor zorgen dat het budgetphone nummer getoond wordt als nummeridentificatie.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:33:
Bij budgetphone.nl kan je voor 10 euro per jaar een prepaid regio-gebonden nummer krijgen. Hier kan je zonder verdere kosten op gebeld worden. Je kan er vervolgens bij Voipbuster voor zorgen dat het budgetphone nummer getoond wordt als nummeridentificatie.
Kan ik mijn telfort modem hiervoor gebruiken of heb ik een sip modem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee hoe ik mijn setup betrouwbaarder kan maken met een Telenetverbinding en een Zyxel 260x (zo'n grijze) ingesteld als ATA? Er is volgens mij geen stunserver in te stellen (omdat dit normaal niet nodig is, bij ADSL zit het modem op het WAN-ip), dus ik heb het met NAT geprobeerd. Nadeel is dat dit allemaal moet via de website van Telenet omdat dit modem de router is.

Het heeft wel een tijd goed gewerkt, maar tegenwoordig ben ik 5 van de 10 keer onbereikbaar (heb nog in inkomend Voipbusternummer). In het modem heb ik het zelfs twee keer ingesteld nu (een keer via pbxes en een keer via voipbuster zodat de kans 2x zo groot is dat een van beide accounts werkt), maar dat is natuurlijk een oplossing van niks (en het werkt nog steeds vaak niet)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EvScpWkyYsWvUrYgsPEdtiZp/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ofxd4cGOR4CPFr086sc4Nbdi/full.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
@man007: Ik weet niet wat Telfort inmiddels meelevert als modem, maar de mijne kon er gewoon een SIP-server van een andere provider bij in hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochem_ op 02-10-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem_ schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:05:
@man007: Ik weet niet wat Telfort inmiddels meelevert als modem, maar de mijne kon er gewoon een SIP-server van een andere provider bij in hebben.
Telfort levert zyxel p2812hnu-f1 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[edit]oh, dat is niet voor mij :p

[ Voor 91% gewijzigd door Marzman op 02-10-2012 22:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:28
mno schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:33:
Waar zie jij een abonnement van €10 per jaar? Het goedkoopste dat ik kan vinden, is Call2Skype, wat €24.50 per jaar kost.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

mno

Xesxen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:30:
[...]

Waar zie jij een abonnement van €10 per jaar? Het goedkoopste dat ik kan vinden, is Call2Skype, wat €24.50 per jaar kost.
Heel vreemd, ik zie hem ook niet meer. Misschien zijn ze heel recent gestopt met het aanbieden van Voip Prepaid. Ik maak er zelf al jaren gebruik van en heb het begin augustus nog voor iemand anders afgesloten.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben het zo te zien inderdaad niet meer, het was ook geen abo. Gewoon prepaid nummers waar je zelf nog beltegoed op moest zetten (of dus alleen voor voip-in gebruiken).

/▌

Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste