Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 16 november 2006

mijn systeem:

intel pentium dual core 930 (3.0 ghz)
4 x 512 mb ddr2 533 mhz
msi nvidia geforce 7900 GTO
250 gb sata hdd
dvd-rom
dvd-rw

valt telkens uit of freezed hard (moet resetten) tijdens een 3dmark run of enkel en alleen al tijdens het wijzigen van de video settings in nfs carbon naar het maximum
als ik de videokaart weer vervang door de oorspronkelijke radeon x600 is er niets aan de hand
het is overigens een debranded HP met een merkloze voeding van 350 watt

ligt dit aan de voeding denken jullie?

quote:
Tweeke schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:39:
Wat is precies het probleem hiermee? Er even vanuitgaande dat die Antecfan voldoende airflow heeft
Probleem kan zijn dat de ene fan bij een lage spanning wel draait en de andere fan niet. Dus mogelijk: de originele fan draait in een bepaalde situatie terwijl de vervangende fan daar niet draait. De tempregeling is afgesteld op de originele fan, en niet zomaar op elke fan.

Nu in praktijk gaat dit niet per definitie problemen geven, kans is zelfs eerder klein schat ik. Vervangen kan dus, maar houdt de zaak wel goed in het oog, en kijk of de vervangende fan direct goed begint te draaien met een koude start etc (want koud -> fan mag traag draaien -> spanning mag laag -> niet elke fan draait even goed bij een lage spanning). Kijk ook of de tempregeling nog goed werkt wanneer de temp begint te stijgen (voor wanneer de tempgeregelde spanning ook nog eens belastingsafhankelijk is, want niet elke fan trekt evenveel stroom, en gaat dus niet een even grote belasting op de regeling geven).
Gewoon testen en zien of alles goedgaat. Zeker het goed opspinnen bij koude start is een voorwaarde.

disco stu wijzigde dit bericht 26-11-2006 01:21 (4%)

moederbord

quote:
KillaR schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:07:
mijn systeem:

intel pentium dual core 930 (3.0 ghz)
4 x 512 mb ddr2 533 mhz
msi nvidia geforce 7900 GTO
250 gb sata hdd
dvd-rom
dvd-rw

valt telkens uit of freezed hard (moet resetten) tijdens een 3dmark run of enkel en alleen al tijdens het wijzigen van de video settings in nfs carbon naar het maximum
als ik de videokaart weer vervang door de oorspronkelijke radeon x600 is er niets aan de hand
het is overigens een debranded HP met een merkloze voeding van 350 watt

ligt dit aan de voeding denken jullie?
Het ligt niet aan je voeding omdat de X600 net zoveel energie verbruikt als de 7900GTO. Het probleem zit waarschijnlijk in je drivers omdat je ATI en Nvidia kaarten door elkaar gebruikt. Het beste kun je als je van videokaartmerk wiselt een verse Windows installeren met alle nieuwe drivers. Ik denk daarom ook als je Windows opnieuw installeert dat je probleem weg moet zijn.

De theorie is het idealisme van de praktijk.

quote:
theodouma schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:18:
[...]

Het ligt niet aan je voeding omdat de X600 net zoveel energie verbruikt als de 7900GTO. Het probleem zit waarschijnlijk in je drivers omdat je ATI en Nvidia kaarten door elkaar gebruikt. Het beste kun je als je van videokaartmerk wiselt een verse Windows installeren met alle nieuwe drivers. Ik denk daarom ook als je Windows opnieuw installeert dat je probleem weg moet zijn.
de x600 die erin zit is silent, heeft geen fan, is niet aangesloten op 6 pins stroomtoevoer, en haalt gruwelijk veel lagere scores, lijkt me niet dattie evenveel stroom gebruikt dan toch?

verder is het zo dat de pc meestal in 1 keer gewoon uitvalt en opnieuw opstart, en dit is toch meeastal te wijten aan niet genoeg voeding?

heb ook telkens de driver uninstalled via apparaat beheer en de software via add/remove software en gereboot voordat ik de nieuwe kaart erin zette, verder heeft de x600 geen problemen nadat de 7900gto erin is geweest...

maar ik zal eens een nieuwe winxp installatie proberen vanavond...

KillaR wijzigde dit bericht 26-11-2006 15:02 (19%)

Consumentenmannetje
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
disco stu schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:19:
[...]

Probleem kan zijn dat de ene fan bij een lage spanning wel draait en de andere fan niet. Dus mogelijk: de originele fan draait in een bepaalde situatie terwijl de vervangende fan daar niet draait. De tempregeling is afgesteld op de originele fan, en niet zomaar op elke fan.

Nu in praktijk gaat dit niet per definitie problemen geven, kans is zelfs eerder klein schat ik. Vervangen kan dus, maar houdt de zaak wel goed in het oog, en kijk of de vervangende fan direct goed begint te draaien met een koude start etc (want koud -> fan mag traag draaien -> spanning mag laag -> niet elke fan draait even goed bij een lage spanning). Kijk ook of de tempregeling nog goed werkt wanneer de temp begint te stijgen (voor wanneer de tempgeregelde spanning ook nog eens belastingsafhankelijk is, want niet elke fan trekt evenveel stroom, en gaat dus niet een even grote belasting op de regeling geven).
Gewoon testen en zien of alles goedgaat. Zeker het goed opspinnen bij koude start is een voorwaarde.
Bedankt voor het antwoord, theodouma ook bedankt trouwens. Ik ga het zeker even proberen, als het werkt, dan is het een makkelijke (en goedkope) oplossing.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Ik zoek een nieuwe voeding, maar weet niet precies wat voor een.
Hij moet van een goed merk zijn, redelijk stil (120mm fan), en niet te duur +/- ¤50.
Er zit nu een 250watt voeding in, maar die houd het echt bijna niet meer. De 12 volt lijk zakt vaak naar 11.67v! Ook moet er een nieuwe in omdat er een nieuwe videokaart in komt.
De Ti4200 die er nu in zit word waarschijnlijk vervangen door een 7600GT 256mb AGP.

Hier de specs:

Dfi ns30-fs moederbord
Intel pentium 4 2533 Mhz northwood
XFX 7600 GT 256mb agp
2x 512 pc 3200 (1024mb)
Dvd-rom speler
CD-RW vikker.
Seagate IDE 120 gb
1x 80mm intake fan
2x 80mm outtake fan

Bvd

Doing things I'm good at.

quote:
booger schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:58:
Ik zoek een nieuwe voeding, maar weet niet precies wat voor een.
Hij moet van een goed merk zijn, redelijk stil (120mm fan), en niet te duur +/- ¤50.
Er zit nu een 250watt voeding in, maar die houd het echt bijna niet meer. De 12 volt lijk zakt vaak naar 11.67v! Ook moet er een nieuwe in omdat er een nieuwe videokaart in komt.
De Ti4200 die er nu in zit word waarschijnlijk vervangen door een 7600GT 256mb AGP.

Hier de specs:

Dfi ns30-fs moederbord
Intel pentium 4 2533 Mhz northwood
XFX 7600 GT 256mb agp
2x 512 pc 3200 (1024mb)
Dvd-rom speler
CD-RW vikker.
Seagate IDE 120 gb
1x 80mm intake fan
2x 80mm outtake fan

Bvd
Kijk eens naar deze:
Zalman ZM360B-APS, 360W
Tagan TG380-U01, 380W
Spire SP-ATX-500W RockeTeer III, 500W

Hebben niet allemaal een 120MM fan, maar ik neem aan dat het meer om de geluidsproduktie gaat, dan om de fan zelf.
Weet dat deze voedingen ruim voldoende tot goed zijn voor jouw configuratie en lde prijs ligt rond de ¤50,-.
Welke je moet nemen weet ik niet. Lees even wat reviews en beslis dan zelf... :)

na schone winx installatie met 7900gto erin gedaan te hebben werkt de kaart weer toppie, thx voor de info, heb dus geen nieuwe voeding nodig ;)

nog een andere vraag though, op de algemene pc beneden heb ik even zon voltage meting uitgeveord en zit de 12 volt lijn op 7.2 V. !!!

gemeten met everest en met asus pc probe

het systeem is een intel pentium 4 1.7 ghz 640mb sdram 60 gb hdd dvd-rom cd-rw plus een radeon 9800 pro 256 mb runnent op een 200-250 watts voeding (de standaard voeding die al ind ehp kast zat) enigste wat in deze pc is gewijzigd na aankoop is de videokaart en wat extra geheugen
pc is overigens al 5 jaar oud maar loopt nog steeds goed

is deze 7.2 volt waarde wel reeel vraag ik me dan af, of kan het heel goed da de pc nog wel normaal runned met zon voltage...

quote:
KillaR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:11:
is deze 7.2 volt waarde wel reeel vraag ik me dan af, of kan het heel goed da de pc nog wel normaal runned met zon voltage...
Normaal niet, pc zou niet meer werken met zulkeen lage spanning. Kijk eens na met andere software/bios/multimeter.

moederbord

quote:
KillaR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:11:
na schone winx installatie met 7900gto erin gedaan te hebben werkt de kaart weer toppie, thx voor de info, heb dus geen nieuwe voeding nodig ;)

nog een andere vraag though, op de algemene pc beneden heb ik even zon voltage meting uitgeveord en zit de 12 volt lijn op 7.2 V. !!!

gemeten met everest en met asus pc probe

het systeem is een intel pentium 4 1.7 ghz 640mb sdram 60 gb hdd dvd-rom cd-rw plus een radeon 9800 pro 256 mb runnent op een 200-250 watts voeding (de standaard voeding die al ind ehp kast zat) enigste wat in deze pc is gewijzigd na aankoop is de videokaart en wat extra geheugen
pc is overigens al 5 jaar oud maar loopt nog steeds goed

Met 7.2 volt ging de pc niet eens aan! Als je een multimeter bij de hand heb en je meet de 12 volt rail dan zul je zien dat deze gewoon 12 volt is geen 7.2 volt.. Sofware zit er vaak naast als het aankomt op het meten van spanning. Dit is best "normaal" en ook absoluut niet schadelijk voor de pc. Je moederbord is dus ook niet stuk, ondanks dat hij een foute spanning uitleest.

Hmmz, nadat ik zaterdag een nieuwe graka had aangeschaft, deed m'n pc het nog...
Nu (woensdag dus) geeft m'n beeldscherm strepen aan (drivers geinstalleerd enzo verder)
Dus ik vermoed dat dit aan voeding ligt

systemspecs:
AMD sempron 2800 +
80 gb maxtor hdd(wil 't nog uitbreiden)
Sapphrie Ati Radeon X1600PRO 512 mb
512 DDR PC3200 + 256 DDR PC3200 Ram
DVD-RW
Voeding weet ik geen specs van maar ik vermoed 350 watt.

Iemand idee'tje wat voor voeding hier bij past?

//Thapous - Specs

Doing things I'm good at.

quote:
Thapous schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:29:
Hmmz, nadat ik zaterdag een nieuwe graka had aangeschaft, deed m'n pc het nog...
Nu (woensdag dus) geeft m'n beeldscherm strepen aan (drivers geinstalleerd enzo verder)

systemspecs:
AMD sempron 2800 +
DVD-RW

Als je voeding daadwerkelijk 350 watt is, dan voldoet deze ruimschoots hoor! Kijk eerst eens of het niet aan je videokaart ligt. Heb je deze al overgeclockt? Wellicht draait de fan niet meer? Is ie op een andere manier overhit geraakt, of kapot gegaan.
Ik zou eerst eens alles uitsluiten voordat je een nieuwe voeding wilt gaan aanschaffen.
Nogmaals: 350 watt is ruim en ruim voldoende voor je systeem! :)

Hell wat een mooi topic.

Ik heb dus een vraag. Ik had,

Asps P4P800SE mobo
P4 3,2E (presscot) processor
2 * 512Mb Kingston Hyperx + 2 * 256Mb idem geheugen.
Highpoint Rocketraid 133 ATA raid kaart, PCI
XFX Revo64 SATA raid kaart, PCI
Belkin Wireless network kaart, PCI
Creative 5.1 geluidskaart.
Sapphire Ati Radeon X1600 Pro 256Mb
2 * Maxtor 120Gb ATA hdd´s
2 * Maxtor 80 Gb SATA (1) hdd´s
1 * Western Digital 80 Gb SATA (1) hdd
1 * Maxtor 250 Gb SATA (2) hdd
1 * Philips DVD rewriter
2 * Lite-on CD rewriter
1 floppydiskdrive
5 Casefans, Zalman cu700 op de x1600

Verder via USB aangesloten
sitecom bluetooth usb dongle
US-Robotics Wireless network device

Dit alles op een Aopen voeding met type nummer,

AO350-12APNF
De voeding geeft 18A op de 12 volt lijn.

M´n systeem was overklokbaar tot
processorsnelheid 3,6Ghz met FSB van 1028 (ofzo)
Dat was volledig stabiel

Nu wil ik een nieuw systeem samenstellen:

GigaByte Moederbord GA-965P-S3
Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB, PC6400
Club3D VGA Radeon X1950 Pro 512 MB
Processor, Intel celeron D 2,93Ghz voorlopig.

Daarin wil ik meenemen m´n belkin wireless netwerk kaart,
de 3 SATA 80Gb´s op de XFX PCI kaart en de SATA 250Gb´s
En natuurlijk een DVD drive, de Philips brander.

Ik heb zitten rekenen maar ik kom er niet uit.
Want elke keer als ik klaar ben met rekenen dan blijkt dat de voeding mijn oude rack al niet had kunnen laten draaien.

Kan ik deze voeding wel meenemen naar m´n nieuwe pc?
Help ?

Ik als tweaker wacht dan ook op de AIO-muismat met oa; bluetooth, wifi, wi-sound, wi-video, cardreader voor 750Gb bootable-flashkaart, gsm on-mat, 10 usb connectors enzo

moederbord

quote:
Thapous schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:29:

systemspecs:
AMD sempron 2800 +
DVD-RW

Ik zou eens naar de voeding kijken, want als je niet weet wat je in je systeem heb is de kans reeel dat je te maken heb met een standaard no name voeding die bij een standaard kast zit, en dat zijn niet de betrouwbaarste voedingen. Als je als voeding een goede 300+ watt voeding heb is je voeding zwaar genog voor je systeem. Een goede voeding is er één waar een merk op staat. Sweex, Qtec en Trust zijn geen merken maar is rommel. He je dus een voeding van 350 watt waar geen merk op staat is het aan te raden om deze te vervangen.
Wil je een andere voeding kopen dan is een 350 watt voeding een goede keuze.
quote:
Raymond P schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:34:
Hell wat een mooi topic.

Ik heb dus een vraag. Ik had,

Asps P4P800SE mobo
P4 3,2E (presscot) processor
2 * 512Mb Kingston Hyperx + 2 * 256Mb idem geheugen.
Highpoint Rocketraid 133 ATA raid kaart, PCI
XFX Revo64 SATA raid kaart, PCI
Belkin Wireless network kaart, PCI
Creative 5.1 geluidskaart.
Sapphire Ati Radeon X1600 Pro 256Mb
2 * Maxtor 120Gb ATA hdd´s
2 * Maxtor 80 Gb SATA (1) hdd´s
1 * Western Digital 80 Gb SATA (1) hdd
1 * Maxtor 250 Gb SATA (2) hdd
1 * Philips DVD rewriter
2 * Lite-on CD rewriter
1 floppydiskdrive
5 Casefans, Zalman cu700 op de x1600

Verder via USB aangesloten
sitecom bluetooth usb dongle
US-Robotics Wireless network device

Dit alles op een Aopen voeding met type nummer,

AO350-12APNF
De voeding geeft 18A op de 12 volt lijn.

M´n systeem was overklokbaar tot
processorsnelheid 3,6Ghz met FSB van 1028 (ofzo)
Dat was volledig stabiel

Nu wil ik een nieuw systeem samenstellen:

GigaByte Moederbord GA-965P-S3
Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB, PC6400
Club3D VGA Radeon X1950 Pro 512 MB
Processor, Intel celeron D 2,93Ghz voorlopig.

Daarin wil ik meenemen m´n belkin wireless netwerk kaart,
de 3 SATA 80Gb´s op de XFX PCI kaart en de SATA 250Gb´s
En natuurlijk een DVD drive, de Philips brander.

Ik heb zitten rekenen maar ik kom er niet uit.
Want elke keer als ik klaar ben met rekenen dan blijkt dat de voeding mijn oude rack al niet had kunnen laten draaien.

Kan ik deze voeding wel meenemen naar m´n nieuwe pc?
Help ?
Dat kan.
Je nieuwe cpu is wat zuiniger dan je huidige. Voglens mij verbruikt een Presscot zomaar 90 watt terwijl een celeron niet hoger komt dan de 70 watt. Je huidige videokaart verbruikt weer ongeveer 25 watt minder dan je nieuwe kaart, dus de combinatie van oude cpu en gpu verbruikt ongever net zoveel watt als de nieuwe cpu en gpu.
Gezien je een celeron neemt met pc6400 geheugen lijkt het erop dat het geld even op is en dat je de celeron binnenkort gaat vervangen voor een core2duo. De C2D staat bekend als er goede overklokker en ik neem aan dat je dit ook wilt doen en dat je heb echt op z'n maximale fsb wilt laten draaien (geen OC van 10 of 20% dus). Ook met deze overklok zal je voeding je systeem nog kunnen voeden, al zal hij het er wel soms moelijk mee hebben want je zult dan echt op z'n maximale vermogen zitten.
Ik raad je daarom ook aan om, als je de celeron gaat vervangen voor een core2duo, de voeding ook te vervangen voor een 450+ watt model. Met 450 watt heb je namelijk altijd voldoende en de mogelijkheid om nog een HD bij te plaatsen.

quote:
theodouma schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:03:
[...]

Dat kan.
Je nieuwe cpu is wat zuiniger dan je huidige. Voglens mij verbruikt een Presscot zomaar 90 watt terwijl een celeron niet hoger komt dan de 70 watt. Je huidige videokaart verbruikt weer ongeveer 25 watt minder dan je nieuwe kaart, dus de combinatie van oude cpu en gpu verbruikt ongever net zoveel watt als de nieuwe cpu en gpu.
Gezien je een celeron neemt met pc6400 geheugen lijkt het erop dat het geld even op is en dat je de celeron binnenkort gaat vervangen voor een core2duo. De C2D staat bekend als er goede overklokker en ik neem aan dat je dit ook wilt doen en dat je heb echt op z'n maximale fsb wilt laten draaien (geen OC van 10 of 20% dus). Ook met deze overklok zal je voeding je systeem nog kunnen voeden, al zal hij het er wel soms moelijk mee hebben want je zult dan echt op z'n maximale vermogen zitten.
Ik raad je daarom ook aan om, als je de celeron gaat vervangen voor een core2duo, de voeding ook te vervangen voor een 450+ watt model. Met 450 watt heb je namelijk altijd voldoende en de mogelijkheid om nog een HD bij te plaatsen.
Uhuh geld is op dan.. :( maar idd C2D rocks big time
De 3,2E verbruikte 113 Watts, overgeclocked waarschijnlijk nog meer, voltage stond op 1,675V.
En als ik dus de 2 x maxtor 120Gb ATA + highpint kaartje weglaat en de geluidskaart dan zou ik dus even kunnen wachten met aanschaf van de voeding en het nieuwe systeem alvast binnen kunnen halen! :9~

Je bent mijn held. _/-\o_

Ik als tweaker wacht dan ook op de AIO-muismat met oa; bluetooth, wifi, wi-sound, wi-video, cardreader voor 750Gb bootable-flashkaart, gsm on-mat, 10 usb connectors enzo

quote:
disco stu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:35:
[...]

Uiteraard gaat een zwaardere voeding dan geen probleem mogen geven.

Nameten kan je natuurlijk altijd: in bios of beter is met multimeter, voltages bij lage belasting vergelijken met voltages bij hoge belasting en nabij uitval van het systeem.
Om hier nog even op te reageren (vorige topic):

Ik heb mijn voeding (Fortron 300W Zen) inmiddels omgeruild voor een zelfde exemplaar en deze doet het wel :) Was dus inderdaad een defect...

moederbord

quote:
Raymond P schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:10:
[...]

Uhuh geld is op dan.. :( maar idd C2D rocks big time
De 3,2E verbruikte 113 Watts, overgeclocked waarschijnlijk nog meer, voltage stond op 1,675V.
En als ik dus de 2 x maxtor 120Gb ATA + highpint kaartje weglaat en de geluidskaart dan zou ik dus even kunnen wachten met aanschaf van de voeding en het nieuwe systeem alvast binnen kunnen halen! :9~

Je bent mijn held. _/-\o_
Je kunt ook je ATA controller houden met je schijven en de C2D zwaar overklokken. Een zwaar overgeklokte C2D zal niet snel meer dan 110 watt gaan verbruiken (C2D op 400 Mhz fsb en +0.1 Vcore). Je huidige cpu zal met z'n overklok zeker meer dan 150 watt verbruiken, dus daamee verbruikt de nieuwe cpu allleen al 40 watt minder als hij overgeklokt is.

quote:
bosaap22 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:21:
[...]

Als je voeding daadwerkelijk 350 watt is, dan voldoet deze ruimschoots hoor! Kijk eerst eens of het niet aan je videokaart ligt. Heb je deze al overgeclockt? Wellicht draait de fan niet meer? Is ie op een andere manier overhit geraakt, of kapot gegaan.
Ik zou eerst eens alles uitsluiten voordat je een nieuwe voeding wilt gaan aanschaffen.
Nogmaals: 350 watt is ruim en ruim voldoende voor je systeem! :)
Dank u:), volgens iemand die dr wat meer verstand van heeft zijn de drivers niet goed geinstalleerd,
dus kan daar ook nog aan liggen, die jongen komt nog langs dus dan zal het wel goedkomen,

nogmaals dank:)

//Thapous - Specs

Cooler Master Behuizing Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Tagan Voeding TG480-U22 480 Watt
Asus Moederbord P5B-E Plus
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Kit Of 2
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Ik zit met een moeilijke beslissing, dit systeem ben ik van plan te gaan kopen. Later als de Dx10 kaarten in prijs dalen ben ik van plan om er 1 in te zetten. Mijn vraag is dus of ik dan voldoende heb aan de voeding?

moederbord

quote:
dyVus schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:07:
Cooler Master Behuizing Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Tagan Voeding TG480-U22 480 Watt
Asus Moederbord P5B-E Plus
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Kit Of 2
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Ik zit met een moeilijke beslissing, dit systeem ben ik van plan te gaan kopen. Later als de Dx10 kaarten in prijs dalen ben ik van plan om er 1 in te zetten. Mijn vraag is dus of ik dan voldoende heb aan de voeding?
Je voeding kan makkelijk een DX10 kaart aan. Volgens mij kan je voeding 30 Amperres leveren op de 12 volt waarvan er ongeveer 10 nodig zijn voor de cpu, HD en mobo. Je houd dan 20 amperres over die gebruikt kunnen worden door een videkaart. En 20 amperers op 12 volt geeft een vermogen van 240 watt. Ofwel, je kan een videokaart in je systeem plaatsen van maximaal 240 watt.
Een 8800 GTX verbruikt zo'n 150 watt, dus die kun je zonder enige moeite in je systeem zetten. Je heb zelfs met een 8800 GTX in je pc nog voldoende watt over om een berg HD's bij te plaatsen, de cpu zwaar over te klokken en een aantal pic-e kaarten bij te plaatsen!

Ik ben via mijn eigen topic hier heen gewezen en moest ik dit posten:
quote:
ok nog even weer over de voeding, hier de complete lijst, ja gewoon hier in deze post.

Asus Moederbord P5W DH Deluxe
Zalman CPU Koeler CNPS9700-CU LED Koper
MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB / Asus VGA Radeon EAX1950XT/HTVDP 256 MB
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 (of anders een betere in de prijsklasse 270euro)
WD Caviar Special Edition 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA /150

Verder zit er in mijn kastje:

1x 120MM fan
2x 120MM BlueLed Fan (kastkoeler & voeding)
3x 80MM BlueLed fan
1x 80MM fan
1xDVD speler
1xCD/RW
1x3"5floppy
3x 20CM cold cathode
1xUV 30CM cold cathode
1xIDE 80GB Maxtor
1xS-ATA WD
1xSoundBlaster Audigy 2ZS Platinum

Daarbij wordt dus de niet genoemde essientele onderdelen vervangen door mijn lijstje die bovenstaand is. Alles zit nu op een 450Watt voeding, maar er komt daarnaast een 400GB WD S-ATA disk in, maar de 80GB Maxtor (IDE) gaat er uit, naar mijn fileserver.

Als alternatief voor voeding heb ik:
Asus Voeding Atlas A-55GA 550 Watt ActivePFC, Zilver, Geen, 20- En 24-pins

100 Watt meer dus. Ik weet het niet zeker, maar ik moet niet hebben dat ik de 400GB niet kan laten draaien en 1 CD speler en de casemods uit moet doen omdat ik te weinig energie heb.

Ik hoor graag meer. Ik weet er echter niet zéér veel van.
Zoals er al staat, weet ik er weinig van. Watt, Amperres en dergelijke snap ik niet. Het wordt de 7900GTO versie van MSI die ik als vidoekaart ga gebruiken.

Kortom, welke voeding heb ik nodig. Momenteel heb ik een 450Watt voeding van Asus (¤60,00) er in zitten. Wellicht zal de 600 watt een overkill zijn maar ik vind Asus een redelijk goed merk.

Ook dit had ik er nog in staan:
quote:
Een betere voeding en volgens Salland > Van tweakers, een A-merk voeding

[28043] Zalman Voeding ZM600-HP 600 Watt ActivePFC, Retail, Heatpipe Technologie, 20- En 24-pins
Bron: http://naarsa.nl/?pid=28043

[23795] OCZ Voeding GameXStream 600 Watt ActivePFC, Zwart, Blue Leds, 24-pins
Bron: http://naarsa.nl/?pid=23795

About whiners: If someone would give you a brick of gold, you probably complain it was to heavy.

Ik wil binnenkort een nieuwe voeding aanschaffen, omdat de huidige veels teveel lawaai maakt. Na lang zoeken en reviews doorspitten ben ik uitgekomen op de Enermax Liberty. Ik vraag me eigelijk nog af of 400W voor mijn systeem genoeg is. Ik ga waarschijnlijk over ongeveer een half jaar nog upgraden met een nieuw moederbord + PCI-E videokaart.

Mijn huidige systeem:

Asus P5P-800
Intel Pentium 4 630 (3,0 GHz, 2 Mb Cache)
Sapphire Radeon 9600 XT
1 Gb Kingston DIMM geheugen
160 Gb WD Caviar SE
dvd-rom
dvd-recorder
moederbord

quote:
ReSpawNmNL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:32:
Ik ben via mijn eigen topic hier heen gewezen en moest ik dit posten:

[...]

Zoals er al staat, weet ik er weinig van. Watt, Amperres en dergelijke snap ik niet. Het wordt de 7900GTO versie van MSI die ik als vidoekaart ga gebruiken.

Kortom, welke voeding heb ik nodig. Momenteel heb ik een 450Watt voeding van Asus (¤60,00) er in zitten. Wellicht zal de 600 watt een overkill zijn maar ik vind Asus een redelijk goed merk.

Ook dit had ik er nog in staan:

[...]
Gezien je geheugen wil je overklokken. Met de 7900 GTO kaart zal je systeem ruim voldoende hebben aan een 350 watt voeding, ook met een leuke overklok. Ze je de Ati kaart erin dan heb je aan een 400 watt voeding ruim voldoede.
Dus als je de Asus 450 watt voeding al heb hoef je deze niet te vervangen. Moet je nog een voeding kopen en had je de asus in gedachten kun je ook de Antec Basiq 350 watt nemen voor de 7900 GTO, deze is bji Azerty 35 euro. Als je de Ati kaart plaatst is de Asus die je in gedachten had een goede keuze, deze is bij Azerty 50 euro en is daarmee één van de goedkoopste goede 400+ watt voedingen.
Een voeding van meer dan 500 watt is eigelijk erg overdreven voor je systeem en het maakt je voeding ook onnodig extra duur.

moederbord

quote:
RvO_6 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:15:
Ik wil binnenkort een nieuwe voeding aanschaffen, omdat de huidige veels teveel lawaai maakt. Na lang zoeken en reviews doorspitten ben ik uitgekomen op de Enermax Liberty. Ik vraag me eigelijk nog af of 400W voor mijn systeem genoeg is. Ik ga waarschijnlijk over ongeveer een half jaar nog upgraden met een nieuw moederbord + PCI-E videokaart.

Mijn huidige systeem:

Asus P5P-800
Intel Pentium 4 630 (3,0 GHz, 2 Mb Cache)
Sapphire Radeon 9600 XT
1 Gb Kingston DIMM geheugen
160 Gb WD Caviar SE
dvd-rom
dvd-recorder
Voor jouw systeem is een 250 watt voeding zelfs nog voldoende, al zal deze het wel zwaar krijgen.
Je wilt upgraden naar een ander mobo+vga. Ik kan zeer moeilijk zeggen of je voeding jouw upgrade aankan omdat jij nog niet weet wat je gaat nemen. Als je een DX10 videokaart neem van 160 watt (8800 GTX bijv, echt een straalkachel) dan zal je voeding het erg zwaar krijgen en heb je geen ruimte voor een overklok of een extra HD.

Tussen nu en een half jaar komen er erg veel nieuwe videokaarten op de markt. Ati komt met een nieuwe DX10 serie en die van Nvidia wordt ook uitgebreid. Helaas verbruiken DX10 kaarten erg veel energie. Jij weet nu nog niet welke videokaart jij wilt nemen, en ik weet niet hoeveel jouw videokaart gaat verbruiken. Ik adviseer je daarom ook om de voeding van je pc pas te vervangen als je ook het mobo en de gpu gaat vervangen.

Mocht je echt nu je voeding willen vervangen en niet over een half jaar dan raad ik je een 450 watt voeding aan omdat je zo zeker ben dat je voeding voldoede is voor je nieuwe systeem.
Je kan echter ook proberen de ventilator in je huidige voeding te vervangen door één die wel stil is. Je sluit dan de fan direct aan op de 12 volt in je pc. Je heb dan voor enkele euro's een stille voeding waarmee je nog makkelijk vooruit kan tot je nieuwe upgrade. :)

theodouma wijzigde dit bericht 01-12-2006 13:36 (7%)

Reg. datum: 18 oktober 2006

Welke voeding zouden jullie mij hierbij adviseren

behuizing: antec P180
Mobo: Msi p965 Neo-f
Cpu: Core 2 duo e6400
Geheugen 2x 512 MB DDR2 Pqi pc4200 (komt waarschijnlijk in de toekomst nog hetzelfde bij)
Gpu: Msi 7900 Gto
Samsung dvd writer x2
Seagate barracuda 320 GB 16 mb Sata II

Is het nu essentieel dat ik ook een Antec voeding erbij neem( staat in de manual dat het aan te raden is een NEO of Truepower te nemen) of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?

dank u!

a3aanm wijzigde dit bericht 01-12-2006 18:08 (23%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws