Ik zag vandaag in de V&D een aantal laders in de aanbieding.
o.a. die 15-minuten varta lader voor 19 euro, en een lader van duracell voor een tientje.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Dus tot nu toe kunnen wel alleen maar afgaan op die test van de consumentenbond. Niet dat de consumentenbond altijd even goede testen heeft, maar het is de enige test van in Nederland verkrijgen laders. Die andere link die ik gaf, had ook wat laders getest, maar de best geteste laders, zijn niet (in ieder geval niet onder die naam, en ik weet niet wat de naam in NL zou zijn) in Nederland te krijgen.quote:nomad85 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:27:
we zijn op zoek naar een degelijke lader, niet de goedkoopste....tenminste, de meesten van ons. Het probleem is alleen dat het nogal moeilijk testen is hoe goed een lader is.
Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 01-02-2007 23:25 (19%)
SE W800i powered
SE W800i powered
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
SE W800i powered
Nouja, als mensen zeggen dat ze goed zijn komt er een hoop subjectiviteit om de hoek kijken. Als je gewoon verschillende batterijen en (vrij simpele) meetapparatuur tot je beschikking hebt dan kun je heel objectief een goede test doen (ook de CB). Bij batterijen is het een kwestie van meten hoeveel capaciteit ze werkelijk hebben, en hoe snel ze hun capaciteit verliezen. Bij laders kun je kijken hoe lang ze erover doen en hoe vol ze de batterijen kunnen laden. Dus een test geeft wel degelijk een goed beeld.quote:jules schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:03:
Bij batterijen en batterijen laders komt ook een hoop subjectiviteit bij. Heb hiervoor eens een rijtje gepost, iedereen stelt weer andere eisen aan z'n batterijen/laders.
TheFreak2002 wijzigde dit bericht 03-02-2007 15:12 (9%)

Gorefest is back!!! --> http://www.gorefest.nl
Alle goedkope laders hebben een timer, de iets duurdere hebben een chipje dat het verschil in spanning meet tussen de lader en batterij, is de laatste 0, dan stopt hij.quote:Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:53:
Alleen schat ik zelf de CB dan weer hoger in dan verkopers, aangezien die meestal de grootst mogelijke onzin verkopen die er is. De laders door de CB getest zijn allemaal slimme laders die "gewoon" meten of de batterij vol is en hem zo vol mogelijk stoppen door over te stappen op druppellading. Overigens kan ik me niet voorstellen dat laders met een timer werken, aangezien het volgens mij goedkoper is om simpel te meten of een batterij vol is (de weerstand over de batterij verandert gewoon) dan een timer in te bouwen. Volgens mij moet je eerder onderscheid maken tussen laders die gewoon doorgaan totdat je ze er zelf uithaalt (die had je vroeger veel) en laders die wel stoppen.
suijkerbuijk wijzigde dit bericht 11-02-2007 13:59 (32%)
SE W800i powered
Ik heb ze zelf ook al van de vorige actie. Ideaal voor de minder-eisende apparaten zoals mn MagLitequote:Keuze uit de volgende soorten:
4 x AA/2500 MAh
4 x AAA/900 MAh
2 x C/4000 MAh
2 x D/4500 MAh
1 x Blok/200 MAh
Nee, voldoen ze ook prima voor. Maar goed, aangezien ik niet een representatieve test kan geven (mijn GPtjes van 2100mAh zijn al een paar jaar oud) en dit topic vnl over GOEDE batterijen enz gaat, durf ik geen (misvattende) uitspraken te doen over de kwaliteitquote:Vulcan750 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:25:
[...]
Zijn die batterijen zo slecht dan dat ze alleen in "minder-eisende apparaten" gebruikt kunnen worden, en niet als voeding voor digicams?
DJSmiley wijzigde dit bericht 18-02-2007 23:51 (43%)
Zijn die batterijen zo slecht dan dat ze alleen in "minder-eisende apparaten" gebruikt kunnen worden, en niet als voeding voor digicams?quote:DJSmiley schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:11:
Als je goedkope opl. batterijen zoekt, Lidl heeft ze weer in de aanbieding.
2,99 per setje.
[...]
Ik heb ze zelf ook al van de vorige actie. Ideaal voor de minder-eisende apparaten zoals mn MagLite
Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD X2-4800+ @2800GHz, Kingston 2048MB DDR2-667@800, Peak X1950Pro 256Mb, LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Apache Cardreader, Acer laptop 1350 en dSLR Pentax K110D
als je niet te vaak flitst (vooral niet achter elkaar) , en je schermpie zo weinig mogelijk gebruikt gaan die best een hele tijd meequote:shello schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:46:
Ik heb de GP PowerBank Quick 3 incl 4 * 2700 NiMH AA batterijen. De batterijen hebben ongeveer een laadtijd van ongeveer 5 uur nodig. Ik vind dit persoonlijk vrij oké als je weet dat je batterijen 's nachts kan laten opladen zodat ze smorgen weer lekker vol zitten.
Overdag kan ik dus rustig plaatjes schieten met mijn Canon Powershot A710 IS. 2 sets van batterijen volstaat wel in mijn geval.
Vanavond heb ik een familiefeest zodat ik eens kan zien hoelang één setje GP batterijen meegaat.
Dat is toch niet helemaal het principe van delta-V (ook wel delta Peak genoemd). Als men een nicd/nimh accu oplaadt neemt de spanning over de accu inderdaad toe todat hij vol is, de delta-V slaat in dit geval echter niet op het feit dat de accu spanning niet meer toeneemt, maar de daling in accuspanning die vervolgens optreedt wanneer de accu echt vol is. Nicd/Nimh verschillen hierin ook een klein beetje, nihm vertoont een kleinere spanningsdip, wat verklaart waarom men oude voor Nicd delta-V bedoelde laders ook beter niet voor Nihm kan gebruiken, de kans bestaat immers dat de lader de spanningdip niet registreerd en de accu overlaad. Volgende figuurtje maakt een en ander nog wat duidelijker: (kon zo even geen uk/nl versie vindenquote:Toff schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:35:
Delta-V rulez! Accu's bijladen tot de spanning niet meer toeneemt, dat is imo de beste manier, alleen... Ik heb drie HEMA laders (art. nr. 41210760) met delta-V...(knip-knip)

Speedsmile wijzigde dit bericht 21-02-2007 15:21 (8%)
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea