quote:
Ik heb het volgende (eergisteren) na de helpdesk gestuurd:
Reg. datum: 20 mei 2002
Ben ook even aan het rekenen geslagen.
Ik betaal nu
kpn deel telefonie: 9,10
kpn deel adsl: 27,95
xs4all deel adsl: 23,20
totaal: 60,25
xs4all-only basic
kpn deel telefonie: 9,10 (wordt 0 als ik in januari nummer porteer en lijn opzeg)
kpn deel adsl: 0
xs4all deel adsl: 59,95
totaal: 69,05 (of 59,95)
Echter, om naar xs4all only over te schakelen wordt er 25 euro in rekening gebracht.
Als ik daarnaast besluit om eerst naar adsl-light over te schakelen en pas daarna xs4all only aan te vragen betaal ik twee keer die 25 euro extra kosten! 1 keer voor het downgraden van het abonnement en 1 keer voor het omschakelen naar xs4all only. Ik bespaar dan wel 20 euro per maand, maar moet wel eenmalig 50 euro extra kosten betalen. Die 50 euro heb ik dan wel met 3 maanden terugverdiend, maar toch...
Ik betaal nu
xs4all-only basic
kpn deel telefonie: 9,10 (wordt 0 als ik in januari nummer porteer en lijn opzeg)
Echter, om naar xs4all only over te schakelen wordt er 25 euro in rekening gebracht.
Als ik daarnaast besluit om eerst naar adsl-light over te schakelen en pas daarna xs4all only aan te vragen betaal ik twee keer die 25 euro extra kosten! 1 keer voor het downgraden van het abonnement en 1 keer voor het omschakelen naar xs4all only. Ik bespaar dan wel 20 euro per maand, maar moet wel eenmalig 50 euro extra kosten betalen. Die 50 euro heb ik dan wel met 3 maanden terugverdiend, maar toch...
Tsja,quote:uashy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:47:
Ik betaal nu
xs4all-only basic
als ze er geen 25 euro voor vragen voor aanpassingen blijft iedereen switchen tussen de mogelijkheden. Ze moeten er ook wat voor doen, ik vind 25 euro een redelijk bedrag.
* Tukk heeft Xs4all only aangevraagd.
Hoe het in de toekomst gaat qua upgrades gaan ze je echt niet vertellen, dat weten ze namelijk nog niet, vermoed ik. Ik ga naar de goedkoopste abbo bij de KPN voor de telefoon, bevalt me Only niet, dan zoek ik wel wat anders.
Misschien kijk ik verkeerd, maar ik kan nergens expliciet vinden, dat het overstappen naar only 25,= euro kost 
Reg. datum: 20 januari 2000
Ik kom ook niet verder danquote:_Rayman_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:20:
Misschien kijk ik verkeerd, maar ik kan nergens expliciet vinden, dat het overstappen naar only 25,= euro kost
quote:XS4ALL abonnees die nu aangeven te willen overstappen betalen geen aansluit- of overstapkosten aan XS4ALL. Als u geïnteresseerd bent in XS4ALL Only kunt u zich hier aanmelden.
Is het niet goedkoper om VOOR de overstap te downgraden?quote:uashy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:47:
Ik betaal nu
xs4all-only basic
Als je je abo met een jaar verlengt bij XS4ALL, dan neemt XS4ALL de downgrade kosten voor haar rekening. Dus in deze situatie kun je gratis downgraden. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, alleen ik wil niet weer een verlenging zodat ik een jaar eraan vast zit. Heb nu de mogelijkheid om per maand op te zeggen. Zal het in de wirwar van alle cijfertjes verkeerd geïnterpreteerd hebben, de overstap naar only lijkt inderdaad gratis
Ga dan waarschijnlijk eerst de overstap maken van basic naar light, en daarna naar only. Kan ik in januari-februari mijn kpn abo opzeggen. De eenmalige kosten voor de downgrade neem ik dan voor lief, dan hou ik tenminste de optie open om per maand op te zeggen.
Ga dan waarschijnlijk eerst de overstap maken van basic naar light, en daarna naar only. Kan ik in januari-februari mijn kpn abo opzeggen. De eenmalige kosten voor de downgrade neem ik dan voor lief, dan hou ik tenminste de optie open om per maand op te zeggen.
uashy wijzigde dit bericht 13-12-2006 22:08 (13%)
Reg. datum: 27 april 2005
waarom heeft iedereen hier met een xs4qall abonement korting?
dat heb iuk niet, waar is dat voor? only zou toch vevenveel moeten kosten dan het abonement dat je nu hebt als je daar de kpn kosten bij optelt?
adsl start kost 29,95, dus 10 euro - xs4all en 19,95 - kpn
ik zie hier mensen opeens 10 euro meer betalen als ze only nemen.. *confused*
dat heb iuk niet, waar is dat voor? only zou toch vevenveel moeten kosten dan het abonement dat je nu hebt als je daar de kpn kosten bij optelt?
dat snap ik wel, maar ik bwil geen bel budget maar kpn opzeggen dat kan, dan betaal je 9,23 voor de lijn.en heb je geen diensten meer van de kpn.quote:GraveR schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:34:
[...]
29,95 aan XS4ALL voor het ADSL-gedeelte
[...]
Als je KPN-telefonie abonnement opzegt, blijf je 29,95 betalen. XS4ALL neemt die NLS-kosten voor haar rekening
[...]
Behalve voor de oude klanten die een korting hadden
[...]
Valt wel mee. De kosten voor je telefoonlijn 9,67 bij BelBudget, etc blijven gewoon als je je vaste lijn niet opzegt. Het enige wat verandert is dat je geen los onderdeel ADSL meer op je KPN-rekening krijgt, omdat alles bij XS4ALL zit.
Het wordt juist simpeler daardoor:
Voorheen:
KPN:
Telefonie (vaste lijn) : ¤18,xx (Kan niet opgezegd worden)
ADSL: ¤19,95
XS4ALL:
ADSL: ¤10,--
Nadien:
KPN:
Telefonie (vaste lijn): ¤18,xx (Kan opgezegd worden, geen extra kosten)
XS4ALL:
ADSL: ¤29,95
Waarbij in het tweede geval het KPN-gedeelte eventueel kan vervallen.
als ik dat nu dus doe ( kpn abonement opzeggen, dan betaalt niejand die 9,23 meer, of de adsl provider moet dat opeens voor haar rekening nemen voor mij, terwijl die dat niet doet bij klanten met een telefoon abonnement bij kpn. dus okf als ik kpn opzeg wordt ik een duurdere klant bij xs4all. of xs4all moet die 9,23 voor alle klanten betalen , en zou dat niet meer nodig zijn voor het telefoon abonement.
maar het telefoon abonement wordt niet goedkopoer.
dus ik ben toch wel benieuwd wie het koperlijntje nu moet betalen.
dat zat bij de kpn en komt nu terecht bij xs4all zoals je zegt. maar wat als ik geen adsl neem. dan krijg ik een gratis koperlijn om te kunnen bellen. dat lijkt me concurentievervalsing en daar zou de opta niet blij mee zijn ?
andere conclusie is dat die 9,23 helemaal vervalt, en kpn dus een flinke inkomstenbron gaat missen. 120 euro per jaar voor een koperen draadjedat er al jaren ligt...
Zie de ADSL-Only pagina. De kosten die je zou hebben als je je telefoonlijn opzegt (die 9,23 waar jij het over hebt) die neemt XS4ALL dus voor haar rekening:quote:engelbertus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:17:
[...]
dat snap ik wel, maar ik bwil geen bel budget maar kpn opzeggen dat kan, dan betaal je 9,23 voor de lijn.en heb je geen diensten meer van de kpn.
als ik dat nu dus doe ( kpn abonement opzeggen, dan betaalt niejand die 9,23 meer, of de adsl provider moet dat opeens voor haar rekening nemen voor mij, terwijl die dat niet doet bij klanten met een telefoon abonnement bij kpn. dus okf als ik kpn opzeg wordt ik een duurdere klant bij xs4all. of xs4all moet die 9,23 voor alle klanten betalen , en zou dat niet meer nodig zijn voor het telefoon abonement.
maar het telefoon abonement wordt niet goedkopoer.
dus ik ben toch wel benieuwd wie het koperlijntje nu moet betalen.
dat zat bij de kpn en komt nu terecht bij xs4all zoals je zegt. maar wat als ik geen adsl neem. dan krijg ik een gratis koperlijn om te kunnen bellen. dat lijkt me concurentievervalsing en daar zou de opta niet blij mee zijn ?
andere conclusie is dat die 9,23 helemaal vervalt, en kpn dus een flinke inkomstenbron gaat missen. 120 euro per jaar voor een koperen draadjedat er al jaren ligt...
quote:Opzeggen telefoonabonnement:
- additionele kosten ¤0,- (normaal ¤8,- p/m)
Die korting geldt alleen voor 'oude' abonnee's. Een tijd geleden zijn de abonnementen in prijs verhoogd voor nieuwe klanten. Vandaar dat sommigen het hebben over korting.quote:engelbertus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:10:
waarom heeft iedereen hier met een xs4qall abonement korting?
Voor wat betreft de kosten: Die komen nu op 1 factuur ipv een gedeelte voor KPN (dat is dus exclusief de kosten voor de vaste telefoonlijn!) en het gedeelte voor XS4ALL.
die korting, hoe lang geleden is dat dan geweest ?
wij hebben nu anderhalkf jaar adsl, en daarvoor via xs4all en gewoon inbellen..
dus dat van die korting moet al een hele tijd geleden geweest zijn dan ?
Ik ben heel blij met deze actie ik wil namelijk al een tijd af van mijn ISDN2 abo bij KPN dus dit is de mooiste oplossing.
Alleen vraag ik me nu 1 ding af, ik heb ADSL Fast 79,95 ik heb bijna een jaar geleden mijn abo verlengd met een jaar zodat ik een ADSL2+ modem voor 80,- kreek ipv 160,-.
Dit heb ik gedaan omdat ik ADSL2+ kon verwachten in die periode. Maar ik heb het nu nog steeds geen ADSL2+ dus zit nog op 8Mbit ipv 12Mbit.
Nu met het xs4all only zie ik helemaal niets over ADSL2+ en staat er Fast dat ik 20Mbit krijg. Kan dat wel als de centrale nog niet geupdate is voor ADSL2+?
Alleen vraag ik me nu 1 ding af, ik heb ADSL Fast 79,95 ik heb bijna een jaar geleden mijn abo verlengd met een jaar zodat ik een ADSL2+ modem voor 80,- kreek ipv 160,-.
Dit heb ik gedaan omdat ik ADSL2+ kon verwachten in die periode. Maar ik heb het nu nog steeds geen ADSL2+ dus zit nog op 8Mbit ipv 12Mbit.
Nu met het xs4all only zie ik helemaal niets over ADSL2+ en staat er Fast dat ik 20Mbit krijg. Kan dat wel als de centrale nog niet geupdate is voor ADSL2+?
Volgens mij al meer dan 3 jaar.quote:engelbertus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:24:
die korting, hoe lang geleden is dat dan geweest ?
Het is in ieder geval al erg lang geleden.
Reg. datum: 14 december 2006
Reg. datum: 14 december 2006
Voor degenen die overwegen om over te stappen naar XS4All Only om vervolgens te downgraden:
Houdt er rekening mee dat de downgrade pas ergens medio 2007 kan worden gerealiseerd. Ik heb hier telefonisch contact over gehad met de helpdesk van XS4All. Downgrades op de 'Only' abonnementen krijgen een lage prio, omdat ze eerst de migraties willen realiseren. Ik kreeg het advies om eerst mijn huidige abbo te downgraden (ik wil van ADSL van KPN Lite naar ADSL van KPN Start). Als deze downgrade is gerealiseerd kan ik horizontaal migreren naar ADSL Only Start, zodat mijn snelheid naar 2048/512 gaat. Beetje jammer wel dat de migratie enige maanden kan gaan duren zoals te lezen is op de XS4All website. Je zit dan enkele maanden op lage snelheid (1500/256).
Voor alle duidelijkheid: De migratie naar XS4All Only is kosteloos. De downgrade kost 25 Euro, tenzij je een nieuw jaarcontract aangaat bij XS4All. Dan neemt XS4All die kosten voor zijn rekening.
Houdt er rekening mee dat de downgrade pas ergens medio 2007 kan worden gerealiseerd. Ik heb hier telefonisch contact over gehad met de helpdesk van XS4All. Downgrades op de 'Only' abonnementen krijgen een lage prio, omdat ze eerst de migraties willen realiseren. Ik kreeg het advies om eerst mijn huidige abbo te downgraden (ik wil van ADSL van KPN Lite naar ADSL van KPN Start). Als deze downgrade is gerealiseerd kan ik horizontaal migreren naar ADSL Only Start, zodat mijn snelheid naar 2048/512 gaat. Beetje jammer wel dat de migratie enige maanden kan gaan duren zoals te lezen is op de XS4All website. Je zit dan enkele maanden op lage snelheid (1500/256).
Voor alle duidelijkheid: De migratie naar XS4All Only is kosteloos. De downgrade kost 25 Euro, tenzij je een nieuw jaarcontract aangaat bij XS4All. Dan neemt XS4All die kosten voor zijn rekening.
ze doen dus älles"om de klant maar weer een jaar te binden...
op zich mooi, maar het zegt wel wat over de concurentiepositie van xs4all, en over de adsl markt, en dat ze verwachten dat consumenten veel / genoeg redenen zullen krijgen om naar een andere provider over te steappen dan waar ze nu zitten. als dat dan niet een algemene verwachting voor de markt is, dan toch specifiek voor de xs4all klanten.
dus de positie van xs4all in de markt zou wel eens minder kunnen worden volgend jaar ?
op zich mooi, maar het zegt wel wat over de concurentiepositie van xs4all, en over de adsl markt, en dat ze verwachten dat consumenten veel / genoeg redenen zullen krijgen om naar een andere provider over te steappen dan waar ze nu zitten. als dat dan niet een algemene verwachting voor de markt is, dan toch specifiek voor de xs4all klanten.
dus de positie van xs4all in de markt zou wel eens minder kunnen worden volgend jaar ?
Nee hoor, ze zorgen gewoon dat ze de kosten die zij maken terugbetaald krijgen.quote:engelbertus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:50:
ze doen dus älles"om de klant maar weer een jaar te binden...
Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden. Ik heb nu ADSL fast maar zit nog op 8Mbit omdat de centrale nog niet geupdate is. Als ik nu xs4all only neem krijg ik dan wel mijn 20Mbit?
Geen idee. Ik heb deze vraag wel bij XS4ALL neergelegd. Kijken wat hun antwoord wordt.quote:pimpimmers schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:24:
Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden. Ik heb nu ADSL fast maar zit nog op 8Mbit omdat de centrale nog niet geupdate is. Als ik nu xs4all only neem krijg ik dan wel mijn 20Mbit?
Zelf denk ik van wel maarja wil het toch zeker weten.quote:GraveR schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:26:
[...]
Geen idee. Ik heb deze vraag wel bij XS4ALL neergelegd. Kijken wat hun antwoord wordt.
Er staat wel op de site in de 2 tabellen dat xs4only fast alleen 20Mbit is en niet 8Mbit of 20Mbit.
Als jij iets hoort hoor ik het graag.
Ik heb wel wel al vast aangemeld zodat ik eindelijk van KPN af kan.
KPN belt zelfs soms om te vragen waarom wij niet meer bellen met onze ISDN2 lijn
Reg. datum: 07 december 2005
Heeft iemand uberhaupt al een belletje van xs4all gekregen nadat ze zich aangemeld hadden voor Only?
Je kan toch gewoon hier kijken https://www.xs4all.nl/all...g/adsl/statusaanvraag.phpquote:LieveNiels schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:51:
Heeft iemand uberhaupt al een belletje van xs4all gekregen nadat ze zich aangemeld hadden voor Only?
Ik heb me net een half uurtje geleden aangemeld maar er staat nog niets.
dit gaat over het aanvragen van ADSL,...04-02-2004 Opgeleverd... dus de fysieke verbinding, niet deze upgrade.. bijna dire jaar al klant dus
daarvoor was het 56k á 5ct per minuut...haha....en bij deze upgrade krijg je er 'zomaar' 1000k bij...
geweldig hoe tijden veranderen
geweldig hoe tijden veranderen
LieveNiels wijzigde dit bericht 15-12-2006 10:57 (45%)
Ik had even gebeld aangezien ik dus ook die korting krijg waarover in dit topic gesproken word. Helaas, als je over wilt stappen naar XS4ALL Only ziet XS4ALL dit als een nieuw abonnement en moet je dus gewoon het volle pond gaan betalen.
ik wou graag een wireless modem (Wii he
) en vroeg of ik gratis mijn modem kon omruilen, dit kon wel, door het verlengen van mijn huidige contract, met behoud van de korting
ik wou graag een wireless modem (Wii he
[ Wordt Nintendo-europe lid en verdien sterren! | Dislect ]
Hmm, wanneer krijg je die vast klant korting dan, en hoeveel? Ik ben namelijk al bijna 3 jaar klant nu...en als ik Only neem dan ben ik dus ineens weer 'nieuwe klant' bij wijze van spreken?quote:skabouter schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:59:
Ik had even gebeld aangezien ik dus ook die korting krijg waarover in dit topic gesproken word. Helaas, als je over wilt stappen naar XS4ALL Only ziet XS4ALL dit als een nieuw abonnement en moet je dus gewoon het volle pond gaan betalen.
In dat geval is zo'n upgrade niet echt bepaald handig. Volgens de geruchten komt er binnenkort een algemene ADSL snelheidsverhoging, dus dan zou het aantrekkelijker zijn (qua prijs) om op de algemene snelheidsverhoging te wachten ipv nu al een mbitje down en 512 up erbij te krijgen en mijn aanstaande korting te behouden.