Fuji FinePix S9500&S9600: Deeltje 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
http://www.raynox.co.jp/english/digital/s9000/index.htm

Daar staan lenzen voor de s9600.
Onder elke lens staat er: .....adapter is included of ...... adapter is niet included.
Als de adaptor er niet bij zit dan weet je tenminste welke adapter je moet hebben, bijv van 58 naar 62 mm.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:22:
[...]

Ik neem aan dat je ook hier hebt gekeken > DCR 730
En als je het bij Konijnenberg hebt besteld en het is niet op voorraad, maar wel in Duitsland. Dan komt het waarschijnlijk ook nog wel snel.

Of die gelijk past op de 58 mm van de S9600 dat weet ik niet zeker, omdat je op moet geven bij welke camera je het gaat gebruiken. Dan zul je nog een pasring erbij moeten bestellen, meestal iets van € 10,-
Bij de DCR 250 staat op Konijnenberg.nl: The lens includes a snap-on universal mount suitable for 52mm to 67mm filter size. Dan is het goed :)

Dankjewel! Ik zal kijken hoe lang het duurt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:10:
[...]

Bij de DCR 250 staat op Konijnenberg.nl: The lens includes a snap-on universal mount suitable for 52mm to 67mm filter size. Dan is het goed :)

Dankjewel! Ik zal kijken hoe lang het duurt allemaal!
Ik doelde op de DCR 730 0,7x.

De DCR 250 past zowiezo, die heb ik zelf ook.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:25:
[...]

Ik doelde op de DCR 730 0,7x.

De DCR 250 past zowiezo, die heb ik zelf ook.
ja, dat wist ik. Maar met die universal adapter kun je de 0,7 volgens mij ook aansluiten, maar dat weet ik niet zeker, want ik hem hem nog niet :D

oh, trouwens, de 0,7x is in duitsland wel op voorraad, dus dat zal misschien iets in wachttijd schelen, inderdaad! Nou ja, als ik hem heb, post ik het natuurlijk meteen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:28:
[...]

ja, dat wist ik. Maar met die universal adapter kun je de 0,7 volgens mij ook aansluiten, maar dat weet ik niet zeker, want ik hem hem nog niet :D
Dat past volgens mij niet.
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:28:
[...]

oh, trouwens, de 0,7x is in duitsland wel op voorraad, dus dat zal misschien iets in wachttijd schelen, inderdaad! Nou ja, als ik hem heb, post ik het natuurlijk meteen! :)
Dat had ik je al gemeld een paar post hierboven, als je verstandig bent bel je morgenvroeg even met foto Konijnenberg en stel je daar even je vragen. Mocht je toch een extra ring nodig hebben, kan je die er gelijk bij laten doen, dan krijg je een losse faktuur, die dan nog moet overmaken. Dat voorkomt extra porto. Doe dat wel gelijk in de ochtend. Ze zijn bij Konijnenberg erg behulpzaam. Dus dat moet wel lukken.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:13:
[...]

Dat past volgens mij niet.

[...]

Dat had ik je al gemeld een paar post hierboven, als je verstandig bent bel je morgenvroeg even met foto Konijnenberg en stel je daar even je vragen. Mocht je toch een extra ring nodig hebben, kan je die er gelijk bij laten doen, dan krijg je een losse faktuur, die dan nog moet overmaken. Dat voorkomt extra porto. Doe dat wel gelijk in de ochtend. Ze zijn bij Konijnenberg erg behulpzaam. Dus dat moet wel lukken.
ga ik doen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier word ik dus niet blij van. zet mn cam aan, dode pixel in de optische zoeker. Wat nu? Ik heb hem gekocht via iemand die bij de Fuji dealer werkt. Ik heb een garantiekaart. Heeft het zin om het ding een keer op de sturen (zodra ik geld heb) zodat ze de boel nakijken? Of zal ik hem integraal een keer laten nakijken bij de fotograaf?

Wat kost zo'n reparatie bij de Fuji ongeveer? Hoe lang is de reparatietijd ongeveer?

Voorlopig moet ik ermee leren werken. Ernstig geldgebrek, en ik kan het ding voorlopig nog geen 2 dagen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat je maximaal €260 kosten... 8)

Als je je camera geen twee dagen kunt missen is reparatie dus gewoon geen optie, makkelijke zaak. En daarbij is het maar een klein ongemak, op je uiteindelijke foto heb je die dode pixel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:57:
hier word ik dus niet blij van. zet mn cam aan, dode pixel in de optische zoeker. Wat nu? Ik heb hem gekocht via iemand die bij de Fuji dealer werkt. Ik heb een garantiekaart. Heeft het zin om het ding een keer op de sturen (zodra ik geld heb) zodat ze de boel nakijken? Of zal ik hem integraal een keer laten nakijken bij de fotograaf?

Wat kost zo'n reparatie bij de Fuji ongeveer? Hoe lang is de reparatietijd ongeveer?

Voorlopig moet ik ermee leren werken. Ernstig geldgebrek, en ik kan het ding voorlopig nog geen 2 dagen missen.
Ernstig geldgebrek, ach wij allemaal toch?. Maar ff serieus heb je er last van gelukkig niet op de foto zelf ( te laat). Bel die iemand van Fuji even, misschien kan je omruilen. Zolang heb je de camera toch nog niet? Maar of repareren slim is. Misschien moet je er mee leren omgaan dat het er zit. Ik had het zelf ook bij mijn S602, dacht toen ook van F###, maar repareren was toen ook geen optie
( grijze import)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:24:
[...]

Ernstig geldgebrek, ach wij allemaal toch?. Maar ff serieus heb je er last van gelukkig niet op de foto zelf ( te laat). Bel die iemand van Fuji even, misschien kan je omruilen. Zolang heb je de camera toch nog niet? Maar of repareren slim is. Misschien moet je er mee leren omgaan dat het er zit. Ik had het zelf ook bij mijn S602, dacht toen ook van F###, maar repareren was toen ook geen optie
( grijze import)
dat nummer heb ik zo niet meer, maar ik zal een zoekpoging wagen. Camera is van begin november 2005. idd, ermee om leren gaan is misschien het beste. Op de fotos is niks te zien en op de lcd ook niet, dus die kan ik ook altijd nog als zoeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:30:
[...]

dat nummer heb ik zo niet meer, maar ik zal een zoekpoging wagen. Camera is van begin november 2005. idd, ermee om leren gaan is misschien het beste. Op de fotos is niks te zien en op de lcd ook niet, dus die kan ik ook altijd nog als zoeker gebruiken.
November 2005, sorry ik dacht jonger. Maar dan zou ik het zo laten. Fuji doet er niets mee denk ik.
En die iemand waarschijnlijk gezien de leeftijd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:41:
[...]

November 2005, sorry ik dacht jonger. Maar dan zou ik het zo laten. Fuji doet er niets mee denk ik.
En die iemand waarschijnlijk gezien de leeftijd ook niet.
ik dacht al dat jij dat dacht :) ach, een camera jonger schatten is altijd een compliment natuurlijk..

dankjewel voor het advies, ik leer er wel mee leven. Wel zuur, zeker omdat ik net die lenzen heb besteld enzo. Maar van de andere kant, het ding is trouw en functioneert na al die tijd nog steeds harstikke goed. Ik doe hem niet zomaar weg, ook niet voor een stuck pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:49:
[...]

ik dacht al dat jij dat dacht :) ach, een camera jonger schatten is altijd een compliment natuurlijk..

dankjewel voor het advies, ik leer er wel mee leven. Wel zuur, zeker omdat ik net die lenzen heb besteld enzo. Maar van de andere kant, het ding is trouw en functioneert na al die tijd nog steeds harstikke goed. Ik doe hem niet zomaar weg, ook niet voor een stuck pixel.
Vergeet ook niet dat je je opzetlenzen straks mee kan nemen naar je geplande dSLR :) een DCR-250 is voor veel 70-300 gebruikers nog steeds hét macro-wapen, en zo'n 0.7 zal ook op een D50/D80-kitlens zijn ding kunnen doen hoor ;) De kans is wel aanwezig dat als je merkt dat je érg vaak met die 0.7 werkt naar een 12-24 oid toe wil gaan, maar als alternatief voor 'niets' is het zeker niet verkeerd toch?

En die stuck pixel leer je omheen werken, ik heb al sinds jaar en dag een soort haartje op mijn matglas zitten (tot gisteren, blaasbal maar eens door mijn dSLR gehaald) en op een gegeven ogenblik werk/kijk je er gewoon omheen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 09-04-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:57:
[...]

Vergeet ook niet dat je je opzetlenzen straks mee kan nemen naar je geplande dSLR :) een DCR-250 is voor veel 70-300 gebruikers nog steeds hét macro-wapen, en zo'n 0.7 zal ook op een D50/D80-kitlens zijn ding kunnen doen hoor ;) De kans is wel aanwezig dat als je merkt dat je érg vaak met die 0.7 werkt naar een 12-24 oid toe wil gaan, maar als alternatief voor 'niets' is het zeker niet verkeerd toch?

En die stuck pixel leer je omheen werken, ik heb al sinds jaar en dag een soort haartje op mijn matglas zitten (tot gisteren, blaasbal maar eens door mijn dSLR gehaald) en op een gegeven ogenblik werk/kijk je er gewoon omheen :)
goeie tips Pluis, zo had ik het nog niet bekeken, bedankt! :)

inderdaad, ik denk ook wel dat ik eromheen leer kijken. Maar goed, jullie zijn denk ik toch blij dat jullie mijn scheldwoordjes niet konden horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gebeld, ze doen er een adapter bij, en de DCR 730 is idd niet op voorraad, ik zou hem over zo'n 1,5e week binnen moeten hebben.

Ik werd erg vlot geholpen, zeer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Heb de mijne ook binnen (9600), ben al lekker foto's aan het maken. Kleuren, contrast en scherpte is echt bizar. Moet nog wennen aan de bediening uiteraard, maar het begint al te komen :)
Momenteel nog vrij veel in de auto stand, maar dat is ook een kwestie van oefenen-proberen-testen.
Heb de handleiding al wat door weten te spitten en ben al verliefd op het AE-L knopje O+
Flits is ook zeer oke vergeleken met de compactere camera's die ik al gehad heb.

Enfin, de laatste dagen waren de licht omstandigheden buiten niet optimaal, maar deze camera weet er toch wel raad mee.. het ziet er soms gewoon 'eng' hetzelfde uit als dat het werkelijk was.. waarmee je meteen het verschil met m'n oudere camera('s) ziet!

Maargoed, eerst wat ervaring krijgen en de verschillende knoppenboel onder de knie krijgen :o

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:52:
Heb de mijne ook binnen (9600), ben al lekker foto's aan het maken. Kleuren, contrast en scherpte is echt bizar. Moet nog wennen aan de bediening uiteraard, maar het begint al te komen :)
Momenteel nog vrij veel in de auto stand, maar dat is ook een kwestie van oefenen-proberen-testen.
Heb de handleiding al wat door weten te spitten en ben al verliefd op het AE-L knopje O+
Flits is ook zeer oke vergeleken met de compactere camera's die ik al gehad heb.

Enfin, de laatste dagen waren de licht omstandigheden buiten niet optimaal, maar deze camera weet er toch wel raad mee.. het ziet er soms gewoon 'eng' hetzelfde uit als dat het werkelijk was.. waarmee je meteen het verschil met m'n oudere camera('s) ziet!

Maargoed, eerst wat ervaring krijgen en de verschillende knoppenboel onder de knie krijgen :o
je zal de eerste zijn die dat AE-L knopje leuk vind, geef mij er maar wat anders voor, WB of lichtmeting ofzo.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Met flitsen vind ik het toch wel erg makkelijk. Soms is het verdraaide makkelijk om spormetering op een deel van de achtergrond te doen, die instelingen vast te zetten en met een invulflitsje de voorgrond wat te verlichten. Alleen ben je dan wel van ttl flitsmeting afhankelijk wat een S9x00 dus niet kan (of je moet je flitser handmatig instellen Afstand, Diafragma, Iso)

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 10-04-2007 17:31 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

martijn_tje schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:29:
Met flitsen vind ik het toch wel erg makkelijk. Soms is het verdraaide makkelijk om spormetering op een deel van de achtergrond te doen, die instelingen vast te zetten en met een invulflitsje de voorgrond wat te verlichten. Alleen ben je dan wel van ttl flitsmeting afhankelijk wat een S9x00 dus niet kan (of je moet je flitser handmatig instellen Afstand, Diafragma, Iso)
bij dslr is het handiger ja, maar je hebt toch de "ittl bg" mogelijkheid, dan houd hij toch juist rekening met de achtergrond. Dat je het handmatig misschien beter kan is wel mogelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
nomad85 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:11:
[...]

je zal de eerste zijn die dat AE-L knopje leuk vind, geef mij er maar wat anders voor, WB of lichtmeting ofzo.
Oh, wat is er mis met dat knopje dan? Ik vind het reuze handige om de focus & belichting op het onderwerp te kunnen vastzetten, terwijl je beeld voor een groot deel met iets anders gevuld is.

Oke, witbalans mist, dat wist ik toen ik 'm kocht...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:41:
ik heb gebeld, ze doen er een adapter bij, en de DCR 730 is idd niet op voorraad, ik zou hem over zo'n 1,5e week binnen moeten hebben.

Ik werd erg vlot geholpen, zeer netjes :)
Klopt, goede service daar. Ben daar zelf ook erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:45:
[...]

Oh, wat is er mis met dat knopje dan? Ik vind het reuze handige om de focus & belichting op het onderwerp te kunnen vastzetten, terwijl je beeld voor een groot deel met iets anders gevuld is.

Oke, witbalans mist, dat wist ik toen ik 'm kocht...
focuspunten/spotmeting...eh...die vind ik fijner werken, kan ik alles meten op het moment dat ik ook echt een foto maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
kan iemand me de handleiding geven van de s9600 digitaal? Ik wil er 1 kopen en ik wil weten hoe lang ik filmpjes kan maken en op welke res. en of ik dan de zoom kan gebruiken, en hoe is de kwaliteit. Antwoord is ook prima.. maar manual ook goed !!! dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45

Markie

Voorheen BBE

terracide schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:16:
kan iemand me de handleiding geven van de s9600 digitaal? Ik wil er 1 kopen en ik wil weten hoe lang ik filmpjes kan maken en op welke res. en of ik dan de zoom kan gebruiken, en hoe is de kwaliteit. Antwoord is ook prima.. maar manual ook goed !!! dank!
ff zoeken op de site van Fuji en je hebt h'm zo gevonden (wel alleen in het Engels).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ok gevonden. Jammer dat het alleen 640 x 480 kan filmen. Ik zou het leuk vinden als die optie wat beter was maar ik kan geen enkele camera vinden in deze klasse die dat kan. Zag trouwens dat ie bij redcoon.nl 409 euro is. Die ga ik maar kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat mij stoorde aan de video kwaliteit was het geluid dat de lens maakte om scherp te stellen. Echt hinderlijk naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Vandaag de s9600 bestelt met een scandisk cf geheugenkaart. bij camera.nl

Eerst had digital street hem niet maar, dan maar naar redcoon, na vanmorgen met 1 van die medewerkers te hebben gesproken over de vooraard was hij vanmiddag in ene verdwenen van de site!
Toch wel grappig.

Ben benieuwd. Heb express geeb DLSR gekozen vanwege dat ik verder wil gaan verdiepen in de fotografie, maar toch net van een 2 megapixel cameratje afkom. (Budget speelt ook een rol).
Ik zal wel wat fototjes posten indien gewenst.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

nomad85 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:11:
[...]

Is er een manier om de AE-L 'actief' te houden tussen verschillende foto's in?
Stel ik wil meerdere foto's naast elkaar maken van een onderwerp en daarna stitchen dan is het toch wel makkelijk als ie de belichting op elke foto identiek houdt.

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

Planeet Thuis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:26:
[...]

Is er een manier om de AE-L 'actief' te houden tussen verschillende foto's in?
Stel ik wil meerdere foto's naast elkaar maken van een onderwerp en daarna stitchen dan is het toch wel makkelijk als ie de belichting op elke foto identiek houdt.
Laat maar... m'n camera stond op AE-L2, terwijl ie op AE-L1 had moeten staan. Dan houdt ie de belichting wel continue hetzelfde. Wel 8)7 dat je het AE-L knopje continue ingedrukt moet blijven houden...

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing:
-waardes voor diafragma en sluitertijd aflezen
-overschakelen naar M
-afgelezen waardes instellen
-oneindig veel foto's met die instelling schieten zonder dat knopje in te drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

.... sometimes life can be so simple.... :$

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Weet er iemand of dit goede filters zijn:

Tiffen 58mm deluxe digital enhancing kit,
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=10318

Ben namelijk opzoek naar een goede UV filter en een polarizatie filter.
Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Zijn diverse goed merken: Hoya, B&W,... Lijkt me een aardige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een nieuwe camera.. ik ga niet voor dSLR, en zit te kijken naar de Sony DSC-H9 en Fuji S9600. De Fuji heeft geen optische beeldstabilisator, is dat echt iets wat je merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb beiden toestellen een aantal dagen in bezit gehad en uitvoerig getest. Een korte reactie...

Mijn conclusie was dat de H9 een enorme potentie had om een supercamera te worden, met name dankzij de features. Echter, qua beeldkwaliteit is er een probleem met dit toestel, namelijk het smearing effect (check dpreview.com). De 9600 verliest het van de H9 op het gebied van features, maar is naar mijn idee echt de winnaar qua beeldkwaliteit en dat is toch wel het meest belangrijke punt om de keuze tussen 2 camera's op te baseren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele maanden heb ik het toestel, helaas nooit echt tijd gehad om bepaalde dingen te proberen....uit te zoeken.
Wat me wel erg opvalt en gelijk ook tegenvalt is foto's maken in de AUTO stand.
Fotografeer ik b.v. een vrijstaande woning/hoog gebouw.
De zon komt van boven...van achter de woning vandaan.
Het object is met het oog goed belicht.
Echter na het maken van de foto is b.v. de woning zo donker dat lang niet alles te zien is.
De lucht daarintegen is te licht.

Wat is hier de reden en oplossing voor?
Eigenlijk zou je toch verwachten dat je met de AUTO stand veel foto's moet kunnen maken die er ook in werkelijkheid zo uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn dus gewoon basics.
Bij foto's met tegenlicht moet je flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar een groot gebouw valt niet te flitsen, een huisje nog wel. Heb je een gebouw dat te groot is om te flitsen, dan moet je met HDR gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen deze set al besteld? Ik ben namelijk van plan deze ook aan te schaffen, zodat een user review wel interessant zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Tiffen filters maar als je via de zoekfunctie zoekt op 'filter' dan komen er diverse topics voorbij waarin Tiffen afgeraden wordt. Puur omdat het de beeldkwaliteit nadelig beinvloed. Wellicht is het een optie om langs te gaan bij Konijnenberg en eens wat foto's mét en zonder die filters te nemen om de gevolgen bij jouw Fujifilm te onderzoeken. Doorgaans wordt er geadviseerd óf geen filters te gebruiken (hoewel lensreparatie bij je Fuji prijzig zal uitpakken) óf er niet op te bezuinigen (B&W F-Pro MRC of Hoya Super HMC worden dan regelmatig aangeraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad.....HDR? Wat is dat eigenlijk? (misschien een stomme vraag hihi)

Dit is een voorbeeld trouwens die ik bij fotoapparatuur.nl tegenkwam.
Normaal met het blote oog zijn de gebouwen veel lichter.
Wat is nu eigenlijk een redelijk juiste instellingsstand voor zo'n foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoapparatuur.nl/Artikelen/wp-content/uploads/2007/01/tegenlicht.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Met HDR kun je meerdere foto's combineren om de dynamische range van de belichting te vergroten.

Hier staat een mooi stukje: http://www.cambridgeincol...ls/high-dynamic-range.htm

Die foto heeft een een vrij groot verschil tussen de hoge en lage lichten, dus daar zou HDR ook een beter resultaat kunnen geven. Ben zelf ook pas begonnen wat met HDR te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Kort door de bocht (met curves kan je namelijk ook HDR doen).
HDR is het gebruik van meerdere verschillend belichtte foto's om zo toch al het contrast vast te kunnen leggen.

Wat je zou kunnen doen is meerdere foto's maken (vanaf een statief) met een andere belichting of 1 raw foto maken en daar verschillende belichtingen van gebruiken (dus spelen met het exposure schuifje in je raw converter).

Even 1 puntje commentaar er staat nu erg veel saai water op je foto, misschien de overgang tussen water en de rest wat lager doen.
sdirkx schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:07:
Die foto heeft een een vrij groot verschil tussen de hoge en lage lichten, dus daar zou HDR ook een beter resultaat kunnen geven. Ben zelf ook pas begonnen wat met HDR te doen.
Engels letterlijk vertalen werkt niet altijd goed. Ik neem aan dat je het over highlights en shadows hebt. Of wel gewoon licht en donker. Vrij vertaalt er zit (te) veel contrast in je foto.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie lijkt hier wat stil te vallen ondanks de capaciteiten van deze camera! Dus maar even een poging om er terug wat vuur in te krijgen. Nog mensen die ondertussen een S9600 aanschaften?

Voor hen en al de anderen, deze interessante link met de vergelijking tussen een DSLR en een bridge (in casu de S9600): http://www.pbase.com/johnfr/backtothebridge . Als je op de foto's klikt krijg je meestal nog een begeleidend woord van de fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessante en vaak voorkomende discussie is de bridge vs de instap-DSLR's afweging, op het
dpreview forum loopt er een interessant thread over. Interessante lectuur voor potentiële kopers van de S9600.

Ik ga binnenkort de Metz C 36 flitser en een filterset kopen, ik houd alvast de tweedehandswebsites in het oog, maar ondanks de populariteit van deze producten is het aanbod wel erg schraal.

Ik heb nu trouwens ook mijn eigen Flickr pagina, met voorlopig slechts enkele foto's maar de bedoeling is natuurlijk deze uit te breiden. Alle foto's op deze pagina zijn genomen met de Fuji S9600 O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat hier alleen gesproken wordt over de fotokwaliteit van deze camera.
Logisch daar is die uiteindeljik voor bedoeld.

Toch ben ik benieuwd of iemand ook ervaring met het filmen met deze camera.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de lichtgevoeligheid van de lens helaas tekort schiet bij filmen in slechte lichtomstandigheden.

Mijn vorige camera de Canon powershot s1 was daar stukken beter.
Zelfs bij weinig licht zag je nog genoeg op de film. De Fuji redt het al niet meer bij gewone schemerlampjes. Jammer

Maar de fotokwaliteit en mogelijkheden van de camera zijn op dit moment het beste wat er te krijgen is in dit segment.

Iemand ervaring met filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Filmen vond ik onvoldoende, met name het zoomgeluid was duidelijk hoorbaar op het filmpje. Voor mij niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

Gadver iets engs meegemaakt afgelopen weekend:

Zo'n stuk of 50 foto's genomen in JPEG en RAW, kwam ik vervolgens tot de ontdekking dat er niets op m'n XD kaartje stond!
Natuurlijk was m'n eerste gedachte dat ik ze op-een-of-andere manier gedelete had, dus meteen aan de slag gegaan met een recovery programma. Dit mocht echter niet baten want de enigste foto's die ik kon recoveren waren de foto's van een kleine week geleden. Ofwel het lijkt dat ie gewoon niets geschreven heeft (!!!!). :'(

Iemand deze ervaring ook wel eens gehad?

(Overigens m'n XD kaartje lijkt nadat ik deze opnieuw in de camera heb gestopt gewoon wel te werken...)

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nee, alleen dat een enkele foto corrupt is... dat ie helemaal niks wegschrijft lijkt me vrij uitzonderlijk. Misschien zat je kaartje er niet helemaal goed in..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

Ik vernoed het, maar dan verwachte ik een-of-andere error...

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planeet Thuis schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:34:
Ik vernoed het, maar dan verwachte ik een-of-andere error...
Allicht foutje van de kaart. Ik zou zeggen volg het probleem goed op en bij belangrijke shoots (huwelijk,...) zeker kijken of de foto's gesaved worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

Hallo,
Ik ben van plan deze camera te kopen. Ik heb nu een Canon Powershot S1 is. En ben op zoek naar een wat professionelere camera, maar zonder de nadelen van losse lenzen. Ik zie de S9600 bij diverse winkels voor 395 staan en het lijkt me een goede koop. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de mogelijke opvolger. Is daar al iets over bekend? De S9600 is nu een jaar op de markt en het wordt toch al tijd voor een nieuwe :)

Edit
(hum, te snel op verstuur gedrukt).
Reden voor mij om voor de S9600 te kiezen is (naast de bekende kwaliteits zaken) het feit dat ik mijn CF-verzameling kan blijven gebruiken net zoals mijn AA-batterijen. Op mijn shortlist stonden ook de panasonic DMC-F50 en de Powershot S5 is. De panasonic betekent nieuwe accu's en kaartjes, de powershot nieuwe kaartjes. Vinnik dan weer zonde. Anyway: de bestelling gaat deze week de deur uit (of beter wordt opgehaald). Inclusief UV filter. De metz flits bestel ik bij een andere winkel. Is een omnibounce aan te bevelen? Ik fotografeer met flits alleen binnen (groepen, personen).

[ Voor 42% gewijzigd door winnie op 18-06-2007 14:16 . Reden: Te snel op verstuur gedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniet van de zeer lage prijs, want als er een nieuw model zou uitkomen zal de S9600 niet meer beschikbaar worden en het nieuwe model snel terug rond de 550 euro geplaatst worden. De cam vergt wat oefening (zeker voor binnenopnames), maar eenmaal onder de knie is het een topapparaat met vele mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
De metz flits bestel ik bij een andere winkel. Is een omnibounce aan te bevelen?
Zou ik wel doen. Maakt je flitslicht wat minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leef nog O-)
En ik zit met een probleempje...

Ik kan 300EUR krijgen voor mijn S9500 (anderhalf jaar oud al weer, nog geen commanddialprobleem gehad, 8000 foto's) inclusief batterijen en een gewoon CF-geheugenkaartje die ik op overschot heb. Mijn draagtas, flits (Metz 36c2), omnibounce en statieven zou ik houden.

Ik zou (als!) willen overschakelen naar een Canon EOS400d in kit met gewone lens en telelens, die staan nu dacht ik voor een 800EUR bij Mediamarkt en er is nog tot het eind van de maand die cashback van Canon.

De reden waarom ik eventueel zou veranderen is omdat ik het gevoel heb dat ik tegen de grenzen van mijn toestel aanloop bij bepaalde foto's. Bij gewone foto's loopt alles heel goed maar als ik in Disneyland zat en ik wou nachtfoto's van de verlichte parades nemen of het kasteel 's nachts met in de voorgrond een "optreden", dan slaag ik er niet in om die foto perfect stil te krijgen. In dat laatste voorbeeld is inflitsen niet mogelijk door de grotere afstand en de ISO's hoog leggen helpt wel maar ik zou graag een aantal van die foto's uitsnijden op zo'n langwerpig posterformaat (ken je wel vermoed ik?) en dan vrees ik dat de ruis niet te pruimen zal zijn :( .

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://didier.disar.be/fotografie/nightlife/999_veurne2006.jpg
Deze foto heb ik hier een tijdje geleden gepost en tot A4-afdruk is die nog mooi maar als ik ga uitsnijden en afdrukken op zo'n langwerpig, smal posterformaat zal dat al een halve ramp worden...

Dusss, loop ik tegen de grens of kan ik nog beter? Is het de moeite (in deze toepassing) om over te schakelen naar die 400d of zou ik eigenlijk nog wel wat verder moeten kunnen gaan met mijn S9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik kan je vertellen, met de 400D zal je de foto ook niet stil krijgen.
het is gewoon te donker om met strakke sluitertijden te werken in de nacht..

de 400d heeft wel minder last van ruis, dus je zou de iso waardes misschien wel iets kunnen opschroeven, echter moet daar weer bij verteld worden dat (naar mijn ervaring) de fuji's lichtgevoeliger zijn dan canons, en dus is iso800 op de een, niet direct dezelfde sluitertijd als iso800 op de andere cam.
Weet trouwens niet of het door lenzen komt of door sensor (die laatste zullen wel geeikt zijn oid)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier nogal wat rustiger geworden zeg :).
Hmmm, als het niet echt zinvol is, dan hou ik het bij mijn S9500 waar ik overigens zeer tevreden mee ben. Ik zou dus richting dure DSLR moeten kijken als ik echt haarscherpe foto's in het donker wil? Bedankt voor de info, altijd leuk om mening te horen van mensen die openstaan voor bridge-toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
een opvolger van de s9600 komt die er of is dat nog paar jaar wachten?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Mijn draagtas, flits (Metz 36c2), omnibounce en statieven zou ik houden.
De Metz kun je volgens niet op een Canon gebruiken hoor.

Hoewel ik zelf tot op heden ook behoorlijk tevreden ben over de S9500/S9600, denk ik wel over een paar jaartje over te stappen naar een (tegen die tijd zal die er wel zijn) 40D oid.
Afgezien van een aantal voordelen die dSLRs hebben (waar ik het nu niet over ga hebben), zijn er nog wel een paar dingen die ik graag op/aan een dSLR zou zien, en dat is bv. het kantelbare display. Dat is toch wel 1 van de allerfijnste dingen op de S9500/S9600.
Zoiets als live preview zie je ook al steeds vaker op dSLRs.. er zit dus behoorlijk wat snelheid in de ontwikkelingen op fotografie-gebied.
De matige snelheid en lichtsterkte, ruis bij hogere ISOs en beperkte scherpte-diepte-mogelijkheden van de S9500/S9600 zijn echter toch dingen waar je tegenaan gaat lopen als je je er semi-professioneel mee gaat bezighouden (afhankelijk van het soort fotografie waar je je mee bezig houdt).

Deslniettemin is de S9500/9600 voor zijn prijs absoluut een geweldig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:43:
Owtsj, dat is pijnlijk zeg, dat zou de investering wel serieus de lucht in jagen hoor! ;(
Nou ja, nog een paar jaar wachten tot de DSLR nog wat beter zijn zeker? Ondertussen zullen mijn eisen dan écht wel hoger zijn dan wat de S9500 me kan geven.
De matige snelheid en lichtsterkte, ruis bij hogere ISOs en beperkte scherpte-diepte-mogelijkheden van de S9500/S9600 zijn echter toch dingen waar je tegenaan gaat lopen als je je er semi-professioneel mee gaat bezighouden (afhankelijk van het soort fotografie waar je je mee bezig houdt).
Deslniettemin is de S9500/9600 voor zijn prijs absoluut een geweldig toestel!
Zeker akkoord, ik beklaag het me nog geen seconde dat ik mij een S9500 heb aangeschaft!
Ik zou nu niet gaan zeggen dat ik semi-pro bezig ben, maar binnen een paar maanden kan ik mijn huis binnen en dan zou graag (in plaats van schilderijen) een aantal foto's op posterformaat afdrukken of op canvas zetten, dat vereist natuurlijk wel een goed resultaat van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb toch maar die Pentax 110D aangeschaft.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

...
Klopt niet. Op mijn 30D heb ik het begin de 36C-2 gebruikt (over van mijn S9500 tijd) en dat ging prima hoor. Je hebt alleen wel een 'domme' flitser, je benut het E-TTL2 systeem van Canon niet. Gewoon zelf instellen dus, niet ideaal wél mogelijk. Nadien toch overgestapt op een 430EX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Klopt niet. Op mijn 30D heb ik het begin de 36C-2 gebruikt (over van mijn S9500 tijd) en dat ging prima hoor.
Misschien kan 't, maar dan heb je of geluk of je hebt (hopelijk) gecheckt of je Canon de spanning aankan. Normaal gesproken loop je een serieus gevaar als je er zomaar een ander merk flitser op zet (!). Afgezien van je opmerking van TTL, wat inderdaad waar is.
Nou ja, nog een paar jaar wachten tot de DSLR nog wat beter zijn zeker?
Ik bedoel niet dat er momenteel geen dSLRs zijn die de S9500/9600 niet zouden kunnen overtreffen hoor :) Tis meer dat ik bepaalde opties nog mis, die een hybride (bridge) wel heeft.
een aantal foto's op posterformaat afdrukken of op canvas zetten, dat vereist natuurlijk wel een goed resultaat van het toestel.
Maar dat is ook geen probleem hoor. Heb er zelf ook 1 van 80x60cm. Liefst wel ISO100-foto's (eventueel 200) dan nemen.

[ Voor 64% gewijzigd door dutch79 op 29-06-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:14:
Normaal gesproken loop je een serieus gevaar als je er zomaar een ander merk flitser op zet (!). Afgezien van je opmerking van TTL, wat inderdaad waar is.
In het verleden is de 36c2 hier toch aangeraden geweest naar aanleiding van zijn lage spanning? Ik herinner me dat ik toen zelfs een oude flitser niet meer durfde gebruiken en veiligheidshalve maar direct een Metz heb gekocht omdat die binnen de grenzen van de s9500 zat. Puur op ellebogen zou je dan toch gaan vermoeden dat de spanning laag genoeg is voor elk modern fototoestel? Of zitten er toch nog tussen die de Metz niet aankunnen dan?
Ik bedoel niet dat er momenteel geen dSLRs zijn die de S9500/9600 niet zouden kunnen overtreffen hoor :)
Nee hoor, bedoel ik ook niet zo: ik wacht liever op een instap DSLR die in staat is om ISO1600 of liefst zelfs ISO3200 op een goeie manier op beeld te krijgen. Daarmee zou het toch al een stuk beter mogelijk moeten zijn om bewegende beelden bij weinig licht scherp te krijgen. Uit de uitleg op mijn originele vraag denk ik te kunnen besluiten dat de 400d hier ook nog niet de resultaten zal neerzetten die ik echt verlang.
Bovendien heb je ook wel een punt met de zaken die jij zegt te missen op spiegelreflex, gewoon nog even wachten dus ;).
Maar dat is ook geen probleem hoor. Heb er zelf ook 1 van 80x60cm. Liefst wel ISO100-foto's (eventueel 200) dan nemen.
Daar geloof ik inderdaad ook wel in. Zelf heb ik de ervaring nog niet maar als je een uitsnede op A4 afdrukt merk je inderdaad wel dat het mogelijk moet zijn. De reden waarom ik de overstap naar 400D overwoog was omdat dit niet meer mogelijk was bij ISO800 en al helemaal niet bij ISO1600... ik dacht dat de 400D hier wel aan zou voldoen en dat zou me de mogelijkheid geven om nachtfoto's met actiescenes haarscherp op posterformaat te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik hem erop gezet heb, had ik eerst hier en bij Metz advies gevraagd. En de uitkomst bleek positief, dus waarom niet proberen? Nu ben ik achteraf toch erg tevreden met de aanschaf van die 430EX al was het maar omdat de kop ook kan swivelen (en ik schiet tamelijk vaak in portrait-stand), maar goed zoals eerder vermeld kán het dus wel (voor de 30D, that is)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:18 . Reden: 5 woordjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week komt mijn Metz normaal toe. Enige tips of need to you know info in samenwerking met de S9600? En hoelang gaan de batterijen mee in zo'n flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitser communiceert niet met de camera (krijgt alleen een puls om te flitsen) dus verdere instellingen moet je allemaal op de flitser aanpassen. Proberen dus (flitssterkte en hoek, zoomen met de flitskop heeft bij mij nooit zichtbaar verschil opgeleverd). O ja, in het menu moet je het gebruik van een externe flitser nog wel aanzetten, anders doet 'ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
In het verleden is de 36c2 hier toch aangeraden geweest naar aanleiding van zijn lage spanning? Ik herinner me dat ik toen zelfs een oude flitser niet meer durfde gebruiken en veiligheidshalve maar direct een Metz heb gekocht omdat die binnen de grenzen van de s9500 zat. Puur op ellebogen zou je dan toch gaan vermoeden dat de spanning laag genoeg is voor elk modern fototoestel? Of zitten er toch nog tussen die de Metz niet aankunnen dan?
Canon EOS-camera's zijn daar inderdaad erg gevoelig voor.
Deze week komt mijn Metz normaal toe. Enige tips of need to you know info in samenwerking met de S9600? En hoelang gaan de batterijen mee in zo'n flitser?
Best lang. ca.400 foto's. Ik zou geen oplaadbare, maar goeie duracells oid nemen. O.a. ook omdat bij wat minder gebruik van de flitser, de accu's niet vanzelf leeglopen en je ze dan dus iedere keer moet bijladen.

[ Voor 27% gewijzigd door dutch79 op 01-07-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dat is een kwestie van voorkeur, ik heb in de Metz altijd goedkope oplaadbare 2300mAh batterijen van Uniross gebruikt (nog uit mn Konica Minolta Z20 tijd) naar volle tevredenheid. Of ik er 400 flitsjes mee haalde weet ik niet meer en kan ik niet meer verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook steeds oplaadbare hoor. Die gaan probleemloos een paar honderd foto's mee, een exact aantal kan ik niet geven omdat ik het gewoon nog nooit geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd is, is dat Fuji wél IS technieken heeft, maar niet toepast in camera's.
Inverrekijkers hebben ze het namelijk wél, en die worden gebruikt door door NASA.
Misschien iets voor de S9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog niet helemaal overtuigd zijn van het kunnen van dit toestel: de volgende foto is getrokken op de defensiedagen in Koksijde afgelopen weekend. Geen statief, geen voorzetlenzen, geen ..., geen ..., geen ... . Alleen een een gewone S9500 (met zijn lens maximaal ingezoomd, dat wel) tijdens de landing van de heli waarmee het slachtoffer van de tactische luchtlandingsoperatie moest afgevoerd worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.didiersalembier.be/fotografie/andere/999_airshow_2007.jpg
-- exif --
Fujifilm FinePix S9500
Lensopening: F/4.3
Belichtingstijd: 1/450 sec.
ISO: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impressive, hoe snel vloog die helicopter ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe snel vloog die helicopter ongeveer?
Hoe snel vliegt een helikopter wanneer hij aan het landen is? Het was wel tijdens een gevecht dus niet netjes blijven hangen en dan loodrecht naar beneden.
Ik ken er echt niets van hoor, ik was al blij dat er iemand naast mij stond die wat uitleg kon geven want voor mij is zo'n ding met iets dat ronddraait bovenaan gewoon een helikopter... *bloos*.
Impressive
Merci.
Voor lowbudget presteert onze S9x00 toch niet slecht hé? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.didiersalembier.be/fotografie/andere/998_airshow_2007.jpg
Eentje waarvan ik wél met zekerheid kan zeggen dat ze aan het vliegen waren... een stilhangend vliegtuig is namelijk niet zo gezond ;).

@[SainteR]:
Nog meer overtuigd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien een foto plaatsen van de s9500/s9600 i.c.m. de Metz 36C2. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen qua afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera kan in 4:3 én in 3:2 beeldformaat ingesteld worden. Dit is overigens onafhankelijk van de externe flitser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
@Henkert, KWANie bedoeld denk ik de afmetingen als de metz op de s9500/9600 gemonteerd zit.

@KWAMNie : Even naar pagina 5 van dit topic bladeren:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/metz_back_s.jpg

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde inderdaad hoe het geheel eruit zou komen te zien met de flitser op de s9600 gemonteerd. Gewoon om een gevoel te krijgen of het nog een beetje handzaam is. De ingebouwde flitser voldoet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Mwa,

Ik zit er hard over na te denken zo'n metz 36c2 aan te schaffen, ik probeer alles uit met de s9600, dus ook feesten/disco.

Nu heb ik vrijdag rondgelopen op een disco avond (van school, niet erg veel bijzonders dus) en ik vind die onboard flitser maar matig, ik zou graag zo'n metz hebben.

Even een vraagje daar over, heeft die metz en instelbare 'hardheid' of 'intensiteit' van het flits licht ofzo?

Ik dacht dat hij niet echt comminucatie met de lichtmeter in de camera heeft.
Volgens mij geeft de camera alleen het flits-sein.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nolani schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:57:
Even een vraagje daar over, heeft die metz en instelbare 'hardheid' of 'intensiteit' van het flits licht ofzo?

Ik dacht dat hij niet echt comminucatie met de lichtmeter in de camera heeft.
Volgens mij geeft de camera alleen het flits-sein.
Inderdaad geen communicatie, de intensiteit is instelbaar in drie standen en is bovendien automatisch of manueel in te stellen.

Beetje leven in de brouwerij brengen: S9500 leent zich blijkbaar uitstekend voor vuurwerkfotografie.
Afbeeldingslocatie: http://www.didiersalembier.be/fotografie/nightlife/997_vuurwerk.jpg
EXIF:
Lensopening: F/11
Belichtingstijd: 3 sec. (draadontspanner en statief gebruiken)
ISO: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:56:
S9500 leent zich blijkbaar uitstekend voor vuurwerkfotografie.
Helemaal mee eens (hoewel dit dan een S9600 is)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1041/528416268_c45c947365.jpg

Heeft iemand hier weleens infrarood-fotografie met een S9x00 gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Een zonsondergang;
Kan iemand mij vertellen of de 'uitgezakte' zon een kenmerk is van de beperkte prestaties van een prosumer tov een dslr?

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4694/dscf6036alv6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een flare (evt. versterkt door een filter), en een dSLR houdt geen flares tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Een filter zat er niet op. De body van een dslr zal geen flares tegenhouden maar goed glaswerk neem ik aan wel (?). Of is dat in dit specifieke geval niet te voorkomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nee dat is een gevalletje bleeding volgens mij, wat voor komt wanneer je sensor te fel licht binnen krijgt. Heeft een dslr ook, hoewel door de kortere belichting van de sensor (en dus minder opwarming van de sensor) dit wel iets minder snel optreed (sensor wordt alleen belicht tijdens daadwerkelijk foto maken). Het zal niet heel veel uitmaken qua prosumer/dslr verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Ok, dank. Dus de oplossing: of anders belichten of Fotosjoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nolani schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:53:
@Henkert, KWANie bedoeld denk ik de afmetingen als de metz op de s9500/9600 gemonteerd zit.

@KWAMNie : Even naar pagina 5 van dit topic bladeren:

[afbeelding]
Hé, zie ik opeens mijn toestel met flitser langskomen :) Kan 'm zeker aanraden hoor. Ben nu aan het experimenteren gegaan met portretfotografie en daarbij komt de Metz ook wel van pas...

Anyway, even een paar macro's van de laatste tijd:

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/phpAlbum/photos_6384e236/dieren/DSCF5647-copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/phpAlbum/photos_6384e236/natuur/DSCF2966a-copy.jpg

Kan ook prima met 'n S9500/9600. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door dutch79 op 25-07-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik werk nu nog met een S5600, het kleine broertje zeg maar, bevalt me eigelijk erg goed.

Het grootste nadeel wat ik heb, het gemis van de zoom en focus 'ring' op de lens, S5600 is het met toetsen en focus zelfs met een serie toetsen in houden. Nu kon ik niet direct vinden of de S9x00 nu beide heeft of alleen Zoom 'ring'. Ik was in de middag bij 2 foto zaken, 1 vertelde mij alleen zoom echter de 2de vertelde beide (tja, als kijker mag je dan natuurlijk niet even proberen.. :/ )

Meeste specs die ik vind geven enkel 'manual focus/zoom', maar niet specificiek of dit een 'ring' is bij de lens.

Op tweakers pricewatch staat de 9600 goedkoper dan de 9500 (392 vs 459), klopt dit dan wel? (maw de 'nieuwere' 9600 is goedkoper)

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 27-07-2007 16:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden met een ring maar de focusring is wel elektronisch wat een klein beetje gewenning vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S9500 is waarschijnlijk duurder omdat nog maar een paar (duurdere) winkels dat type verkopen. Manueel focussen is mij bij de S9500 nooit zo meegevallen, de EVF is gewoon te slecht om het fatsoenlijk te kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Manual focussen heb je ook eigenlijk zelden nodig. Ik heb het voor macro iig niet nodig... Verder kun je tijdens het MF-en wel een vergrootglas-functie gebruiken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, maar daar heb ik geen goede herinneringen aan... enorm korrelig beeld zodat je nog niet veel wijzer werd (en zeker scherpte niet kon beoordelen).
Ook nog een tijdje met de Raynox DCR-250 gewerkt, dan gebruikte ik MF wel. Puur om de focus vast te zetten en vervolgens de camera naar voren of achteren te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Die Raynox 250 is heel interessant, maar ik ben al weer begonnen om voor een ander toestel te sparen, dus is een beetje zonde om de Raynox dan nu aan te schaffen (hoewel ie 3x niks kost).

En wat betreft dat korrelige, dat klopt wel. Niet heel makkelijk om daar goed mee te werken.

PS: Waar slaat die "Samsung 1.3 MEGA PIXELS" op? :+

[ Voor 9% gewijzigd door dutch79 op 30-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de Raynox nu nog af en toe op de 70-200, maar het macro gebeuren is bij mij nooit echt doorgebroken.
En ik ben gewoon trots op mn backup camera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Kan een 1,3 MP camera niet echt een backup camera noemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enige tijd geleden de Raynox 250 voorzetlens voor mn s9500 aangeschaft maar ik kom er niet echt uit hoe het werkt. Zoals ik lees in de manuals zou ik met het toestel volledig in moeten zoomen en dan op ca. 16 cm afstand een scherp beeld moeten krijgen als ik de manual focus gebruik. Begrijp ik de manuals helemaal verkeerd of doe ik iets anders fout want mijn verkregen beeld is alles behalve scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maximaal inzoomen is om niet tegen de binnenkant van de lens aan te kijken (zwarte hoek, zichtbare cirkel). Vervolgens zou ik eens proberen om MF (manual focus) te gebruiken en de camera naar het onderwerp toe, en van het onderwerp af te bewegen. Op een bepaalde positie zou je nu een 'in focus' gebied moeten zien.

@sdirkx: heb de backup (gelukkig) niet vaak nodig én niet bewust aangeschaft, zat gewoon in mn telefoontje
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste