ik zou een proxy doen en daarop gaan blokken.quote:
stuk efficienter
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » NOS Kroeg
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]ik zou een proxy doen en daarop gaan blokken.quote:jelly schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:04:
Ik heb een vraag over iptables is het mogelijk om daardoor plaatjes te blokken van site's dus als voorbeeld google-ads. Ik heb uit de bieb een boek over linux firewalls gehaald maar dat is een beetje gedateerd denk ik het komt uit 2000 weet iemand anders misschien dan een goeie howto hiervoor?
offtopic
verder heb ik als beginner (noob) met ubuntu 6.10 goeie ervaringen
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
quote:Jungian schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:33:
[...]
Debian Unstable is op dit moment trouwens een saaie hoop oude krotten-software *Gnome 2.14 bijvoorbeeld*. Hierboven staat dat dat onmiddelijk verandert als Etch uitkomt, maar dat kan nog wel even duren.
Nikon D70 + Tokina 12-24mm + Nikkor 28-80mm + Sigma 70-300mm
chown staat voor change ownership. Als je alle bestanden recursief chown'ed naar nobody:nobody (want syntax is username:group) dan is je hele www tree gewoon van nobody en kan die er wel bijquote:Mishmash schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:18:
Hey vraagje over rechten....
Ik heb hier een apache server draaien, die draait onder de user nobody. Nu is de dir waar alle content in staat van de owner root. Ik kan wel alles uitlezen, maar zodra ik probeer te schrijven er naartoe krijg ik foutmeldingen dat ik geen rechten heb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de user nobody wel kan schrijven naar de folders? Kan ik de owner van de folder veranderen naar nobody zonder problemen?
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Dat snap ik, ik werk al langer met linux... Maar brengt dat niet beveiligingslekken met zich mee? Nobody rechten geven over een folder? (Het gaat hier trouwens om een CRM systeem...)quote:mithras schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:24:
[...]
chown staat voor change ownership. Als je alle bestanden recursief chown'ed naar nobody:nobody (want syntax is username:group) dan is je hele www tree gewoon van nobody en kan die er wel bij
Ik weet het niet precies, want bij mij draait apache onder www-data. Is nobody een speciale user, of gewoon een "net als" www-data. Onder www-data zal het niet veel problemen opleveren, omdat apache alleen in zn eigen document root de zaken kan veranderen.quote:Mishmash schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:29:
[...]
Dat snap ik, ik werk al langer met linux... Maar brengt dat niet beveiligingslekken met zich mee? Nobody rechten geven over een folder? (Het gaat hier trouwens om een CRM systeem...)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Dus beter om het volgende te doen:quote:mithras schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:38:
[...]
Ik weet het niet precies, want bij mij draait apache onder www-data. Is nobody een speciale user, of gewoon een "net als" www-data. Onder www-data zal het niet veel problemen opleveren, omdat apache alleen in zn eigen document root de zaken kan veranderen.
Voor alle andere folders heb je root access nodig of moet je een andere user zijn. Als nobody een speciale user en groep is waar ook andere programma's gebruik van kunnen maken wordt het wat lastiger. Sowieso vind ik het wel raar dat je in je www root alles van root hebt gemaakt, dat kan je inderdaad beter anders doen
Jungian wijzigde dit bericht 06-03-2007 23:12 (152%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Raar genoeg zit in experimental 2.16 en geen 2.17quote:Jungian schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:33:
[...]
Debian Unstable is op dit moment trouwens een saaie hoop oude krotten-software *Gnome 2.14 bijvoorbeeld*. Hierboven staat dat dat onmiddelijk verandert als Etch uitkomt, maar dat kan nog wel even duren.
[...]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dat komt doordat het in vergelijking met stable wel onstabiel is (alhoewel het redelijk meevalt), maar in vergelijking met andere distro's is het inderdaad stabiel.quote:DeMoN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:10:
Mensen moeten niet zo bang zijn voor Debian Unstable. Ik draai het al jaren als desktop en server en heb op mijn server 1x wat naars meegemaakt.
Ze mogen het van mij definitief of veel vaker Debian SiD (still in development) gaan noemen ipv Unstable aangezien veel nieuwelingen onnodig bang worden gemaakt door de naam 'onstabiel' in mijn ogen.
quote:Simmie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:19:
Het probleem van de kernel-panics gisteren opgelost
Nieuwe laptop gehaald (omgeruild) en alles werkt gewoon.
Ik zat al te twijfelen aan mijn 'kernel skills' ()
Mijn kunnen | My goal is to replace my soul with coffee and become immortal. | Java programmers grow on trees
Dunno , ik kon het best makkelijk reproduceren (ff temp omlaag en hij deed het niet meer) , misschien dat het bij jou gewoon een bug isquote:GX schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:54:
[...]
Ik ga weer 'ns Dell bellen dan. Dit lijkt me een slecht vooruitzicht.
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Unstable is voor desktops idd prima. Voor productieservers is de stabiliteit van stable wel fijn, of als je iets meer on the edge leeft testing. (Of als je geen keus hebt zoals met x86-64 dozen.) 't is wel leuk om apt-get upgrade te kunnen doen en dat dan alles gewoon blijft werkenquote:DeMoN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:10:
Mensen moeten niet zo bang zijn voor Debian Unstable. Ik draai het al jaren als desktop en server en heb op mijn server 1x wat naars meegemaakt.
Ze mogen het van mij definitief of veel vaker Debian SiD (still in development) gaan noemen ipv Unstable aangezien veel nieuwelingen onnodig bang worden gemaakt door de naam 'onstabiel' in mijn ogen.
CyBeR wijzigde dit bericht 07-03-2007 19:49 (4%)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Iso mounten ( mount isonaam.iso mountplek -t iso9660 -o loop ) en dan je favoriete ripper erop loslaten ?quote:robbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:45:
Heeft iemand enig idee hoe ik van een iso van een audio cd losse flacjes kan krijgen? Mounten met fuseiso werkt iig niet.
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het was eigenlijk een nrg bestand wat ik met nrg2iso om heb gezet. Ik gok dat het dus de rauwe CDDA data is, enig idee hoe ik daar iets nuttigs uit kan krijgen?quote:CyBeR schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
Een iso van een audio cd bestaat niet. wat je waarschijnlijk voor je neus hebt is ofwel rauwe CDDA data, ofwel een dikke grote WAV danwel AIFF file.
robbert wijzigde dit bericht 07-03-2007 20:08 (11%)
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
maar... zo'n nrg bestand is toch geen wav bestand, nog het gene wat ik met nrg2iso krijg. Dus daar schiet ik toch weinig mee opquote:Boudewijn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:27:
je kunt wav gewoon direct rippen naar flac.
ergens in een van de flac tooltjes zit dat gewoon
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » NOS Kroeg
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus