quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:32:
[...]
Op zich zit het briljant inelkaar en het onderliggende systeem loopt ook absoluut niet vast. Fluxbox en openbox gaat perfect (KDE heb ik niet geprobeerd). Het "enige" brakke is dus een onderdeel van Gnome, wat constant de rest meeneemt (tot het punt dat je binnen Gnome alleen nog maar je muis kan bewegen en (non-Gnome) GTK-apps kunt gebruiken die je nog open had staan)
Ik had graag een bug gefiled, maar dat wordt een beetje lastig zo

Wazig probleem, denk dat ik ook wel een vermoeden heb: je dbus sessionbus sterft ergens af waarbij ie of de helft, of je hele desktop gewoon meeneemt. Nieuwe GNOME programma's starten is op zo'n moment dan ook bijna onmogelijk, omdat met gnome 2.16 zowat je hele desktop op het bestaan van dbus hangt. Vroegah met bonobo was dit probleem lang zo erg niet als nu met dbus.
Waar we op archlinux enorm veel last van gehad hebben is een crashende dbus bij het installeren of updaten van pakketjes. Dingen als je gnome desktop die ineens afsluit zonder melding en alles meeneemt of je XFCE Terminal die ineens weg is zijn heel erg bekend, die hebben we ook gepatcht om dat niet meer te doen als dbus wegloopt. Sinds dbus 1.0.2-4 hebben we een paar patches geintegreerd uit git die voorkomen dat dbus vrolijk foute configuratiebestanden gaat inladen, wat de crashes zou moeten oplossen.
Behalve bovenstaand probleem van een paar weken terug, ben ik persoonlijk geen rare dingen tegenkomen in de GNOME die we afleveren in Archlinux. Op dit moment draai ik zelf de 2.17 series van GNOME, die draaien hier ook foutloos, ben op dit moment bezig een repository op te zetten voor GNOME 2.18 RC1.