Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
sOid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:58:
[...]

Lekker boeiend :) Ik ben blij met m'n IPC-1L. Het was ook het maximale dat ik er voor wilde uitgeven op het moment dus het was meer iets om me 'over de streep' te trekken en niet eens meer aan een IPC-1 te denken ;)
Nou moet je de boel niet gaan omdraaien, met je "lekker boeiend :)". JIJ begon vanalles te beweren hier:
quote:
sOid schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:59:

Oh. Maar ik heb meer negatieve verhalen gelezen over de IPC-1 dan over de L versie.
Zeg dan gewoon, dat je er niet meer geld voor over hebt!

Overigens kreeg ik bij mijn IPC-1 een 12 V sigarettenaanstekerkabel, een tas en een set ( 2x 4 stuks ) convertors om AA-cellen te kunnen gebruiken als "baby" en "mono"-cellen. Verrassend handig, als je even iets moet testen. Ik betaalde 55,= euro, inclusief 12 AA-accu's. Ik kan niet meer zien wat de "kale" IPC-1 toen kostte, maar waarschijnlijk minder dan de IPC-L nu. Op dat moment had nog niemand gehoord van een "L"-versie...

quote:
Atomsk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Die Uniros netstroomadapter produceert 12V. Lijkt me niet verstandig dit voor de IPC-1L lader te gebruiken aangezien deze blijkbaar 3V verwacht. Dan blaas je deze op.
De OUTPUT is 3V.
Met 3V voeding doet ie waarschijnlijk niks.

Ben erg tevreden over de Eneloop batterijen in mn Samsung GX-1L (Pentax). Doordat deze een hoger voltage blijven houden kan ik meer foto's maken dan met batterijen die meer ampere leveren. Heb met één lading ruim 600 foto's geschoten!

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
Flits flits schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:14:
[...]

De OUTPUT is 3V.
Met 3V voeding doet ie waarschijnlijk niks.
Dat ontken ik toch ook niet? Wanneer je echter een adapter van 12V output op een apparaat aansluit dat maar 3V kan hebben, gaat het wel kapot. Andersom (een 3V adapter op een 12V apparaat) heeft inderdaad geen effect: het werkt niet, maar het gaat er ook niet van kapot.

Dat was echter niet de situatie.

Hoe dan ook, bij twijfel kan men beter de originele bijbehorende adapter gebruiken. Bij gebruik van een andere adapter moet in ieder geval het output voltage gelijk zijn en de leverbare stroomsterkte (Ampère) gelijk of groter. Tenslotte moet uiteraard de plug passen en de polariteit overeenkomen (plus en min)

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

ik heb 2 domme laders (vivanco's). At least eentje kent nog druppelladen aan het eind. Ik lees in dit topic dat een nachtje doorhalen (dus te lang) niet goed is. Is dit niet goed als in je tent fikt af of niet goed als in je krijgt lege batterij of half ontladen.. of?

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Jazzper schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:07:
ik heb 2 domme laders (vivanco's). At least eentje kent nog druppelladen aan het eind. Ik lees in dit topic dat een nachtje doorhalen (dus te lang) niet goed is. Is dit niet goed als in je tent fikt af of niet goed als in je krijgt lege batterij of half ontladen.. of?
Je krijgt van mij niet de garantie, dat er geen brand uitbreekt. Te lang doorladen met hogere stroomsterkte kan zowel de accu's als de lader te heet laten worden, zeker als er geen enkele beveiliging op zit. Het is wel altijd slecht voor je accu's. Ze zullen veel sneller verouderen dan nodig. Als ze de energie die toegevoerd wordt niet kunnen opslaan, zullen ze er iets anders mee moeten doen >> omzetten in warmte!

quote:
Toff schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:46:
[...]

Ik heb alle linkjes uit dat stukje van Dutchphoto bekeken, maar ik ben het type IPC nergens tegengekomen?
Je bedoeld welke is welke van Techoline? Die ik heb de BC700 is gelijk aan de Voltcraft IPC-1L dus max 700mAh laaden. Werkt goed. Ik ben er tevreden mee.
Ik ga ervanuit dat als die BC 900 van LaCrosse problemen geeft met die hoge laadstromen dat dat ook geldt voor die Voltcraft IPC1.
Voltcraft is niet meer dan een naam

Die "L"versie is er gekomen omdat de gewone versie nogal wat problemen gaf met die max. laadstromen, zoals in de fik gevolgen batterijen en laders. "Wat wil je ook als je 1800mAh er doorheen jaagt.Daarom is LaCrosse met die BC700 gekomen. Gewoon om op "safe"te spelen

Dus samenvattend:

La Crosse BC700 =Voltcraft IPC1L = Techno-line BC700
La Crosse BC900 = Voltcraft IPC1 = Techno-line BC900

Hier wat tips voor het gebruik.

Ik heb nu ook diverse setjes eneloops en look-a-likes

Dutchphoto wijzigde dit bericht 11-05-2008 11:40 (46%)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

Ik heb nu twee maanden Eneloops in m'n 580EX en dat is echt een uitkomst. Ik gebruik de flitser heel wisselend, soms 3 weken niet flitsen en dan een hele avond. Erg prettig als er dan in tenminste 1 setje nog power zit. En wat blijkt: het eerste setje (had ik niet eens opgeladen, zo uit de verpakking) werkt na 6 weken nog prima, flink wat flitsfoto's mee gemaakt.

Daarbij laadt de flitser ook nog een stuk sneller op (3s tot rood lampje na een volledige flits, tegen >6s voor de oude batterijen (oplaadbare van Topcraft/Aldi, gemeten vlak na het opladen)). Zeer tevreden over de Eneloop! En ze waren niet eens zo heel duur, iets van 26 euro voor 8 stuks bij Conrad.

(Pentax SLR sinds 1988)

Ja die Eneloops & co zijn perfect, doet me denken aan het NiCd tijdperk.
Ze zijn spanning-vast (blijven erg lang boven de 1,25V), hebben een hoge ontlaadcurve (tot max 8A ! ! !) en de zelfontlading is minimaal (+/- 15% na een jaar), kunnen tegen snelladen (alhoewel dat niet nodig is: laden als het je uitkomt, ze lopen toch niet meer direct leeg).

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

One step beyond!

quote:
Toff schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:20:
[...]

Nou moet je de boel niet gaan omdraaien, met je "lekker boeiend :)". JIJ begon vanalles te beweren hier:

[...]

Zeg dan gewoon, dat je er niet meer geld voor over hebt!

Overigens kreeg ik bij mijn IPC-1 een 12 V sigarettenaanstekerkabel, een tas en een set ( 2x 4 stuks ) convertors om AA-cellen te kunnen gebruiken als "baby" en "mono"-cellen. Verrassend handig, als je even iets moet testen. Ik betaalde 55,= euro, inclusief 12 AA-accu's. Ik kan niet meer zien wat de "kale" IPC-1 toen kostte, maar waarschijnlijk minder dan de IPC-L nu. Op dat moment had nog niemand gehoord van een "L"-versie...
Beetje late reactie en ik heb niet zo'n zin om hier nog veel woorden aan 'vuil te maken', maar ik wilde gewoon iets foolproofs (omdat bijv ook m'n vader of moeder hem kan gebruiken). Iets waarmee ik geen batterijen zou kunnen verpesten ofzo. De snelheid waarmee hij laadt maakt me ook niet super veel uit: ik heb toch altijd wel batterijen die zijn opgeladen :)

Had het misschien iets anders moeten formuleren though :)

@ Dutchphoto: Je neemt iets aan, op basis van het uiterlijk? Het zou goed kunnen, daar niet van, maar het zou ook maar kunnen dat er intern wel verschillen zijn. Soid geeft zelf al aan, dat het eigenlijk om de mogelijke zeer hoge laadstroom ging. Dat is niet specifiek voor de Voltcraft IPC-1. Deze beschikt overigens wel, naast "minus delta V detectie", over temperatuurdetectie, dus ik vraag me zelfs af, hoe fout het zou kunnen gaan met deze lader.
Behalve dan, dat het voor accu's gewoon niet goed is, veelvuldig heel hoge laadstromen. Wat dat betreft onderschrijf ik de tips waar jij naar linkte volledig, die komen met mijn gebruik overeen.

nee, geen aandelen voltcraft ofzo, het gaat me alleen om duidelijkheid.

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
PvH18 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:09:
Ja die Eneloops & co zijn perfect, doet me denken aan het NiCd tijdperk.
Ze zijn spanning-vast (blijven erg lang boven de 1,25V), hebben een hoge ontlaadcurve (tot max 8A ! ! !) en de zelfontlading is minimaal (+/- 15% na een jaar), kunnen tegen snelladen (alhoewel dat niet nodig is: laden als het je uitkomt, ze lopen toch niet meer direct leeg).
Dus als ik het goed begrijp kun je iedere willekeurige (snel)lader gebruiken (ik heb hier nog een ouwe maar nog goed werkende Vanson V-1000 liggen) en is het niet per sé beter om de lader van Eneloop zelf te gebruiken?

quote:
Drom schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kun je iedere willekeurige (snel)lader gebruiken (ik heb hier nog een ouwe maar nog goed werkende Vanson V-1000 liggen) en is het niet per sé beter om de lader van Eneloop zelf te gebruiken?
Het zijn uiteindelijk NiMH-cellen dus elke lader die geschikt is voor NiMH werkt. Ik gebruik een Voltcraft lader voor 8 penlites (bij de Conrad vandaan) en daarmee gaat het uitstekend.

quote:
Drom schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:25:
[...]
Op mijn Sanyo Eneloops stond dat een Ni-Mh lader volstaat. Ze gaan bij mij dus gewoon in de GP lader (GP Powerbank Smart 2?, weet ik zo niet uit mijn hoofd).

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Reg. datum: 08 augustus 2006

OK, thanks. Dan koop ik gewoon vier van die Eneloop-batterijtjes en gebruik verder die Vanson, scheelt toch weer wat Eurootjes :9

(Pentax SLR sinds 1988)

Ik gebruik 2 laders:
- een moderne snellader (2000mA): slaat te snel af, de accu's worden niet 'vol', en ze worden erg warm (tot 40 gr C).
- een oude 14 uurs lader: processorgestuurd+ontlaadfunctie+druppelladen, die het erg goed doet.

De snellader gebruik ik niet veel. Maar dat hoeft ook niet met 3 setjes Eneloop's...
Als ik een nieuwe lader nodig heb, neem ik zo'n Eneloop's 4x lader setje.
Langzaam laden is uiteindelijk beter.

PvH18 wijzigde dit bericht 13-05-2008 20:07 (14%)

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

Acties: [view][quote]

Door: Roelant Management Team
Overigens wellicht het vermelden waard, de tweede ronde van de batterijtest die eerder in dit topic al genoemd is, is ondertussen t/m de 3 maanden afgerond en de tester heeft zijn conclusie gepost en zijn grafieken aangepast.

Resultaten in het "kort":

Voor de AA's komen Powerex' Imedion batterijen (Powerex is ook de fabrikant van de in Maha C9000 lader die in dit topic ook besproken is) als absolute winnaar uit de bus. Op de tweede plaats staan de GP Recyko's samen met Kodak's. Gezien de verkrijgbaarheid zijn de GP's in Nederland dus een goede keus.

Qua retentie doen de Eneloops (winnaar van de eerste test) overigens niet onder voor de GP's, beide zitten na drie maanden ongeveer op 88% van de capaciteit gemeten na 1 uur na het laden, alleen de GP's hebben een iets hogere capaciteit om mee te beginnen (2100mAh vs. 2000mAH). De GP's zijn overigens ook wel licht duurder in aanschaf (en dat kan behoorlijk oplopen, afhankelijk van waar je ze koopt).

Voor de AAA's zijn de GP Recyko's de onbetwiste kampioen, vanaf het begin vielen ze al op omdat ze ruimschoots meer dan de beloofde 800mAh leveren. Eén uur na het laden leveren ze maarliefst 912mAh en na vier weken zitten ze als enige nog boven 800 met 824mAh. Wellicht wel relevant om te vermelden dat ook hier niet zozeer de retentie is die het verschil maakt, maar wederom de hogere startcapaciteit.

De tweede plaats voor de AAA's gaat naar de Imedion's, op de derde plaats vinden we de Eneloops terug samen met de Duracell Precharged's. Voor de AAA's zijn alle (basis-) ampèrage's overigens gelijk, het is dan ook opmerkelijk dat juist hier zulke verschillen zijn (de GP's zouden als enige gemakkelijk als 900mAh's verkocht kunnen worden).

Ook de algemene conclusie die eerder al getrokken werd, blijft gehandhaafd:
quote:
"The clear advantage of ALL of the low self-discharge models over ANY of my historic conventional AA NiMH cells is even more dramatic in the three month readout than it was at the 4-week readout."

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ofwel; het maakt weinig uit.

Wel mooi om te een lagere capaciteit te claimen. Vervolgens zeggen dat hij nog x tijd nog x procent van de opgegeven capaciteit leverd >:)

Nagoed, er zijn al acht Eneloops en acht Recyko's (beide AA) onderweg hier naartoe. Om gesplitst te worden in twee setjes van vijf en twee setjes van drie. Setjes van vijf voor m'n Nikon SB800, setjes van drie voor m'n Maglite 3AA LED.

Reg. datum: 10 oktober 2004

quote:
DutchVince schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:47:
[...]

Aitec bvba in Belgie ze hebben een eBay winkel:

http://cgi.ebay.nl/POWERE....m118.l1247QQcmdZViewItem

Betaald met Paypal en 2 werkdagen later had ik hem in huis.
Via Ebay is de Maha PowerEX MH-C9000 al te koop voor bijna 56 euro (inclusief verzendkosten). Scheelt toch alweer ruim 20 euro :)
quote:
Roelant schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:34:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die al concrete ervaringen hebben met de Recyko batterijen van GP.
Iemand al ervaringen met deze batterijen?

Ik heb twee setjes Hape 2400mAh NiMh maar een setje lijkt nog maar net genoeg power te hebben om de lens uit te schuiven. Het andere setje doet het aardig. Om dat ik het idee heb dat die quickcharger ook niet echt helpt om ze goed te houden heb ik net, na het lezen van dit topic, de IPC-1L besteld.

Zo heel veel gebruik ik de camera niet dus met twee setjes heb ik genoeg tijd om een setje eens een nachtje rustig te laten laden.

Ben benieuwd of de IPC-1L nog wat kan maken van het setje dat zo slecht is.

-= edit =-
@hieronder : Er zit ook een nieuw setje accus bij want die Hape had ik eigenlijk al afgeschreven.

Martkrui wijzigde dit bericht 18-05-2008 18:31 (9%)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

BF2 @ www.ndaclan.nl

Volgens mij ben je bij Hapé sowieso aan het foute adres voor goede batterijen.

Ik en m'n broer hebben er ook een aantal van gehad. Binnen de kortste keren zaten ze allemaal in de pot voor batterijenafval. De GP's leven veel langer :)

Ik kreeg net een mailtje van conrad met de aanbiedingen, en ik zag dat de IPC-1 weer afgeprijsd was.

hier de link

Hij is nu weer 39,99 , en als die actie dat je 5 euro korting krijgt als je je als nieuwe klant inschrijft voor de nieuwsbrief nog geldt, heb je hem dus voor 35 euro in huis.

WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 23-05-2008 11:23 (22%)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

quote:
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:20:
Ik kreeg net een mailtje van conrad met de aanbiedingen, en ik zag dat de IPC-1 weer afgeprijsd was.

hier de [url="http://www.conrad.nl/goto/?product=512266]link[/url]
Je bent me net voor.
Dit is dus maar 5 euro duurder dan de IPC-1L en dan krijg je er ook nog eens 4 x 2500 mAh NiMh's bij!

edit: Los van de normale extra's van de "1" tov de "1L" natuurlijk (zie hieronder).

Toff wijzigde dit bericht 23-05-2008 11:49 (9%)

quote:
Toff schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Je bent me net voor.
Dit is dus maar 5 euro duurder dan de IPC-1L en dan krijg je er ook nog eens 4 x 2500 mAh NiMh's bij!
en het tasje, en de AA->C cellen converters (of is dat D cellen? ik gebruik ze nooit) en natuurlijk de auto-adapter.

@RoelJewel : graag gedaan :)

WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 23-05-2008 14:37 (4%)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

quote:
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:20:

hier de link

Hij is nu weer 39,99 , en als die actie dat je 5 euro korting krijgt als je je als nieuwe klant inschrijft voor de nieuwsbrief nog geldt, heb je hem dus voor 35 euro in huis.
Dank voor de tip d:)b .
Die 5 euro korting werkt ook. Via deze link inschrijven en je krijgt de code toegestuurd.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws