Of naar 2 a 3 keer... Verkeerd laden sloopt de prut in de batterijen: kapot = kapot.quote:
istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Of naar 2 a 3 keer... Verkeerd laden sloopt de prut in de batterijen: kapot = kapot.quote:joopv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:23:
quote:
Jack Walsh schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:58:
Maar wat is dan de negatieve invloed op de levensduur precies? Als een batterij in plaats van 1000 maar 500 keer opgeladen kan worden, dan heb ik daar geen probleem mee.
De levensduur zal eerder zakken van 1000 naar 30 of 50 laadcycli...
istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...
Of supersnelladen heeft helemaal geen invloed op de levensduur van de batterij en de bewering dat supersnel laden de batterij kapot maakt komt voort uit onderbuikgevoelens.quote:PvH18 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:11:
Of naar 2 a 3 keer... Verkeerd laden sloopt de prut in de batterijen: kapot = kapot.
"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
De maximaal aangerade sterkte voor 2700 mAh is volgens sommige websites 2700 mAh, wat dus een stroomsterkte betekent van 2.7 ampere en dat een uur lang plus bijv. nog 20% om te compenseren voor verlies tijdens het opladen. Wat je bedoelt met "60/1 uur minuten" begrijp ik niet helemaal, maar als de V800C er 1 uur over doet om de 4 bijgeleverde batterijen te laden dan is dat wel lang.quote:nero355 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:12:
De V800C laadt de 4x 2700 mAh batterijen die erbij zitten in 60/1 uur minuten op is mijn ervaring
Dat is dus 4 keer de aangeraden sterkte, echter tot nu toe is het allemaal nog heel en is hier nog niks doorgebrand of ontploft
"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.
dat klopt, maar de detoratie gaat gewoon door. Na 2 a 3 jaar laad je ze niet meer op of er nu nog 40% inzit of niet. Li-ion is in mijn ogen alleen zeer nuttig in cyclic use, anders niet.quote:Of ik hem nu wel of niet gebruik die batterij, na 2 a 3 jaar is hij dood en dat is het nadeel van Li-ion.
Nou, als je li-ion-accu's half opgeladen in de koelkast bewaard schijnen ze maar een paar procent per jaar aan capaciteit te verliezen.
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Ik heb zeker groene stroom en iemand moet toch het voorbeeld geven met zo'n apparaat.quote:jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:41:
Benzine uit een windmolen halen gaat wat lastiger dan een accu opladen met windenergie
Vroeg of laat moeten we toch van het gebruik van fossiele brandstoffen af. De olieprijs rijst de pan uit en dat zie je werkelijk overal in terug. Een keer is dat goedje op en moeten we zonder doen. Een electrische scooter heeft mooi geen fossiele brandstof nodig, dus dat is mooi meegenomen. Nu is het wel de vraaf of hij uitsluitend groene electriciteit gebruikt...
En voor gebruik binnen in een gebouw is een electrische scooter wel fijner dan een geval met verbrandingsmotor.
Rogresalor wijzigde dit bericht 16-06-2008 01:55 (8%)
De V800C zou er circa 3kwartier over moeten doen, dus een uur is wel lang.quote:Toff schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:56:
Jack Walsh, ik kan je niet volgen. Enerzijds beweer je dat "Een batterij kan worden opgeladen met hoogstens éénmaal de capaciteit volgens bepaalde websites.", wat zou betekenen dat je elke willekeurige accu (niet "batterij") op zijn snelst in één uur zou kunnen opladen (verliezen daargelaten) en vervolgens vind je: "maar als de V800C er 1 uur over doet om de 4 bijgeleverde batterijen te laden dan is dat wel lang". Klinkt nogal tegenstrijdig imo.
Als er geen harde argumenten worden gegeven dan zijn het imo onderbuikgevoelens.quote:Verder is er natuurlijk niemand die jou verbiedt om je accu's te "turbo chargen", moet je vooral zelf weten, maar om anderen van "onderbuikgevoelens" te betichten, als ze voor een conventionelere laadwijze kiezen?
Het lijkt me inderdaad overdreven voorzichtigheid van de laderfabrikant.quote:De voeding enzo zijn gedimensioneerd op een maximale laadstroom van 2x 1800 mA, of 4x 1000 mA, maar de handleiding raadt aan, om de standaard laadstroom van 200 mA te gebruiken. Waarom zou dat zijn, denk je, misschien overdreven voorzichtigheid van de laderfabrikant? Voltcraft heeft er alleen belang bij, om zijn laders zo positief mogelijk naar voren te brengen, dus een claim als "Bij ons kunt u nog sneller, snelst uw accu's laden", die zou het niet slecht doen. Toch adviseert Voltcraft een relatief lage laadstroom, hoewel de IPC-1, zoals eerder gemeld, een ingebouwde temperatuurbeveiliging heeft. Trek zelf je conclusies, maar laat mijn onderbuik er maar buiten.
Ik zou zo'n lader nodig kunnen hebben als ik weg ga, bijv. een bruiloft filmen. Mijn videocamera's laat ik op penlites lopen, en dan moet ik wel genoeg batterijen hebben. Bovendien: als ik sowieso een nieuwe lader wil kopen, dan kan ik net zo goed de beste nemen.quote:Ik vraag me overigens wel af, waarom jij zo'n belang hecht aan supersnel laden. Ik heb iets meer accu's als dat ik nodig heb, dus er liggen altijd verse voor mij klaar. Jcv4 heeft 3 laders, zodat hij snel weer over 12 verse accu's kan beschikken. Waarom heb jij meer haast?
Weet je dat zeker? Volgens battery-university is het capaciteitsvernietiging maar 2% als je li-ion-accu's halfopgeladen in de koelkast legt.quote:Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:38:
dat klopt, maar de detoratie gaat gewoon door. Na 2 a 3 jaar laad je ze niet meer op of er nu nog 40% inzit of niet. Li-ion is in mijn ogen alleen zeer nuttig in cyclic use, anders niet.
Respect hoor, maar als ik mijn (vervuilende) scooter rijd, ben ik nog steeds schoner dan in mijn dagelijkse vervuilende auto, dus wat zeur je nou? Verder vergeet jij gemakshalve even de vervuiling die veroorzaakt wordt bij de vervaardiging van jouw loodaccu's en de problemen die ontstaan bij de verwerking van jouw loodaccu-afval? Hoe schoon is de productie van de elektriciteit die jij gebruikt voor jouw "schone" scooter? Weet jij hoeveel "elektrische" kernenergie in Nederland wordt gebruikt, afkomstig uit o.a. Frankrijk (waar blijft het kernafval)? Als ik al lang en breed productief ben op mijn werk, zit jij nog steeds zwaargesubsidieerde stroom te verbruiken op je elektrische scooter... Ieder zijn ding hoor, maar ik laat me door jou niet in een hoek zetten omdat jij nu net het enig ware licht gezien meent te hebben. Als je de jeugd van tegenwoordig wilt aanspreken, zal je met een volwaardig alternatief moeten komen, in plaats van met een opgevoerde (?) elektrische scootmobiel.quote:Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:52:
[...]
Ik heb zeker groene stroom en iemand moet toch het voorbeeld geven met zo'n apparaat.
Over 2 a 3 jaar koop ik weer een elektrische scooter en in die tijd:
1. ben ik een ervaring rijker
2. Kan ik elektrisch rijden (er schijnen al cursussen voor te zijn)
3. heb ik ervaring
De scooter die ik dan koop zal beter zijn.
De schrijver waarop jcvjcvjcvjcv reageert heeft duidelijk geen benul dat een benzinescooter 30x meer vervuild per km dan een schone auto. Schaakmat voor hem.
Als ik naar mijn werk ga en schooljeugd op opgefokte scootertjes halen mij in dan moet je eens ruiken héé en vooral als die smerige dingen nog een koude motor hebben. Kan zo dienen als rookmachine in de jaren 60.
2 takt motoren zijn idd niet zo schoon als het lijkt, maarrrr..... Je vergeet hier wel gemakshalve te melden dat de moderne 4 takt injectie motoren (zoals op mijn scoot) met gemak 1 op 50 lopen en dat is echt WEL een stuk schoner dan een automotor. Om maar te zwijgen over de (ook goed verkrijgbare) variant op LPG.quote:Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:52:
.....
De schrijver waarop jcvjcvjcvjcv reageert heeft duidelijk geen benul dat een benzinescooter 30x meer vervuild per km dan een schone auto. Schaakmat voor hem.
Als ik naar mijn werk ga en schooljeugd op opgefokte scootertjes halen mij in dan moet je eens ruiken héé en vooral als die smerige dingen nog een koude motor hebben. Kan zo dienen als rookmachine in de jaren 60.
Kloptquote:djkooij schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:31:
[...]
2 takt motoren zijn idd niet zo schoon als het lijkt, maarrrr..... Je vergeet hier wel gemakshalve te melden dat de moderne 4 takt injectie motoren (zoals op mijn scoot) met gemak 1 op 50 lopen en dat is echt WEL een stuk schoner dan een automotor. Om maar te zwijgen over de (ook goed verkrijgbare) variant op LPG.
Daar kan (milieu wise) nog geen electro variant tegen op vooralsnog.
Rogresalor wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:52 (8%)
Laten we dan beginnen met het voeren van discussies in de juiste groepen...quote:
Leer .net in 3 maanden bij de beste IT werkgever van NL
Nieuwsgierig? Je weet me te vinden...
Flickr
jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 17-06-2008 20:38 (11%)
Hoe oud zijn deze GP's?quote:Pinin schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:33:
Kan mij iemand iets uitleggen: mijn digicam Canon A530 heeft problemen met oplaadbare batterijen, hij geeft vrijwel direct (na paar seconde) aan dat ze leeg zijn, ook al zitten ze bomvol. Ik meet ruim 1,2 volt (meestal 1,3) in andere apparaten doen ze het zonder problemen, bijv. in een maglite doen ze het uren. Maak ik kortsluing met de batterijen dan loopt er een stroom van ruim 6A, dat lijkt mij ook pittig. Dus er zit genoeg pit in de batterijen denk ik zo (of heb ik dat mis?) het gaat om GP 2500mAh met een powerbank 3 lader.
Een alkaline begint inderdaad bij 1,5V maar wordt - door een goed ontworpen apparaat - pas als leeg beschouwd bij een spanning die gelijk is aan een lege NiMH. (0,9V - 1V)quote:jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:38:
Alkaline's zijn in eerste instantie 1,5 Volt, Ni-Mh's zijn nominal 1,2 Volt (hot-off-the-charger wel 1,4 Volt ja) en dat ligt wat lager dan 1,5. Sommige apparaten beginnen al heel snel te zeuren, bijvoorbeeld bij 5 Volt voor vier van die dingen.
joopv wijzigde dit bericht 17-06-2008 21:09 (23%)
Dan eis ik dat de topictitel aangepast wordt inquote:DeFeCt schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:10:
[...]
Laten we dan beginnen met het voeren van discussies in de juiste groepen...
[ontopic]
Heeft er iemand ervaring met eleshop en de Maha Imedion AA batterijen? De batterijen zijn aantrekkelijk geprijst en aangezien ik bij conrad alleen de optie zie om 8 eneloops te kopen, wil ik eigenlijk deze wel eens proberen. For the record, heb nu 4 eneloops en ben er erg tevreden over!
Floor-is wijzigde dit bericht 18-06-2008 11:20 (70%)
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona