*****----- Off topic -----*****Da_Vinz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:50:
eens kijken welk navi systeem het best werkt (iGo of miomaps)
Waarom is iedereen toch zo enthousiast over deze programma's? Ik heb beide geprobeerd en vind Navigon veel beter! De gesproken instructies van Igo en Miomaps vind ik ronduit slecht. Als je een rotonde nadert zeggen ze van te voren 3x (!! ik ben niet doof!) dat je je moet voorbereiden op een rotonde. Pas óp de rotonde zeggen ze welke afslag je moet hebben. Als de rotonde een 4-baans verkeersplein is waar je met drie banen op uitkomt wil je graag van te voren weten welke baan je moet hebben. Navigon geeft vóór de rotonde 2x een waarschuwing dat er een rotonde aankomt waarop je de zoveelste afslag moet hebben en vervolgens op de rotonde nogmaals welke afslag je moet hebben, veel beter dus naar mijn mening. En dat is maar één voorbeeld. Navigon geeft ook veel meer informatie, bijvoorbeeld "Houdt rechts aan richting de A1" i.p.v. alleen maar "Draai rechts". Bij Navigon kan ik volledig rijden op de gesproken instructies, terwijl ik bij Igo en Miomap regelmatig een blik op het scherm moet werpen om te zien wat er nou precies bedoeld wordt.
De interface en menustructuur van Navigon vind ik ook mooier en vooral intuïtiever. Hoe vaak ik niet eindeloos heb zitten zoeken in de menu's van die andere programma's... Het feit dat je bestemmingen kunt toevoegen aan je favorieten (niet alleen thuis en werk, maar zoveel als je wilt) vind ik ook een groot voordeel. Navigon doet er alleen wat langer over om op te starten.