Hoi iedereen,
ik heb zonet Kubuntu naast mijn bestaande XP-installatie geinstalleerd maar ik stuit nu op een boot-probleempje ... :roll:
De situatie is nu als volgt als ik in Partition Magic 8 kijk, ik heb 1 Sata schijf van 160Gb onderverdeeld in 1 primaire windows partitie,... de extended-partitie is nog eens verdeeld in 2 partities,... dit voor XP dus.
Helemaal achteraan op mijn HD heb ik dus eerst met PM 8 wat plaats, unallocated space, gemaakt voor de Kubuntu-installatie.
Nu is de situatie als volgt:
- helemaal achteraan op mijn HD als primaire partitie staat er nu een Ext3 partitie van ong. 10Gb met Kubuntu op geinstalleerd.
- daar net voor staat de swap partitie (logical) maar wel als laatste geplaatst IN de extended partitie van windows,.. grootte een kleine 500mB
Probleem:
- Bootloader grub is geinstalleerd maar als ik Kubuntu wil opstarten dan krijg ik het logo en dan niks meer. Laadbalkje begint niet te bewegen.
- in de recovery van Kubuntu zie ik hem een heleboel dingen inladen tot ... hij freezed op ...
ata1: SATA link down (SStatus0)
ata1: qc timed out (cmd 0xec)
ata1: dev 0 failed to identify (I/O error)
SCSI 0 : ahci
... dit dan idem voor ata2, ata3 enz...
Na een tijdje loopt hij dan verder tot;
root@ikke-desktop: ~#
Wat nu,.. de installatie verliep vlekkeloos,... XP werkt ook nog perfect,.. het lijkt dat mijn sata-schijf bij boot niet gezien wordt door Kubuntu,.. een driver probleempje ofzo :?:
Kan er mij iemand helpen,... ik heb al wat ge-googled maar met mijn kennis van Linux e.d. ... ik ben nog een complete noob op dat gebied