Fuji FinePix S9500&S9600: Deeltje 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
<>

[ Vermeld a.u.b. duidelijk of je het in je post over de S9500 of S9600 hebt...
of zet gewoon in je signature waar je mee schiet! ]

<>

Deeltje 3 al weer... Fuji's S9500 + S9600

Afbeeldingslocatie: http://www.oudmaijer.com/linked/s9500.jpg

De S9500 resp. S9600 is de naam van deze camera voor Europa en Azie, S9000 resp. S9100 is de naam zoals deze wordt gevoerd in de rest van de wereld.

S9500 op Dpreview.com: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms9000/
S9600 op Dpreview.com: http://www.dpreview.com/news/0608/06082412fujis9600.asp

De S9500 en S9600 zijn grotendeels vergelijkbaar.
Enkele verbeteringen op de S9600 t.o.v. de S9500:
- groter LCD-display
- snellere autofocus in lowlight conditions
- betere (interne) flitser
- standaard RAW-convertor meegeleverd

Een paar tips voor de S9500/S9600:
- Externe flitser: veelgebruikt/geprezen is de Metz 36 C-2 (te koop voor slechts 60 euro!). Een perfect passende omnibounce voor deze flitser is de Sto-fen OM-MZ2.
- Geheugenkaartje: Het snelst werkt xD type H.
- Opzetlenzen: Raynox heeft een aantal goede: http://raynox.co.jp/english/digital/s9000/index.htm

[ Voor 181% gewijzigd door dutch79 op 14-01-2007 15:14 ]

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Maak er dan een 9500/9600 thread van, nagenoeg dezelfde camera's die t van dezelfde groep gebruikers moeten hebben....

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01

Floor-is

5.2

Titelfix (c)

Bericht hierboven

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Nog meer verbeteringen:
-de foto's van de S9600 hoeven niet nabewerkt (lees: verscherpt) te worden
-minder last van blown highlights bij schieten overdag door andere beeldprocessor.
-zeer goed bruikbare zoeker (EVF)
-het selectiewieltje van de S9600 schijnt robuuster te zijn

Andere veranderingen:
-P-mode kiest ook langere sluitertijden indien nodig (was beperkt tot -ongeveer- 1/20 sec)

De voordelen van de S9500:
-iets lichtgevoeliger
-minder kans op beschadiging of ongewenst omklappen van het LCD scherm
-batterijverbruik iets minder

Bekende problemen:
-Selectiewieltje defect (S9500)
-CCD kan doorbranden bij sterke lichtbron (S9500&S9600)
-Batterijklep kan barsten bij val of robuust gebruik

• dutch79
Mooi lijstje pvdplanet! Je zou ze eigenlijk moeten doorspelen naar Fuji. Misschien kunnen ze jou (als intensieve S9500/S9600-gebruiker) nog wel als tester gebruiken ;)

Dat doorbranden is vrij algemeen voor digitale camera's volgens mij... niet iedereen loopt gelukkig dat risico met die lasershows die jij 'schiet'. :+

[ Voor 32% gewijzigd door dutch79 op 29-12-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Misschien is het leuk om in de topic opening de linkjes (foto homepage) te plaatsen van tweakers die
een S9500/S9600 hebben. Topic gaat toch een aantal maanden mee.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
@pvdplanet, die evf heeft een hogere resolutie dan die van de s9500?
De 9500 vind ik erg teleurstellend als het op de evf aankomt namelijk, voor mij echt het grootste probleem van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Montana schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:11:
Misschien is het leuk om in de topic opening de linkjes (foto homepage) te plaatsen van tweakers die
een S9500/S9600 hebben. Topic gaat toch een aantal maanden mee.
Wat bedoel je hiermee? Welke linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

sdirkx schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:07:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Welke linkjes?
De meeste van ons hebben een leuke homepage met foto's van de S9500/9600.
Het is maar een idee.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:25:
@pvdplanet, die evf heeft een hogere resolutie dan die van de s9500?
De 9500 vind ik erg teleurstellend als het op de evf aankomt namelijk, voor mij echt het grootste probleem van de camera.
Ik dacht dat de EVF van de geleende S9500 beslagen was, dat geeft wel ongeveer het verschil aan.
Het voordeel van de S9600 is dat je gelijk (1 sec preview) ziet of een foto scherp is en dat meestal toch wel zo zal zijn omdat de camera nu eenmaal beter focust. Bij de S9500 is de kans op een onscherpe foto iets groter en daarnaast is het ook nog eens lastiger in een oogwenk te bepalen of je nog een keer zal moeten schieten.

En toch... het eindproduct van de S9500 heeft net dat beetje extra. Alle verbeteringen ten spijt knallen de foto's van deze camera uiteindelijk meer van het scherm. Dit is gevolg van het feit dat in-cam bewerking tot een minimum is beperkt. De S9600 levert dankzij de RPII in de praktijk makkelijker constante kwaliteit, en dat is heel prettig voor de doorsnee gebruiker. Echter, de beeldprocessor dempt mijns inziens de kracht van de beeldchip in te grote mate. Dat is niet fijn als je tegen (en over) de grenzen van de camera werkt. Voorbeeld: een bepaalde light/laser shot met de S9500 was perfect met 1/4sec en EV +1. De S9600 vraagt om hetzelfde resultaat 1/2.5sec en EV +1.5. Gevolg: minder 'uitgebalanceerde' foto en uiteindelijktoch meer ruis. En dan spreek ik nog niet over de grotere kans op beschadiging van de CCD zoals afgelopen week gebeurd is.

Maar goed... de S9600 werkt uiteindelijk veel efficienter!
Een S9600 met RPI zou wat mij betreft de ideale camera zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144605

Mijne is net opweg naar fuji :( erg jammer net nu voor de kerst/feestdagen :O duurt minimaal 4 weken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09-2021
[message]Digi user schreef op dinsdag 19 december 2006 23:16[/message]
Ik was op zoek naar een flitser voor mijn 9600.
Helaas was de Metz 36C2 nergens meer te koop. Volgend jaar pas weer leverbaar. (waar ik tenminte heb geinformeerd).

Heeft iemand een optie welke flitser eigenlijk op een 9600 kan?
Of weet iemand waar de Metz 36C2 nog wel te koop is?
Kreeg net een telefoontje van Foto Video Boom te Almelo dat ze weer binnen zijn, een stuk of 30. Zou eerst ook maart worden voor ze ze weer kregen.
Zal hem dus zometeen maar eens op halen :9

Voor als je hem via het internet wilt bestellen heb ik een linkje
http://www.fotovideoboom....php?id=48&product_id=2907

[ Voor 10% gewijzigd door Thats Me.. op 30-12-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
S5 Pro (2007)
pvdplanet, vertel 's even... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door dutch79 op 30-12-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Nou ja, de specs zijn natuurlijk dik in orde:

12.34MP Super CCD SR
Real Processor Pro
ISO 100-3200
2.5-inch 235.000 pixels LCD
Face Detection
3 fps/ 29 jpeg buffer
30 seconde Live Preview in kleur

De S3 Pro was te traag (focus, fps en opslaan bestanden) om te gebruiken bij partyfotografie. Natuurlijk mis ik het klapscherm maar in ieder geval is foto's composeren met het LCD scherm mogelijk. Geef mij 'm maar in combinatie met een Tamron 17-50 F/2.8. Helaas is ie met 1700-1800 Euro wel 400 Euro duurder dan de D200. De prijs voor mooie kleurtjes zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192058

Thats Me.. schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:30:
[...]

Kreeg net een telefoontje van Foto Video Boom te Almelo dat ze weer binnen zijn, een stuk of 30. Zou eerst ook maart worden voor ze ze weer kregen.
Zal hem dus zometeen maar eens op halen :9

Voor als je hem via het internet wilt bestellen heb ik een linkje
http://www.fotovideoboom....php?id=48&product_id=2907
mmm, net een week na een bruiloft waar ik het dus zonder flits moest doen.
Maar op hun site stond inderdaad dat ze pas in maart leverbaar zouden zijn.
Toch heb ik hem besteld.
Bedankt voor je reactie in ieder geval...anders had ik misschien over enkele weken nog geen flitser....nu kan ik tenminste oefenen...oefenen en nog eens oefenen.

Gr. Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09-2021
Anoniem: 192058 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:30:
[...]

mmm, net een week na een bruiloft waar ik het dus zonder flits moest doen.
Maar op hun site stond inderdaad dat ze pas in maart leverbaar zouden zijn.
Toch heb ik hem besteld.
Bedankt voor je reactie in ieder geval...anders had ik misschien over enkele weken nog geen flitser....nu kan ik tenminste oefenen...oefenen en nog eens oefenen.

Gr. Peter.
Bij mij het zelfde verhaal, was hem ook nodig voor een bruiloft (19 dec). Heb het nu moeten doen met een flitser van bijna 20 jaar oud die ook nog met mijn S9500 werkte.
Maar goed, ik heb hem vanmiddag op gehaald dus kan nu goed oefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202344

Hoi, Fuji liefhebbers,

Ik ben Fred van der Meij uit het zuiden des lands.
Ooit ben ik begonnnen met een Fuji A201, daarna heb ik drie jaar lang genoten van mijn S602Z en sinds deze maand (december 2006) ben ik de trotse bezitter van een S9600.

Ik heb even een tip voor mensen die op zoek zijn naar een externe flitser.
klik op onderstaande link, je kunt er niets kopen, maar op deze site staan veel flitsers weergegeven met hun ontsteekspanning. Ook is op deze site weergegeven dat Fuji camera's ontsteekspanningen aankunnen tot wel 400 Volt zonder de camera elektronica te beschadigen. Mijn tip is wel : probeer een flitser te krijgen met een zo laag mogelijk voltage.

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

Groet, Fred

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 202344 op 31-12-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Die site is inderdaad al een keer langsgekomen. Zeker handig om een eventueel alternatief voor een Metz te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654

Anoniem: 202344 schreef op zondag 31 december 2006 @ 07:59:
dat Fuji camera's ontsteekspanningen aankunnen tot wel 400 Volt zonder de camera elektronica te beschadigen.
Dat is niet waar voor alle Fuji's, wel voor de S9500/9600.
Op http://www.fujifilm.ca/x620.xml?XID=x1890#x2161 staat de juiste info, bevesting door Fuji Nederland (ook al staat 9100/9600 er niet expliciet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ik zou het liever bij een Metz houden, dat is een gouden combinatie gebleken. Die rare Oostblok- en Vietnamflitsers zijn maar enge dingen. Zo'n Duits kwaliteitsproduct gaat ook nog eens jaren mee :)

Dat de 36C2 moeilijk leverbaar is zal wel te maken hebben met de enorme vraag van Fuji bezitters waar ze in Zirndorf totaal geen raad mee weten :P

[ Voor 27% gewijzigd door pvdplanet op 01-01-2007 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:16
Hoe kan je meten wat de ontstekingsspaning van een flitser is? Met een multimeter? Zoja, hoe dan?
Ik heb een oude Metz 45CT1; geweldige flitser, maar berucht vanwege z'n hoge spanning.
Maar aangezien mijn S602 toch 400v mag hebben, wellicht... :)
(Ik gebruik de flitser nu via een slave-unit, dat werkt op zich ook prima!)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vulcan750 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:13:
Hoe kan je meten wat de ontstekingsspaning van een flitser is? Met een multimeter? Zoja, hoe dan?
Ik heb een oude Metz 45CT1; geweldige flitser, maar berucht vanwege z'n hoge spanning.
Maar aangezien mijn S602 toch 400v mag hebben, wellicht... :)
(Ik gebruik de flitser nu via een slave-unit, dat werkt op zich ook prima!)
Zet de flitser aan en wacht tot hij volledig geladen is.
De spanning kun je meten tussen de centrale plus contactpin en een massa pin.

Groet, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 01:35:
[...]

Dat is niet waar voor alle Fuji's, wel voor de S9500/9600.
Op http://www.fujifilm.ca/x620.xml?XID=x1890#x2161 staat de juiste info, bevesting door Fuji Nederland (ook al staat 9100/9600 er niet expliciet bij).
He da's een heel goed bericht ! Want ik krijg het niet voor elkaar om van FujiFilm Nederland een maximale te gebruiken ontsteekspanning los te peuteren. Ik heb contact gehad met ene Kees Valk van support van FujiFilm Nederland, hij draaid constant om de brei heen en geeft allerlei wazige antwoorden, maar is schijnbaar te huiverig om exacte waardes te noemen. Vandaar dat ik op mijn zoektocht naar ontsteekspanningen op de eerder genoemde site terecht ben gekomen.

Ik heb nog een onduidelijkheidje : Je kunt een flitser rechtstreeks op de hotshoe plaatsen en je kunt een flitser op een beugel zetten en met een draadje aansluiten op het extra contact.
Geldt voor beide aansluit methoden dezelfde onsteekspanning ? In mijn engelstalige handleiding vind ik hier niets over terug. Trouwens, heeft iemand van jullie toevallig een nederlandse gebruiksaanwijzing op PDF formaat ofzo, want ik kom toch regelmatig zaken tegen in mijn gebruiksaanwijzing waar ik niet helemaal uitkom. Ik zou je hier eeuwig dankbaar voor zijn...........FujiFilm Nederland durft zich hiervoor 35 euro te vragen.

Groet, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schreef ik gisteren nog dat Dhr. Kees Valk van FujiFilm Nederland niet wist te vertellen welke ontsteekspanning ik op mijn S9600 gebruikt mocht worden, krijg ik vandaag een mailtje van hem met de volgende tekst :

Beste F. van der Meij,

Op de FUJIFILM FinePix camera's kunt u een flitser gebruiken tot maximaal 300Volt.

Met vriendelijke groeten/ Best regards/ Mit freundlichen Grüßen

Kees Valk
Sales department
FUJIFILM Nederland
Branch Office FUJIFILM Europe GmbH
Tel:+31 102812414
Fax:+31 102812334

Ok, dit is tenminste een duidelijk antwoord, echter het antwoord is niet gelijk aan het antwoord van de support groep op de Canadese FujiFilm site, daar spreekt men over max. 400 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180235

Ik denk dat ik hier veel gebruikers met een fuji S9500/S9600 een plezier mee doe, ik heb op verschillende fora naar het probleem met command dial knop gezocht. Ik heb op een buitenlandse site totaal onleesbaar een fotoserie gevonden met de mogelijke oplossing. Ik heb de serie opgeslagen want het duurde ontzettend lang voor dat ik alles binnen had. Ik heb een kopie van de serie op mijn website geplaatst, doe er je voordeel mee.

http://members.home.nl/erikjolan/reparatie_command_dial.htm

met vriendelijke groet

Erik

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 180235 op 03-01-2007 21:11 . Reden: Staat in het verkeerde fotoforum moest in S9500 topic staan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202344 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:16:
Op de FUJIFILM FinePix camera's kunt u een flitser gebruiken tot maximaal 300Volt.
Dat is raar. Ik had contact met Leen Visser. Hij riep eerst 40V maar na hem die link gegeven te hebben (die kwam ik tegen na het mailen naar Fuji) bevestigde hij dat ik dat kon aanhouden.
Hij had de gebruiksaanwijzing van de S3 Pro als referentie gebruikt.
Hij is van de camera reparatie service, niet van sales zoals jouw contact. Misschien daarom wat meer clue :)

Over Nederlandse gebruiksaanwijzing: die zat er bij mij ook niet bij, wel een papiertje om er een aan te vragen. De Nederlandse versie zou nog niet beschikbaar zijn. Maar er is wel een PDF van Fuji van de Engelse toch? Dan zal er van de Nederlandse misschien ook een komen zodra deze af is?
En als je specifieke vragen hebt kan je ze ook hier stellen toch?

M.b.t. hotshoe v.s. PC-contact (als ik het mij goed herinner heet het zo): het lijkt mij dat daar geen verschil tussen zou moeten zitten, ik neem aan dat ze op precies dezelfde manier aangesloten zijn. Zou een beetje omslachtig zijn om voor beide aparte aansturing te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik denk dat ik hier veel gebruikers met een fuji S9500/S9600 een plezier mee doe, ik heb op verschillende fora naar het probleem met command dial knop gezocht. Ik heb op een buitenlandse site totaal onleesbaar een fotoserie gevonden met de mogelijke oplossing. Ik heb de serie opgeslagen want het duurde ontzettend lang voor dat ik alles binnen had. Ik heb een kopie van de serie op mijn website geplaatst, doe er je voordeel mee.

http://members.home.nl/erikjolan/reparatie_command_dial.htm

met vriendelijke groet

Erik
Supergoed man!
Mijn jaar garantie zit er nu op (S9500) en de knop is nog heel, maar ook al wordt het na de garantieperiode vergoed, dan zou je 'm toch een week of 4 kwijt zijn.
Lijkt me nog wel een optie om de reparatie zelf te doen dan.
Bedankt voor de moeite!

[ Voor 50% gewijzigd door dutch79 op 04-01-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:41
Goedemiddag beste mensen.

Gelukkig nieuwjaar allemaal trouwens.

Ten eerste ben ik nieuw hier. Ofja nieuw, ik lees al een hele tijd mee bij verschillende draadjes maar niet echt de moeite genomen om mezelf te registreren. Vandaag toch de knoop maar eens doorgehakt en me eventjes aangemeld.

Dan nu de reden voor mijn registratie: Ik heb sinds vandaag (10.34 uur om precies te zijn) een Fujifilm FinePix S9600 in mijn bezit met een Transcend CF kaartje van 2 GB 120X.
Omdat ik nog nooit met een fatsoenlijke camera heb gewerkt waarop je een hoop dingen kunt instellen heb ik me toch maar eventjes aangemeld om van tips en bevindingen van andere mensen te kunnen leren.

Hoe het ooit begon,
Mijn vorige camera was een Nytech ND-4020. Een 4 MP camera met 3x zoom. Het was een leuk beginnertoestel waar je natuurlijk niet teveel van mag verwachten. Ondanks dat je niet veel kon instellen maakte het ding toch leuke foto’s. Er waren natuurlijk wat haken en ogen bij zoon “merk” toestel. Zo had de firmware een dikke vette fout in met betrekking tot restcapaciteit van de 2 oplaadbare penlites. De camera zette zichzelf uit ook al zat er nog meer dan genoeg capaciteit in de batterijen. Een firmware-update mocht niet helpen. Ook was het keuzewieltje bovenaan om verschillende modi te kiezen zoals nachtopname en sportstand enz van brakke kwaliteit. Na verloop van tijd ging het steeds minder contact maken en sprong het van de ene stand de andere in zonder aan de knop te komen. Zeer hinderlijk tijdens een foto maken.
Knutselaar als ik ben sloopte ik het ding open, soldeerde de batterijdraadjes aan de netadapter-plug en deed een beetje tin op de flexibele printplaat onder het keuzewieltje. Dit ging een tijdje goed totdat het wieltje echt naar de knoppen was. Toen ook nog de schakelaar van de bijgeleverde SD-kaart afbrak was de maat vol. Heb het ding alle hoeken van de kamer laten zien en sindsdien de Canon PowerShot A520 van mijn zus gebruikt als ik foto’s moest maken. Dit is natuurlijk verre van ideaal dus had ik aan het begin van 2006 te gaan rondneuzen en sparen voor een nieuwe camera. Toen viel mijn oog op de Fujifilm FinePix S9500 en had ik besloten dat hem dat ooit zou worden. Door wat financiële tegenvallers en andere zaken met een hogere prioriteit schoof de geplande aankoop steeds verder op. Toen ik ergens begin november hoorde dat er een opvolger voor de S9500 was besloot ik me weer eens te verdiepen in het digitale foto gebeuren. Na lang wikken en wegen, denken en bedenken van wat het beste bij mij zou passen had ik een keuze gemaakt met als gevolg dat ik afgelopen dinsdag de Fujifilm FinePix S9600 bij www.digitalstreet.nl besteld had welke ik vandaag dan ontvangen heb.

Ziezo tot zover mijn hele “levensverhaal”. Ik zal nog wel vaker voorbij komen hier want het is een uitgebreide camera met veel mogelijkheden die ik allemaal wil leren kennen. Ook met zaken als nabewerken op de pc ben ik geheel nieuw.
Maargoed ik vind foto’s maken leuk (heb je altijd een aandenken 8) ) en wil me dus sinds de aanschaf van een goed toestel ook graag de moeite doen om het zo goed mogelijk onder de knie te krijgen.
En aangezien hier een hoop kennis aanwezig is wil ik proberen om zo veel mogelijk te leren. Maar eerst moet ik lezen heel veel lezen. Heb de handleiding eens vluchtig doorgebladerd maar moet alles nog gaan testen en uitproberen met de camera bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Allereerst welkom! En gefeliciteerd met de aankoop van je S9600!

Het is leuk te horen dat je je serieus in fotografie gaat verdiepen. Er is inderdaad een hoop te leren. Mochten we kunnen helpen, dan horen we het wel!

Happy shooting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Dat is raar. Ik had contact met Leen Visser. Hij riep eerst 40V maar na hem die link gegeven te hebben (die kwam ik tegen na het mailen naar Fuji) bevestigde hij dat ik dat kon aanhouden.
Hij had de gebruiksaanwijzing van de S3 Pro als referentie gebruikt.
Hij is van de camera reparatie service, niet van sales zoals jouw contact. Misschien daarom wat meer clue :)

Over Nederlandse gebruiksaanwijzing: die zat er bij mij ook niet bij, wel een papiertje om er een aan te vragen. De Nederlandse versie zou nog niet beschikbaar zijn. Maar er is wel een PDF van Fuji van de Engelse toch? Dan zal er van de Nederlandse misschien ook een komen zodra deze af is?
En als je specifieke vragen hebt kan je ze ook hier stellen toch?

M.b.t. hotshoe v.s. PC-contact (als ik het mij goed herinner heet het zo): het lijkt mij dat daar geen verschil tussen zou moeten zitten, ik neem aan dat ze op precies dezelfde manier aangesloten zijn. Zou een beetje omslachtig zijn om voor beide aparte aansturing te gebruiken.
De nederlandse gebruiksaanwijzing is nu al leverbaar, volgens FujiFilm Nederland. Ik kan hem krijgen als gedrukt exemplaar (boekje) of als PDF file, echter alleen tegen betaling van 35 euro.
Dat is me net iets te gortig.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:41
Whoei hoe meer je je verdiept in de camera hoe moeilijker het wordt!

Na dagen wat klooien en foto’s maken zonder eigenlijk te weten wat ik aan het doen was heb ik toch nog maar eens goed de handleiding doorgelezen. Omdat je met een heleboel termen om de oren gegooid wordt die ook nog eens allemaal van elkaar afhankelijk zijn heb ik maar eens besloten iets in elkaar te zetten. Een soort van handleiding om het mezelf en eventueel anderen gemakkelijker te maken.
klik voor handleiding (voor de geïnteresseerden)
Dit is natuurlijk verre van compleet. Het gaat me voornamelijk erom om een beetje uitleg en de bijbehorende mogelijkheden van de camera te laten zien. Later zal ik proberen om het in de praktijk toe te passen.

Zo heb ik vandaag eventjes wat gespeeld in de stand S.
Door wat te spelen met de sluitertijden en de ventilator van mijn CPU krijg je een beetje de indruk wat sluitertijd nu precies inhoud en nog belangrijker, wat je ermee kunt doen.
Als ik het gevoel voor de sluitertijd een beetje onder de knie krijg ga ik proberen om de ISO waardes en eventueel diafragma erbij te betrekken. Door van een vaste afstand en dezelfde belichting steeds hetzelfde object te fotograferen probeer ik erachter te komen hoe de instellingen zich met elkaar verhouden. Als ik dat eenmaal door heb is het makkelijk om “in the wild” leren omgaan met de instellingen.
De AUTO-mode is leuk maar daar koop je dit toestel eigenlijk niet voor.

Zo ben ik eigenlijk wat teleurgesteld in mezelf, niet in de camera, de fout zit namelijk achter het LCD scherm en niet ervoor.
Ik heb een 500 foto’s gemaakt de afgelopen dagen en er zijn maar enkele waarvan ik zeg van zo dat zijn nu es mooie foto’s.
Van de andere kant is het me met wat geklooi ook gelukt om moeilijk te fotograferen kerstverlichting in een donkere kamer tegen witte rolluiken en een raam goed op de “plaat” te krijgen. Spelen met ISO-waardes en sluitertijd is leuker dan in de AUTO-mode foto’s knippen die de verlichting helemaal niet tot zijn recht laten komen…
Lasers fotograferen wil me nog niet echt lukken maar ik ben een beetje huiverig hiervoor. De oude camera van me had namelijk een groepje pixels die steeds groen bleven oplichten en een paar donkere vlekken omdat een (groene) laser te lang op de beeldsensor heeft staan schijnen. Dit wil ik kosten wat kost voorkomen. Eerst maar eens het gevoel voor ISO-waarde, diafragma opening en sluitertijd onder de knie krijgen zodat ik de CCD niet onnodig hoef te bakken bij fel licht.

Tot zover deze lap tekst. Er is nog veel te leren en een lange weg te gaan. Als er nog updates zijn m.b.t. de handleiding laat ik het wel horen.
ps. Als iemand fouten ziet zou ik het op prijs stellen dat degene me hiermee om de oren slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb je handleiding even gelezen, netjes gedaan :).....weet niet in hoeverre je copyright hebt geschonden, maar dat is je eigen risico. Heb zo snel geen foutjes gezien, sommige dingen zeg je wel wat kort door de bocht, maar zo hou je het wel simpeler.
Je bent in ieder geval structureel je camera aan het leren kennen, dat is wel heel fijn voor later :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien een rare vraag....maar kan dat groene licht eigenlijk ook weg? Je kan nooit ergens stiekum een foto maken....het groene licht verraad dan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Anoniem: 192058 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:11:
misschien een rare vraag....maar kan dat groene licht eigenlijk ook weg? Je kan nooit ergens stiekum een foto maken....het groene licht verraad dan alles.
Ja, dat kan, heet AF-assist en kun je in het menu uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Die nieuwe IR versie van de S9600 is eigenlijk best cool. Maar goed, deze zal wel weer niet naar Europa komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
infrarood-AF-assist bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Ja, dat kan, heet AF-assist en kun je in het menu uitzetten.
Heeft dat ook nadelen als ik hem uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 192058 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:59:
[...]

ja hij helpt je camera niet meer met focussen, dus hij gaat sneller hunten en verkeerd scherp stellen enzo. Het is een bij schijn lampje, schijn je niet meer bij, dan heb je minder licht en dat werkt minder fijn voor je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192058 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:59:
[...]

Dit soort dingen zijn heel makkelijk te beredeneren.
"Als het lampje nutteloos zou zijn, zou Fuji de moeite niet nemen en het geld niet spenderen om het lampje er in te zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik denk dat het wel duidelijk is zo 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
is er een groothoek converter of iets dergelijks voor deze camera?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZandBak schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:11:
Ja. Google maar eens naar Raynox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
ZandBak schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:11:
http://www.kamera-express...showproduct&product=19743
Fujifilm, 150 Euro

http://www.budgetfoto.nl/info.php?info=04689
Raynox, 180 Euro

Beide 28mm ---> 22mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172656

Ik ben sinds enkele dagen ook de gelukkige bezitter van een S9500. Nu zou ik graag toch nog een extra voorzetlens kopen om het macrovermogen nog verder te verbeteren. Ik had op internet al de RayNox DCR-250 gevonden. http://www.budgetfoto.nl/...oofd=020&sub=058&merk=006 Hier te koop voor 32,50.

Als ik deze lens koop heb ik dan verder nog accesoires nodig om deze op de camera te passen? Zijn er overigens nog andere aanraders qua lenzen/filters voor deze camera. Wanneer iemand toevallig vergelijkfoto's heeft zijn deze erg welkom. Heb al wat rondgezocht en al wel resultaten kunnen vinden maar veelal van de S5000/S5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je kunt de DCR-250 gewoon rechtstreeks op de camera zetten, je hebt geen andere spullen nodig.
Ik heb hem zelf ook net aangeschaft! Wat ik ook gekocht heb, is een externe flitser, de Metz Mecablitz 36 C2, bij Foto Video Boom. Een wereld van verschil met de ingebouwde flitser, dat kan ik je wel zeggen!
Daar wil ik eigenlijk nog een omnibounce bij gaan halen, weet iemand toevallig welke hier goed op past? Een of andere Sto-Fen?
Als je nog meer accessoires wilt hebben, moet je ook eens kijken naar de telelens van Raynox, daarmee schroef je je bereik nog verder op.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qtee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:54:
Als je nog meer accessoires wilt hebben, moet je ook eens kijken naar de telelens van Raynox, daarmee schroef je je bereik nog verder op.
Zie dat die telelens nogal prijzig is. Dat laat ik voor het moment nog even achterwege.

Kan overigens iemand mij vertellen welke geheugenkaarten ik het beste kan kiezen? Sandisk Extreme III 2GB of Olympus xD-M 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 172656 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:53:
[...]

Zie dat die telelens nogal prijzig is. Dat laat ik voor het moment nog even achterwege.

Kan overigens iemand mij vertellen welke geheugenkaarten ik het beste kan kiezen? Sandisk Extreme III 2GB of Olympus xD-M 2GB
ik zou gaan voor de sandisk, CF kaarten worden veel gebruikt, xd gaat eruit. Kortom, je volgende camera kan best ook CF gebruiken, maar xd zal die niet gebruiken. Verder is die sneller, wat fijn is in je cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Maar xD is sneller in je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik ben sinds enkele dagen ook de gelukkige bezitter van een S9500. Nu zou ik graag toch nog een extra voorzetlens kopen om het macrovermogen nog verder te verbeteren. Ik had op internet al de RayNox DCR-250 gevonden. http://www.budgetfoto.nl/...&sub=058&merk=006 Hier te koop voor 32,50.

Als ik deze lens koop heb ik dan verder nog accesoires nodig om deze op de camera te passen? Zijn er overigens nog andere aanraders qua lenzen/filters voor deze camera. Wanneer iemand toevallig vergelijkfoto's heeft zijn deze erg welkom. Heb al wat rondgezocht en al wel resultaten kunnen vinden maar veelal van de S5000/S5500
Wat betreft Raynox lenzen en vergelijkingsfoto's, kijk hier! --> http://raynox.co.jp/english/digital/s9000/index.htm
Wat ik ook gekocht heb, is een externe flitser, de Metz Mecablitz 36 C2, bij Foto Video Boom. Een wereld van verschil met de ingebouwde flitser, dat kan ik je wel zeggen!
Daar wil ik eigenlijk nog een omnibounce bij gaan halen, weet iemand toevallig welke hier goed op past? Een of andere Sto-Fen?
Ik heb de Sto-fen OM-MZ2. Past perfect op de Metz 36 C2!

Lees deeltje 2 (Fuji FinePix S9500: Deeltje 2) ook 's door... daar staat 't.
xD H-type. Ook in deeltje 2 uitvoerig besproken...

[ Voor 105% gewijzigd door dutch79 op 10-01-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb de Sto-fen OM-MZ2. Past perfect op de Metz 36 C2!

Lees deeltje 2 (Fuji FinePix S9500: Deeltje 2) ook 's door... daar staat 't.
Bedankt voor de info! Ik heb zelfs deel 1 en 2 ooit helemaal gelezen, maar ik heb hier waarschijnlijk overheen gelezen...

Op zich is het misschien wel handig om dit soort informatie (uitbreidingsmogelijkheden) in de topicstart te vermelden, om herhaling van dezelfde vragen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdirkx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:36:
xD H-type. Ook in deeltje 2 uitvoerig besproken...
Maakt t dan nog uit of ik die van Olympus pak of Sandisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
2x 1 gig Olympus H-type is overal in de aanbieding vanaf zo'n 59 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvdplanet schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:05:
Heb al 2x 1GB Fuji xD H-type gehaald. Kostte me wel iets meer (70 euro) maar dan kan ik vandaag al foto's gaan schieten. Zo'n 128MB CF kaartje zet ook geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
OK, mooi. Ik heb zelf nog een oud type xD, maar het nieuwe type H is 't snelst wat je kunt hebben voor je S9500/S9600.
Op zich is het misschien wel handig om dit soort informatie (uitbreidingsmogelijkheden) in de topicstart te vermelden, om herhaling van dezelfde vragen te voorkomen.
Goed idee. Zojuist 3 tips toegevoegd. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door dutch79 op 10-01-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181914

Bij dat dubbelpak heb je 2 1gb Olympus H memory sticks, maar wat heb je aan 2 XD kaartjes. Je kan er toch maar 1 tegelijk indoen 8)7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Anoniem: 181914 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:00:
Bij dat dubbelpak heb je 2 1gb Olympus H memory sticks, maar wat heb je aan 2 XD kaartjes. Je kan er toch maar 1 tegelijk indoen 8)7?
Ik heb ook nog een F30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Tis altijd baas boven baas he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181914 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:00:
Je kan dr maar een kaart tegelijk in doen maar als je bv op vakantie gaat en geen laptop oid bij hebt is t altijd wel handig om extra opslagcapaciteit te hebben.

Overigens iemand hier die een UV-filter voor de S9500 heeft gekocht? Ik wil er misschien een kopen om sowieso tegen te gaan dat ik mijn lens beschadig wanneer ik in de macro mode werk. Suggesties?

@sdirkx: mss is t ook een idee om vergelijkingsfoto's van foto's zonder en met RayNox voorzetlenzen in de startpost te plaatsen. (Als deze foto's er zijn tenminste).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172656 op 11-01-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 172656 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Je kan dr maar een kaart tegelijk in doen maar als je bv op vakantie gaat en geen laptop oid bij hebt is t altijd wel handig om extra opslagcapaciteit te hebben.

Overigens iemand hier die een UV-filter voor de S9500 heeft gekocht? Ik wil er misschien een kopen om sowieso tegen te gaan dat ik mijn lens beschadig wanneer ik in de macro mode werk. Suggesties?

@sdirkx: mss is t ook een idee om vergelijkingsfoto's van foto's zonder en met RayNox voorzetlenzen in de startpost te plaatsen. (Als deze foto's er zijn tenminste).
UV filter doet meer dan dat, Filtert ook UV en maakt in lichte mate je lucht wat blauwer. Het beschermt wel goed je objectief. Absoluut aan te raden is om geen goedkoop filter te nemen, het is zichtbaar slechter. Een uv filter kost je gewoon 35 euro ofzo, daarop moet je niet bezuinigen.
factoryprices heeft ze wel redelijk goedkoop, dus dat is aan te raden qua winkel.
Neem of B+W of Hoya, beiden hebben de pro1 serie.
non pro serie B+W filter
hoya pro1 filter dit is mijn aanrader qua filter. Echt een super ding.

Een filter die niet alleen beschermt ook een effect heeft als het ware is een polarisatiefilter. Dat zorgt voor meer contrast en voorkomt reflecties in water en ramen e.d. Erg gaaf, daar moet je dan ook zeker even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204372

Hallo gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik zag nu pas dat er een topic was over de S9500 echt gaaf heb hier al veel geleerd wat de mogelijkheden zijn en heb veel handige tips voorbij zien komen...
Ook alle voorbeelden van opname's met de s9500 waren erg mooi!
Ik hoop actief mee te kunnen doen in deze topic!
gelijk ff een foto gemaakt door mij met de s9500 is ie mooi? of vind je het niks laat het ff weten!

Afbeeldingslocatie: http://www.pacaskurban.com/trouw.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 204372 op 11-01-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Die foto's zitten onder de link.. maar hele foto's ga ik niet in de openingspost gooien. Beetje te veel van het goede denk ik.
Ik wil er misschien een kopen om sowieso tegen te gaan dat ik mijn lens beschadig wanneer ik in de macro mode werk
Gebruik je zonnekap 's. Heb ik er standaard op zitten. Beschermt bij super macro's (1cm) ook prima.

De macro van de ringen ziet wel goed uit hoor. Heb je een softbox gebruikt (lees ik in je sig)? Laat daar anders 's 'n voorbeeldje / vergelijking van zien.
Ik heb ook nog een hele mooie soortgelijke foto, maar die is nog geheim ivm trouwplannen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door dutch79 op 11-01-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 204372 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:34:
Hallo gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik zag nu pas dat er een topic was over de S9500 echt gaaf heb hier al veel geleerd wat de mogelijkheden zijn en heb veel handige tips voorbij zien komen...
Ook alle voorbeelden van opname's met de s9500 waren erg mooi!
Ik hoop actief mee te kunnen doen in deze topic!
gelijk ff een foto gemaakt door mij met de s9500 is ie mooi? of vind je het niks laat het ff weten!

[afbeelding]
of het was is vraagt hij, nou en of ;)....mooie foto en welkom op fotografie van got enzo :P
mooie zachte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204372

Ik heb de Metz 36 c2 gisteren gekocht bij foto konijnenberg in Den ham hun hebben ladingen op voorraad van deze flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

Weet iemand of de "Omnibounce OBO-MZ-2" ook op de Metz 36C2 past?

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Hoezo "ook"? Die is juist perfect passend voor de 36 C-2. Misschien ook op een andere, maar dat weet ik niet.
Zie enkele posts terug en de openingspost 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door dutch79 op 14-01-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

sdirkx schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:12:
Hoezo "ook"? Die is juist perfect passend voor de 36 C-2. Misschien ook op een andere, maar dat weet ik niet.
Zie enkele posts terug en de openingspost 8)7
Ik stond op het punt deze te bestellen, maar bij de beschrijving stond dat ie geschikt was voor de Metz 32, vandaar.... :?

De bestelling is -nu- de deur uit tesamen met een Metz 36C2 :9~

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ja, dat klopt wel, er staat op dat ie voor de 32 (en 44) is, maar op de 36 bleek ie ook perfect te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Beste s9500 (en s9600) gebruikers.Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste camera voor mij en na een lange tijd zoeken ben ik uitgekomen bij de s6500fd. Ik was van plan om deze camera over een aantal weken aan te schaffen, totdat iemand in een van de s6500fd topics mij aanrade om naar de s9500 te kijken.

Het verschil in prijs is op dit moment maar €30 en verder zijn de eigenschappen vrijwel gelijk op een paar kleine zaken na dan. De s9500 heeft de mogelijkheid voor een externe flitser. Ik weet niet of dit voor mij nou een voordeel is omdat ik een beginner ben in de fotografie wereld, maar wil wel veel leren. Verder heeft de s9500 nog wat kleine verschillen in het menu (een extra stap bij wat instellingen e.d.) en een inklapbaar (maar kleiner) scherm.

De s6500fd heeft dus een groter scherm (lijkt me erg fijn) en verder weet ik eigenlijk niet wat de voordelen zijn tegenover de s9500. Nou vraag ik me af waarom een ieder hier die de s9500 heeft gekocht (de laatste tijd dan) niet een s6500fd heeft aangeschaft. Ik weet niet of ik de extra stap van nog eens €100 wil bijleggen voor een s9600, maar als er hele grote voordelen zijn tegenover de s9500 of de s6500fd dan zou ik die graag horen.

Heeft iemand misschien wat advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de S9500 en de S6500fd, voor mij gaven uiteindelijk een paar dingen de doorslag:

- Op de S9500 kan een externe flitser worden aangesloten d.m.v. een flitsvoetje
- De S9500 slikt zowel CF als xD, de 6500fd alleen xD
- De 9500 heeft wat meer mogelijkheden in de menu's, zoals je zelf al zei
- Een iets groter schermpje boeit mij niet zo, en dat van de S9500 is kantelbaar

Kort geleden heb ik ook inderdaad een externe flitser gekocht, daar ben ik erg tevreden mee. Ben dus blij dat ik dat heb meegewogen in mijn beslissing welke camera ik zou kopen.

De S6500fd schijnt wel op hogere ISO-waarden minder ruis te hebben dan de S9500.
De autofocus van de S9600 is iets sneller dan die van de S9500.

Kijk ook eens het hele topic door, er is veel te vinden over de S9500, en ook wat vergelijkingen tussen de S9500 en de S9600!

Succes met je beslissing!

[ Voor 12% gewijzigd door Velvet op 14-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ktart schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:25:
Het verschil in prijs is op dit moment maar €30 en verder zijn de eigenschappen vrijwel gelijk op een paar kleine zaken na dan. De s9500 heeft de mogelijkheid voor een externe flitser. Ik weet niet of dit voor mij nou een voordeel is omdat ik een beginner ben in de fotografie wereld
Ja, die externe flitser kan een wereld van verschil maken. Zeker met een bouncer. Het flitst gewoon veel mooier.

Over groter scherm: ik zou eerder een kantelbaar scherm boven een groter scherm verkiezen. Het blijft hoe dan ook een redelijk klein scherm op een camera. Maar als het kantelbaar is wordt het triviaal om foto's vanuit andere hoeken te maken (zonder op de grond te gaan liggen).

Wat eerder in dit topic somde pvdplanet een aantal verschillen op die hem opgevallen zijn tussen 9500 en 9600, na beide veel gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pvdplanet schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:05:
@pvdplanet: waar is die aanbieding? Mij lokale combi-man komt om 79 euro's. Met pricewatch & google lukt me het ook niet zo snel deze aanbieding te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ktart schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:25:
Beste s9500 (en s9600) gebruikers.Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste camera voor mij en na een lange tijd zoeken ben ik uitgekomen bij de s6500fd. Ik was van plan om deze camera over een aantal weken aan te schaffen, totdat iemand in een van de s6500fd topics mij aanrade om naar de s9500 te kijken.

Het verschil in prijs is op dit moment maar €30 en verder zijn de eigenschappen vrijwel gelijk op een paar kleine zaken na dan. De s9500 heeft de mogelijkheid voor een externe flitser. Ik weet niet of dit voor mij nou een voordeel is omdat ik een beginner ben in de fotografie wereld, maar wil wel veel leren. Verder heeft de s9500 nog wat kleine verschillen in het menu (een extra stap bij wat instellingen e.d.) en een inklapbaar (maar kleiner) scherm.

De s6500fd heeft dus een groter scherm (lijkt me erg fijn) en verder weet ik eigenlijk niet wat de voordelen zijn tegenover de s9500. Nou vraag ik me af waarom een ieder hier die de s9500 heeft gekocht (de laatste tijd dan) niet een s6500fd heeft aangeschaft. Ik weet niet of ik de extra stap van nog eens €100 wil bijleggen voor een s9600, maar als er hele grote voordelen zijn tegenover de s9500 of de s6500fd dan zou ik die graag horen.

Heeft iemand misschien wat advies voor mij?
De reden dat ik zelf voor een S9500 heb gekozen is dat ik deze via de groothandel waar ik werk kon aanschaffen voor 250 euro ipv de 400 euro die normaal word gevraagd via webshops. Overigens zie ik het kantelscherm ook als een groot voordeel. Mijn vorige digitale camera had dit niet en ik herinner me nog wel hoe handig zo'n ding was wat ik altijd zag bij een vriend van me die dit wel had op zn camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Overigens zie ik het kantelscherm ook als een groot voordeel.
Zeker. Snap eigenlijk niet dat dSLRs dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 10:00
sdirkx schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Zeker. Snap eigenlijk niet dat dSLRs dat niet hebben.
een DSLR heeft dan ook geen previeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
qtee schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:06:
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de S9500 en de S6500fd, voor mij gaven uiteindelijk een paar dingen de doorslag:

- Een iets groter schermpje boeit mij niet zo, en dat van de S9500 is kantelbaar

Ik ben vandaag na mijn werk even naar de MediaMarkt in Den Haag gegaan om de toestellen in real-life te bekijken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze groter had verwacht, dus dat valt al weer mee. De s6500fd ligt enorm lekker in de hand.

Er was geen s9500 meer te vinden, maar de s9600 was er wel. Ik ga er maar even uit dat het vrijwel gelijk is. Dus die lag iets minder in de hand. Verder is het kantelbaar scherm ook erg handig (Ja, dat zag ik daar pas). Verder moet ik zeggen dat de s9500/s9600 er wel iets professioneler uitzien, maar dat maakt natuurlijk niet uit.

Mijn voorkeur gaat op dit moment toch meer richting de s9500. Ik hoop alleen dat ik 'm nog kan vinden. Ik zou hem graag zelf willen kopen en niet via Internet. Misschien moet ik er maar een reisje naar Amsterdam (Foto Booms) voor over hebben.

Overigens heeft een CF ook mijn voorkeur, omdat ze net wat goedkoper zijn en 2 losse 1Gb kaartjes lijkt me niets. Ik heb liever 1 2Gb kaartje. Jammer dat ze alleen langzamer zijn in een s9500. Dit klopt toch? Wat voor cameratas hebben jullie overigens? Een s9500 neemt niet veel ruimte in en je hebt geen extra lenzen. Maar hij past niet in een tas voor een compacte (lees camera zonder uitstekende (dubbelzinnig :P) lens) camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb een Vanguardtas, vrij groot, en daar ben ik nu extra blij om, omdat ik al een externe flitser en een macrolens heb gekocht. Wil ik die meenemen, dan zit mijn tas al aardig vol....
Ik zou je aanraden om niet een te kleine tas te nemen, aangezien je vast nog wel wat accessoires gaat kopen en je dan al snel ruimtetekort hebt.

Ik heb trouwens ook mijn S9500 bij Foto Booms gehaald in Amsterdam, maar dan afgelopen oktober. Helaas hebben ze hem volgens mij niet meer, je moet echt goed zoeken wil je hem nog ergens kunnen kopen.

Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
qtee schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:09:
Ik heb een Vanguardtas, vrij groot, en daar ben ik nu extra blij om, omdat ik al een externe flitser en een macrolens heb gekocht. Wil ik die meenemen, dan zit mijn tas al aardig vol....
Ik zou je aanraden om niet een te kleine tas te nemen, aangezien je vast nog wel wat accessoires gaat kopen en je dan al snel ruimtetekort hebt.

Ik heb trouwens ook mijn S9500 bij Foto Booms gehaald in Amsterdam, maar dan afgelopen oktober. Helaas hebben ze hem volgens mij niet meer, je moet echt goed zoeken wil je hem nog ergens kunnen kopen.

Succes met de zoektocht!
Dat meen je niet. Gisteren zag ik hem nog in hun webshop staan en nu niet meer. Ik was nog wel van plan om hem daar te halen, want daar was hij toch gauw 30 a 40 euro goedkoper dan ergens anders. Dat is wel minder, als ik hem nergens meer kan vinden en ze richting de 450 gaan, kan beter een s9600 halen lijkt me. Ik baal nu wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
rjvisje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:54:
[...]
een DSLR heeft dan ook geen previeuw.
Nee, tuurlijk 8)7 :+ Wel een tekortkoming eigenlijk.
Mijn tas is ook al te klein trouwens... flitser met omni, extra accu's, draadontspanner, minstatief... past allemaal niet meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]ktart schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:00:
[...]

...Er was geen s9500 meer te vinden, maar de s9600 was er wel. Ik ga er maar even uit dat het vrijwel gelijk is..........

Hoi, er is toch een behoorlijk verschil tussen de S9500 en de S9600. Als je de keuze hebt tussen de S9500 en de S9600, zou ik voor de S9600 kiezen.
Een stuk terug in deze topic kun je veel lezen over de problemen met de S9500. Vooral de problemen met de dialknop die binnen relatief zeer korte tijd defect raakt. Verder zijn er verschillende zaken verbeterd aan de S9600. De basis is hetzelfde gebleven, echter de opbouw is anders.

1. De S9500 heeft Real Photo I, de S9600 heeft het verbeterde Real Photo II.

2. De S9600 heeft echt veel minder beeldruis bij hogere ISO waarden.

3. Men heeft bij Fuji geleerd van de S9500 en heeft bij de S9600 de dialknop robuuster uitgevoerd.

4. De S9600 heeft Intelligent Flash, resulteerd in mooier belichte flits foto's. De S9500 niet.

5. De S9600 heet een groter LCD scherm dan de S9500.

6. De S9600 heeft een verbeterde scherpstel inrichting t.o.v. de S9500. Hierdoor is hij zeer snel
scherp gesteld, ook onder slechte lichtomstandigheden.

Vooral de verbetering in beeldruis is opmerkelijk. Mijn kameraad heeft de S9500 en we hebben proefondervinderlijk vastgesteld, dat opnames gemaakt onder slechte lichtomstandigheden en bij exact gelijke condities, dat de S9600 een behoorlijk stuk betere resultaten afleverd.

Let er bij je aankoop wel op dat je een Nederlands toestel koopt !!!
Ik ben er te laat achter gekomen dat ik een "niet" Nederlands toestel had gekocht, in Nederland, en moet het daarom doen met een Engelse handleiding. Ja je kunt achteraf een Nederlandse handleiding kopen bij Fuji voor het lieve bedrag van 35,= euro ! Maar dat is me net iets te gortig !

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 202344 op 17-01-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 202344 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:48:
[quote]ktart schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:00:
[...]

...Er was geen s9500 meer te vinden, maar de s9600 was er wel. Ik ga er maar even uit dat het vrijwel gelijk is..........

Hoi, er is toch een behoorlijk verschil tussen de S9500 en de S9600. Als je de keuze hebt tussen de S9500 en de S9600, zou ik voor de S9600 kiezen.
Een stuk terug in deze topic kun je veel lezen over de problemen met de S9500. Vooral de problemen met de dialknop die binnen relatief zeer korte tijd defect raakt. Verder zijn er verschillende zaken verbeterd aan de S9600. De basis is hetzelfde gebleven, echter de opbouw is anders.

1. De S9500 heeft Real Photo I, de S9600 heeft het verbeterde Real Photo II.

2. De S9600 heeft echt veel minder beeldruis bij hogere ISO waarden.

3. Men heeft bij Fuji geleerd van de S9500 en heeft bij de S9600 de dialknop robuuster uitgevoerd.

4. De S9600 heeft Intelligent Flash, resulteerd in mooier belichte flits foto's. De S9500 niet.

5. De S9600 heet een groter LCD scherm dan de S9500.

Vooral de verbetering in beeldruis is opmerkelijk. Mijn kameraad heeft de S9500 en we hebben proefondervinderlijk vastgesteld, dat opnames gemaakt onder slechte lichtomstandigheden en bij exact gelijke condities, dat de S9600 een behoorlijk stuk betere resultaten afleverd.

Let er bij je aankoop wel op dat je een Nederlands toestel koopt !!!
Ik ben er te laat achter gekomen dat ik een "niet" Nederlands toestel had gekocht, in Nederland, en moet het daarom doen met een Engelse handleiding. Ja je kunt achteraf een Nederlandse handleiding kopen bij Fuji voor het lieve bedrag van 35,= euro ! Maar dat is me net iets te gortig !
ik dacht dat hij met vrijwel hetzelfde de grip bedoelde?

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 17-01-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het stukje nog eens gelezen, inderdaad hij zal wel de grip bedoeld hebben.
Maar hij schrijft ook dat zijn voorkeur uitging naar de S9500, vandaar......
Mijn vraag voor een te downloaden handleiding, zou je als illegaal kunnen opvatten, maar is zo niet bedoeld ! Maar de ergenis is groot als je in Nederland een camera koopt en in je enthousiasme niet in de gaten hebt dat het om een "niet" Nederlands toestel gaat. Het zou toch zo moeten zijn dat alle in Nederland gekochte apparaten verplicht een Nederlandse gebruiksaanwijzing moeten hebben. In Duitsland is dat al jaren een verplichting. Het is daar onmogelijk om een apparaat te kopen zonder Duitse handleiding. Ik zal mijn berichtje aanpassen en de vraag verwijderen, ik wil jullie niet in verlegenheid brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Vooral de problemen met de dialknop die binnen relatief zeer korte tijd defect raakt.
Wel erg kort door de bocht. Heb na een jaar nu (5000 fotos) geen last. Een defect is ook eventueel zelf te fixen, anders kun je 't kosteloos laten doen.

Beeldruis veel lager? Laat maar zien dan. De sensor is namelijk hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door dutch79 op 17-01-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Ik ben vandaag langs de MediaMarkt in Rotterdam geweest en daar was er nog een s9600 voor €479. Vergeleken met de goedkoopste s9500 die online te vinden is dat dus een verschil van €30. Bij Foto Booms is hij namelijk niet meer verkrijgbaar.

Ik heb er net even naar gekeken, ik moet zeggen dat het nog behoorlijk lastig is met de vele functies. Maar dat had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Ik kijk er naar uit om goed om te kunnen gaan met de s9600 en een cursus bij SKVR in Rotterdam is misschien wel een goed idee.

Overigens heb ik een Engelstalige handleiding gehad, maar dat is omdat de Nederlandstalige versie nog niet uit is. Als die uit is krijg ik hem thuis toegestuurd. Zonder er ook maar iets voor te betalen.

Overigens was hij in Den Haag bij de MediaMarkt voor €495 te koop. Ik ga morgen nog een geheugenkaartje halen alleen zit ik eigenlijk een beetje te twijfelen tussen een 2Gb xD Type-M kaart of een Sandisk Extreme III 2Gb CompactFlash. Verder komt er natuurlijk nog een tas bij en wat rechargeable batterijen.

[ Voor 18% gewijzigd door ktart op 17-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgens DPreview is xD sneller dan CF Ultra, maar het kost ook bergen meer geld... It's your call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 22:23
ktart schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:56:Overigens heb ik een Engelstalige handleiding gehad, maar dat is omdat de Nederlandstalige versie nog niet uit is. Als die uit is krijg ik hem thuis toegestuurd. Zonder er ook maar iets voor te betalen.
Vreemd, ik heb mijn exemplaar (S9600) afgelopen zaterdag gekocht bij de Makro (Winstpakker voor
€ 475,-), maar daar zat toch echt een NL-handleiding bij. Natuurlijk mooi dat je 'm nagestuurd krijgt.

En aangezien dit toch mijn eerste post is hier, gelijk maar even voorstellen.
Mijn eerste camera was een Casio QV4000. Duur (heb er toen ruim €700 voor betaald), maar daar had je dan ook wel wat voor! Moet eerlijk zeggen dat het ding prima foto's maakte. Alleen ging de snelheid (of kan ik beter zeggen traagheid) van het apparaat me op een gegeven moment behoorlijk tegenstaan.
Dus op zoek naar wat anders, dat heb ik vorig jaar gevonden in de vorm van een s5600. Wauw, wat een verademing, die snelheid! :9~ Kwaliteit ook in orde, niks mis mee.
Collega van mij was er ook behoorlijk van onder de indruk, maar die moest weer baas boven baas zijn en kocht n.a.v. mijn aanschaf een s9500. Ai, dat was net ff de overtreffende trap. Ik was vooral onder de indruk van de zoomring op de lens i.p.v. een knoppie op de body. Dat leek me ook wel wat.
Aangezien mijn oudste zoon ook de s5600 heeft ondekt, grijpt pa meestal in een lege tas. Dus maar ff met moeders de vrouw overleg gepleegd na het zien van de winstpakkers bij de Makro....
Gevolg was een mooie s9600. Nu nog een Metz 36 C 2 erbij en ik ben een tevreden mens 8)

Tot dusver schoot ik altijd op de auto-stand (QV4000/s5600), maar als ik jullie ervaringen hier zo lees, moet ik daar vlot vanaf stappen. De kwaliteit moet er dan nog beter op worden, en ik was er al tevreden over! Ik heb begrepen dat ik nog een lange weg te gaan heb, maar dat maakt me niet uit, vind het tot dusver fantastisch allemaal. Als ik zie wat bijv. pvdplanet allemaal rechtstreeks uit de camera trekt, dat lijkt me ook wel wat....wie weet wordt het ooit nog wel eens wat met mij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
maar het kost ook bergen meer geld
Een xD-kaartje is wat duurder, maar bergen...?? :? Waarom dat beetje besparen?
Neem wel H-type als 't kan. Die is nog sneller dan de normale of M-type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
http://cgi.ebay.com/Hi-De...egoryZ50490QQcmdZViewItem

ik heb hier zelfs een 0.45x lens gevonden voor deze camera is het wat denken jullie?? niet echt ervaring met zulke dingen dus dat zou van 28 --> 13 zijn

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Zou wel 's interessant kunnen zijn. Een Raynox (0,79x) kost tegen de 200 euro, dus de prijs is in ieder geval al erg laag. Wat betreft kwaliteit is het natuurlijk maar afwachten.
Ik zou zeggen probeer 't 's, en laat 't ons weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
sdirkx schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:09:
[...]

Een xD-kaartje is wat duurder, maar bergen...?? :? Waarom dat beetje besparen?
Neem wel H-type als 't kan. Die is nog sneller dan de normale of M-type.
Ja, maar helaas gaat die maar tot 1Gb en ik wilde toch echt minimaal een 2Gb kaart. Dus heb ik de CompactFlash Sandisk Extreme III 2Gb aangeschaft. Ik heb hem nog niet kunnen testen, maar hoop dat morgen te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

qtee schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:06:

Kort geleden heb ik ook inderdaad een externe flitser gekocht, daar ben ik erg tevreden mee. Ben dus blij dat ik dat heb meegewogen in mijn beslissing welke camera ik zou kopen.

De S6500fd schijnt wel op hogere ISO-waarden minder ruis te hebben dan de S9500.
De autofocus van de S9600 is iets sneller dan die van de S9500.

Kijk ook eens het hele topic door, er is veel te vinden over de S9500, en ook wat vergelijkingen tussen de S9500 en de S9600!

ik moet zeggen, dat kantelbare scherm is een beetje zinloos. Ik gebruik het zelden. Het was nuttig geweest als je hem verder kon kantelen!! Ik heb de S9500, en mijn enige klachten zijn idd de ruis (soms echt TE zichtbaar) en heel soms té draag scherpstellen. Voor de rest is het een geweldige camera. Een klein beetje vertekening door de vaste lens niet meegerekend dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb trouwens geluk.. mijn oude staafflitser van Philips (geen idee welk model) werkt er ook op! perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:33
Anoniem: 205325 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:14:
[...]

ik moet zeggen, dat kantelbare scherm is een beetje zinloos. Ik gebruik het zelden. Het was nuttig geweest als je hem verder kon kantelen!! Ik heb de S9500, en mijn enige klachten zijn idd de ruis (soms echt TE zichtbaar) en heel soms té draag scherpstellen. Voor de rest is het een geweldige camera. Een klein beetje vertekening door de vaste lens niet meegerekend dan. ;)
Enig idee of de problemen van ruis en traag scherp stellen met de komst van de 9600 verholpen is?
Zit er namelijk over te denken om deze te gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Scherpstellen voor een groot deel schijnbaar wel.

De ruis is in principe gelijk, omdat er geen verbeterde sensor in zit. Als iemand wel een duidelijk verschil ziet, maag ie eerst met goede voorbeeldfoto's komen. ;)

De ruis is trouwens voor zijn prijsklasse helemaal niet verkeerd. Bij ISO 400 begin je matige ruis te zien (en dan vooral bij slecht belichte / onderbelichte foto's). Als je bv. een externe flitser gebruikt is ISO 400 nog prima bruikbaar. Bij de meeste foto's heb je echter genoeg aan 100 of 200. Dus het probleem is niet echt groot.

[ Voor 43% gewijzigd door dutch79 op 19-01-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TLer schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:56:
[...]

Enig idee of de problemen van ruis en traag scherp stellen met de komst van de 9600 verholpen is?
Zit er namelijk over te denken om deze te gaan aanschaffen.
geen idee, moet ik zeggen, want ik heb de 9600 nog nooit getest!! Ze zijn gewoon gaan werken aan de klachten die binnenkwamen, en ruis en traag scherpstellen waren de belangrijkste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdirkx schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:47:
Scherpstellen voor een groot deel schijnbaar wel.

De ruis is in principe gelijk, omdat er geen verbeterde sensor in zit. Als iemand wel een duidelijk verschil ziet, maag ie eerst met goede voorbeeldfoto's komen. ;)

De ruis is trouwens voor zijn prijsklasse helemaal niet verkeerd. Bij ISO 400 begin je matige ruis te zien (en dan vooral bij slecht belichte / onderbelichte foto's). Als je bv. een externe flitser gebruikt is ISO 400 nog prima bruikbaar. Bij de meeste foto's heb je echter genoeg aan 100 of 200. Dus het probleem is niet echt groot.
nee hoor, inderdaad. En wanneer is het storend?? als je de foto's op gigantisch formaat af gaat drukken, dán misschien wel.. Maar ja, ik heb dus niet zo'n printer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

Anoniem: 205325 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:14:
[...]
Een klein beetje vertekening door de vaste lens niet meegerekend dan. ;)
Is me nog niet opgevallen, ik neem aan dat je dit voornamelijk ziet bij 28mm?
Ik meen dat er software bestaat die dit automatisch kan corrigeren, mits de lens bekend is....

Iemand hier ervaring mee?

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdirkx schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:59:
[...]

Wel erg kort door de bocht. Heb na een jaar nu (5000 fotos) geen last. Een defect is ook eventueel zelf te fixen, anders kun je 't kosteloos laten doen.

Beeldruis veel lager? Laat maar zien dan. De sensor is namelijk hetzelfde.
Hoezo kort door de bocht ? Het regent klachten over dit onderdeel, toch ?
Ben blij dat jij hier geen last van hebt. Maar omdat jij er geen last van hebt, kun je niet zeggen dat er niets mis mee is, dacht ik.
Betreffende de beeldchip, helemaal gelijk, het is dezelfde beeldchip als in de S9500, echter softwarematig is er een heel verschil t.o.v. de S9500. Met name de beeldruis is een behoorlijk stuk verminderd door een aantal verbeteringen van de bewerkingsalgoritmen. Dit zit 'm in de Real Photo II techniek. De bewerkingsagoritmen verlopen pulserend antologisch, hetgeen inhoud dat de beeldsensor veel beter benut wordt. Ik heb samen met mijn maat, de unieke kans gehad om beide camera's onder gelijke omstandigheden te vergelijken. De verschillen zijn verbluffend !

Zodra ik weet hoe ik hier foto's kan plaatsen, kun je het resultaat bekijken/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Planeet Thuis schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:42:
[...]

Is me nog niet opgevallen, ik neem aan dat je dit voornamelijk ziet bij 28mm?
Ik meen dat er software bestaat die dit automatisch kan corrigeren, mits de lens bekend is....

Iemand hier ervaring mee?
ja, vooral bij groothoek, uiteraard. Automatisch? joh, ik heb photoshop. Trek een streep vanuit de liniaal en skew even de hoeken totdat het weer recht staat. 1 minuut werk. Maar misschien is er software voor. Laat me even weten als je iets vind ;)

Maar dat is gezever hoor, het is echt een perfecte camera voor dat geld!! Ik had de mijne voor 500 euro, 2e hands, maar zo goed als nieuw! Van een man wiens kennis bij Fuji werkt. Echt bíjna alles is goed, zo niet perfect in werking, bediening, of wat dan ook. En die ruis, ook dáár is prima mee te werken.

Ik ben alleen wel bang dat ik uit de camera aan het groeien ben. Heb hem nu sinds oktober 2005. http://www.fotobank-nb.nl/zob/index.php onderaan, de middelste is van mij. dát moet ik weer overtreffen, nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

Anoniem: 202344 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:42:
[...]

Zodra ik weet hoe ik hier foto's kan plaatsen, kun je het resultaat bekijken/vergelijken.
Ben eigenlijk (niet) nieuwsgierig.... ;)

ik heb net sinds 4 maanden een s9500 en als ik moet gaan beseffen dat het beter was geweest om te wachten op de s9600... :|

Fujifilm s9500

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste