Hoofdcategorieën
Topicacties

NOS Kroeg

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 december 2005

quote:
DOT schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:06:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe dit handiger is dan een traditionele filemanager. Het ziet er nogal chaotisch uit. Ik zou liever zien dat alles in het echte leven zoals in een filemanager zou kunnen worden gerepresenteerd. :P
gefeliciteerd, u bent nu officieel tot uber-nerd gepromoveerd :+

maargoed, dit stukje heerlijke software is natuurlijk ook niet voor de ordening van al je files (lol, ga eensch /dev ermee bezoeken ofzo, auw :P ) maar voor het leuk werken met foto's, filmpjes, evt (met coverart enzo) muziek en documenten. en ik vind het om mn foto's te bekijken een geweldig idee, je moet alleen niet zoiets voor alles willen gebruiken :)

Mental Aid
Reg. datum: 28 november 2001

quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:27:
Nog leuker, maar dan Arch Linux :

om de haverklap loopt/lopen nautilus of/en gnome-panel vast. Je zou denken : big deal !, ze restarten toch, omdat dat zo mooi is ingesteld bij Sessions. Maar neen ! Het tegendeel blijkt waar te zijn. Als extraatje start Gnome ook helemaal niet meer (wat ik ook afslacht). -O-
Hmm ik zat er aan te denken om Arch eens te proberen , maar als ik dit zo lees wacht ik wel even af ofzo :| (Het feit dat het uberhaupt de hele tijd crashed zegt toch niet veel goeds?)
quote:
iceheart schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:14:
[...]

gefeliciteerd, u bent nu officieel tot uber-nerd gepromoveerd :+

maargoed, dit stukje heerlijke software is natuurlijk ook niet voor de ordening van al je files (lol, ga eensch /dev ermee bezoeken ofzo, auw :P ) maar voor het leuk werken met foto's, filmpjes, evt (met coverart enzo) muziek en documenten. en ik vind het om mn foto's te bekijken een geweldig idee, je moet alleen niet zoiets voor alles willen gebruiken :)
Maarja , hoe vaak ga je nou eigenlijk fotos die je al hebt bekijken? Ik niet zo vaak iig. Het is wel leuk dat er nieuwe idee-en zijn en uitgewerkt worden , alleen zou ik graag eens iets echt revolutionairs zien op file-management gebied. Op de een of andere manier voelt het bezig zijn in een filemanager (ROX , Nautilus etc) gewoon niet lekker aan (niet tov explorer ofzo , maar in het algemeen). Nu heb ik zelf natuurlijk ook geen enkel idee hoe dat beter zou kunnen natuurlijk :P

Raku wijzigde dit bericht 04-03-2007 01:38 (45%)

DISCUSSION, n. A method of confirming others in their errors.

Hates 0x00 bytes
Reg. datum: 12 april 2004

quote:
Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:34:
[...]

Hmm ik zat er aan te denken om Arch eens te proberen , maar als ik dit zo lees wacht ik wel even af ofzo :| (Het feit dat het uberhaupt de hele tijd crashed zegt toch niet veel goeds?)
Arch ICM de Xfce desktop is ideaal... niet zoals xubuntu en consorten die zelfs van Xfce een bloatware desktop weten te maken. (Draait @ 48-80MB).

\o/
Reg. datum: 25 augustus 2000

quote:
Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:05:
[...]

2.6.19-r5

Ben nu 2.6.20 aan het compilen in de hoop dat het beter gaat :) Iig goed om te horen dat ik niet de enige ben :)

(Gebruik jij toevallig ook de ipw3945 patch op je kernel voor de ipw drivers(als je die kaart hebt) ? Ik heb daar meer problemen mee gehad dus ik vertrouw dat ding voor geen meter! :+) <-- Zal er wel niets mee te maken hebben tho :P

Het is alleen erg kloten testen , als ik hem eventjes uit heb gehad werkt ie nml wel gewoon direct , dus ik kan er nooit zomaar van op aan dat hij nu wel werkt 8)7
Ik doe ipw2200, maar ik heb idd ook 2.6.19-r5, en sinds die build panic't ie. Ik wacht gewoon nog even en ik duw dadelijk .21 er op, die af en toe panic kan ik wel mee leven.

mithras: ik weet dat het niet goed is, maar ik ben te lui om er iets aan te doen :P. En dat .oneven unstable is, is bij gnome zo, maar niet bij de kernels. Linus heeft zelfs verklaard dat .19 een 'perfecte' kernel zou moeten zijn. Wel jammer dat deze kernel de eerste is die bij mij op alle fronten faalt :D

Mijn kunnen | My goal is to replace my soul with coffee and become immortal. | Java programmers grow on trees

Reg. datum: 13 juli 2001

quote:
Heb ik niet.

O+ Thinkpad

Reg. datum: 03 februari 2003

Ik wil eigenlijk graag met de NSLU2 gaan experimenteren (die NAS-achtige van Linksys). Hier zijn heel veel leuke dingetjes mee te doen als je er Linux opzet.

Het enige jammere is dat ik er nog niet echt een doel voor heb (ik heb reeds een server) en ik 85 euro voor alleen even spelen net iets te veel vind.

Ik hoop dat ik snel een goed doel kan bedenken, want dan kan ik voor mezelf tenminste rechtvaardigen dat ik dat ding koop om mee te spelen. ;)
Rozijntjes
Reg. datum: 01 juni 2001

Reken eens uit wat het aan stroom bespaart. Dan kost het je nog maar ¤85 - [Stroombesparing]

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:34:
Op zich zit het briljant inelkaar en het onderliggende systeem loopt ook absoluut niet vast. Fluxbox en openbox gaat perfect (KDE heb ik niet geprobeerd). Het "enige" brakke is dus een onderdeel van Gnome, wat constant de rest meeneemt (tot het punt dat je binnen Gnome alleen nog maar je muis kan bewegen en (non-Gnome) GTK-apps kunt gebruiken die je nog open had staan) :|

Ik had graag een bug gefiled, maar dat wordt een beetje lastig zo :P

0.0

Reg. datum: 07 oktober 2004

quote:
Jk_W schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:16:
Ik wil eigenlijk graag met de NSLU2 gaan experimenteren (die NAS-achtige van Linksys). Hier zijn heel veel leuke dingetjes mee te doen als je er Linux opzet.

Het enige jammere is dat ik er nog niet echt een doel voor heb (ik heb reeds een server) en ik 85 euro voor alleen even spelen net iets te veel vind.

Ik hoop dat ik snel een goed doel kan bedenken, want dan kan ik voor mezelf tenminste rechtvaardigen dat ik dat ding koop om mee te spelen. ;)
Ik gebruik hem als streaming media server. Daar is ie natuurlijk perfect voor omdat je er lekker grote schrijven aan kan hangen ;). Je kan namelijk ook een usb hub gebruiken om zo nog meer hdd's er aan te hangen _/-\o_

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:32:
[...]

Op zich zit het briljant inelkaar en het onderliggende systeem loopt ook absoluut niet vast. Fluxbox en openbox gaat perfect (KDE heb ik niet geprobeerd). Het "enige" brakke is dus een onderdeel van Gnome, wat constant de rest meeneemt (tot het punt dat je binnen Gnome alleen nog maar je muis kan bewegen en (non-Gnome) GTK-apps kunt gebruiken die je nog open had staan) :|

Ik had graag een bug gefiled, maar dat wordt een beetje lastig zo :P
Wazig probleem, denk dat ik ook wel een vermoeden heb: je dbus sessionbus sterft ergens af waarbij ie of de helft, of je hele desktop gewoon meeneemt. Nieuwe GNOME programma's starten is op zo'n moment dan ook bijna onmogelijk, omdat met gnome 2.16 zowat je hele desktop op het bestaan van dbus hangt. Vroegah met bonobo was dit probleem lang zo erg niet als nu met dbus.

Waar we op archlinux enorm veel last van gehad hebben is een crashende dbus bij het installeren of updaten van pakketjes. Dingen als je gnome desktop die ineens afsluit zonder melding en alles meeneemt of je XFCE Terminal die ineens weg is zijn heel erg bekend, die hebben we ook gepatcht om dat niet meer te doen als dbus wegloopt. Sinds dbus 1.0.2-4 hebben we een paar patches geintegreerd uit git die voorkomen dat dbus vrolijk foute configuratiebestanden gaat inladen, wat de crashes zou moeten oplossen.

Behalve bovenstaand probleem van een paar weken terug, ben ik persoonlijk geen rare dingen tegenkomen in de GNOME die we afleveren in Archlinux. Op dit moment draai ik zelf de 2.17 series van GNOME, die draaien hier ook foutloos, ben op dit moment bezig een repository op te zetten voor GNOME 2.18 RC1.

>_<

quote:
_JGC_ schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:49:
Op dit moment draai ik zelf de 2.17 series van GNOME, die draaien hier ook foutloos, ben op dit moment bezig een repository op te zetten voor GNOME 2.18 RC1.
Heb je zelf een PKGBUILD gemaakt ? Of is er nog een geheim PKGBUILD-archief waar ik niets vanaf weet :P Bij http://www.archlinux.org/packages/ en AUR zijn nieuwere versies van Gnome niet te vinden namelijk. Als die versie wel stabiel is (zoals jij beweert) zou ik daar zeer mee geholpen zijn. :Y

Debian "unstable" (wat ik nu maar even op m'n desktop heb gezet (m'n laptop is nog Arch)) is wat mij betreft een lachertje. Gnome 2.14 _O-

0.0

zelf PKGBUILDs gemaakt ja, pakketjes staan nog vrolijk allemaal in /usr/src/gnome/home/jan/pkg te wachten, sources staan allemaal vrolijk in /usr/src/gnome/home/jan/cvs/gnome te wachten ;)

Ik moet nog even kijken hoe het allemaal loopt met de python zooi die we in testing hebben. Als die gemigreerd wordt binnen zeer korte tijd gaat gnome 2.17.92 gewoon naar testing, anders wordt het een losse aanvullingsrepo op testing.

Reg. datum: 09 november 2006

quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:09:

Debian "unstable" (wat ik nu maar even op m'n desktop heb gezet (m'n laptop is nog Arch)) is wat mij betreft een lachertje. Gnome 2.14 _O-
Komt dat niet doordat er sinds de freeze van Etch niks naar Sid geupload mag worden wat niet als fix voor Etch is bedoeld. De rest moet allemaal naar Experimental. Maar dat is voorzover ik het ik het hier uit begreep:
quote:
Please allow us to remind you once again on the upload policy: If your
upload is not meant for Etch, do not upload it to unstable but to
experimental.
Dus wat dat betreft houdt de langzame release van Etch alles in Debian tegen...

>_<

Betekend dit dat als Etch eindelijk eens een keer klaar is ik een gigantische merge van experimental richting unstable kan verwachten ? :9

Jungian wijzigde dit bericht 04-03-2007 22:23 (181%)
Reden: nutteloze post omgezet in iets waar ik iets aan zou kunnen hebben

0.0

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:54:
Betekend dit dat als Etch eindelijk eens een keer klaar is ik een gigantische merge van experimental richting unstable kan verwachten ? :9
Jup, dat kan je inderdaad :) Binnen 24 uur word het dan wel nodig om een apt-get dist-upgrade van sid te draaien ja ;)
Mental Aid
Reg. datum: 28 november 2001

quote:
GX schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:33:
[...]

Ik doe ipw2200, maar ik heb idd ook 2.6.19-r5, en sinds die build panic't ie. Ik wacht gewoon nog even en ik duw dadelijk .21 er op, die af en toe panic kan ik wel mee leven.

mithras: ik weet dat het niet goed is, maar ik ben te lui om er iets aan te doen :P. En dat .oneven unstable is, is bij gnome zo, maar niet bij de kernels. Linus heeft zelfs verklaard dat .19 een 'perfecte' kernel zou moeten zijn. Wel jammer dat deze kernel de eerste is die bij mij op alle fronten faalt :D
Hmm vreemd dan :) Ik heb nu overigens .20 erop staan welke dezelfde symptonen heeft. Zometeen even kijken of noapic en nosmp effect heeft.

Hoe zit het trouwens met de 2.3 / 2.5 kernels? Dat zijn toch wel "test/beta/ontwikkelings" kernels? (Daar las ik een hele tijd terug iets over namelijk maar kan het nergens weervinden.)

//edit
Blijkbaar doet ie het nu wel , na de hele dag uit te hebben gestaan zonder extra kernel opties... Ik snap er werkelijk waar niets van :+

Raku wijzigde dit bericht 04-03-2007 23:28 (7%)

DISCUSSION, n. A method of confirming others in their errors.

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:03:
Hoe zit het trouwens met de 2.3 / 2.5 kernels? Dat zijn toch wel "test/beta/ontwikkelings" kernels? (Daar las ik een hele tijd terug iets over namelijk maar kan het nergens weervinden.)
De 2.3.* was de testing reeks voor de 2.4.* kernel en de 2.5.* was de testing reeks voor de 2.6.* kernel. Een 2.7 reeks zal tot mijn weten voorlopig niet komen.

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

>_<

Volgens één of andere developer bij Debian is de audacious-docklet plug-in duivels en laat het je Audacious vastlopen (naleesbaar op http://www.mail-archive.c...debian.org/msg298107.html). Het komt er dus op neer dat je het dan maar zelf moet gaan fixen. Iedereen die Debian SID of Etch gebruikt en de docklet plug-in ook graag wil gebruiken : audacious-docklet_0.1.1-1_i386.deb

0.0

Reg. datum: 03 februari 2003

Zucht, ik wacht met smart op de Kernel-freeze van Feisty. :P

Nu moet ik na iedere update weer opnieuw de juiste modules voor virualbox handmatig aanmaken... ;)
Pastafari

quote:
Jk_W schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:55:
Zucht, ik wacht met smart op de Kernel-freeze van Feisty. :P

Nu moet ik na iedere update weer opnieuw de juiste modules voor virualbox handmatig aanmaken... ;)
Kan je die shizzle niet tijdig even vastpinnen in je /etc/apt/preferences?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

1600kb of shit

quote:
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:54:
Gaat Debian nog upstart krijgen? Het zit al voor een tijdje in Debian experimental...
Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Dutchmega schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:45:
[...]

Gaat Debian nog upstart krijgen? Het zit al voor een tijdje in Debian experimental...
Zoals hierboven al gezegd zal alles wat in experimental staat naar unstable gaan op het moment dat Etch uitkomt.

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Reg. datum: 18 juli 2001

quote:
Dutchmega schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:45:
[...]

* AlterEgo heeft upstart getest onder Etch.
Dat leverde een interessant vastlopend systeem op, waar Knoppix to the rescue moest komen.
Misschien had ik het moet niet gelijk op een volledig encrypted syteem moeten proberen :X

Linux: voor blije, gezonde hardware

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

Ik heb hem gesigned! Zo, en dan nu gelijk maar eens dat partimage proberen om een image te maken, mijn sys rescue cd is klaar met downloaden. Ik hoop dat het werkelijk zo handig is als ik overal heb mogen lezen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: