E-ten Glofiish M700 (Smartphone/GPS/Keyboard)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Da_Vinz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:50:
eens kijken welk navi systeem het best werkt (iGo of miomaps)
*****----- Off topic -----*****
Waarom is iedereen toch zo enthousiast over deze programma's? Ik heb beide geprobeerd en vind Navigon veel beter! De gesproken instructies van Igo en Miomaps vind ik ronduit slecht. Als je een rotonde nadert zeggen ze van te voren 3x (!! ik ben niet doof!) dat je je moet voorbereiden op een rotonde. Pas óp de rotonde zeggen ze welke afslag je moet hebben. Als de rotonde een 4-baans verkeersplein is waar je met drie banen op uitkomt wil je graag van te voren weten welke baan je moet hebben. Navigon geeft vóór de rotonde 2x een waarschuwing dat er een rotonde aankomt waarop je de zoveelste afslag moet hebben en vervolgens op de rotonde nogmaals welke afslag je moet hebben, veel beter dus naar mijn mening. En dat is maar één voorbeeld. Navigon geeft ook veel meer informatie, bijvoorbeeld "Houdt rechts aan richting de A1" i.p.v. alleen maar "Draai rechts". Bij Navigon kan ik volledig rijden op de gesproken instructies, terwijl ik bij Igo en Miomap regelmatig een blik op het scherm moet werpen om te zien wat er nou precies bedoeld wordt.

De interface en menustructuur van Navigon vind ik ook mooier en vooral intuïtiever. Hoe vaak ik niet eindeloos heb zitten zoeken in de menu's van die andere programma's... Het feit dat je bestemmingen kunt toevoegen aan je favorieten (niet alleen thuis en werk, maar zoveel als je wilt) vind ik ook een groot voordeel. Navigon doet er alleen wat langer over om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chauffeur is onderweg 25-01-2007 Wateringen , pakkettendistributie

Laat maar komen, zit er klaar voor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deechtewber:
Heeft navigon ook een flitspalen functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:40:
Elke keer dat ik mijn M700 Synchroniseer met de pc geeft de M700 een fout melding "unable to obtain a server-assigned IP address. try again later or enter an IP address in Network settings".

Heb 't al gevonden,

Ga op je M700 naar start => Settings => Connections => USB to PC, en schakel vervolgens het vakje "enable Advanced network fuctionality" uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
deechtewber schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:05:
[...]

*****----- Off topic -----*****
Waarom is iedereen toch zo enthousiast over deze programma's? Ik heb beide geprobeerd en vind Navigon veel beter! De gesproken instructies van Igo en Miomaps vind ik ronduit slecht. Als je een rotonde nadert zeggen ze van te voren 3x (!! ik ben niet doof!) dat je je moet voorbereiden op een rotonde. Pas óp de rotonde zeggen ze welke afslag je moet hebben. Als de rotonde een 4-baans verkeersplein is waar je met drie banen op uitkomt wil je graag van te voren weten welke baan je moet hebben. Navigon geeft vóór de rotonde 2x een waarschuwing dat er een rotonde aankomt waarop je de zoveelste afslag moet hebben en vervolgens op de rotonde nogmaals welke afslag je moet hebben, veel beter dus naar mijn mening. En dat is maar één voorbeeld. Navigon geeft ook veel meer informatie, bijvoorbeeld "Houdt rechts aan richting de A1" i.p.v. alleen maar "Draai rechts". Bij Navigon kan ik volledig rijden op de gesproken instructies, terwijl ik bij Igo en Miomap regelmatig een blik op het scherm moet werpen om te zien wat er nou precies bedoeld wordt.

De interface en menustructuur van Navigon vind ik ook mooier en vooral intuïtiever. Hoe vaak ik niet eindeloos heb zitten zoeken in de menu's van die andere programma's... Het feit dat je bestemmingen kunt toevoegen aan je favorieten (niet alleen thuis en werk, maar zoveel als je wilt) vind ik ook een groot voordeel. Navigon doet er alleen wat langer over om op te starten.
Kijk hier heb ik nu iets aan. Ik heb nog nooit met iets anders gewerkt dan TomTom. Dus wil de andere navi systemen eens proberen. Maar zou het heel fijn/goed vinden als er bv snelwegnamen (A1, A73 etc) in de gesproken instructies worden genoemd. Ook het niet noemen van de afslag voor een rontonde (wat tomtom wel doet) zou ik erg vervelend vinden. Ik ga nu dus ook eens kijken of ik dat Navigon kan proberen. Bedankt voor deze mening... :P

Hoe up-to-date zijn de mappen voor navigon eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon is binnen!
Hij is nu aan het opladen...

Schermprotector is wel klote aan te brengen zeg... allemaal luchtbelletjes en is na elke poging ook stoffiger geworden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:50:
Telefoon is binnen!
Hij is nu aan het opladen...

Schermprotector is wel klote aan te brengen zeg... allemaal luchtbelletjes en is na elke poging ook stoffiger geworden ;(
Sniff :'(
en die van mij is vandaag gewoon niet gekomen. Moet ik er al zolang op wachten, doet de post er ook nog eens meer dan een dag over om het pakketje te bezorgen. Nou ja, als ik hem morgen maar heb, dan kan ik mooi in het weekend spelen (of de screenprotector aanbrengen).

Er is nog steeds geen nieuwe ROM dan die 0300 versie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:12:
[...]

Sniff :'(
en die van mij is vandaag gewoon niet gekomen. Moet ik er al zolang op wachten, doet de post er ook nog eens meer dan een dag over om het pakketje te bezorgen. Nou ja, als ik hem morgen maar heb, dan kan ik mooi in het weekend spelen (of de screenprotector aanbrengen).

Er is nog steeds geen nieuwe ROM dan die 0300 versie ???
Dat is balen zeg.
Gelukkig kon ik alles volgen via track&trace.
Ik heb m rond 2 uur gekregen en hij laadt nog steeds :O

Het gekke is dat ik eerst tijdens het laden een rood lampje had (had m ff aangezet).
Nadat ik de batterij eruit had gehaald was het lampje groen tijdens het laden.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg vinz... ik heb em om 11 uur vanochtend gekregen, heb dus ook al vanaf een uur of 7 zitten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die het toestel al geleverd hebben gekregen via Le Magasin? Zit al flinke tijd te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Een nieuwe dag met nieuwe kansen... hopelijk wordt ie vandaag dan toch een keer afgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Gaan er nog mensen een uitgebreide review schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Mr.Vulcano schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:47:
Gaan er nog mensen een uitgebreide review schrijven?
Vraag maar wat je wilt weten, dan zal ik je vragen beantwoorden als ik hem nog ooit krijg. Woensdag zou de phone op de post gedaan zijn (rond 15 uur een email gekregen), maar hij is erg gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
JAAAAAAAAAAAAH hijs binnen...
Hij ligt nu aan de lader... lampje is gewoon rood :)
Vanavond maar eens uitproberen... :P

Jammer dat ik nog 2 uurtjes moet werken...

[ Voor 15% gewijzigd door Da_Vinz op 26-01-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:36
Laat ff weten of dat TMC werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Vind wel dat het 'joystickje' vrij flexibel en beweegbaar is. Lijkt net of ie niet zo goed vast zit. Heeft de rest daar ook last van ???? Dat is toch gewoon een knopje.... heb naar links/rechts en boven/beneden bewegen werkt toch niet...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
nl1bzw schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:59:
Voor zover ik begrepen heb is er nog geen navi software die met de radio variant van TMC kan werken. Sommige software werkt wel met GPRS TMC geloof ik. Maar ik zal zowiezo enkele navi varianten gaan uitproberen de komende we(e)k(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:57
Het is inderdaad alleen een knopje, geen joystickje. Doordat hij zo makkelijk mee beweegt, zit hij niet zo in de weg als je de 4-weg button gebruikt.

Heeft iemand anders er ook last van dat de GPS gewoon signaal heeft, maar even later weer niets, dan weer wel, ...

Ik snap dat hij binnen er moeite mee zal hebben, maar net een stukje gaan rijden en in de auto valt het signaal ook om de haverklap weg...moet de instellingen toch eens nakijken :/ .

Draaide iGO trouwens

[ Voor 52% gewijzigd door FrenzyFreak op 26-01-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoKro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
FrenzyFreak schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:25:
Heeft iemand anders er ook last van dat de GPS gewoon signaal heeft, maar even later weer niets, dan weer wel, ...
...
Draaide iGO trouwens
Dat had ik eerst wel, nadat ik iGO zelf had laten detecteren. Die kwam toen op COM7 op 4800 baud. Op eten-users.net zag ik opmerkingen over deze instellingen. Volgens Settings->GPS staat het spul op COM4 op 57600 baud. Nadat ik dat heb aangepast ging het al beter.

Vergeet ook niet de Sattellite Update te draaien, zodat de sattellieten "in beeld" staan voorgeprogrammeerd. Dan gaat het fixen sneller.

Ik heb nu Navigon 6 erop en daar staat in de handleiding dat het de eerste keer 20 (!) min. kan duren en na lang niet gebruik weer 10 min. Volgens mij heb ik nu toch echt binnen de minuut een fix en valt het maar heel af en toe weg. Zelfs in huis gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik had nog een vraag: ik twijfel enorm tussen de TyTN en de M700...enerzijds omwille van de bugs (op howardforum.com & eten-users forums staan er wel wat), maar ook omdat de geluidskwaliteit tijdens het bellen zo slecht is. Kan iemand dit bevestigen? Want dit vind ik wel héél belangrijk...alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Avacon01 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:25:
Ik had nog een vraag: ik twijfel enorm tussen de TyTN en de M700...enerzijds omwille van de bugs (op howardforum.com & eten-users forums staan er wel wat), maar ook omdat de geluidskwaliteit tijdens het bellen zo slecht is. Kan iemand dit bevestigen? Want dit vind ik wel héél belangrijk...alvast bedankt!
Ik weet niet welke telefoon jij nu hebt, maar ik kan zeggen dat hij echt niet slechter is dan mijn 3510i.
De kwaliteit is ook niet bijzonder veel beter, maar ik heb er geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Op dit moment het ik de k750i van SE...hmmm als de telefoonkwaliteit redelijk is denk ik dat m'n keuze gemaakt is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe heb ik de ervaring dat de kwaliteit van de geluid tijdens gesprek redelijk goed tot zeer goed is.....
Ik had ook eerst k750i...tot nu toe echt heeeeel tevreden over het geluidskwaliteit....
Nooit klachten gehad.....veel succes met je keuze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Da_Vinz schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Voor zover ik begrepen heb is er nog geen navi software die met de radio variant van TMC kan werken. Sommige software werkt wel met GPRS TMC geloof ik. Maar ik zal zowiezo enkele navi varianten gaan uitproberen de komende we(e)k(en).
Alturion wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iemand... is er een codec pack of zo voor ppc 's? ik had wel al gezien dat er divx was voor ppc, maar die was verouderd en kreeg ik niet gedownload..

btw, iemand een idee welke app sabesh op howardforum heeft, waarmee hij het weer enzo kan zien? toffe plug-in

trekt wel ongelofelijk veel batterijen als je WiFi aan hebt, 8 uurtjes en t is op :lol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, de app heb ik al, pocketweather... nu ga ik hollandsch doen: 9,50 is me teveel :P

edit: dacht dat ik em al weer had, maar is voor pocket pc 2002, dus niet voor WM5.0? -_-

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste player is vind ik "Core Player" en als Internet programma "Netfront".
Netfront ontersteunt Java, Flash........En kan meerdere paginas openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
iemand ook problemen om te synchroniseren?

lukt me maar niet.....doet helemaal niks.....pas een Tytn gehad en tal van toestellen ervoor...nooit probs
activesync er al afgesmeten en terug opgezet....nada....ook 4.5 al geprobeerd maar niks

al harde reset device gedaan maar helpt ook niks

iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oewww... nice bt, ga ik zeker uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn E-ten M700 wilde terugbrengen in de oorspronkelijke staat heb ik gekozen voor:
Start | Programs | Utilities | Default Settings

De herinstallatie vindt plaats en na een korte tijd krijg ik de vragen om de regio, datum en tijd in te geven en om het scherm te alignen. Ook heb ik de vraag gekregen of ik een password wil instellen (nee dus) en of ik e-mail wil instellen (ook niet). Op een gegeven moment wordt op het scherm gemeld dat de installatie klaar is en dat ik een keer het scherm tabben voor een herstart.

Vervolgens start er een vervolg-installatie op. Ik neem aan dat het de installatie betreft van de door E-ten meegeleverde applicaties. De M700 is even druk bezig maar eindigt vervolgens met een foutmelding:
Error occurred during installing cabs phase.

Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, (en dames?), dank voor alle info over deze deze tel/gps/ppc!

Ben bijna helemaal om, om dit fantastische stukje multifuncti te kopen.

Enkel 1 vraagje nog: - Hoe bevalt het bij jullie dat het de UK versie is? En dit bedoel ik eigenlijk alleen in verband met de T9. Of lukt het ook T9-NL-woordenboek er ook op fixen?

Zo nee, kan ik dan beter nog paar weekjes wachten op de Nl versie, zoals iemand hier beweerde dat ie medio Februari? verkrijgbaar is.

Heeft iemand trouwens al een mooie passende autohouder gevonden?

Thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonavep
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 00:25
MrProper schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:23:

lukt me maar niet.....doet helemaal niks.....pas een Tytn gehad en tal van toestellen ervoor...nooit probs
activesync er al afgesmeten en terug opgezet....nada....ook 4.5 al geprobeerd maar niks

al harde reset device gedaan maar helpt ook niks

iemand raad?
Deze oplossing werkte voor mij bij mijn E-ten M700

Allereerst zorg je dat je de laatste versie van ActiveSync hebt. Dit is op dit moment versie 4.2.

Voor de veiligheid moet je nu even de verbinding met INTERNET verbreken omdat je een aantal veiligheids voorzieningen tijdelijk uit moet schakelen.

Schakel je firewall uit, maar ook je virusscanners zoals NOD32 en/of AVG.

Nu moet je op je Mobile 5 apparaat een klein dingetje aanpassen.
Ga op je smartphone achtereenvolgens naar
START / SETTING / CONNECTIONS en klik dan op USB to PC

Haal dan het vinkje WEG bij "Enable advanced network functionality

Klik dan op OK en klaar is kees.

Verbind je Smartphone via USB met je PC en het syncen kan beginnen.

Als je eenmaal een keer gesynchronisserd hebt kun je de firewall en virusscanner(s) weer opstarten.
Als het goed is kun je nu ook weer synchroniseren terwijl de firewall en Virusscanner aan staat.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me registreren op de site van E-ten nu is de laatste vraag: Product serial, waar vindt ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonavep
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 00:25
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:28:
Ik wil me registreren op de site van E-ten nu is de laatste vraag: Product serial, waar vindt ik die?
Als het goed is zit er op de doos een sticker met je IMEI nummer en je S/N nummer. Die laatste is je serienummer. Als je de doos al hebt weg gegooid dan kun je dit nummer ook op je toestel onder je batterij vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Nou ik heb het hele weekend liggen spelen met m'n m700 en ik ben errug onder de indruk. Wat een apparaat. Op aanraden van Deechtewber heb ik navigon 6 uitgeprobeerd. Wat ziet dat er mooi uit en de gesproken aanwijzingen zijn een stuk duidelijker. 1 groot nadeel vind ik dat het zo lang duurt voordat het is opgestart. Tomtom is stukken sneller met opstarten.

Waar ik verder niet uitkom is hoe ik mijn ontvangen smsjes niet meer meteen geopened op mijn scherm krijg. Ik heb bij 'sounds and notifications' bij de 'incomming messages' al het openen op het scherm uitgezet, maar ik krijg ze nog steeds vol over mijn scherm geopened.

Verder vind ik de alarm funtie erg slecht. Bij mijn vorig nokia (6630) maakte het niet uit of mijn geluid uit stond of dat zelfs de telefoon uit stond, het alarm ging altijd af. En bij de m700 moet het geluid aan staan en de telefoon ook. Tenzij iemand daar een oplossing/proggie voor heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Da_Vinz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:10:
Waar ik verder niet uitkom is hoe ik mijn ontvangen smsjes niet meer meteen geopened op mijn scherm krijg. Ik heb bij 'sounds and notifications' bij de 'incomming messages' al het openen op het scherm uitgezet, maar ik krijg ze nog steeds vol over mijn scherm geopened.
Ga naar Settings > tabblad Personal > Phone > Appreciation Software > Zoom SMS uitvinken ;)

Een alternatieve alarmklok moet toch zeker wel te vinden zijn voor WM5...maar dat is dan weer een applicatie en daarvoor moet waarschijnlijk ook weer het geluid aanstaan...
Ik zal eens kijken of ik wat tegenkom...

Btw. iGo 2006 start ook niet echt supersnel op, maar daar heb je toch maar 1x (alleen bij het opstarten dus) last van :P

[ Voor 26% gewijzigd door FrenzyFreak op 29-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:11:
Heeft navigon ook een flitspalen functie?
Ja, en die staat standaard geinstalleerd en automatisch aan. Ik weet niet hoe recent die info is, maar tot nu toe klopt het nog allemaal.
Da_Vinz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:05:
Hoe up-to-date zijn de mappen voor navigon eigenlijk ?
Het zijn Navteq mappen, ik geloof van q1 2006. Redelijk up-to-date, maar de allerlaatste wijzigingen zitten er nog niet in verwerkt.
FrenzyFreak schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:25:
Heeft iemand anders er ook last van dat de GPS gewoon signaal heeft, maar even later weer niets, dan weer wel, ... Draaide iGO trouwens
Igo geeft inderdaad regelmatig een melding dat de GPS-verbinding verbroken is. Vrij irritant, bovendien hebben de andere programma's hier geen last van.
nl1bzw schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:59:
Ik heb het helaas nog niet werkend gekregen, en daar baal ik flink van :(
MrProper schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:23:
Je bedoelt met Outlook? Dat gebruik ik niet. Ik heb via Activesync 4.2 een probleemloze verbinding tussen de M700 en m'n pc. Zolang ik de firewall maar uitschakel, en dan bedoel ik helemaal afsluiten, niet alleen alle verkeer toelaten.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:32:
Of lukt het ook T9-NL-woordenboek er ook op fixen?
Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar ik ben ook niet zo'n sms-ert. Ik wil het nog wel een keer gaan fixen.
Da_Vinz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:10:
ontvangen smsjes [..] ik krijg ze nog steeds vol over mijn scherm geopened.
Ja, daar zou ik ook wel vanaf willen. Erg irritant, zeker als je aan het navigeren bent.

Overigens ben ik ook tevreden over de gesprekskwaliteit. Alleen begrijp ik dat het aan de andere kant van de lijn een beetje zacht is. Het is echter niet heel hinderlijk. Andere probleempjes heb ik wel waarvan ik hoop dat er een nieuwe ROM voor komt, en dat is bijvoorbeeld het niet onthouden van de Wifi instellingen en WEP-sleutels. Ook wil ik erg graag dat TMC gaat werken. De SIM-kaart niet herkend fout heb ik nu één keer gehad geloof ik, terwijl ik hem regelmatig opnieuw opstart. Niet zo schokkend dus. Rode lijnen op de foto's heb ik nog niet gehad.

Op howardforums wordt gesproken over dat sommige toestellen wel en sommige toestellen geen rood verlichte lettertjes hebben op het toetsenbord. Hoe zit dat met de in Nederland geleverde toestellen? Die van mij zijn niet verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Mijn rode lettertjes zijn idd ook niet verlicht... ik hoop dat een ROM update dit verhelpt, want in het donker kun je vrijwel geen speciale chars tikken aangezien je deze gewoon niet ziet.

Verder heb ik op eten-users.net een antwoord gekegen op de SMS notificatie vraag.. alleen nog geen sms ontvangen om te testen:

There is a notification icon, the small envelop symbol, at the top row next to the Wireless and the network status icons.

To avoid on-screen notofocation: Settings->Phone->Appreciation software and deselect Zoom SMS.

Still, there will be a notification available under the left soft key. Not sure if this notification is in top all the time.

Er is overigens wel al een ROM update (ver 324) maar deze is alleen Russisch. Hopelijk komt de engelse update ook snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoKro
Da_Vinz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:18:
Verder heb ik op eten-users.net een antwoord gekegen op de SMS notificatie vraag.. alleen nog geen sms ontvangen om te testen:
Grappig hoeveel GoT'ers er ook aanwezig zijn op Eten (ik herkende opeens mijn antwoord. Ikzelf heb ook geen SMS meer gehad, dus die laatste opmerking kan ik nog niet met zekerheid beamen of juist tegenspreken.

Mijn rode symbolen zijn ook niet verlicht. Ik begreep dat er maar één foto van is, maar dat is van een pre-productie uitvoering. Hoe en waarom dat is verdwenen kan of wil nieimand iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Da_Vinz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:18:
To avoid on-screen notofocation: Settings->Phone->Appreciation software and deselect Zoom SMS.
Als Zoom SMS wordt gedeselecteerd dan wordt bij binnenkomst van een SMSje een geluid afgespeeld. Er ontstaat een envelop-icoontje in de taakbalk naast de startknop, de linker softkey geeft notification aan en het today-scherm geeft aan dat er een ongelezen bericht is. Het bericht wordt echter niet meteen afgebeeld en de navigatie blijft ten minste ook ongestoord in beeld. Mooi opgelost dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Kokro... dat was dus jou antwoord.. :) Bedankt... heb inmiddels een sms gehad en kreeg alleen een klein envelopje bovenin de startbalk. Geen grote geopende messages meer... :)

Dan mijn volgende vraag... hoe kan ik het knipperen sneller zetten (als je een gemiste oproep hebt of een niet-gelezen sms)? Nu knippert het ledje om de 5-10 seconden... ik zou willen dat ie bv om de 2 sec knippert. Ik wel wel iets gelezen over hoe je kunt instellen hoelang ie knippert (bv 5 min...)

Verder zou ik het wel errug slecht vinden als de rode icoontje ook in een ROM update niet verlicht zijn. Je kunt de secundaire tekens op de knoppen gewoon helemaal niet lezen.... hopelijk komt die 324 ROM update ook snel in het engels uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoKro
@Vinzie

Op de XDA Developer Wiki staat het volgende
Change ringtone/vibrate/LED flash characteristics

If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events. For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)

For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)

The following are the full codes available to you. Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second.

a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code.

Disable the SMS Sent notification

If you're tired of the "Message Sent" notification after sending an SMS/text message, you can disable them:

HKLM\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSNoSentMsg = 1 (DWORD decimal)

And to re-enable:

HKLM\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSNoSentMsg = 0 (DWORD decimal)

Please note that the 'Settings' key may not exist in your device, and thus may have to be created first.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt op wat jij vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Weet iemand hoe je dit ding (M700) uit moet zetten? Zonder de accu eruit te halen dan? Als ik op het knopje aan de zijkant druk, gaat ie standby, maar nooit echt uit :S

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m ook vandaag ontvangen, tot nu toe zeer tevreden

krijg alleen mn .csv telefoonboek van mn oude telefoon niet geimporteerd, weet iemand raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:09:krijg alleen mn .csv telefoonboek van mn oude telefoon niet geimporteerd
Je zou je contacten in je oude telefoon op je sim-kaart kunnen zetten en daarna de simkaart in de M700 steken. Meer een workaround dan een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Rainmaker schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:56:
Weet iemand hoe je dit ding (M700) uit moet zetten?
Hij kan niet helemaal uit. Je kunt echter wel flight mode (voor in het vliegtuig) aanzetten, zie hier. Druk 5 seconden de rode verbinding-verbreken knop in en alle zendfuncties (telefoon, sms) worden gestopt. Als je hem daarna ook nog op standby zet met de aan-uit knop gaat de batterij zeer lang mee. Wederom 5 seconden indrukken en flight mode gaat weer uit. Als je GSPocketMagic gebruikt kun je hem wel rebooten, mocht je last hebben van een vastgelopen programma of volgelopen geheugen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:56:
Beste player is vind ik "Core Player"
Ik heb deze nu ook, prettig programmaatje! Bedankt voor de tip. Zijn er nog manieren om de framerate wat op te krikken? Ik speel een divx-je af maar het gaat toch wat schokkerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf vaag toestel, ik kan opeens niet meer uitgaand bellen. ALs ik het nummer intyp en bel zegt ie binnen 5 sec. CALL ENDED :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoKro
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:09:
krijg alleen mn .csv telefoonboek van mn oude telefoon niet geimporteerd, weet iemand raad??
Een andere work-around als je de oude telefoon nog hebt. Download xmlContactBackup en backup je contacten op de oude machine en restore ze op de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
deechtewber schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:12:
[...]

Ik heb deze nu ook, prettig programmaatje! Bedankt voor de tip. Zijn er nog manieren om de framerate wat op te krikken? Ik speel een divx-je af maar het gaat toch wat schokkerig...
Divx HERencoderen op een resolutie van 320*240 kan helpen...
Of de CPU overklokken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:42:
Wtf vaag toestel, ik kan opeens niet meer uitgaand bellen. ALs ik het nummer intyp en bel zegt ie binnen 5 sec. CALL ENDED :?
Heb ik ook gehad. Gewoon een paar keer soft resetten hielp mij...

Ik moet zeggen, na wat aanloopproblemen bevalt de M700 steeds beter. Natuurlijk wat hinderlijke bugjes gehad en de batterij gaat geen nacht mee als de wifi aan staat, maar voor de rest prima tomtom met geintegreerde telefoon. (of was het andersom...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je films te hercoderen gebruik maar de freeware software SOMPY...
Werkt heel goed, duurt een film te hercoderen ongeveer 30 tot 45 minuten...
Hieronder een link waar je het kunt downloaden, o ja het is FREEWARE

http://www.sompy.com/sw.html

veel succes
BT73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad de SOMPY movie player voor Pocket PC niet aan, geluid komt vaak niet overeen met film, beste is CORE PLAYER......

Veel succes
BT73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 02:25

LuBJe

Geilness ten top!

Zodra de Nederlandse versie beschikbaar is, bestel ik hem ook!

Dus mocht iemand die datum weten, schroom je niet :)

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu mn telefoonboek in mn outlook weten te krijgen

maar na t synchronizen heeft ie t niet ingelezen..hij zou toch automatisch al die contacten uit outlook moeten halen bij t connecten met de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
KoKro schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:20:
@Vinzie

Op de XDA Developer Wiki staat het volgende

[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt op wat jij vroeg.
Zoals ik al zei... hiermee kun je volgens mij alleen instellen hoelang het ledje blijft knipperen (bv) 5min, maar niet om de hoeveel seconden het knippert. Maar toch bedankt voor je antwoord.

Ik had dit stuk idd ook al gelezen. Niemand anders die misschien een tweak proggie weet dat dit zou kunnen ? Ik heb easy tweak ook al geprobeerd, maar daarmee kun je dit ook niet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand n idee waarom mn agenda wel gelijk synchroniseert maar mn contacts niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:30:
iemand n idee waarom mn agenda wel gelijk synchroniseert maar mn contacts niet?!
omdat je dat niet hebt aangevinkt misschien!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe zo dwaas ben ik dan ook weer niet..

ik heb externe teksten geimporteerd in outlook, ook in mn agenda, en die pakt ie allemaal niet
hij synct alleen datgene wat ik handmatig heb getypt..raar

zijn er nog goede non microsoft sync programma's? of in ieder geval contact import progs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:15:
Om je films te hercoderen gebruik maar de freeware software SOMPY...
Bedankt BT73! Wat zijn de restricties van de freeware versie? Er staat dat als je betaalt je unrestricted access krijgt. Ik krijg toch geen watermerk/logo door de films heen of beperking in de tijdsduur hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb miomap 3.2 draaiend, TMC weigert hardnekkig gevonden te worden. Weet iemand hoe miomap de TMC kan herkennen?

Edit: overigens werkt de M700 verder tot vandaag probleemloos. Geen last van de in dit topic genoemde bugs. Pluim voor 2call die het toestel snel geleverd hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen restricties werkt perfect.......
al tientallen films hercodeerd..echt prachtige kwaliteit films......

Veel succes

BT73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Weet iemand een manier om bluetooth en wifi makkelijker aan en uit te kunnen zetten? Bijvoorbeeld via een grote button op het todayscherm? Ik vind het erg onhandig dat je altijd eerst op dat kleine priegelicoontje rechtsonder moet drukken om de wireless manager te openen en na het aan of uitzetten van bluetooth of wifi ook weer op het kruisje moet drukken om de wireless manager te sluiten. Ik moet die handelingen namelijk altijd doen als ik in of uit mijn auto stap, vanwege de BT-headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Ik heb bij e-ten geinformeerd wanneer het nederlandse model verschijnt:

Geachte heer,

Dank voor onderstaand emailtje en uw belangstelling voor een E-TEN Glofiish M700. De verwachting is Maart 2007.

Met vriendelijke groeten,

Xxandr Kaspers

E-TEN Luxian Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zuipt wel batterij zeg. De telefoon gaat één dag mee en dan is ie toch wel weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M700 ontvangen ;-)

Paar vragen die iemand kan beantwoorden?

1. Hoe zet ik de M700 uit? Het vasthouden van de powerbutton zet de telefoon in sleepmode ipv uit.

2. Hoe wijzig ik de instellingen van de softkeys links en rechtsonder? Staan nu speeddail en contact. Had op de MDA onder systems een softkey optie. Op de Eten niet aanwezig.

3. Hoe krijg ik rechtsonder de default comm manager actief ipv de Eten commanager? Klik op het icoon opent scherm met 4 opties maar de default zou meer opties moeten hebben (oa active sync).

4. Hoe krijg ik de default power save en verlichting opties actief? De versie van Eten doet allerlei gekke dingen met backlight.

5. Verder heb ik 2 "G" iconen boven in de werkbalk staan (1 grote links van connect icoon en 1 kleine boven connect indicator). Dit lukt mij niet goed. Is dat aan te passen? 1 voor telefoon indicator en 1 voor GPRS.

6. Bij aanzetten en starten internet explorer laad de pagina en sluit internet explorer direct. Bij vervolgpogingen gaat het wel goed. Mogelijk heb ik de internet instellingen van T-Mobile niet goed staan. Kan iemand die hier zijn instelling noemen?

Verder te gekke phone!

Bedankt alvast!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt drama dat ie niet uitgezet kan worden
ik ga slapen met batt 100% en wordt wakker met batt 25%
en dat in 8u, ongebruikt dus. slaat toch nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
deechtewber schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:40:
[..] een manier om bluetooth en wifi makkelijker aan en uit te kunnen zetten?[..]
Ik heb het nu als volgt opgelost:
Bij Settings >> Buttons >> Button1 heb ik ingesteld dat hij de Wireless Manager opent. Verder heb ik Smartkey geinstalleerd. Deze voegt automatisch de functie sluiten toe aan de rechter software button die je hiervoor even ingedrukt moet houden. Kort indrukken van de knop houdt dezelfde functie. Zo kan ik dus snel de wireless manager openen en sluiten. Ik heb ook geprobeerd om een BT aan/uit knopje aan de tray toe te voegen waar standaard de Scenario knop en de Wireless manager knop zitten maar dat is mij niet gelukt met PHM Traylaunch noch met VJVolubilis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Dat de telefoon niet uit kan is inherent aan de historie van PDA's, die vroeger hun data verloren als ze uit werden geschakeld. Daarom kunnen veel PDA's niet uit. Als je een gewone mobiele telefoon gewend was is het even wennen aan het principe.

Hoe voorkom je dat je bettarij snel leeg gaat? Schakel alle processen uit die stroom vreten, dus wifi en bluetooth, via de wireless manager. Schakel de telefoon in standby als je hem weglegt. Als het dan nog te hard gaat zet de telefoon dan in flight mode, dat doe je door de rode ophangknop 5 seconde ingedrukt te houden (zelfde procedure om flight mode uit te schakelen). De M700 verbreekt dan alle verbindingen, dus GSM en GPRS/EDGE zodat ook die geen verbruik meer hebben. Ik heb ergens gelezen dat iemand daarmee in 3 dagen van 100% naar 85% batterij ging, ik weet alleen niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:21:
2. Hoe wijzig ik de instellingen van de softkeys links en rechtsonder?
Probeer het eens met Smartkey, zie mijn vorige post.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:21:
5. Verder heb ik 2 "G" iconen boven in de werkbalk staan
Dit heeft mij ook verbaasd. Het grote G-icoon in een wit vierkant staat er ook als ik geen GPRS verbinding heb. Een beetje nutteloos dus. Er is pas GPRS-verbinding als er een kleine G staat boven het icoon van de GSM verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik ben er inmiddels wel achter dat je smartkey in het geheugen van de telefoon moet zetten, en niet op het SD-kaartje. Dan reageren de knoppen af en toe namelijk helemaal niet, noch op een korte, noch op een lange indrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deechtewber schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:36:
Schakel de telefoon in standby als je hem weglegt. Als het dan nog te hard gaat zet de telefoon dan in flight mode, dat doe je door de rode ophangknop 5 seconde ingedrukt te houden (zelfde procedure om flight mode uit te schakelen).
In flightmode ontvang je geen berichtjes en geen oproepen. Daarmee kill je dus het communicatieve deel van de telefoon. Kan je beter een gewone PDA kopen en een losse telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs ik hem in de lader leg in de auto, laad dat de m700 niet tot nauweljks op. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hierboven een lijstje opgenomen van aantal zaken waar ik bij de M700 tegen aan liep: 1 vraag inmiddels beantwoord gekregen:

Het wijzigen van de left softkey speeddail in bijv. calendar.

To change the application launched by the Today screen Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\Open = "\Windows\Calendar.exe" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\(Default) = "Calendar" (REG_SZ string, no quotes)
To change the application launched by the Today screen Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\Open = "\Windows\Start Menu\Programs\Contacts.lnk" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\(Default) = "Contacts" (REG_SZ string, no quotes)
Taken from:
http://forum.xda-developers.com/archive/in...p/t-288505.html

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bovenstaande kun je in remove programs ook ETEN speeddail 3.0 verwijderen ;-) Verder lijkt ook het verwijderen van ETEN ScreenKB een gunstig effect te hebben op de type snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 15:26
Ben ontzettend aan het klooien met outlook en synchronisatie. Heb er enorme problemen mee, wat een k**programma is dat zeg. Heb Outlook 2002 en activesync zit steeds te zeuren dat "cannot synchronize with the outlook profile you are using, becase a different profile was previously set up or the profile is password-protected. Please open Outlook using the appropriate profile."
Kun je een profile instellen op de phone?

Verder heb ik een aantal e-mail account toegevoegd aan de mail applicatie. Als ik een foto maak en wil versturen met e-mail, wordt ie automatisch verstuurd via de outlook mail account, maar ik wil een andere gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ActiveSync is niet zo moeilijk hoor ;-) Start ActiveSync zonder dat telefoon via USB is gekoppeld. Je kunt dan linksboven onder connecties alle (bestaande) connecties verwijderen. Daarna de telefoon waar verbinden via USB. De ActiveSync Wizard start dan automatisch opnieuw zodat je nieuwe connectie kunt aanmaken. Je kunt verder op de telefoon bepalen hoe de ActiveSycn verbinding gaat heten. Onder setting, programs, about kun je onder dacht de tab copyright de naam van je telefoon opvoeren wat vervolgens wordt getoont in het ActiveSync scherm.

Mocht je gebruik maken van mail2web.com (push-mail) service en dit ingesteld hebben in ActiveSync EN het synchroniseren van mail aan hebben staan dan het synchroniseren van mail met Outlook NIET aanvinken. Je kunt maar 1 email client sychroniseren met een ActiveSync verbinding.

Email en attachements. Je moet gebruik maken van (Resco) Explorer om bestanden/plaatsje etc te versturen. Houdt je stylus ingedrukt op de naam van het bestand of plaatje en kies sent uit de pop-up die verschijnt. Daarna krijg de je optie om je account te kiezen. Makelijk toch ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens een idee hoe je een snelkoppeling op today scherm kunt maken (of onder op werkbalk) waarmee je kunt switchen tussen portrait en landscape van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er meer geinteresseerd zijn, er is een nieuwe versie uit van Profiles for Windows Mobile die je de optie geeft op per profile je scherm te roteren. Zie http://www.winmobileapps.com/device/pocketpc/plt/plt.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:50:
[..] een snelkoppeling op today scherm kunt maken (of onder op werkbalk) [..]
Misschien lukt het met PHM Traylaunch of met VJ Traylaunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik gebruik de agenda van WM5 voor afspraken, maar verschuif ze nog wel eens per ongeluk. Weet iemand of dit te blokkeren is? Of moet ik dan een andere agenda-applicatie gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:05:
(verhaal over activesync en attachments)
Dank je. Het verschil zit 'm hierin: als je rechtstreeks vanuit E-ten camera applicatie mailt kun je niet kiezen, dan kan alleen de outlook account gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de E-ten multimedia browser. Als je de MS picture viewer (of zoiets) of andere file browser gebruikt dan kan je kiezen. Jammer dat het niet in 1 stap vanuit de camera-applicatie kan. Misschien dat een regedit hack uitkomst kan bieden, ik zal eens gaan spitten.

Dan nu even mijn ervaringen tot nu toe, misschien handig voor mensen die dit ding ook willen aanschaffen.
Ten eerste: fantastisch apparaat, alles zit erop, en alles werkt ook. Het toetsenbord is enorm handig, het scherm is prima, de GSM werkt uitstekend (prima geluidskwaliteit), de GPS werkt perfect, alles prima.
Ten tweede: Qua design is het niet om over naar huis te schrijven. Treo's en nokia's zien er een stuk degelijker uit en zijn dat waarschijnlijk ook. OK, je moet 'm niet op de grond smijten, maar een flinke tik en de batterijklep ligt eruit. Verder zijn de knoppen op de zijkant niet verzonken, wat bij mij al vele malen geleid heeft tot onbedoeld activeren van de voice command of volume veranderen. Met name bij in- en uitschuiven van toetsenbord en uit de 'holster' halen zijn tricky handelingen als je geen knop wil indrukken.
Ten derde: het ding zuipt enorm veel power, met name als bluetooth en wireless ingeschakeld staan. Er zit gelukkig een gigantische batterij in, dat wel. Bij mij doet ie het zo'n drie dagen als ik af en toe de agenda raadpleeg, 1 of 2 belletjes per dag doe en af en toe op internet zit via wireless. Het is wel de tweede keer dat ie opgeladen is, de capaciteit neemt nog iets toe na een paar keer laden (eerste paar keer bijna helemaal ontladen, daarna steeds bijladen is goed voor Li-ion batterij)

Al met al een aanrader, maar dan wel met name voor 'geeks' en niet voor mensen die een zorgeloze telefoon willen en maar eens in de twee weken willen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Domme vraag misschien, maar weet iemand hoe ik java applicaties kan draaien? bestanden met .jad extensie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe ROM is er....

ROM versie 354 met 3 nieuwe programma's

Audio PATCH
Battery PATCH
Birthday Reminder

Ik ben het net aan het installeren voor verder informatie kom ik later terug met een gebruikersoordeel

Veel succes

O ja Nieuwe ROM is te downloaden bij the ETEN users forum!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal E-ten ook WM6 beschikbaar maken voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
@janjanjan
FrenzyFreak schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:45:
[...]

The list of companies ready to upgrade old devices up to WM 6.0 includes only HP and E-Ten for the time being.

Mobile-Review.com (onderaan in de summary)

Het is niet de enige pagina waar ik dit gelezen heb, maar de makkelijkste te vinden :+ .

Ook is in het artikel te lezen dat WM 6.0 beter omgaat met de MHzjes, hierdoor zou een oude (of nieuwe) 200MHz CPU dus wat krachtiger zijn. Vandaar zou het me ook niet verbazen als oudere modellen ook van een dergelijke upgrade gebruik kunnen maken.
@BT73 Interessant! Heb ik net m'n telefoon op orde met een horde programma's, kan ik weer overnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Ten installeerd de onderstaande programma's na eerste start (na ROM update). Iemand een idee welke programma's veilig verwijderd kunnen worden en wat je wint aan geheugen door de verwijdering van de onderdelen?

Eten Quick Link 2.0
Eten Skype Setting
Eten Skin Changer
SIMManger 2.2
Eten Satellite Data Update 1.0
Eten Multimediamanager 3.1
Eten MDesk
Eten LocationSMS
Eten Imgage Maker 1.3
Eten ImageWizard
Eten GPS Viewer
Eten GPRS Wizard 3.0
Microsoft EtPhone
Eten PhoneService 2.0
Cyberon VoiceCommander
Eten Backup Utility 3.2
Eten Battery
Eten BatteryMeter Service
Eten 2007_0206_Audio Patch
Eten AddRingtone 1.0
Eten Birthday Reminder (gedeinstalleerd - geen problemen)
Eten Speeddail (verwijderd van today scherm via registry en daarna gedeinstalleerd - geen problemen)
Eten ScreenKB (gedeinstalleerd - geen problemen)

Draai nu met ROM 354. Lijkt stabieler te zijn. Beter geluid via bluetooth headset!

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
pnieuwla schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:31:
Domme vraag misschien, maar weet iemand hoe ik java applicaties kan draaien? bestanden met .jad extensie dus
Zie eten-users.net. Ik ben hier ook lang naar op zoek geweest, tig dingen gedownload van IBM. Maar dit werkt ten minste.

Ik ga ook de ROM 354 proberen wanneer ik tijd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
deechtewber schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:46:Ik ga ook de ROM 354 proberen wanneer ik tijd heb...
Voor wie hem niet kan vinden: klik.

Kan iemand mij al vertellen of WLAN settings nu wel behouden blijven bij een soft reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de ROM 354 blijven de WLAN settings behouden na een soft reset!

Heb nog niet kunnen nagaan dat als de batterij leeg is de email account instellingen bewaard blijven. Mobiel staat nu contstant aan ;-)

Iemand nog een suggestie voor hoe te voorkomen dat de E-Ten zelfstandig T-Mobile instellingen aangemaakt? Heb zelf T-Mobile Internet aangemaakt en E-Ten M700 maakt steeds zelfstandig een T-Mobile GPRS Netherlands verbinding aan met password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Bedankt Hexepeth! Ik ga hem nu installeren.

Voor wie Sygate Personal Firewall (SPF) gebruikt: om de WM5 telefoon te kunnen verkennen via Activesync 4.2 is de volgende registerwijziging in de telefoon nodig:
Reg Sub Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\USB\FunctionDrivers\RNDIS]
Name of value to add: MTU
Type: DWORD
Data: 1514 (Value is in Decimal)

Reg Sub Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\USB\FunctionDrivers\RNDIS]
Name of Value to add: MaxOutTransfer
Type: DWORD
Data: 1642 (Value is in Decimal)
Om ook naar Outlook te kunnen synchronizeren is de volgende instelling nodig in SPF onder options: "Disable OS fingerprint masquerading". Dat voorkomt een BSOD door teefer.sys evenals foutmeldingen van AS met code 8600050d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik ben tot nu toe wel tevreden over Rom 354. De WLAN-instellingen blijven inderdaad behouden. Alleen wordt een afspraak voor morgen in het today-scherm aangeduid met "Tomorrow". De aanduiding van dagen en al het andere is echter gewoon in het Nederlands.

TMC werkt ook met deze ROM niet. Wat mij verbaast is dat op de site van Route 66 expliciet de E-TEN M700 vermeld staat als compatibel apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
deechtewber schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:09:
Ik ben tot nu toe wel tevreden over Rom 354. De WLAN-instellingen blijven inderdaad behouden. Alleen wordt een afspraak voor morgen in het today-scherm aangeduid met "Tomorrow". De aanduiding van dagen en al het andere is echter gewoon in het Nederlands.

TMC werkt ook met deze ROM niet. Wat mij verbaast is dat op de site van Route 66 expliciet de E-TEN M700 vermeld staat als compatibel apparaat...
Ook als je er oordopjes aanhangt?

Dat is toch de antenne voor het radio signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Zo. Net even de ROM 354 erop gegooid. Van tevoren het hele apparaat gebackuped met SPB backup. ROM installeren ging vlekkeloos, gereboot, en backup file teruggezet. Dat ging echt fantastisch zeg, ALLES, van programma's tot instellingen, emails, de hele zooi, werd automatisch teruggezet. De toestand van het apparaat was niet te onderscheiden van voor de hele routine. Een echte aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo mensen! Ik volg dit topic al een tijdje, en ook dat van de HTC P3300 en zit te twijfelen tussen deze 2 machientjes.

Mijn vraag: zijn er mensen die last hebben van strepen op het camerabeeld, zoals duidelijk staat omschreven op het E-Ten-users forum? Het schijnt een hardwarematig probleem te zijn dat dus niet op te lossen is met een software/rom update...

Mensen die dit toestel hebben gekozen boven de P3300, kunnen die aangeven waarom? De verschillen die ik gevonden heb zijn:
- P3300:
- geen flits/zoom functie
- geen qwerty toetsenbord
- geen TMC
- M700:
- 400 mhz processor tegenover 200 mhz van de P3300
Bij de P3300 wordt er kritiek gegeven op de snelheid vd processor, is de 400 mhz van de M700 snel genoeg om goed te kunnen navigeren/spellen te draaien en ander soort app's?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-04-2023
De foto's zijn helemaal niet slecht van de M700.
Ik kom net terug van mijn vakantie terwijl ik de M700 net 1,5 week heb.
Ben er erg tevreden over...

Ik heb even een foto er aan gekoppeld.

Gr. Winnie

Klik hier!

[ Voor 4% gewijzigd door winnienet op 12-02-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zou als ik jou was nooit de p3300 nemen omdat die traag is,
ik zou dan zeker voor de p3600 gaan want die heeft
- 400 mhz
- umts en hsdpa
- en tegenwoordig ook gps (geen sirf starIII maar wel voldoende om goed te kunnen navigeren)

of voor de Eten X500 die ook 400mhz heeft.
en voor de Eten m700 als je een toetsenbord nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
nl1bzw schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:38:
Ook als je er oordopjes aanhangt? Dat is toch de antenne voor het radio signaal?
Ja, dat maakt niet uit. Het is sowieso een probleem dat reeds uitvoerig is beschreven op Eten-users.net.

Wat betreft ROM354, ik heb iets te vroeg gejuicht. De WLAN settings zijn diverse keren bewaard gebleven bij een reset, maar nu ook twee keer verloren gegaan. Het is dus iets beter, maar nog niet goed!

Wat betreft de keuze tussen de HTC3300 of de E-ten M700: ik vond het qwerty toetsenbord een must, dus dan is de keuze simpel. Ik ben ook zeeeeeer blij met de sirfstar III ontvanger, die heeft razendsnel een fix en gisteren zelfs terwijl ik binnen zat in een betonnen gebouw op minimaal 10 meter van het raam. GPS was voor mij de voornaamste reden om dit apparaat te kopen, dus ik ben blij dat er geen Sirfstar II in zit. Wat betreft de geluidskwaliteit denk ik dat die problemen (o.a. van de X500) toch echt verleden tijd zijn. Ik heb er nooit problemen mee gehad, ook niet bellend via een Pioneer P70BT autoradio met ingebouwde carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de info! Vreemd wel dat de Amerikaanse uitvoering (die vaak besporken wordt op heteten-users forum) wel last heeft van camerastrepen. Zou dit aan de uitvoering kunnen liggen? De foto die gepost is is idd niet slecht.

Qwerty toetsenbord is idd erg handig, ik heb alleen geen idee of je met een stift ook snel kunt typen/smsen. Voor mij is de GPS een must, en uiteraard een fatsoenlijke camera, daarnaast is de processorsnelheid ook heel belangrijk, hoewel er in het HTC P3300 forum niet expliciet over geklaagd wordt.

Betreft de degelijkheid van het toestel, voelt alles stevig aan, zoals knoppen, behuizing e.d.?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 11:00 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.