Hoofdcategorieën
Topicacties

NOS Kroeg

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Jungian schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Er word aan mij toch wel redelijk vaak gevraagd "waarom gebruik je dat linux nou ?" waarop ik dan weer de wedervraag "waarom zou ik Windows of Mac OS gebruiken ?" stel. Het word dan meestal erg stil (op de evangelisten na dan, waarvan de crap-argumenten zo de grond in geboord zijn).
Als die vraag aan mij wordt gesteld: ik vind het fijner werken, het is gratis en via servers is er erg veel extra software beschikbaar. Door dat principe blijft ook _al_ je software via 1 bron up to date.
Het is (volgens mij) sneller en ik kan niet (oke, heel veel minder gemakkelijk) worden geïnfecteerd met virussen, wormen, trojans, ad- en of spyware. De software is beter op elkaar afgestemd (alles gtk, evo met kalender bij de datum/tijd) en makkelijker te customizen: het is een kwestie van een pakketje binnen een venster slepen en je hebt een nieuw thema. Zo met icons, borders, elementen én inlogscherm. Al deze customizations doen _geen_ afbreuk aan je performance (want sorry: windows anders stylen maakt alles rete traag).

Het verhaal over open source en dergelijke hoef ik niet te houden, want meestal zijn ze dan al afgehaakt: wel geïnteresseerd, maar durven/willen niet de moeite nemen om het te proberen. Omdat ik er toch zeker van ben dat er iets niet zal werken, en helaas willen vele die problemen niet oplossen: het moet gewoon werken.
offtopic:
Vandaar ook die laptop, kan ik "showen" hoe het er nu uitziet en hoe fijn en goed alles werkt. Alleen eerst eentje aanschaffen :p

mithras wijzigde dit bericht 10-02-2007 16:09 (7%)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
mithras schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:07:
[...]
offtopic:
Vandaar ook die laptop, kan ik "showen" hoe het er nu uitziet en hoe fijn en goed alles werkt. Alleen eerst eentje aanschaffen :p
Een 15.4" Widescreen Super eXtended Graphics Array (WSXGA+ :P ) scherm doet het qua show-factor ook aardig goed trouwens (1280x800 eat your heart out). Wel minder draagbaar, dat wel.

Het Centrino-platform is trouwens altijd een goede keuze, als je naar hardware-compatibiliteit zoekt :)

0.0

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
Resistor schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:12:
[...]

Echt die-hard ben ik niet, meer een beginner die het niet meer weet of hij met Linux doorgaat.

Hoe moet je eigenlijk multimedia streaming afspelen over een netwerk? (via gesharede mappen)
Bij Windows is het gewoon aanklikken, en het gaat spelen, maar met mijn UbuntuBak wil dat niet lukken als ik op mijn Windows share een .mp3 bestand aanklik. Eerst overgooien en dan spelen lukt prima, maar op de share aanklikken resulteert in het openen van Totem, met de foutmelding
[...]
Het probleem is dat het programma waarmee je de media afspeelt, het afspelen via smb moet ondersteunen. Zelf gebruik ik KDE, en daar is dat standaard wel vrij goed geregeld... Amarok en Kaffeine spelen prima via smb. Wat je onder gnome kunt proberen is totem-xine installeren. Xine ondersteunt namelijk afspelen via smb, dus ik ga ervan uit (lang geleden dat ik voor het laatst gnome heb gebruikt, dus zeker weten doe ik het niet) dat het dan wel werkt.
Een andere optie, is de windows share in ubuntu mounten via smbfs.
Overigens gaat dit in KDE 4 wel ontzettend mooi geregeld worden: via Phonon. Dat is een multimedia api die meerdere backends kan ondersteunen (xine, gstreamer etc.). Zo kan de gebruiker mooi centraal kiezen welke multimedia backend hij voor al zijn applicaties wil gebruiken, en worden via phonon voor alle bestanden ook kio slaves gebruikt voor het afspelen: kan je het in konqueror zien, dan kun je het ook afspelen. Lekker mp3tjes streamen via sftp, of svn? Dan moet dat kunnen.. :)

Al met al zijn de meeste toch een stuk minder die-hard dan het in eerste instantie overkomt. :)

Kortom, een vrij realistische groep gebruikers. ;)

Desktop specs, server specs

`whoami`

quote:
UID-0 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:07:
Lekker mp3tjes streamen via sftp, of svn? Dan moet dat kunnen.. :)
hoop dat dit geen reeel voorstel is :X

Zoek een kamer in amsterdam. Weet je wat, dan hoor ik het graag. Tot 650E.

Life is funny!

Via SFTP mp3'tjes afspelen lijkt me weinig mis mee?

SVN is wellicht een beetje dubieus; maar kan ook wel handig zijn; als je broertje bijvoorbeeld producer is kan je mooi zorgen dat je altijd de nieuwste trunk versie van zijn hits hebt ;)

Klachten, vragen of opmerkingen? DM of mail mij, of ga naar het NSTM terugkoppelingstopic

quote:
eamelink schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:44:
Wat dacht je van om dat lekker via ftp of (desnoods) http te doen? Sftp is door zn secure transfer veels te load gevoelig: als een aantal mensen achter elkaar een aantal mp3's van x mb downloaden zit je met een belachelijke hoge load. Daarnaast is door die security check niet de optimale (hoge) bandbreedte te halen. Ftp is bedoeld voor file transfers en is ook een stuk sneller, sftp alleen als het echt veilig moet: vaak voor kleine (config)bestandjes etc.
quote:
SVN is wellicht een beetje dubieus; maar kan ook wel handig zijn; als je broertje bijvoorbeeld producer is kan je mooi zorgen dat je altijd de nieuwste trunk versie van zijn hits hebt ;)
:D

haklust!

quote:
eamelink schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:44:

pcies, heb je zelfs minder load, want je hoeft alleen maar de diff in je eigen trunk te patchen :D

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

`whoami`

jep maar een diff op een binary is niet echt handig.
je moet eens het resource (met name disk) gebruik vergelijken tussen plain text spullen (source code, latex etc) en binaries.

dat is schrikken ;)

Zoek een kamer in amsterdam. Weet je wat, dan hoor ik het graag. Tot 650E.

haklust!

quote:
Boudewijn schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:48:
jep maar een diff op een binary is niet echt handig.
je moet eens het resource (met name disk) gebruik vergelijken tussen plain text spullen (source code, latex etc) en binaries.

dat is schrikken ;)
Het was bedoeld als grap ;)

dat is schrikken ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

Weet er iemand eigenlijk waarom er na elke update weer een nieuwe regel toegevoegd wordt aan grub?
Ik word er zo langzaam aan een beetje moe van elke keer weer grub aan te moeten passen. :/
nouja.. zoveel werk is het nou ook weer niet, maar toch..

MDtje wijzigde dit bericht 12-02-2007 15:15 (13%)

Unleash the power!

quote:
MDtje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:14:
Weet er iemand eigenlijk waarom er na elke update weer een nieuwe regel toegevoegd wordt aan grub?
Ik word er zo langzaam aan een beetje moe van elke keer weer grub aan te moeten passen. :/
debian I assume? :O
Reg. datum: 03 februari 2003

quote:
Dat gebeurt na iedere kernel-verandering. Dit is gedaan, dat wanneer de nieuwe kernel niet goed werkt met je huidige instellingen en modules, je gemakkelijk weer je oude kan kiezen om alles op te lossen of te veranderen. :)
quote:
Je kunt ook je oude kernel weggooien en update-grub draaien, je hoeft helemaal niet aan menu.lst te komen ;)

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
_JGC_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Je kunt ook je oude kernel weggooien en update-grub draaien, je hoeft helemaal niet aan menu.lst te komen ;)
Tot mijn weten past Debian automatisch menu.lst aan, of voert automatisch update-grub uit. Gewoon met apt de oude kernels verwijderen en klaar. ;)

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

quote:
:P niet zo negatief over debian he.. :P

;) Maar op dit moment had ik het even over ubuntu, maar het blijft debian-based natuurlijk.
Eigenlijk wel handig dat je oude kernel blijft bestaan als backup. ;) ik zal zo maar even bezig dan met de oude kernels weg te gooien.. (:S en ik maar elke keer mn menu.lst zitten aanpassen :S)
Nou iig mooi dat ik nu weet hoe het zit.

Thanx ;)

MDtje wijzigde dit bericht 12-02-2007 17:31 (5%)

Reg. datum: 11 januari 2007

Ik vraag me af waarom ze bij het installeren van een nieuwe kernel niet alleen de huidige kernel, en de nieuwe versie in het lijstje zetten. Het is handig om een backup te hebben maar iedere mogelijke kernel menu.lst houden lijkt me wat overdreven.
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die de ontwikkeling van KDE 4 een beetje volgen? Ik kan in ieder geval niet wachten totdat de ontwikkeling 'klaar' is. Door van alles met vector rendering te doen gaat het er zo ontzettend gelikt uitzien :P :
http://static.kdenews.org/dannya/vol1_devel_ksysguard.png

quote:
UID-0 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:03:
Ik vraag me af waarom ze bij het installeren van een nieuwe kernel niet alleen de huidige kernel, en de nieuwe versie in het lijstje zetten. Het is handig om een backup te hebben maar iedere mogelijke kernel menu.lst houden lijkt me wat overdreven.
Ik ziet hier met een handmatig geinstalleerde nvidia driver die zn eigen modules bakt. Een nieuwe kernel betekent een reinstall van de driver (hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor vmware-server).
Als je dat vergeet is het makkelijk om terug te gaan naar de oude kernel, omdat ik nu te lui ben om die te installeren; dat komt vanavond wel. Ik moest echter wel nu op mijn pc, dus ff snel rebooten en de oude kernel kiezen.
Het verwijderen van de oude kernel haalt volgens mij de enrty uit menu.lst, dus ff apt-get remove en klaar ;)

titel onder
Reg. datum: 09 juni 2001

quote:
UID-0 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:03:
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die de ontwikkeling van KDE 4 een beetje volgen? Ik kan in ieder geval niet wachten totdat de ontwikkeling 'klaar' is. Door van alles met vector rendering te doen gaat het er zo ontzettend gelikt uitzien :P :
[afbeelding]
jep, ik volg dat wel een beetje ja. Ze zijn idd heel goed bezig...

T zal er vast allemaal wel mooi uit komen te zien, maar nog veel belangrijker: t zal allemaal veel prettiger werken. De GUI's zullen sneller reageren, kwin krijgt simpele, handige compositing ondersteuning, de taakbalk en startmenu zullen handiger zijn, desktop search is mooi geintegreerd, okular zal een hele prettige document-viewer worden, enz.

EnCE

Enig idee wanneer dat "stable" wordt ?? Het ziet er inderdaad erg goed uit, en als dit al mooi is ziet de rest er hopelijk nog fijner uit.

ook enig idee van de load die het op je bak legt ?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

Hoe werkt het synchroniseren van een Palm (Tungsten T) met KMail? Onder Edgy met gpilot is dit namelijk echt perfect geregeld: instellen dat het via usb gaat; synchroniseren en de info wordt opgehaald. De rest werkt vlekkeloos.
Alleen: werkt dit dus ook met KDE? gpilot zal ik liever niet willen gebruiken (als dat al kan), want nu met gnome heb ik ook geen kde troep. KDE begint me erg te trekken eigenlijk (vaak iets meer en net iets betere applicaties dan Gnome), dus ik wil Feisty eens met kde gaan proberen. Mits de sync werkt dus :)
quote:
Pim. schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:58:
[...]

Dit is niet het kleine vraagjes topic he ;)

Zoek even en als het niet lukt open even een topic met wat je gedaan hebt, hoe je gezocht hebt en wat niet lukt
:$ Het heet gewoon kpilot 8)7 synct als het goed is met kaddressbook wat kmail ook weer gebruikt. Mmm, you're right. Ik heb het dus ook al gevonden https://wiki.ubuntu.com/PDADeviceList :Y)
offtopic:
Gelijk mn Tungsten T voor gpilot maar toegevoegd

mithras wijzigde dit bericht 12-02-2007 22:13 (33%)

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Ik vraag me af of Qt en GTK ook een beetje compositing-features gaan krijgen, zodat je 'echte' 3d-knoppen kan krijgen, of bijvoorbeeld slechts bumpmap-highlights met als lichtbron de cursor ofzo. Zeker met de coole WPF-features die ik gezien heb (Yahoo IM [Flash] bijvoorbeeld) begint GTK/Qt toch weer een beetje oud aan te voelen.

@hieronder, sorry voor de onaangekondigde 'satan'-link :P

DOT wijzigde dit bericht 12-02-2007 21:59 (9%)

Groeten,
DOT

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

Van mij mag het allemaal zo blijven als het nu is :) Behalve als m'n performance niet achteruit gaat natuurlijk (waarbij je Yahoo Messenger-link erg evil is in dat aspect.

* Jungian is Clearlooks-fan ( + Stripped Metacity-theme)

Jungian wijzigde dit bericht 12-02-2007 21:59 (13%)

0.0

EnCE

quote:
mithras schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:51:
Hoe werkt het synchroniseren van een Palm (Tungsten T) met KMail? Onder Edgy met gpilot is dit namelijk echt perfect geregeld: instellen dat het via usb gaat; synchroniseren en de info wordt opgehaald. De rest werkt vlekkeloos.
Alleen: werkt dit dus ook met KDE? gpilot zal ik liever niet willen gebruiken (als dat al kan), want nu met gnome heb ik ook geen kde troep. KDE begint me erg te trekken eigenlijk (vaak iets meer en net iets betere applicaties dan Gnome), dus ik wil Feisty eens met kde gaan proberen. Mits de sync werkt dus :)
Dit is niet het kleine vraagjes topic he ;)

Zoek even en als het niet lukt open even een topic met wat je gedaan hebt, hoe je gezocht hebt en wat niet lukt

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

1600kb of shit

Weet iemand nog waar je usplash thema's kan vinden?
Ik ben een beetje zat van de Ubuntu usplash. Ik kan maar erg weinig thema's vinden.

EDIT:
Arg. Als ik ET wil installeren, zie ik geen font bij installatievenster.... Ik kan niet eens zien wat ik typ.. help?

Dutchmega wijzigde dit bericht 12-02-2007 23:25 (31%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: