quote:
ollSNAKEllo schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:33:
[...]
Bedankt voor je antwoord voor zover.
Maar ik heb toch nog 2 vragen betreffende mijn voeding.
1. Ik heb gekeken naar de waarden die je me hebt gegeven: "continu 14 A, met een max van 18 amperres.". Maar ik kom er niet helemaal uit welke waarden je bedoelt. Daarom post ik hierbij even een foto van mijn voeding:
[
afbeelding]
Als jij/iemand even de waarden zou willen checken, en mij kunnen vertellen welke het precies zijn.
2. Ik ben ook van plan een
Logitech G7 Laser Cordless Mouse te kopen. Deze laad de batterijen op via usb, ik vroeg mij af of dit de voeding ook nog beinvloed als het laadstation continu is aangesloten op de usb.
Tnx in advance.
Edit: Wat kan er eigenlijk gebeuren als de voeding bij het opstarten net die "halve seconde" niet voldoende ampere kan leveren? Gaat het spul dan (sneller) kapot?
Waar ik mijn tweede schijf voor wil gebruiken is eigenlijk alleen om mijn Ghost-image, iso's, muziek, foto's e.d. appart van de OS HD te bewaren.
De voeding kan continu 16A leveren, dit is dus voldoende. Wat de voeding heel even aan piekstroom kan leveren is niet bekend, maar ik denk dat hij wel voldoende kan leveren om je HD's op te starten.
Mocht hij dit niet kunnen dat zal je systeem niet (lekker) opstarten. Koppel je de dvd speler(s) los en hij boot dan wel goed dan kan je voeding het dus net niet aan.
Je muis laad trouwens op van de 5 volt, en deze lijn staat eigelijk los van de 12 volt lijn. Dus je muis heeft geen invloed op je systeem..
quote:
blacktarantulaX schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:44:
Hmm nu wil ik hier zelf eens een vraagje posten,
Ik heb 'n paar maanden geleden een OCZ GameXStream 600W gekocht, voor mijn nieuwe systeem (wat er pas over een maand of 3 komt

). Ik koos voor 600W, dat was in die tijd best wel veel, ik had het idee dat ik daar een lange tijd mee vooruit zou kunnen.. Niet dus, met het uitkomen van de G80 werd 1kW haast een vereiste..
Nu heb ik gevraagd of er van mijn geliefde (

) GameXStream serie nog een 1000Watter uit zou komen. Indien dit het geval is, ga ik proberen of ik mijn oude 600W GXS om kan ruilen met bijbetaling voor een 1000Watter..
Maar is dit een verstandige keus, ik bedoel: kan ik met 1kW wél een paar jaar vooruit, want ik heb het gevoel dat het vereiste Wattage de laatste/komende tijd alleen maar aan het steigen is en 1kW straks nóg niet genoeg is..
(Ik vind het dus nogmaals heel belangrijk om met mijn aankoop nog zeker een jaar of 2 te kunnen doorgaan..)
600 Watt is al enorm vel. Een voeding van één kilowatt is gwoon te veel en echt extreem overdreven. Ik weet niet wat voor pc de voeding van stroom moet voorzien, maar hieronder even twee systemen die echt een 600 en ee 1.000 watt voeding nodig hebben:
600 watt:
E6600 overgeklokt op 3.6 Ghz
2 GB pc6400
luxe moederbord
twee maal een 8800 GTS in SLI met overklok
1 x raptor
4 HD's
dikke geluidskaart
dvd speler
dvd brander
verzameling casefans en lampjes
1.000 watt:
E6600 extreem overgeklokt met waterkoeling of een QX6800 (quadcore cpu) met overklok en WC
pc8000 geheugen
high end moederbord
twee maal een 8800 GTX in SLI met overklok en waterkoeling
high end geluidskaart
losse raidkaart
2 raptors
6 HD's
waterkoeling
physics kaart
dvd speler
dvd brander
casemod lichtjes
Zoals je ziet zijn dit beide ultra high end systemen. Ik kan mij niet voorstellen dat je een soortgelijk systeem heb. Als je dit topic doorkijk zie je dat ook de meest recente systemen voldoende hebben aan een 430 watt voeding.
De grootste stroomverbruikers in de pc zijn de cpu en de gpu. Biede onderdelen probeert men zo energiezuinig mogelijk te maken, ook in de toekomst. Het energieverbruik van de cpu en gpu zal in de toekomst dus niet extreem gaan stijgen, het zal eerder minder worden. Een "standaard game pc" van nu zal dus net zoveel stroom nodig hebben dan een game pc die j eover een paar jaar maakt. Ik denk zelfs dat het energieverbruik alleen maar omlaag gaat...
Dus je kan gewoon je huidige voeding behouden, of je moet wel zo'n extreme pc hebben...