/etc/default/linux-restricted-modules-common
fglrx mag daar _niet_ staan (eventueel verwijderen in file)
×-This is none-×
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu topic deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]×-This is none-×
×-This is none-×
ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD
Meer informatie! Hoe heb je de driver geupdated? Heb je de drivers gedownload van de nVidia website? Van een 3rd party repository? etc..quote:Touchdomex schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:20:
Ik heb dus laatst geprobeerd( ik schat donderdag) om de driver voor mijn Nvidia kaart up to daten naar de nieuwste versie ( 1.0-9629 had 1.0.8776) Nou is het updaten van de driver gelukt, alleen het updaten van de nvidia kernel module NIET. Dit tot gevolg dat ik alleen nog maar in text mode kan opstarten en X dus niet kan laden( ook al is in X wel de driver geupdate). Nou wil ik dus weten hoe ik dit kan oplossen ZONDER mijn install nog verder te verprutsen en er voor zorgen dat ik niet meer op deze vervloekte windows XP laptop hoef te werken.
Ik heb:
Kubuntu 6.10 Edgy 32 Bits
Nvidia drivers( eigenlijk dus 2 versies)
Voor meer info vraag. Dit is in ieder geval niet werkbaar
Ik niet!quote:Choxo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:48:
Trouwens,
SLEB is al lang outdated, iedereen weet uiteraard dat er USP is, speciaal gemodificeerde versie voor Ubuntu met plugins etc...
[afbeelding]
Verkeerde informatie uitspugen is niet erg. Wat is verder het probleem dan? Heb je wel 3D-versnelling?quote:Choxo schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:23:
Sorry, ik ben zelf ook newbie, en heb al mijn mogelijke oplossingen uit de mouw geschud.
Ik heb men drivers zelf ook nog niet in orde gekregen ( zie hierboven)
Die vuile fglrxinfo blijft meer Generic kaart uitspuwen, terwijl er X1300 moet staan....
sudo apt-get remove xorg-driver-fglrx --purgequote:Icec_Old schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:25:
staat er ook niet in... ik heb trouwens deze how-to gevolgd, zowel method 1 als 2 geprobeerd...
Je kan ook Compiz (HOWTO) proberen, de stabiele code waarvan Beryl geforked is.quote:Zanniebal schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:37:
[...]
Nou, het insalleren van de nvidia drivers is wel gelukt, dat wil zeggen dat ik met opstarten het nvidia logo zag
Toen kwam de installatie van beryl, ik moest iets weghalen uit xorg.conf en apt-get beryl doen (ongeveer) afijn, ik beryl ook toegevoegt bij opstart sessie, klaar, rebooten...
Ubuntu snort lekker door een ik krijg het bureaublad te zien, altans, dat denk ik, want hij blijft altijd op dat moment dat de balken komen hangen
En dat al 6x met allemaal ander wiki's die allemaal een ander probleem veroorzaken op mijn lieve pctje
Dutchmega wijzigde dit bericht 16-12-2006 15:23 (52%)
zie hier voor mijn post ( ik ga de forumlezers het niet aandoen om alles nogmaals te posten;)).quote:[...]
Verkeerde informatie uitspugen is niet erg. Wat is verder het probleem dan? Heb je wel 3D-versnelling?
[...]
Choxo wijzigde dit bericht 16-12-2006 17:27 (29%)
×-This is none-×
[17179608.428000] [fglrx:firegl_addmap] *ERROR* mtrr allocation failed (-22)quote:Choxo schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:13:
[...]
zie hier voor mijn post ( ik ga de forumlezers het niet aandoen om alles nogmaals te posten;)).
en ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.
Heeft er iemand een idee of dit verholpen gaat zijn met de release van Feisty, of heb ik nu eenmaal een kutsysteem om linux op te draaien?
Ok, dus zwaar overgesimplificeert is de situatie als volgt: je hebt in je xorg.conf zitten kloten en nu is'ie stuk. Dat heeft een heel simpele oplossing:quote:Zanniebal schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:37:
[...]
Nou, het insalleren van de nvidia drivers is wel gelukt, dat wil zeggen dat ik met opstarten het nvidia logo zag
Toen kwam de installatie van beryl, ik moest iets weghalen uit xorg.conf en apt-get beryl doen (ongeveer) afijn, ik beryl ook toegevoegt bij opstart sessie, klaar, rebooten...
Ubuntu snort lekker door een ik krijg het bureaublad te zien, altans, dat denk ik, want hij blijft altijd op dat moment dat de balken komen hangen
En dat al 6x met allemaal ander wiki's die allemaal een ander probleem veroorzaken op mijn lieve pctje
sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak
sudo cp /etc/xorg.conf /etc/xorg.conf.new && sudo cp /etc/xorg.conf.bak /etc/xorg.conf
reboot
shutdown -r now
Is 40 dagen offline: zie homepage
Het is al opgelostquote:Dutchmega schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:03:
Incoming!
[...]
Meer informatie! Hoe heb je de driver geupdated? Heb je de drivers gedownload van de nVidia website? Van een 3rd party repository? etc..
In ieder geval: ik raad je aan om de drivers te downloaden van de nVidia website. Deze updaten gelijk alles, ook de kernel modules. (en als je eigen kernel hebt, build die het zelfs).
1
| apt-get -f install |
ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD
De oplossing voor om je vensters weer normaal te kunnen zien is het toevoegen van de volgende regels aan de screen section van xorg.conf:quote:Touchdomex schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:00:
[...]
Het is al opgelost. Hij gaf toen ik nog een paar codes invoerde met apt-get in 1 keer dat ik
code:
1 apt-get -f install
Toen ik deze code had uitgevoerd deed hij nog niet. Toen reboot ingetypt en bij het opstarten verscheen X weer. Ik werk nu op weer op mijn linux. MET beryl( wat hiervoor niet werkte. Alleen de vensters zijn weg bij berylandere klus
)
Maar het is dus opgelost![]()
Beryl is toch wel echt heel gaaf :D:D:D
Option "AddARGBGLXVisuals" "True" Option "DisableGLXRootClipping" "True"
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Nu wil ik deze toevoegen aan mijn menu.lst, maar hoe kom ik er achter welke partitie welk nummer is? dus hd(x,x) ?quote:Description:
Blubuntu - A clean GRUB Splash. Comment it!
Installation:
Copy the file (*.xpm.gz) to e.g. /boot/grub/
Then add the following line to your /boot/grub/menu.lst:
splashimage=(hd1,0)/boot/grub/blu.xpm.gz
Change the (hd1,0) if you have a different setup.
Matje2000 wijzigde dit bericht 16-12-2006 19:12 (6%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Zowel FreeSpire als Ubuntu zijn voor zover ik weet gebaseerd op Debian. FreeSpire zou - dat weet ik niet zeker - weleens gebaseerd kunnen zijn op een oude Debian-versie, maar Ubuntu is minstens zo up-to-date als de Debian Unstable. Debian daarentegen is niet gebaseerd op Red Hat-code.quote:Exuimtum schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:23:
Eigen is Linux linux. Ubuntu en FreeSpire schelen per hele ISO nog geen 5% (vermoed ik). Beide komen van de Red Hat code af dus ik hoop dat FreeSpire geen scheldwoord in dit topic is anders sorry.
God Bless America | Change We Can Believe In
Oei oei,quote:Dutchmega schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:37:
[...]
[17179608.428000] [fglrx:firegl_addmap] *ERROR* mtrr allocation failed (-22)
Vreemde zaak. Dit komt niet vaak voor. Mss is het probleem verholpen als je eens je eigen kernel compileert. Het schijnt dus dat de MTRR van je CPU niet gepakt word. Misschien verholpen met een nieuwere kernel.
Choxo wijzigde dit bericht 16-12-2006 21:51 (9%)
×-This is none-×
Hmm, ik had verwacht dat de menu items wel zichtbaar zijn, maar dat je bij aanklikken in moet loggen als root.quote:woekele schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:35:
Moet je wel ingelogd zijn als een user die rechten heeft om systeemdingen aan te passen.(sudo-rechten dus)
Je kunt gksudo gebruiken om sudo grafisch uit te voeren. Ik denk echter niet dat je dan de menu items zou kunnen zien. Je kunt trouwens nog steeds een admin account aanmaken onder Ubuntu.quote:aNick schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:48:
[...]
Hmm, ik had verwacht dat de menu items wel zichtbaar zijn, maar dat je bij aanklikken in moet loggen als root.
Ik dacht juist dat ubuntu het hele root account min of meer uitgebanned had en alles via sudo ging
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Volgens www.kernel.org is 2.6.19.1 de meest recente (begin deze maand).quote:Choxo schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:24:
[...]
Oei oei,
dat klinkt drastisch
Even opzoeken hoe je een kernel moet compilen :d ( en uiteraard ff al men belangrijke bestanden naar gmail account uppen).
Edit // uname -a & uname -r geven me allebei 2.6.17-10-386 terug.
Heb ik dan niet reeds de laatste of sla ik de bal helemaal mis?
He would insult the universe.
Blijkbaar heb ik dus geen account die dat kan doen... En kan hem dus ook niet aanmaken. Klinkt als kip/ei probleem. Admin->Users menu item heb ik dus ook niet.quote:woekele schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:57:
Stel dus in bij je user-settings dat de betreffende user sudo-rechten heeft. Dat kan je via administration/users o.i.d. doen (eerst inloggen met een account die dat dus wel kan)
Hoe?!quote:Surkow schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:45:
[...]Je kunt trouwens nog steeds een admin account aanmaken onder Ubuntu.
1
| $ sudo passwd |
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu topic deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus