Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kubi55
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-07 01:15
quote:
The_Sukkel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:11:
[...]

Nu weer wat constructievere opmerkingen:
Nu de kast gewoon lekker draait en ik zeker weet dat alles het goed doet (ik houd 'm dus) denk ik erover om 'm iets verder te tweaken. Aangezien de kast gebouwd is op stilte wil ik daar ook wat meer werk van maken. De HDD's zijn idd in vergelijking met de rest van de kast meer hoorbaar dan wanneer ze in een stofzuiger zouden zijn ingebouwd. Ik wil daar wat aan doen door dempers te monteren (tips?). Daarnaast wil ik testen of ik met een stillere casefan ook nog wat kan winnen (ook de betere ball-bearing of fluid sleeve casefans kosten "drie keer niets"...). Tenslotte wil ik wellicht een andere voeding inbouwen, maar een echt goede stille kost al snel EUR 80-120, dus ik probeer het eerst met de "huis tuin en keuken sweex" uit mijn oude PC. Die voeding is nog maar een paar maanden oud, maar mogelijk net iets stiller dan de standaard die in de kast zit. Met een beetje tweaken zal deze kast gezien de fanloze GPU en CPU nog veel stiller te krijgen moeten zijn...
Ik kan je vertellen dat ook voedingen van zo rond de 100euro niet altijd zo stil zijn als je zou verwachten. Ik heb laatst een andere fan in mijn tagan u15 voeding moeten bouwen, om het geluid een beetje te dimmen. Kan je misschien ook voor kiezen.. andere(stillere fan dr in ;)

Hdd's kan je misschien in een 5,25inch HDD Silencer plaatsen. Koeler(mits goede airflow) en stiller.. Zijn alleen wel duur. Deze bijvoorbeeld: Silentmaxx HD-Silencer 2.0 - zwart

• DikkieDick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-07 21:14
quote:
cocico schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:02:
[...]

Ok, maar dan heb je geen tuner, een slechtere grafische kaart, minder aansluitmogelijkheden, ... Dan vraag ik me af: waarom heb je die snelheid nodig? Games kun je hier toch niet mee spelen in hoge resoluties, en voor videobewerking heb je beter meer geheugen en twee harde schijven.
Autocad en Photoshop en van die dingen zullen dan natuurlijk wel weer goed draaien.
TV-kaart zet ik uit de oude over. Ik heb doordat ik de oude harde schijven niet over kon zetten nu een zooi externe harde schijven. Had er al 2 en er komen er hierdoor 2 bij. Zit ik met zo'n 800MB aan externe harde schijven. ;-)
Zo nu en dan een spelletje spelen (auto- of motorracen) lijkt me toch niet een al te groot probleem voor de videokaart. Wellicht gooi ik er nog een extra GB in.

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-05 15:46
Vraagje over het terugbrengen van de ALDI pc

Heeft iemand hem al teruggebracht? en zo ja:
- moest alles keurig weer in verpakking zitten?
- werd er goed gecontroleerd op eventuele kapotte hardware?

Ik wil hem zelf namelijk voor 28 december terugbrengen, maar een pootje van de keyboard is beschadigd en het piepschuim van de doos is bij de bovenkant gebroken. De doos ziet er zelf ook veel gebruikt uit.

• cisco2002
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-02-2008
Ik ben over deze pc gewoon redelijk tevreden...nog niet tegen problemen aangelopen of zo...mediacentre editie etc heb ik alleen niets aan omdat pc op een aparte kamer staat. Heb daar wel casema maar kabel is errug slecht (in de muur is denk ik kabel beschadigd of zo...).

Heb alleen wat vraagjes:

- Ik heb de PC in Hoogstraten, Belgie gekocht (woon in Breda, waar alles na een uur was uitverkocht) en zou ik hem terug willen brengen, moet dat dan voor 28 december wat ik hier een paar keer voorbij heb zien komen? en Kan ik de PC in NL terug brengen denk je ?

- Ik heb een Apacer 2GB SD kaart, die goed werkte in mijn oude Medion PC en nog steeds in mij Mitac Mio 168. Echter de Medion 8818 leest deze niet ? iemand enig idee ? Een 512MB Kingston leest de PC wel....

Thanx!

• The_Sukkel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-07 11:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Even een update op de videocapturing via de analoge video-ingang op de frontpanel:
Dat kan prima met Windows Moviemaker:
C:\Program Files\Movie Maker\moviemk.exe

Let erop dat als device de 713xBDA Analog Capture is geselecteerd.
Kies voor videoinvoerbron: composiet.
Kies bij de overige instellingen voor de hoge kwaliteit (640x480 30 fps)

En capturen maar... gewoon alle oude videobanden overzetten, gaat prima...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Djerique
Heeft iemand de 8818 al teruggebracht? en zo ja:

@ xIngmarx: Heb jij dat geheugenreepje al ontvangen?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Djerique schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:25:
Vraagje over het terugbrengen van de ALDI pc

Heeft iemand hem al teruggebracht? en zo ja:

Ik wil hem zelf namelijk voor 28 december terugbrengen, maar een pootje van de keyboard is beschadigd en het piepschuim van de doos is bij de bovenkant gebroken. De doos ziet er zelf ook veel gebruikt uit.
quote:
Djerique schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:30:
Heeft iemand de 8818 al teruggebracht? en zo ja:
[...]
Djerique, er is een reden waarom niemand reageert op je post. Het herhalen heeft echt geen zin. Je zal dit toch echt zelf moeten oplossen met de plaatselijke Aldi.

Als je constructieve bijdragen en tips hebt aan de bezitters van een 8818 dan erg graag, maar het alsmaar blijven vragen of/hoe je kapotte hardware langs een al dan niet goed controlerende Aldi-medewerker kan loodsen versta ik daar niet onder. In jouw geval is het zelfs een beetje dom, want stel je nu voor dat een ALDI-medewerker meeleest op dit forum en leest dat de ALDI niet goed controleert op kapotgemaakte(?) hardware? Wat dan?

Verder veel succes met het inleveren en het samenstellen van jouw nieuwe systeem, welke (gezien jouw lijst) een paar honderd euro duurder zal zijn, maar waarschijnijk minder complete multimediamogelijkheden zal hebben in vergelijking met deze 8818. Maar laat ons dŠt dan nog even weten... is echt veel interessanter dan herhaaldelijk bedelen om tips hoe kapotgemaakte hardware langs een niet goed oplettende ALDi-medewerker te smokkelen.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• CharlieFox
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-03 20:06
Djerique, ik kan wel wat melden over dat terugbrengen. Mijn 8818 teruggebracht op 18/12 na aankoop op 29/11, zie eerdere reacties van mij. Zoals verwacht terugbrengen geen enkel probleem en anders had ik dat gewoon geŽist, het zijn namelijk hun eigen verkoopvoorwaarden, zonder enige uitleg terug binnen 1 maand. Natuurlijk is het louter en alleen afhankelijk van het feit wie de bedrijfsleider is. De een zal wel de hardware checken, de ander niet. Die van mij nam niet eens de moeite om 'm uit de open doos (ik wist niet meer, lees: had niet zoveel zin om alles netjes in de doos te krijgen) te halen. Echt, dat geldt voor het hele leven, in ieder bedrijf, winkel of club: Helemaal afhankelijk met wie je schakelt. Er kan dan wel een beleid van hogerhand uitgestippelt zijn, maar uiteindelijk merk je "op de vloer" hoe 't in de praktijk werkt. Ik heb een nieuwe bon gehad c.q. verlangd en geldig tot 18/1. Tweede pc dus meegenomen naar huis. Echter ...

Dit kreng heeft precies hetzelfde! Ik begrijp ook echt niet waarom niemand anders (buiten m'n schoonvader om) hier last van heeft. Ik heb er echt geen verklaring voor. De Aldi bedrijfsleider vertelde me ook dat hij er circa 50 verkocht had en ik de eerste was die 'm terugbracht.

Dus weer dezelfde foutmeldingen bij gewoon een simpele, basale copieerslag en ook buiten het netwerk om, dus van schijf (extern) naar schijf (intern of vice versa). Gelijk al met pc configuratie uit de winkel. Ik heb 't natuurlijk gelijk als een bezetene zitten testen na thuiskomst. Inmiddels alweer diverse tools op los gelaten als Sis Sandra, Everest, UBCD, Bart's Bootdisk etc. Niets te vinden. Deze gaat dus ook terug voor de 18-de en dan w8 ik wel tot de lichting van maart. Wellicht dan weer nog verbeterde versies, wie weet.

Alvast hartelijk dank voor de replies!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
CharlieFox schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:06:
Djerique, ik kan wel wat melden over dat terugbrengen. Mijn 8818 teruggebracht op 18/12 na aankoop op 29/11, zie eerdere reacties van mij. Zoals verwacht terugbrengen geen enkel probleem en anders had ik dat gewoon geŽist, het zijn namelijk hun eigen verkoopvoorwaarden, zonder enige uitleg terug binnen 1 maand. Natuurlijk is het louter en alleen afhankelijk van het feit wie de bedrijfsleider is. De een zal wel de hardware checken, de ander niet. Die van mij nam niet eens de moeite om 'm uit de open doos (ik wist niet meer, lees: had niet zoveel zin om alles netjes in de doos te krijgen) te halen. Echt, dat geldt voor het hele leven, in ieder bedrijf, winkel of club: Helemaal afhankelijk met wie je schakelt. Er kan dan wel een beleid van hogerhand uitgestippelt zijn, maar uiteindelijk merk je "op de vloer" hoe 't in de praktijk werkt. Ik heb een nieuwe bon gehad c.q. verlangd en geldig tot 18/1. Tweede pc dus meegenomen naar huis. Echter ...

Dit kreng heeft precies hetzelfde! Ik begrijp ook echt niet waarom niemand anders (buiten m'n schoonvader om) hier last van heeft. Ik heb er echt geen verklaring voor. De Aldi bedrijfsleider vertelde me ook dat hij er circa 50 verkocht had en ik de eerste was die 'm terugbracht.

Dus weer dezelfde foutmeldingen bij gewoon een simpele, basale copieerslag en ook buiten het netwerk om, dus van schijf (extern) naar schijf (intern of vice versa). Gelijk al met pc configuratie uit de winkel. Ik heb 't natuurlijk gelijk als een bezetene zitten testen na thuiskomst. Inmiddels alweer diverse tools op los gelaten als Sis Sandra, Everest, UBCD, Bart's Bootdisk etc. Niets te vinden. Deze gaat dus ook terug voor de 18-de en dan w8 ik wel tot de lichting van maart. Wellicht dan weer nog verbeterde versies, wie weet.
Klien vraagje, ik heb een aantal van je postings gelezen, niet allemaal moet ik bekenen. Nu de vraag ;) heb je de Pc ook aangesloten op een geaarde wandcontactdoos? Naast de Pc heb je de andere aparatuur ook aangesloten op een geaarde wandcontactdoos, tenminste wanneer zij voorzien zijn van geaarde stekkers.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• cocico
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:54

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Hey,

Zeer vervelend probleem waar de pc 'mee opgestaan' is. Als ik de Aldi-pc aan mijn netwerk hang, zorgt hij ervoor dat mijn router crasht en constant reboot. De andere pc's kunnen niet deftig meer connecteren en de Aldi-pc al helemaal niet.

Het probleem doet zich zowel voor met als zonder kabel. Ik krijg dan constant de melding: Beperkte Netwerkmogelijkheden enz...

De router is een DLink 624+ met een Speedtouch 510i op aangesloten. Raar probleem want het doet zich pas sinds zondag voor...

• Djerique
quote:

d:)b Dit soort berichten hoor ik liever dan boze berichten van The_Sukkel.
Ik ga hem vandaag inruilen. Die pc die ik had samengesteld was maar §200 duurder en dan heb je de top of the top.

Ik laat je horen hoe de inruilactie is verlopen

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:19

Jazzper

BB4E^Guerilla

over dat kopieer probleem. Tenzij je echt echt echt toeval hebt (dat kan natuurlijk) moet het haast wat anders zijn. Is die data die je kopieert niet corrupt bv?

Mijn strategieblog // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // luister naar Sublime FM

• KRG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 16:03
Djerique,

Heb jij nog een nieuwe lijst gepost van de definitieve keuze die jij hebt gemaakt?
Ik zou graag op dit forum zien welke samenstelling de PC heeft zodat ik het goed met de 8818 kan vergelijken.

• CharlieFox
  • Laatst online: 11-03 20:06
Copieerprobleem:
Neen, niet aan randaarde. De nabijgelegen stopcontacten hebben dat ook niet. Mijn vorige pc (die nu ff uit onder het bureau staat) heeft er ook nooit aan gehangen. Desalnietemin ... Zojuist ff intensief op zitten googlen en het lijkt mij interessant genoeg om een aarddraad te trekken van de cv naar de pc. Wie weet is dit wel wat?
Data corruptheid heb ik uitgesloten daar ik ook andere data heb genomen, gewoon van DVD's die ik heb.

Alvast hartelijk dank voor de replies!

• Grupeldorn
  • Laatst online: 01-03-2007
Geluid van tv
Weet iemand hoe het geluid van de tv-kaart is aan te passen. Ik krijg een erg overstemd geluid uit de pc. Ook na opnemen met de recorder in Mediacenter.
Ik heb alle volume-instellingen van Windows en Mediacenter al geprobeerd te wijzigen, maar het blijft een slecht geluid. Zijn er mogelijkheden om het geluidsniveau van de tv-kaart aan te passen?

• moulin
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-07 13:54
quote:
Grupeldorn schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:13:
Weet iemand hoe het geluid van de tv-kaart is aan te passen. Ik krijg een erg overstemd geluid uit de pc. Ook na opnemen met de recorder in Mediacenter.
Ik heb alle volume-instellingen van Windows en Mediacenter al geprobeerd te wijzigen, maar het blijft een slecht geluid. Zijn er mogelijkheden om het geluidsniveau van de tv-kaart aan te passen?
Ik had hier ook last van. Je kunt het als volgt oplossen:
  • Kies bij Start voor uitvoeren.
  • Geef hier op ´sndvol32.exe´.
  • Je krijgt nu een scherm met volume schuiven.
  • Ga naar Opties en klik op eigenschappen.
  • Bij Mixerapparaat kies je ´713X BDA Analog Audio Capture´ en klik op OK.
  • Je krijgt nu een volume schuif te zien voor je tv kaart.
  • Doe de schuif naar beneden tot dat je je geen overstemd geluid meer hebt.
Succes!

Marco

• moulin
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-07 13:54
quote:
Het is niet toevallig een bestand die groter is dan 4 gigabyte? De externe hardeschijf is fat32 en kan geen grotere bestanden aan dan 4 gigabyte. Heb je al een keer geprobeerd de externe hardeschijf met usb ipv e-sata aan te sluiten? Je kunt dan bekijken of het de zelfde foutmelding geeft. Heb je ook al de laatste udpates van Microsoft binnen? Misschien dat dat iets uit zou kunnen maken.

Ik ben ook nog niet helemaal uit over de harddisk controller van de Medion. Onder Linux zie ik bijvoorbeeld geen hardeschijven. Maar ik heb geen problemen onder Windows.... nog niet :-)

• Djerique
quote:
KRG schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:30:
Djerique,

Heb jij nog een nieuwe lijst gepost van de definitieve keuze die jij hebt gemaakt?
Ik zou graag op dit forum zien welke samenstelling de PC heeft zodat ik het goed met de 8818 kan vergelijken.
Dit is de pc die ik heb samengesteld via PcOne voor minder dan §1100,-

Heb de pc teruggebracht zonder problemen. Alles werd gecontroleerd, maar over een kapot pootje van de keyboard deden ze niet moeilijk.

• ErHa
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-07 16:07

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Heeft iemand al Vista op de aldi pc gezet en ook de Ralink RT73 wireless aan de praat?
Ik kan op de medion site en de ralink site nog geen Vista drivers ervoor vinden...

En de Windows Upgrade Advisor voor Vista zegt ook dat hij de wireless niet herkend. Dat zou natuurlijk wel een probleempje zijn op een "Vista ready" pc

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Ik geloof niet dat je die 2 GB voor minder dan EUR 50 nog geleverd zal krijgen.
Voor de "zekerheid" (als je jezelf niet voor de gek wil houden) kan je beter alvast EUR 200 bij die prijs optellen en daarna nog eens EUR 100 voor een OS (voor een eerlijke vergelijking).

Daarna heb je een best wel aardig systeem voor ca EUR 1400 welke nog geen TV-tuner heeft en geen analoge video-in capturing (toch?).

Dus geen "boze" The_Sukkel, maar een "hulpvaardige" deze keer... 8)
quote:
ErHa schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:45:
Heeft iemand al Vista op de aldi pc gezet en ook de Ralink RT73 wireless aan de praat?
Ik kan op de medion site en de ralink site nog geen Vista drivers ervoor vinden...

En de Windows Upgrade Advisor voor Vista zegt ook dat hij de wireless niet herkend. Dat zou natuurlijk wel een probleempje zijn op een "Vista ready" pc
Ik heb wel al de vista upgrade besteld via die medion vista upgrade site, maar geen bevestiginsmail etc. gekregen (jullie wel?). Opnieuw bestellen gaat niet want dan zijn de gegevens "reeds ingevoerd". Dus ik ga ervan uit dat alles goed komt (of hebben jullie wťl een bevestigingsmail gekregen?). Daarnaast ga ik ervan uit dat Medion zorgt voor de juiste vista drivers voor deze specifieke componenten. We'll see...

The_Sukkel wijzigde deze reactie 30-12-2006 17:47 (36%)

• Djerique
Hier alles weerlegd, hulpvaardige The_Sukkel ;)
quote:
The_Sukkel schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:
Ik geloof niet dat je die 2 GB voor minder dan EUR 50 nog geleverd zal krijgen.
Ik heb deze besteld en betaald bij een shop die zeer goed wordt gewaardeerd bij Tweakers ShopSurvey. Bovendien staat de transactie zwart op wit, zowel in de email als op de offerte. Het is nu alleen nog maar wachten wanneer die nieuwe voorraad wordt thuisbezorgd.

Als die niet zou worden bezorgd, dan is het een contractbreuk en hebben ze een rechtzaak aan de broek(handig een advocaat in de familie ;) )
quote:
Voor de "zekerheid" (als je jezelf niet voor de gek wil houden) kan je beter alvast EUR 200 bij die prijs optellen en daarna nog eens EUR 100 voor een OS (voor een eerlijke vergelijking).
Win'XP heb ik al origineel. Die heb ik aan het begin van mijn studententijdperk gekocht voor een luttele §19,- en maak er al sinds 2003 gebruik van. Deze §19,- is dus al een eerdere investering.
quote:
Daarna heb je een best wel aardig systeem voor ca EUR 1400 welke nog geen TV-tuner heeft en geen analoge video-in capturing (toch?).
Hier heb je een punt mee, maar ik heb niet gekozen om tv te kijken via mijn pc en heb daarom ook niet voor een tv-kaart gekozen. Je kan met firewire video capturen.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Djerique schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:31:
[...]Ik heb deze besteld en betaald bij een shop die zeer goed wordt gewaardeerd bij Tweakers ShopSurvey. Bovendien staat de transactie zwart op wit, zowel in de email als op de offerte. Het is nu alleen nog maar wachten wanneer die nieuwe voorraad wordt thuisbezorgd.

Als die niet zou worden bezorgd, dan is het een contractbreuk en hebben ze een rechtzaak aan de broek(handig een advocaat in de familie ;) )
Ik ben benieuwd... (tegen de tijd dat er een eind komt aan zo'n juridisch dispuut, kan je waarschijnlijk die 2 GB al niet eens meer krijgen...en koop je 20 GB voor een tientje...bij wijze van spreken...)
quote:
[...]
Hier heb je een punt mee, maar ik heb niet gekozen om tv te kijken via mijn pc en heb daarom ook niet voor een tv-kaart gekozen. Je kan met firewire video capturen.
Ik kijk geen TV op de PC, maar gebruik de PC als harddiskrecorder. Sinds dat ding binnen is, worden alle favoriete series, shows etc. automatisch opgenomen in een puike kwaliteit... veel beter dan de VCR in ieder geval. Ontzettend handig, scheelt weer het kopen van een HDD-recorder... (maar bij mij staat de PC ook in de huiskamer op zo'n 10 meter van de TV... vandaar)

Firewire captured geen video, is slechts een poort waarmee reeds digitale videosignalen worden ingelezen naar de PC. Een analoog videosignaal (zeg maar de oude videoband die moet worden gecaptured) kan hiermee niet worden gecaptured.

Aldus een nog steeds hulpvaardige The_Sukkel...

The_Sukkel wijzigde deze reactie 30-12-2006 19:18 (8%)

• klaasl
  • Laatst online: 23-12-2007
Ben zeer tevreden vooral met die stilte. :z

Heb USB behuizingen voor mijn oude harddiscs gekocht en dat werkt prima.

Echter mijn brander heeft problemen?

inderdaad de DVD gaat niet sneller dan 4x branden ook niet na de update naar 1.01
Nero Vision Geeft een conflict aan als ik een DVD wil branden van een eigen gemonteerde film (mpg en avi) foutmelding dus
Naar CD is het goed.

Nieuwe externe brander kopen? :'(

Klaas

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Makkelijker en goedkoper is:
1) nieuwe bijpassende DVD+R's kopen die wel bij deze brander passen
(voorbeeld van wel en niet passende DVDR mediacodes zie hardware.info)
Let op: "de DVD" bestaat niet! Let gewoon op de juiste mediacodes...
2) als dat toch niet naar wens is of als je te veel DVDR's van een verkeerde mediacode in huis hebt gehaald: een andere interne brander inbouwen die wťl met de jouw DVDR's overweg kan

Hoewel deze LG-brander in de test van hardware.info als een best wel goede brander uit de test kwam, was ik er niet helemaal tevreden over. Na het branden van een DVDR herkende hij een nieuwe lege DVDR vaak niet meer. Ik heb daarom dus gewoon mijn oude NEC 2500 overgezet. Een nieuwe NEC kopen durf ik niet zo goed aan want in dezelfde HWinfo staat bijvoorbeeld over de NEC 4571:
quote:
http://www.hardware.info/...est_van_11_DVDbranders/11
[...] Bij de kwaliteitstests valt NEC door de mand: de DVD+R en DVD-R worden dan wel snel gebrand, de kwaliteit is in de meeste gevallen ronduit belabberd. Van de DVD-R schijven kan geen enkele volledig probleemloos uitgelezen worden. Bij de DVD+R's zijn er slechts vijf soorten waarbij NEC een goede score behaalt. Over double-layer schijven hoeven we het al helemaal niet te hebben, die werden immers niet eens goed gebrand. Ook bij de rewritable schijven komen we nog wel wat problemen tegen. Met een gemiddelde kwaliteitsscore van 35.3 scoort NEC op dit vlak als allerlaagste. De enige echt unieke feature die dan nog resteert is Labelflash. Maar aangezien zelfs de veel breder geadopteerde Lightscribe-standaard nog geen succes is, verwachten we hier ook niet al te veel van.

Voor: Labelflash
Tegen: Zeer lage gemiddelde brandkwaliteit. Zeer veel media compatibiliteitsproblemen, vooral problemen met alle soorten double-layer discs.
Conclusie: Al ligt ‘ie voor twee tientjes in het schap, deze brander moet je echt laten liggen.

The_Sukkel wijzigde deze reactie 01-01-2007 03:25 (5%)

• Grupeldorn
  • Laatst online: 01-03-2007
quote:
moulin schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:35:
[...]

Ik had hier ook last van. Je kunt het als volgt oplossen:
  • Kies bij Start voor uitvoeren.
  • Geef hier op ´sndvol32.exe´.
  • Je krijgt nu een scherm met volume schuiven.
  • Ga naar Opties en klik op eigenschappen.
  • Bij Mixerapparaat kies je ´713X BDA Analog Audio Capture´ en klik op OK.
  • Je krijgt nu een volume schuif te zien voor je tv kaart.
  • Doe de schuif naar beneden tot dat je je geen overstemd geluid meer hebt.
Succes!

Marco
Bedankt voor de goede tip Marco!
Het werkt inderdaad.

• truffel50
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-07 09:20
hoe heb je het verholpen? ik krijg niet eens de secundair scherm te zien op de Nview

ik kan met geen mogelijkheid de secundaire beeldscherm instellen. wil een tv gebruiken als 2e beeldscherm. ik gebruik de S-video . op mijn oude medion laptop lukt dat wel. de Geforce menu ziet er anders uit. Geen mogelijkheid voor de 2e scherm gevonden. Is iemand dat wel gelukt? graag hulp.

truffel50 wijzigde deze reactie 01-01-2007 21:18 (63%)
Reden: verplaatsen van andere topic

Lidy

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
truffel50 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:15:
hoe heb je het verholpen? ik krijg niet eens de secundair scherm te zien op de Nview

ik kan met geen mogelijkheid de secundaire beeldscherm instellen. wil een tv gebruiken als 2e beeldscherm. ik gebruik de S-video . op mijn oude medion laptop lukt dat wel. de Geforce menu ziet er anders uit. Geen mogelijkheid voor de 2e scherm gevonden. Is iemand dat wel gelukt? graag hulp.
nview 2e scherm opties worden alleen zichtbaar als er een 2e scherm daadwerkelijk is aangesloten.
Als je de kabel uit de TV trekt, dan verdwijnen ook de nview opties voor het 2e scherm.
Werkt althans bij mij zo.

• xIngmarx
  • Laatst online: 13-07 17:27
@Djerique.

Heb jij al meer gehoord van centralpoint? Ik heb nu 2 mailtjes gestuurd, waar mijn geheugen blijft?
Elke keer een beetje standaard antwoord teruggekregen dat zij afhankelijk zijn van de levering en dat ik de orderstatus kan zien op centralpoint.nl.
Jij hebt een advocaat in de familie?
Kunnen we central point anders verplichten om een vergelijkbaar product te leveren???

mzls.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mwah... een beetje Tweaker wťťt dat 2 GB DDR2 voor EUR 46 een foutje moet zijn...
Het is netter als CP in ťťn keer duidelijkheid had verschaft, door te zwijgen stimuleren ze dit soort dingen. Hoewel je jezelf met dit soort "acties" een beetje voor schut zet, haal je misschien alsnog je "gelijk" wie weet... dus we wachten af... (in de tussentijd zie ik dit als die "Otto-klanten proberen alsnog voor EUR 99 een LCD TV te claimen"-actie)

The_Sukkel wijzigde deze reactie 02-01-2007 19:29 (14%)

• Djerique
Betaald = betaald
Offerte = offerte
mailtjes over levering = mailtjes over levering

Allemaal bewijs dat zwart op wit is vastgelegd door Central Point zelf

Mochten ze het alsnog niet bezorgen(waar dus wel voor is betaald) hebben ze een zwaar probleem.

Maar goed, voordat deze stappen worden ondernomen, wacht ik eerst nog even keurig af.

Djerique wijzigde deze reactie 09-01-2007 10:45 (20%)

• Poeh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-07 15:39
quote:
Djerique schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:57:
(...) maar Central Point krijgt een een mooie zaak aan de broek, waarna ze hun zaakje mogen gaan sluiten.
dream on...

• MNeMoNiCS
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
quote:
Pas maar op dalijk word je nog aangeklaagd wegens smaad ofzo :+

En na al deze dromerij is het misschien weer tijd voor enige on-topic posts?

MNeMoNiCS wijzigde deze reactie 03-01-2007 00:26 (16%)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
MNeMoNiCS schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:25:
[...]
En na al deze dromerij is het misschien weer tijd voor enige on-topic posts?
Eensch...

Nu we het er toch over hebben... een aantal posts terug had je ons gewezen op de vista upgrade. Heb jij daar (als van toepassing... ik weet niet of je de 8818 hebt gekocht...) al gebruik van gemaakt en heb je een bevestigingsmailtje gekregen?

Ik heb die upgrade besteld, maar nog geen mailtje gekregen. Nu stond er wel dat het een aantal weken kon duren voordat er zou worden geleverd, maar een automatisch bevestigingsmailtje had ik eigenlijk wel verwacht. Er hoeft namelijk niets anders dan een bevestiging in te staan...

Iemand anders die upgrade al besteld?

• xIngmarx
Ik wil hem binnenkort gaan bestellen. Alleen ben bang dat applicaties als mediacenter niet meer werken onder vista, of is dit absoluut niet het geval? Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik MCE best heel vaak gebruik.
Anders dan installeer ik vista eerst als een 2e OS. Heb hier geen ervaring mee, maar denk dat het me wel moet lukken.

• SC4RF4C3
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 17:29
quote:
The_Sukkel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:51:
[...]

Eensch...

Nu we het er toch over hebben... een aantal posts terug had je ons gewezen op de vista upgrade. Heb jij daar (als van toepassing... ik weet niet of je de 8818 hebt gekocht...) al gebruik van gemaakt en heb je een bevestigingsmailtje gekregen?

Ik heb die upgrade besteld, maar nog geen mailtje gekregen. Nu stond er wel dat het een aantal weken kon duren voordat er zou worden geleverd, maar een automatisch bevestigingsmailtje had ik eigenlijk wel verwacht. Er hoeft namelijk niets anders dan een bevestiging in te staan...

Iemand anders die upgrade al besteld?
binnen een paar dagen heb ik een bevestiging mail ontvangen, voor diegene die het niet geloven wil ik best het mail doorsturen..(of msn)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
SC4RF4C3 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:59:
[...]
binnen een paar dagen heb ik een bevestiging mail ontvangen, voor diegene die het niet geloven wil ik best het mail doorsturen..(of msn)
Graag... ik wil wel zien hoe die mail eruit ziet...misschien heb ik 'm wel per ongeluk weggegooid...

• SC4RF4C3
quote:
The_Sukkel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:36:
[...]

Graag... ik wil wel zien hoe die mail eruit ziet...misschien heb ik 'm wel per ongeluk weggegooid...
Zie hieronder, sterretjes staan voor prive gegevens :)

Good day Mr. xxxxxxxxxxxx

Congratulations!
The validation of the COA-Number you provided was successful.
Your Vista Upgrade Order dated of 15.12.2006 with Order number MED000xxxx is herewith confirmed and will be processed.

Order Information:
Windows Vista™ Home Premium (NL): § 19,95 (incl. VAT and Shipping Cost)

Your Invoice Address is::
xxxxxxx
xxxxxxx

Your Delivery Address is:
xxxxxxx
xxxxxxx

Shipping generally starts middle of January 2007 and will take, depending on Product- and Language flavour, four to six weeks. 14 days before delivery we will debit your account and inform you by e-mail about the forthcoming dispatch.

For any inquiry you might have, please use our contact form sheet at: https://www.buhl.de/kontakt/

Kind regards,

Buhl Data Service GmbH on behalf of Medion

Am Siebertsweiher 3/5
D-57290 Neunkirchen

PS: e-mails in return to the senders e-mail address cannot be processed.
For any inquiry please use the contact form sheet at:
https://www.buhl.de/kontakt/

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wat is de titel van de mail (en de afzender)?
Door de enorme hoeveelheid spam op mijn hccnet-account kan een te veel op spam lijkende mail wel eens per ongeluk zijn weggegooid. Daarom graag de naam van de afzender en onderwerptitel zodat ik daarop kan zoeken...

The_Sukkel wijzigde deze reactie 04-01-2007 00:10 (93%)

• bond007be
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-03-2007
quote:
Djerique schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:21:
[...]

Ik zie bij die 4e foto toch ruimte voor 2 extra HD's. Het jammere er van is, dat er maar 1 connector(P2) is voor een HD. Dit betekent dus dat er maar een extra kan worden aangesloten i.p.v. 2(waarvoor wel de ruimte is)
[afbeelding]

Waar die P4 aansluiting voor is, zou ik ook niet weten :+

Hoe zit dat met het aantal GB van SATA HD's? Hoe meer GB, hoe trager? :?
er is denk ik ruimte voor slechts 1 extra interne harddisk denk ik

• Djerique
@ xIngmarx:
quote:
""NAW gegevens"

""woonplaats, datum""

Geachte Central Point,

Op ""besteldatum"" bestelde ik bij u de HP 2GB PC2-5300, DDR2 SDRAM (409967-001)
Afgesproken is dat de levertijd ongeveer ""geschatte levertijd"" zou bedragen. Deze termijn is inmiddels al ruimschoots verstreken zonder dat u het onderdeel aan mij heeft geleverd. Ik stel u in gebreke en geef u een termijn van ""nauwkeurig termijn"" om het product alsnog aan mij te leveren. Heeft u op ""nieuwe leverdatum""" het """computerapparatuur"" nog niet geleverd, dan heb ik er geen belangstelling meer voor en zal ik de overeenkomst ontbinden. Ik stel u nu reeds aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade en kosten.

Tevens verzoek ik u binnen de genoemde termijn schriftelijk te reageren op mijn brief.

Hoogachtend,

""eigen naam""
Dit is een officiele brief, dat rechtsgeldig is voor het 2GB geheugen die we hebben besteld.
Zoals je misschien al begreep is het schuingedrukte tussen haakjes om zelf in te vullen ;)

Djerique wijzigde deze reactie 04-01-2007 13:51 (87%)

• The_Chief
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-05-2012
quote:
Djerique schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:53:
@ xIngmarx:

[...Heeft u op ""nieuwe leverdatum""" het """computerapparatuur"" nog niet geleverd, dan heb ik er geen belangstelling meer voor en zal ik de overeenkomst ontbinden. Ik stel u nu reeds aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade en kosten.
...]

Dit is een officiele brief, dat rechtsgeldig is voor het 2GB geheugen die we hebben besteld.
Zoals je misschien al begreep is het schuingedrukte tussen haakjes om zelf in te vullen ;)
Je maakt het ze wel makkelijk, als ze niet leveren zie je ervan af???

• Djerique
quote:
The_Chief schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Je maakt het ze wel makkelijk, als ze niet leveren zie je ervan af???
Heb je deze zin wel gelezen: Ik stel u nu reeds aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade en kosten. ;)

• SC4RF4C3
quote:
The_Sukkel schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:00:
Wat is de titel van de mail (en de afzender)?
Door de enorme hoeveelheid spam op mijn hccnet-account kan een te veel op spam lijkende mail wel eens per ongeluk zijn weggegooid. Daarom graag de naam van de afzender en onderwerptitel zodat ik daarop kan zoeken...
afzender: noreply@buhl.de

onderwerp: Express Upgrade Windows Vista

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
xIngmarx schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:59:
Ik wil hem binnenkort gaan bestellen. Alleen ben bang dat applicaties als mediacenter niet meer werken onder vista, of is dit absoluut niet het geval? Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik MCE best heel vaak gebruik.
Anders dan installeer ik vista eerst als een 2e OS. Heb hier geen ervaring mee, maar denk dat het me wel moet lukken.
Media center zal ook gewoon onder Vista werken. :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
SC4RF4C3 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:09:
[...]
afzender: noreply@buhl.de
onderwerp: Express Upgrade Windows Vista
Dankje...
Ik kan het niet meer terugvinden, dus ůf ik heb het mailtje definitief weggegooid ůf er is iets misgegaan...

• The_Chief
quote:
Djerique schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:27:
[...]

Heb je deze zin wel gelezen: Ik stel u nu reeds aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade en kosten. ;)
En wat is dan de schade en wat zijn de kosten? En hoe wil je dat aantonen dat je schade hebt geleden?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
The_Chief schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:39:
[...]
En wat is dan de schade en wat zijn de kosten? En hoe wil je dat aantonen dat je schade hebt geleden?
Gederfde renteinkomsten over EUR 46 gedurende 2 maanden (2/12*2.5%*46 = EUR 0.19) en immateriŽle schade zoals het "te kijk" staan op GoT...

• The_Chief
quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:50:
[...]

... en immateriŽle schade zoals het "te kijk" staan op GoT...
Daar heb je een punt, dat is wel honderden euro's waard :*) :*)

• Djerique
quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:50: immateriŽle schade zoals het "te kijk" staan op GoT...
Er zijn hier blijkbaar mensen aanwezig, die er waarde aan hechten hoe ze overkomen in een online wereld.

Pssst, ik zal je wat vertellen: Je communiceert met mensen achter een beeldscherm en die mensen zie je niet eens. :Y Wat maakt het nou in godsnaam uit als je meer of minder respect/waardering krijgt bij andere mensen. Beetje hetzelfde onzekere gedrag dat die gangnegers in Amerika hebben, die maken zich ook helemaal druk om iets minder "respect te ownen" van een ander.

Sorry hoor, maar dat vind ik wel heel erg triets. Als je je nou daarover zorgen maakt in het echte leven moet je zelf weten, maar om je ook nog eens zorgen te maken over wat mensen wel of niet van je vinden op het internet.... tja sorry.... |:(
Get a life, not an online life!

• xIngmarx
@Djerique
Thanks voor die brief. Ze hebben mij al aangeboden om het contract te ontbinden en dan krijg ik mijn geld direct terug.
Ik ga die brief, nog niet, gebruiken. Wie weet leveren ze alsnog. En ik kan nog wel een tijdje zonder de 60 euro.
Misschien dat als het niet lukt we samen een actie(tje) kunnen ondernemen. Maar als het dit kwartaal niet geleverd wordt dan ontbind ik het gewoon :).

@_Dune_
Thanks voor de info!!!!

• Djerique
quote:
xIngmarx schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:59:
@Djerique
Thanks voor die brief. Ze hebben mij al aangeboden om het contract te ontbinden en dan krijg ik mijn geld direct terug.
Ik ga die brief, nog niet, gebruiken. Wie weet leveren ze alsnog. En ik kan nog wel een tijdje zonder de 60 euro.
Misschien dat als het niet lukt we samen een actie(tje) kunnen ondernemen. Maar als het dit kwartaal niet geleverd wordt dan ontbind ik het gewoon :).
Kijk, dit zijn nou eens andere reacties waar nog menige mensen op dit forum van kunnen leren ;)
Positieve benadering :P

Maargoed, ik ga precies hetzelfde als jij doen. Ik wacht ook nog ff een maand af en daarna wil ik mijn geld + opgelopen schade terug hebben.

• xIngmarx
jup,

Alleen die opgelopen schade?
Ik snap wat je bedoelt. Alleen hoe wil je dit gaan voorleggen aan centralpoint???
Verder heeft het misschien meer nut om een vergelijkbaar product te vragen/een xtje op te bellen.
Ben nu alleen even druk bezig met school, komen weer tentames aan.
Als jij actie onderneemt, laat het dan even weten op dit forum! :D

• The_Chief
Wilde ook nog iets bestellen bij Central Point maar durf niet goed, want als Djerique met ze klaar is kunnen ze de boel wel sluiten en dan kan ik fluiten naar mijn geld. :X
quote:
Niet alleen de consumentenprogramma's als Kassa & Radar worden ingeschakeld, maar Central Point krijgt een een mooie zaak aan de broek, waarna ze hun zaakje mogen gaan sluiten.
Moszkowicz eat your heart out :+

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Heeft er iemand al een tweede tuner geÔnstalleerd, en zo ja welke?

En heeft er iemand al een tweede (stillere) HD bijgeplaatst en daar het OS op gezet?

En heeft er iemand Windows Vista RTM op geÔnstalleerd en wat zijn de ervaringen met 'maar' 1 GB RAM?

En: heeft er iemand al zijn HD-tv aangesloten via HDMI, en zo ja, wat 'geeft't dit? Kan deze tv 1080p aan?

cocico wijzigde deze reactie 06-01-2007 11:50 (17%)

• SC4RF4C3
quote:
The_Sukkel schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Dankje...
Ik kan het niet meer terugvinden, dus ůf ik heb het mailtje definitief weggegooid ůf er is iets misgegaan...
mischien een heel domme vraag maar ik vraag het toch :) krijgen we een soort update media center TO vista versie of een complete vista versie wat je gewoon op een kale pc kan installeren? heb zoals iedereen nu window xp media center edition en weet niet ok ik nu windows vista gewooon hieroverheen kan installeren of dat ik eerst format moet doen en daarna vista helemaal opnieuw?!

yep ben een amateur :)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Je krijgt de Vista Home Premium.
Dat is de volledige Vista versie met MCE mogelijkheden (verder zelf zoeken op google zou ik zeggen).

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Iemand een idee of de recent aangekondigde Core Quad processoren ook in de MD8818 ingebouwd kunnen worden?

• xIngmarx
Ik denk dat dat gewoon moet kunnen, maar waar heb je dat voor nodig? Deze langzaamste duo core processor is al meer dan snel genoeg voor de meeste applicaties, including games.

• KRG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 16:03
Krijg je trouwens een OEM vista die alleen op de aldi PC werkt?

En loopt jullie pc's ook vast als je op de voiceclip knop drukt in MSN?

• xIngmarx
@Djerique

Ik gah zo snel mogelijk zo een voorraadherinnering aanvragen, als ik dit niet kan vinden dan hoor je dat nog wel van me op dit forum.

Ik kan btw jou shopsurvey niet terugvinden. Verder denk ik niet dat je dit centralpoint al te hard moet aanreken(hoogstens voor eigen gewin ;) ) omdat we toch een fout proberen uit te buiten.

/edit
Ik kan dit formulier niet vinden, zou je mij kunnen vertellen waar het staat of een linkje geven. thx

xIngmarx wijzigde deze reactie 08-01-2007 18:51 (14%)

• Sinner
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 31-12-2013
Ik heb ook sinds kerst de MD8818 (was nog een hels karwei er 1 te vinden),
en heb er meteen nog een harddisk van 320GB bij ingezetplugged. Ben echt totaal
tevreden met het ding, lekker stil (hoor alleen even een fan aanspringen als ik de
pc aanzet), en goed werkend. Er is elleen 1 ding dat ik een beetje vreemd vindt..

Ik heb mijn LCD-TV (samsung LE32R71B) aangesloten dmv een hdmi-kabel,
maar als ik MCE start mis ik een stukje beeld rondom. Heb alle instellingen
al een keer geprobeerd, zonder (positef) resultaat. Hebben jullie dit nou ook?

Niet dat het rampzalig is ofzo, vind het gewoon vreemd.. :?

Sinner wijzigde deze reactie 10-01-2007 19:03 (1%)
Reden: Externe HD erinzetten... pluggen bedoelde ik.

• Djerique
Ben vandaag gebeld door Central Point na aanleiding van mijn Shopsurvey verslag, dat trouwens is verwijderd.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan, maar het is wel vreemd dat, pas na het online posten van de feiten, er actie wordt ondernomen door het bedrijf.

Tijdens dit gesprek werd ook de waarschijnlijke leverdatum verteld en dat was eind februari 7(8)7

Er zijn nu 2 opties:
1) het volledige bedrag terug krijgen gestort op mijn rekening
2) wachten tot eind februari op de mogelijke toelevering

Een slimme zet van hun, want ze zeggen het product uiteindelijk wel te willen leveren, maar precies op zo'n late datum dat je begint te twijffelen om alsnog je geld terug te vragen en zo'n goedkope aanbieding te laten schieten.

Wat ga jij doen xIngmarx?

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Ik heb 3DMark06 gedraaid 2127 punten. Ik ben niet erg onder de indruk! Ik zal de kaart eens voorzien van de nieuwste drivers & een beetje overklokken!

edit: drivers vallen zo te zient niet te updaten, er zijn wel nieuwere ForceWare drivers, maar zonder de MCE extensies (wat deze ook mogen zijn!)
Geheugen: 400 ipv 350; Core: 500 ipv 450 : 2289 punten. We doen verder ;)

edit2: Geheugen: 425; Core:550 2583 punten. Benieuwd of ik er nog veel meer kan uithalen!

edit3: Geheugen: 455: Core: 555 (gaat niet hoger! Maar dit is bijna 7600GT snelheid!) 2681 punten. Niet slecht, een verbetering van meer dan 500 punten :) Zien tot hoever het geheugen geduwd kan worden!

edit4: daar blijft het bij! Geheugen draaide de test aanvankelijk op 460, maar bij de laatste test liep het fout! Geheugen viel dus 30% over te klokken, core 23%. Niet spectaculair, maar 't is dan ook allemaal passief gekoeld!

Wie post er nog zijn resultaten?

cocico wijzigde deze reactie 09-01-2007 12:49 (86%)

• xIngmarx
@Djerique.

Je bent gebeld door centralpoint naar aanleiding van je shopsurvey? Grappig dat zei dat meelezen. Tot eind februari kan ik wel wachten, hierna ga ik actie ondernemen(bestelling cancellen/iets anders).

@cocico.

heb jij de core op 555 gekregen? Qau temperatuur blijft mijn 7650GS goed bij een core van 520/530.
Maar verder oc'en dan 550 lukt zoiezo niet. Dan valt mijn pc uit, ik denk dat de voeding te zwak is. Ben nu ook al bang dat wanneer ik een andere videokaart ga kopen in de toekomst, ik mijn voeding moet vervangen...
Als ik even tijd heb draai ik 3Dmark06 ook wel even, clocken en unclocked.

/edit
ff snel een 3DMarkje gedraait.
Mem: 400 Core: 520
3DMark06 score: 2069

Er draaide geen/weinig onnodige programma's op de achtergrond(had eerst gereboot).
Hoe de F*ck haal jij die hoge(re) scores? heb je de resolutie soms verlaagt naar 1024x768??

xIngmarx wijzigde deze reactie 09-01-2007 13:32 (17%)

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Nee, gewoon 1280*1024! Standaard drivers van op de Recovery Partitie. Mijn Windows MCE is wel al eens geherinstalleerd. Er draaiden hoegenaamd gťťn programma's op de achtergrond en verder is alles aan het systeem normaal :) Toch wel heel jammer dat we onze processor niet kunnen OC'en O-)

• xIngmarx
hm, doe je best netjes dan. Het is idd heel jammer dat we onze proc niet kunnen OC'en hoop echt dat daar snel iets op gevonden wordt. Heb egt alles al geprobeerd :p. Als jij nog iets vindt, laat het weten! :D

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Moederbord flashen is de enige optie. Maar daar begin ik liever niet aan ;) Nuja, als er wat misloopt zijn ze bij Medion wel zo dat ze 'constateren' dat het moederbord stuk is, en ze je gewoon een nieuw leveren, niet?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Opa_vertelt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 07:31:
Ik heb ook sinds kerst de MD8818 (was nog een hels karwei er 1 te vinden),
en heb er meteen nog een harddisk van 320GB bij ingezet. Ben echt totaal
tevreden met het ding, lekker stil (hoor alleen even een fan aanspringen als ik de
pc aanzet), en goed werkend. Er is elleen 1 ding dat ik een beetje vreemd vindt..

Ik heb mijn LCD-TV (samsung LE32R71B) aangesloten dmv een hdmi-kabel,
maar als ik MCE start mis ik een stukje beeld rondom. Heb alle instellingen
al een keer geprobeerd, zonder (positef) resultaat. Hebben jullie dit nou ook?

Niet dat het rampzalig is ofzo, vind het gewoon vreemd.. :?
Gefeliciteerd met de aankoop (eindelijk weer een ontopic post)! ;)

Het schijnt volgens diverse computerbladen normaal te zijn dat er met de hdmi een randje ontbreekt. Dit zou door de standaard overscan veroorzaakt worden. In die bladen wordt daar (terecht) verbazing over uitgesproken, omdat het juist met LCD schermen en HDMI iets ouderwets als overscan niet meer nodig zou moeten zijn. Ook DVD spelers met HDMI schijnen hier ook nog mee te maken te hebben, maar merk je er minder van omdat je sowieso gewend bent aan een beetje overscan bij een DVD-film. Maar goed... daar zijn we dus niet mee geholpen.

Zelf kan ik het nog niet testen omdat ik nog geen LCD-TV heb. Wel heb ik een vraag:
Is er sprake van veel overscan (hoeveel mis je)?
Als je via de HDMI aansluit heb je dan ook geluid of moet je toch via audio kabels geluid naar de TV sluizen? (HDMI biedt mogelijkheid om audio mee te sturen, maar dan moet de audio ook wel op die poort zijn aangesloten).

@cocico:
Zoals al eerder gepost bedraagt mijn 3DMark06 score 2178 zonder overklokken (1280x1024).
Dat is reatief laag en komt vooral door het langzame geheugen, want de GPU is op 450 MHz sneller dan een standaard 7600GS op 400 MHz. Dit geheugen loopt op slechts 350 MHz en is dus de bottleneck.

The_Sukkel wijzigde deze reactie 09-01-2007 19:55 (8%)

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Het geheugen is inderdaad traag. De 7600GT doet zijn werk op 700Mhz! Je ziet als je je geheugen overklokt dan ook dat dat de limiterende factor is!

• krueL
  • Laatst online: 09-01-2007
Ik ben ook van plan om een nieuwe Hardeschijf te kopen..
Welke moet je dan kopen? Sata150 of Sata300?

• xIngmarx
quote:
cocico schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:52:
Moederbord flashen is de enige optie. Maar daar begin ik liever niet aan ;) Nuja, als er wat misloopt zijn ze bij Medion wel zo dat ze 'constateren' dat het moederbord stuk is, en ze je gewoon een nieuw leveren, niet?
Moederbord flashen is niet heel riscant, het probleem is meer dat er geen floppy drive inzit en flashen dus niet gaat of via een omweg moet. Softwarematige flashen gaat ook niet omdat er nog geen nieuwe bios voor ons moederbord uit is.

• Sinner
quote:
The_Sukkel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop (eindelijk weer een ontopic post)! ;)
Bedankt :)

Hier 2 foto's..

http://i14.tinypic.com/2nrpp4o.jpg

http://i14.tinypic.com/2qly32v.jpg

Geluid wordt trouwens gewoon meegestuurd d:)b

• Sinner
quote:
cocico schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:41:
Het geheugen is inderdaad traag. De 7600GT doet zijn werk op 700Mhz! Je ziet als je je geheugen overklokt dan ook dat dat de limiterende factor is!
Bij mij werkt het geheugen ook gewoon op 700Mhz hoor..

(of bedoel je de core?) :?

http://i18.tinypic.com/2ihuvrl.jpg

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Opa_vertelt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:57:
[...]

[afbeelding]
Waar komt dit scherm vandaan? Ik kan het niet vinden... ons videogeheugen is echt slechts 350 MHz...
Kan je ons een plezier doen en 3dMark06 draaien? Daarin wordt de kloksnelheid van het videogeheugen ook weergegeven (in het testrapport).

Kan je tevens kijken of je 1 GB geheugen ook net als bij ons 2x512 is?
Vragen vragen vragen... maar dat komt doordat er geruchten zijn dat dezelfde PC's in Duitse Aldi's net anders zijn ingericht... Heb je 'm net over of vlakbij de grens gekocht?

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

quote:
Opa_vertelt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:57:
[...]

[afbeelding]
Sterk! 700Mhz is de snelheid van de 7600 GT. Met deze kaart haal je makkelijk 3000 3DMarks!

• Sinner
quote:
The_Sukkel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Waar komt dit scherm vandaan? Ik kan het niet vinden... ons videogeheugen is echt slechts 350 MHz...
Kan je ons een plezier doen en 3dMark06 draaien? Daarin wordt de kloksnelheid van het videogeheugen ook weergegeven (in het testrapport).
Ik heb coolbits (oid) geinstalleerd, maar niets overgeklokt ofzo. 3dMark06 wil ik vanavond
best wel even voor je draaien hoor, ik neem aan dat dat gewoon gratis te downloaden is?
quote:
Kan je tevens kijken of je 1 GB geheugen ook net als bij ons 2x512 is?
Vragen vragen vragen... maar dat komt doordat er geruchten zijn dat dezelfde PC's in Duitse Aldi's net anders zijn ingericht... Heb je 'm net over of vlakbij de grens gekocht?
Gekocht in Deventer. Ze lagen nergens meer, maar een bevriende Aldi-medewerker wist mij te
vertellen dat er nog 1 (van de oorsprokelijke 2 die door iemand van het personeel zelf was besteld)
"over" was gebleven. Ze stonden in Deventer wel even raar te kijken dat ik dat wist >:)

Ik maak hem vanavond even voor jullie open, en zal dan wel even wat foto's maken d:)b .

/edit
Heeft er van hier trouwens al iemand Vista besteld via die site?

Sinner wijzigde deze reactie 10-01-2007 08:16 (3%)

• xIngmarx
Grtvrdrie, kom gewoon niet over de 2100 heen in 3DMark hoe erg ik ook overclock. Iemand hier een verklaring voor?

verder nog een paar vraagjes:
- m'n multimedia knopje, links van mn startknop doet het niet. Kan ik dit laten repareren door medion ofzo?
- m'n afstandsbediening van MCE doet het niet meer, de instellingen ervan zijn verdwenen uit het startmenu. Hoe krijg ik dit weer in orde?

• Sinner
Ohja, voor ik het vergeet. Toen ik "handmatig overklokken" activeerde, en
op de "optimale fequenties detecteren" klikte, sprong het (na een tijdje)
naar: Klokfrequentie kern:463Mhz / Klokfrequentie geheugen:750Mhz

• Roelf-99
  • Laatst online: 15-07 21:21
quote:
Djerique schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:08:
[...]

Heel toevallig kreeg ik vandaag excact dezelfde mail:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From : <klantenservice@centralpoint.nl>
Reply-To : klantenservice@centralpoint.nl
Sent : Tuesday, January 9, 2007 4:28 PM
To : ******@hotmail.com
Subject : Central Point Europe B.V. order 142758 status

Geachte heer *****,

Dank u wel voor uw reactie.

Het is helaas niet mogelijk om een vergelijkbaar alternatief voor dezelfde prijs te vinden. U zal dan helaas moeten wachten tot het bestelde geheugen weer op voorraad komt vanuit HP.

Onze excuses voor dit ongemak

Met vriendelijke groet,
Niels Stam
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kunnen we dan niet met z'n drietjes(jij, xIngmarx & ik) hier iets tegen doen?
Vandaag nog eens nader verkend welk geheugen we bij HP besteld hebben, en het blijkt dat het notebookgeheugen is noor de NW9440/NW9420

zie http://partsurfer.hp.com/...submit.x=8&submit.y=7

Dit had ik niet nodig en heb inmiddels mijn bestelling geannuleerd

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

quote:
Roelf-99 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:36:
[...]

Vandaag nog eens nader verkend welk geheugen we bij HP besteld hebben, en het blijkt dat het notebookgeheugen is noor de NW9440/NW9420

zie http://partsurfer.hp.com/...submit.x=8&submit.y=7

Dit had ik niet nodig en heb inmiddels mijn bestelling geannuleerd
Dat vind ik nu wel eens de apotheose van jullie 'story' 8)

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

quote:
Opa_vertelt schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:01:
Ohja, voor ik het vergeet. Toen ik "handmatig overklokken" activeerde, en
op de "optimale fequenties detecteren" klikte, sprong het (na een tijdje)
naar: Klokfrequentie kern:463Mhz / Klokfrequentie geheugen:750Mhz
Van mij zegtie (met Coolbits) kern: 548Mhz, geheugen: 901 Mhz. Wat ik denk is dat dat programma de 'DDR' cijfers weergeeft voor geheugen! Je moet de bekomen waardes in dat programma dus delen door 2 :)

• xIngmarx
@Roelf-99
omg, wat achterlijk... Dan moet ik dit geheugen ook maar cancellen. Heeel erg bedankt voor die info!!

• Sinner
@ The_Sukkel:

Ok.. 3dMark06 score: 2184 , en idd geeft 3dMark06 andere waardes wat de klokfrequentie
van de kern en geheugen van de videokaart betreft.. core: 450Mhz mem: 351.0 MHz
(verdomde neppende coolbits, denk je wat bijzonders te hebben.. :P )

3dMark06 score met core op 450Mhz en mem op 400Mhz : 2517

Wel alles gewoon met de orginele (al geinstalleerde) drivers.

Foto's waren trouwens niet nodig, ik heb ook gewoon twee 512-reepjes.

Wat is eigenlijk het verschil met die Medion drivers en die orginele drivers van Nvidia?
Merk je er echt iets van met werken/MCE of valt het wel mee? (gamen doe ik niet zoveel)

Sinner wijzigde deze reactie 10-01-2007 19:07 (45%)

• Jack43
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15-05 10:25
Heeft iemand een "oude" ata schijf in kunnen bouwen of lukt dat gewoon niet meer op deze pc? Ik wil graag mn hd uit mijn vorige pc hier inbouwen.

• Djerique
quote:
cocico schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:42:
[...]Dat vind ik nu wel eens de apotheose van jullie 'story' 8)
Ach ja, zit tenminste niet met 's werelds minst upgradable systeem (8818) opgescheept 8)

Heb vandaag trouwens de onderdelen van m'n pcbouwprojectje binnen. Kosten excact §200 meer dan de 8818, maar heb dan ook niet de nadelen:
  • maar 1 type externe HD die in het zwembadje bovenin past.
  • een draadloos toetsenbord & muis set waar vrijwel niemand tevreden over is
  • enkel maar 2 geheugenbankjes van 512MB, die niet zijn uit te breiden, tenzij je ze verwijderd en vervangt. (heb nu ff tijdelijke geheugenbankjes tot eind feb)
  • geen dual channel mogelijkheid met geheugen
  • beperkte upgrade mogelijkheden
  • eigen Medion-opgevoerde-grafischekaart, waar je dus alleen met drivers van Medion kan werken.
  • een brander die maar weinig merken op de volledige snelheid kan branden.

• Sinner
quote:
Djerique schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Ach ja, zit tenminste niet met 's werelds minst upgradable systeem (8818) opgescheept 8)

Heb vandaag trouwens de onderdelen van m'n pcbouwprojectje binnen. Kosten excact §200 meer dan de 8818, maar heb dan ook niet de nadelen:
  • enkel maar 2 geheugenbankjes van 512MB, die niet zijn uit te breiden, tenzij je ze verwijderd en vervangt. (heb nu ff tijdelijke geheugenbankjes tot eind feb)
  • eigen Medion-opgevoerde-grafischekaart, waar je dus alleen met drivers van Medion kan werken.
Da's heel fijn knul. Open er een eigen topic over zou ik zeggen. :w

• Djerique
quote:
Opa_vertelt schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:34:Da's heel fijn knul. Open er een eigen topic over zou ik zeggen. :w
Die is er al een tijdje, opa 8)

• Laurent
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Laurent

Allegretto

Een aantal berichten zijn uit dit topic verwijderd die in dit topic gewoon niet thuishoren. Als je je afgeronde ervaringen met een shop wil delen, kan dit via een shopsurvey. Een ervaringen-topic over een Aldi-PC is daar in elk geval niet de juiste plek voor.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Djerique schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Vergeet je de volgende nadelen van de MD8818 en dus voordelen van jouw systeem niet?
  • Geen last hebben van die vervelende HDMI, SCART en component aansluitingen
  • Geen last van die originele Windows XP MCE licentie + upgrade naar Vista
  • Geen last van het hebben van een TV-Tuner
  • Geen last van het feit dat je je PC kan gebruiken als een HDD-recorder
  • Geen last van het hebben van een analoge videobron capturer
  • Geen last hebben van mensen die oude videobanden willen overzetten naar DVD
  • Geen last van het feit dat de PC al is geassembleerd
  • Geen last hebben van het feit dat je een PC hebt die meer kan voor minder geld
  • Geen last van die vervelende extra EUR 200 op je bankrekening
En stel je voor als je een eerlijkere vergelijking zou maken en de bovengenoemde voordelen van jouw systeem zou elimineren t.o.v. de MD8818 (en je dus wťl de kosten van een TV-tuner kaart + analoge capturer + vista home premium licentie + HDMI/SCART/Componentaansluitingen + assemblage + verzendkosten bij jouw systeem op zou tellen) dan zou je zou je ook nog het laatste nadeel van de MD8818 (en dus voordeel van jouw systeem) kunnen verhogen tot:
  • Geen last van die vervelende extra EUR 500 op je bankrekening
Laat je ons ook nog even weten of dat notebook geheugen van HP (Š 46 voor 2 GB) die je hebt besteld voor jouw droomconfiguratie ook daadwerkelijk in jouw desktop systeem past? Want stel je voor dat dat niet het geval is dan kan je het bovengenoemde voordeel nog verder oppompen tot:
  • Geen last van die vervelende extra EUR 700 op je bankrekening
Een wederom zeer hulpvaardige The_Sukkel... 8)

The_Sukkel wijzigde deze reactie 11-01-2007 02:36 (33%)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Jack43 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:04:
Heeft iemand een "oude" ata schijf in kunnen bouwen of lukt dat gewoon niet meer op deze pc? Ik wil graag mn hd uit mijn vorige pc hier inbouwen.
Als je "oude ata" een PATA aansluiting heeft (dus de gewone ouderwetse IDE zeg maar), dan kan je die alleen aansluiten als je ťťn van je optische stations opoffert. M.a.w.: je zou ervoor kunnen kiezen om de DVD-speler eruit te halen en je oude schijf erop kunnen aansluiten. Op zich is dat geen mega-ramp, want je houdt dan nog altijd een DVD-writer over.

Wat je ook zou kunnen doen is een externe HDD-case kopen (voor EUR 20-30) en die aansluiten op een USB poort. Dit heb ik gedaan:. een case gekocht welke zowel IDE als SATA schijven aankan. Reuze handig voor als je interne schijven (waar dan ook vandaan en van wat voor soort dan ook) even ergens aan een PC (maakt niet uit wat voor ťťn als het maar een USB poort heeft) wilt hangen. Heb de case al verschillende keren kunnen gebruiken voor verschillende schijven van verschillende mensen.

Zo dat was dan weer een wat minder hulpvaardige reactie van The_Sukkel... als tegenwicht voor die hulpvaardige van hierboven :+

The_Sukkel wijzigde deze reactie 11-01-2007 02:40 (10%)

• Djerique
Modbreak:
Niet hier dus.

Laurent wijzigde deze reactie 11-01-2007 15:55 (100%)

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Kan toch best zijn dat die gewoon al een tijdje dit topic meevolgde en die aanbieding hem ook interesseerde. Hij bestelt het geheugen, en dat was de trigger om zich te registreren op deze site. Klinkt toch aannemelijk? 8)7

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:04
verschijnen de aldi pc's met regelmaat?? (om de X aantal maanden?) Of is dit gewoon wanneer hun zin hebben? :+

*****De signature kan niet worden weergegeven*****

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

quote:
jdiezrequejo schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:29:
verschijnen de aldi pc's met regelmaat?? (om de X aantal maanden?) Of is dit gewoon wanneer hun zin hebben? :+
Ik geloof in maart & november :) (Familie van Djerique?)

• Laurent
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Laurent

Allegretto

Modbreak:
Neem Aikeleer in "Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coup..." nog eens door. Dit is topic gaat niťt over CentralPoint!

• Djerique
quote:
cocico schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:49:
Ik geloof in maart & november :) (Familie van Djerique?)
Hahahaha, ik denk dat dit heeft te maken vanwege zijn naam of zal het te maken hebben met 11 september?

• Jack43
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15-05 10:25
quote:
The_Sukkel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:37:
[...]

Als je "oude ata" een PATA aansluiting heeft (dus de gewone ouderwetse IDE zeg maar), dan kan je die alleen aansluiten als je ťťn van je optische stations opoffert. M.a.w.: je zou ervoor kunnen kiezen om de DVD-speler eruit te halen en je oude schijf erop kunnen aansluiten. Op zich is dat geen mega-ramp, want je houdt dan nog altijd een DVD-writer over.

Wat je ook zou kunnen doen is een externe HDD-case kopen (voor EUR 20-30) en die aansluiten op een USB poort. Dit heb ik gedaan:. een case gekocht welke zowel IDE als SATA schijven aankan. Reuze handig voor als je interne schijven (waar dan ook vandaan en van wat voor soort dan ook) even ergens aan een PC (maakt niet uit wat voor ťťn als het maar een USB poort heeft) wilt hangen. Heb de case al verschillende keren kunnen gebruiken voor verschillende schijven van verschillende mensen.

Zo dat was dan weer een wat minder hulpvaardige reactie van The_Sukkel... als tegenwicht voor die hulpvaardige van hierboven :+
Haha, thanx The Sukkel, het word dus een externe HDD-case! ;)

• Lucfly
  • Laatst online: 07-02-2007
quote:
Jack43 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:04:
Heb een "oude" IDE-schijf bijgestoken door middel van een SATA tot Parallel Cable (Gigabyte) (§8) en een splittertje voor de voeding (§2.50).

• Djerique
quote:
The_Sukkel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:15:
  • Geen last van die vervelende extra EUR 500 op je bankrekening
Ik moet toegeven dat je hiermee wel een punt hebt. Ik heb het geheugen geannuleerd en heb een 200§ duurder geheugen maar ook 2048MB ervoor teruggekocht. Verder heb ik nog de originele XP cd + ik wil tv kijken op mijn tv en neem nooit wat op via de tv, dus aan die tv/video functies had ik sowieso niet zoveel.

Mijn samengestelde pc was dan totaal iets minder als §400,- duurder dan de 8818, maar heb dan nu ook een high end systeem er voor terug die door z'n upgrade mogelijkheden wel een langer toekomstperspectief biedt dan de 8818 ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013