Hoofdcategorieën
Topicacties

NOS Kroeg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Praetor

zo... net even met OpenFiler gespeeld. Nu braaf (sorta) 20 MB/s schrijf en 50 MB/s leessnelheid op een iSCSI volume :D :P

* darkmage gaat een écht kroeg in

Het ejectknopje op een afstandsbediening? Kan de man 'in control' blijven zitten als de vrouw de CD/DVD vervangt :)

Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

quote:
robbert schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:17:

Ik ben wel benieuwd wat vind jij nou zoveel beter aan Beryl vergeleken met Compiz?
Ik heb overigens alleen Beryl gedraaid en nog nooit Compiz, vandaar mijn vraag. ;)
In beryl heb je veel meer opties die ik mis in compiz. Compiz draait standaard wel leuk, maar echt opties om wat te veranderen zijn er volgens mij niet. In Beryl daarentegen kun je zowat alles instellen. De opties om animaties e.d. in te stellen voor het sluiten/openen van vensters. Het doorzichtig maken van je kubus, zelf overal shortcuts voor instellen, meer desktops toevoegen aan je kubus, instellen van transperantie effecten voor vensters en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer.

Écht nodig is het natuurlijk niet, maar ik persoonlijk vind een beetje 'oogsnoep' wel leuk.

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:18:
[...]

In beryl heb je veel meer opties die ik mis in compiz. Compiz draait standaard wel leuk, maar echt opties om wat te veranderen zijn er volgens mij niet. In Beryl daarentegen kun je zowat alles instellen. De opties om animaties e.d. in te stellen voor het sluiten/openen van vensters. Het doorzichtig maken van je kubus, zelf overal shortcuts voor instellen, meer desktops toevoegen aan je kubus, instellen van transperantie effecten voor vensters en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer.

Écht nodig is het natuurlijk niet, maar ik persoonlijk vind een beetje 'oogsnoep' wel leuk.
Meer opties is ook gelijk een probleem van Beryl :P Als je iets wil vinden ben je eeuwen aan het zoeken waar dat nou eens zou staan. Gelukkig zijn ze de Beryl Manager wel aan het verbeteren, momenteel (svn) ziet het er al een stuk beter uit.
Daarnaast zou het via libberylsettings ook mogelijk moeten worden om gemakkelijk een andere manager te schrijven, die een wat beperkter aantal opties heeft, wat iets idealer zou zijn voor beginners. ;)

Waar zit die optie trouwens om meerdere desktops toe te voegen aan je kubus, krijg je dan een 7-kantig ding ofzo :P

robbert wijzigde dit bericht 12-01-2007 20:42 (4%)

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

De optie om meerdere desktops toe te voegen vind je bij: general options -> main tab -> Horizontal virtual size. Je krijgt bij meerdere desktops zoiets:
http://img125.imageshack.us/img125/8560/screenshotfs0.jpg
Je kan tot 32 verschillende desktops toevoegen.

Ik ben het wel met je eens dat de vele opties wat onoverzichtelijk zijn, maar echt een probleem vind ik het ook weer niet. Ik stel zoiets gewoon 1x in en dan loop ik alles even na.

Reg. datum: 25 augustus 2000

Reg. datum: 17 september 2006

Zo, doe mij maar een biertje. :Y) Eindelijk is Debian Testing als desktop compleet geinstaleerd, zonder te te vloeken, en de partitie maar weer te formateren naar NTFS. Nu alleen nog de MS fonts, Flash 9, etc etc...

$geen_ondertitel
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
dit is zeker een waardevolle link :)

Maar het gaat er mij niet in de eerste plaats om dat we hier een kopie maken voor windows alternatieven. Er zijn ook progjes voor linux waar je leuke dingen mee kan doen, waar je onder windows niet aan zou denken. Dit soort informatie is volgens mij ook waardevol om te delen.

Nog een vraag, ik zag pas een screenshot van iemand die de terminal venster zonder menubalk, en zonder titelbalk enzo had. Kan dit onder gnome?

killu wijzigde dit bericht 13-01-2007 08:36 (12%)

t0000000000t!

We gaan thuis een centraal servertje neerzetten die bij voorkeur ook overweg moet kunnen met de stereo. Tegen die tijd eens kijken of Linux dat allemaal naar onze voldoening kan :)

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

The anti-sheep

quote:
killu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:27:
[...]

dit is zeker een waardevolle link :)

Maar het gaat er mij niet in de eerste plaats om dat we hier een kopie maken voor windows alternatieven. Er zijn ook progjes voor linux waar je leuke dingen mee kan doen, waar je onder windows niet aan zou denken. Dit soort informatie is volgens mij ook waardevol om te delen.

Nog een vraag, ik zag pas een screenshot van iemand die de terminal venster zonder menubalk, en zonder titelbalk enzo had. Kan dit onder gnome?
offtopic:
Alles is uitwisselbaar, iets is niet bijv. KDE/Gnome-specifiek

Kijk eens naar rxvt / rxvt-unicode.

Kleuren etc. zijn te configureren in het bestand .Xdefaults in je home-map
Dit is bijvoorbeeld een configuratie voor een Zwarte terminal, met witte tekst en zonder scrollbalken (scrollen kun je nog wel doen met je muiswiel) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
urxvt*font: xft:Bitstream Vera Sans Mono:pixelsize=11
urxvt*geometry: 100x30+0+0
urxvt*background: rgba:0000/0000/0000/cccc
urxvt*foreground: white
urxvt*scrollBar: false
urxvt*saveLines: 5000
urxvt*scrollTtyOutput: false
urxvt*scrollWithBuffer: false

Als je nog minder wilt zul je er ook devilspie bij moeten gebruiken.

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
killu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:27:
Met gnome-terminal kan ik iig zo de menu balk uitzetten, nl: rechtermuisknop, show menubar.
Voor emerald (de window decorator die Beryl gebruikt) is het mogelijk om de titelbalk weg te halen, of het nou echt handig is vraag ik me ook af ;)

Zie bijvoorbeeld
http://robbertkrebbers.nl/troep/got/gnometerm.resized.png

robbert wijzigde dit bericht 13-01-2007 14:49 (12%)

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Men.. ik was gister WinXP op mijn desktop helemaal zat. Dus besloot ik maar eens Mandriva 2007 x86_64 te installeren op mijn desktop. Mocht geen probleem zijn had ik bedacht. Valt opzich ook wel mee, alleen moet ik na de installatie, als de grafische omgeving voor het eerst start, kiezen tussen geen 3ddesktop of compiz. wat ik ook kies, ik moet vervolgens altijd uitloggen en de grafische omgeving opnieuw starten.

Dat doe ik dus braaf, en dan krijg ik gewoon weer exact hetzelfde window, en moet ik weer uitloggen enzo.. Men.. endless loop!

Oja, en ik moet compiz installeren, anders kan ik geen "next" kiezen.. vage shit!

Misschien moet ik bij mijn leest blijven.. Linux is voor servers ;)
Reg. datum: 07 oktober 2004

tip voor als je je verveeld.
install eens een fortune package :P
ben al veel leuke quotes tegengekomen :D
quote:
paul@tux ~ $ fortune

A computer salesman visits a company president for the purpose of selling
the president one of the latest talking computers.
Salesman: "This machine knows everything. I can ask it any question
and it'll give the correct answer. Computer, what is the
speed of light?"
Computer: 186,282 miles per second.
Salesman: "Who was the first president of the United States?"
Computer: George Washington.
President: "I'm still not convinced. Let me ask a question.
Where is my father?"
Computer: Your father is fishing in Georgia.
President: "Hah!! The computer is wrong. My father died over twenty
years ago!"
Computer: Your mother's husband died 22 years ago. Your father just
landed a twelve pound bass.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Fairly odd Tim

quote:
zomertje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:34:
We gaan thuis een centraal servertje neerzetten die bij voorkeur ook overweg moet kunnen met de stereo. Tegen die tijd eens kijken of Linux dat allemaal naar onze voldoening kan :)
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "overweg kunnen met de stereo" maar als het geluid van de server naar de stereo moet dan moet alleen de geluidskaart ondersteunt zijn. En dan een 3,5 mm naar tulp kabel kopen.

Alle sletjes aan de jabber :P

Reg. datum: 11 januari 2007

Leuke thread is dit! Goed initiatief! :)
Dat tegenwoordig die kubus van beryl meer dan vier vlakken kan krijgen wist ik nog niet. Wat is beryl toch een prachtig stukje software!
Ik ondervind alleen een belangrijk nadeel bij beryl:
Ik gebruik kde. Standaard staan in kde in de taskbar op iedere virtuele desktop alle programma's (ook die van andere desktops). Zelf vind ik het wel zo overzichtelijk als alleen de programma's te zien zijn van de actieve desktop. Dit is als gewoon kwin draait eenvoudig in te stellen door rechts te klikken op de taskbar en vervolgens configure panel te kiezen. Ideaal!
Zodra ik echter beryl start, krijg je op iedere desktop alle programma's te zien. En de hierboven genoemde opte is ineens verdwenen uit het configure panel venster. :?
Kent iemand hier toevallig een oplossing voor dit probleem?

Unleash the power!

* Voor het eerst een freeBSD installatie aan het doen, werkt echt lekker :)
Watt?
Reg. datum: 09 april 2001

Ik ben vandaag ook echt met Linux (Ubuntu) begonnen, nadat ik de computer van de buren heb bekeken met Knoppix begon ik de smaak te pakken te krijgen, en wilde toch beginnen hoewel een CPU nog niet binnen is (Ubuntu komt wel op een oudere computer te staan, ben nog niet helemaal om ;) )

Eerst een beetje inlezen (nou ja... kijken welke versie ik nou _echt_ moet hebben voor een oude bak, bleek dus de 'alternate' versie te zijn in verband met weinig geheugen... de 'echte' computer is een 3GHz geval met 1024MB RAM, moet genoeg zijn), en die is nu aan het 'installeren', geen idee of het gaat lukken, en 'gelukt' is tot en met de grafische omgeving waar ik wat mee kan, Knoppix lukte niet echt (te weinig geheugen, heb maar 96MB in de P233, maar ik ga zo even 64MB uit de P133 trekken, en de 2x16MB daar door vervangen), want met de console kom ik nog niet verder dan een oud DOS spelletje opstarten :P (maar dat gaat wel veranderen)

Ervaring so far:
Valt best mee, ik doe gewoon de (voor mij) meest logische opties, en ik zie wel waar het schip strandt de boel vastloopt :Y)
Alleen het installeren duurt erg lang, ben al een goed uur bezig met 'Te installeren programmatuur uitlezen en installeren', en ik zit nu op 6% :P
[flame]
Windows was nu al lang klaar en werkbaar geweest :P
[/flame]

Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.

Tip: cancel die installatie en download Xubuntu (Gebruikt Xfce, iets lichter dan Gnome), Fluxbuntu (gebruikt Fluxbox, nog minder resources dan Xfce nodig) of nUbuntu (een gestripte versie van Fluxbox, neemt dus minder ruimte in en zal sneller installeren dan Fluxbuntu).

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

The anti-sheep

quote:
mithras schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:20:
Tip: cancel die installatie en download Xubuntu (Gebruikt Xfce, iets lichter dan Gnome), Fluxbuntu (gebruikt Fluxbox, nog minder resources dan Xfce nodig) of nUbuntu (een gestripte versie van Fluxbox, neemt dus minder ruimte in en zal sneller installeren dan Fluxbuntu).
Xubuntu kun je ook al vergeten met zulke specs. Fluxbox is zijn enige optie :)
Als je het geinstalleerd binnen de 4 uur (Ubuntu), zal het opstarten ook een eeuwige tijd duren en heb je een totaal onwerkbaar systeem. Hetzelfde effect als Windows XP installeren (duurt LANG met deze specs) en opstarten (dat wil je ook niet).

Als je een goede feeling wilt krijgen wat Linux / (K)Ubuntu inhoudt gebruik je het op een systeem wat je ook zou gebruiken voor Windows XP. Ga er ook niet van uit dat je nu veel fancy dingen gaat zien, want Fluxbox is erg minimalistisch (ik vind het wel leuk op z'n tijd) en geeft je een verkeerd beeld van wat er allemaal mogelijk is.

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Fluxbox is zijn enige optie :)
Pardon :?

Vrijwel ieder fatsoenlijke distro krijg je aan de praat met non-grafische installer. Ik zou zelf op zo'n bak voor Debian gaan of anders evt Slackware. En als je de basis erin hebt, heb je keuze uit 1001 window managers. XFCE is een beetje aan de krappe kant, maar Windowmaker draait met gemak (ooit zeer soepel draaiend gehad op een P60 met 64MB onder Debian 2.2), om nog maar te zwijgen over al de andere mogelijkheden. Eigenlijk ben je sneller klaar door te melden wat niet zinnig gaat werken, namelijk lompe dingen als KDE en Gnome. XFCE en Enlightenment zijn grensgevallen, de rest lukt makkelijk :z

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

The anti-sheep

quote:
dion_b schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Pardon :?

Vrijwel ieder fatsoenlijke distro krijg je aan de praat met non-grafische installer. Ik zou zelf op zo'n bak voor Debian gaan of anders evt Slackware. En als je de basis erin hebt, heb je keuze uit 1001 window managers. XFCE is een beetje aan de krappe kant, maar Windowmaker draait met gemak (ooit zeer soepel draaiend gehad op een P60 met 64MB onder Debian 2.2), om nog maar te zwijgen over al de andere mogelijkheden. Eigenlijk ben je sneller klaar door te melden wat niet zinnig gaat werken, namelijk lompe dingen als KDE en Gnome. XFCE en Enlightenment zijn grensgevallen, de rest lukt makkelijk :z
Misschien begrijp je mij verkeerd, maar van alle *buntu-realeases is Fluxbuntu zijn enige keuze (tenzij hij begint met de server-release). Dat jij genoegen neemt met WM / Ratpoision / DWM etc. is mooi, maar het ziet er kut uit en kun je absoluut niet vergelijken met Gnome / KDE of XFCE (en Fluxbox).

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Jungian schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:09:
[...]

Misschien begrijp je mij verkeerd, maar van alle *buntu-realeases is Fluxbuntu zijn enige keuze (tenzij hij begint met de server-release). Dat jij genoegen neemt met WM / Ratpoision / DWM etc. is mooi, maar het ziet er kut uit en kun je absoluut niet vergelijken met Gnome / KDE of XFCE (en Fluxbox).
Ah, dat je het over beperkt blijven tot Ubuntu had ik niet helemaal begrepen :o

Overigens vind ik Windowmaker er een stuk beter uitzien dat Fluxbox, het is alleen een fundamenteel ander concept voor een desktop.

* dion_b moet trouwens ook melden een CDE-fan te zijn, wat volgens velen uiterste blijk van wansmaak is :+

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Watt?
Reg. datum: 09 april 2001

quote:
mithras schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:20:
Dan houdt het op, Xunbuntu heeft ook 192MB nodig om te installeren, nUbuntu is 'add packages related to security testing, and remove unneeded packages, such as Gnome, Openoffice.org, and Evolution', niet helemaal wat ik meteen wil (ik wil basic desktop, met een browser die het meteen doet, en van daaruit gaan leren met andere dingen installeren.

Ik heb een omgekeerde leercurve: eerst grafisch, dan console :X :P

Maar ik hou er voor vandaag maar weer mee op, en ga wachten tot ik een fatsoenlijke computer vrij heb. Ik ben nog een té grote beginner om het op een oude computer gedetailleerd te installeren :/

Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.

The anti-sheep

quote:
dion_b schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:14:* dion_b moet trouwens ook melden een CDE-fan te zijn, wat volgens velen uiterste blijk van wansmaak is :+
Enter Ratpoison ;)
Daar kan CDE nog een puntje aan zuigen :+

Unleash the power!

Aah dat is nog erger dan console :O doe dan maar blackbox :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: