Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18

E-Ten glofiish M700

Deel 1 begon met een simpele TS, maar nu de M700 al enige tijd uit is wordt het wel eens tijd voor een échte topicstart :)

De E-ten glofiish M700
De M700 van E-ten is een PDA/Smartphone (ook wel 'Pocket PC Phone') uitgerust met onder andere een 2MP camera en WiFi- en GPS-functionaliteit. Het is de enige in zijn klasse met uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord, eentje zoals we die we al kennen van onder andere de HTC TyTn.

Het apparaat is sinds eind vorig jaar leverbaar. De prijs hangt in de Pricewatch op het moment van schrijven al enige tijd tussen de €525,- en €559,- (pricewatch: E-Ten M700 | prijshistorie: E-Ten M700)
De specificaties

Operating System

Windows Mobile™ 5.0 for Pocket PCs (AKU 3.2) UK/NL
WM6 firmware update gratis te downloaden

Processor

Samsung SC3 2442 400 MHz Processor

Memory

128 MB Flash ROM, 64 MB SDRAM

Display

2.8", 240 x 320, 65,536 colors, TFT-LCD

Dimensions (LxWxH)

117.5 x 59 x 19.8 mm

Weight

165g (with battery)

Communications

GSM/EDGE Quad-band: 850/900/1800/1900 MHz
GPRS/EGPRS Class B, Multi-slot Class 10 let op: géén 3G
Bluetooth® v2.0 class 2 + EDR,
WiFi IEEE802.11b/g Certificated

GPS

Embedded SiRF Star III chipset, TMC function supported*,
SiRF Instant Fix ( Ephemeris Extension )
*subject to change by region

Camera

Built-in 2.0 mega pixels CMOS camera, up to 1600 x 1200 resolution

Expansibility

Micro SD memory card

Interface/Audio

Built-in microphone and speaker, external stereo headset jack, hands-free mode supported

Interface/Data

Mini USB Sync, headset jack

Ergonomic Design

Touch screen for stylus or fingertip, navigation button, power button, 2 quick application buttons, send/end button, record button, volume control, left soft-key, right soft-key

Battery

Lithium Polymer rechargeable with 1,530 mAh capacity
Talk time* : 5~7 hours
Standby* : 150~200 hours,
Pocket PC usage* : 10~15 hours
GPS usage* : 5~7 hours
* depends on usage

Packing List

glofiish M700, stylus, USB sync cable, AC adaptor, headset, leather case, Getting started CD, quick start guide, standard battery

Externe Links

Algemeen

Officiële website
> User Manual (EN)
> Firmware 354 tip: gebruik SBP Backup voor een naadloze upgrade
M700 forum @ Eten-Users.eu

Reviews

PDAGold
PocketNow
PhoneArena
MobileTechReview
Blogs.msdn.com/mscrmfreak
Massordermobile.blogspot.com

Reviews
in vreemde talen

HPC.ru (Google Translate)
GPS and Co (FR) (Google Translate)
Pocket PC Paradise (FR) (Google Translate)
Smartmania.cz

Ervaringen
In het eerste topic hebben een aantal GoT users hun ervaringen gepost:Bottom line: de specs van de M700 zijn hemels, maar het apparaat is niet perfect. Regelmatig onderwerp van discussie zijn onder andere de (zacht uitgedrukt) niet altijd even goede kwaliteit van de camera, het soms lage volume tijdens het bellen en het ontbreken van backlight voor de secundaire tekens op het toetsenbord. De verschillende reviews en ervaringen waarnaar in bovenstaande is verwezen gaan daar dieper op in.
Tips & Tricks
• Must-try software

PocketBreeze
trialware
$19,95

"Al je afspraken, taken, notities, contacten, berichten en verjaardagen in een overzichtelijke, op tabs gebaseerde Today-plugin." Werkt érg prettig :)

PPCProfiles
donationware
open source

Ter vervanging van de toch ietwat beperkte Scenarios applicatie van E-Ten. Belangrijkste features: automatisch wisselen van 'scenario' aan de hand van PIM-gegevens en een handige Today-plugin (oranje skinfile hier).

Smartskey
freeware

Scroll (PGUP/PGDOWN) met de volumeknoppen, gebruik de L-softkey voor snelle toegang tot het startmenu en de R-softkey als 'OK' knop. (noot1) (noot2)

NullKB
freeware

Een on-screen keyboard (SIP) dat géén ruimte inneemt op het scherm - ideaal voor tijdens het gebruik van het slide-out keyboard.

NoData
freeware

Schakel GPRS-verbindingen zonder moeite in/uit.

• Meer volgt.
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een reactie op deze post worden gemaakt. Een mailtje mag ook: wijs je e-mail client naar dit adres

changelog:
• 26-3 +prijshistorie
• 9-4 +tips&tricks (software)
• 13-5 +WM6
• 22-5 *E-ten Users forum is verhuisd van .net naar .eu (tijdje al..)

[ Voor 20% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 22-05-2007 23:21 . Reden: zie changelog :p ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Heel mooie TS!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie telefoon
Lijkt me dunner dan de mda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit echt te kijken naar dit toestel.

Het bestaat ook in het Frans met een azerty-klavier. Maar zou je het ook in het Engels of Nederlands kunnen krijgen met zo'n klavier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
ben zeer tevreden over de TS :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wijze raad?

Heb alarm voor de 1x geactiveerd. Echter nu krijg ik hem met geen mogelijkheid maar uit. Heb de aanvinkvakjes onder clock&alarms uit gezet maar dit heeft geen effect. Softreset uitgevoerd. Niets help. Elke keer komt het alarm weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
ik kan ze gewoon met die 3 vinkjes uitzette

als je op het bereau blad op de datum klikt en daar dan de 3 vinkjes uit zette ( wel bij het tabblad alarm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuzz!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-01-2021
Iemand een idee?

Vaak zijn de UK versies uitverkocht. Er zouden taalvouten in de NL Rom versie zitten en soms wat minder functionaliteiten? Al heb ik niet kunnen vinden wat dan wel in een UK en niet in een NL versie zit.

Dan vraag ik me af:
Kan je een NL versie updaten met een UK Rom versie om hem Engels te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 17:36
TheBuzz! schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:23:
Iemand een idee?

Vaak zijn de UK versies uitverkocht. Er zouden taalvouten in de NL Rom versie zitten en soms wat minder functionaliteiten? Al heb ik niet kunnen vinden wat dan wel in een UK en niet in een NL versie zit.

Dan vraag ik me af:
Kan je een NL versie updaten met een UK Rom versie om hem Engels te maken?
Nee dat kan niet :) Iemand op een ander forum kreeg een melding dat zijn apparaat er niet geschikt voor is.

Dat was van EN -> NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarm functie is een bug! Zie E-Ten forum. Niet gebruiken dus!

Als je er tegenaan loopt rest alleen een hardreset en het terug zetten van de backup.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Denthis schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:17:
als je op het bereau blad op de datum klikt en daar dan de 3 vinkjes uit zette ( wel bij het tabblad alarm)
Dit werkt voor mij ook prima. Ik heb al talloze malen alarms aan- en uitgezet. Heb je ook ROM 354?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
TheBuzz! schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:23:
[...] Er zouden taalvouten in de NL Rom versie zitten[...]
Waarom maak jij je daar druk om ? 8)7 Sorry, open deurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ROM 354 draaien. De vinkjes ook uitgezet. Hard reset gedaan en backup terug gezet. Gebruik alarm dus niet weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb (na een maand) vrij groot probleem: de persoon die ik bel hoort me niet meer.
Maar als ik 'm op speaker zet, ben ik wel verstaanbaar.

Gebruiken de normale foon-functie en de speaker een andere microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Uit de reviews komt vooral naar voren dat de geluidskwaliteit als telefoon (dus horen en gehoord worden) erg matig is.
Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn NL M700 binnen gekregen. Standaard was hierop de ROM 354 op geinstalleerd, dus dat scheelde weer.

Het enige dat ik tot nu toe opmerk is dat als ik GPRS heb gebruikt dat mijn tijdinstellingen veranderen/terug gesprongen zijn naar Amerikaanse tijd. Dit heeft als nadelige effect dat je -na het weer terugzettten naar Amsterdamse tijd- je hele agenda moet bijwerken op tijden. Is dit probleem bekend en heeft er iemand hier misschien een oplossing voor?

Vassago: geluidskwaliteit is niet te vergelijken met de huidige Nokia's. Soms heb ik het gevoel dat ik in een grot sta te communiceren, beetje hol geluid. Maar heb het nog niet als hinderlijk ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:16:
Heb (na een maand) vrij groot probleem: de persoon die ik bel hoort me niet meer.
Maar als ik 'm op speaker zet, ben ik wel verstaanbaar.
Ik had denk ik zelfde probleem. Als ik mijn headset erin plugde kon men mij wel weer horen, maar zodra ik hem eruit haalde niet meer.
Als ik toen een geluid af speelde (mp3 of video) kwam het geluid ook niet uit de speaker aan de achterkant maar uit het speakertje waar je je oor tegen aan houdt. Als je goed luistert hoor je het heel zacht.
Beetje porren in uitgang van koptelefoon werkte bij mij. Harde reset trouwens ook :)
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:07:
Het enige dat ik tot nu toe opmerk is dat als ik GPRS heb gebruikt dat mijn tijdinstellingen veranderen/terug gesprongen zijn naar Amerikaanse tijd. Dit heeft als nadelige effect dat je -na het weer terugzettten naar Amsterdamse tijd- je hele agenda moet bijwerken op tijden. Is dit probleem bekend en heeft er iemand hier misschien een oplossing voor?
Ik had het probleem dat na gebruik van activesync de tijden ook weer werden terug gezet, misschien is dit gerelateerd.
De oplossing voor mijn geval was dat ik de "thuis" en op "bezoek tijden" gelijk moest zetten. Hierna versprong hij niet meer. Het schijnt een algemene bug te zijn in wm5
Hoop dat het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuzz!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-01-2021
Hummm jammer dat het overzetten van een NL naar EN versie of vise versa niet gaat.
Heb net mijn NL versie gekocht.... maar heb nog geen fauwtjes gevonden hoor... ;-)

Betreft het geluid. Daar ben ik best tevreden over. Zou het verschil misschien ook aan de provider kunnen liggen? Ik heb geen twee SIM kaarten liggen van verschillende providers om te testen, maar heb zelf een van KPN.

Over keyboard...
Ik heb zelf best grote handen en mijn duimen hebben moeite met het soepel drukken van de bovenste rij toetsen. Ik moet naar mijn idee toch best stevig de toetsen in drukken. Ik dacht dat het wel mee zou vallen dat de leestekens niet verlicht zouden zijn... maar dat is inderdaad best wel jammer...
Zit je 's avonds op de bank en dan mis je dat wel... We hebben geen "gezellige" TL verlichting thuis ;-)
Je moet dan echt hem naar het licht draaien om te kijken wat nou waar zit. Hadden ze beter in een lichte kleur op de toetsen kunnen printen??

Verder tot nu toe ben ik blij! Geen probleem om te connecten met de laptop met blauwe tanden om te sync'en. Ook geen problemen met WiFi.. Bereik is ook goed.

Later meer...? misschien .. of meer vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:07:
Heb ROM 354 draaien. De vinkjes ook uitgezet. Hard reset gedaan en backup terug gezet. Gebruik alarm dus niet weer ;-)
Ik gebruik enAlarmPPC voor alarms en als wekker, is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

vassago schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:17:
Uit de reviews komt vooral naar voren dat de geluidskwaliteit als telefoon (dus horen en gehoord worden) erg matig is.
Hoe is dat bij jullie?
Ik versta mensen goed, geluid vind ik in sommige gevallen te luid, minimum geluidsvolume is niet zacht genoeg. Mensen vinden mij zacht klinken. Ik hoor wel mezelf door de speaker, maar zonder vertraging dus het is niet hinderlijk.

Verder soms problemen met de (niet ingeplugde) headset, zoals hierboven beschreven, hij 'denkt' dan dat de headset nog ingeplugd is en dan werken de normale speaker en mic niet. Tijdje porren in het headset gaatje helpt dan.
Met mijn nokia BT carkit werkt alles wel, maar mensen horen zichzelf weer terug met vertraging, dus blijft problematisch om op deze manier te bellen. Mijn workaround is gewoon met de headset bellen.

En verder wordt Windows Mobile na een tijdje trager en trager en dan kan je bijna niet meer typen en het draaien van het scherm van landscape naar portrait en v.v. duurt dan verschrikkelijk traag. Soft reset is het enige wat dan helpt.

Al met al, je kan veel met dit toestel, maar het heeft veel, heel veel kinderziektes. En het is de vraag of die nog ooit worden opgelost door E-ten.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik enAlarmPPC voor alarms en als wekker, is een aanrader!
Klinkt goed ;-) Waar kan ik dat progje ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenx schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:56:
[...]
En verder wordt Windows Mobile na een tijdje trager en trager en dan kan je bijna niet meer typen en het draaien van het scherm van landscape naar portrait en v.v. duurt dan verschrikkelijk traag. Soft reset is het enige wat dan helpt.

Al met al, je kan veel met dit toestel, maar het heeft veel, heel veel kinderziektes. En het is de vraag of die nog ooit worden opgelost door E-ten.
Trager wordende windows heb ik eigenlijk helemaal geen last van, heb dan ook veel programma's die standaard worden mee geleverd eraf gehaald.
Welke ik heb laten staan:
-audiopatch
-phoneservice2.0
-etphone
-gprs wizard 3.0
-gps viewer
-speeddial 3.0

Hierna heb ik nog wel progs installed als tomtom, tcpmp, backup prog, rss lezer, pocket plus, foto viewer en paar games.
Ook heb ik word completion en softkeyboard uitgeschakeld.

Enige problemen die ik heb:
-camera geeft strepen (dit gebeurt als er te weinig licht is welke hij dan probeert te compenseren, als je je camera naar een lichtpunt richt, zie je hem van modus veranderen en zijn de strepen weg)
- heb een keer last gehad dat hij in "headset-modus" bleef hangen

Verder geen problemen gehad! heb hem nu iets meer dan een maand en gebruik hem intensief :)

Weet iemand misschien een progje die ervoor zorgt dat je geheugen kaart in de telefoon wordt gezien als externe schijf ipv een verbinding dmv activesync?
Ik heb WM5torage en Card Export II al geprobeerd maar deze willen niet werken bij mij (windows op mijn laptop zegt dat er een fout is opgetreden bij de installatie van usb device zodra ik hem erin plug).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:51:
[...]

Ik had denk ik zelfde probleem. Als ik mijn headset erin plugde kon men mij wel weer horen, maar zodra ik hem eruit haalde niet meer.
Als ik toen een geluid af speelde (mp3 of video) kwam het geluid ook niet uit de speaker aan de achterkant maar uit het speakertje waar je je oor tegen aan houdt. Als je goed luistert hoor je het heel zacht.
Beetje porren in uitgang van koptelefoon werkte bij mij. Harde reset trouwens ook :)
Als ik de beschrijving zo lees van je, lijkt dat inderdaad het probleem te zijn. Kan het nu nog even niet checken, maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brodit heeft een passieve houder.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/270/848733.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:59:
[...]

Weet iemand misschien een progje die ervoor zorgt dat je geheugen kaart in de telefoon wordt gezien als externe schijf ipv een verbinding dmv activesync?
Ik heb WM5torage en Card Export II al geprobeerd maar deze willen niet werken bij mij (windows op mijn laptop zegt dat er een fout is opgetreden bij de installatie van usb device zodra ik hem erin plug).
Start -> Settings -> Connections -> USB to PC -> "Enable advanced network functionality" uitvinken.
Et voila, WM5torage doet het feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb het toestel net binnen, ik heb alleen wel last van een galm (hoor mezelf als ik bel) is dit "normaal" of hoort dit niet en is dit te verhelpen? in het vorige topic kon ik niets over vinden...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blauwe tanden in combinatie met Vista draaiende?
indien wel dan even toelichten aub
indien niet : wat is het nr van de inkomende blauwe tand com port?
TheBuzz! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:26:
Hummm jammer dat het overzetten van een NL naar EN versie of vise versa niet gaat.
Heb net mijn NL versie gekocht.... maar heb nog geen fauwtjes gevonden hoor... ;-)

Betreft het geluid. Daar ben ik best tevreden over. Zou het verschil misschien ook aan de provider kunnen liggen? Ik heb geen twee SIM kaarten liggen van verschillende providers om te testen, maar heb zelf een van KPN.

Over keyboard...
Ik heb zelf best grote handen en mijn duimen hebben moeite met het soepel drukken van de bovenste rij toetsen. Ik moet naar mijn idee toch best stevig de toetsen in drukken. Ik dacht dat het wel mee zou vallen dat de leestekens niet verlicht zouden zijn... maar dat is inderdaad best wel jammer...
Zit je 's avonds op de bank en dan mis je dat wel... We hebben geen "gezellige" TL verlichting thuis ;-)
Je moet dan echt hem naar het licht draaien om te kijken wat nou waar zit. Hadden ze beter in een lichte kleur op de toetsen kunnen printen??

Verder tot nu toe ben ik blij! Geen probleem om te connecten met de laptop met blauwe tanden om te sync'en. Ook geen problemen met WiFi.. Bereik is ook goed.

Later meer...? misschien .. of meer vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
@drwhois:
COM 5 is bluetooth, daarmee gaat mn blauwe lampje een keertje knipperen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:54:
[...]

Klinkt goed ;-) Waar kan ik dat progje ophalen?
Op je hotmail adres ;)

[ Voor 18% gewijzigd door FrenzyFreak op 30-03-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
paar vraagje over programma's die ik er nog heb opstaan:

ik kan niet vinden of ik die programma's nog echt nodig heb.

Eten skinchanger
SIMManager 2.2
ETEN screenKB
Eten GPRS wizard 3.0
Microsoft Et-phone
Eten phone service 2.0

en wat is het verschil tussen:"
Eten battery en Eten batterymeter service ?

groetjes Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een horizontale houder ?

Zodat het mogelijk is dat je tomtom breder hebt zoals het ook op de Go versies is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Heeft iemand een idee wat beter is mbt toekomstige updates: NL versie of Uk versie?

En heb nog een ander vraagje: heeft iemand geprobeerd (of kan wellicht iemand proberen) om streaming video te bekijken via Wifi? Ik kijk namelijk graag naar tv via internet (via uitzendinggemist, nova, de wereld draait door, etc.) en vroeg me af of dat vlekkeloos draait via Wifi en of deze telefoon snel genoeg is om een breedband uitzending weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Laatst online: 28-08 17:05
heeft iemand een idee waar het drukknopje van de koptelefoon voor dient
ik kan namelijk geen functie ondekken waarmee hij werkt (bv opnemen ophangen telefoongesprekken) of moet je deze inslellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
^ indofk, dat is mij óók een raadsel 8)7
paoloA schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:46:
Heeft iemand een idee wat beter is mbt toekomstige updates: NL versie of Uk versie?
• UK.

En heb nog een ander vraagje: heeft iemand geprobeerd (of kan wellicht iemand proberen) om streaming video te bekijken via Wifi? Ik kijk namelijk graag naar tv via internet (via uitzendinggemist, nova, de wereld draait door, etc.) en vroeg me af of dat vlekkeloos draait via Wifi en of deze telefoon snel genoeg is om een breedband uitzending weer te geven?
• De mobiele Internet Explorer ondersteunt geen embedded video, maar de Media Player (of beter: TCPMP) kan wel prima overweg met normale streaming video links, zoals je die bijvoorbeeld hier kan vinden.

Ik kijk zelf regelmatig de laatste NOS nieuwsuitzendingen en dat werkt perfect. Ik heb verder even de breedband versie van DWDD videobites 29/3 getest en ook die werkt zonder problemen.

Let wel: de M700 heeft geen Intel XScale processor en kan dus niet altijd even goed overweg met hoge resolutie video. Een TCPMP benchmark liet zien dat de maximum throughput wat mijn exemplaar kan hebben op ongeveer 1.4 Mbit/s ligt. In meer cijfers: de (erg dynamische) intro van een Top Gear aflevering in 640x352px, met 1447kbps VBR video en 132kbps CBR audio scoort in de TCPMP benchmark 93.70%. Laat ik het programma dan even doorlopen dan loopt dat wel snel weer op na 100%. Voor de beeldvorming: het komt er op neer dat het bij érg drukke beelden een kléin beetje hakkelt, maar bij normale, rustigere beelden perfect loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Is er ook een horizontale houder ?

Zodat het mogelijk is dat je tomtom breder hebt zoals het ook op de Go versies is ?
Is niet te vinden op de website van Brodit. Misschien kan je de houder draaien?

Ik begrijp ook niet waarom mensen TT breed willen hebben. Ik kijk liever verder vooruit. Als je opzij wil kijken, kijk dan uit het raam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 01:30:
[...]

Ik begrijp ook niet waarom mensen TT breed willen hebben. Ik kijk liever verder vooruit. Als je opzij wil kijken, kijk dan uit het raam. ;)
hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

indofk schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:10:
heeft iemand een idee waar het drukknopje van de koptelefoon voor dient
ik kan namelijk geen functie ondekken waarmee hij werkt (bv opnemen ophangen telefoongesprekken) of moet je deze inslellen
Je moet dat knopje echt twee seconden lang ofzo inhouden, en voor zover ik kan merken is het enige wat je ermee kan gesprekken beantwoorden of ophangen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nav4all en/of de java versie van gmail al aan de praat? ik heb de virtual machine van IBM geinstalleerd maar krijg t niet aan de gang. Nav4all krijg ik wel geinstalleerd en opgestart, maar vindt de GPS niet. Gmail installatie lukt niet. Krijg de melding dat er informatie ontbreekt in het jad bestand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, om mijn eigen vragen maar even te beantwoorden, het lijkt erop dat nav4all (nog?) geen windows mobile versie heeft. De jar file die ik probeer te draaien is voor Nokia....

Gmail is gelukt, zie http://eten-users.eu/index.php?showtopic=6046&hl=gmail, misschien heeft iemand anders er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=147438 staat een brodit houder pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
http://www.gpsplaza.nl/brodit.htm staat ie voor € 24.95
bij de pda houders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 01:30:
[...]

in de verte is er geen verschil tss portrait of landscape
echter wel in de breedte
maw als je TT liggend draaiende hebt zie je meer, van het traject in de breedte, evenveel in de verte als bij rechtopstaand
echter heb je liggend de informatie onderaan die veel groter op je scherm verschijnt, staand kan ik dat al rijdend niet lezen, liggend wel..

doe maar eens de test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb net ook de M700 besteld ter vervanging van mijn ipaq.
Helaas is de nederlandse versie volgens 2call de komende 2 week niet leverbaar.
Dus toch maar voor de engelse versie gegaan.
Maar even een vraag tussendoor. Aangezien TMC nog niet werkend is, hoorde ik dat TomTom via gprs deze informatie kan geven.
Is hiervoor een apart abbonement nodig bij tomtom? En is dit soort informatie ook in het buitenland op te vragen (bijv bij duitse snelwegen)?

[ Voor 3% gewijzigd door YKW op 03-04-2007 16:07 ]

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Dat heet Tom Tom Plus en is zeker niet gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met verzenden van e-mail. Het gaat om mail adressen met een punt in het adres voor de @. Ik krijg continue de melding 'ongeldige geadresseerden'. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Edit: laat maar, moest verificatie instellen ofzo.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Als ik wil synchroniseren met de pc (alleen de contact personen), dan doet hij maar contacten de rest komt niet in me outlook te staan hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:25:
Ik heb een probleem met verzenden van e-mail. Het gaat om mail adressen met een punt in het adres voor de @. Ik krijg continue de melding 'ongeldige geadresseerden'. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb het net voor je getest. Bij mij is het geen probleem, wordt verzonden en komt ook aan. Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Denthis schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:43:
Als ik wil synchroniseren met de pc (alleen de contact personen), dan doet hij maar contacten de rest komt niet in me outlook te staan hoe kan dit ?
Je kunt aanvinken in activesync wat er gesynchroniseerd moet worden. Bij mij worden ook afspraken en taken gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
deechtewber schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:29:
[...]

Ik heb het net voor je getest. Bij mij is het geen probleem, wordt verzonden en komt ook aan. Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

[...]

Je kunt aanvinken in activesync wat er gesynchroniseerd moet worden. Bij mij worden ook afspraken en taken gedaan.
ja dat heb ik gedaan ik alleen contact personen

maar hij doet 3 willekeurige personen synchronisere meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

even via de m700 een post doen.
Ik heb nog 2 vragen, wie kan mij daar mee helpen?
Kan ik op de engelse versie nl. spellingscontrole krijgen?
En hoe werkt de joystick..die doet het nl niet. is dit met software in te stellen?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
hoe bedoel je YKW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Ik wil graag nederlandse spellingschecker op mijn engelse Eten.
daarnaast dacht ik eigenlijk dat het middelste knopje (soort joystick) ook een joystick functie zou hebben.
Maar klaarblijkelijk werkt het alleen als enter toets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
De ENTER toets is zo beweeglijk zodat je je vinger erop kunt houden tijdens het bedienen van de 4-weg knop... Zo zit hij dus niet in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 16:33
Ik heb een aantal vraagjes.
Het lijkt erop dat een hoop instellingen niet bewaard worden, voorbeeldjes:
Onder inkomende oproepen het ik staan dat mijn telefoon moet trillen en bellen als ik word gebeld. Het wordt niet echt onthouden, het gaat misschien 1 keer goed, en de volgende keer staat hij alleen op bellen.

De tijdzone wordt ook niet onthouden. Hij blijft maar op -5 eastern US staan, verander je hem naar +1 amsterdam, dan staan alle afspraken weer goed, maar de tijd weer niet. Oke die kun je ook veranderen, en alles staat weer goed. Na een dag of een keer in de opladeren staat de tijdzone weer op -5 eastern US. Heb ik toevallig een maandag ochtend modelletje of weten jullie misschien of het een bekende bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
de instelling voor je ring tone en vibratie kun je op 2 plekken instellen, dat probleem heb ik ook gehad:
plek1: start - settings - phone

plek2: start - programs - phone - scenarios ( daar kun je profiele aanmaken, net zoals gewone gsm's)

bij mij was dit het probleem

hopelijk ook bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Ik had hetzelfde probleem met die tijd.

Het was weg toen ik de "bezoek" tijd ook naar de nederlandse tijd had veranderd.

Misschien een optie om hetzelfde te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brodit heeft aktieve houders.

cigarettenplug
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/968733.jpg

Molexaansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/971733.jpg

Volgens mij kan je de houder wel 90° draaien, maar dan steekt die kabel zo vreemd weg natuurlijk. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:02:
[...]

in de verte is er geen verschil tss portrait of landscape
echter wel in de breedte
maw als je TT liggend draaiende hebt zie je meer, van het traject in de breedte, evenveel in de verte als bij rechtopstaand
echter heb je liggend de informatie onderaan die veel groter op je scherm verschijnt, staand kan ik dat al rijdend niet lezen, liggend wel..

doe maar eens de test...
Je scherm wordt niet groter als je de E-ten draait he.
Heb het net even getest.
Bij landscape zie je in de verte minder.
En de informatie wordt wel breder uitgesmeerd, maar het lettertype is even groot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
antwoord hier op vind ik niet op eten forum, miss hier nog een keer.

Ik wil me m700 synchroniseren met me pc, ( alleen me contacte synchroniseren).
Als ik op synchroniseer klik dan begint hij, maar hij zet maar 3 contacte op me pc, de eerste 2 en 1 willekeurige uit me lijst.

Hoe kan dit ?
en waarom doet hij niet al mijn contact personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Weet er iemand of er nog actieve forums zijn over de Eten M700?
Ik kan op Pocketinfo, eten-users.eu en dit forum weinig nieuws vinden. meer dan 1 post per dag komt er vaak niet terecht... Ook het www.eten.com schijnt al een week plat te liggen... Erg jammer dat er geen tweaks of spannende updates te vinden zijn voor dit apparaat...

De klachten blijven hetzelfde, maar de oplossingen zijn niet voor handen... Of denk iedereen dat de WM6 die volgende maand uit zou moeten komen (als gerucht) echt het wondermiddel gaat zijn wat alle problemen gaat fixen en de camera mooie streeploze plaatjes laat schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het E-Ten forum gaat verder op:

http://eten-users.eu/inde...f79e35d14254&showforum=42

Wie kent het "verschijnsel" dat email account allemaal goed staan ingesteld (ophalen email om de 15 min) waarbij er NIETS gebeurt (incl. push-mail via mail2web)? Dus er wordt geen email opgehaald. Doe ik het handmatig dat wordt email wel opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 16:33
nl1bzw schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 02:13:
Ik had hetzelfde probleem met die tijd.

Het was weg toen ik de "bezoek" tijd ook naar de nederlandse tijd had veranderd.

Misschien een optie om hetzelfde te proberen.

Denthis schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:45:
de instelling voor je ring tone en vibratie kun je op 2 plekken instellen, dat probleem heb ik ook gehad:
plek1: start - settings - phone

plek2: start - programs - phone - scenarios ( daar kun je profiele aanmaken, net zoals gewone gsm's)

bij mij was dit het probleem

hopelijk ook bij jou
Dank jullie wel, dat heeft mijn problemen idd opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
joostman schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:38:
Ik kan op Pocketinfo, eten-users.eu en dit forum weinig nieuws vinden. meer dan 1 post per dag komt er vaak niet terecht
Op eten-users.eu lopen vele actieve draadjes en komen tientallen posts per dag binnen. Behoorlijk actief dus, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adapt heeft een alu pantser om onze precious te beschermen tegen krassen en stoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.be/images/product/image.php?id=48035&dimensionid=1&shopid=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 11:58
Vraag 1)

Weten jullie of de m700 compatible is met de bleutooth stereo headset "HBH-DS970" van Sony-Ericsson?

En is dit puur voor afspelen van audio, of werken de skip/next/pause-buttons ook?

Vraag 2)

Ik vermoed dat radio op de m700 alleen werkt icm de meegeleverde headset ivm ingebouwde antenne...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam hier en daar nog wat links naar een "officiele" e-ten carkit tegen:
http://www.pdamax.de/?art_nr=ez-006&sid=
en
http://www.expansys.com/p.aspx?i=144918&asource=M700
helaas bij beiden hetzelfde crappy plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:26:
Adapt heeft een alu pantser om onze precious te beschermen tegen krassen en stoten.
Ik heb dit ding voor 28 dollar besteld bij PDair.com en heb hem nu een tijdje. De verzending ging prima en snel en was gratis. Het werkt heel goed. Hij heeft mijn M700 inmiddels een keer met succes beschermd tijdens een val. De case is stevig. Alleen is hij inmiddels niet meer overal zo mooi glimmend zilverkleurig. Her en der zitten er wat donkere slijtplekken op, waar hij frequent in contact komt met sleutels in mijn broekzak. Hij wordt er dus niet mooier op en uiteraard wordt de aanblik van de M700 met case er een stukje lomper op. Hij doet echter prima waarvoor ik hem heb gekocht: beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
joostman schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:38:
Weet er iemand of er nog actieve forums zijn over de Eten M700?
Ik kan op Pocketinfo, eten-users.eu en dit forum weinig nieuws vinden. meer dan 1 post per dag komt er vaak niet terecht... Ook het www.eten.com schijnt al een week plat te liggen... Erg jammer dat er geen tweaks of spannende updates te vinden zijn voor dit apparaat...
Check http://www.etencorp.com/Support/download.php

Zo te zien verhuisd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deechtewber schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:28:
[...]

Ik heb dit ding voor 28 dollar besteld bij PDair.com en heb hem nu een tijdje. De verzending ging prima en snel en was gratis. Het werkt heel goed. Hij heeft mijn M700 inmiddels een keer met succes beschermd tijdens een val. De case is stevig. Alleen is hij inmiddels niet meer overal zo mooi glimmend zilverkleurig. Her en der zitten er wat donkere slijtplekken op, waar hij frequent in contact komt met sleutels in mijn broekzak. Hij wordt er dus niet mooier op en uiteraard wordt de aanblik van de M700 met case er een stukje lomper op. Hij doet echter prima waarvoor ik hem heb gekocht: beschermen.
Ja, dat was te verwachten. Alu is een redelijk zacht metaal he.

Kan hij vlot in en uit de case? Want hij zal dagelijks gebruikt worden voor navigatie, en dan moet hij in de houder.
Worden bepaalde knoppen afgedekt? Is de stylus nog goed bereikbaar? En het touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:52:
kwam hier en daar nog wat links naar een "officiele" e-ten carkit tegen:
http://www.pdamax.de/?art_nr=ez-006&sid=
en
http://www.expansys.com/p.aspx?i=144918&asource=M700
helaas bij beiden hetzelfde crappy plaatje
Geef mij dan toch maar zo'n brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zag op http://www.mugenpowerbatterijen.nl/pda_eten.html dat er een nieuwe battery is voor de M700. De 3600mAh, prijs € 58,60.

Iemand al ervaring met dit ding?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Een Back-Cover vervangende accu...maakt je M700 weer wat dikker.
Jammer dat de afmetingen er niet bijstaan. Voorlopig voldoet de standaard accu nog wel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deel 1 van dit topic melde een aantal mensen dat men last heeft van het "call ended" syndroom. Dat betekent dat je niet meer kan bellen (je kiest het nummer, na 1 of 2 seconden krijg je een piepje en de melding "call ended"). Ik heb het even gechecked, op dat moment ben ik ook niet meer bereikbaar, inkomende oproepen worden meteen naar de voicemail doorgeschakeld. Erg irritant dus, ik wil wel met dat ding kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Remedies die ik tot nu toe heb uitgevonden: soft reset en via wireless manager GSM uit en daarna weer aanzetten. Duurt trouwens ook vreselijk lang...

Iemand een idee waar deze bug vandaan komt? Zou E-ten software eraf gooien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:20

Praetextatus

the dutch_paki

Weet iemand hoe t zit met de upgrades voor WM6? Of die al ergens te verkrijgen zijn o.i.d.?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praetextatus schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:56:
Weet iemand hoe t zit met de upgrades voor WM6? Of die al ergens te verkrijgen zijn o.i.d.?
check
http://www.digitimes.com/...07/03/15&pages=VL&seq=201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:20

Praetextatus

the dutch_paki

Ok bedankt. Dus nog niet te krijgen helaas. Het is wel minder dat de E-ten community nog stukken kleiner is dan de HTC (tytn) community. Anders zou die er al zijn denk ik :X

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed ook dat als HTC eindelijk een device met toetsenbord en GPS (lees: kaiser) lanceert, er niet al te veel redenen meer zulllen zijn om een e-ten te kopen. of het moet de prijs zijn. Ik had dit weekend mijn M700 naast de HTC 9100 van iemand anders liggen, dan valt met name het klunky design en de frummelige algemene constructie vd e-ten op, en een aantal dommigheden in het ontwerp (e-ten heeft waarschijnlijk gewoon minder meters gemaakt). Bijvoorbeeld: de toetsen van de HTC hebben wel verlichte symbooltjes en de bovenste rij is ook voor mensen met dikke duimen te bedienen.
Maar goed, dat is de tragiek vd early adaptor.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:51:
Kan hij vlot in en uit de case? Want hij zal dagelijks gebruikt worden voor navigatie, en dan moet hij in de houder.
Worden bepaalde knoppen afgedekt? Is de stylus nog goed bereikbaar? En het touchscreen?
De M700 kan makkelijk in en uit de PDAir-case. Hij klemt er wel een beetje in natuurlijk maar dat moet ook. Alle knoppen en de stylus zijn beschikbaar, alleen het scherm is afgedekt, maar dat is natuurlijk ook wat je wil. Als ik ermee navigeer heb ik hem ook in de case, maar dat hangt natuurlijk af van je houder. Je moet hem er dan alleen uithalen als je van bestemming wilt veranderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 11:58
boefje79 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:22:
Vraag 1)

Weten jullie of de m700 compatible is met de bleutooth stereo headset "HBH-DS970" van Sony-Ericsson?

En is dit puur voor afspelen van audio, of werken de skip/next/pause-buttons ook?

Vraag 2)

Ik vermoed dat radio op de m700 alleen werkt icm de meegeleverde headset ivm ingebouwde antenne...?
uiteindelijk heb ik de Motorola S705 gekocht.

Deze bluetooth dongle heeft ingebouwde radio (dus geen probleem met wel/geen antenne) en een 3,5" audio jack-aansluiting, zodat je je eigen dopjes kan gebruiken.

ingebouwde accu, welke is op te laden via mini-usb.

al met al helemaal compleet naar mijn zin. een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deechtewber schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:21:
[...]

De M700 kan makkelijk in en uit de PDAir-case. Hij klemt er wel een beetje in natuurlijk maar dat moet ook. Alle knoppen en de stylus zijn beschikbaar, alleen het scherm is afgedekt, maar dat is natuurlijk ook wat je wil. Als ik ermee navigeer heb ik hem ook in de case, maar dat hangt natuurlijk af van je houder. Je moet hem er dan alleen uithalen als je van bestemming wilt veranderen ofzo.
Bedankt voor de info. Kga er maar zo eentje kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga van de week ook een andere telefoon bestellen, alleen zit ik te twijfelen tussen de E-Ten M700 of de E-Ten X500.
Dus eentje met toetsenbord, of eentje zonder. Het prijsverschil is 50 euro bij de aanbieder die ik heb gezien. Dat is het probleem niet zo. Alleen vraag ik me af of ik zo'n toetsenbord echt nodig heb.
De X500 heeft als voordeel dat 'ie bijna 5mm dunner is. Is zo'n toetsenbord ook een beetje stevig, of is dat een gammele constructie.
En, is zo'n toetsenbord echt nodig?
Ik stel deze vraag btw in alle 2 de topics, das lekker makkelijk (antwoorden van de eigenaren) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
^ Persoonlijk vind ik het toetsenbord onmisbaar, maar ik werk dan ook regelmatig aan teksten wanneer ik in de trein zit (of gewoon lekker buiten in de zon 8)). Voor smsjes/notities is de meerwaarde vrij klein. Bottom line: ben je van plan echt veel te gaan schrijven op je apparaat kies dan de M700, is dat niet het geval dan kan je ook de X500 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hoe is het gesteld met de constructie van het toetsenbordje (het mechanisme?).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:49:
Ik ga van de week ook een andere telefoon bestellen, alleen zit ik te twijfelen tussen de E-Ten M700 of de E-Ten X500.
Dus eentje met toetsenbord, of eentje zonder. Het prijsverschil is 50 euro bij de aanbieder die ik heb gezien. Dat is het probleem niet zo. Alleen vraag ik me af of ik zo'n toetsenbord echt nodig heb.
De X500 heeft als voordeel dat 'ie bijna 5mm dunner is. Is zo'n toetsenbord ook een beetje stevig, of is dat een gammele constructie.
En, is zo'n toetsenbord echt nodig?
Ik stel deze vraag btw in alle 2 de topics, das lekker makkelijk (antwoorden van de eigenaren) :P
Ik heb ben bezig met de Ameo, mocht je belang hebben bij mijn M700 ;-) Die staat te koop:

http://www.marktplaats.nl...%252FRn2GBc%253D%26df%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
Oke een melding en een paar vragen....

Melding:
Volgens mij is er een patch / vernieuwde versie voor de Quicklink, te downloaden van http://www.eten.ru/board/download.php?id=11790 Het lijkt bij mij te werken. Zou voor de wekerheid nog wel een backup maken met bv SPB backup.

Gevonden in een thread op eten users forum: http://eten-users.eu/index.php?showtopic=8170&st=0

Vragen:
- Weet iemand de functie van de Download Agent, die je bij de programs lijst kan vinden? Ik kan er nooit updates vinden en zou ook niet weten waar die vandaan zouden moeten worden aangestuurd.
- Weet iemand of je de font size in de zoom SMS kan verkleinen? Ik vind dit op zich een handig tooltje omdat je rustig je SMS kan bekijken, bij notifications verdwijnt hij binnen de tijd dat ik het gelezen heb. Het nadeel van de zoom SMS is dat de letters echt erg groot zijn, dat je weer moet scrollen. Een Registry hack is ook prima...
- Weet iemand hoe je de alarmen voor de birthday reminder kan instellen? momenteel waarschuwt deze tool mij om 23:45 dat er morgen een verjaardag is. Een instelling dat deze naar een meer schappelijke / handigere tijd kan worden gezet is volgens mij niet aanwezig....Een Registry hack is ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
-tom-562 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:45:
Prima! De toetsen voelen prettig aan en het schuifmechanisme werkt nog steeds goed. Maar bedenk wel even of het gemis van verlichting voor de secundaire tekens op de toetsen een gemis zal zijn voor je of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:45:
Hij schuift prima. Constructie is niet rock solid: als ik em in mijn zak/tas heb staat ie daarna soms een heel klein beetje open. Het bovenstuk (scherm) heeft toch wel wat speling ten opzicht van het onderstuk (toetsenbord), vooral aan de kant vd volumeknoppen (links als je em 'rechtop" houdt). Ik schat zo'n halve millimeter. Verder laat het schermdeel zich een heel klein beetje draaien (in het vlak van het scherm als je begriijpt wat ik bedoel..) tov het toestendeel. Mijn oordeel is dattie wel een klein beetje gammel is. In ieder geval nu (na 4 weken) al gammeler dan een HTC 9100 van 3 jaar oud die ik laatst in mijn handen had.

Ik zou eerlijk gezegd op een HTC wachten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
Ma.rkus.nl schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:33:
[...]

Prima! De toetsen voelen prettig aan en het schuifmechanisme werkt nog steeds goed. Maar bedenk wel even of het gemis van verlichting voor de secundaire tekens op de toetsen een gemis zal zijn voor je of niet.
Zelf gebruik ik altijd mijn hand boven het scherm als een soort van afdakje. Vaak geeft dat net genoeg weerspiegeling om de juiste toets te geven. Het blijft behelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

tnx voor de replies iig. Ik ga denk ik voor de X500. Toetsenbord ga ik niet veel gebruiken (documenten heb ik een laptop voor), alhoewel het wel pimp is natuurlijk zo'n toetsenbord.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de M700 gekocht en gebruikte het toetsenbord de eerste dagen ook niet veel, echte de laatste tijd steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiber
  • Laatst online: 15:52
Heeft hier iemand de M700 in combinatie met Pocket Internet Totaal van T-mobile?
Hoe bevalt de snelheid en kun je bijvoorbeeld ook de mobiele versie van maps.google.com goed gebruiken en windows live messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

doet de TMC het wel of niet?
De topicstart is daar wat vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:31:
nee, die doet het niet. Functionaliteit zit wel in de GPS chip ingebakken, maar e-ten schijnt een of ander eigen protocol in de software te hebben gebruikt. Met TT/Navigon/I-go werkt ie niet, met R66 schijnt er wel iets mogelijk te zijn, maar die heb ik nog niet kunnen testen.
Wel jammer. Je zou altijd nog TT+ kunnen overwegen, maar dat gaat je wel ieder jaar abbo geld kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Gaiber schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:30:
Heeft hier iemand de M700 in combinatie met Pocket Internet Totaal van T-mobile?
Hoe bevalt de snelheid en kun je bijvoorbeeld ook de mobiele versie van maps.google.com goed gebruiken en windows live messenger?
de snelheid is wat je er van kunt verwachten (via gprs)
je kunt het een beetje vergelijken met een inbel verbinding (5kbps) die je vroeger had
op je pc
msn gaat goed ik merk geen verschil met tussen pc en m700
google maps werkt ook goed

kijk af en toe live streams (alleen low stream)
en luister na internet radio(low stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand al ervaring met de high capacity accu van mugen?

http://www.mugenpowerbatterijen.nl/pda_eten.html

De bult aan de achterkant een beetje "normale" proporties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander vraagje, wellicht compleet off-topic, ik hang mijn PPC via activesync aan een compu die online is. Wat moet ik doen om de internettoegang door te sluizen naar mijn PPC? Het lijkt me een voor de hand liggende functie, maar ondanks een aardige partij googelen en verbindingen instellen krijg ik het niet voormekaar. iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over active sync via bluetooth. (E-ten M700)
Ik doe alles precies hoe het voorgeschreven wordt door windows maar bij de laatste stap moet ik activesync opstarten van de PDA starten en naar menu gaan en op Conect via bluetooth.
Alleen deze optie zit er niet bij.
Kan me iemand vertellen hoe ik dit moet oplossen?
Of moet dat bij dit type net iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
joostman schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:45:
Volgens mij is er een patch / vernieuwde versie voor de Quicklink, te downloaden van http://www.eten.ru/board/download.php?id=11790 Het lijkt bij mij te werken. Zou voor de wekerheid nog wel een backup maken met bv SPB backup.
Gevonden in een thread op eten users forum: http://eten-users.eu/index.php?showtopic=8170&st=0
Deze versie loste het probleem bij mij niet op. De verderop in de draad op eten-users.eu geposte versie echter wel!
j-w schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:31:
Nee. De TMC via RDS doet het niet met Navigon, Miomaps, Igo, Route66, Alturion en Destinator. Tom Tom heeft alleen maar verkeersinfo via GPRS (datakosten en abonnementskosten TT+). Route66 biedt wel verkeersinfo via GPRS en dat werkt wel. Wat de kwaliteit daarvan is weet ik niet. In ieder geval geen flitsers...
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:53:
Wat moet ik doen om de internettoegang door te sluizen naar mijn PPC? Het lijkt me een voor de hand liggende functie, maar ondanks een aardige partij googelen en verbindingen instellen krijg ik het niet voormekaar.
Zoek het in je firewall. Diverse firewallprogramma's geven problemen met activesync. Vaak moet je aparte regels opstellen of zaken excluden. Google eens op activesync en je firewall programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
is het mogelijk om

Via 3fm.nl ofzo radio te luistere vanaf internet zodat ik geen oordopjes nodig hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
^ Ja :)

Open http://home.versatel.nl/c.pootjes05/ via je PDA. Je vind er een hele rits met streams van zowel TV- als radiostations, waaronder natuurlijk ook 3FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
Voor mobiele flitsers zou je dit kunnen proberen:

http://www.flitsservice.nl/mobiel/flitsnav/flitsnav.html
Pagina: 1 2 3 4 Laatste