E-ten Glofiish M700 (Smartphone/GPS/Keyboard)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 21:57
Het is absoluut niet nodig om alle software te installeren op het toestel. Ik heb alleen de echt belangrijke software geinstalleerd op het toestel, zoals een goede filemanager, registereditor, backupmanager, Personal Information Manager etc. Die zouden nodig kunnen zijn als je sd-card crasht of kwijtraakt en je nog wat met het toestel wil kunnen doen, zoals een backup terugzetten of je agenda bewerken. Alle toeters en bellen kun je op je sd-card installeren, zoals je navigatieprogramma, Core mediaplayer, pdf-viewer etc. Als je deze kwijtraakt is dat niet zo erg, die installeer je wel weer een keer opnieuw. Dat is i.i.g. mijn mening. Voor de werking maakt het niet uit waar je het installeert, vanaf het toestel zal het alleen wat sneller werken dan vanaf de kaart. Ik ben tot nu toe slechts 1 programma tegen gekomen dat niet goed werkte nadat het op de SD-kaart werd geïnstalleerd, maar weet niet meer welke. Het was geen heel relevant programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118707

FcPipo: de genoemde instelling voor calender moet je in de registry aanpassen. Registry editor installeren (bijv. Resco explorer biedt een goede: www.resco.net). Vervolgens de genoemde keys opzoeken en wijzigen. Is niet zo moeilijk ;-) anders mij maar even op msn toevoegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-04 19:17
Q: Ik heb mijn M700 NL aantal dagen, wat me nu opvalt is dat het scherm links boven knippert. weet iemand een oplossing voor? kon niet veel vinden in het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mokkie: heb je toevallig wat "extra" programma's op je today scherm staan? Zou kunnen proberen die met uitzondering van de standaard progjes; datum/tijd, tasks, email, agenda, lock uit te zetten. Heb je het battery progje van eten draaien? Zou je ook uit kunnen zetten en kijken of dat effect heeft. Verder kan ik mij iets herinneren van een keyboard wat door Eten wordt geinstalleerd dat die soms vervelend doet. Zou je ook kunnen deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
hexepeth: Gisteravond ging ik mee experimenteren. Het kwam door de extra programma E-ten quicklink. Ik heb het nu weggehaald, vond wel handig programma. Vooral voor de batterij indicatie.

Misschien weet jij het, een alternatief is een icoon naast de profile te plaatsen. Maar hoe kan ik het bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197587

de opmerking van luxian over het schuifmechanisme hebben wij ook gehad, wij hebben daar een paar kanttekningen op;

wij hebben nog geen m700 terug gezien of grote klachten gezien op de fora

zou het te maken hebben met het feit dat er een discussie is over wie nu de officiele distributeur is
luxian zegt dat zij dat zijn, maar volgens mobile point zijn zij het

zouden ze misschien zeggen dat de m700 problemen geeft omdat ze'm niet kunnen leveren en er misschien echte problemen zijn met hun contact met eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mokkie: al diverse battarije indicators gebruikt. Ben uiteindelijk toch weer terecht gekomen bij die van E-ten. Icoon onder de klok. Anderen slurpen teveel resources. Als je een redelijk goed alternatief wilt dan kun je die van Resco (www.resco.net) gebruiken. Zit verpakt in hun exlorer uitbreiding. Kun je op je today plaatsen met naar keuze allerlei iconen voor batterij duur (apart te installeren), bijv. smiley die droevig wordt al batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pdatelco: vindt het schuifmechanisme juist erg robuust. Beter dan van bijv. de MDA vario. Heb dus geen negatieve ervaringen. Lijkt mij ook niet dat dit te herleiden zou zijn naar importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 21:57
mokkie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:46:
Het kwam door de extra programma E-ten quicklink. Ik heb het nu weggehaald
Ik heb vaker gelezen dat Quicklink voor de flikkeringen zorgt. Daarentegen heb ik Quicklink al sinds het begin erop staan en heb ik nooit flikkeringen gehad. Misschien komt het door een combinatie van quicklink met iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hoi

kun je ook sms geluide instellen? of ben ik zo scheel dat ik het niet zie staan

en wie kan me helpen voor het instelle van wlan, ben er niet zo'n held in

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
wil iemand me eens ermee helpen, gewoon ff op weg de rest vind ik wel

chris_thissen@hotmail.com, miss makkelijker communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211891

hexepeth:

Ik heb het nu veranderd daarvoor dank!!!

Nu heb ik nog een vraag dat knopje linksBOVENin kan ik die ook toewijzen weet je dat?

Ik ben nu helemaal blij!!!

Over die batterijindicator zijn er ook "gratis" proggies? weet je dat?

Of heb ik niet goed gekeken zoals gewoonlijk ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FcPipo: knopje linksboven? met GPS teken? Die kun je instellen via settings, keuze buttons (tab personal). of bedoel je windows icoon? Die kun je volgens mij niet aanpassen.

Batterij progje: http://www.modaco.com/Pau...mes-software-t243906.html

keuze: batti (mijn ervaring is dat de indicatie van oplaadstand niet helemaal goed is). Kijk maar of je het wat vindt ;-)

Overige progjes wel wat kritisch mee zijn. Werkt niet allemaal even goed.

succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118707 op 15-03-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denthis: geluiden kun je instellen via settings, keuze sounds & notifications (tab personal), keuze notifications, keuze messaging: new text message. play sound aanvinken en keuze maken....

wifi hoef je niets voor te doen. simpelweg detecten via icoon rechtsonder = Wifi aanzetten. Je netwerk aanklikken en vervolgens wachtwoord invoeren als je bijv. WPA beveiliging hebt ingesteld.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hexepeth: kun je ook net zoals de ringtones andere geluiden selecteren voor het geluid van de sms ?

wifi ga ik ff proberen, ik vond mijn internet thuis wel was ook verbonden maar kon niet surfen

dankje voor de info alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
ik heb thuis nu ff de mac adres beveiliging uitgezet nu kom ik inderdaad erop, maar kan dit ook met mac adres beveiliging weer aan ?, waar kan ik het mac adres vindne van me m700

groejtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
ik heb het al, ik had het verkeerde mac adres te pakken van me gsm, het werkt nu dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denthis: Tenzij ik je verkeerd begijpt had ik hierboven al vermeld hoe je SMS geluiden kunt instellen ;-)

Nog een keer: geluiden kun je instellen via settings, keuze sounds & notifications (tab personal), keuze notifications, keuze messaging: new text message. play sound aanvinken en keuze maken....

Wifi: goed gedacht! Natuurlijk nog je mac adres in je (draadloze) router opvoeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212556

Trouwens mensen, indien iemand niet alle door E-TEN geleverde software wil installeren, is daar een handige manier voor:
-Voer harde reset uit (uit knop inhouden, daarna even de reset knop indrukken met je styles en deze dan beide tegelijk loslaten)
-Houd hierna de rode "beindig gesprek" knop ingedrukt tot je een vragen scherm krijgt
(dit staat allemaal in de online handleiding, PDF-style KIJK DEZE OOK EVEN NA ALVORENS MEN HIER MEE BEZIG GAAT)
-Hierna krijg je een scherm dat er 23 progs zullen worden geinstalleerd met een scherm dat aftelt van 3 naar 0 voordat deze installaties beginnen.
-Indien men tijdens dit aftellen de camera knop ingedrukt houdt, krijg men de melding dat de installatie is afgebroken en heeft men een "schone" versie.

LET OP: weet niet hoe het precies zit met behoud van bestanden/instellingen, dus maak altijd even backup!

Nu heb ik ook nog een vraag, indien ik een sms verstuur gaat die van mij altijd trillen bij de melding dat ie verzonden is, heeft iemand kunnen vinden waar je dit uit kan zetten, indien mogelijk?

edit:
heb al beetje zitten pielen en volgens mij heb ik het al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 212556 op 15-03-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hexepeth: ik bedoel iets anders:

Je kunt ringtones toevoegen bv een mp3 toevoegen zodat je die als ringtone kunt gebruike, is dit ook mogelijk voor een sms ?

want bij sms krijg ik een andere lijst van ringtones dan de ringtones voor incoming calls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hexepeth:

Topper!!!!!!!!!

Het gaat super......ik heb geen vragen meer :(

Maar zal cker regelmatig nog dit forum gaan bezoeken.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 23:25
Ik SMS vrij veel, maar het is mij opgevallen als ik een SMS stuur die uit meer dan 1 SMS bestaat, dat ik wel een ontvangst rapport krijg, maar dat het bericht niet aankomt.

Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Bedankt voor de battery meter!!

Ik zie overal registry, maar waar kan ik regedit vinden? moet ik perse een software voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denthis: De ringtones in <device>\windows\rings kopieren. Tevens naar \windows. De ringtones kun je vervolgens selecteren in sounds. Volgens mij kun je mp3 niet gebruiken. Dus even converteren naar wav of mid. Anders even mee experimeteren of mp3 wel te vinden is als je alles in \windows zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuBjez: dat kun je instellen onder sound and notifications: settings, keuze sounds & notifications (tab personal), keuze notifications. vibrate ontvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212556

Ja dat dacht ik eerst ook Hexepeth, maar volgens mij kan dat daar alleen voor inkomende tekstberichten en niet voor de melding dat hij verzonden is.

Thx anyway, heb wat zitten pielen en volgens mij doet ie het nu niet meer :)

Trouwens voor mensen die zich irriteren aan het opspringende soft keybord:

http://personales.ya.com/beemer/nullkeyboard.htm

Ideaal!

Verder mensen nog tips voor progjes?
Ikzelf heb installed:
- spb pocketplus
- spb backup
- spb insight
- resco explorer
- resco photo viewer
- tcpmp
- nullkb
- pocketwijzer 2007

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 212556 op 16-03-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
ik heb het geprobeerd hezepeth, met wav en mp3 bestanden ik krijg ze wel in de lijst bij de smstones, maar ik kan ze niet beluisteren in dat menu, dus denk dat ze het ook niet doen als ik een sms krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 16:01
check de nieuwe Glofiish X800

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7529_2.jpg

Pluspuntjes:
+ ultra dun
+ 2MP camera met autofocus
+ VGA resolutie
+ HSDPA
+ Windows Mobile 6
Helaas heeft die geen Qwerty keybaord aan boord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-04 10:54
Laat Eten eerst maar eens de bugs (Camera!) uit de M700 halen en de beloofde WM6 rom update voor de M700 releasen voor alweer een nieuw model te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-04 15:02
Database freak schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:57:
[...]

Laat Eten eerst maar eens de bugs (Camera!) uit de M700 halen en de beloofde WM6 rom update voor de M700 releasen voor alweer een nieuw model te releasen.
Waar staat dan dat Eten een upgrade beloofd naar WM6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Vraagje

als ik een sms type en tik dan het woord "wel" dan maakt me m700 er automatisch "we'll" van, hoe kan ik dit verandere dat hij dat niet doet, of alleen nederlandse woorde gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 18:18
^ Start > Settings > Personal > Input > Word Completion > Replace text as you type uit ;)

Vraagje van mijzelf: ik heb een Orange sim-only + GPRS abo. Het probleem: wanneer ik GRPS wil gebruiken laat het bereikicoontje zien dat er geprobeerd wordt een verbinding te maken, maar na enkele seconden krijg ik een piepje en wordt de poging afgebroken. Het irritante is dat er geen foutmelding tevoorschijn komt. De vraag: waar kan de fout zitten? De verbindingsinstellingen staan goed.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
dankje wel

nog een vraagje :)

is het mogelijk doormiddel van 2 keer tikke op een bestand of mapje dat hij dan geopent word in plaats van 1 keer tikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 16:01
Ik hoorde iets over de opvolger van de M700, namelijk de M900.
Kan iemand mij hier meer over vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
is er iemand met een nl handleiding van de m700

en die miss wil door mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212775

Hallo

Wie wil me helpen bij het configureren van de WLAN, ik heb begrepen, dat je een programmaatje als Hitchhiker kunt gebruiken, zijn er ook nog andere programma's ? Maar is dat wel noodzakelijk ?
Ben sinds kort in het bezit van de Glofiish M700 en nog niet echt thuis in het gebruik van dit prachtige apparaat met zijn vele mogelijkheden.
Graag wel stap voor stap, want zoals gezegd nog maar pas beginnend.
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hexepeth :

Heb nog 1 vraagje aan je :)

Als ik een bestandje krijg via BT dan zegt ie onvoldoende geheugen. Ik neem aan dat ie dat op het toestel wil zetten, hoe kan ik het wijzigen naar het MicroSD kaartje weet je dat (of iemand anders)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
Denthis schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:01:
is het mogelijk doormiddel van 2 keer tikke op een bestand of mapje dat hij dan geopent word in plaats van 1 keer tikke.
Met de standaard explorer niet, maar met bijvoorbeeld Total Commander wél.
Denthis schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:58:
is er iemand met een nl handleiding van de m700

en die miss wil door mailen ?
Er is geen NL handleiding :'(. Op de site van E-ten is de manual wel in verscheidene andere talen beschikbaar.
Anoniem: 212775 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:48:
Wie wil me helpen bij het configureren van de WLAN, ik heb begrepen, dat je een programmaatje als Hitchhiker kunt gebruiken, zijn er ook nog andere programma's ? Maar is dat wel noodzakelijk ?
Lukt het niet met de Wireless Manager? Enige wat ik apart vond was dat je WiFi eerst aan moet zetten voordat je 'm kan configureren, maar verder was alles vrij recht-toe-recht-aan :)
Anoniem: 211891 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:07:
Als ik een bestandje krijg via BT dan zegt ie onvoldoende geheugen. Ik neem aan dat ie dat op het toestel wil zetten, hoe kan ik het wijzigen naar het MicroSD kaartje
In de Bluetooth settings kan je onder het tabje 'FTP' instellen welke map je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 23:25
Sinds de laatste 2 dagen heb ik problemen met me activesync.

Geen idee hoe ik het oplos. Me PC zegt onbekend apparaat.

Heb al harde en normale resets gedaan, maar ik blijf het probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Even alle problemen op een rij,

- Camera geeft lichte strepen in de foto bij kunstlicht
- Secundaire LED's op het keyboard zijn niet verlicht

Dit zijn nu de meest gangbare problemen van dit toestel op dit moment of zijn er meerdere? Ik hoor dit graag dan kan ik de lijst aanvullen.

Gaat er uberhaupt nog iemand een TS maken?

EDIT: Wat uitgebreidere TS met evt. software, problemen, instellingen etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192669 op 24-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
wat is ts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Topic Starter een goed voorbeeld van een mooie TS is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Djerique schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:18:
Ik hoorde iets over de opvolger van de M700, namelijk de M900.
Kan iemand mij hier meer over vertellen...
http://msmobiles.com/news.php/6174.html

Maar had je wellicht al gelezen. Lees op wat Duitse fora 'herfst 2007' maar die gok durf ik zelf ook wel te nemen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Tada :) Daar dan verder graag! :Y)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.