Ik leef nog
En ik zit met een probleempje...
Ik kan 300EUR krijgen voor mijn S9500 (anderhalf jaar oud al weer, nog geen commanddialprobleem gehad, 8000 foto's) inclusief batterijen en een gewoon CF-geheugenkaartje die ik op overschot heb. Mijn draagtas, flits (Metz 36c2), omnibounce en statieven zou ik houden.
Ik zou (als!) willen overschakelen naar een Canon EOS400d in kit met gewone lens en telelens, die staan nu dacht ik voor een 800EUR bij Mediamarkt en er is nog tot het eind van de maand die cashback van Canon.
De reden waarom ik eventueel zou veranderen is omdat ik het gevoel heb dat ik tegen de grenzen van mijn toestel aanloop bij bepaalde foto's. Bij gewone foto's loopt alles heel goed maar als ik in Disneyland zat en ik wou nachtfoto's van de verlichte parades nemen of het kasteel 's nachts met in de voorgrond een "optreden", dan slaag ik er niet in om die foto perfect stil te krijgen. In dat laatste voorbeeld is inflitsen niet mogelijk door de grotere afstand en de ISO's hoog leggen helpt wel maar ik zou graag een aantal van die foto's uitsnijden op zo'n langwerpig posterformaat (ken je wel vermoed ik?) en dan vrees ik dat de ruis niet te pruimen zal zijn

.
voorbeeldje:

Deze foto heb ik hier een tijdje geleden gepost en tot A4-afdruk is die nog mooi maar als ik ga uitsnijden en afdrukken op zo'n langwerpig, smal posterformaat zal dat al een halve ramp worden...
Dusss, loop ik tegen de grens of kan ik nog beter? Is het de moeite (in deze toepassing) om over te schakelen naar die 400d of zou ik eigenlijk nog wel wat verder moeten kunnen gaan met mijn S9500?