Kijk effe uit met deze bug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=340559quote:Jk_W schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:14:
Zo, ik ga nu Ubuntu Feisty Fawn Herd 2 downloaden en installeren. Ik installeer hem gewoon op mijn "hoofd"-PC. Dit is imho de enige manier om bugs echt te vinden. Als het helemaal mislukt kan ik binnen korte tijd de stable er weer op zetten. Mijn /home is toch een aparte partitie, dus ik heb weinig te verliezen!
Eens kijken of ik kan helpen de bugjes te ontdekken enzo!
Geen idee of die middels al opgelost is, want ik ga het niet uittesten
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Jungian wijzigde dit bericht 19-01-2007 15:30 (0%)
Reden: spelfout
0.0
https://wiki.ubuntu.com/install.exe/Prototype
Dit is ook wel interessant. Ubuntu installeren vanuit Windows
Lijkt erg veel hierop:quote:Dutchmega schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:31:
https://wiki.ubuntu.com/install.exe
https://wiki.ubuntu.com/install.exe/Prototype
Dit is ook wel interessant. Ubuntu installeren vanuit Windows
quote:savale schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:17:
geweldige ontwikkeling IMO:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=338279
Vooral handig voor mijn laptop waar ik dual boot nodig heb en ik flexibel wil zijn wat betreft diskruimte gebruik.
Ik draai nu btw Feisty Fawn Herd 2. Het installeren en booten ging iig vlekkeloos! Op het eerste gezicht lijkt het allemaal goed te werken. Nu op zoek naar de bugs!
(Heb al wel een paar schoonheidsfoutjes gevonden...)
Zo:quote:killu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:35:
Hoe splits ik een .flac bestand op als ik een .cue bestand er bij heb. Het ape2flac script wat ik eerder in dit topic heb gehad werkt, maar ik heb de laatste tijd ook redelijk wat downloads met maar 1 groot .flac bestand.
code:
1
| cuebreakpoints cdimage.cue | shnsplit -o flac cdimage.flac |
Maar je kan hier natuurlijk ook weer een scriptje van maken
code:
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/bash
if [ -z "$1" ] || [ -z "$2" ]; then
echo "Usage: $( basename $0 ) flacfile cuefile"
else
cuebreakpoints "$2" | shnsplit -o flac "$1"
fi |
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
thx!quote:robbert schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:55:
[...]
Zo:
code:
1 cuebreakpoints cdimage.cue | shnsplit -o flac cdimage.flac
Maar je kan hier natuurlijk ook weer een scriptje van maken
code:
1 2 3 4 5 6#!/bin/bash if [ -z "$1" ] || [ -z "$2" ]; then echo "Usage: $( basename $0 ) flacfile cuefile" else cuebreakpoints "$2" | shnsplit -o flac "$1" fi
Zelf snap ik niet echt veel van die scripttaal die je daar neerzet. Php begrijpen lukt me nog aardig, maar hier zal ik me een andere keer in moeten gaan verdiepen wil ik dit ooit snappen of zelf kunnen.
Waarom in godsnaam zoiets gebruiken aan degene die het moeten leren. SSH is toch veel beter, en ik kan me niet indenken dat dat nou zooo moeilijk is om wat dingetjes mee te verrichten
Enige reden die ik kan bedenken is dat Windows (gezien waarschijnlijk het grootste gedeelte van de studenten Windows gebruikt) zelf een telnet client heeft en geen ssh client.quote:Vinnie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:11:
Vandaag op school met studietaken over linux weer begonnen... en voor remote managment gebruiken ze..... telnet
Waarom in godsnaam zoiets gebruiken aan degene die het moeten leren. SSH is toch veel beter, en ik kan me niet indenken dat dat nou zooo moeilijk is om wat dingetjes mee te verrichten
Ik ben zelf ook niet echt goed in bash scripting hoorquote:killu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:07:
[...]
thx!barman, geef maar een rondje op mijn kosten.
Zelf snap ik niet echt veel van die scripttaal die je daar neerzet. Php begrijpen lukt me nog aardig, maar hier zal ik me een andere keer in moeten gaan verdiepen wil ik dit ooit snappen of zelf kunnen.
Het is vooral de syntax die soms erg irritant is
robbert wijzigde dit bericht 19-01-2007 19:22 (47%)
En daarna linux (waarschijnlijk weer ubuntu) op mn laptop
aanvulling nog, ik zit nu een ape file om te zetten, en hij loopt bij het splitten vast. shit.
hij doet het nu wel goed.
killu wijzigde dit bericht 19-01-2007 19:32 (5%)
Aanrader voor lui die dit nog niet wisten (ik zag wel hdparm paar keer voorbij komen maar nooit gebruikt)
Bandbreedte van HD 5x meer nu
Als het eenmaal werkt, zal je het commando bij elke boot moeten uitvoeren (of Debian-gebruikers: /etc/hdparm.conf aanpassen)
Dutchmega wijzigde dit bericht 19-01-2007 19:39 (30%)
Ik begrijp niet helemaal wat je met crashen bedoelt; kernel panic, Xorg die eruit knalt, gnome die wazig gaat doen, applicaties die opeens stoppen?quote:killu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:23:
zo, ik ben er weer, zojuist is mijn linux bak voor de tweede keer in 10 minuten gecrasht. Weet nog niet wat de oorzaak is, maar zowel firefox als nautilis werken niet goed meer. Maar, zoals al eerder aangegeven ben ik nu toch bezig met het overstappen op xp. Nog even alles op cd branden, backuppen, downloads afmaken en dan kan ik dat gaan doen. (kan mn pa mijn pc gaan gebruiken)
En daarna linux (waarschijnlijk weer ubuntu) op mn laptop![]()
aanvulling nog, ik zit nu een ape file om te zetten, en hij loopt bij het splitten vast. shit.
zowel apps die stoppen, (firefox en nautilis) als dat de pc hangt. wat daar precies dan fout is weet ik niet, maar hij reageert dan nergens meer op. (ook geen hardeschijf activiteit meer)quote:robbert schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je met crashen bedoelt; kernel panic, Xorg die eruit knalt, gnome die wazig gaat doen, applicaties die opeens stoppen?
Je kan niet een console krijgen met control-alt-f1? Ook kun je niet ssh'en naar die machine?quote:killu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:33:
[...]
zowel apps die stoppen, (firefox en nautilis) als dat de pc hangt. wat daar precies dan fout is weet ik niet, maar hij reageert dan nergens meer op. (ook geen hardeschijf activiteit meer)
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voorelkaar krijgen. Leg eens uitquote:killu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:33:
[...]
zowel apps die stoppen, (firefox en nautilis) als dat de pc hangt. wat daar precies dan fout is weet ik niet, maar hij reageert dan nergens meer op. (ook geen hardeschijf activiteit meer)
0.0
momenteel draait het weer tijdje stabielquote:robbert schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:55:
[...]
Je kan niet een console krijgen met control-alt-f1? Ook kun je niet ssh'en naar die machine?
maar wat erger is, je tweede scriptje werkt atm niet, geeft opzich niet, want als ik je ape2flac gebruik, en ik noem mijn flac bestanden .ape.flac dan doet tie het ook
edit: opnieuw aangemaakt, nu doet hij het wel
wat dat betreft is linux net een hond, hij voelt dat het alles backuppen van mij niet goed kan zijn. En dan wordt hij aggressiefquote:Jungian schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:01:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voorelkaar krijgen. Leg eens uit
killu wijzigde dit bericht 19-01-2007 20:06 (27%)
Dat een van mijn Linux bakken volledig op zijn gat is gegaan heb ik een paar keer gehad. Een keer door een kapotte harddisk, wat Linux niet zo leuk vond. Een keer door een voeding die niet krachtig genoeg was. En ooit door een bug in de nvidia drivers. Kortom aan dat alles kon Linux niks doen.quote:Jungian schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:01:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voorelkaar krijgen. Leg eens uit
Verder heb ik vaak zat programma's gehad die een dikke memory leak hebben, er voor zorgen dat je cpu continue 100% belast wordt. Maarja, wat wil je anders als je allemaal beta meuk draait
Ik vindt het al verdacht als iets zonder warnings compiledquote:robbert schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:18:
[...]
Verder heb ik vaak zat programma's gehad die een dikke memory leak hebben, er voor zorgen dat je cpu continue 100% belast wordt. Maarja, wat wil je anders als je allemaal beta meuk draaitMeestal is het effe control-alt-f1, een proces killen en klaar.
0.0
Naja, "vaak zat" was een beetje overdreven in mijn post, ik heb echt niet constant een brak systeem hoor.quote:Jungian schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:29:
[...]
Ik vindt het al verdacht als iets zonder warnings compiled(Gentoo Unstable). Trouwens nog nooit onstabiele toestanden meegemaakt (ALS iets compiled, dan werkt het perfect (en compile-probleempjes worden meestal binnen een paar uur opgelost)). Voor mijn workstation krijg je mij niet meer aan Ubuntu iig
(evolutionair releasen ftw). Ik heb nu constant de hipste meuk, zonder een brak systeem (of verdwijnende home-map inhoud
). M'n ouders heb ik wel aan de Ubuntu gezet trouwens (Dapper, tot de volgende LTS, zodat hun pc lekker veilig, stabiel en snel geupdate blijft (wat me eraan herinnert dat ik even de nieuwe Flash-plugin op hun pc moet gooien
).
Wat trouwens echt voor een brak systeem zorgt is Beryl svn. Ongeveer de helft van de dagen is het gewoon totaal niet te gebruiken.
robbert wijzigde dit bericht 19-01-2007 21:44 (7%)
ik zie deze bug eerder als een geweldige feature. Stel, jij bent met iets bezig geweest waardoor de politie denkt een inval te moeten doen. Vlak voordat ze echter je pc innemen wijzig je nog net 1 instellinkje en wordt door deze geweldige bug al je data gewist.quote:robbert schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:42:
[...]
Naja, "vaak zat" was een beetje overdreven in mijn post, ik heb echt niet constant een brak systeem hoor.Maar overigens, die home directory verdwijn bug zit tot mijn weten in Gnome (2.17), dus dat is niet echt de schuld van Ubuntu.
Vervolgens wordt op de rechtzaak een contra-expert er bij geroepen, en die vertelt dan netjes tegen de rechter dat dit een nog niet gefixte bug was in de nieuwe beta versie van gnome.
gnome-wisbug FTW!
(open-source) ati-driver = geen Beryl zonder crappy performance (bijv. Opera en Konqueror gaan langzamer dan op een 80286 met een 2 MB ISA-videokaart).
fglrx-driver = Beryl
Ik koop echt nooit meer wat van Ati (oeh daar zullen ze slecht op gaan
Nvidia neemt zijn klanten tenminste nog serieus ( en voordat iemand het zich afvraagt : bij een laptop is het moeilijk de GPU te vervangen (en er zit een Intel 915 op mijn moederbord zit die NATUURLIJK gedisabled is).
0.0
Reg. datum: 07 oktober 2004
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Zeggen dat ie aiglx moet gebruiken en je probleem is verleden tijd (iets langzamer, maar dan ook echt een klein beetje). Of je dan ook bagger-performance bij bepaalde apps krijgt (Firefox / Opera / Konqueror) zou ik dan graag horenquote:GoTman schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:55:
nou nvidia heeft anders een leuke bug in hun driver zitten die voor zwarte windows zorgt als je beryl gebruikt
Jungian wijzigde dit bericht 20-01-2007 00:14 (14%)
0.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.