E-ten Glofiish M700 (Smartphone/GPS/Keyboard)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29
Hallo,

Weet iemand of de schermgrootte van de X500 exact gelijk is aan die van de M700. De brando ultraclear screenprotectors zijn nl. alleen leverbaar voor de X500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Anoniem: 208639 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:58:
Thnx voor de info! Vreemd wel dat de Amerikaanse uitvoering (die vaak besporken wordt op heteten-users forum) wel last heeft van camerastrepen. Zou dit aan de uitvoering kunnen liggen? De foto die gepost is is idd niet slecht.
Om maar wat voer aan de discussie te geven heb ik ook maar wat foto's gemaakt. De volgende plaatjes zijn met de standaardinstelling 320x240 @ 50 Hz. Klik op de plaatjes voor de versie met 1600x1200 Hz @ 50 Hz. De 1e foto is met gewoon buitenlicht, de 2e en 3e in een donkere omgeving zonder kunstlicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smitwb/m700/Standaard320x240-50Hz/DC070213001.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smitwb/m700/Standaard320x240-50Hz/DC070213002.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smitwb/m700/Standaard320x240-50Hz/DC070213003.jpg
Qwerty toetsenbord is idd erg handig, ik heb alleen geen idee of je met een stift ook snel kunt typen/smsen. [..] Betreft de degelijkheid van het toestel, voelt alles stevig aan, zoals knoppen, behuizing e.d.?
Je kunt redelijk snel typen met een stylus, alleen gebeurt het mij regelmatig dat ik mistyp, of niet hard genoeg druk waardoor je later weer moet gaan wijzigen. In de praktijk gebruik ik het soft-keyboard voor sms-jes/agenda en het uitschuif toetsenbord voor mails of langere teksten. Het toestel voelt naar mijn mening prima solide aan. Heel af en toe wil het toetsenbord in mijn jaszak wel eens een paar millimeter open schuiven.
uiterlix schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:16:
Weet iemand of de schermgrootte van de X500 exact gelijk is aan die van de M700. De brando ultraclear screenprotectors zijn nl. alleen leverbaar voor de X500.
Ik dacht het wel, maar als ik jou was zou ik even de specs erbij pakken van beide apparaten. Waarom wil je trouwens zo'n brando? Is dat zoveel beter dan de meegeleverde screenprotector? Gaat hij langer mee?

Ik heb inmiddels de eerste vastgelopen mailaccount gehad, maar dat is een WM5 probleem. Ik heb via het Eten-forum de oplossing gevonden op deze site. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208639

als dit de 'strepen' (foto 2 en 3 zonder kunstlicht) zijn waar het om gaat in het E-ten users forum, dan vind ik het nog behoorlijk meevallen. Er wordt daar zelfs geroepen dat de camera onbruikbaar is :S. Deze kwaliteit voor een PDA/phone (wat het uiteindelijk nog steeds is) vind ik goed in ieder geval, thnx voor de voorbeeld foto's!

[afbeelding] [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118707

Een Crossbow look op je E-Ten?

Zie download pagina van E-ten onder themes.

eten/_Themes/crossbowtransformation.zip

Crossbow.rar uitpakken in windows dir van je E-ten. Transformeert de media player.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118707 op 13-02-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 01:02
Vanmiddag net een nieuwe M700 gekocht op 2call.nl http://www.2call.nl/telefoons_detail.php?ID=223 voor SLECHTS 525 euro (plus 7 orderkn)! Tevens op voorraad en een uur later kon ik heb bij phoneshop in de kortepoten in Den Haag ophalen (versturen kan ook). Bij Megawebshop in Rotterdam oud Noord een 1gb Kinston microSD voor 10,90 opgehaald waarmee ik het een paar maanden uit kan zingen totdat de 4gb microSD's leverbaar en betaalbaar worden.
Echter ik wou heb bijna terug brengen omdat de camera niet in orde lijkt te zijn
deechtewber schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:55:
Om maar wat voer aan de discussie te geven heb ik ook maar wat foto's gemaakt. De volgende plaatjes zijn met de standaardinstelling 320x240 @ 50 Hz. Klik op de plaatjes voor de versie met 1600x1200 Hz @ 50 Hz. De 1e foto is met gewoon buitenlicht, de 2e en 3e in een donkere omgeving zonder kunstlicht.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Maar ik zie op je fotos dat ze het zelfde probleem hebben als mijn toestel, zij het wat minder erg: de verticale lijnen door het beeld heen. Ik dacht eerst dat de lens of camera van mijn toestel kapot was, maar jou toestel heeft het ook. Ik heb dit nog nooit zo erg met andere cameras van mobieltjes gezien: die strepen. Zou het een verrote serie zijn die naar Nederland is gestuurd, of is de bios nog slecht of is de camera zo slecht van een M700 of zijn onze instellingen niet goed? Het probleem treed zowel bij JPG als BMP formaat op.

foto 1 jpg van de M700:
http://img156.imageshack.us/img156/4209/dc060901018nj5.jpg

foto 2 bmp van de M700 (ingekort omdat het orgineel 5mb groot was)
http://img156.imageshack.us/img156/3959/dc060901019bwu1.png

foto van m'n 1.3megapixel Motorola MPx300 (de camera wordt als matig tot slecht aangemerkt van dit toestel) vergelijk: het beeld is niet scherp maar geen lijnen:
http://img156.imageshack.us/img156/7668/dsc00001bjv1.jpg

Het lijkt wel alsof jou buiten opnamen er geen last van hebben. Ik zie ook in het scherm van de fotocamera als je een foto wilt nemen die strepen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
zie de minireview van Mihai:

http://www.howardforums.c...p?t=1074724&page=13&pp=15 halverwege onderaan:
Camera
Camera is actually ok.......now don't flame me but I think its ok for MMS stuff or documentation. I do get strange lines on pictures taken indoor. Outside I haven't had the chance to take some but I will get back on that soon maybe tomorrow. The same thing with video.
De fotos die een andere gebruiker op dat forum heeft gemaakt buiten met de M700 maken weer juist een indruk van een goede camera:
http://flickr.com/photos/elwuero/sets/72157594465683216/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Database freak schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 04:29:
Zou het een verrote serie zijn die naar Nederland is gestuurd, of is de bios nog slecht of is de camera zo slecht van een M700 of zijn onze instellingen niet goed?
Kijk eens op eten-users.net. Er wordt daar een hoop gediscussieerd over de camera-kwaliteit. De veronderstelling daar is dat de afscherming binnenin het apparaat niet genoeg is. Bij lage lichtsterktes moet het apparaat het beeld zelf gaan versterken waardoor meer ruis kan gaan opvallen. Deze ruis wordt veroorzaakt door straling/magnetisme binnen het apparaat door alle elektrische componenten. De afscherming zou slechter kunnen zijn dan binnen de X500 vanwege het uitschuifbare toetsenbord. Maar ik praat alleen maar anderen na...
Mijn foto's zijn genomen met uitgeschakeld wlan en bt, misschien scheelt dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnienet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-04-2023
Thnx voor de info! Vreemd wel dat de Amerikaanse uitvoering (die vaak besporken wordt op heteten-users forum) wel last heeft van camerastrepen. Zou dit aan de uitvoering kunnen liggen? De foto die gepost is is idd niet slecht.

Qwerty toetsenbord is idd erg handig, ik heb alleen geen idee of je met een stift ook snel kunt typen/smsen. Voor mij is de GPS een must, en uiteraard een fatsoenlijke camera, daarnaast is de processorsnelheid ook heel belangrijk, hoewel er in het HTC P3300 forum niet expliciet over geklaagd wordt.

Betreft de degelijkheid van het toestel, voelt alles stevig aan, zoals knoppen, behuizing e.d.?
Ik heb ook een US versie en niet de NL. Dus wellicht is het verleden tijd die camera strepen?
Heb je overigens ook gekeken naar de kwaliteit van de foto's? Die kan je namelijk instellen op een hoge resolutie (std. staat die namelijk behoorlijk laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

M'n eerste post, en ik weet niet zeker of dit een toestel-gerelateerd probleem is, maar:

Ik heb m'n M700 nu vijf dagen, maar heb een klein probleempje met het overzetten van m'n contacten die op m'n oude foon (Nokia 6230i) staan (dus niet op de simkaart). Ik heb die met behulp van PC-Suite naar outlook gekopieerd (door te synchen), maar toen ik daarna m'n M700 weer met Outlook synchroniseerde, nam ie alleen de namen over, niet de nummers. Nu staan er dus verschillende 'waardeloze' contacten op die M700 (die ik volgens mij ook allemaal weer handmatig moet gaan verwijderen). Iemand hier een oplossinkje voor misschien, om die nummers vanuit Outlook toch makkelijk op die foon te krijgen?

Bevalt tot nu toe trouwens wel goed - heb alleen ook het bekende camera-probleem, maar dat wist ik vooraf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Bedankt heb deze link ook gerkegen via de E-ten M700 thread op Howard forum.
Onderstaande opmerking geeft me hoop dat het geen hardware, shielding, probleem is inhirent aan het ontwerp van de M700, maar een bug in de software, die wellicht met de door E-ten beloofde WM6 bios update van hun huidige product range, opgelost wordt.
bmmb eten-users.net forum::
I know we are trying to move away fromt he camera issue... but mine is directly related to the new ROM.

I find it interesting that we have come to the conclusion that this is HARDWARE related because my m700 camera took very decent pictures BEFORE the upgrade. I do not know if this is coincidence but since the upgrade i have the lines everyone is mentioning.

I have taken pictures in poor lighting with the old ROM and the new ROM and their is A HUGE idfference between the 2.

Personally i don't care. I never use the camera... however, is the difference between the 2 roms a coincidence am i losing my mind? Or is it possible that this is in fact a software issue that can be fixed and we are jumping the gun a bit claiming it to be hardware related and non-fixable?

• deechtewber
Anoniem: 208913 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:19:
[..] nummers vanuit Outlook toch makkelijk op die foon te krijgen?
Je kunt natuurlijk verschillende typen nummers bij een contact definiëren; thuisnummers, mobiele nummers, zakelijke nummers, fax etc.
Ik zou eens een goed nummer vanuit de M700 exporteren naar Outlook en vervolgens kijken hoe het er in Outlook uitziet, vervolgens de export van je Nokia daarop afstemmen.
Een nog simpelere oplossing is om je sim in je Nokia te doen en te kiezen voor alles kopiëren naar sim-kaart. Dan zitten ze meteen ook in je M700. Lukt alleen niet als je plaatjes of meerdere nummers aan contacten hebt gehangen in je Nokia. Op een simkaart kan alleen een naam met 1 nummer.

• deechtewber
Database freak schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:45:
[...] geen hardware, shielding, probleem is inhirent aan het ontwerp van de M700, maar een bug in de software
Ik had het ook gezien, maar het is nog maar 1 persoon die dit heeft gemeld. Misschien had hij bij de foto's met de nieuwe ROM slechtere belichtingscondities... Ik persoonlijk heb het verschil niet gemerkt en ben bang dat het voorlopig niet zal worden verholpen. Erg rouwig ben ik er overigens ook niet om.

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 13:35
Ik heb problemen met de backlight. Ik wil dat andere progs zoals navigatie, SPB pocket plus en AEbutton de backlight kunnen instellen, maar op de een of andere manier is de backlight setting gelocked. Ik kan 'm alleen instellen in windows' eigen instellingscherm. Heel irritant dus. Dacht al dat 'scenarios' dit veroorzaakt, maar na verwijdering hiervan blijft het probleem. Andere mensen ook herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Jep even groot als X500. Ik heb een EXIM SPUC via ebay gekocht, ik vind hem super. Opbrengen is niet perfect gegaan, zitten een paar stofjes=>luchtbellen in, maar dat ligt niet aan de protector. Hij is lekker gevoelig en voelt comfortabel zacht aan.

Ben nog op zoek naar een echte autohouder, dus heb in de tussentijd via ebay weer een el cheapo algemene houder gekocht + usb autolader.

Ik had hiervoor een telefoon+ipaq rx3715 en daarom vind ik de M700 wat plastic achtig aanvoelen. Stevig genoeg, maar niet zo solide als een HP. Maar ja scheelt wel wat betreft het meedragen van ipaq+phone+gps muis :)
uiterlix schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:16:
Hallo,

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206078

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de autolader? Die van mij houdt de tleefoon alleen standby, als ik de stekker eruit haal valt ie uit en is de batterij 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat precies de schrijf- en leessnelheid is van de M700? En of dit toestel de aankomende 4gb geheugenkaarten ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:16
Mocht iemand TMC werkend hebben gekregen dan hoor ik het graag! Pas als dat werkt, koop ik de M700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Anoniem: 206078 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:55:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de autolader?
Nee, werkt prima bij mij. Opladen lijkt zelfs sneller te gaan dan aan het lichtnet. misschien levert je dynamo niet zo'n hoge spanning meer? Meet het eens na zou ik zeggen, moet ruim 13 Volt zijn. Probeer het eens in een andere auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deechtewber schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:45:
[...]

Nee, werkt prima bij mij. Opladen lijkt zelfs sneller te gaan dan aan het lichtnet. misschien levert je dynamo niet zo'n hoge spanning meer? Meet het eens na zou ik zeggen, moet ruim 13 Volt zijn. Probeer het eens in een andere auto...
Bij Citroen C5 + Renault Twingo, dit probleem. Misschien ligt het aan me lader, maar even omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 22:38
Al een tijd zit ik te twijfelen om een zakelijke telefoon naast m'n 6230 te hebben. Na veel fora en reviews door te lezen leek mij de M700 een zeer interessante smartphone. De belangrijkste punten waarom de M700 mij interessant lijkt:
  • toetsenbord;
  • gps;
  • 400 mhz;
  • design.
Het enigste punt waar ik mee zit is de grootte van de M700. Ligt de E-ten lekker in de hand (als je belt)?

Tevens ben ik er nog niet overuit om de Nederlandse versie te kopen of de Engelse. Is de NL versie al direct leverbaar? Of duurt dit enkele weken? En klopt het dat de UK versie vaker wordt geüpdate en stabieler oogt?

Verder heb ik tussen de berichten door gelezen dat jullie tevreden zijn over gsmtrack.nl, en minder tevreden over smartphoneshop.nl en algebeld.nl. Klopt het dat gsmtrack.nl alleen de UK versie (direct) levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 23:25
Ik heb ergens op een website gezien dat het nederlandse model in week 9 geleverd gaat worden.

Of dit daadwerkelijk zo is zullen we wel zien. Heb zelf het nederlandse model besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vraagje! Kun je zonder het toetsenbordje een telefoonnummer in toetsen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
ja, op je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Hier wat nadelen die ik gevonden heb met de M700 en de nieuwste ROM versie (354):
- geluid van degene aan de andere kant van de telefoonlijn is soms aan de zachte kant
- als je de speaker aanzet is de microfoon te zacht, je moet dan je mond dichtbij het toestal houden
- je hoort jezelf terwijl je praat (niet heel groot nadeel maar toch)
- verbinding maken met Nokia CK7W bluetooth carkit gaat moeilijk *edit: gaat alleen de eerste keer moeilijk, nu werkt ie perfect, verbinding wordt sneller gemaakt met de M700 dan met mijn SE K750 (niet dat dat veel uitmaakt :))
- bij bellen via carkit hoort de andere kant zichzelf na 2 seconden :? via headset is het geluid overigens wel goed

[ Voor 37% gewijzigd door Kenx op 01-03-2007 12:52 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn, krijg me GPS ook niet meer aan de praat via TOMTOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Falcon schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:26:
Vraagje! Kun je zonder het toetsenbordje een telefoonnummer in toetsen?
Je hebt altijd de mogelijkheid om het soft-keyboard op het scherm te gebruiken. Is een standaard WM5 optie.
Kenx schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:40:
Hier wat nadelen die ik gevonden heb met de M700 en de nieuwste ROM versie (354):
- geluid van degene aan de andere kant van de telefoonlijn is soms aan de zachte kant
- als je de speaker aanzet is de microfoon te zacht, je moet dan je mond dichtbij het toestal houden
- verbinding maken met Nokia CK7W bluetooth carkit gaat moeilijk
- bij bellen via carkit hoort de andere kant zichzelf na 2 seconden :? via headset is het geluid overigens wel goed
Het eerste punt kan ik beamen. Ik let er nu goed op dat ik de microfoon zo dicht mogelijk bij mijn mond houdt. Ik heb sindsdien nooit meer klachten gehad, of mensen die vaak moeten vragen of ik kan herhalen wat ik gezegd heb.
Ik heb geen Nokia carkit, maar een Pioneer autoradio met BT-carkit. Geen probleem van slecht of zacht geluid of echo, ook niet gehad met de vorige ROM300. Het hangt dus helemaal van de carkit af denk ik. Ook mijn Jabra oortje doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

- verbinding maken met Nokia CK7W bluetooth carkit gaat moeilijk
Ik heb de Eten X500 van een collega onlangs even getest met mijn carkit (Nokia CK-7W).
  • BT Connectie maken ging de eerste keer moeilijk, maar direct daarna de tweede keer goed. Moet dat altijd in 2 keer, of was dat eenmalig lastig?
  • er zat ook een echo in het geluid van de ontvanger; in de auto was alles goed en echoloos te horen. Ik bedacht me dat die echo misschien zou komen omdat de microfoon van de Eten open blijft staan tijdens verbinding met carkit? De carkit zelf doet het perfect met mijn Nokia 6230, en ook die X500 doet het echoloos zonder carkit. Dus vreemde combi, maar wel irritant.
Hoe zijn de overige ervaringen van de M700 met deze/andere Nokia carkits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 22:38
Ik heb de M700 zojuist besteld bij gsmtrack.nl met een 1GB kaartje. Ik ben erg benieuwd!

• nl1bzw
Het nederlandse model komt vandaag of morgen binnen.

Ik hoop vandaag nog zodat ik hem morgen heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 12:18
Ik heb vandaag de M700 NL versie besteld bij PDASHOP. Maar ik heb toch een vraagje. Via Luxian heb ik gehoord dat deze de M700 voorlopig niet meer zouden uitleveren omdat deze veel problemen geeft met de kwaliteit van het schuifmechanisme van het toetsenbord, pdashop had daar natuurlijk niets van gehoord. Heeft iemand hier daar al problemen mee gehad?

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
j_v_malsen schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:51:
[...] kwaliteit van het schuifmechanisme van het toetsenbord[...]
Ik heb geen problemen met het uitschuiftoetsenbord. Ik gebruik het af en toe, het meeste doe ik met het onscreen toetsenbord. Ik neem aan dat als ik hem uitgeschoven laat vallen dat hij wel kapot is ja... Het blijft een high-end apparaat en daardoor kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210220

eindelijk de nl versie...nu maar wachten op de rom update naar NL voor mijn UK versie.

Top apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds Vrijdag mijn NL M700 binnen, geweldig apparaat :D . Met het toetsenbord nog geen problemen gehad, maar ik heb 'm net 2 dagen ;) . Met kunstlicht verschijnen de 'strepen' op het camera beeld, onder normaal daglicht is hier niets van te zien.

Verder 'trilde' mijn Vandaagscherm wel telkens, toen ik het aantal items dat weergegeven moest worden veranderde. Nu heb ik meerdere items toegevoegd en is het 'trillen' (lijkt op een continue verversen/vernieuwen van het Vandaagscherm) verdwenen. Is dit een bug in WM 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19450

Ik stond vandaag in smartphoneshop.nl op het punt eindelijk dit apparaat aan te schaffen.
Totdat ik vroeg aan de 'verkoper' of het feit dat ik een peugeut 207 ( met warmte werende vooruit )had nog problemen op zou leveren.
Volgens hem was het dan onmogelijk dat ik een gps fix zou krijgen.

Nu ben ik dus enorm gaan twijfelen. Ik heb in mijn auto al eerder met een tomtom 710 gereden en dit werkte prima. het duurde misschien een aantal seconden langer voordat een fix had i.v.m. andere auto's maar daarna werkte het prima.

Kan iemand mij dus vertellen hoe de gps ontvangst is en of ik inderdaad in mijn 207 geen ontvangst zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19450 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:49:
Ik stond vandaag in smartphoneshop.nl op het punt eindelijk dit apparaat aan te schaffen.
Totdat ik vroeg aan de 'verkoper' of het feit dat ik een peugeut 207 ( met warmte werende vooruit )had nog problemen op zou leveren.
Volgens hem was het dan onmogelijk dat ik een gps fix zou krijgen.

Nu ben ik dus enorm gaan twijfelen. Ik heb in mijn auto al eerder met een tomtom 710 gereden en dit werkte prima. het duurde misschien een aantal seconden langer voordat een fix had i.v.m. andere auto's maar daarna werkte het prima.

Kan iemand mij dus vertellen hoe de gps ontvangst is en of ik inderdaad in mijn 207 geen ontvangst zou hebben.
Als je tomtom er door heen kwam, dan komt de M700 er ook doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand misschien de standaard stettings voor GPS hier kunnen plaatsen, ik heb zitten kloten en zo dingen veranderd het gaat om dit menu:

SETTINGS -> SYSTEM -> GPS = PROGRAMS + HARDWARE + ACCES (en dan om alle 3 de menu's, de porten die ik moet gebruiken)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 206078 op 26-02-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Anoniem: 206078 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:58:
SETTINGS -> SYSTEM -> GPS = PROGRAMS + HARDWARE + ACCES (en dan om alle 3 de menu's, de porten die ik moet gebruiken)
Programs: COM2
Hardware: COM4 @ 57600
Access: Manage GPS automatically aangevinkt

Toevallig TMC aan de praat gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Heeft iemand de M700 aan de praat gekregen met WPA-PSK TKIP? Mijn M700 zegt dat hij verbonden is, hij heeft zelfs een IP-adres gekregen, er wil alleen geen data doorheen. Zie ook mijn post op eten-users.net. Met WEP gaat het prima. Het ligt ook niet aan mac-filtering...

Edit: Apart. Hij doet het wel via WPA-PSK als ik powersaving van wifi disable. Ik vind het een vreemde oplossing, maar hij doet het nu in ieder geval.

[ Voor 17% gewijzigd door deechtewber op 26-02-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138067

Mijn collega en ik zijn van plan de M700 ook aan te schaffen.
Ik heb alleen nog niet echt een idee hoe groot hij is.
Kan iemand mij een idee geven of hoe kan ik hier achterkomen ?

Vraag: Waar kunnen we deze M700 het beste kopen/bestellen ivm een goede service/support en garantie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Lengte 11,7 cm
Hoogte 1,9 cm
Breedte 5,9 cm
Gewicht 165 gram

En waar je hem kan bestellen is www.pdashop.nl

Deze hebben ook een winkel in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de service goed van deze shop.
Ik ben namelijk afgelopen week naar PDA-Wereld in Den Bosch geweest en deze eigenaar vertelde me dat ik beter geen E-Ten kon nemen omdat randaccesoirres zoals extra usb-kabels, oortjes, garantie moeilijk verloopt via E-Ten. Kan iemand mij hier meer over vertellen.
Die piepo rade mij de HTC P3300 aan ofzoiets.

Ik wil niet net zoals meerdere op het topic hebben aangegeven een lange tijd moeten wachten.
Prijs goed, goede levering en goede service. PDAshop.nl het beste hiervoor?

Vind het jammer dat deze telefoon besteld moet worden zonder dat ik hem ergens in de winkel kan bewonderen. Ben bang dat hij me iets te groot is.
Ben gewend om een normale telefoon (broekzakformaat) op zak te hebben en dat gaat met deze niet lukken.

Goed werk aan iedereen van dit topic :) good work !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
Bij de PDA shop is de levering in ieder geval snel. Ik kan nog niets zeggen over de service, maar afgelopen zaterdag heb ik de E-ten besteld en vanochtend een mailtje van de PDA shop met een track en trace nr. erin waaraan ik kan zien dat deze vandaag geleverd gaat worden.

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik zit er aan te denken om de E-ten M700 UK versie te kopen zodra deze op voorraad. Ik vind het altijd prettig om engelstalig te werken. Ik heb op het moment een Palm TREO 680. Deze is ook engels talig. Nadeel tijdens een SMSje typen is wel dat alle woorden als T9 naar het engels wordt afgekapt. Kan ik dit probleem ook tegenkomen bij Windows Mobile UK versie? Ik zag eerder in dit topic met dezelfde vraag. Zijn er nog andere grote verschillen tussen de E-ten M700 UK en de E-ten M700 NL versie? Misschien met oog op toekomstige software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik heb ook een M700, een zeer goed apparaat!

Wel heb ik één probleem gevonden, het synchroniseren met de computer. Contactpersonen is geen probleem, alleen het agenda gedeelte wil hij niet doen.

Ik heb gezocht ik google, hier krijg ik verschillende oplossingen zoals:
- Het resetten van je telefoon.
- Alle partnerverbanden weggooien
- Activesync 4.5 (opnieuw) installen
- Activesync 4.3 installen
- Outlook opnieuw installeren

Veel van deze oplossingen zijn hebben voor mij nog niet tot de goede oplossing geleid. Hebben meer mensen het probleem (gehad)? Laat me dan even weten wat de oplossing voor jullie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PDAShop.nl dus.

Iemand anders nog ervaringen met Winkels en Service ??
Dan nog iets anders. Kan hij in je broekzak, of kun je hem alleen bij je dragen door gebruik te maken van dat (riem)tasje. Normaal zou ik hem dan in mijn jaszak dragen.
Ik vind dat tasje er zo raar uitzien, zijn er nog andere manieren om hem mee te nemen ?

Dánkúúúú

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Welk programma kan ik het best gebruiken om .jar spelletjes te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giuz
  • Laatst online: 04-06 18:12
Heeft iemand enig idee hoe je er voor kan zorgen dat het virtuele toetsenbord niet automatisch verschijnt, Als mijn toetsenbordje is uitgeschoven, zit ik echt niet te wachten op een virtuele variant die de helft van mijn scherm afsnoept!

En is er al een oplossing gevonden voor het probleem dat er direct wordt overgeschakeld op GPRS als wifi even niet beschikbaar is? Ik wil GPRS wel kunnen blijven gebruiken, maar alleen wanneer ik hier zelf om vraag.

Dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik deze M700 even kan zien in het echt ??
Een winkel of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210721

Anoniem: 138067 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:56:
PDAShop.nl dus.

Iemand anders nog ervaringen met Winkels en Service ??
Dan nog iets anders. Kan hij in je broekzak, of kun je hem alleen bij je dragen door gebruik te maken van dat (riem)tasje. Normaal zou ik hem dan in mijn jaszak dragen.
Ik vind dat tasje er zo raar uitzien, zijn er nog andere manieren om hem mee te nemen ?

Dánkúúúú
Ik heb hem bij GSMtrack.nl gekocht; niet duur en snel geleverd ( NL versie). Bij Henk Booms fotobooms.nl een 2G kaartje voor 36 Euries gekocht en alles werkt prima.

Erg leuk toestel moet nog wel wennen aan het formaat als zijnde vervanging van een 'gewone" telefoon

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giuz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:En is er al een oplossing gevonden voor het probleem dat er direct wordt overgeschakeld op GPRS als wifi even niet beschikbaar is? Ik wil GPRS wel kunnen blijven gebruiken, maar alleen wanneer ik hier zelf om vraag.
Hier ben ik ook naar op zoek! Godsirritant dat elke keer de GPRS geactiveerd wordt bij elke scheet. Kost een vermogen zonder dat je het in de gaten hebt. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Anoniem: 208639 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:57:
[...]
Hier ben ik ook naar op zoek! Godsirritant dat elke keer de GPRS geactiveerd wordt bij elke scheet. Kost een vermogen zonder dat je het in de gaten hebt. :s
Ja...het is jammer dat je dat GPRS niet gewwon uit kan zetten met dat menu :P zou ideaal zijn.

Hij gaat nu eerst naar GPRS zoeken ipv naar een WIFI connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Hier kun je een tooltje downloaden waarmee je GPRS helemaal uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Juist die moet ik hebben :)

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Hebben mensen hier nog tips voor andere webshops, naast de PDSshop, waar je met creditcard kan betalen. Ik wil dolgraag de E-ten Glofiish M700 UK versie bestellen. PDAshop is deze uitverkocht en weten ook niet wanneer ze um binnen krijgen. Andere sites hebben alleen de nederlandse versie of is direct betalen/rembours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pnieuwla schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:43:
Hier kun je een tooltje downloaden waarmee je GPRS helemaal uit kunt zetten.
NICE! Ik had nu gewoon een fake-gprs verbinding aangemaakt, alleen weet niet zeker of dat werkt, bijv. als de voorkeur verbinding niet werkt, dat er dan automatisch wordt overgegaan naar de volgende verbinding, dus de werkende GPRS verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een webshop ;-)

www.lemagasin.nl

UK versie is te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2021
Ik had op een ander windows mobile 5 app. het zelfde probleem, kwam daar omdat MSN aan stond.
Je merkt het nauwlijks, maar hij blijft in de achtergrond aan (vanaf 2day screen) en probeerd te verbinden.

Als je dit uit zet stopt PDA met verbinden. Bij mij probeerde hij iedere paar minuten via GPRS te verbinden.

Als er geen software meer actief is die een verbinding wilt wordt er ook geen verbinding meer gemaakt.

Dit was trouwens op Windows mobile 5 AKU 3.5 op een MDA2 (Himalaya)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
Is er trouwens iemand die iets weet over die TMC?

Er staat duidelijk in de specs dat er een radio in de M700 zit, en deze RDS ondersteund.
Dat * lijkt mij aan te geven dat niet overal in de wereld TMC wordt uitgezonden via de FM en het dus wellicht niet overal werkt.

Toch raar dat er overal in de specs staat dat TMC wordt ondersteund (in cominatie met radio, dus niet via internet zoals TomTom) maar ik nog nergens gelezen heb dat iemand het aan de praat heeft gekregen. Als dat zo is moeten de de specs aanpassen. Is toch een vorm van misleiding.!?!? :(

Ik gebruik meestal navigon (mobile navigator 6) en deze ondersteund TMC.

Die TMC functie zou voor mij een van de (hoofd)redenen zijn om een M700 te kopen als vervanging voor mijn Orange M500 en Tmob MDA2.

Ook heb ik mijn bedenkingen bij dat uitschuif toetsenbord, lijkt me ideaal maar ook een zwakke plek.... of is jullie ervaring dat het wel stevig in elkaar zit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Johanc, als je ook wat leest dan kom je erachter dat die vraag al diverse malen eerder is gesteld hierzo en er ook al antwoord op is gegeven. :)

Het is een idd een zwakke plek, maar ik denk dat ze wel goed getest zullen hebben voordat ze zoiets uitbrengen ;) . Maar ik zeg er wel bij, ik zou em niet op de grond de grond gooien om te testen :>
Maar de reviews zijn ook gewoon positief over het toetsenbordje. Ik ga em volgende week halen InshaAllah. 8)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Anoniem: 118707 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:19:
Nog een webshop ;-)

www.lemagasin.nl

UK versie is te bestellen
Dank u voor de link...helaas daar wel wat wat duurder dan de PDAshop. Ik hoop dat de PDAshop snel kan leveren, want ik kan niet wachten :)

Het ergste is gewoon dat ik deze zo graag wil hebben dat ik nu dagelijks vanuit mijn vakantie adres in Vietnam op internet zit te kijken wanneer die weer op voorraad is :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Praetextatus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:56:
Johanc, als je ook wat leest dan kom je erachter dat die vraag al diverse malen eerder is gesteld hierzo en er ook al antwoord op is gegeven. :)

Het is een idd een zwakke plek, maar ik denk dat ze wel goed getest zullen hebben voordat ze zoiets uitbrengen ;) . Maar ik zeg er wel bij, ik zou em niet op de grond de grond gooien om te testen :>
Maar de reviews zijn ook gewoon positief over het toetsenbordje. Ik ga em volgende week halen InshaAllah. 8)
Is zo een uitschuifbaar keyboard sowiesie een zwakke plek voor alle PDA's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
Ik dacht dat de laatste rom update misschien wel TMC werkend had.

Ook lees ik een in review (volgens mij in dit topic) dat het warschijnlijk wel werkt, maar de reviewer er nog niet aan toe was gekomen het te testen...

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
AleSyS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:58:
Hebben mensen hier nog tips voor andere webshops, naast de PDSshop, waar je met creditcard kan betalen. Ik wil dolgraag de E-ten Glofiish M700 UK versie bestellen. PDAshop is deze uitverkocht en weten ook niet wanneer ze um binnen krijgen. Andere sites hebben alleen de nederlandse versie of is direct betalen/rembours.
www.belzaak.nl

Is ook een officiele dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Praetextatus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:56:

Ik vind het toetsenbord steviger dan ik had verwacht. Het scherm vind ik vrij groot dus mocht je hem laten vallen denk ik dat een barst in je scherm een grotere kans heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:16
Hoe werkt de voice recorder en wat is de kwaliteit van de gesprekken? Kun je net zo lang opnemen tot de geheugenkaart vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Voicerecorder doet zijn werk goed! Gebruik zelf Resco Audio Recorder. Kan in princpe net zo lang opnemen totdat mijn 2GB kaart vol is ;-) Dat heb ik nog niet getest. Max. 1 uur tot nu toe. Werkt prima.

http://www.resco.net/pocketpc/audiorecorder/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
TiSaE schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:15:
[...]één probleem gevonden, het synchroniseren met de computer. Contactpersonen is geen probleem, alleen het agenda gedeelte wil hij niet doen.[...]
Synchroniseren werkt bij mij probleemloos, ook voor de agenda. Heb wel een hoop problemen met mijn firewall gehad, maar dat is nu verholpen. Ik gebruik Outlook 2003.
Anoniem: 138067 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:56:
[...] Kan hij in je broekzak, of kun je hem alleen bij je dragen door gebruik te maken van dat (riem)tasje.[...]
Ik gebruik het tasje niet, vind het te onhandig. Hij past in een spijkerbroekzak, maar gaat er niet zo makkelijk in als een kleinere telefoon. Ik doe verder niets anders in de broek- of jaszak waar hij in zit, om krassen te voorkomen.
nl1bzw schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:42:
Welk programma kan ik het best gebruiken om .jar spelletjes te spelen?
IBM
Giuz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:
[...] En is er al een oplossing gevonden voor het probleem dat er direct wordt overgeschakeld op GPRS als wifi even niet beschikbaar is?[...]
Ik gebruik het gratis GB-Soft Tweak. Het voegt een cancel- en disconnect-knop toe aan het GPRS-menuutje. Als er verbinding wordt gemaakt kun je het dus tegenhouden en als er verbinding is kun je die na het gebruik verbreken. Overigens maakt mijn M700 alleen GPRS-verbinding als er geen wifi is én ik actief een internetpagina opvraag of mail ophaal. Het gebeurt dus nooit zomaar... Misschien is dat inderdaad anders als je MSN gebruikt.

Wat betreft het toetsenbord: ik heb afgelopen weekend aardig wat berichten verstuurd vanuit het openbaar vervoer. Met dat gehobbel is het erg prettig om te kunnen typen met het toetsenbord. Als je met de stylus probeert te typen zit je om de haverklap mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Dat JAVA ibm erop gezet, maar die JAVA games draaien er voor geen meter onder :)

Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Anoniem: 206078 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:44:
ALs ik hem in de lader leg in de auto, laad dat de m700 niet tot nauweljks op. Nog meer mensen last van?
Yep, heb ik ook last van! Ben je er inmiddels al achter waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211655

Wat kan ik het beste bestellen de Engelse of de Nederlandse versie

Bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191578

The Phonehouse is voor mij aan het kijken of ze hem kunnen leveren. Dat is wel shit, niet iedere phonezaak heeft deze phone/pda/computer (zo mag je hem wel noemen). Ik ga hem zeker kopen. Ik wou eerst voor de N95 gaan maar dat duurt me toch veels te lang. De M700 heeft dan wel een mindere camera maar daar heb ik mijn fotocamera wel voor.
De M700 heeft toch ook een headphone uitgang of niet? Dan kan ik hem namelijk mooi achter mijn radio hangen en gebruiken als jukebox. Das wel vet!
Hopen dat ze mij snel bellen!!!

Iemand trouwens TMC al aan de praat gekregen??? Als ik hem heb ga ik mijn best doen en laat het jullie zo snel mogelijk weten!!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 191578 op 08-03-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210721

- verbinding maken met Nokia CK7W bluetooth carkit gaat moeilijk *edit: gaat alleen de eerste keer moeilijk, nu werkt ie perfect, verbinding wordt sneller gemaakt met de M700 dan met mijn SE K750 (niet dat dat veel uitmaakt :))
Kenx,

Heb je al een oplossing voor de echo kunnen vinden. Ik gebruik ook een CK7W carkit en m'n geprekspartners klagen ook dat ze zichzelf na een seconde terug horen... zeer irritant.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191578

Gisteren bij The Phonehouse geweest, en die zeiden mij dat de M700 tijdelijk niet meer uitgeleverd worden i.v.m. problemen met het schuifmechanisme. Heeft hier iemand nog meer van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:50
Ik heb ook de nieuwe ROM erop gezet, maar ondervind problemen met de backlight.
Als ik deze instel, dat deze uitschakeld als ik 5 minuten niets doe, gaat hij toch automatisch naar (volgens mij 30 seconden) dat is erg irritant en te kort. Nu heb ik deze spaarstand uitgeschakeld, maar dat is ook niet een goede optie, omdat dit meer batterijen gebruikt.
Ook merk ik dat op het beginscherm halverweg het scherm om ongeveer de seconde even knippert... iemand die dit herkend?

Verder op zich prima ding. Moet even wennen aan de Windows Media Player... Is ook geen logisch ding. Als je naar je MP3 map gaat en je selecteerd een zooi MP3´s dan heb je niet de optie "play" in je menu staan. Als je 1 mp3 aanklikt dan start hij niet automatisch de volgende.
Ook vaag is dat de ene keer als je op het Xje klikt de muziek stopt met spelen en de andere keer gaat hij vrolijk door.
Ook een vervelend iets is dat hij via een library speelt, waarbij sommige MP3´s een verkeerde catagorie hebben, waardoor je geen goede GENRE speellijst kan maken... moet je AL je MP3´s openen en de ID tag aanpassen....

Ook ben ik nog op zoek naar een betere voice commander. Die van Microsoft vind ik wel mooi, maar die begrijpt weer niets van de Nederlandse taal als je iemand wilt bellen moet je rare toeren uithalen. Hij heeft daarnaast ook geen leer optie zoals diegene die er op zit wel heeft... Het is allemaal "net niet" goed.

Voor TomTom, weet iemand welke GPS module je moet kiezen? Ik heb de RGPS of zoiets gekozen, deze doet het wel, maar het duurt altijd een minuut voordat hij hem ziet en dan nog 2 minuten voordat hij de satelieten ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204884

TomTom 6 werkt met de volgende instellingen van de GPS in TomTom:

- Other NMEA GPS receiver
- GPS baud rate 57600
- GPS device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
Anoniem: 191578 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:32:
Gisteren bij The Phonehouse geweest, en die zeiden mij dat de M700 tijdelijk niet meer uitgeleverd worden i.v.m. problemen met het schuifmechanisme. Heeft hier iemand nog meer van gehoord?
Dit was mij dus ook door Luxian verteld. Daarintegen wist PDASHOP blijkbaar van niets.

Ik heb hem desondanks wel gekocht en hoop dan maar dat ik de problemen met het toetsenbord niet krijg.

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pnieuwla schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:27:
[...]

Yep, heb ik ook last van! Ben je er inmiddels al achter waar het aan ligt?
Ik heb een MDA pro en heb hetzelfde probleem.

In me vorige auto met een brodit active holder werkte die altijd. Helaas is die auto incl houder gestolen.

Nu heb ik een losse sigarettenaansteker plug met daarin een los usb kabeltje.
Vaak laad hij niet eens op, behalve dan als ik 100+ ga rijden.

Ik krijg de indruk dat het iets te maken heeft met het vermogen wat de sigarettenaansteker kan leveren icm het usb kabeltje etc.
Als ik het toestel uit zet doet die het meestal wel na een tijdje. Aan trekt hij teveel stroom lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Tijd om hun support afdeling eens uit te proberen, ik vind het ook erg irritant.
Enige oplossing die ik heb is de bijgeleverde headset gebruiken (geen problemen mee tot nu toe, geluid is soms wel zacht maar met oortelefoonkussentjes is het al beter). Of een pioneer BT radio kopen, maar dat lijkt me niks, om dure spullen in je auto achter te laten :P
Anoniem: 210721 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:11:
[...]

Kenx,

Heb je al een oplossing voor de echo kunnen vinden. Ik gebruik ook een CK7W carkit en m'n geprekspartners klagen ook dat ze zichzelf na een seconde terug horen... zeer irritant.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Q - Mijn auto sigarettenaansteker mini usb oplader (gemaakt voor een psp) levert niet genoeg stroom, weet iemand welke auto oplader wel goed werkt?

Btw een dell laptop kan makkelijk mijn M700 opladen, dus ik ga ervan uit dat het aan de auto oplader ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door Kenx op 09-03-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
j_v_malsen schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:04:
mvaanholt schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:32

Dit was mij dus ook door Luxian verteld. Daarintegen wist PDASHOP blijkbaar van niets.
Zie http://www.eten-users.net/topic7710. Er zijn nog geen mensen die een probleem hiermee hebben gemeld.
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

ey,

Heb vandaag de M700 binnengekregen.
Leuk speeltje.

Heb er meteen ook 2 gig Micro SD ingedouwd. Alleen hoe kan ik dingen van de pc naar het kaartje kopieren. Windows geeft geen "wisselbare schijf" als ik de M700 aansluit.
Je bent dus verplicht dat kaartje in een cardreader te duwen? Of mis ik iets?

ActiveSync heeft het overigens ook maar 1 keer gedaan. Als ik nu de M700 aansluit gebeurt er niks.. behalve dan dat hij opgeladen wordt.

Iemand die hier wel mee uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211891

Hallo,

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van dit toestel.

Ik heb alleen een aantal vragen!!!

Er zit de wereld aan E-ten software op kan daar ook iets vanaf zonder dat het problemen oplevert?
Als ik de E-ten standaard GPS proggie aanzet komt er een tijd in beeld dat helemaal niet klopt met de tijd die ik heb ingesteld maar hij pakt wel de verkeerde tijd op wat dus inhoud uur tijdsverschil. (Dat neemt ie dus over boven in het scherm:()

Ook (wat ik meer lees) is de accu niet om naar huis te schrijven.

Weten iemand of TT 5.21 compatible is met deze foon?

Ook heb ik last dat als je in het "opstartscherm" zit dan knippert het frequent (beeld) links in het beeld best irri.

Ik hoop dat ik hier iemand tref die hem al van binnen naar buiten heeft gekeert:)

Groet
Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:20:
ey,

Heb vandaag de M700 binnengekregen.
Leuk speeltje.

Heb er meteen ook 2 gig Micro SD ingedouwd. Alleen hoe kan ik dingen van de pc naar het kaartje kopieren. Windows geeft geen "wisselbare schijf" als ik de M700 aansluit.
Je bent dus verplicht dat kaartje in een cardreader te duwen? Of mis ik iets?

ActiveSync heeft het overigens ook maar 1 keer gedaan. Als ik nu de M700 aansluit gebeurt er niks.. behalve dan dat hij opgeladen wordt.

Iemand die hier wel mee uitkomt?
Heb je een firewall op je pc zet die s ff uit (sluit dan je PDA weer aan op je pc) of geef activesync daar volledige toegang, dit wil nog wel s helpen:)

Tip: Je PDA al aansluiten alvorens je de pc aanzet werkt bij mij prima:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 211891 op 09-03-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FcPipo: alle software van de E-ten kan eraf. Zou wel de gps update laten staan. Wel handig om dit 1x per week te laten refreshen (krijgt ie sneller een fix). Wat heb je geactiveerd op opstartscherm? Als je het standaardspul aanzet dan zou je er geen last mee moeten hebben. Heb de telefoon nu al een flinke tijd stabiel draaien. Dus als je vragen hebt ;-)

Zou verder bluetooth uit zetten. Op die manier spaar je flink op het batterijverbruikt. Ook niet constant email refreshen helpt ook. Staat bij mij nu op een kwartier tot half uur voor de accounts die ik heb draaien.

Verder even in de gaten houden dat je de batterij niet leeg raakt omdat je anders je account instellingen kwijt bent. Programma's zoals SPB backup (system restore) helpen hier goed mocht het wel een keer gebeuren.

Ben zelf nog bezig met tekkeon batterij extender: http://www.tekkeon.com/site/products-mypowerall.php. Verdeel van deze extender is dat hij ook je eventuele laptap kan voeden. Verder kun je via de Eten site een muggen batterij van 1850mah aanschaffen. Zelf nog niet gedaan.

Hopelijk heb je hier wat aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211985

Anoniem: 118707 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:28:
FcPipo: alle software van de E-ten kan eraf. Zou wel de gps update laten staan. Wel handig om dit 1x per week te laten refreshen (krijgt ie sneller een fix). Wat heb je geactiveerd op opstartscherm? Als je het standaardspul aanzet dan zou je er geen last mee moeten hebben. Heb de telefoon nu al een flinke tijd stabiel draaien. Dus als je vragen hebt ;-)
Hey Hex...

ik vroeg me zo af he... als jij em stabiel hebt draaien, kun je dan ook:

- altijd bellen, of heeft ie bij jou ook het euvel dat ie af en toe zoiets heeft van... muaaa, dikke vinger, bekijk het!... want dat heeft de mijne dus... dan bel ik iemand op, dus druk op call en dan 1 sec later staat er in het scherm: call ended

- verder heeft ie trekjes als het vastlopen tijdens het gebruik van tomtom, waardoor ik em moet rebooten en dan tomtom opnieuw moet installeren... batterij doet anderhalf uurtje met gps, dus dat is ook niks, maar jaa

heb je ideeën over dat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 02-05 22:11
Is de M700 nog ergens goedkoop met een telefoonabonnement vekrijgbaar? :)
Ik ben namelijk zeer onder de indruk van dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211985

@ Djerique... ik ben het niet...

zeker niet met t-mobile -als het daar aan ligt-

reset-knop gebruik ik best vaak... dat ie niet belt is echt heeeel irritant... ik weet niet, ik raad em niet aan to be quite honest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Anoniem: 118707 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:28:
Verder even in de gaten houden dat je de batterij niet leeg raakt omdat je anders je account instellingen kwijt bent. Programma's zoals SPB backup (system restore) helpen hier goed mocht het wel een keer gebeuren.
Dat je je instellingen kwijt raakt zal wel meevallen.

Ik heb nu al een paar keer de batterij eruit getrokken en ben mijn instellingen niet kwijt geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Ik gebruik zelf deze autolader:

http://www.pdashop.nl/pro...car-charger-mini-usb.html

en deze werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FcPipo: inderdaad het call ended syndroom heb ik ook ;-) Heb het tot nu toe kunnen herleiden naar personen die de telefoon uit hebben, of waarvan nummer is opgeheven of die in gesprek zijn. Nog niet echt als storen ervaren.

Geen oplossing voor kunnen vinden. Op E-ten forum wel over gelezen. Hopelijk oplossing in volgende rom update.

TomTomd 6 draait goed. Alleen zo nu en dan "spook" start van TomTom. Dus zonder dat ik het opstart gaat TomTom zo ineens draaien ;-) Niet echt storend.

nl1bzw: En helaas ben ik altijd mijn instelling kwijt als de batterij leeg is ;-) Maar SPB backup lost dat binnen 5 min. op.

Verder uitermate tevreden met het toestel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 18:05
Eindelijk heb ik mijn m700 NL gekregen. Zelf ben ik niet overtuigd van het toetsel. Qua formaat is hij ook best groot, het ligt niet zo lekker in je hand. Mijn vorig telefoon was een SE P910, Ik vind P910 toch beter gevormd is en lekker in je hand ligt. helaas.

Ik zit hele tijd te zoeken naar de OFF knop, kan het nergens vinden. Het is wel handig als ik sim kaart moet verwisselen. Ik heb geprobeerd de aan/uit knop in te drukken, maar dan gaat het in sleep mode. iemand idee waar ik moet vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118707 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:01:
FcPipo: inderdaad het call ended syndroom heb ik ook ;-) Heb het tot nu toe kunnen herleiden naar personen die de telefoon uit hebben, of waarvan nummer is opgeheven of die in gesprek zijn. Nog niet echt als storen ervaren.

Geen oplossing voor kunnen vinden. Op E-ten forum wel over gelezen. Hopelijk oplossing in volgende rom update.

TomTomd 6 draait goed. Alleen zo nu en dan "spook" start van TomTom. Dus zonder dat ik het opstart gaat TomTom zo ineens draaien ;-) Niet echt storend.

nl1bzw: En helaas ben ik altijd mijn instelling kwijt als de batterij leeg is ;-) Maar SPB backup lost dat binnen 5 min. op.

Verder uitermate tevreden met het toestel ;-)
Kijk een ervaren gebruiker:)

Nu is mijn vraag betreffende de software hoe haal ik dat het erbeste eraf gewoon via "programma's verwijderen?

Ik heb daar bv. speeddail verwijderd maar nu staat ie nog wel op mijn "startscherm" als snelkoppeling weet jij hoe die er weer weggaat?

Daarom vraag ik mij af als ik alles verwijder dat ik niet nog ergens "losse" deeltjes tegenkom?

Tomtom applicatie moet op de PDA zelf staan toch kan niet rechtstreeks op de MicroSD?!

Groet
Pipo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mokkie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:26:
Eindelijk heb ik mijn m700 NL gekregen. Zelf ben ik niet overtuigd van het toetsel. Qua formaat is hij ook best groot, het ligt niet zo lekker in je hand. Mijn vorig telefoon was een SE P910, Ik vind P910 toch beter gevormd is en lekker in je hand ligt. helaas.

Ik zit hele tijd te zoeken naar de OFF knop, kan het nergens vinden. Het is wel handig als ik sim kaart moet verwisselen. Ik heb geprobeerd de aan/uit knop in te drukken, maar dan gaat het in sleep mode. iemand idee waar ik moet vinden???
Hoi,

Het is een PDA dus zit er geen UIT-Knop op.

Ik denk dat het voor je een kwestie van wennen is omdat je een andere "smartphone" bent gewent, maar als je hem onder knie hebt wil je nooit weer anders. Tenminste dat is mijn ervaring ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Het is toch raar. De compact III van t-mobile had wel een uit-knop. Aangezien het ook pda is met wm5. Dus elke keer als ik een sim moet verwisselen, moet ik gewoon accu eruit halen?

Ik moet inderdaad onder de knie hebben. De reden omdat ik wm5 kies, is dat er meer support en mogelijkheden op het net te vinden is. Ik hoop dat het geweldig OS voor me word :P
Anoniem: 211891 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:11:
[...]

Hoi,

Het is een PDA dus zit er geen UIT-Knop op.

Ik denk dat het voor je een kwestie van wennen is omdat je een andere "smartphone" bent gewent, maar als je hem onder knie hebt wil je nooit weer anders. Tenminste dat is mijn ervaring ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Tomtom heb ik geinstalleerd op de toestel zelf en de bestanden/mappen op sd. Het werkt perfect en vertraagd mijn toestel niet :)
Anoniem: 211891 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:07:
[...]

Kijk een ervaren gebruiker:)

Nu is mijn vraag betreffende de software hoe haal ik dat het erbeste eraf gewoon via "programma's verwijderen?

Ik heb daar bv. speeddail verwijderd maar nu staat ie nog wel op mijn "startscherm" als snelkoppeling weet jij hoe die er weer weggaat?

Daarom vraag ik mij af als ik alles verwijder dat ik niet nog ergens "losse" deeltjes tegenkom?

Tomtom applicatie moet op de PDA zelf staan toch kan niet rechtstreeks op de MicroSD?!

Groet
Pipo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FCPipo: Kijk een ervaren gebruiker:)
-> Ervaren gebruiker, ach ja ;-) Pruts ook maar wat. Meestal pakt het goed uit ;-)

FCPipo: Nu is mijn vraag betreffende de software hoe haal ik dat het erbeste eraf gewoon via "programma's verwijderen?
-> Je kunt alles verwijderen. Zie eerdere post van mij op pagina's hiervoor. Ik zou Satalite Upate laten staan. Wel handig omdat TomTom dan een snellere fix krijgt.

FCPipo: Ik heb daar bv. speeddail verwijderd maar nu staat ie nog wel op mijn "startscherm" als snelkoppeling weet jij hoe die er weer weggaat?
-> Makkie ;-) Zie post hiervoor. Via een registry aanpasing kun je hier weer calender plaatsen. Zie mijn posts door te klikken op mijn naam rechts. HIeronder nog een keer een samenvatting:

Het wijzigen van de left softkey speeddail in bijv. calendar.

To change the application launched by the Today screen Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\Open = "\Windows\Calendar.exe" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\(Default) = "Calendar" (REG_SZ string, no quotes)
To change the application launched by the Today screen Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\Open = "\Windows\Start Menu\Programs\Contacts.lnk" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\(Default) = "Contacts" (REG_SZ string, no quotes)

FCPipo: Daarom vraag ik mij af als ik alles verwijder dat ik niet nog ergens "losse" deeltjes tegenkom?
-> Nee. Zijn allemeal op zich zelf staande progjes. Wel even op de battery progjes letten. Kun je misschien ook laten staan. Onder setting. power wordt dit progje namelijk aangesproken. Heb zelf de ervaring dat als ik het today scherm zo schoon mogelijk hou (tasks, email, calender, profile en keylock) en de standaard battery icoon van eten gebruik de batterij behoorlijk lang meegaat.

FCPipo: Tomtom applicatie moet op de PDA zelf staan toch kan niet rechtstreeks op de MicroSD?!
-> Ten alle tijde op MicroSD! Immers kaartmateriaal vreet je telefoon geheugen op ;-) Er worden vedrder een aantal (kleine) files op de telefoon zelf gezet (door TomTOm Home).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 118707 op 12-03-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
info: http://blogs.msdn.com/win...ve/2005/07/14/438991.aspx
Previously, your user data (email, contacts, calendar, settings, apps you installed, etc) were stored in RAM. RAM has the advantage of being really fast, but the significant disadvantage of needing a constant source of power for it to hold its data. Leave your device unplugged for long enough, and you'll lose all your data. Fixing that was the primary reason for moving PocketPCs to Persistent Storage.
Windows Mobile 5 apparaten beschikken allemaal over PS.

In het geval dat je je apparaat dus 2 weken zonder stroom laat liggen en je zet hem aan de lader ben je geen data of instellingen kwijt.

In principe is er geen verschil meer tussen accu half leeg of accu helemaal leeg.

WM2003 had dit nog vaak wel. Main battery empty > data op de device weg.
Vaak moest je dan backups terugzetten via backup software (bij Ipaq's werd deze meegeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Anoniem: 211985 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:46:
dan bel ik iemand op, dus druk op call en dan 1 sec later staat er in het scherm: call ended
Dit heb ik ook, maar slechts zeer af en toe. Ik was nog in de veronderstelling dat ik dat zelf had veroorzaakt door per ongeluk het scherm aan te raken ofzo. Ik vind het niet zo storend, maar het hoort niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hexepeth:

Het wijzigen van de left softkey speeddail in bijv. calendar.

To change the application launched by the Today screen Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\Open = "\Windows\Calendar.exe" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Left soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\112\(Default) = "Calendar" (REG_SZ string, no quotes)
To change the application launched by the Today screen Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\Open = "\Windows\Start Menu\Programs\Contacts.lnk" (REG_SZ string, including quotes)
To change the title of the Right soft key:
- HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\113\(Default) = "Contacts" (REG_SZ string, no quotes)

Sorry, maar het ligt aan mij maar waar vind ik dat. Sorry ben (zo te merken) nog niet helemaal thuis ;)

Werkt Tomtom 5.21 ook met WM 5.0? (Draai inmiddels :) )

Oke ga alle E-ten software verwijderen om plaats te maken dan voor Tomtom. Is wel heel mooi dat ze er software opzetten maar maak dan ook het geheugen ietsjes groter :) :) :) :) :) :)

Bij voorbaat dank,
Pipo _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Hoezo alles verwijderen?

Je kan toch een 2 gb micro SD kaart in je toestel stoppen?

Dan hou je nog zo'n beetje 1 gb over op je kaart wanneer je tomtom met de mappen van west europa installeert.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.