Gathering of Tweakers

Quicksearch
(Pentax SLR sinds 1988)

quote:
joopv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:23:
quote:
Jack Walsh schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:58:
Maar wat is dan de negatieve invloed op de levensduur precies? Als een batterij in plaats van 1000 maar 500 keer opgeladen kan worden, dan heb ik daar geen probleem mee.

De levensduur zal eerder zakken van 1000 naar 30 of 50 laadcycli...
Of naar 2 a 3 keer... Verkeerd laden sloopt de prut in de batterijen: kapot = kapot.

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

? QuestioN ? EverythinG ?

quote:
PvH18 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:11:
Of naar 2 a 3 keer... Verkeerd laden sloopt de prut in de batterijen: kapot = kapot.
Of supersnelladen heeft helemaal geen invloed op de levensduur van de batterij en de bewering dat supersnel laden de batterij kapot maakt komt voort uit onderbuikgevoelens.

Een batterij kan worden opgeladen met hoogstens éénmaal de capaciteit volgens bepaalde websites. Een batterij van 2 Ah kan dus in 1 uur worden opgeladen met 2 ampere. Een GP Powerbank V800C laadt een batterij op met 4 A in een halfuur. Dat is dus slechts 2x zoveel als de maximaal aangerade stroomsterkte. Stel dat de warmte-ontwikkeling kwadratisch toeneemt met de temperatuur (2 keer zo snel opladen en de batterij wordt 4 keer zo warm). Tel daarbij op dat de batterij minder lang in de lader zit dan in een tragere lader, en dat er een ventilator in zit om de batterij koel te houden, en de conclusie is dat er weinig reden is om er vanuit te gaan dat een laadtijd van een half uur de levensduur van de batterij enorm verkort.

"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.

ph34r my [OGR-25] Cows

De V800C laadt de 4x 2700 mAh batterijen die erbij zitten in 60/1 uur minuten op is mijn ervaring :)
Dat is dus 4 keer de aangeraden sterkte, echter tot nu toe is het allemaal nog heel en is hier nog niks doorgebrand of ontploft : Zelfs niet als ik er non-GP batterijen in doe uit de draadloze telefoons die we hier hebben.

Nou moet ik weer wel eerlijk erbij melden dat diezelfde batterijen heel vaak "no logo/OEM" GP batterijen zijn :D Op mijn werk staat het zelfs nog op de batterijen, zoals je die in de winkel aantreft !!
Toestel thuis is van Philips en op mijn werk van Siemens.

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

BF2 @ www.ndaclan.nl

Drie keer zo veel setjes en drie keer zoveel laders is een prima alternatief voor 1 snelle batterijen cremator :)

quote:
nero355 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:12:
De V800C laadt de 4x 2700 mAh batterijen die erbij zitten in 60/1 uur minuten op is mijn ervaring :)
Dat is dus 4 keer de aangeraden sterkte, echter tot nu toe is het allemaal nog heel en is hier nog niks doorgebrand of ontploft
De maximaal aangerade sterkte voor 2700 mAh is volgens sommige websites 2700 mAh, wat dus een stroomsterkte betekent van 2.7 ampere en dat een uur lang plus bijv. nog 20% om te compenseren voor verlies tijdens het opladen. Wat je bedoelt met "60/1 uur minuten" begrijp ik niet helemaal, maar als de V800C er 1 uur over doet om de 4 bijgeleverde batterijen te laden dan is dat wel lang.

"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.

Reg. datum: 02 april 2004

Jack Walsh, ik kan je niet volgen. Enerzijds beweer je dat "Een batterij kan worden opgeladen met hoogstens éénmaal de capaciteit volgens bepaalde websites.", wat zou betekenen dat je elke willekeurige accu (niet "batterij") op zijn snelst in één uur zou kunnen opladen (verliezen daargelaten) en vervolgens vind je: "maar als de V800C er 1 uur over doet om de 4 bijgeleverde batterijen te laden dan is dat wel lang". Klinkt nogal tegenstrijdig imo.

Verder is er natuurlijk niemand die jou verbiedt om je accu's te "turbo chargen", moet je vooral zelf weten, maar om anderen van "onderbuikgevoelens" te betichten, als ze voor een conventionelere laadwijze kiezen? Er is waarschijnlijk niemand die turft, hoe vaak zijn accu's geladen worden, maar er zijn genoeg praktijkvoorbeelden van accu's die het na enige malen snelladen voor gezien hielden. Misschien zijn die accu's wel allemaal te heet geworden, omdat de magische ventilator uit jouw aanbeden V800C ontbrak? Wie zal het zeggen, missschien kan je met stikstofkoeling de laadtijd wel terugbrengen tot enkele minuten? Ik wordt er niet warm of koud van. In de tijd van de NiCad's, was 14 uur laden @ 50 mA de norm, om 700 mAh accu's op te laden. NiMH's hebben veel hogere capaciteiten (maar mijn 2300 mAh AA GP's passen al niet meer in mijn zaklampje omdat ze te dik zijn) en ze kunnen sneller geladen worden. Heel fijn, maar het regelcircuit van een IPC-1 grijpt in, als de accutemperatuur boven de 53 graden celcius komt. De voeding enzo zijn gedimensioneerd op een maximale laadstroom van 2x 1800 mA, of 4x 1000 mA, maar de handleiding raadt aan, om de standaard laadstroom van 200 mA te gebruiken. Waarom zou dat zijn, denk je, misschien overdreven voorzichtigheid van de laderfabrikant? Voltcraft heeft er alleen belang bij, om zijn laders zo positief mogelijk naar voren te brengen, dus een claim als "Bij ons kunt u nog sneller, snelst uw accu's laden", die zou het niet slecht doen. Toch adviseert Voltcraft een relatief lage laadstroom, hoewel de IPC-1, zoals eerder gemeld, een ingebouwde temperatuurbeveiliging heeft. Trek zelf je conclusies, maar laat mijn onderbuik er maar buiten. ;)

Ik vraag me overigens wel af, waarom jij zo'n belang hecht aan supersnel laden. Ik heb iets meer accu's als dat ik nodig heb, dus er liggen altijd verse voor mij klaar. Jcv4 heeft 3 laders, zodat hij snel weer over 12 verse accu's kan beschikken. Waarom heb jij meer haast?

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ik heb de GP U-Smart gehad. Professioneel accu's frituren in 15 minuten (1600 mAh), dus ook een laadstroom van 4A zeg maar. Erg leuk met zo'n ventilator erin, maar om ze in 15 minuten te laden als je ze vervolgens nog 15 minuten erin moet laten zitten omdat ze nog moeten afkoelen vind ik een beetje krom. Als je ze er direct uithaalde als ze klaar waren met laden brandde je je vingers na een aantal tellen, omdat de binnenkant van die accu's nog gruwelijk heet was.

De grap was dat de ventilator vaak enorm terug viel in toerental. Als ik de lader dan een tikje gaf schoot hij weer omhoog qua toerental. Mee teruggegaan naar de winkel een een tegoedbon ter waarde van de aanschafprijs gehad (joepie, de netvoeding en meegeleverde accu's had ik lekker gratis dus). Van de tegoedbon een Smart2 gehaald die een uur zou doen over 1800 mAh accu's. Nog steeds werden die accu's gloeiend heet, en als je hem 's zomers in een vensterbank in de zon legt om accu's te laden (natuurlijk is dat ook afgeraden in het boekje) dan zie je ook heel erg vaak de temperatuurbeveiliging inschakelen). En ook al greep die niet in; de accu's werden gloeiend heet. De plastic isolatie van de batterijen vind dat niet leuk en gaat barsten van de absurde temperaturen.

Bovenstaande + het feit dat m'n Smart2 wat kieskeurig was qua defect / niet defect (diep ontlaade cellen niet willen opladen) + dat je geen AAA's en AA's door elkaar kon laden (Ni-Cd / Ni-Mh door elkaar heb ik niet, heb geen Ni-Cd's) + het feit dat 1 lader steeds vaker te weinig was (telkens de Smart2 + IPC-1 van m'n broer lenen) + dat ik setjes had die groter waren dan vier stuks heeft mij er toe bewogen drie IPC-1 's te kopen en vanaf nu m'n batterijen rustig op te laden ten behoeve van een betere levensduur van die dingen.

Wat ik wel een nadeel vind van de IPC-1 is dat het pluscontact van de lader wat verzonken in de behuizing zit. Je moet dus de accu's heel erg naar de min-pool drukken voordat je ze eruit kunt krijgen. Als je dus de middelste er uit wilt hebben zonder de rest te storen moet dat dus met nagels (mijn nagels zijn daar niet stevig genoeg voor en toch laat het zichtbare sporen achter op de isolatie van de accu's) / paperclips (werkt echt prima) of zakmes (schroevendraaiertje) (ik heb nu eenmaal wel altijd een zakmes bij me en niet altijd een paperclip.

En dat elke netvoeding van een IPC-1 in veel gevallen twee stopcontacten inneemt is ook een nadeel.

Binnenkort ga ik denk ik ook nog een Maha 808M kopen om 'echte' D cellen mee te laden. AA's > D adapters in de grote MagLite's werkt leuk, maar niet als je 3A gaat trekken met een omgebouwd geval en je nog wat runtime over wilt houden na het eerste uur. >:)

De Maha 808M schijnt dé lader te zijn voor D cellen. Acht slots waar je Ni-Cd / Ni-Mh D, C, AA en AAA cellen kunt mixen in intelligente lader zoals de Maha C9000. Verder geen vage veercontacten, maar voor ieder formaat eigen vaste contacten. De kleinere formaten liggen dieper in de bak waar hij smaller is. De kleintjes kun je er dus makkelijk uitpakken omdat je er makkelijk met je vingers omheen kunt, de grote kun je er makkelijk uitpakken omdat ze net iets boven de lader uitsteken.

Voor de AA / C / D cellen een maximale laadstroom van 2A, voor de AAA's maximaal 700mA.

De Vanson BH1CU, een veel goedkoper 4 slots alternatief heeft een vaste laadstroom van 700mA voor alle formaten, wat er dus in resulteerd dat je dus iets van 18 uur zit te wachten tot je 10.000 mAh D-cellen vol zijn. Nah, ik houd van voorzichtig laden, maar 18 uur slaat helemaal nergens op. Dat doet mij denken aan de tijd dat ik mijn U-Smart kocht omdat de mechanische schakelklokken niet verder dan 24 uur gingen (die ik tussen het stopcontact en de domme lader zette als een soort van beveiliging).

Een der antidigibeet

Knip: hier
quote:
Of ik hem nu wel of niet gebruik die batterij, na 2 a 3 jaar is hij dood en dat is het nadeel van Li-ion.
Nou, als je li-ion-accu's half opgeladen in de koelkast bewaard schijnen ze maar een paar procent per jaar aan capaciteit te verliezen.
dat klopt, maar de detoratie gaat gewoon door. Na 2 a 3 jaar laad je ze niet meer op of er nu nog 40% inzit of niet. Li-ion is in mijn ogen alleen zeer nuttig in cyclic use, anders niet.

En het recoveren van Li-ion cellen (het gebeurt echt) is levensgevaarlijk. De brand die zo'n cel veroorzaakt is niet zo erg, maar de dampen en nanoparticles die vrijkomen wel.

Ik ben ook niet zo'n voorstander om 60 volt 20 Ah in mijn scooter te douwen aan Li-ion cellen. Dat ding laad in de nacht op en mocht het misgaan, ik merk niets als ik slaap door 30cm beton heen, maar de schade zou enorm zijn. Die zorg heb ik met loodaccu's niet al zijn die dingen al helemaal niet ideaal en erg zwak in belasting.

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Een der antidigibeet

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:41:
Benzine uit een windmolen halen gaat wat lastiger dan een accu opladen met windenergie ;)

Vroeg of laat moeten we toch van het gebruik van fossiele brandstoffen af. De olieprijs rijst de pan uit en dat zie je werkelijk overal in terug. Een keer is dat goedje op en moeten we zonder doen. Een electrische scooter heeft mooi geen fossiele brandstof nodig, dus dat is mooi meegenomen. Nu is het wel de vraaf of hij uitsluitend groene electriciteit gebruikt...

En voor gebruik binnen in een gebouw is een electrische scooter wel fijner dan een geval met verbrandingsmotor.
Ik heb zeker groene stroom en iemand moet toch het voorbeeld geven met zo'n apparaat.
Over 2 a 3 jaar koop ik weer een elektrische scooter en in die tijd:
1. ben ik een ervaring rijker
2. Kan ik elektrisch rijden (er schijnen al cursussen voor te zijn)
3. heb ik ervaring

De scooter die ik dan koop zal beter zijn.

De schrijver waarop jcvjcvjcvjcv reageert heeft duidelijk geen benul dat een benzinescooter 30x meer vervuild per km dan een schone auto. Schaakmat voor hem.

Als ik naar mijn werk ga en schooljeugd op opgefokte scootertjes halen mij in dan moet je eens ruiken héé en vooral als die smerige dingen nog een koude motor hebben. Kan zo dienen als rookmachine in de jaren 60.

Rogresalor wijzigde dit bericht 16-06-2008 01:55 (8%)

quote:
Toff schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:56:
Jack Walsh, ik kan je niet volgen. Enerzijds beweer je dat "Een batterij kan worden opgeladen met hoogstens éénmaal de capaciteit volgens bepaalde websites.", wat zou betekenen dat je elke willekeurige accu (niet "batterij") op zijn snelst in één uur zou kunnen opladen (verliezen daargelaten) en vervolgens vind je: "maar als de V800C er 1 uur over doet om de 4 bijgeleverde batterijen te laden dan is dat wel lang". Klinkt nogal tegenstrijdig imo.
De V800C zou er circa 3kwartier over moeten doen, dus een uur is wel lang.
quote:
Verder is er natuurlijk niemand die jou verbiedt om je accu's te "turbo chargen", moet je vooral zelf weten, maar om anderen van "onderbuikgevoelens" te betichten, als ze voor een conventionelere laadwijze kiezen?
Als er geen harde argumenten worden gegeven dan zijn het imo onderbuikgevoelens.
quote:
De voeding enzo zijn gedimensioneerd op een maximale laadstroom van 2x 1800 mA, of 4x 1000 mA, maar de handleiding raadt aan, om de standaard laadstroom van 200 mA te gebruiken. Waarom zou dat zijn, denk je, misschien overdreven voorzichtigheid van de laderfabrikant? Voltcraft heeft er alleen belang bij, om zijn laders zo positief mogelijk naar voren te brengen, dus een claim als "Bij ons kunt u nog sneller, snelst uw accu's laden", die zou het niet slecht doen. Toch adviseert Voltcraft een relatief lage laadstroom, hoewel de IPC-1, zoals eerder gemeld, een ingebouwde temperatuurbeveiliging heeft. Trek zelf je conclusies, maar laat mijn onderbuik er maar buiten. ;)
Het lijkt me inderdaad overdreven voorzichtigheid van de laderfabrikant.
quote:
Ik vraag me overigens wel af, waarom jij zo'n belang hecht aan supersnel laden. Ik heb iets meer accu's als dat ik nodig heb, dus er liggen altijd verse voor mij klaar. Jcv4 heeft 3 laders, zodat hij snel weer over 12 verse accu's kan beschikken. Waarom heb jij meer haast?
Ik zou zo'n lader nodig kunnen hebben als ik weg ga, bijv. een bruiloft filmen. Mijn videocamera's laat ik op penlites lopen, en dan moet ik wel genoeg batterijen hebben. Bovendien: als ik sowieso een nieuwe lader wil kopen, dan kan ik net zo goed de beste nemen.

quote:
Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:38:
dat klopt, maar de detoratie gaat gewoon door. Na 2 a 3 jaar laad je ze niet meer op of er nu nog 40% inzit of niet. Li-ion is in mijn ogen alleen zeer nuttig in cyclic use, anders niet.
Weet je dat zeker? Volgens battery-university is het capaciteitsvernietiging maar 2% als je li-ion-accu's halfopgeladen in de koelkast legt.
Wikipedia: Lithium-ion-accu

quote:
Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:52:
[...]

Ik heb zeker groene stroom en iemand moet toch het voorbeeld geven met zo'n apparaat.
Over 2 a 3 jaar koop ik weer een elektrische scooter en in die tijd:
1. ben ik een ervaring rijker
2. Kan ik elektrisch rijden (er schijnen al cursussen voor te zijn)
3. heb ik ervaring

De scooter die ik dan koop zal beter zijn.

De schrijver waarop jcvjcvjcvjcv reageert heeft duidelijk geen benul dat een benzinescooter 30x meer vervuild per km dan een schone auto. Schaakmat voor hem.

Als ik naar mijn werk ga en schooljeugd op opgefokte scootertjes halen mij in dan moet je eens ruiken héé en vooral als die smerige dingen nog een koude motor hebben. Kan zo dienen als rookmachine in de jaren 60.
Respect hoor, maar als ik mijn (vervuilende) scooter rijd, ben ik nog steeds schoner dan in mijn dagelijkse vervuilende auto, dus wat zeur je nou? Verder vergeet jij gemakshalve even de vervuiling die veroorzaakt wordt bij de vervaardiging van jouw loodaccu's en de problemen die ontstaan bij de verwerking van jouw loodaccu-afval? Hoe schoon is de productie van de elektriciteit die jij gebruikt voor jouw "schone" scooter? Weet jij hoeveel "elektrische" kernenergie in Nederland wordt gebruikt, afkomstig uit o.a. Frankrijk (waar blijft het kernafval)? Als ik al lang en breed productief ben op mijn werk, zit jij nog steeds zwaargesubsidieerde stroom te verbruiken op je elektrische scooter... Ieder zijn ding hoor, maar ik laat me door jou niet in een hoek zetten omdat jij nu net het enig ware licht gezien meent te hebben. Als je de jeugd van tegenwoordig wilt aanspreken, zal je met een volwaardig alternatief moeten komen, in plaats van met een opgevoerde (?) elektrische scootmobiel.

Niet dat dit ene moer met oplaadbare accu's voor fotografische doeleinden te maken heeft, maar ik moest het even kwijt.

Een der antidigibeet

Ieder denkt er het zijne over en ik spreek mijn ongenoegen uit zodra ik daar aanleiding toe voel netzoals jij :)

quote:
Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:52:
.....

2 takt motoren zijn idd niet zo schoon als het lijkt, maarrrr..... Je vergeet hier wel gemakshalve te melden dat de moderne 4 takt injectie motoren (zoals op mijn scoot) met gemak 1 op 50 lopen en dat is echt WEL een stuk schoner dan een automotor. Om maar te zwijgen over de (ook goed verkrijgbare) variant op LPG.
Daar kan (milieu wise) nog geen electro variant tegen op vooralsnog.
BF2 @ www.ndaclan.nl

En ook dat kan niet op tegen mijn fiets :P

En ik mag ook lekker 50 rijden in de bebouwde kom, waar je maar 45 mag met de scooter. En omdat kilimetertellers voor fietsers niet verplicht zijn kunnen ze je als fietser ook niks maken als je lekker met 40 kmh door de 30 zones fietst.

Een der antidigibeet

quote:
djkooij schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:31:
[...]

2 takt motoren zijn idd niet zo schoon als het lijkt, maarrrr..... Je vergeet hier wel gemakshalve te melden dat de moderne 4 takt injectie motoren (zoals op mijn scoot) met gemak 1 op 50 lopen en dat is echt WEL een stuk schoner dan een automotor. Om maar te zwijgen over de (ook goed verkrijgbare) variant op LPG.
Daar kan (milieu wise) nog geen electro variant tegen op vooralsnog.
Klopt :)

4-takt en 1 op 50 is heel netjes vind ik. dat betekend dat je ongeveer 3,2 ct/km aan brandstof betaald en dat is ongeveer hetzelfde als mijn elektra inclusief accuafschrijving.

Het enigste waar ik toch bang voor ben is dat de billboards bij de tankstations het niet houden op ¤1,67 per ltr. Ik denk dat we over een kleine tijd over de ¤2,00 heenkomen en het duurt echt wel even eer het ¤3 kost, maar dat het duur zal worden is behoorlijk zeker.

Echter blijft mijn elektra de komende 2 jaar dezelfde prijs want ik heb 3 jaar vast en ik had geen beter moment kunnen kiezen nét voor de oliemarkt-explosie. Dus nu loop je redelijk gelijk op, maar over 2 jaar ben ik echt veel goedkoper uit,
Ook het feit dat ik in die 7000 km nog geen pech heb gehad en ik met benzinescooters toch wel het een en ander heb meegemaakt.
Ook mijn zus is niet zo blij met haar 4-takt want ze krijgen de kleppen maar niet goed afgesteld en het heeft haar al meer dan ¤150 gekost. Dat is ook balen.

Echter vergeet ik wel dat voedsel ook duurder zal worden door de hoge olie/dieselprijs. Het eten ligt niet vanzelf in de winkel en gaat ook over de weg. Mocht de overheid dat niet tijdig inzien dan vind ik het maar een zielig hoopje mensen daar. Er moet wat gedaan worden vind ik.

Rogresalor wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:52 (8%)

quote:
Rogresalor schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:50:
[...]
Er moet wat gedaan worden vind ik.
Laten we dan beginnen met het voeren van discussies in de juiste groepen...

[ontopic]

Heeft er iemand ervaring met eleshop en de Maha Imedion AA batterijen? De batterijen zijn aantrekkelijk geprijst en aangezien ik bij conrad alleen de optie zie om 8 eneloops te kopen, wil ik eigenlijk deze wel eens proberen. For the record, heb nu 4 eneloops en ben er erg tevreden over!

Leer .net in 3 maanden bij de beste IT werkgever van NL
Nieuwsgierig? Je weet me te vinden...
Flickr

BF2 @ www.ndaclan.nl

Via het menu staan er ook kleinere pakjes bij Conrad dacht ik.

Reg. datum: 04 januari 2004

Kan mij iemand iets uitleggen: mijn digicam Canon A530 heeft problemen met oplaadbare batterijen, hij geeft vrijwel direct (na paar seconde) aan dat ze leeg zijn, ook al zitten ze bomvol. Ik meet ruim 1,2 volt (meestal 1,3) in andere apparaten doen ze het zonder problemen, bijv. in een maglite doen ze het uren. Maak ik kortsluing met de batterijen dan loopt er een stroom van ruim 6A, dat lijkt mij ook pittig. Dus er zit genoeg pit in de batterijen denk ik zo (of heb ik dat mis?) het gaat om GP 2500mAh met een powerbank 3 lader.

stop ik gewoon duracellen in cam dan geeft ie geen problemen, dus de camera is ook goed, ik heb al op de site va canon gekeken, nu is er een serie met problemen, maar voldoet de mijne niet aan.

Weet iemand wat ik kan doen, de combi werkt niet afzondelijk wel.

THX

BF2 @ www.ndaclan.nl

Alkaline's zijn in eerste instantie 1,5 Volt, Ni-Mh's zijn nominal 1,2 Volt (hot-off-the-charger wel 1,4 Volt ja) en dat ligt wat lager dan 1,5. Sommige apparaten beginnen al heel snel te zeuren, bijvoorbeeld bij 5 Volt voor vier van die dingen.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 17-06-2008 20:38 (11%)

quote:
Pinin schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:33:
Kan mij iemand iets uitleggen: mijn digicam Canon A530 heeft problemen met oplaadbare batterijen, hij geeft vrijwel direct (na paar seconde) aan dat ze leeg zijn, ook al zitten ze bomvol. Ik meet ruim 1,2 volt (meestal 1,3) in andere apparaten doen ze het zonder problemen, bijv. in een maglite doen ze het uren. Maak ik kortsluing met de batterijen dan loopt er een stroom van ruim 6A, dat lijkt mij ook pittig. Dus er zit genoeg pit in de batterijen denk ik zo (of heb ik dat mis?) het gaat om GP 2500mAh met een powerbank 3 lader.
Hoe oud zijn deze GP's?

6 ampere kortsluitstroom lijkt me niet 'pittig' maar - afhankelijk van hoe je meet - eerder 'matig tot slecht'.

Koop eens een nieuw setje AA's en doe dan nog eens wat testjes met je camera.
quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:38:
Alkaline's zijn in eerste instantie 1,5 Volt, Ni-Mh's zijn nominal 1,2 Volt (hot-off-the-charger wel 1,4 Volt ja) en dat ligt wat lager dan 1,5. Sommige apparaten beginnen al heel snel te zeuren, bijvoorbeeld bij 5 Volt voor vier van die dingen.
Een alkaline begint inderdaad bij 1,5V maar wordt - door een goed ontworpen apparaat - pas als leeg beschouwd bij een spanning die gelijk is aan een lege NiMH. (0,9V - 1V)

joopv wijzigde dit bericht 17-06-2008 21:09 (23%)

Een der antidigibeet

quote:
DeFeCt schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Laten we dan beginnen met het voeren van discussies in de juiste groepen...

[ontopic]

Heeft er iemand ervaring met eleshop en de Maha Imedion AA batterijen? De batterijen zijn aantrekkelijk geprijst en aangezien ik bij conrad alleen de optie zie om 8 eneloops te kopen, wil ik eigenlijk deze wel eens proberen. For the record, heb nu 4 eneloops en ben er erg tevreden over!
Dan eis ik dat de topictitel aangepast wordt in

[:Titel: MINUS Loodaccu's en alles wat niet in een huis/tuin/keuken oplader past]

Dit noem ik abject gedrag.

8< 8<

Ik werk zo dat als ik een topic zie over oplaadbare batterijen dat ik daar misschien verkeerd op inspring en ik zie dat hij in Fotografie staat.
You won, shoot me down. ;)

Inderdaad, een edit!

Floor-is wijzigde dit bericht 18-06-2008 11:20 (70%)

Misschien kun je beter een topic in [EL] openen hier over :) Je zit hier in het fotografie gedeelte, en er zijn nu eenmaal weinig camera's op lipo's of loodaccu's...

quote:
Nee Toff, ga jij er nog even lekker op in 8)7

Floor-is wijzigde dit bericht 18-06-2008 11:20 (83%)

Een der antidigibeet

Flamen doe je maar op Fok! of een vergelijkbaar medium waar je aanzien verdient door te schelden.

Floor-is wijzigde dit bericht 18-06-2008 11:21 (118%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws