Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
samo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:50:
Met Only kan je nog steeds je hostname aanpassen. Als je deze nu al zelf hebt aangepast zal die geloof ik mee-gemigreerd worden. Als het de standaard-hostname is, kan deze veranderen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb bij mijn verhuizing ook een ander ip gekregen. Toen had ik weer een tijdelijke hostname. Helaas was mijn oude hostname nog aan mijn oude IP blijven hangen, maar na een belletje met de helpdesk was mijn oude hostname weer gereleased, en kon ik die weer opnieuw instellen.
Dus ik denk eigenlijk wel voor 99% zeker dat het geen probleem is.

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

quote:
Steephh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:35:
Hmm. Nu heb ik ingeschreven voor ADSL Only (en bevestigd) en nu zie ik bij Bbned in een keer dat er ADSL2!!!! hier beschikbaar is.. :o (lekker afgelegen, van de buitenwereld afgesloten :P :P). Volgens de postcode check zit ik zo een 3193 meter van de centrale vandaan.. Dat betekend dus een downloadsnelheid van 6~8 Mb/s.. Dat is nog veel meer dan ik nu heb, en de upload blijft ongeveer hetzelfde.. De meeste abbo's zijn nog goedkoper ook, dus kan ik dan niet veel beter daarnaar toe overstappen? :7

Overigens, de Orange site zegt dat Orange Family hier binnenkort ook beschikbaar moet zijn, maar hun verbindingen lopen via het KPN netwerk.. Maar op andere sites en die van KPN zie ik niets van ADSL2.. :? Iemand die weet hoe het precies zit?

De bestelling kan ik niet meer annuleren, maar volgens alle voorwaarden moet ik het wel gewoon meteen kunnen opzeggen (een maand van te voren dus), dus als ik dat meteen doe heb ik maar één maand XS4ALL only.. :*)

Overigens, ik zie dit:

[...]

Dus.. Bbned is helemaal niet hier beschikbaar? Maar ze gebruiken lijnen van KPN? Dan wordt het waarschijnlijk dat Wanadoo abbonement, als dat echt waar is.. (maar volgens mij klopt dat dan ook niet.. is er niet zo een lijst waarop je kan zien hoever men met centrales ombouwen is?)
Wanadoo (Orange nu) heeft een eigen DSL netwerk en levert niet (meer) via KPN-DSL of BBned. Kan dus prima dat ze apparatuur gaan plaatsen op die centrale binnenkort.

XS4all-Only loopt wel gewoon via KPN netwerk ja.
quote:
MisTraller schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:10:
[...]

Ik heb bij mijn verhuizing ook een ander ip gekregen. Toen had ik weer een tijdelijke hostname. Helaas was mijn oude hostname nog aan mijn oude IP blijven hangen, maar na een belletje met de helpdesk was mijn oude hostname weer gereleased, en kon ik die weer opnieuw instellen.
Dus ik denk eigenlijk wel voor 99% zeker dat het geen probleem is.
Ik lees op usenet dat verhuizen van een XS4all-Only aansluiting (nog?) niet mogelijk is trouwens. Pas dus op als je dat gaat omzetten en je hebt een verhuizing op de planning staan binnenkort.

Als je verhuisd moet je opnieuw aanvragen weer. En als je je KPN-telefonie al hebt opgezegd moet je dat dus weer opnieuw aanvragen.

bjck wijzigde dit bericht 09-01-2007 00:35 (19%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
bjck schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:33:
[...]

Wanadoo (Orange nu) heeft een eigen DSL netwerk en levert niet (meer) via KPN-DSL of BBned. Kan dus prima dat ze apparatuur gaan plaatsen op die centrale binnenkort.

XS4all-Only loopt wel gewoon via KPN netwerk ja.
Heh, heb vandaag een mailtje van Bbned gekregen.. Komende periode hoef ik niets te verwachten qua ADSL2+.. Maar het zou wel vet zijn als Wanadoo binnenkort de telefooncentrale geschikt maakt.. Maar.. dit doet me denken aan nog iets..Ik woon in een buitengebied, zit nét op een andere telefooncentrale dan het dorp. Ik denk dat misschien die service van Wanadoo het verkeerd heeft en denkt dat ik op de telefooncentrale in het dorp zit. Als ik namelijk die check doe waar je centrale ergens zit (stond op een of andere homepage van universiteit van twente ofzo, dacht ik), dan zegt die dat ik op de centrale in het dorp zit, terwijl dat niet zo is.. Dus ik heb zo een gevoel dat we straks toch geen ADSL2+ kunnen krijgen..

Nouja, het zou alsnog wel leuk zijn als het wel zou kunnen, scheelt weer wat snelheid.. :)

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om terug te gaan naar het huidige abbonement indien XS4all Only niet bevalt?

Ik heb nu ook zo'n mailtje ontvangen, naast het feit dat ik m'n korting kwijt ben, heb ik nog wel meer twijfels.

Tukk wijzigde dit bericht 09-01-2007 09:04 (4%)

Weet iemand hoe het zit met de contractsperiode?
Als je nu overstapt naar ONLY, zit je er dan weer voor een jaar aan vast?

Op het moment zit ik al 3 jaar bij xs4all en kan dus nu per maand opzeggen.
Zeker met het oog op de toekomst en steeds nieuwe technieken vind ik het een prettig idee dat ik niet weer ergens voor een jaar aan vast zit.

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
pierce schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:31:
Weet iemand hoe het zit met de contractsperiode?
Als je nu overstapt naar ONLY, zit je er dan weer voor een jaar aan vast?

Op het moment zit ik al 3 jaar bij xs4all en kan dus nu per maand opzeggen.
Zeker met het oog op de toekomst en steeds nieuwe technieken vind ik het een prettig idee dat ik niet weer ergens voor een jaar aan vast zit.
Uit de FAQ van xs4all Only
quote:
9. Als ik overstap, krijg ik dan een nieuw jaarcontract bij XS4ALL? naar top

Nee, u krijgt geen nieuw jaarcontract, u dient wel akkoord te gaan met nieuwe aanvullende voorwaarden.

quote:
Tukk schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:49:
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om terug te gaan naar het huidige abbonement indien XS4all Only niet bevalt?

Ik heb nu ook zo'n mailtje ontvangen, naast het feit dat ik m'n korting kwijt ben, heb ik nog wel meer twijfels.
Wat kan er niet aan bevallen? Je weet exact wat je kunt verwachten, ook kun je bij Xs4all er vanuit gaan dat de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk te snelheid is die je zult halen (tenzij je ver van de centrale af woont uiteraard)... dus waarom reden van twijfel? :?

Overigens ben ik ook zojuist geupgraded. Gisterenavond lag mijn verbinding ineens voor 2 minuten eruit, direct daarna was ik nog niet geupgraded. Nu wel :)
3 weken zou voor mij vrijdag as betekenen (22-12 is bevestigd door kpn)

"Testing with Vision" | Ik zoek collega's! DM staat aan!

Wanneer kregen jullie eigenlijk je nieuwe IP te horen?
Ik heb de aanvraag gedaan, KPN heeft hem ook bevestigd, maar geen mailtje/servicecentrum met een nieuw IP.
Sowiezo is servicecentrum, iig het dataverkeer, erg brak momenteel.. deze maand geen traffic, mis 2006 t/m juli, en 2005 was ik al langer kwijt :x

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Datafeest schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:39:
[...]

Wat kan er niet aan bevallen? Je weet exact wat je kunt verwachten, ook kun je bij Xs4all er vanuit gaan dat de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk te snelheid is die je zult halen (tenzij je ver van de centrale af woont uiteraard)... dus waarom reden van twijfel? :?

Overigens ben ik ook zojuist geupgraded. Gisterenavond lag mijn verbinding ineens voor 2 minuten eruit, direct daarna was ik nog niet geupgraded. Nu wel :)
Hmz. Wanneer heb je de definitieve aanvraag gedaan en wanneer is deze bevestigd door KPN? Lijkt me leuk om te weten wat de gemiddelde duur van een overgang is.
quote:
Nakebod schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:14:
Wanneer kregen jullie eigenlijk je nieuwe IP te horen?
Ik heb de aanvraag gedaan, KPN heeft hem ook bevestigd, maar geen mailtje/servicecentrum met een nieuw IP.
Sowiezo is servicecentrum, iig het dataverkeer, erg brak momenteel.. deze maand geen traffic, mis 2006 t/m juli, en 2005 was ik al langer kwijt :x
Het IP staat niet lang na de bevestiging van KPN onder Internet toegang.

Wat betreft die traffic, kun je beter zelf loggen:

http://www.xs4all.nl/~graver1/graph_image.php.png
Gemaakt met Cacti

GraveR wijzigde dit bericht 09-01-2007 21:53 (3%)

Why so serious?

15 december voorinschrijving, vandaag mail gehad voor definitieve aanvraag.
Nu 30 dagen wachten :)
Ik had groen licht gekregen van ons pap om XS4ALL only aan te vragen.. Maar Oh mijn god. Omdat we nu Tele2 hebben en we hoeven schijnbaar alleen maar internetabbo aan KPN te betalen denkt ons pap dat we straks KPN kunnen opzeggen en Tele2 ook, om vervolgens met XS4ALL te bellen. Nu kan dat ook, met VOIP, maar dat wilde ik eigenlijk nog niet (vanwege de snelheid, e.d.). Hij denkt dus dat XS4ALL ook telecomservices levert, maar dat is toch niet zo?

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Steephh schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:32:
Ik had groen licht gekregen van ons pap om XS4ALL only aan te vragen.. Maar Oh mijn god. Omdat we nu Tele2 hebben en we hoeven schijnbaar alleen maar internetabbo aan KPN te betalen denkt ons pap dat we straks KPN kunnen opzeggen en Tele2 ook, om vervolgens met XS4ALL te bellen. Nu kan dat ook, met VOIP, maar dat wilde ik eigenlijk nog niet (vanwege de snelheid, e.d.). Hij denkt dus dat XS4ALL ook telecomservices levert, maar dat is toch niet zo?
Nee, XS4ALL levert, behalve VoIP, geen telefoniedienst. Als je je KPN en Tele2-abo opzegt, blijf je met een dooie telefoonlijn zitten, alleen het ADSL signaal blijft dan actief.

Voor de snelheid hoef je VoIP niet te laten, zelfs met het meest schamele abonnement (2048/512) heb je ruim voldoende capaciteit.

quote:
GraveR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:51:
[...]

Nee, XS4ALL levert, behalve VoIP, geen telefoniedienst. Als je je KPN en Tele2-abo opzegt, blijf je met een dooie telefoonlijn zitten, alleen het ADSL signaal blijft dan actief.

Voor de snelheid hoef je VoIP niet te laten, zelfs met het meest schamele abonnement (2048/512) heb je ruim voldoende capaciteit.
Nouja, dat is het probleem ook niet, dat snap ik.. Maar ik wil thuis ook een simpele gameserver draaien en wat services voor mezelf.. Ik wil dan niet dat ik een relatief merkbaar lagere up- en downloadsnelheid krijg wanneer er iemand gaat bellen. Wat dat betreft kunnen we beter ISDN houden.. Maar het rare vind ik dat ons pap nu alleen maar voor het ADSL abbo hoeft te betalen (20 euro per maand), we hebben XS4ALL Lite. Hij heeft niets gezegd over vastrecht.. Dus hij denkt dat we straks alles aan XS4ALL betalen en dan via XS4ALL bellen. Hij had namelijk ook naar XS4ALL gebeld en zei vertelden dat bellen nog maar een halve eurocent per minuut kostte. Maar waarschijnlijk heeft ons pap dan VOIP en vaste telefonie door elkaar gehaald.

Het gaat wel mogelijk zijn om straks je kpn nummer naar xs4all te laten porteren, de voip voorwaarden zijn onlangs aangepast zodat dat mogelijk word, wanneer weet ik nog niet, zit er op te wachten, want dan ben ik die 9 euro voor belbudget mooi kwijt...

quote:
GraveR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:38:
[...]

Hmz. Wanneer heb je de definitieve aanvraag gedaan en wanneer is deze bevestigd door KPN? Lijkt me leuk om te weten wat de gemiddelde duur van een overgang is.
http://virtual-life.net/meuk/aanvraag-xsonly.png

Oftewel, het duurde een maand.
\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
djidee schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:38:
Het gaat wel mogelijk zijn om straks je kpn nummer naar xs4all te laten porteren, de voip voorwaarden zijn onlangs aangepast zodat dat mogelijk word, wanneer weet ik nog niet, zit er op te wachten, want dan ben ik die 9 euro voor belbudget mooi kwijt...
Dan zit je wel vast aan 2 cent/minuut als je wil bellen, dat is 1 van mijn twijfels die ik heb.
Ik wil de KPN wel de deur uit doen, maar de kosten voor VOIP bij Xs4all zijn IMHO belachelijk hoog,
naast de eerder genoemde 2 cent heb je ook hoge kosten voor mensen die jou willen bellen. Wat de prijs daarvan precies is wordt volgens mij nog moeilijk over gedaan, althans, ik kan het niet vinden.

edit:
Uit de VOIP-faq:
quote:
Dat is afhankelijk van de kosten die de telefonieprovider van dat betreffende vaste of mobiele nummer berekent. Oftewel: belt u vanaf een Vodafone telefoonnummer, dan bepaalt Vodafone de kosten van het gesprek. Belt u vanaf een vast KPN telefoonnummer, dan bepaalt KPN de gesprekskosten. Uw telefonieprovider kan u vertellen wat de exacte kosten zijn.

XS4ALL zelf brengt geen kosten in rekening aan degene die een XS4ALL VoIP nummer belt. Ook de ontvanger van een XS4ALL VoIP telefoongesprek betaalt niets voor het ontvangen van gesprekken op dat nummer.
Probeer die kosten maar eens te vinden over de verschillende providers.
Ik heb net bij de KPN zelf gezocht, maar daar wordt met geen woord gerept over het bellen naar
VOIP nummers. Ik wil anderen die mij willen bellen niet op kosten jagen.

Ik neem aan dat velen ONLY nemen om de normale telefoonlijn de deur uit te doen, vandaar dat ik er hier over begin.
quote:
Datafeest schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:39:
[...]

Onder andere dat wat ik hierboven meld over VOIP, daarbij ben ik de laatste tijd niet echt te spreken over Xs4all (de bedrijfsvoering), indien ik Xs4all ONLY neem ga ik voor de double-play en ik twijfel of ik dat bij xs4all moet doen.

Tukk wijzigde dit bericht 10-01-2007 08:31 (57%)

#</3.et

XS4ALL Only bevestigd, nu nog een maandje wachten :9

public sealed class Woman : IDisposable

Lijkt erop dat er vandaag misschien een paar mensen worden omgezet naar xs4all only, helaas staat mijn woonplaats er niet bij dus ik kan het niet bevestigen. Misschien iemand anders wel?

http://www.xs4all.nl/nieu...&msect=Aankondigingen

E6750 @ 3800mhz || Gigabyte P35-D4 || 4096mb DDR2-800 @ 950mhz || 2x raptor 74GB raid0 || 2x spinpoint 500gb raid0 || X-FI Gamer Soundcard || Tagan 580w || CM-Stacker 810 || Samsung Syncmaster 226BW || Benq FP93GX || Logitech G5

Verwacht het onverwachte.

Wel grappig dat de aankondiging vandaag om 08:40:37 aangemaakt is, terwijl de update in het verleden ligt (tussen 05:00 - 07:00). Wat is dan de aankondiging? :+

quote:
dannyreuser schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:27:
Lijkt erop dat er vandaag misschien een paar mensen worden omgezet naar xs4all only, helaas staat mijn woonplaats er niet bij dus ik kan het niet bevestigen. Misschien iemand anders wel?

http://www.xs4all.nl/nieu...&msect=Aankondigingen
Mijn woonplaats staat / stond er niet tussen terwijl ik toch echt geupgraded naar Only ben. Die lijst zegt dus weinig.
quote:
Datafeest schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:16:
[...]

Mijn woonplaats staat / stond er niet tussen terwijl ik toch echt geupgraded naar Only ben. Die lijst zegt dus weinig.
Heel weinig. Woon zelf in Rotterdam maar nog niet geupgrade hoor en wel aangevraagd.

Wat zijn jou ervaringen eigenlijk? Want ik neem aan dat je wat sneller kunt internetten.

Graham wijzigde dit bericht 10-01-2007 21:18 (0%)
Reden: +ler

If your right hand is causing you pain. Cut it off, cut it off
last.fm | my movies | Llowlife

Die lijst is gewoon standaard onderhoud aan het KPN-ADSL netwerk, voorgaande 2 nachten was men ook aan het werk. De meldingen staan ook op kpn.com en de service pagina's van hetnet/planet.

The Real One

Ik heb op 08-01-2007 ook een mail gehad. Had me aangemeld rond 18/19 december 2006.

Vandaag dan toch maar de aanmelding bevestigd. Nu even afwachten :-)

quote:
Kan je eventueel je ervaring posten tot nu toe, en eventueel een ping naar wargamez.mine.nu / wargamez.dk

bedankt!

E6750 @ 3800mhz || Gigabyte P35-D4 || 4096mb DDR2-800 @ 950mhz || 2x raptor 74GB raid0 || 2x spinpoint 500gb raid0 || X-FI Gamer Soundcard || Tagan 580w || CM-Stacker 810 || Samsung Syncmaster 226BW || Benq FP93GX || Logitech G5

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws